40+ So what (vol.7)

• Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
ottis saat täältä minun lämmön jonka äsken mittasin 36,99. Pientä punaista papruun tullut tänään, niin eikönhän se täti kurvaa tänään illemmasta tai huomenna viimeistään. Lämmöthän helposti nousee ihan pikku jutuistakin, liikuntakin nostaa hiukan lämpöjä.
aamu lämpö on alhasin ja illemmasta lämmöt hieman nousevat. Ja niinkin kaikki niin myös tämäkin on yksilöllistä.

Lääkäri sanoi ihan suoraan että 50% raskauksista menee kesken aivan alkuviikkoina..ja kun ikää lisää, on niitä huonompia munasolujahin sitten enämpi..tai sitten solun jakautumisessa jotain pikkuistakin häikkää ja raskaus ei hyvästä alusta huolimati jatkukkaan..

..kylläpä kyllä, nämä nyt tiedetään ja sen "varjo" yllä siten kovasti yritetään sitä pientä..jos tähän päädyn ja mieskin näin haluaa..se elokuulle asti yrittäminen voisi olla "realistinen haave"..ikääkin silloin plakkariin pamahtaa 45v..

Nyt olo jotenkin aika rauhallinen..tuleekohan sieltä vielä isokin suru päälle?..vai joko se tuli ja oli?...vaan eihän sitä tiedä vielä tulevasta, kattelaan nyt rauhassa..

Mitäs kuuluu vauvatoive ? Entäs muut? Meillä ollut aivan ihana päivä Stellan kanssa. Lauleltu, leikitty, loruiltu ja hymyilty. Maisteltu uusia makuja ja kylvetty. :heart: Niin ja tietty nukuttu pitkään. Aamulla imetin neidin seitsemän aikaan ja sitten nukuttiin yhdessä kymppiin.
Eskarilainen viettikin yllätyspäivää mummin kanssa. Ihanaa on että äitini pitää itseään Liamin adoptiolastenkin mummina. :) Nyt odotellaan isukkia kotiin treeneistä.

I-K todellakin, kannattaa niitä lämpöjä mittailla suht samoihin aikohin päivässä..kainalosta mitattuna voi olla isojakin heittoja ja illasta ovat korkeimmillaan. Suu, peppu tai vagina ne parhaat paikat(näille mittailuille siis oma mittari) Lääkäriltä kyselin myös lämmöistä ja hän ei olleskaan niihin luottaisi..hmmmm..ovistesti&vertesti jää siis jäljelle, ainahin oviksen bongailuun..raskautumisesta mie en sitten lämpöjen suhteen enää kysellykkään..mutta kyllä ne pikkasen ylemmä ovat kun tärppi käynyt ja siellä pysyvät ensimmäiset viikot =) nimimerkillä "kokemusta on" ;)..jäivät + jälkeen tuonne lähemmäs 37C..nytkin vielä 36.8C..laskevat varmaankin kun kuukautiset taas tulevat..

..toisilla ei kuitenkaan merkittävää nousua..Hei.. vauvatoive10:hän ei muistaakseni tuota merkittävää lämpöjen nousua ollut?..vai muistelinkos väärin..

..mie muuten jo tilailin ovistestejä..lääkäri sanoi että voin niiden avulla eroittaa tästä vuodosta kuukautisvuodon, jos hyvinkin niukat sattuisivat olemaan..eli..koetan bongailla ovista ja siitä parin viikon päästä voisin odotella eka kuukautisia.

..vanhan rytmin/kierron mukaanhan miulle olisi täti tullut tuossa 17.2..nyt vain odotellaan..

olet oikeassa murmur..oviksen pongaukseen se ei riitä, muutenkin aika vaikea sata varmasti sen ajankohtaa tietää. Jos säännöllinen kierto niin se on helpompaa.
Mulla nyt 15bop ja täti tulossa joten aikka tarkka pongaus oli mulla, mutta sitähän ei muuten kun näin jälkikäteen tietäis, tätäkään.
Ja kos ovist pongaa niin eka lämpö heti aamulla ja mitattava joka aamu samoihin aikaan. Niin kun muutenkin tietysti pitäis.

I-K miulla kyllä vain on pitänyt paikkansa tuo ovis&lämmöt seurailu tällä tapaa: Kun oviksen olen bongannut testillä, nousee lämmöt vuorokauden sisällä =) ..ensin kuitenkin se pieni lämpöjen "notkahdus" alespäin juuri ennen kuin testi näyttää tasavahvaa viivasta!!

happihyppy pahoitteluni tädin tulosta ja lämmin:hug:..

Ottis
Happihyppy :hug:. Pahoittelut tädin tulosta. Oikeassa olit kun ounastelit sen olevan tulossa :(. Kurjuus kumminkin, ettei noissa ounasteluissa voi koskaan olla väärässä :ashamed: .

Tein uteliaisuuttani ovistestin..ja tietenkin tuli vielä TOSI punainen vahva testiviiva, puolet vahvempi kuin control viiva..
..nyt täytyy testailla, milloin alkaa viiva haalenemaan selkeästi(hcg laskee..) ja sitten taas odottelemaan/testailemaan viivan tummentumista(LH nousee)..saa nähdä onnistunko..mutta jos miulla tuo vuoto pysyy tuollein niukkana(e-rit-täin limaista punaista)erotan sen kyllä kuukautisvuodosta, ainakin luulen niin..

Hyvä, että olet päässyt kotiin, mur-mur ja paraneminen on päässyt alkuun. Pohdit sitä, että oletko päässyt suurimman surusi yli toivotaan niin. Helpotuksen tunne on varmasti nyt päällimmäinen, kun operaatio kuitenkin on pelottava. Nyt sitten päivä kerrallaan eteenpäin ja valitettavasti niitä notkahduksia yleensä vielä tulee. Kaikkea miettii, että mitä olisi nyt jos... LA läheisyys on tosi kurja. Mutta kyllä sinä pärjäät ja toivut. Ihanaa, että sait hyvää hoitoa ja empatiaa.

Mulle sanottiin kaavinnan yhteydessä, että hcg pitää laskea kahdessa kuukaudessa negaan. Jos sitä ei tee, niin sitten ruvetaan tutkimaan, missä vika. Joten varmaan saat niitä plussia r- ja o-testeihin vielä jonkin aikaa. Toivotaan nopeaa toipumista ja oviksen pongaamista.

Surkutus taas tädin yllättämille. :hug:

Mulla lämmöt nousee oviksen jälkeen, mutta sahailevat edes takaisin. Ennen tätiä putoavat romahtamalla noin vuorokausi ennen. Raskaudessa lämmöt jäivät koholle, kun menkat eivät saapuneetkaan.

Karmea termi, tuo ajoitettu yhdyntä. Mutta siis kun minulle annettaan irroituspiikki, niin siitä sitten tietyn ajan sisällä pitää olla silleen. Montako tuntia ennen inssiä se annetaan?

Heippa kaikille täältä taustajoukoista =) Olen välillä lueskellut teidän viestejänne mutta en ole ehtinyt hirmu tarkkaan enkä ole kerinnyt oikein kommentoimaankaan.......ajattelin kuumeilun&yrityksen jääneen jo kohdaltani taakse mutta ans kattoo nyt.....

Monta lämpöistä :hug: :hug: :hug: kovia kokeneille ja tädin yllättämille - katse kohti kevättä :flower: ja tulevaisuutta!

Minulla on nyt jännittävät ajat tässä meneillään......meidän ei edes pitänyt enää liiemmin yritellä mutta sitten kävi niin tässä eräänä iltana, että hiukan punaviiniä maisteltuamme eksyimme makkarin puolelle, ja siinä tohinassa unohtuivat varmuusvälineet.... No, tulos on se, että menkat on nyt myöhässä ja olen kolmena peräkkäisenä päivänä saanut plussaviivan apteekin omilla testeillä!! Viiva on vahvistunut hieman joka päivä. Jännittää ihan hirveesti, miten tämä tästä etenee ---- oireita on jonkin verran: rinnat ovat kipeet ja isontuneet, suussa välillä paha maku ja lievästi etovaa oloa, ei mitään rajua. Alavatsalla vähän kipristelee silloin tällöin. Niin ja päänsärkyä iltapäivisin. Perjantaiksi on vielä 1 testi, ja jos tilanne pysyy samana, sitten vasta soittelen neuvolaan. Oon ihan pää pyörällä ja jänskättää kauheesti!! =)

ISOT HALIT vielä kaikille :heart: ja vauvapölyä :heart: +++++++

-emily-

Ihana kuulla emily, onnea kovasti matkaan! Tulethan vielä kertomaan plussan varmistuksen varmistuksesta, niin saadaan laittaa sut yrjöklubiin! =)

onlydream ja happis, kurjaa kun se täti teillekin eksyi!

Täällä yksi testaileen taas sortunut... joo... kävin niitä ärrä-testejä ostaan ja pakkohan se oli sitte paketti korkata... kp21, joten aika epätodennäköistä että näkyis viivaa jos nyt ees tulee olemaan... Sanokaahan miten tässä ees 2-3 pvää malttais olla testipaketista irti???

Sitä pitikin kysyä, että kun r-testejä ootte tehneet, niin mikä on aikaisin pvä jolloin 2 viivaa on näkynyt, jos on näkynyt?

Ihan sen takia kysyn, kun ennen Km:a mulla testi näytti viivat 4pvää ennen kuukautisten alkamispvää... eka oli haamu, sitte pvä päivältä vahvistu.

Ai niin, tuossa kun noista miehistä ollaan keskusteltu viime pvinä, niin täällä yks pahantuulinen ja kiukkuileva pojan-kloppi tuli töistä kotia... Onneksi ei tartte mitään seksiin viittaavaa ees mietiskellä... Huhuhuhuhuh!!!

Niin se elämä yllättää, emily. Onnittelut viivoista ja nyt sitten vaan vahvistusta niille.

En oo varmaan toivottanut tervetulleeksi uusia pinolaisia. Kiva, että aina vain löytyy lisää näillä vuosilla vauvasta haaveilevia.

emily :heart: :heart: :flower: :heart: :flower: Onnea tuhannesti!!!! :)
Tulipa tässä päivällispöydässä tällainen mieleen, että kuinka moni teistä pitäisi adoptiota vaihtoehtona lapsen saannille? Siis jos itse ei saisi lasta tai vaan muuten perheen jatkoksi?
Tuli tietenkin siitä mieleen, kun meidän perheessä näitä adoptiolapsia löytyy se kolme kappaletta. Minua saattaisi yhden lapsen adoptio tulevaisuudessa kiinnostaa, saimme tai emme lisää lapsia. Tiedän että se on pitkä, kivinen ja raskas tie.

kyseessä vanha oppikirja vuodelta 1952- isän perintönä tullut. Täydellinen avioliitto. ..

Kirjasta viisauksia avioliitosta:

-Avioliitto on samalla kertaa vaatimista ja antautumista, mutta jos sen on mieli kukoistaa, täytyy epäitsekkyydelle suoda laaja vaikutusvalta.

-Se on elämäkoulun kenties suurin kasvattava tekijä, ja kuten kaikki koulut, ei elämänkoulukaan ole suinkaan helppo.

-Avioliiton suurin vaara on ikävystyminen ja sen mukana alkava vieraantuminen, ja siitä vaimo kaikkein pahiten kärsii. Vaimolla ajatukset pyörivät yhteiselossa, kun miehen tärkeimpänä harrastuksena on hänen työnsä. Mies yleensä jättä vaimonsa intellektuaalliseen ja moraaliseen yksinäisyyteen, vaikka hänen tulisi ymmärtää naisensa sielun tarvetta ja kohentaa hänen epävarmuutta tukemalla ja johtamalla hänen toimintansa.

Ovulaatio ko. kierrossa tapahtunut kp 12. Aamulämpö mitataan aamulla samaan aikaan. Iltalämmöllä ei ole merkitystä kierron analyysissa.

Esimerkkikierto (/kp 28)

kp aamulämpö
26 37
27 36,93
28 36,89
1 36,8
2 36,82
3 36,7
4 36,65
5 36,6
6 36,4
7 36,38
8 36,1
9 36,4
10 36,35
11 36,31
12 36,3
13 36,38
14 36,43
15 36,45
16 36,55
17 36,63
18 36,59
19 36,75
20 36,76
21 36,8
22 36,9
23 36,87
24 36,95
25 36,88
26 36,9
27 36,83
28 36,8
1 36,72
2 36,7
3 36,75
4 36,59

jos raskautuminen kyseessä olisi lämpö sahaillu 36.85 ja 39 välillä ensimmäiset 20 päivää kuukautistenarvioidun alkamispäivän jälkeen (kp 49 saakka).

Fertililyfriend.com näyttää noita uudenaikaisia käyriä. Kuukauden ilmainen mahdollisuus kartoittaa tuota kiertoa. Suosittelen. Siitä oppi paljon ja ei vaikea lukuista vaikka englanniksi.

Onnittelut emily 67 plussasta ja tädin tulo :hug: hali happihypylle, lumisydämmelle ja enpä muista enempää :headwall:

mimmimamma

Heips!
Rinjan virallinen lämpötila tänään: päivemmällä 37.1 ja äsken tuli 36.7 eli aika jännä juttu. Ja eilen oli 37.2 ja sitä edellisenä 37.4. Ois sittenkin pitänyt ottaa se vapaa töistä. Mähän oon ollu kuumeessa! (Vauvakuumeessa ? :whistle: )
No, aikamoiset on nää mun lämmönvaihtelut olleet...empä muuta sano. Mutta kun täti kurvaa, niin lämmöt karkaa.
Mulla on laulukin ihan tälle tätsylle valmiina: On meillä tyhmä täti.
tuo täti Punainen
kun täti valuu kylälle
on siivo kauhea!

Jotain tässä täytyy keksiä, ettei ihan masentuisi. Emilylle paljon onnea :flower:
Jospa joku meistäkin kuumeilijoista nyt vielä innostuisi plussaamaan :hug:
No, uusia yrityksiä kohti ! Yritys palkitaan.

Yhteistyössä