40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Paljon kiitoksia Inia! Kierto on 27-32,yritystä on varmaan noin kolme vuotta,milloin enemmän ja milloin vähemmän.. :( Mies ei asu edelleenkään samalla paikkakunnalla,mutta pikkusen lähempänä. Ennestää minulla on yksi lapsi (tyttö,täyttää ylihuomenna 17v) =) Kyllä sitä on miettinyt mihin päänsä on pistänyt,kun opiskelemaan lähti.Nyt yritän olla stressaamatta että en tule taas kipeeksi.Lähihoitajaksi pitäis valmistua toukokuussa/2011.

erka :hug:
 
Toivottavasti vauvatoive 10 kaikki on hyvin! Minusta niihin hcg mittauksiin on tosi vaikea täällä päin päästä. SAiraalassakin eilen kysyin kun ottivat kokeita minusta huomista varten niin hcg ei kuulunut niihin kokeisiin ja lääkäri sanoi mulle et tässä vaiheessa (mun tilanteessani) hcg ei oikein kerro mitään... mutta ehkä se (hcg) kertoo kuitenkin silloin tärkeitä juttuja kun on raskaana! Niin olitko vauvatoive käynyt jo ultrassa? Minä jotenkin luotan ultraan että sieltä saa varmaa tietoa!
 
Mulla oli eteis istukka juuri..Ekassa raskaudessa..se vuoti muutamanpäivän, ihan kirkasta verta, loppui kun kohtu kasvoi ..Todettiin vasta kun raskaus oli jo paljon pitemmällä..En käynyt ultrassa moin aikasessa vaiheessa, mutta eikö se olisi sinulla näkynyt kun kävit siinnä. :headwall:
Siis eihän istukka vielä olekkaan kehittynyt vaan vasta alkanut kehittymään joten voihan se ollakin vaikka tuokin..Eipä näin voi oikein edes arvailla. Lääkäriltä kannattaa kysellä.
Hyvä kun tilanne on rauhottunut kuitenkin nyt..
 
Tuhrut tiesi sitä itseään, mulle voi laitta tänään jo kp 2,ottaa päähän,teroista huolimatta kierto näin lyhyt,mikä hitto tätä kroppaa vaivaa? :headwall:

Palailen myöhemmin uudestaan,nyt lumi töihin kiukkua purkamaan :headwall: :headwall:
 
Voi mur-mur kävin tänään Kuopiossa ja ajattelin matkalla sinua.. miten voit? Olisin tuonut sinulle Kauppahallista kanelipullia, niin vastustamattoman hyvältä ne siellä tuoksuivat.

Taikakuu mukava kuulla sinustakin välillä! Opiskelu aikuisena on ihanaa, päivät kuluu hirmuista vauhtia kun tietoa tuppaa lisää ja opiskelumotivaatiokin on ihan toinen kuin nuorena. Otahan välillä rennosti!

Vauvatoive ja muut raskautuneet: ilman muuta pysytte palstalla vaikka olette raskautuneet. Minua joskus harmittaa, kun plussanneet karkaavat niin pian pois ja haluaisin kuuulla tarkkaan kaikki edeltävät oireet mitä heillä on vielä muistissa. Ja tietysti sen, milloin niitä huonoja oloja ym. alkaa tulemaan. Toivottavasti sinulla masussa kaikki hyvin, vuodosta huolimatta.

oivikki mulle sanoi klinikan lääkäri tänään, että hoikemmat tuntee munispallojen kasvun paljon herkemmin. Toivottavasti olosi on kuitenkin vielä inhimillinen. Muuten tuliko sinulla siitä hormonitoiminnan lamautuksesta mitään "vaihtari" oireita?

Niin ja kanoista vielä.. aiotaan keväällä antaa hautoa tipuiksi asti, kestää kolmisen viikkoa se touhu. Nyt siellä on yksi oikein innokas hautoja joka hautoo muidenkin munat. Luulin sen pakkasilla jo kuolleen siihen asentoon, kun makasi vain liikkumatta pesän päällä, mutta oli kana varmaan vaan huolissaan, ettei munat jäädy.

ON Tänään käytiin ivf-suunnittelussa ja päädyttiin omasta toiveestani lyhyeen kaavaan. Ultrassa lääkäri näki pieniä munarakkuloita molemmin puolin ja uskoi lyhyellä hoidolla saavan ne kasvamaan. Gonalia aloitan pistämään ensi viikon lopulla, kunhan vaan täti tulisi jo torstaina, viimeistään perjantaina. Muuten siirtyy kk eteenpäin. Olis voitu tehä menkkojen siirto ja hoito alkamaan vasta seuraavalle viikolle, mutta en halunnut sitäkään hormoonia. Kerrankin toivon tädin tulevan ajallaan, eikä kuten viime kierrossa 2 päivää myöhässä normista..

onlydream niin suuret pahoittelut tädistä :headwall: :hug:
 
Ottis
Terry64 Kiitos tarkennuksesta. Kerrohan meillekin sitten gynen ohjeistus ajoitettuun yhdyntään, niin olla pian kaikki tuolla vauvakuume10:n kanssa jännäämässä hCG-arvoja :).

Ja kiitos kysymästä, tisut on sellaset lupsakan pullukat ja pehmoset, ei tuntemuksia kummassakaan ;). Menin pöljä töissä juomaan kahvia ja kun maistui niin hyvältä, otin toisenkin kupillisen/mukillisen ja sittemmin on maha pömpöttänyt kuin olisin vähintäänkin 4:llä kuulla raskaana :(. Onneksi pääsen työterveyshoitajan kanssa aamulla vähän arvuuttelemaan mistä nämä minun moninaiset oireeni johtuvat. Olen alkanut jo epäillä, ett olen saanut jonkun pöpön tuonne suolistoon :ashamed:.

Taikakuu Minä tunnustan poistaneeni sinut kp-listalla, kun viikon päivät oltiin sua ja joitakin kumppaneita huhuiltu. Kiva kuitenkin, ett tulit takaisin kanssamme jännäilemään. Tervetuloa takaisin siis :flower:! Toivotaan stressin helpottavan hetipian.

Minnihiiri68 Tsemppiä odotteluun+ :heart: !

Vauvatoive10 Ihanaa, että vuoto hellitti. Milloin saat tulokset aamun hCG-arvojen mittauksesta? Mun arvaus sun hCG:stä on hurja 10 000-15 000.

Erka Tsempitykset huomiseen kaavintaan ja :hug:!

SS Peukutellaanpa nyt sitten oikein tosissaan, ett täti ajoissa tulisi.
 
Huh huh, miehän ihan väsähdin kun luin eilisen ja tämän päivän juttujanne..:p

Täällä hengissä ja yksissä kappaleissa nyt ollaan..

..Heti pyytelen anteheksi, etten oikein jaksa juttujanne kommentoida-vaikka mieli teksisikin=).. pikaisesti kuitenkin..

erka Voi paska miten siun kävi.. :( ..toivon että kaavinta menee nappiin ja sitten lepäilyn jälkeen pääset pian uudestaan kuumeilemaan:wave: Paljon Jaksuja&voimia:heart:

vauvatoive10, mie niin toivon että siun vuotois ois normaalia alkuraskauden vuotoa ja helpottais koht siltään, ISO voima:hug:..pienelle kovasti SUPER-liimaa laitan pikana!!!:heart:

..juuh, yönhän mie siellä Lasaretissa sitten jouduin olemaan..

Lyhykäisesti: Viisi kertaa(se sallittu määrä kerralla lääkkeelisesti) minnuu tyhjentelivät. Osa lääkeistä vaginaan, peppuseen ja suuhun..kolmas kerta vain tuotti kouristuksia ja kipuja(Sytotec peppuun)mutta eka kerralla taisi kuitenkin se "varsinainen" tyhjeneminen tapahtua jo.. mutta uutta lääkettä kuitenkin sisään..hyvät tropit sain kipuun(Litalginea suoneen&lämpötyynyn)..

Kovasti olivat hoitajat sitä mieltä että ei tyhjene kunnolla :( ja ilasta viimenen kerta lääkettä klo 10.00 suun kautta-eipä mitään vaikutusta.

Olin ollut ravinnotta aamu seitsemän jälkeen ja arvatkaas hurrasinko, kun hoitaja tuli tarjottimen kera illalla klo. 23.00 ja sanoi että lääkäri antoi luvan syödä!!!:D ..jäin siis yöksi ja aamulla ultraus.

Aamulla taas varuiksi ravinnotta ja sitten pääsinkin ultraukseen. Lääkäri oli mukava, raskaana oleva nainen(jää huomenna äitiyslomalla)..ultrasi kovasti ja sanoi ettei ole hänen mielestään mitään muuta kuin paksu limis joka poistuu(ohenee) ajan kanssa viikojen saatossa. Toivon näin olevan/käyvän, etten kokisi tuota erkan kohtaloa, se ikävämpää olisi..

Henkilökunta oli mukavaa&empaattista. Hoitaja, joka oli siellä aamusta 9.30 iltaan 20.30 aivan ihana ihminen ja ISO kiitos lähti hälle!!!:flower: Miun ei tarvinnut liikkua jos en jaksanut, tosin suosittelivat ylhäällä oloa välillä, jotta lähtisi paremmin vuotelemaan.

Miulla muuten oli oma "sviitti" ;) ja sain ihan rauhassa käpötellä siellä ja istuksia välillä sillä "pöntöllä".
Kokemuksena ihan ok, kun ei voi sanoa että "mukava"..mutta jäi hyvä mieli kuiteskin :)

Lääkekereseptit sain lähteissä mukaan, peppuseen piikin(miinus verinen kun olen) ja Fragminia vuodeksi..kirjoittipa hoitaja miehen työnantajallehin todistuksen, kun hän ei töihin voinut tänään mennä. Lugesteronista haastelin kahden lääkärin kanssa ja katsoivat ettei siitä ole miulle hyötyä kun kerta km:ja ei ole ollut aiemmin(paitti kemialisetx2) ja raskauduin kuitenkin.

..aamulla kun lueskelin aulassa lehteä, kuului viereisestä huoneesta pienen vaavin itkua..hieman haikea suru olo tuli.. :ashamed:

..näin tällä kertaa ja elämä jatkuu.. =) ..nyt mie juon kaffet ja vähän sitä miehen synttärikakkusta(eilen hän osti kaupan pakastealtaasta)maistelen ja sitten pötkölleen..kyllä se oli kuiteskin väsyttävä kokemus..niin, mie nukahdinkin illasta masu täynnä kanakeittoa jo 23.30 jälkeen ;) ..jaa aamulla herätys 8.40..

Voikaatte kaikki hyvin ja +++++++++tuulahduksia joka mökkiin!!!!:heart:

mur-mur
 
Ottis
mur-mur Ihana kuulla sinusta! Kyllä sä sellanen tän palstan hengetär oot, ett ihan me oltiin hiipua, kun et yli vuorokauteen kirjoitellut. Ihana saada sut takas :hug:. Leppäilehän nyt, että oot sitten entistä ehompi.
 
vauvatoive Katsoin vielä kirjasta (Suomalainen lääkärikeskus) tosin vanha kirja, painettu 93, tämä painos. Siitä etinen eli eteisistukka asiaa.
Istukkaa sanotaan etiseksi, jos se on asettautunut osittain tai kokonaan sulkemaan synnytyskanavan kohdunkaulan sisäsuulla. Sen yleisyys on n,0,5-1 % laskettuna kaikista synnytyksistä. Eteis istukka selittää n, 20-25% loppuraskauden vuodoista.

Näitä luokituksia on tässä neljä, sen mukaan kuinka paljon istukka peittää kohdunsuuta.

Mutta tässä puhutaan vain loppuraskauden vaivasta.

Mulla se käsitys että istukka voi vuotaa myös juuri tuossa vaiheessa kun alkaa kehittymään.
Muistan mulle lääkärin sanoneen juuri niin että kun kohtu kasvoi minulla niin istukka luonnostaan jäi ylemmäs. Synnytin alakautta esikoisen, eikä tuo istukka minun tapauksessa enään aiheuttanut ongelmia. Sitä en tiedä mistä johtuivat minulla lähes koko raskauden kestävät supistukset. Jäin kokonaan pois töistä 5 kuulla, sitä ennen jo jouduin olemaan jaksoja pois.

En tiedä onko tästä nyt mitään apua, mutta tämmösiä..
 
mur-mur, hyvä kun kaikki meni "hyvin" :hug:

SS, miksi sulla pitää menkkojen alkaa tiettynä päivänä? Ei mulla ollut tuollaista (muuta kuin PASsissa tietty - ja siinäkin oikeastaan vaan ovisajankohta).
 
Heissan ! Hienoa, että mur mur kaikki meni noin hyvin! Ja henkilökunta asiallista. Hyvä!onlydream :hug: , mutta kohta taidan minä liittyä joukkoosi: tänään täti antoi merkkejä itsestään. Eli tuttu kaava: ennen tätiä hän antaa merkkejä itsestään, joten eiköhän perjantaina sitten voida pistää kp 1...Voi p.... :headwall:
Täytyy myöntää, että olin jo aika toiveikas johtuen lämmöistä, mutta ilmeisesti Ottiksen teoria piti paikkansa: ne olivat ovislämpöjä. Eilenhän ne oli jo laskeneetkin parilla asteella. Enää en viitsi edes mitata, ottaa niiiin päähän.
Hyviä puolia: alkaa uusi jännääminen ja yritys. En tiedä, meniskö laskurin mukaan, vai tuhlaisiko ovistikkuihin...ne, varsinkin se digitaalinen on kyllä aika dyyris...
Anteeksi omanapaisuus. vauvatoive10, toivottavasti kaikki on ok! Ja Ottis, jospa ne sun oireet olis sitä itseään =)
 
mur-mur ihanaa, kun pääsit kotiin perheen pariin lepäämään :hug: Hyviä vointeja!

Inia jostain syystä meidän klinikalla punktiot tehdään mieluiten alkuviikosta, niin mulla torstaina alkavilla menkoilla ajoittuisi siihen parhaiten (ma tai ti). Loppuviikolla eivät halua punkteerata, kun labra ei ole sitten auki viikonloppuna, eivätkä tee siirtoakaan viikonloppuna. Pitkällä kaavalla olis päivien ajoituksen kanssa ollut enemmän pelivaraa. Mutta halusin niin luomun hoidon kun tässä vaiheessa vaan mahdollista. Jos ei kasva kunnon munia tai tasalaatuisia, voin yrittää uudelleen pitkällä.

Äsken soitin jo apteekkiin ja mulla meneekin lääkekorvauskatto heti ekalla kerralla täyteen, kun ostan 2 x Gonal 900 IU-kynää ja orgalutranit, pregnylit ja luget. Mitäpä tuosta.. onpahan sitten loppuvuosi halvempaa..

Rinja Niin voihan ne lämmöt nousta esim jostain olemattomasta tulehduksenpoikasesta tmv. Eikö ole kiusallista miten nuo oireet vaikuttaa joskus lupaavalta ja ajatukset ehtii nousta jo pilviin. Tädintulon ensimerkit sitten tyrmäävät ja kolauttavat taas maan pinnalle. :headwall: :headwall:
 
Ottis
Onlydream :hug: Täti tuli sittenkin :headwall:. Hitsinpimpula, ettei se sitten tajua pysytellä kaukana silloin kun pitäis :(.

Rinja Tarkennapa nyt vähän niitä tätituntemisia. Ja jos viitit lämpöjä tänään mitata, niin tiedettäs miten varhain ennen tädin tuloa lämmöt laskee. En nimittäin vieläkään ole löytänyt sitä kaipaamaani graafista esitystä ovislämmöistä. Ei siis tietenkään ole pakko, jos ei huvita :saint:.

Mitään muuta 'siitä itsestään' en tiedä kuin sen, ett sisäinen hytinä sanoo tädin tulevan ajallaan. Nää on kai niitä etiäisiä. Kovasti olen yrittänyt bookata sellasta touhua, joka ei raskaana olevalle onnistuis, ett Murphyn laki alkas kohdallani pelittää, mutt nyt menee nekin niin päällekkäin, ett jos molemmat hyppyni toteutuvat, niin ne menee osittain päällekkäin ja sehän kumoaa sitten sen "Smurffin" lainkin :headwall:. Siskon kanssa haaveilen pääseväni talvilomalla aurinkoon ja tänään tuli sit miehelle kutsu kaverinsa 40 v-synttäreille samaisen viikon lopulle, joten aikatauluttamista olisi. Nooh, jospa tässä nyt tän kierron loppuun kattelis ihan hissunkissun ja noille em. menoillehan mä ehdin viel raskautua vaikk tämäkin kierto menis harakoille :LOL:.
 
Ämy
mur-mur olen todella pahoillani puolestasi! Halaus ja rutistus! Toipumista kaikin puolin!

Pahoittelut myös negan saaneille ja kuukautisten yllättämille!

Täällä ei kovin korkealla toiveet tuon raskautumisen suhteen en ole jaksanu edes ovista bongailla. Taitaa tulla vaihdevuodet lapsen sijaan......
 
No, tarkemmat tätituntemukset ovat: tänään rusehtavaa vuotoa, joka on mulle tätsykän merkki...ja samahan oli viime kierrolla jo. Pari päivää ennen typerystätiä tuli tämä vuoto. Niin. Voisihan sitä lämpöä mittailla näiden tieteellisten tutkimusten takia =) Eli palataan asiaan.
 
Kovasti jaksuja&voimia myös täti-ruojakkeen kohdanneille:hug:..sitähin akkaa voisi oikkein kunnolla potkaista p*****le!!!!:kieh:..

..miulla muuten ei tuota vuotoa ole juurikaan?..onkohan normaalia :/ ..hyvä kun side kastuu..no pääasia, ettei tule runsas vuoto tai kipuja, ne kertoisivat jo tulehduksesta sitten..

..kommentia tuohon raskaana olosta "kuumeilu" pinossa..

Tämä ihan miun oma mielipide: Minnuu ei haittaa olleskaan jos ns. tiineet kanaset;) täällä haluavat vielä meidän seurassamme olla=)

..mie itse olin hyvä esimerkki: Siirryin kyllä rohkeasti Odottajat puolelle mutta kirjoittelin vielä vain täällä sitkiään kun pelko oli peppusessa raskauden kestosta..uskon että viikojen karttuessa, jokainen löytää sitten sen oman "masun kasvattelu" pinonsa..eiköstä vaan :)


Rinja kylläpä se harmillisesti tuo lämpöily on vain merkki siitä että ovis oli&meni..jos se lämpöily jää päällensä ja tätiä ei kuluisi, on sitten hyvin pullat uunihissa!!:heart:
..ikävä, jos tätsy nyt sinnehin hyökkää:( ..voimaa&lohtua läksi täältä:hug:..


Ilmoitusluonteinen asia:

Siellä sairaalassa minnuu hoiteli mm. eräs Venäläinen naislääkäri ja hän sanoi:

"Jos saat ovistestillä tasavahvat viivat, voit luotta siihen että ovuloit OIKIASTI"!!!
..ja tietenhin silloin, jos siulla on säännölinen kierto..

..monta kertaa tämän kyseenalaistin ja vähän niin kuin "vänkäsin vastaanhin"..vaan hän pysyi kanassaan =)..tämmöistä tietoa..luottaakko tuohon tietoon sitten, vaiko ei?..siinäpä vasta pulma.. :/
 
mur-mur Hienoa etta sait hyvaa kohtelua ja toivottavasi onnistui tyhjennys!

:hug: onlydream mikas sun kierton onkaan? Tai kayn sen kattoon kohta tuolta listalta, kunhan laitan tan viestin menemaan. Ja siis valistakaahan nyt mua terolutit;onks ne nyt keltarauhashormonilaakkeita (tukemaan kelt.toimintaa) vai niita hormonistimulaatiolaakkeita (kasvattaa niita follikkeleita)? samotenkuin menopurkin? ja Gonal? Taalla vahan eri merkkisia nuo laakkeet, mutta samaa kamaa kai ne kuitenkin on...

Voinhan ma ne googlettaakin, laiska vaan nyt. Just herasin paikkareilta. Ihan kamala menkkajuilinta alkoi mahassa ja piti ottaa ihan sarkylaaketta ja se sitten pisti vasyttamaan. Menkat vaan ei nayta viela tanaan alkavan silleen kunnolla, vaan sellasta pienen pienta punasta pyyhittaessa. Sais nyt alkaa jo ihan kunnolla, perskules nyt niita kerrankin oikein ootellaankin tassa. :|

vauvatoive joo, kylla ma tolle miehelle valtan naine pulskine poskineni (seka edessa etta takana), mut itella on niin pukero olo naiden kilojen kanssa, etta haluais eroon. Vaan jottain pitais tehera....

SSonnea punktioon! Peukut pystyyn tadin oikeasta vieraluajankohdasta!

 
Ottis
Rinja Sä oot ihku :hug:! Tieteen nimessä lämpöjä mittaamaan:saint:. Mulla oli lämpö tasan 37 tänään ip.

mur-mur Just ovulaatiosta googletin sormet kipeinä ja kyllä yksi tapahtuvan ovulaation kriteeri on se, että kierto on säännöllinen. Jos kierto heitteleepi, niin saapi alkaa epäillä käykö se Oili kylässä ollenkaan. Vaan kumpaa sä kyseenalaisititkaan, tota tasavahvaa viivaa tikussa vaiko kierron säännöllisyyttä?
 
mur-mur saattaa siinä perä ollakin, ainakin LH-huippu on silloin. Mutta se onko follissa munasolua tai minkälaatuinen munis tai mihin se suuntaa kulkunsa ei kukaan tiedä..
Itse sain tässä kierrossa kontrollia tummemman viivan ja tänään kp18 lääkäri totesi keltarauhasen tapaisen varjoalueen ja kohdun limiksen olevan hyvä ja estrogeenivaikutteinen (8 mm) niin että merkit kertoivat oviksen tapahtuneen. Mutta ei siellä kohdussa vielä vauvaa näkynyt, vaikka salaa yritin tihrustaa sitä ruudulta, en kuitenkaan kehdannut kysyä voisiko jo näkyä.. :$ dpo6
 
Ottis Kyselin siis kovin sen VIIVAN perään että "onko varppina totta että ovuloin jos tasavahvat viivaset"?..näin kuulemma on!!..ja sanoi että tottakai näin, jos kiertosi säännöllinen..mutta jos kierto heittää sinne tänne, ei voi sitten enää olla varma, veritestein vain voi katsoa ja varmistaa.

SS..niin..tuostahan se lääkärikään ei voi antaa takeita, onko follissa munasolu tai mimmoinen on..harmitus asia se onkin:ashamed:
 

Yhteistyössä