40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Jestas naiset :eek: Olin pari päivää poissa palstalta ja luettavaa oli tullu 20 sivua! Joten sori, en mitenkään muista kommentoida kaikkea..

Miesasioihin pitää heti kommentoida, että minulla on kyllä ihana mies. On huomaavainen ja avulias ja uskomattoman kiltti. Arvostan näitä piirteitä hänessä kovasti koska elämäni miessuhteet ovat olleet aika järkkyjä. Isäni oli hirmuinen tyranni, jonka takia minut määrättiin sijaiskotiin 14 vuotiaana. Kasvoin kuitenkin jotakuin eheäksi aikuiseksi, mutta välini omiin vanhempiini ovat jääneet hyvin etäisiksi, kuitenkin nykyään ystävällisiksi. Entinen mieheni oli patologinen valehtelija ja en päässyt hänestä helpolla eroon, 13 vuotta meni siinä. Nykyään en edes viitsi ajatella miehestäni huonoja puolia, muistan miten kurjaa elämäni on suurimman osan aikaa ollut ja toisaalta miehet vaan ovat erilaisia kuin naiset, pitää sekin hyväksyä..

Joo ei kannata liittää tänne liian isoja kuvia. Itse teen niin, että pienennän ensin omalla koneella kuvat muutaman kymmenen kilotavun max 100 kt:n kokosiksi. Sitten vasta laitan verkkoon jakoon. Huomatkaa, että digikamerat tekee yleensä yli megasia kuvia ja ne jos suoraan jakaa verkossa, niin todella tukkii nää palstat! Ja toinenkin pointti on se, että kaikki ei lue näitä juttuja norminäytön kanssa vaan miniläppärillä tai kännykällä ja sillon isot kuvat "räjäyttää" ruudut.

Lumettomalle isot halaukset tädin tulosta :hug: Jotain kuitenkin vissiin yritti tapahtua.. mutta eihän se lohduta, kun luonto niin pian korjasi pois :'( Yritin ettiä sun kiertopäiviä listalta, mutta enpä löytänyt enää nimeä? :|

Inialle samoin :'( isot halaukset :hug: Tuttuja turiset lapsettomuudesta. Samoja olen välillä miettinyt.. ja sitäkin koska sen sitten tietää, jääkö lopullisesti lapsettomaksi? Eli luulen, että useampi vuosi tässä kuitenkin pitää vielä toivoa ja kuumeilla, ennekuin voi antaa periksi, kaikkensa yrittäneenä. Mutta sen tiedän, etten koskaan aio mitään ehkäisyäkään hankkia ja silloinhan sitä on pieni toivon kipinä kytemässä aina niinkauan kuin kuukautiset tulee..

mur-mur voimia huomiseen :hug:

Negoja testanneille pahoittelut :hug: onlydream, Iida-K, Ottis.. ja muillekin pettyneille :hug:

lapsellinen kiitos käynnistäsi palstalla :flower: Ja ihanista ajatuksista! Hyvää talvenjatkoa sinnepäin :heart:

Rominas tervetuloa tähän huimaan joukkoon!! Pieni varoituksen sana.. tänne voi jäädä koukkuun ja vauvakuume alkaa hiostamaan oikein kunnolla!

oivikki koska sulla olikaan eka ultra?
Ja kiitos kysymästä, kanat selvisi pakkasista. Aamuyöstä niille valkeni kaksi lämpölamppua ajastimen avulla ja lamppujen alle olin laittanut kauranjyviä nokittavaksi. Käytiin useampi kerta päivässä seuraamassa tallin lämpötiloja ja lämmitettiin lisäpuhaltimilla tarvittaessa. Pari kertaa laski lämmöt nollaan, jolloin vesikuppi uhkasi jäätyä. Kanat vähän menetti sulkia, mutta munia tulee edelleen joka päivä, joten ei ne kovin huonosti ole voineet. Ja nuo on maatiaiskanoja, kestävä rotu.. vähän niinkuin suomenhevonen.

Mitähän muuta piti kommentoida..
Luin minäkin jutun Elmexistä aikoinaan ja on tullut käytettyä jo kohta vuosi. Vaan ei ole tehonnut..

Tuosta ovislimailusta muuten, mulla oli tässä kierrossa yhtenä päivänä kunnon limamerkit... siis paperiin tuli töissä vessakäynnillä kämmenen kokoinen n. sentin paksuinen kirkas limamuljake. Olin kyllä ihmeissäni liman suuresta määrästä ja se oli vaan kertaluontoinen satsi. On tainnut tää sokeriton ja suklaalakko (pari lipashdusta tullut vaan) tehdä tehtävänsä.. oli aivan omaa luokkaansa noi.. ja eikä oo tullu ees pms-oireita, mutta vielähän ne kerkiää..

Joku ihmetteli Heikin ohjeita välttää happamuutta tekeviä ruoka-aineita ja miksi sitten greippiä kehotetaan syömään. Ottis taisi jo vastaillakin käännösjutulla. Eli hapan ruoka on eri asia kuin happoa tuottava ruoka-aine. Ja jos haluaa noita ph-arvoja tasapainoon, pitäisi syödä emästä tuottavia ruoka-aineita. Näistä on ihan luetteloita, kun kuukkeloi.

Mutta hyvää alkanutta viikkoa palstan naisille :heart: Meillä tällä viikolla se ivf-suunnittelu, ihanaa odottaa sitä!
 
Ottis
Oivikki Kiitos paranemistoivotuksista! Kurkku sen verran kipee, etten taida lähteä huomenna töihin vaikka muuten olo jo parempi onkin. Kun puhetyötä tekee, niin täytyy työkalujen olla oikeasti kunnossa, ettei jää sitten kierre päälle, kun alkaa liian pian ääntään käytellä.

Onnea sulle huomiselle ihan hirmusesti! Ultraakos ne vain nyt vai napsiiko ne follit talteen jo? En nyt muista milloin sun se jarrupiikki piti saada :ashamed:.

Rinja Kiitos tuosta ajattelumallista! Ehkä mun mies silloin ajatteli, ett se tekis minulle hyvää, sillä hän itse nauttii m-pyöräilystä ja ajatteli sen varmaan auttavan minuakin. Mutt oli hän muuten niin käsittämättömän kylmä niinä ekoina päivinä km:n jälkeen mua kohtaan, ett vaikka nyttemmin olis huonosti välillä mennytkin, niin EI NIIN HUONOSTI sentään.

Tänään sain muuten postista uudet kengät. Tilasin ne erikseen moottorikelkkailua varten, ettei varpaat jäädy ja vaikka mies ensin niistä nurisikin, kun ne ei niin motoristin näköiset olleet, katteli lopulta ihan tyytyväisen näköisenä kun tyttömäisissä bugabootoissani tepastelin pitkin tupaa :saint:. Luulen, ett se muutenkin nyt musta vähän enemmän tykkää, kun 'ihan ite' hommasin jotain moottoreihin liittyen. Tänä vuonna ei olla nimittäin viel säiden vuoksi päästy kelkkailemaan ja vaikka en mikään pärinhullu olekaan, alkaa tässä jo itekin kaivata vähän pörinää, ihan vaan ett olis muutakin tekemistä kuin pyöriä kotona. Onneksi ensi vkl:na kuitenkin jo tietää onko raskaana vai ei, ettei tule turhia riskejä otettua.
 
Ottis
SS Kiitos ensinnäkin tosta kuvanlinkitysvihjeestä. Noinhan minä aina teen kuville ennenkuin niitä välitän esim. sähköpostissa eteenpäin. Ei ole tullut nettiin koskaan aiemmin kuvia laitettuakaan, niin en tullut ajatelleeksi.

Hienoa ett rankan lapsuuden/nuoruuden ja viel patologisen valehtelija-exäsi jälkeen olet viimein löytänyt onnesi. Niin sinulle on käynyt :). Kiva, ett kanasetkin selvisivät pakkasesta hengissä :saint:. ONNEA ivf-suunnitteluun + :heart:!
 
Niin, Ottis kun se TEP- päivämme sieltä lähestyy... =)
Vau, että oikein moottoripyöräilykengät hommasit. Mä olen miettinyt, että milloin mä ja mun mies keksitään yhteinen harrastus...hän kun on harrastanut urheilua vähän enemmänkin ja minä en ole ekstraurheilullinen, niin se vähän hankaloittaa. Kerran oltiin golfaamassa ja en mä osannu ollenkaan...ja sitä ei taas kiiinostaa mun kulttuurijutut. Ei teatteri. No, elokuvia katellaan, usein kyllä DVD:ltä, mutta onhan sekin jotain.
Joo, erka yksityiset nyhtää rahaa ja kunnalliselta puolelta jopa ajetaan sinne rahastettavaksi... mullekin kerran sano yks neuvolatäti suoraan, kun menin sinne valittaan km:n jälkeisiä vuotoja, että sun on pakko hakea yksityiselle, että heiltä en saa aikaa kunnalliselle. :headwall: :headwall: Mihin menet , Suomen terveydenhoito?
 
Ottis
Juu Rinja, vaikkei ne aivan siihen tarkoitukseen ole suunniteltu ku halusin nimenomaan sellaiset, joita voi käyttää muulloinkin. Mies kun etti mulle kenkiä kelkkailusivuilta ja ne ei oikein natsannu mun makuun :). Eka myönnytys multa kelkalle :saint:.
 
Solakka silakka ja ottis huomenna on vasta se verikoe ja pe ultra, jos ei sitten tule muutosta vaikka tuo tulkosen perusteella. Ensi vkolla on sitten punktio.

++++++ kaikille testaajille niin r- kuin o- testehin.
 
Ottis
Oivikki Kiitos selonteosta :)! Nyt pysytään kärryillä paremmin.

Rinja Oliskohan mullakin nyt hyvä syy olla huomenna pois töistä, kun lämpö 37.3? Alkaa epäilyttää, ettei tää ovikseen liity, vaan on tuolta kurkusta lähtösin :ashamed:.

Menenpäs nyt tuutilullaamaan tai edes yrittämään, ett tästä joskus tokenis työmaallekin. Nati nati :wave:!!
 
Huomenta!

Solakka Silakka: Ihanaa, että olet vaikeiden aikojen jälkeen löytänyt ihana miehen.

Mur-mur mielessä... :'(

Mä tässä suunnittelen liikkeelle, lumipyryn sekaan lähtöä sunnittelen... Heh, jospa ajelisi R-kiskalle r-testejä ostaan... Minkähän kylän ärrää tällä kertaa kehtais käydä kannattamassa...En kerta kaikkiaan kehtaa taas samaan lähimmäiseen mennä... Vaikka parempi kait se olis jättää ostamasta, ettei turhaan taas tule testailtua etukäteen ja siten toivonkipinää vaan kasvattaa liian suureksi...

 
No oh hoh naiset, onko teillä "puheripuli" :LOL: :LOL: Ei varmasti yksikään muu pino saa näin paljon tekstiä aikaan yhden päivän aikana :D

mur-mur, hurjan paljon tsemppiä :hug: :hug:

ON: ei mitään erikoista, lämpöjä en ehtinyt edes mittailemaan kun oli niin kiire aamu. Minkäänlaisia oireita ei ole, tosin eipä niitä ollut silloinkaan kun tyttöä rupesin odottamaan ;) Mutta kyllä odottavan aika on pirun pitkä...
 
SS, en ole noita kiertopäiviä siellä pitänyt kun meillä vauva mahdollinen vaan hoitojen kautta. Onnea IVF-suunnitteluun, siitä se lähtee.

Erka, hyvä että kävit ultraamassa. Oli muuten kallis, oon käynyt muutaman kerran yksityisellä ultrassa, viime vuonna viimeksi, eikä koskaan tuommoisia summia ole tullut.
Niinkuin toiselle palstalle kirjoitinkin, niin tosi erilaiset käytännöt eri sairaaloilla lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Täällä tehtiin tosiaan kotona (olin rv7) ja ultraan käskettiin mennä aikaisintaa 3 viikon päästä tyhjennyksestä ellei tullut kovia vatsakipuja.

Ja itsellä verenvuoto vaan jatkuu ja jatkuu :'( Kyllä se pikkuinen oli yrittänyt... En tiedä mitä ajattelisi, mies sanoi eilen, että kun jäi kokonainen 900iu:n kynä Puregonia korkkaamatta, että pitäisikö vielä yksi hoito passien jälkeen tehdä. Minä oon kyllä aika väsynyt tähän hommaan.
Muutenkin vielä eilen, kun tuntuu ettei tarpeeksi ikäviä ole, niin mun opiskeluprojektin osa meni aivan penkin alle ja ohjaaja haukkui työn kokonaan, vaikka joulukuussa väänsin sitä parhaani mukaan iltakaudet. Nyt on sellainen tunne, että sen lisäksi että olen liian vanha saamaan lapsia olen myös liian tyhmä mihinkään.

Lumipyryistä päivää kaikille :heart:
 
erka, raivostuttavaa etteivät tutki kunnolla! Kyllä on tosiaan terveydenhuolto huonoissa kantimissa nykyään! Toivotaan että jatko menis hyvin!

mur-mur, voimia tähän päivään, ja huomiseenkin!

oivikki, hyvä jos olo on parempi, ja onnea punktioon!

SS, onneksi olkoon kun olet selvinnyt lapsuudestasi! :flower: Siinä on joskus itse kullakin tekemistä. Ja kiva kun pääset suunnitteluun, se vie taas pätkän eteenpäin! Kyllähän mäkin haluan yrittää niin kauan kuin mahdollista, mulla vaan noita vuosia jo enempi kuin sulla... Mutta mulla myös vähän noin tuon miehen suhteen, eri syystä kylläkin. Eli kun on niin kauan ollut yksin, niin ei jaksa ihan kaikesta ottaa pulttia. Meidän möksötykset onkin luokkaa "molemmat väsyneitä ja nälkäisiä". Selviää usein tekemällä yhdessä ruokaa, kun saa murua rinnan alle, unohtui jo riidan aihekin :) Tosin meidänkin ois hyvä yhteinen harrastus löytää... (liikutaan kyllä molemmat, mutta useimmiten erikseen)

Rominas, netistä voi kivasti tilata testejä huomaamatta ;)

lumeton :hug: Älä vielä mieti tulevaan hoitoa... Mulla oli tokan ivf:n jälkeen (sen negan siis) sellainen olo, etten jaksa tätä enää. Mutta kun siitä on aikaa kulunut, niin kyllä se mieli vielä suuntautuu eteenpäin... Tosin teillä noita hoitoja on jo useampia. Etkä ole liian tyhmä, jos joku homma menee pieleen! Ja yhden lapsenkin olet jo saanut!
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Little Bear (37)............kpxxx..............y.n. 3v................1.
Inia (43)..................kp2/26-30........yk18.....1.
Lumisydän (45)...........kp3/28-32.........yk?..........?
MamaStella (39)..........kp3/28............yk1............6/2.yht
Terry64 (45)................kp4/27-32.........y.2,5v.........2.
mimmimamma (47).....kp8/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp10/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp11/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp12/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp13/23-27.......yk9...........1.
Ämy (41)......................kp16/25-28.......yk5..........4.
Solakka Silakka (40)...kp17/24-28.......yk18........1.
ninni-70 (39)...............kp19/29-35........yk9.........2.
Rominas 40..................kp20/26-27........yk4/3.......2.
liiza (43).......................kp20/24-25......yk21........4.
Rinja (39)....................kp20/23-24......yk2..........1.
haave2010 (43)..........kp21/29-30.........yk12......4./1.yht.
Leena65 (44)..............kp21/25-27.........yk8........3./1.yht.
Ottis (42).....................kp22/23-27........yk7........1.
Iida-Karoliina (45)......kp22/23-26.........yk9.........5./1. yht.
Minnihiiri68 (41).........kp22/28..............yk2..........2.
AinoEmilia (45)............kp23/31...........yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39).......kp23/28................yk22........1.
onlydream (37)...........kp25/23-29.........yk?...........3.
Sariella09 (43)...........kp27/40.............yk?..........5./1.yht.
happihyppy (39).........kp27/28..............yk4(25).....3./1.yht.
ikiemo (45)..................kp32/20-50..........y?.............4.
Äiti7 (41)......................kp35/28................y?.............8.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Happihyppy (39)...........dpo15
Iida-Karoliina (45)........dpo14
Ottis (42).......................dpo9
liiza (43)........................dpo7
Minnihiiri68 (41)............dpo6
Solakka Silakka (40).....dpo5
ninni-70 (39)..................dpo1

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

nallekalle, Taikakuu, pääpilvissä, Räystäspääsky, mur-mur, erka, Wiara, Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL.6)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1608427
40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Tervetuloa mukaan ninni70 :wave:

mur-mur paljon paljon voimia tämän päivän koitokseen :hug:

erka pisti niin vihaksi lukiesani kirjoitustasi kun et ollut saanut sitä ultrausta sairaalassa ja mitä sen seurauksena on ollutkaan,toivotaan kuitenkin että kohtu lopulta tyhjenee kokonaan ja ei tule tulehduksia yms.

En ole enää testaillut sen verta nippailee jo ja tuhrua tulee,kovasti vaan mietityttää että vaikka oli tero kuuri päällä niin miksi kuitenki täti tekee tuloaan näin aikaisin ,eilen loppui terot ja tuli ekat tuhrut :/

ELI minut voi RKKT listalta ottaa pois :wave: :wave:
 
Erka ja Lumeton: Mulle tehtiin se lääkkeellinen sairaalassa. Ensin tabletti suun kautta ja kolmen pvän päästä sairaalaan, jossa hoitaja laittoi tabletit kohdun suulle. Pari-kolme tuntia pitivät tarkkailussa, jotta vuoto alkaa kunnolla ja sitten kotiin. Ei olut mitään jälkitarkastusta eikä ultraa. Ihmettelin kyllä asiaa mutta lääkäri sanoi, että jos alkaa voimakkaita kipuja tulemaan tai vuoto kestää kauan, niin sitten aletaan tekemään tutkimuksia. Ilmeisesti eri sairaaloissa tosiaan on erilaiset systeemit.



 
Ottis
ninni-70 Tervetuloa sullekin. Vaarana todellakin on, että jollei vauvakuume ole vielä kunnolla iskenyt, nyt se iskee :).

I-K Mitkä tuntemiset? Pysyikö lämmöt alempana, onko täti todellaki tulossa? Toivon, että ei, mutt sulla ei piinaa enää pitkään olekaan.
 
Ottis
Rominas Ihan totta :attn:! Minä huomasin ihan saman ja taisinpa samanmoisen unenkin ihan ekana yönä täällä palstailtuani nähdä. Joulukuussa tänne tieni löysin, kun jo hiljaa mielessäni pähkäilin, ett olenkohan liian vanha tähän hommaan ja epäilin olevani ainoa sekopää, joka ihan oikeasti vielä tällä iällä vauvaa toivoo. Sit muistin, ett olinhan minä kesällä raskaana ollessa tänne kurkannut ja kurkkasin toistamiseen. Loukkuun jäin samantien ja sen "vaarallisuuden" kohdallani olen huomannut siinä, ett ennen maltoin odotella tikuttamista aikaisintaan dpo13:sta, mutt tänne tultuani sekosin täysin ja ekan testin tein dpo5 :LOL: :LOL:. Siis ihan sekopäistä, tunnustan, mutt minkä ihminen luonnolleen voi. Seuraavassa kierrossa maltoinkin tehdä ekan testin vasta dpo8, mutt sitt loppukierrosta testailu olikin ihan jokapäiväistä ja turhaa :headwall:. Tässä kierrossa eli 3:ssa täällä olen yrittänyt vähän löytää entistä luonteenhillintää, mutt huonolla tuloksella. Eka testin taisin tehdä dpo6 ja sit eilen dpo8. Nyt olen päättänyt, ett torstaina TOTT-päivän kunniaksi testaan seuraavan kerran, koska mulla on silloin dpo11 ja sit saakin testaamiset jäädä jos ei haamun haamua näy. Täytyy laittaa itsehillintää ja kuria kehiin :saint:.
 
No niin , Iida-Karoliina:

Laitoin eilen Ylle Kadastikille vain lyhyen viestin jossa tiedustelin kuka lääkäri osaa vastata tähän sinun juttuun liittyviin kysymyksiin, ja Ylleltä tuli jo vastaus aamulla.
Hän oli kovasti iloinen minun raskaudesta, se antaa hänelle onnistumisen iloa kun saa hyvää palautetta työstään!
Hän kirjoitti vain lyhyesti, että lääkäri on Dr Aivar Ehrenberg, ja mieluummin englannin kielellä hänelle meilillä postia osoitteeseen aivar.ehrenberg@kliinikum.ee.
En sitten mitään muuta kysellyt, koska en ole perehtynyt tähän aiheeseen.
Saatko kääntöapua tältä palstalta, minulla taitaa loppua sanavarasto tässä kohdassa, vai onko sinulla joku tuttu jolla hyvä englannin taito ?
Ehkä lääkärille voisi sitten soittaakin, kunhan ensin laittaa sähköpostilla vähän kyselyä.
Niin oletko Suomesta vertailun vuoksi kysynyt hintoja/mitä toimenpide vaatii, kauanko paikallaoloa jne?
Tai sitten lähdette rakkaasi kanssa lomalle Viroon, ajelette ja lomailette siellä, kivoja rantoja ja paikkoja, ja siinä samalla nämä hoidot. En eilen tajunnut että eihän se riitä että sinä yksin laiva/bussi systeemillä menet, kun miehellä on aika tärkeä rooli :whistle:
 

Yhteistyössä