40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
Huh, ku on tullut paljon tekstiä, mutt se on hyvä vain :saint:. Illalla kännyllä juttujanne lueskelinkin. Vauvatoive10 Uskomatonta miten sun miehessäs on paljon samoja nulikkamaisia piirteitä kuin minun miehessäni. Ainoa ero ehkä on se, ett mun mies tekee liikaakin töitä ja on varmasti väsynyt ja stressaantunut ja siksi päästelee suustaan sammakoita, mutt niinkuin olen kertonut mun mieheni lähti mun raskaudesta kuultuaan yksin mökille ryyppäämään ja oli yöllä käynyt baarikierroksellakin. Sen kyllä ajattelin olevan ihan ok, kunnes oli sit juonut itsensä niin humalaan, ett oli mm. pudonnut mökin yläkerrasta jyrkkiä rappusia ja telonut itsensä. Ulkonakin oli pudonnut rinteestä ja hukannut mm. pankkikorttinsa ja mitälie. Seuraavana päivänä kuvasin ruhjeensa ja vein lääkäriin kun valitti kylkeä. Pelottelin maksavaurioilla ja haiman pettämisellä jne. Sen jälkeen ei sellaisia perskännejä ole ottanutkaan eli jotain oppi. Viime viikonlopunkin oli muuten ihan selvinpäin :saint:.

Onlydream Niin minäkin epäilin noiden liuskatestien vaurioituneen pakkasessa, mutt ylläri pylläri, tänä aamuna kun sitten aamupisusta testin tein, yllättäen näinkin jotain eli nyt tiedän mihin tuossa testissä viiva piirtyy. Oli ehkä kulunut noin pari minuuttia ja olin jo liuskaa heittämäs roskiin, kun kuitenkin vielä liesituulettimen valossa katoin uudelleen ja yllättäen siihen ilmestyi haamu, hyvin heikko, mutt haamu kuitenkin :). Niin unenpöpperöinen olin, ett ajattelin silmien valehtelevan ja vaikka olin jo puhelimen ottanut käsiini, ett teillekin ihmeestä kerron, tulin kuitenkin toisiin aatoksiin ja menin nukkumaan. Reilun parin tunnin tirsojen jälkeen aavistus viivan paikasta näkyi vieläkin ja niin se testi minut lumosi, että en olisi päässyt aamupuuhissa puusta pitkään ellen olisi heittänyt testiä takkaan palamaan. Toivoa tuo kuitenkin maanantain testaukseen antaa, ett voisi liuskaan jotain piirtyäkin. Jännittää niin, ett nytkin kun tulin koneelle ihan sormet alussa vispasivat :headwall:.

Rinja Tuhruttaako vielä vai oliko se eilinen tuhru vaan sellainen yksittäinen? Toivon totisesti sen olevan kiinnittymisestä johtuvaa + :heart:. Lämmöt vaikuttas hyvältä :).

Totta tuo mitä kirjoitit uuden perspektiivin saamisesta omaan mieheensä, kun kuulee, ettei ne muutkaan miehet mitään enkeleitä ole. Tähän mennessä olen verrannut miestäni omiin veljiini ja kun he tietenkin minulle varsinaisia nuppuja ovat, olen kuvitellut löytäneeni itelleni just sen epäkelvon miehen prototyypin. Vaan taitaapa olla niin, ett ihan tavallisen pulliaisen olen sittenkin saanut. Mies ei arvaakaan mistä saa kiittää sitä, ett nykyään saa niin paljon etulahjana anteeksi :LOL:.

 
Voi kun teille niitä plussia nyt tulisi!

Mulla kävi kerran Clearbluen kahden testin paketissa niin, ettei kumpikaan toiminut. Ei tullut testiviivaa eikä mitään. En jaksanut valittaakaan, mutta ärsytti.

Kesken tämä kyllä nyt meni :'( Pakkasalkioita vielä kokeillaan ja sitten kai lopetetaan. Se mua ihmetyttää että olin 36vuotias kun mulle tehtiin 3 koeputkihoitoa ilman mitään tulosta. Olin 37vuotias silloin kun lapsi sai alkunsa. Sitten nämä kaksi ekstrahoitoa on olleet yli nelikymppisenä (oon siis 40v) ja nyt raskaudet lähtevät alkuun, mutta loppuvat. Tämänkertainen ei niin pahalta tunnu kuin se keväinen, jossa vauva ilmeisesti ihan terve, surettaa vieläkin aivan kauheasti :'(
 
Lumeton , hyvä kysymys, mulla kokemusta siitäkin että mitään ei tapahdu ja kyllä sekin oli kurjaa. Ikävuodet 22-27 liitossani samanikäisen miehen kanssa en tullut vuosien kuluessa ikinä raskaaksi, en luomuna enkä hoidoilla, ja tunsin oloni kyllä aika maan matoseksi.
Nyt kun on tärpännyt, en kyllä tätä millään pois antaisi, joten en osaa sanoa, molemmat on yhtä kurjia varmaankin.
 
Ottis, onnittelut haamusta, voi kun se siitä lähtisi vahvistumaan!
Juu narsistisia piirteitä on meidän molempien miehissä, oleellinen ero on tuo kännäys, mun oma on absolutista ja silti ilkeä, ajoittain. Osaa se olla ihanakin, mutta liian usein ihan pölkkypää.
 
Ottis
Lumeton Toivotaan, toivotaan + :heart:! Kiitos sulle. En kuitenkaan vielä intoa, vaikka poikkeuksellisen toiveikkaalta tuntuukin.

Kun englanninkielisiltä sivuilta kemiallisesta raskaudesta/keskenmenosta lueskelin, ymmärsin, ett se kuitenkin kohtalaisen harvinaista ja ett oikeastaan ei saman ihmisen kohdalle pitäisi osua kuin kaksi kertaa. Mulla niitä on kuitenkin ollut kaikkiaan neljä. 2 n. vuoden välein ennen raskautta. En testannut mutt varma olin, ett olen raskaana ja kun silloin vielä maltoin odotella ett täti olisi viikonkin myöhässä ehti vuoto aina alkaa ennenkuin sain testejä hommattua. Kaksi kemiallistahan mulla oli km:n jälkeen heti ekoilla kierroilla peräkkäin. Kun sit ekan totaalisen hudin jälkeen kävin gynellä, hän piti kemiallisia hyvänä merkkinä ja sanoikin, ett voitas vielä huoleti 3-6 kk yritellä luomuna. Varmaa silloin ainakin on, ett ns. tärppi käy ja hedelmöittyminen tapahtuu, mutt kiinnittyminen ei onnistu. Henkilökohtaisesti olen pitänyt kemiallisia enemmän toiveita antavina kuin, että mitään ei tapahtuisi.

Se mua kuitenkin alkoi pelottaa noita em. tekstejä lukiessa, kun siellä oli ett joskus kemiallisenkin jälkeen saattavat hCG arvot jäädä korkealla ja tässä iässä se ei hyväksi ole, kun viivästyttäisi uuteen yritykseen pääsemistä. Niissä artikkeleissa kyllä kemiallisian raskauksina pidettiin raskauksia ihan rv5-6 asti ja taisi olla kriteerinä se, ett ultrassa ei nähdä mitään. Voin kallata tässä joskus sen artikkelin esiin. Löytyy varmaankin googlettamalla ja hakemalla käännöksiä englanninkielisistä teskteistä.
 
Ottis
Kiitos vauvatoive10 Pidättäydyn kuitenkin ajatuksessa, ett se ei ollut haamukaan, vaan ehkä viivan paikka :). Aamulla ajattelinkin, kun mökin hämärässä itsekseni intoilin ja taivaalla kumotti kuu, ett "Haamun näkee ken siihen uskoo" :ashamed:.
 
vau ottis, nyt peukkuja haamun vahvistumiseen! Kyllä tuo sinunkin ukkosi on näköjään törmäillyt. Oma on kans niin temppuilija, etten paremmin sano. Ja mulla on myös oma veli sellainen unelmamies, siltä tuntuu,kun katsoo heidän perhe-elämää...mutta kai sitä vaan on sellaisen keskivertomiehen paheineen saanut =)
Mä yritän sinnitellä testaamatta siihen 7.2 päivään. On vaan siskon tyttären 18 v synttärit just ennen sitä, olisko 6.2 , niin tuntuu, että miten siellä, kun tarjoovat kuitenkin sitä alkomahoolia...
 
Ottis
Eilen kun miehistä oli niin paljon puhetta, niin kerronpa vielä pari asiaa, jotka tossa mun nupussani ottavat päähän. Tänään, kun tulin kotiin oli sänky petaamatta ja jos petaamisesta tulee puhetta mies muistaa aina kertoa kuinka hän on saanut armeijassa kehuja siististi pedatusta vuoteesta jne. Muutenkin viittailee hyvin usein armeijassa oppimiinsa taitoihin, mutt niitä ei vain näy käytännössä :/ . Toinen juttu mikä tänään risoi oli se, ett hän oli ilmeisesti jotain keittiössä pyyhkinyt, kun oli jättänyt rätin myttyyn sillä pyyhittyään, mutta ei ole varmaankaan sitä huuhdellut, vaan on jättänyt sen altaan reunalle tasan tarkalleen samoin kuin äitinsä. Ja sitten muistaa kuitenkin huomautella mulle keittiöhygieniasta, jos vaikkapa juustoon kosken paljain käsin. Kerran heitti juuston roskikseen, kun näki minun leikkaavan siivua niin, ett kosketin sormillani juustopalan reunoja. Uskomaton ääliö :headwall:!! Silloin kysyinkin, ett miten hän ilkeää koskea mun vittuuni, jos mun käsieni jäljestä pitää heittää juusto roskiin? Vastausta en saanut, mut eipä ole meillä tuota juustokeskustelua sen jälkeen enää käyty :kieh:.
 
Ottis
Rinja lupaavalta sulla vaikuttaa, ihanaa :hug:. Ehdottaisin, ett testaat 6.2. aamupisusta niin tiedät onko tarpeen varoa niitä alkoholipitoisia juomia sitten illemmalla.

Psst. Kyllä ne lämmöt täälläkin kohoaa +37 :heart:, jees!
 
ootte niin ihanan aktiivisia kirjottajia kaikki, yritän pysyä kärryillä!
Ottis Haamu siis takassa =) Onnittelut! Jospa se sieltä vahvistuu ja pian! Nuo testit on kyllä hassuja, pieni haamuviiva saa pään ihan sekasin!

Miehet... mulla on kanssa kokemusta toisen kulttuurin miehestä. Nyt jo exänä ollut yli kymmenen vuotta, mutta siis lasteni isä. Taivas sitä väännön määrää jota hänen kanssaan sai tehdä! Kyllä paljon on selitettävissä kulttuurieroilla, kotikasvatuksella, siihen mihin siinäkin maassa oli opittu perherooleista. Nainen on keittiössä ja mies olkkarin sohvalla. Hitto. En todellakaan suostunut siihen. Kyllähän tuo sitten pikkuhiljaa vuosien koulutuksessa :LOL: oppi asioita, mutta lopulta liitto kaatui täysin erilaisiin maailmankatsomuksiin, uskonto, arkielämä... kaikki tuntui olevan vastaan. Eikä nuo lapsetkaan sitten olleet hänelle niin tärkeitä että olisi halunnut heitä tavata säännöllisesti, puhumattakaan että olisi osallistunut jollain lailla hedän arkeen. Tapasi muutaman kerran vuodessa jonkun tunnin kerrallaan. Nyt kun muksut ovat jo aikuisia, niin tajuan kuinka tärkeää nuo vähäisetkin tapaamiset on olleet. Lapset kokevat kuitenkin että heillä on isä.

Nyt talossa on Suomi-aviomies, ja kyllä tuokin osaa olla pässi. Mutta jotenkin sitä osaa suodattaa, antaa olla, lopulta ne on niin pieniä asioita kuitenkin. Ja niin kuin täällä ollaan yhdessä todettu, keskenmenoihin ja suriin pettymyksiin suhtautumisissa miehillä on jokin yhteinen nimittäjä. Ihan sama minkä ikäinen tai mistä kulttuuritaustasta ukko tulee; surun tullessa miehestä tulee vihainen!

Murmur Haleja siulle :flower: :hug: :heart: Voi kun kaikki menisi nyt hyvin, tyhjennys onnistuu ja elämä jatkuu.

Erka Haleja sinullekin, olet niin kovilla...
Lumeton Voi kurjuus, kemiallinen... mutta se antaa valoa kuitenkin, jospa seuraava pysyisi!

Oma napa miettii pitäisikö alkaa lugeja taas työntämään? Niitä olisi kaapissa vielä...
 
Ottis
Onlydream Niin olen omiani höpötellyt, ett vaikka sulle kertaalleen vastasin, en ole vielä sua haamusesta onnitellut :hug: + :heart:. Voihan testeistä ainakin jotkut olla susia. Jospa tämänaamuiset sellaisia oli. Jään nyt sun puolestasi, kanssasi ja kera jännäämään =).
 
Ottis
Liiza Kyllä se näin on, ett jos joku olisi puuhiani tänä aamuna seuraillut, niin olisi ajatellut, ett kai sillä jokin lähetys on päällä kun kulkee ikkunasta ja valopisteestä toiseen, pitelee käsisään jotain mitä tuskin näkee, tiirailee ja tihrustelee lasien kanssa ja ilman laseja ja välillä hymyilee kuin suljetulta just vapautunut potilas.

Enpä osaa tuohon luge-juttuun vasta, mutt toivon, ett tiedät mitä teet :saint:.
 
Mua ihan huvittaa, kun lukee näitä miesjuttuja. Osuu niin samaan, kun täällä! Tuo,että ei sänkyä pedata ja se, että kaikista minun virheistäni huomautellaan, mutta niitä omia on niiin vaikea nähdä. Ei kai tässä voi tosiaan kun nauraa, vaikka välillä ottaa niin päähän. :headwall:
Tänä viikonloppuna on ollut kuiteskin aika mukavaa. Teki jopa lumityöt aamulla! Ja oli eilenkin tehnyt, kun tulin töistä! Itsekin tosiaan intouduin siivoamaan, mutta se nyt ei ole mikään ihme =)
Jos vaan nyt raskaudun, niin se tietää sitä siivouskieltoa. Ja mä inhoan sotkuisuutta, vaikka en tosiaan voi sanoa, että meillä ei sotkusta olisi...mutta en tykkää kauan katella epäjärjestystä. Mä en voi raskaana, siinä noin rv15 jälkeen tehdä juuri mitään. Hyvä , jos kävellä. En tiedä, toivon , että ottaisivat mut mahd. pian sairaalaan sisään, etten vain tekisi mitään kotihommia vahingossakaan.
Siivoja on tilattava uskoisin kerran kuussa ainakin. Mutta eihän tässä vielä tiedä...
 
Onnea Ottis haamusta ja lupaavaa Rinja :flower: ! Jospa teille ne plussat pärähtäisivät tässä kierrossa!
Lumeton :hug: :hug: :hug: :hug: ! Minusta henkilökohtaisesti on parempi merkki se että tulee raskaaksi vaikka sitten keskeytyy ihan alkuvaiheessa kuin se ettei tulisi plussaa ollenkaan. Vaikka toisaalta tässä iässä pelottaa se että ne munasolut ovat jo aika moni huonolaatuisia että sen takiakin keskeytyy useammin kuin nuoremmilla (näin olen ainakin lukenut).
 
No olenpa saanut vertaistukea että vaikeita miehiä löytyy monesta kodista, ja juuri tuo on se pointti että eivät näe mitään vikaa itsessään kaikki on aina vaimon syytä!!!!!!
Muistatteko kun joku laittoi aikoja sitten linkin jonkun Heikin sivuille, ja Heikki antoi vinkin että ostakaa Elmex hammastahnaa, ei saa käyttää mitään piparminttua, eikä syödä minttupastilleja, minä sitten ostin sitä Elmexiä ja nyt olen raskaana, ylistys Heikille!!!!!
 
Ottis
Kiitos Erka onnittelusta, vaikka se ehkä oli se kuuluisa haamun haamu, jonka näin tai ehkä sittenkin kaikkien haamujen esiäiti. Mutt koitan malttaa odottaa maanantai-aamuun ennenkuin testaan seuraavan kerran.

Iiik! Nyt sitten muhun iski ripuli. Jouduin kesken ton ylläolevan tekstin kirmasta veskiin jo toistamiseen. Ja niin kylmäkin on :ashamed:.

Mies tuli kotiin ja veskissä kuulema haisee :LOL:. Toi tullessaan anopin terveiset! Olen kuulema taas voittanut arpajaisissa. Hän mulle niitä voittoarpoja ostelee. Jos itse ostaisin, en takuulla voittaisi mitään. Pitääpä tästä nyt lähteä tuota miestä viihdyttämään ja soittaa anopille myös.

Psst. Tulipahan todistettua, ettei tuo mies mua paljon kuuntele. Kolme iltaa sitten sanoin keittiöstä yhden halogeenin palaneen ja nyt siitä mulle ilmoitti uutena asiana ;).
 
Ottis
Vauvatoive10 Uskomaton sattuma, ett kirjoitit juuri tuosta. Eilen nimittäin kävin hammastahnaostoksilla ja otti koville löytää tahna, jossa ei ole minttua. Tänä aamuna mökillä pesinkin hampaat miehen Elmexillä. Piti muistaa tuosta naputella ja nimenomaan samaisesta Heikistä, mutt onneksi sinä sen nyt muistit. En tiedä mikä siin on bojona, mutt todellakin kirjoitti, ett raskautta yrittäessä pitäisi jättää kaikki roskaruoka pois ja edes hammastahnassa ei saisi olla minttua, eikö näin?
 
vauvatoive10 Sinun tuon vikan kirjotuksen vasta tässä luin..kirjoituksia taas paljon ja josko kohta luen paremmin.
Luin hanssa niitä Heikin ohjeita(silloin kun joku sen linkin sille sivulle laittoi) ja ostin silloin seuraavalla kauppareissulla Elmex-hammastahnaa =)

Miehistä edelleen vielä puhe ollut varmaankin, niin tuosta ymmärsin..Just toi että eivät itse koskaan ole väärässä ja heissä ei koskaan ole mitään syytä. Ihan nyt väsyttää koko äijät..Oman kanssa oli sit eilen yhteen otto. lähti ovet paukkuen pihalle lopulta, uhkas että nyt lähden kyllä töihin, eipä pihaa pitemmälle kuitenkaan mennyt. Tänään ei sit sanaakaan olla vaihdettu, ja nyt jo töihinsä. Saapi nähdä kuin kauvan tää mykkäkoulu kestää. Nyt en minä kyllä ala ihan heti sovittelemaan kun en mitään ole tehnyt..Saa miettiä itsekseen ja mennä itseensä vähän.
Ja ihan turhasta päreensä poltti eilen myöhään illalla. Aivan hyvä fiilis oli eilen illalla kun töistä tuli. Kävi tossa suihkussa ja sit alettinn telkkua katselemaan, hitsi sentään, erehdyin ottamaan puheeksi ruokavaliot ja terveellisen ruuan, ja tämä siksi kun kälyllä nyt olleet sokeri arvot koholla sillähän on nyt 25 raskausviikko menossa. Ja pitkään ollut myös anopilla sokereiden kanssa ongelmaa. Minä olen koittanut neuvoa miten pitää syödä kun on itse kysellyt siitä..
Mies ihan itseensä otti tuon että mä arvostelen heidän siis lapsuuden kodin ruokailu tapoja niin kun minä muka jotain tietäisin niistä ..Pääh
 
Täällä taas testattu se puhdas valkoinen nega. Itkut on itketty jo eilen, ei tuo enää sitten juuri jaksanut surettaa. Eilen oli jo selkeitä menkkakipujakin (ja rinnat löpsähtää aina progejen välillä ). Outoa musta on että pari viimestä kiertoa on nuo kivut alkaneet jo päiviä aikaisemmin (viimeksi oli kolmena yönä ennen vuodon alkamista). Mitähän se meinaa? Aiemmin oli yksi yö kipuja ja seuraavana aamuna alkoi vuoto. Voi tietty olla että nyt nuo hormonit vaikuttaa. Vuoto ei siis nyt ole vielä alkanut, huomenna odottelen (ellei nyt jostain syystä proget pidä sitä tässä PASsissa poissa, mutta ei pitänyt suurempi annos tuoresiirroissakaan). Harmi vaan, että jos menkat alkaa huomenna, niin seuraavan kierron ovis on todennäköisesti vääränä päivänä eikä siirtoon päästä. No, onhan se luomuyrityskin kivaa, vaikka hyödytöntä taitaa ollakin...

Musta ois ihana joskus saada edes haamu, kun en oo sellaista koskaan nähnyt r-testissä...

Ottis, kyllähän mullakin tuo mies nykyään on... Mutta jotenkin kuumeilen enempi yksin; kun miehen tapasin mulla oli jo vauvakuume päällä ja yritystäkin ollut, ja miehellä ei tietty ollut vielä, vaikka tiesikin lapsia joskus haluavansa. Tää kierto on ollut silleen ihana, että nyt mieskin on ollut enemmän mukana, ja on puheltu kyytiläisistä. Mutta ei tuo silti tunnu surevan tätä epäonnistumista niin kuin minä, ei ainakaa näytä. Ja synkkinä hetkinä minäkin ajattelen että jos meille ei lapsia suoda, niin sitten lähden lätkimään, mies kun on nuorempi niin voi vielä löytää jonkun paremmassa lisääntymisiässä olevan... Mutta vielä ei olla niin pitkällä.

Muuten mulla on kyllä ihana kiltti mies! :heart: Vaikka ei tuokaan niin kotitöiden perään ole, mutta enhän ole minäkään... Nyt odottelen että seuraava tätioire ilmaantuisi, nimittäin siivousvimma! :LOL:

Plussatuulia haamuilijoille!

PS: mä olen käyttänyt Elmexiä jo vuosia, ei siitäkään apua... moista linkkiä en kyllä muista?
 

Yhteistyössä