40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa mukaan myös ninni-70 :flower:

Inia meinaatko jatkaa nyt suoraan tässä kierrossa uuteen pas:siin? Montako päivää ovisplussasta pas siirretään?

Tuosta kirjekuoren kuvasta kysyttiin: Kirjekuori nimimerkin alla meinaa sitä, että voit laittaa ko. henkilölle yksityisviestin. Et näe kuorta omalla kohdallasi, kun mitä sitä nyt itselleen viestiä laittamaan..

 
Ottis
No niin pääsihän tänne viimein :). Rinja Ihan nätisti sanottu toi edellinen :).

Apteekissa kävin ja olin huippukiltti ku toin miehen lääkkeet samalla. Kiitosta en tainnut saada, mutt lupasi maksaa. No joo, mutt siihen hyvä tältä päivältä jäikin, sillä toi mun mies on toisinaan ihan täys ureahead :headwall:.

Nimittäin kun mies tuli kotiin, ajattelin olla fiksu ja mennä yht'aikaa syömään. Niinpä tein itselleni pari sämpylää ja lämmitin samalla porkkanakorianterikeittoa, minkä olin eilen ostanut, ett on helppo syödä. Yht'äkkiä mies lähti keskenkaiken pöydästä ja palasi takaisin vasta, kun minä olin lopetellut. Oletin, ett suolakurkun rouske saattoi häntä ärsyttää ja siitä jo sanoinkin, että jos on niin heikkohermoinen, niin voi olla ystävällinen ja muuttaa toiseen osoitteeseen. Annoin tulla paljon muutakin en välttämättä niin nättiä. Puna näytti miehen poskille nousevan, mutt oli hiljaa. Viimein alkoi valittaa, ett miksi syön jotain niin pahanhajuista? Sepä se tässä talossa onkin välillä niin stnan vaikeata, ku kaikki mun juttuni joko haisevat hänen mielestään pahalle tai muuta. Mulla olisi kuulema ollut 8 tuntia aikaa syödä se ja kun tuokaan ei riittänyt, niin häntä ärsytti kippo, johon keittoa otin. En ottanut sitä syvälle lautaselle, vaan sellaseen suloseen marimekon kippoon, joka on käsittääkseni ihan ok keiton syömiseen. Miehelle sanoinkin, ett normaalisti ihmiset syövät yht'aikaa ja siksi nälkääni panttasin odotellen, ett hän tulee ja syötäs yht'aikaa.

Ajatus oli siis kaunis, mutt mönkään meni :(. Sanoinpa hänelle, ett ei syödä sit enää koskaan yht'aikaa eikä tehdä mitään yht'aikaa, niin herra saa elellä ihan yksin ja omassa rauhassaan, ettei vaan mikään pääse ärsyttämään. Toi miehen heikkohermoisuus on todellakin asia mikä saa mut miettimään, ett mitä sitten jos meillä oliski vauva ja pikkunen, jonka tuoksut eivät välttämättä aina ihanimpia ole, ett mitä sitten?? Sen jo tiedän, ett esim. vaipanvaihtoon tuosta miehestä ei ole, mutt mitä jos pikkunen kitisee väärään aikaan, niin aletaanko sillekin sitten mesota, ku isäukkoa ottaa vähän hermoon :ashamed:?
 
Ottis
Rominas ja Rinja Rintojen kipeytyminen on todellakin myös r-oire, mutt mulla se on aina tiennyt tätiä kylään viimeistään viikon sisään. Tosin mulla oli kesän ylläriraskauden aikaan silloinkin tisu kipeä, mutt silloin vasen, ku tää tätitisu on oikea =).
 
Ottis
Jospa mä oon sittenkin raskaana :saint:. Googletin leukosyyttien kohonneita arvoja ja löysin tällaisen:

Leukosyytit ovat suojasoluja eli erikoistuneita verielementtejä, jotka vastaavat immuunisuojasta. Leukosyytit tuhoavat vereen joutuneita vieraita bakteereita ja toksiineja. Niiden määrä muuttuu raskauden aikana ja myös ulkoisten tekijöiden vaikutuksesta - niihin vaikuttavat kausittaiset, ilmastolliset ja auringon aktiiviset periodit.

Normi (raskaana olevat): 4,0-9,0 yksikköä. Leukosyyttien taso kohoaa tulehdusten, bakteeristen ja virusperäisten tartuntojen, myrkytysten, verenmenetyksen (onnettomuudet) tai kroonisten sisäisten verenvuotojen (vatsahaavat) johdosta sekä munuaiskoliikin, allergioiden, maksasairauksien ja säännöllisen lääkkeiden nauttimisen seurauksena. Taso nousee olennaisesti myös joidenkin kasvainprosessien tapauksissa.
 
JEE! Jospa ne leukosyytit tietää raskautta! Voi harmi, kun en voi tehdä testiä itselleni...leukosyyttien kotitesti siis markkinoille ja vähän pikaseen! Onneksi pääset asiasta tarkempaan syyniin torstaina. Muista mainita mahd. raskaus.
Voi että toi sun miehes käytös kyllä nyt oli loukkaavaa...juuri sitä, mitä vanhoilla pareilla kai onkin. Alkaa arkiset asiat ärsyttämään....äh, tollanen vetää kyllä pahalle tuulelle. Hyvä, että annoit tulla samalla mitalla. Saapa vähän miettiä, haluaako yksin syödä...
 
Eileln muuten mun mies intoutu tekemään kastiketta. Kylläl keksi munkin jäätelöasioista sanomista....mä sanoin, että mä en yleensä ala valittaa, vaan huuhtasen , jos hänellä on jäänyt joku veitsi pesemättä...niin. Nähdään vain toisen virheet... :headwall: No, siitä ei sen kummempaa riitaa tullut, onneksi. Otin sen huumorilla. Ei aina viitsi...mutta en voi ymmärtää.
 
En oo kerennyt lukemaan eilen illalla ja tänään tulleita viestejä mut lueskelen myöhemmin tänään. nyt kirjoittelen vaan kuulumiset eli tänäaamuna soitin sairaalaan ja sanoivat et yks aika olis tänään puoli kymmeneltä ja lähdinkin kiitämään sinne. Se oli kuitenkin lyhyt reissu´jossa vaan ultrattiin ja todettiin sama kuin eilen. Torstaina menen kaavintaan!
 
Ottis
Happis En todellakaan tiedä :saint:.

Rinja Jos TOTT-aamun testi plussaa tai edes haamua näyttää, niin tietenkin siitä terkalle ilmoitan ja sit saakin otattaa hcg-määritykset joko heti tai seuraavalla viikolla ihan jo ton koetun km:n vuoksi.

Ukko istuu nyt yksin alakerrassa. Kävi pihalta sen verran lumia luomassa, ett siitä pääsee autolla lähtemään. Ulos mennessään yritti kai hyvitellä (ylipäätään puhumalla) tai sitten vain v****li kun puheli, ett nyt se autotalli olis hyvä olemassa, ett olis saanut sen traktorin sinne ja nyt olis hyvä aurata lumet pihasta. Juupajuu, akka saa selkänsä kipeäksi lumenluonnissa ja sitten kun kerrankin on, ettei uskalla lähteä lumia luomaan kipeän a) selän ja b) kurkun vuoksi, murehditaankin jo, että kun ei ole sitä traktoria :(. Oon minä tuota monesti aiemminkin ajatellut, ett kun minä luon käsin, pörrää naapureissa traktorit jne., mutt ei se yleensä ole jurppinut, eikä jurpi. Siitä olenkin joskus miestä moittinut,ett hänestä ei ole mitään hyötyä ku nyt kun minulla on mies, joudun tehdä kaikki lumityötkin yksin, mutt kun olin sinkku, niin naapurin ukot lykkeli lumia pihalta ihan kilpaa ja mulle jäi sit vain se siistimispuoli. Herättelen nyt kyssäriä todellakin, että mihin mä tuota miestä tarvin?? Siitokseen kai, mutt ei noilla hermoilla ole kyllä parhaita geenejäkään jaossa :headwall:, perkules!
 
Minulla taas tiputtelee, tuhruttaa tai mitä lie, sellaista ruskeaa vuotoa,jossa on seassa jotakin kalvon näköistä, ei niin runsaasti mutta just sellaista mitä ainakin mulla tulee kun menkat on loppumaisillaan, ei punaista verta vaan jotakin tuhrua. Menin iltapäivällä töissä pissalle ja huomasin että oli housut sotkeentuneet ja paperiin tuli sitä ruskeaa. Mitäköhän tää nyt meinaa.
 
ottis, vauvakuume on jo kova, pikemminkin hillintää tarvittaisiin :) olen kyllä jo kauemmin selannut tätä kuumeilupalstaa ja muita vastaavia. rominas, itsehillintä on myös täällä usein hakusessa. testejä on tullut testailtua vaikka miten hullusti, heh. nytkin oli hankala kun kierto taitaa olla vähän epäsäännöllinen ja yllättäen ovistesti näytti tänään melkein täysin plussaa (en ole lokakuusta lähtien testailun aloitettuani saanut kertaakaan täysin plussaa ovulaatiotestistä) ja mies oli lähdössä 1,5 päivän työmatkalle. no, minä pakotin miehen yritykseen vaikka toinen lähtökiireessä. ja kun mies ei tykkää tällaisista äkkiyrityksistä jossain lähtötilanteessa niin ei onnistunut. sain purkkiin tavaraa mutta ei kai sen laittaminen kotikonstein onnistu... :LOL:
 
Sanokaa jos teitä ärsyttää kun olen vieläkin tällä palstalla, huomenna alkaa rv 6, ja jotenkin tuntuu että en uskalla siirtyä tuonne odottajien puolelle, kun tää on tälläista epävarmaa vielä, mieluummin tsemppaan teitä täällä ja puran itseäni, kunnes sanotte että mars menoa muulle palstalle. Ymmärrän jos jotakuta ärsyttää, kun täällä yritetään tulla raskaaksi eikä olla raskaana.
 
vauvatoive, tuosta vuodosta on joku nimityskin olemassa. Mutta näin muistaisin että kun nuo hormoonit jyllää ei oma proppa aina pysy perässä ja ihan heti totu uuteen tilanteeseen, ja siitä tuo pieni usein ruskeahko tai vaalea vuoto johtuu..

Löysin sen sun aiemman viestin, oli tulvan keskellä niin en päivällä huomannut sitä..
 
vauvatoive10, tuo tuhruilu voi olla vaaratonta. Ja jos se ei vuodoksi ylly,niin ilmeisesti onkin. Lepäile nyt.
Itse olen miettinyt, miksi et ole siirtynyt...ihan sen vuoksikin, että se olisi sinullekin askel eteenpäin. Ja tämän pinon tarkoitus liene kuumeilla...mutta toisaalta ymmärrän, että näihin ihmisiin kiintyy ja vaikeaa se on meidänkin puolelta erota. Mutta jos täällä kaikki olisivat kauan, tämän pinon idea hämärtyisi. Tietysti voi hämärtyäkin, jos se on kaikille ok. Mutta itse ajattelisin, että pinon idea olisi puhtaasti kuumeilla...jos uusia on tulossa mukaan. Mutta nyt kun sinulla tuhruttaa, haluat varmasti tukea ja sitä me ehkä enemmän voimme sinulle antaa, kun juuri raskautuneet, jotka itse pelkäävät km:a ja eivät ehkä mielellään lukisi sellaista. Tai en tiedä. Ehkä olen väärässä...olen ehkä ainoa täällä , joka näin ajattelee.. mutta älä ymmärrä väärin. Toisaalta olet meille sellainen toiveen täyttymä täällä...ja onhan mur mur ollut täällä kauan ja on jo vaki-ihminen. En tiedä. Sanokoot muut. Toivottavasti en loukannut. Lepäile =)
 
Kiitti I-K, sanotaan että on vaaratonta, jos ei pulppua, eikä ole kirkasta, eikä ole kipuja.
Ei sovi mikään noista.
Mutta pelottaa kuitenkin, kun tiedän että juuri näillä viikoilla siellä kehittyy kaikki mahdollinen, sydämen syke pitäisi alkaa ehkä ensi viikolla näkyä, ett jos jotakin on mennyt pieleen ja kohta vuotaa kaikki ulos.
Lauantaina ja sunnuntaina oli tätä vuotelua, eilen ei mitään, ja nyt se taas alkoi iltapäivällä.
 
Mitähän mä oikein kirjotin ennen kun yhteys pätki..
Ottis lämmöistä kyselit tai kirjotit. Eilen vielä mittasin lämmön uudelleen ja oli 37.38, oisko aiemmin ollut vain kuumemittari huonosti :headwall:
Tänään mittasin kanssa ja on edelleen 37.18, päivällä siis, kohta varmaan mittaan vielä lämmön.
Kiertopäivänkin eilen kai laskin väärin kun tänään mulla olis se 14dop. :headwall:
 
nyt en sitten halua loukata erkaa enkä mur-muria, viitaten Rinjan viestiin,
mutta kaksi viimeisintä raskautta on päätynyt kurjasti niinkuin tiedämme, keskenmenoon, jotenkin olen taikauskoinen enkä ole ollenkaan varma että yleensä haluan siirtyä mihinkään palstalle enää, en ole ikinä ennen ollut millään palstalla, millään nimimerkillä, ehkä joskus jonkun satunnaisen kommentin joskus heittänyt johonkin kiinnostavaan aiheeseen 2-3 kertaa vuodessa.
Jotenkin ajattelen vielä että tiedä miten tässä käy, ja saattaa jatkua kuumeilu munkin kohdalla, kuka tietää.
 
minua ei ärsytä että mur-mur ja erka kirjoittelevat täällä, minusta on vain ollut luonnollista kuulla heidän kokemuksistaan, niin ikäviä kuin ne ovatkin. Tänäänkin olen miettinyt että miten se mur-murin päivä sujui, ja odotellut että jaksaako hän kirjoitella.
Mutta tiedän että ihmisiä ärsyttää esimerkiksi tämä sterilisaation purku, moni ajattelee että " voi vitt....kun oli tyhmä ämmä meni sellaisen tekemään ja nyt katuu eikö aikuinen nainen tiedä mitä haluaa....turha tulla tänne itkemään...tällaista vastaanottoa saa lapsettomuuspalstoilla.
 

Yhteistyössä