40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Vietiin poika aamulla eskariin, sitten tehtiin Stellan kanssa 20km lenkki vaunuillen. Kotiuduttiin syömään lounasta ja mentiin yhdessä 2.5h päikyille. Sitten haettiin eskarilainen kotiin ja käytiin kaupassa hakemassa päivällisruoka tarvikkeet. Koululaiset kotiutuivat, nyt ollaan Stellan kanssa kahdestaan kotona. Odotellaan isukkia kotiin. :heart: =)
Tervetuloa uudet!!! :)
 
Ottis
MamaStella Olet kyllä hurjin liikkuja, josta olen koskaan kuullut, paitsi tietty maratonia juoksevista veljistäni, mutt olet kyllä hurja mimmi. Ei ihme jos miehesi uskoo sun selviävän 9:stä synnytyksestä :).
 
Ottis Tanssijana täytyy pitää kuntoa yllä. :) Osaan minä laiskakin olla, huomenna eskarireissun jälkeen vietän vain laatuaikaa Stellan kanssa. Kokkaillaan ja leikitään sekä löhöillään. Ja tästä liikkumismäärästä huolimatta olen kaksosia, Roméoa ja Stellaa odottaessa saanut 30kg extraa. Siksi minua epäillyttää se 9. Kestääkö nahka vielä sellaista määrää jos vieläkin saan sen 30kg extraa.
 
Kyllä, kohtaloita on monenlaisia. Itsellä siis tämä oman tilanteeni ei ole myöskään mikään valinta ollut. Tuolla suomi 24 varmaan pyörii vähän kaikenlaista porukkaa. Mullekaan ei tulisi mieleen, että sterilisaation purku olisi joku moitittava asia tai edes sterilisaatio...en ymmärrä. Mikä minä olisin ketään tuomitsemaan? Nehän ovat normaaleja asioita ja monelle varmasti arkipäivää.
I- K, mitäköhän kuumeilet...? Alkaa epäilys herätä, että jos kuitenkin....
 
Mamastellan juttua lukiessa tuli mukavia muistoja siitä ajasta kun lapset olivat pieniä, rattaitalykkien tehtiin pitkiä kävelylenkkejä.Kun on aina liikkunut niin ei osaa olla paikallaan vaan siitä tulee tosi huono olokin. Liikunta on huumetta, siihen jää koukkuun.
nyt liikun ohan liian vähän ja se sapettaa. Uinti on jäänyt kokonaan tänne uudelle paikkakunnalle muuton myötä, ja pitkät kävelylenkit..10km..Lyhyitä teentoki tommosia5-6 km. Hyötyliikuntaa kun on pakko harrastaa, lumen luonnit ja puiden kannot. kesällä pilkoin puita ja metsän raivausta tehtiin miehen kanssa porukalla..Keväällä taas harvennus hommat odottaa..perunamaan käännöt ja kasvimaan laitot..Kyllä maalla on mukavaa. :D
 
Joo, jos vuotaa enemmän, lähde päivystykseen. Itsellä lepo tyrehdytti aikoinaan vuodon. Lääkäri ei voi asialle mitään muuta kuin, että lepoa määrää kuten mekin. Näkeehän ne, että mikä on tilanne, mutta jos se pari päivää sitten oli hyvä, niin luulisin,että siellä vauvan alku yhä on, mutta jostain kumman syystä vain vuotaa. Lepää nyt. Mulla vuosi kerran aivan järkyn paljon ja niin vaan loppu ja raskaus jatkui. Juoksin päivystyksessä ja aina kaikki ok ja takaisin lepäämään.
Meni kesken myöhemmin, mutta tuskin se alun vuoto oli mitenkään siihen syynä.
Voimia! Kaikkea hyvää :hug: Jos jatkuu, mene päivystykseen, kuten I- K : kin sanoi.
 
Vauvatoive voi miten paljon tänään on jo sinulle tapahtunut. Aamulla hyvät r oireet ja nyt enemmän vuotoa :hug: . Lepää nyt ja toivon parasta. Oli varmasti lääkäristäsi ihanaa kuulla, että olet raskautunt nyt jo!

Solakka silakka eilen en ennättänyt kommentoida, mutta hienoa, että kanat ovat selvinneet noin hyvin, että jaksavat muniakkin edelleen, meninaatteko antaa niiden hautoa tipuja kevääksi? Mukavaa, sinne ivf suunniteluun teidän päästä.

Lumeton nyt varmasti vielä surettaa se alkanut vuoto kiinnitymisen jäkeen, joten jatkoja voi varmaan tosiaa miettiä myöhemminkin. Tuo oli hyvä kommentti, että älä välitä siitä ohjaajasta liikaa, sehän on vain sen mielipide, ja olisiko voinnut ohjata paremmin, eikä vaan lopuksi sitten arvostella?

Ninni tervetuloa ja hyvää rktt aikaa.

Happihyppy ja Iida-karoliina toivoa on rktt ajan loppuun asti.

Erka :hug: siis niin ikävää...

Iida-Karoliina ja Vauvatoive
tiedättekö onko tuolla mahdollista saada hoitoja luovutetuilla alkioilla?

Nillanilla onko punktio jo sovittu tai tehty jo?

Minusta täällä voi kirjoitella myös raskautuneet, ei sitä teidä miten se raskaus jatkuu ja jokainen siirtyy sitten kun siltä tuntuu.

ON veriarvo kunnossa, pe ultra. Vatsa on turvoksissa ja vähän on jo tuntemuksia alavatsalla. Toivottavasti sitten ensi vkolla saadaan hvyiä muniksia kerättyä.
 
MamaStella, siis 20 km:n lenkki? Kuulostaa jo aika hurjalta....
Mä kyllä lihon hurjaa vauhtia. Pitäis rajoittaa....mut jotenkin se neuvo, mikä mulle annettiin, että kannattais lihottaa , jos raskautua vielä aion ja vauvan saada, on saanut mut unohtamaan ulkonnäköpaineet :LOL:
Mut ei nyt pidä syödä itseä ihan possuksi kuitenkaan. Tänäänkin mennyt mustikkapiirakkaa, jäätelöä, normiruokaa, jogurttia...ja on aika ähky olo :eek: Jospa rajoittaisi. Mut himottaa. Siis syöminen. =)
Niin, tämä meidän uusin (nyt nikki unohtui :ashamed: . En pääse enää katsomaan...tää teksti häviää...) mutta siis, Ottiksella oli hyviä neuvoja: pillit käyttöön! Simpat sisään!
 
oivikki minulla nuo vikat päivät ennen punktiota oli aika turvonnutta olotilaa, ja tärinä herkkä olin kanssa, autossa istuminen kun töyssytti tuntui ikävälle. Ja pitkään istuminen alkoi särkeä selkää ja oli kivuliastakin..
Koita jaksaa loppu häämöttää piki miten, ja jospa tulos olis hyvä. Onko ultrattu ja miltä näyttää onko monta kypsymässä. Mulle sanotiin että sellainen 5 kin on hyvä..
 
Tuosta munasolun luovuttamisesta tuli mieleen, että mä muistan , kun yksi mun tuttuni luovutti munasoluja joskus 90-luvulla...mä muistan, kun sekin olin kaikenlaisissa pistoksissa , siis joutui kaikenlaisiin pistoihin jne...oli sekin aika homma niin päin. Tuli vain mieleen. Kuinka paljon vastaanottajat saa tietää munasolun luovuttajasta?
 
Minä en nyt muista enää mitä kirjoittelin aiemmin tänään (kun esikoinen kävi nyppimässä minua ja tuuppimassa pois koneelta aina kun kerkisin koneen ääreen istahtaa) mut sain siis antibioottilääkityksen kaavintaan asti mahdolllisen kohtutulehduksen takia. Sitten kun tällä kertaa osasin olla paljon kriittisempi niin kysyin et mites sitten kaavinnan jälkeen et voiko olla varma ettei ENÄÄ mitään jäänyt kohtuun niin lääkäri sanoi et hän voi kirjoittaa koneelle että ottavat leikkaussaliin ultran mukaan...eli kaikki täytyy itse vaan huomata vaatia :attn: .
 
Ottis
Kiva kuulla hyviä uutisia Oivikki :). Onnea ensiviikon munisten keräilyyn. Varmasti jännittää hurjasti.

Erka Hyvä, että homma hanskassa nyt, vaikka kurjalta tuntuukin, ett piti tämäkin mennä vaikeimman kautta. Mulle sanottiin, ett kaavinnan jälkeen voi soitella n. kuukauden päästä kontrolliultraan, mutta kun kaikki näytti olevan hyvin, en sit mennyt.

MamaStella Kurjia nuo hurjat lisäkilot, kun ne tulee niin salakavalasti raskauden myötä. Varma olen kuitenkin siitä, että tanssijana kilosi kauniisti kannat. Kivaa puuhastelupäivää sulle Stellan kanssa huomiseksi.

Vauvatoive10 Lepää vain ja toivotaan vuodon tyrehtyvän. Ikävää, ett tämä raskaus nyt näin kovin aina vain huolestuttaa. Jospa lopputulos olisi sitten todellakin tämän kaiken jännäämisen arvoinen. :hug:.

Rinja Ninni-70:lle minä niitä ohjeita annoin :)

Tämä tyttö lähtee nyt saunaan. Olo hiukkasen eilistä helpompi, joten tiedä vaikka lähtisin töihin huomenna :saint:.
 
Iida-K kiitos, minulla ei ole ollut ultraa vielä sitten vasta perjantaina, jos pysyy nämä oireet aisoissa.

Erka voi että miten sitä pitää kaikkea itse vaatia.

MamaStella kuulosti tosi mukavalle, tuo teidän kävelylenkki.
 
Rinja luovuttajasta ei varmaan tiedä paljonkaan tuo luovutus solun saaja. Mutta luovuttajan tulisi olla mielellään sellainenjolla on itsellään lapsi/lapsia. Terve,ei siis periytyviä sairauksia ja ei lääkehoitoja. Yritetään myös löytää luovuttaja joka on pituudeltaa ja ulkoisilta ominaisuuksiltaan mahdollisimman samanlainen kun luovuitus munasolun saaja..silmien ja hiusten väri..
 
vauvatoive Sanon minäkin, että nyt tosiaankin tiukkaa lepoa vaakatasossa! Siellä voi vuodella jokin polyyppi tms. Yhdellä tutulla semmoinen vuoteli aika lailla, mutta terve lapsi syntyi! Voimia, vaikka takuulla tuo tuntuu pelottavalta! :hug:

erkalle
Myös voimaa tulevaan! :hug:

Täällä paiskitaan vaan töitä hartiavoimin aamusta iltaan :xmas:
 
Tämä luovuttaja oli luovuttaessaan muistaakseni sinkku ja lapseton. Mutta sai myöhemmin oman lapsen sitten ja miehen =) Ja taisipa lähennellä jo 40 luovuttaessaan...
Saako luovuttaja tietää, onko luovutuksesta tullut lapsi? Muistaakseni sai...mutta ei välttämättä enempää, jos luovutuksen vastaanottaja ei halunut.
Jänniä juttuja nämä ja hyvä, että on hoitoja monenlaisia. Mua jännittää varmasti tosi paljon, jos tulen raskaaksi, kun mun ongelma on niin outo...kaikki km:t yhtä lukuunottamtta ovat tulleet rv15 tai jälkeen...ja mitään selittävää tekijää,johon eksaktisti voitaisiin iskeä, ei ole todettu. Mutta eipä ole todettu, ettei toivoa olisi,joten tässä sitä ollaan. RAnkkaahan tämä on ollut kuin mikä, mutta elämä on minulle antanut tällaisen asian, jonka kanssa täytyy elää. Minullehan se rv 12 ei ole mikään hurraahuutojen aihe. Jos pääsisin rv 26, voisin alkaa iloita. Nyt mua sitten kai seurataan paremmin ja lähetetään kai Hesaan, jos pääsen rv 24 tai jotain odottamaan loppuraskautta.
No, nämä ovat asioita, jotka nyt tulevat päälle, kun tässä miettii tätä mahd. raskautumista.
 
Tuo on mietityttänytkin että luovuttajan solut voi olla huonolaatuisaikin, huonommassa tapauksessa ja silloihan kaikki vaiva ja rahatkin menee hukkaan..ja lähellä 40v ei solut ole enään niin hyviä kuitenkaan..Ja jostain lehdestä luin luovuttajasta jolla ei ollut omia lapsia myöskään, joten tulosta ei tiedä. Onko solut sellaisia että syntyvä lapsi on terve ym..Itse olen saanut terveet lapset ja raskaudet ovat menneet loppuun asti, joten toivoisi että omilla onnistuisi kuitenkin. Ihmellinen on tuo sinun keskenmeno historia, ja ei ole löytynyt siitä miksi sinulle käy näin. silloin tosiaan kannattaa ottaa levon kannalta ja olla vaikka vuodelevossa sairaalassa, ettei tule tehtyä yhtikäs mitään. Kotona ei aina malta jos tuntuu että jaksaisi muuten tehdä.
 
Ottis
Munasolunluovuttajista Yksi ystäväni/tuttavani/työtoverini käy par'aikaa tutkimuksissa, joiden tarkoituksena on selvittää ovatko hänen munasolunsa luovutuskykyisiä. Hän on siis ilmoittautunut luovuttajaksi ja ainakin pari tutkimuskertaa on ennenkuin munasoluja otetaan luovutukseen, joten I-K en usko, että niissä herkästi huonolaatuisia on. Tämä nainen on +30, kahden lapsen äiti, terve, eikä hänellä ole koskaan ollut vaikeuksia raskautumisessa. Km:ja on kylläkin ollut 2, mutt ne istukasta johtuvia.
 
Ottis
Rinja Sinua varmasti tavallaan pelottaa raskautua. Jospa Luoja lumenluoja nyt vähän tasoitusta antaisi ja alkava raskaus saisi mennä hyvin loppuun asti.

Yritänpä nyt puuhailla muutakin kuin roikkua koneella =). Nattis allihuuppa :wave:
 
Matkani oli Aulangolta, keskustan tuntumiin sisareni nurkille. Hän ei ollut kotona joten palasimme kotiin. En ole mikään langanlaiha kuitenkaan painoa on 63kg pituutta on vain 169cm.
Stella oli isokokoinen vaavi. Neidin komeat mitat olivat 53cm ja 4481g. Stellan olessa 3.5kk olin pudottanut 29kg ja sen jälkeen 3kg.
Kiitos Ottis varmasti vietetään mahtava päivä pikkuneidin kanssa. =)
vauvatoive lepää nyt ja ota rennosti ja rauhallisesti, kuuntele sisintäsi.
 

Yhteistyössä