40+ So what (vol.7)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli myös noin, ja sitten loppui eikä vuotanut enään missään vaiheessa raskautta..
Minähän en kuopusta odottaessa tiennyt et olen raskaana kun ei ollut suunnitteilla, ihmettelin vain miksi ne kuukautiset ei kunnolla ala.. ja eihan ne alkaneet vaan olinkin raskaana..Just vähän ja rusehtavaa tuli sekä hiukan punertavan sävyistä.ei paljon..
Jos vuoto lisääntyy selvästi on eri juttu..Uskon että sinulla nyt tätä Implaatiovuotoa joka siis vaaratonta..
 
vauvatoive..kirjottele vain tänne, kiva seurata sun juttuja..Jos haluaa voi kirjotella sinne raskaus puolelle.en usko kenenkään loukkaantuvan siitä että tänne kirjotat..
Minä käyn vilkasemassa ja lueskelen odottajien puolella aina kun ehdin, mutta samaisesta syystä , kun en ole odottaja en paljon rohkene kommentoida juttuja..
 
Omalla kohdalla sellainen tilanne, että lapsen saaminen on ollut niin pitkä ja kivinen tie etten kevään raskaudessa uskaltanut odottajien palstalle vielä siirtyä. En uskalla lukea kuinka ihmiset ostavat vaunuja ja vaatteita jne. kun tietää miten kaukana se kuitenkin itseltä saattoi olla ja niistä haaveista tipahtaa niin alas ja kauas. Ja niin oikeassa silloinkin olin.

No, kirjoittelen paljon lapsettomuuspuolelle, koska ehkä kuitenkin paremmin sovin sinne kun en voi kiertopäiviä koskaan laskea tms. Ja kun nuo hoitojutut eivät monia kuitenkaan koske.

Mielelläni olen Vauvatoiveen kirjoituksia täällä lukenut.
 
En usko vauvatoive10, että erkaa tai mur muria mitenkään loukkaa tai pelottaa sinun mahd. tuhruttelusi. Voisi olla, että raskauspalstallakaan ei, mutta siellä on paljon nuoria, jotka eivät ole kokeneet niin paljon asioita.
Ymmärrän hyvin, että et uskalla siirtyä...se on niin tuttua minullekin. Olen usein ollut vain lukemassa, kun en ole uskaltanut liittyä mihinkään raskausklubiin ja sitten on mennytkin kesken...eli toisaalta, sitä voi jos taikauskoinen on, ajatella, että ei edes usko raskauteensa ja sitten se meneekin kesken. Mutta en tiedä näistä, liittyvätkö mitenkään. Ne on näitä henkimaailman asioita, joista on vaikea mennä sanomaan,.
Ja en mitenkään ole sinua ajamassa pois, en. Uskon,e ttä ehkä on hyväkin olla "siipiemme suojassa" tietylle rv:lle ja sitten ehkä on luonnollista siirtyä, kun raskaus on jotenkin todempi? Minulle ainakin käy. =)
Mutta nyt älä' huolehdi liikoja. Usko, että kaikki menee hyvin ja lepäile, niin turhuttelukin rauhoittuu.
 
Mitäs I-K ajattelit, kirjoitatko sinne Tarttoon?
Ja oliko tämä nyt sama lääkäri vai eri nimi kuin se mikä sulla oli jo tiedossa.
Katsoin googlen kuvahausta nimellä, on sellainen mieheke, käy kurkkaamassa, hymyilee, vähän partainen, .......
 
Vauvatoive Otin sen meili os, talteen..Mies tietysti osaa paremmin enkuksi kirjoittaa, jos sopu saadaan voidaan yhdessä kirjottaa. Pojatkin osaa paremmin, mutta ei niiltä kyllä viitsi apua pyytää. Eikä kamalan monelle puhua koko suunnitelmasta, tai haaveesta..
Sama lääkäri siis on jolle soitinkin..
 
Tiedättekö kun odotin poikia 1995 ja 1997 ei ollut nettiä, eikä tullut mieleenkään että joku menisi pieleen, olin vain onnellinen ja esimerkiksi en ottanut yhtään mitään testejä enkä kokeita, kävin vain siinä yhdessä ultrassa mikä siihen aikaan oli. Ajattelin että asiat menee niinkuin on tarkoitettu, ja niin ajattelen nytkin, mutta en uskalla ihan hyppiä riemusta ennenkuin näistä kriittisistä viikoista selvitään.
Toisekseen mun mielestä on tosi mielenkiintoista seurata muiden kuumeilua, sitä toivoa ja yritystä, ja vilpittömästi toivon että mahdollisimman moni onnistuu ja saa täältä tukea.
 
Rinja jotain siitä sterilisaatiosta piti sulle kertoa..Niin, aina painotetaan sitä että se on lopullinen ratkaisu. Nykyään vain niitä puretaan tosi paljon. Purkaminen on todella vaikea toimenpide ja vaatii erikoisosaamista, eikä aina onnistu. Lisäksi se on todella kallista ,minulle maksoi suomessa n 5000e, kun lisää lääkärissä käynnit tutkimuksineen ennen leikkausta ja sen jälkeen kävin kaksikertaa lääkärissä joista toisellakerralla tehtiin myös aukiolotutkimus.
Minulla leikkaus tehtiin avoleikkauksena, ja paraneminen kesti ihan liian kauan. 2kk saikkua..mutta vasta nyt kesästä olen ollut kunnossa..

Minulla leikkaus onnistui kuitenkin hyvin ja munajohtimet ovat auki nyt, nyt kai samalla viivalla muiden kanssa siltä osin.
 
Ottis
Vauvatoive10 Höpsistä! Älä edes ajattele tuollaisia. Tietenkin sinä roikut täällä. Saat käydä kurkkimassa odottajien puolella, mutt ei muuta :saint:. Lähdetään täältä letkassa sitten :wave:.

Alkuraskauden vuodot ovat kaiken järjen mukaan vaarattomia, joten en usko, että sulla syytä paniikkiin. Tsemppiä nyt vain :hug:.
 
sama minulla kun edellisiä olen odotellut. vitsit, olin töissä ja raskasta työtä tein, ekan odotuksen kanssa kun vuotoa oli hiukan myöhemmässä vaiheessa..mutta alku kolmanneksessa..Istukka oli alhaalla, kohdunsuunpäällä ja asia korjautui itsestään kun hohtukasvoi..selvisi myöhemmin ultrassa, rutiini tarkastuksessa..
 
Ottis
Vauvatoive10 En uskaltanut tätä aiemmin kirjoittaa, mutta kun tuota Rinjan tekstiä luin niin tuli mieleen, ett voitas oikeastikin sopia, ett sitten vasta siirrytään tonne odottajien puolelle, kun ollaan turvallisilla viikoilla. Tai eihän sitä voi keltään kieltää, jos sinne heti haluaa sirtyä, mutt tämmönen ehdotus siis täältä, ettei kenenkään tarvis miettiä, ett sopiiko täällä kirjoitella vai ei. Itsellä on sellainen olo, ett kyllä ainakin viikolle 10 pitäis päästä, ett uskaltais todella uskoa olevansa raskaana. Mullahan km todettiin 9:llä viikolla, joten mun heitto tuli tosta. :hug: sulle ja lepäile nyt.
 
Ottis
I-K Ehkäpä noin, koska olet raskaana :saint:. Sillä minä sitä ovulaatiolämmön graafista esitystä kaipailin, kun eihän nää ovislämmöt pysy tasaisesti koholla, vaan niissä on heittoja ja olisin itsekin halunnut vähän kurkkia miltä käyrä näyttää.
 
vielä,juu, se on tämä ikä kun enemmän osaa pelätä..Niin myös olis itselläkin pelko koko ajan ensimmäinen kolmannes kun ensin pitäis päästä loppuun ja sitten viikolle 28 että vauvilla jo mahdollisuus selvitä jos syntyisi jne.. Sellasia me ollaan..vaikka todella onnellisia kun onni kohtaa--mutta pelätä täytyy kuitenkin.. :flower:
 
Kiitos Ottis, näin mä ajattelinkin sellaista luonnollista poistumaa, että lähden sitten kun on tuttuja lähdössä , lähdetään sitten porukalla.
Olen toki käynyt kurkkimassa noita syyskuun ja lokakuun odottajien pinoja, oma laskettu aikani menisi syyskuun loppun tai lokakuun alkuun. Jotenkin vaan kun olen niitä palstoja vilkaissut, en ole tuntenut omakseni, kovin nuoria äitejä siellä, tai siis hyvän ikäisiä äitejä, minähän se vanha olen.
Nämä rajanvedot on vaikeita, kuka saa missäkin olla, aina on joku joka ei tykkää, ja ollaan hyvin eri tilanteissa, joku yrittää ekaa vauvaa nelikymppisenä, joku viidettä, ja uskon että silti jokaiselle toive on yhtä tärkeä ja ei parane mennä tuomitsemaan ketään.
 
ottis..testi eilen näytti negaa..ainut mahis oli et raskaana olisin se että ovis olis ollut myöhemmin kun luulin..minähän en tikutellet laisin..se selviää vain elämällä viikkoloppuun..Täti ei ole vielä näyttäytynyt..'Jospa sinä kuitenkin +++saisit..Jokaisen sitä haluavan pitäisi saada kokea odotus ja oma vauva..Sitä onnea ei voi kukaan kertoa se on koettava.. :hug:
 
Ottis
Näin on vauvatoive10 Ja mitä tohon sterilisaation purkuun tulee, niin minä ainakaan en ole missään vaiheessa osannut ajatella, ett sterilisaatio olisi asia, josta pitäisi toista moittia. Itse tulin tänne haaveilemaan ja vaikka tarinaasi ja I-K:n tarinaa luin, ei tullut mieleen muuta kuin, että tekin olette täällä haaveilemassa :saint:. Sehän tässä tärkeintä on ja sekin myös, ett voidaan tsempata toisiamme vaikeina hetkinä. Ehkäpä jos vaikka erka tai mur-mur olisivat kovin pahaa oloaan tuolla odottajien puolella purkaneet, ei siitä olis tykätty. Parempi pysyä turvallisilla kotivesillä :attn:.
 
Ottis
I-K Kiitos kauniista sanoistasi :hug:. Toivotaan nyt kuitenkin, ett sun laskut ovat pettäneet ja ovis onkin ollut myöhemmin. Ja kuten täällä on varmaan satoihin kertoihin todettu, kaikilla ei tosiaankaan hCG:n nousu heti näy, vaan täti täytyy vaan malttaa rauhassa odotella ja toivoa sen kuitenkin poissa pysyvän. Ihan oikeissa ohjeissahan sanotaan, ett testata pitäis vasta kun menkat muutaman päivän tai viikon myöhässä, mutt eihän me malteta :ashamed:.
 
Ottis
ninni-70 Nyt simpat sisään ja heti!! Esim. parafiiniöljyn mukana tulee sellainen pieni truutta, jolla lääkettä on helppo antaa ja käsittääkseni myös lasten yskänlääkkeiden mukana, joten nyt ÄKKIÄ! jostain sellasta hankkimaan. Ota vaikka mehupilli :).. thih.. Ihan hassuja ehdottelen. Noi pakkopanot ei ole miehille helppoja juttuja. Hienoa joka tapauksessa, että oviksen bongasit ja jos olette eilenkään puuhailleet, niin ei silloinkaan ole varmaan ollut oviksen suhteen liian varhaista. Simpathan säilyy muutaman päivän ihan elinkykyisinä.
 
juuri tätä tarkoitin, että ihmiset on kovia tuomitsemaan.
Ihan oikeasti tuolla keskustelupalstoilla olen nähnyt, jos joku kysyykin sterilisaation purusta, esim. suomi24, niin heti joku hyökkää kimppuun ja sanoo että tämä on hei lapsettomuuspalsta, älä tule tänne itkemään, itsepä olet syyllinen, kärsi nyt seuraukset.
Koeputkihedelmöityskin oli siksi niin kallis, ettei saa kelakorvauksia, kaikki maksetaan itse, kun on itse syyllinen sterilisaatioon. Sen kyllä itse ymmärrän, ja maksoinkin mukisematta, meillä se yritys oli heinä-elokuussa, about 5000 e, rahat meni mutta en silti katunut että yritin. Kuume vaan nousu, seuraava vaihtoehto oli tuo purku, vaikka sitä ei suositella, niinkuin I-K kirjoitti se on vaativa toimenpide, ja kallis. Eikä mitään takuuta saa onnistuuko, saadaanko munanjohtimia auki, ja toimiiko ne.
Toisten tuomitseminen on niin tyhmää, ihmisten elämä on mennyt niinkun on mennyt, ratkaisuja on tullut tehtyä ja joskus ovat olleet vääriä. Joillakin se oikea mieskin löytyy vasta vanhempana, pitäiskö siitäkin tuomita ettei nuorempana vaan hankkinut lapsia jonkun kanssa, ehkä jonkun mielestä.
Mun mielestä kaikki kukat kukkikoon, ja vauvoja syntyköön, aamen.
 
Ottis
Psst. Tänään kerroin miehelle mun siskon ehdottaneen, ett lähtisin hänen kanssaan äkkilähdöillä lämpimään talvilomalla ja vastaus oli, että:"Mitä se minulle kuuluu?". Käsittäisinkö tuon luvaksi lähteä :saint:? Meillähän on yleensä niin käynyt, että kauniista lupauksista huolimatta mies ei ole onnistunut mun talviloman aikaan järjestämään itselleen vapaata ja sitten olen kärvistellyt ja v*****tunut yksikseni kotona. Jos nyt olisin raskaana, ehtisin just ennen lomaa käydä varhaisultrassa ja nähdä pikkuisen. Ei kai matkustamisesta vaaraa olisi? Se tietty vähän kaihertaa, ett jos huonosti käy ja ultrassa ei eloa näekään, niin sit menee loma pilalle. Toisaalta se olisi sitten myös todella paikallaan eli luulenpa, ett lomaa alan tosissani suunnittelemaan, olin raskaana tai en.
 
Ottis
Vauvatoive10 Ooops! Minä olen joskus moittinut omaa miestäni, kun hän ei ollut 8 vuoden suhteen aikana aikonutkaan hankkia lasta, vaan nyt sitten minua vanhaa kuumeilututtaa :ashamed:. Mutt kiukuissani olen tuon sanonut. Minua voisi joku moittia siitä, kun en ole ajoissa lasta touhunnut, mutt minähän reppana luulin, ettei se olis mitenkään mahdollista ja kuume nousi vasta ekan raskauden ja km:n myötä eli kohtaloita todellakin on monenlaisia.
 

Yhteistyössä