40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
ninni- 70 tervetuloa minunkin puolestani. Ollaan melkein samoissa iöissä..oliko oikein kirjoitettu =) , nimittäin täytän sen maagiset 40 v kesäkuussa minäkin. Ottis, joo olisit voinut olla hyvillä mielin poissa töistä, jos lämmöt 37.3. Et varmaan ollut? Mutta lämmön nousuhan on hyvä merkki. PItäisköhän munkin tehdä testi TOTT-päivän kunniaksi? Aina mä näitä kyselen, ja sitten en kuiteskaan tee. Mutta jos sinulla on silloin nega, eihän se merkkaa, ettet voisi olla raskaana. Vasta TEP - päivänä on virallisesti oikeus testata ja tulokseen luottaa =) Jos silloinkaan...
Mulla ei ihmeempiä. PÄivä työssä meni omalla painollaan. Polkenut olen kyllä tänään aika hurjasti tuolla tuiskussa..onneksi se laantui. Pyöräilin työterveyteenkin, kun mulla oli siellä aika. En kyllä maininnut tästä pikku lämmöstä mitään! PItäisköhän muuten taas mitata? SEhän voi olla vaikka laskenut jos täti uhkaa kulman takaa....
Palaan asiaan.
 
Ottis: Itsehillintä on joo hukassa ollut... tuttu tunne! :D
Myönnän, että eilen jo r-testin (puolustus: kun kaapissa SATTUI 1 vielä oleen... :p ) tein... Noh, ei mitään, tietenkään, kun menkkojenki pitäis alkaa vasta ens vkolla! Mutta olihan se ihan PAKKO kokeilla, kun jalat ihan väkisin veivät vessaan... :LOL:
 
minua ihanasti yököttää, se tulee parhaiten esille kun kävelen tuolla lumihangessa kiireesti jonnekin, esimerkiksi aamulla bussipysäkille puoli juoksua, kun vähän ponnistelee silloin alkaa tuntua sylki suussa. Olen aika hyvä kuntoinen, jostakin syystä nyt hengästyttää helpommin kuin yleensä, kai sekin on raskauoire. Toinen on jos alkaa olla yli pari tuntia viimeisestä syömisestä, niin pakko saada jotakin suuhunsa, muuten kyökkäilen. Se menee ohi kun syö jotakin. Rinnat alkaa nyt pikkaisen turvota, ei paljon, mutta ne on paremman näköiset kuin yleensä, se on vaan plussaa :whistle:
 
Ottis
Vauvatoive10 SÄ OOT HUIPPU!

Rinja Kyllä mä olin poissa töistä tänään. Illalla sähköpostilla pomoa jo vähän varoittelin, etten ehkä tuu ja kerroin aamulla ilmoittavani hyvissä ajoin jos en tule. Kurkku kuitenkin sen verran kipeä, ettei ole mitään järkeä lähteä kähisemään muutamaksi tunniksi ja tulla entistä kipeämpänä takaisin. Tavoitteena mulla kuitenkin on ns. nopea toipuminen :). Mulla on äähihuulessa pieni vaaraton kasvain ja sen vuoksi on joskus hätilöiden sairastettu kurkkutulehdus vienyt kuukausien kierteeseen, ett muutaman päivän on voinut olla töissä ja taas muutaman s-lomalla jne. Se ei oikein kivaa ollut. Töihin kyllä kaipailen jo. Alkaa tää yksin patsastelu ottaa ohimoon :headwall:. Sekin kiukuttaa, kun lunta tullut niin mahdoton, ett tekis mieli lähteä luomaan, vaan kun ei voi :(. Eikä mieskään varmaan tykkää, kun töistä tultuaan joutuu heti ulkohommiin. Tosin minä noita olen enemmän tehnyt, ettei haittaa vaikka vähän jo jotain 'talollisen' :) hommista alkas ymmärtääkin.

Hommaa nyt ihmeessä testi TOTT-päivän kunniaksi, sun on ihan pakko B), pliiiiiiiiis :hug: :).
 
Solakka Silakka, ihanaa että olet vaikeiden kokemusten jälkeen löytänyt hyvän miehen,
meillä joillakin täällä kun on näitä uppiniskaisia yksilöitä, kuten olet huomannut.
Omaani eilen kunnolla paijasin ja hellin, nyt on taas kesy, ja oli eilen tiskannut pannut ja kattilat omasta aloitteestaan sillä aikaa kun minä olin siivoamassa auton, meillä on nämä roolit vähän nurinkurin. Ja oli kiristänyt keittiönpöydän jalat, josta olin valittanut pari viikkoa kun pöytä keikkui, välillä toimii hankalakin ukko, ja sai palkaksi hellyyttä.
 
Ottis
Soittelin muuten tossa labraan viime torstaisten verikokeiden perään ja alkaa vähän ihmetyttää ku nyt oli leukkarit vähän koholla. Ei siis paljon. 8.4 ku viitearvo on 8.2. Sitä siis mietin, ett onkohan tuolla mun masussa sittenkään kaikki kunnossa, kun viime viikko oli mitä oli ja nyt iski tää selkäkipukin, joka kuitenkin hermottuu tuolta suolistosta?? Ei täällä satu yhtään vyöhyketerapeuttia ja muuta asiantuntijaa olemaan.

Jee, lämmöt 37,1+ :ashamed:.
 
Voi Ottis, mitäköhän tuo arvojen kohoaminen voisi olla? Mutta vähänhän ne ovat koholla, mutta kuitenkin...eikö ne laittaneet mihinkään lääkärin konsultaatioon tai jonnekin.? Itsekö joudut niitä miettimään?
Mun virallinen päivän lämpöarvo on tällä hetkellä =) 37.2. Eli melkein samoissa mennään. ENsin mittasin vain 37.00, mutta en suostunut uskomaan ja laitoin mittarin ( en suoraan) uudelleen kainaloon ja sitten tuli tuo , joka jotekin tyydytti. Mä kun olen yhä sitä mieltä, että lämmön kohoaminen olisi yhteydessä raskauteen. Olen omasta mielestäni tämän tiedon jostain lukenut. Joten elän yhä toivossa täällä.
No, pitäiskö mun sitten TOTT- päivän kunniaksi...mutta jos tulee nega...sit masentuu, ja se ei välttämättä anna vielä tulosta.Mutta eikö pakkauksessa ole yleensä kaksi testiä? Eli yksi TOTT päivälle ja yksi TEP päivälle? Mehän voitais alkaa myydä tuollaisia raskaustestejä: TOTT-päivälle ja TEP-päivälle oma testi. Testaa ja ylläty =)
vauvatoive10 ja I- K, mielenkiintoista seurata teidän yhteydenpitoa tuonne naapurimaahan. Kerrotko vielä, mitä hoitoa sieltä siis sait?
 
Ottis
Erka Eiliseen vielä. Toi 117? sai myös minun sappeni kiehumaan, kun kävin yksityisellä gynellä marraskuussa. Paikassa ei ollut ultrauslaitetta eli vain tunnusteli, ett onkohan kaikki kunnossa ja otti papa-kokeen, tietysti mun luvalla. Kaiken kukkuraksi kävi niin, että kun kierto sitä ennen oli km:n jälkeen ollut kohtalaisen normaali ovis olikin siinä kierrossa kp10 eli edellisenä päivänä ku gynellä kävin. Siis ihan turha reissu. Ei lohduttanut se, ett gyne kertoi kohdunsuun limakalvon näyttävän hyvältä jne. Siitä reissusta opin ainakin sen, ett ajan varaan paikkaan jossa on ultrauslaitteet. Lohtuna tietenkin on, ett sillä reissulla sain jo vähän puhuttua tulevaisuudensuunnitelmista tän vauvahaaveen suhteen ja loin hyvän hoitosuhteen. Samalle gynelle aion siis mennä vastaisuudessakin, mutt paikan katson tarkemmin :saint:.
 
Rinja, Iida-Karoliinaa ja minua yhdistää se että meille oli molemmille tehty sterilisaatio avioeron jälkeen ja molemmat sitä kaduimme ja meille molemmille on tehty sterilisaation purku.
Iida-Karoliinalle tehty Suomessa, ja minulle tuolla Virossa Tarton yliopistosairaalassa. Valitsin sen kun ei ollut varaa mennä muualle, olin jo pulittanut melkein 5000 e yhdestä koeputkiyrityksestä, joka ei tärpännyt, mitään ei jäänyt pakkaseen ja vain kaksi siirtokelpoista alkiota saatiin joista kumpikaan ei kiinnittynyt.
Eli minun luomuraskaus on melkoinen ihme, kävin Virossa 17.11 ja plussasin 21.1.
Iida-K mietiskelee Virossa tehtävää hoitoa, luovuttajan munasoluilla.
(anteeksi I-K kun kirjoitin sun asioista, korjaa jos meni jotakin väärin.....)
 
Ottis
:LOL: Rinja Sun pitää alkaa kotitestien konsultiksi, sitten kun open työt alkaa kyllästyttää. Ensimmäinen huippuhyvä mainoslausekin on jo valmiina :). Hyvä toi lämpö sulla.

Soitin työterveyshoitajalle ja kyselin vähän millaista tautia ollut liikkeellä. Kertoi oireiden sopivan tähän sairastamaani. Toisilla nousee lämpö, toisilla ei. Piti ihan hyvänä sitä, etten ole lähtenyt töihin ja to-aamulle varattiin aika, jos ei ihmeparanemista sitä ennen tapahdu. Käski tulla aiemmin jos alkaa henkeä ahdistaa. Mulla on apteekissa virunut jo pitkään Duact-resepti ja sitä lähden nyt hakemaan, kunhan auto lämpenee. Kävin jo sitä lumikinoksesta vähän esiin kaivamassa. Hoitsu sanoi leukkarin kohoamisen olevan ehkä tästä flunssasta johtuvaa, vaikka näyte otettiinkin jo torstaina. On saattanut siis tehdä tauti tuloaan jo silloin. Ja alkohan mulla kurkkukipu perjantaina, joten voi olla todellakin niin. Mahasta en hänelle vielä kertonut, mutt kerron torstaina naamatusten. Ottaa silloin myös CRP:n, ett nähdään onko se kohonnut. Torstaina se on ollut vielä hyvä eli alle 1.
 
Ottis
Ai niin. Ihan on unohtunut kertoa, ett aamulla mun oikeaa tisua tykitti varsinainen vihlaisujen sarja ja tisut ovat ainakin eilisestä olleet tutusti turvoksissa eli kyllä se taitaa täti sittenkin olla tulossa. Mahtavaahan se olis, ett tisut näin terhakat aina olis, mutt itseä ottaa päähän, kun se on niiiiiiiin selvä tätimerkki. Jos joku mua tarkemmin seuraisi, näkisi jo rinnoista, ett "Ahaa, sillä on ne päivät!!"
 
Ottis
Lumeton Älä todellakaan anna sen ohjaajan öykkäröinnin masentaa sua. Hänellä on ehkä ollut vain huono päivä. Ja jos ei ole ollut, niin onko sulla mahdollista vaihtaa ohjaajaa?
 
Ottis, pyydä samalla raskaustesti pissasta! Onhan myös TOT - päivä!
Joo, voi olla ,että rikastuttaisiin näillä uusilla bisneksillä. Tämän keskusteluryhmän perusteella meitä höynäyttettäviä on aika paljon.... =)
Vau, mä en vauvatoive10 tienytkään, että sterilisaation voi purkaa. Sehän on hieno juttu monelle. Ja tosiaan luomuvauvasi on omanlaisensa ihme kaiken tuon jälkeen. Ja Viron lääkäri voi olla myös ylpeä itsestään.
Toivottavasti I - K saisi myös sieltä hyvää hoitoa.
 
saapi kirjoitella..ihan yleistä tietoa on kun täällä kirjoittelee..Aivan järkyttävän lunta on tänään satanuy, ompa lumitöitä tiedossa, vaikka linko käykin pihatien ja suurimmanosaa auraamassa, jää terassit ja polut kolattavaksi ja niissäkin aika touhu. Hyvää kuntoilua tosin tuo on.
Toivottavasti ottiksella ei mitään ikävää nyt olis..ihan tavallinen "lentsukin" voi crp: nostaa hieman..

Vauvatoive mikä muuten oli se maitohappobakteeri jota olet/olit ottanut, Joku karpalon makuinen??
 
Niin joo, otan sitä Karpa-Lactia, ei ole ainakaan nyt hiivatulehdus iskenyt, mullahan oli vissiin kolme kertaa viime syksynä/talvella.
Karpalo on hyväksi myös pissatulehduksiin, jos niitä sattuu olemaan, mulla ei niitä ole. Uskon että se hiiva riehaantui juuri siitä koeputkijutusta, siitä se kierre alkoi, hormonipommi!
 
Rinja, sterilisaation pitäisi olla pysyvä toimenpide, mullakin oli oikea munanjohdin "irtipoikki" pudonnut jonnekin, ja klipsi kateissa, ei löytynyt vatsasta. Vasen oli jotenkin puoliksi poikki, roikkui siellä putoamaisillaan, ja yleensä niitä ei välttämättä saa korjattua tai ainakaan toimimaan, vaikka miten yhdistettäis. Mulla taisi olla tosi taitava lääkäri Virossa!!!!!
 

Yhteistyössä