40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

meillä haavessa oli reilusti tilaa silloin kun tätä yhteistä alettiin etsiä. Kun lapsia kuitenkin 4 ja toivon että isommatkin täällä paljon olisi niin mahtuvat. Joskus kun heillä sitten on perhettä niin myös mahtuvat lomillaan vaikka pitemmäksi aikaa. Miehellä myös soittoharrastus ja yksi huone on rummuille varattu. Tykkään tosta sen harrastuksesta, soittaa kitaraa myös ja sähkö kitaria on 5kpl. Noi kaijuttimet vaan kanssa vie tilaa ja samperin johdot, joita äskenkin siirtelin kun koitin siitä kohdin imuroida mihin oli jättänyt levälteen.
Itse en osaa mitään soittaa, joskus vähän vain kuorossa olen laulanut, ei muuta. Tykkään kyllä, mut edes karaokea en ole kehdannut koskaan laulaa..
Ottis, meillä kans saman tapanen juttu oli siitä kun kuulema aina jätän kunnolteen sulkematta kahvipussin suun ja aromit karkaa sitten. Minä silloin sille sanoin että suljen sen pussin vaan nytkin siksi että se on hänestä on tärkeää, muuten en edes yrittäis sulkea. Niin nopeaan meillä yks pussi kahvia menee ettei kyllä ehdi mihinkään aromit karata. Ei muuten siitä ole sen jälkeen ole sanonut.. suht pienistä asioista siis jaksaa valittaa..jos minä yhtä pienistä joka kerta sanoisin niin meillä varmaan olis riita päällä jatkuvalla syötöllä..Mut näin. Muksut taas jo kärkkyy tuossa ett sitä ja tätä pitäis jo heillekin olla laitettu. Isompi kotona asuva poika kävi hakemassa puita mulle.Ihana kun haki..ehdottelin terassijen ja rappujen kolausta, saas nyt nähdä meneekö..
 
vauvahaave2010(tulikohan nikki nyt oikein?), paljon tsemppiä teidän yritykseen. Jospa se luomuna lähtisi!
lumeton :hug:
Ottis, en ole tajunut, että haaveilet ykkösestä. Meillä on sillä lailla sama tilanne, vaikka sinulla ei sellaista km menneisyyttä kuin minulla. Mutta jaan tunteesi siitä, että ehkä yksin kaikki olisi helpompi kestää. Nyt ikäänkuin aiheuttaa onnettomuutta toisellekin. Sellainen ihmeellinen itsesyytös...äh, ei pitäsi ajatella niin.
Tänään mulla muuten tuli rusehtavaa vuotoa, eli joko tätsykkä sieltä tulla tollistelee tai sitten kiinnittyminen tapahtui...ooo, sepä vasta olisi mieluista. Mutta ei yhtään osaa sanoa, oliko se tätsyn ensimerkki vain :/
Kaikille tsemppiä miesten , kiukuttelevien kanssa. Tunnistan teidän jutuissa oman käytöstä
 
Ottis Kiitos, annan tulla kyllä kun alkaa tuntua että pakko on surutyö tässäkin asiassa tehdä..Mutta itku tuli silmään kun sun lohdut luin. vähän herkkis varmaan siitäkin kun eilen tuota kälyn tapasin ja sen kanssa odotus asioita puhuttiin. Masu sillä niin mukavasti pömpöttää..mietin sit että kun ei vaan mulla tommosta ole..Tää läski maha vaan, pullalla kasvatettu..Kun jotenkin minusta sen olis pitänyt olla aivan säteilevän onnellinen, kun nyt odottaa. ja minusta se oli jotenkin vaisun oloinen. Itse olisin aivan riemuissani ja innolla kaikkea järjestelisin, enkä malttais odottaa tuota hetkeä kun sen vauvan viereen sais..mutta meitä on niin moneksi, ja erilailla tunteetkin näytetään.
 
Ottis
Näin on I-K, ett meitä on moneen junaan. Mulla tuli kans vähän surumieli tuosta, kun mies oli noin kiukkunen kotona käydessään. Kun lähtöä teki ja kysyin minne menee, sanoi menevänsä hommiin. Enempiä en yrittänytkään kysellä. Tässä olen sit välillä vähän puuhastellut, mm. valuttanut puhtaan veden kahvinkeittimen läpi, ettei herran tarvi raivota siihen jäänyttä mun teeni tuoksua. Totta tuokin mitä sanoit turhista asioista nalkuttamisesta. Minä en muuta ehtiskään ku nalkuttaa, jos siihen hommaan alkaisin. Kieltämättä TEP-päivän lähestyessä tulee sitten sanottua niistäkin asioista, jotka ovat jääneet mieltä hiertämään. Minä itse ole tiptop-ihminen asiassa kuin asiassa eli yksin asuessa mulla oli paikat liiankin siistit. Yksikin kaveri sanoi kerran mun järjestävän esineet tahallaan vähän vinoon, ett vaikuttas kuin ne olis siihen vain laskettu :). Kun toinen elää kuin lampolassa niin tuntuu, ett sais olla jatkuvasti perässä siivoamassa. Niinpä nyt sitten päätinkin pikkuhiljaa tointua kauppaan, pakata kamani ja lähteä yksikseni illaksi mökille. Miestä jurppii varmaan vähän sekin kun huomenna hänellä työpäivä ja tärkeä projekti ja akka sit vaan naputtelee koneella, kun hän tulee kotiin :ashamed:.
 
Ottis
Rinja Ykkösestähän minä haaveilen :saint:. Yksi km takana ja se välillä surettaa, ett siihenkö mun äitiyskokemukseni jäivät, siis keskeytyneeseen raskauteen:(. Onneksi osasin siitä nauttia täysin siemauksin joka hetkestä, vaikka välillä huoli mieltä hiersikin. Totisesti haluaisin sen uudelleen kokea ja myös saada sen ikioman vauvelin kätösiini.

Mun miehellähän ei mitään näyttöä ole siitä, ett hän olisi yhtään sikiävämpi kuin minäkään, joten sen puoleen suotta ehkä syyllisyyttä kannan, mutt silti joskus toivon ett hän ymmärtäisi lähteä ja jättää mut ja yrittää sitä toivomaansa lasta jonkun nuoremman kanssa. Ehkä silleen onnistaisi paremmin. Mulla on elämässä ollut niin paljon surua, ett tästä lapsettomuudestakin uskon selviäväni, mutt kuinka suuren loven se minun ja miehen väleihin tekee, siitä en ole varma enkä siitäkään kestänkö sitä. En halua sitoa ketään itseeni niin, ett toisen haaveet jäisivät toteutumatta. Mutt voipi olla, ett loppujen lopuksi asiat ilman lastakin järjestyisivät miehenkin kanssa.

Se mun ruikutuksestani ja sit mennäänkin asiaan eli Rinja, aivan mahtava juttu se ruskea töhnä jos on kiinnittymisestä johtuvaa :saint: + :heart:. Vähän kaipailinkin kanssajännääjäni kuulumisia tältä päivältä. Nyt olis dpo5 menossa eli vois hyvinkin olla kiinnittymisestä johtuvaa. Onnea sulle ihan hirmusesti matkaan ja toivotaan haaveiden viimein toteutuvan, olet sinä sen ansainnut =).

Pitelin tossa kuumemittaria kainalossani ja lämpö 37.1 eli kai tämä hyvä merkki mulla on. Enemmän asioista lueskeltuani olen tehnyt päätöksen tikuttaa dpo8, sillä silloin vois jo olettaa herkällä testillä jotain merkkiä tikkuun saavansa. Seuraava tikutus dpo11 TOTT-päivänä ja varmistus dpo15, jos tätiä ei ole kuulunut :whistle:.

Vähän on jännää :p. Nyt vaan on vähän sellanen olo, ettei mikään huvittas, mutt laitanpa silti vipinää kinttuihin ja kipasen postin kautta kauppaan jne. Lupsakkaa iltaa teille naiset! Varmasti teitä takkatulen ääressä itsekseni istuessani ajattelen :hug: :wave:!
 
Miehistä ollut täällä mielenkiintoista puhetta, lisäänpä vielä omani tempauksen tähän soppaan.

Siis, ilmoitti menevänsä tänään johonkin työpaikan pippaloihin joista kotiutuu vasta huomenna. Yleensä ei missään sellaisissa käy, mutta kuulemma tää keskenmeno on niin surullinen asia!
Että yksin sitten olen ollut tytön kanssa koko päivän ja siispä illankin. En tajua, muuten on tosi ihana mies, mutta nää molemmat keskenmenot on käsitellyt aivan kummallisesti ja välillä minustakin tuntuu että on niistä mulle vihainen.

Ottis ja Rinja, ymmärrän teitä hyvin. Vaikka meillä tuo yksi lapsi onkin (neljännestä koeputkihoidosta) niin 34 vuotiaaksi asuin sinkkuna ja ehkä tietyt asiat yksin ovat helpompia jos on itse tottunut olemaan yksin. Voi kun teille sitä pienokaista toivoisin.

Inia, älä heitä kirvestä kaivoon. Oireista ja mielentilasta ei pysty päättelemään yhtään mitään.

Muuten on ollut hyvä olla lapsen kanssa, käytiin kahvilla ja ostin kasan dubloja (yleensä harvoin leluja ostelen kun ei tuota ylimääräistä rahaa ole) ja tyttö aina välillä halailee mua ja sanoo 'äiti on surullinen, ei se ole vaarallista.' Miten ne asiat tajuaakin?

 
Ottis
Lumeton Kiitos kauniista sanoistasi! Toivottavasti tämä lämpöily jotain merkitsee :). Olen onnellinen puolestasi, että olette saaneet edes sen yhden lapsosen :saint:.

Miehet ovat kyllä uskomattomia kapistuksia. Jos karkeasti tulkitsen niin miehesi otti nyt kokemasti kemiallisen keskenmenon tekosyyksi päästä rilluttelemaan? Toisaalta positiivista, että tunnustaa ottavansa sen raskaasti, kun eiväthän miehet yleensä kommentoi mitään, mutt ei todellakaan nättiä sinua kohtaan. Nythän sinä hänen tukeaan tarvitsisit!! Minä patistin mieheni pois silmistäni kun toisen kemiallisen km:n aikaan vuoto alkoi, niin pettynyt olin itse enkä olisi jaksanut katsella siinä enää miehen ruumiinkielestä paistavaa pettymystä.

Mutt nyt mies kuuluukin tulevan kotiin, joten menenpäs vastaan ja lähden sitten sinne mökille ku ei mun nyt tarvitsekaan odottaa, ett saan takan pellit kiinni. Heipat! :wave:
 
En sitten malttanut olla testaamatta kun tuli uusia testejä tänään ja mammaksi liuska testiin en ole koskaan saanut mitään näkyviin ja nyt siinä selvä haamu ei sitä plussaksi voi kutsua mutta väriä kuitenkin,jes :wave:
Aamulla uutta putkeen.Nyt tyttösen kanssa kärrilenkille.

Mukavaa perjantai illan jotkoa kaikille!!!
 
onlydream onnea haamulle, että siitä vahvenee :heart: lumeton, kiitos sanoistasi ja onnea tosiaan teidän yhdestä lapsesta. Ja onnea, että se toinenkin sieltä tulisi.
Kyllä tuo miehen kiukuttelu on ärsyttävää. Mun mies mielestäni muuttui juuri viime km jälkeen. Olin aika pitkällä, kun se tapahtui ja sen jälkeen mieheni on juonut enemmän. Olen siitä asiasta puhunut, mutta ei hän aina kuuntele. Jotain kyllä joskus. Siis joskus on parempaa ja sitten on huonompia aikoja. ESim .nyt miehen piti päästä tuonne lähikapakkaan lehtiä lukemaan...
MIehillä on niin ärsyttävä tapa käsitellä surua, ei siis kaikilla , mutta monilla.
Voi kun toivoisin, että se tämän päivän vuoto ei olisi tätiä. TEP -päivänihän on perjantaina...ei kai täti näin aikaisin....? Äh, kun ei voi tietää, ei voi tietää.
Kaiken kukkuraksi mulla on kuumemittari kadoksissa ja en siis voi edes lämpöjä mitata.
Palelua kyllä on. Ehkä pientä paineen tuntua vatsasssa. Mutta ei voi tietää , ei voi tietää.
Tsemppiä teille kaikille
 
Vauvatoive10 ja muutkin hCG:tä pähkäilevät tässä on hyvä laskuri: http://babymed.com/Tools/pregnancy/hcg
Sinne, kun syöttää sun arvon ja dpo:n ja keksii sinne sen toisen mittausarvon, jotta saa "käyrän" näkyviin, niin sehän menee reilusti käyrän yläpuolella. Ei se siis ainakaan matala ole. Vois olla vaikka kaksoset tai kolmoset tulossa ;)

Onlydream
d =) b
 
Hassua, joteskin minusta on tuntunut joku etiäinen kai, että vauvatoive saakin kaksoset. Mutta nämähän hönttejä arvauksia, toivottavasti ei vauvatoive suivaannu näistä..Se että 10 dop testasi jo selvän + tolla testillä mikä se nyt olikaan..kuitenkin tuo testi minusta sellanen että ei näytä varmaa kun vasta silloin kun täti päivä on..Vaikka senkin testin ohjeissa lukeekin että voi jo tehdä aikaisemminkin..jne..Olen joskus tuollaisen tehnyt ja ohjeet kyllä lukenut.
 
Olen itse pähkäillyt ja laskeskellut sitä arvoa, ja mun mielestä mun arvo on hyvä, se nyt sitten on ratkaisevampaa miten se nousee, otetaan ensi keskiviikkona uudelleen, silloin pitäisi olla jo tosi iso luku, vähintään 6000 jopa ehkä 12 000. Kiitos tsempistä! Ottaen huomioon tosiaan että on vasta oikeastaan dpo 18 tänään.....
 
niin I-K minäkin olen elämässäni tehnyt lukuisia testejä, enkä ole saanut haamuja enkä mitään viivoja, negoja vaan, joten munkin mielestä dpo 10 oli hyvä homma jos selkeä plussa.
Se testi oli siis se Clearbluen digitaalinen viikkonäytöllä, ei tarvi miettiä haamuja, tai onko viivaa, herkkyys 25.
Iida-Karoliina, kokeile ovistestiä huviksesi, se tuntui herkältä, toimi ihan kuin raskaustesti.
jos sulla on niitä tuhlattavaksi.
 
Mun mies oli ollut 5 viikkoa Suomessa kun tavattiin. Olin alusta asti avoin ja rehellinen ja sanoin hänelle että ei tästä mitään tule on liikaa ikäeroa ja kohta haluat vauvan ja nuoren naisen ja kaikki kauhukuvat hänelle esitin.
Hän vaan kuulemma rakastaa eikä halua ketään muuta, ja silloin aluksi teki enemmän kotonakin.
Eilen viimeksi kysyin, miksi teeskentelit silloin alussa, väittää ettei teeskennellyt, mutta asennevamma hänellä on ja siitä ei mihinkään päästä.
Nyt on lähtenyt tänään laivaristeilylle kaverinsa kanssa, ja tiedän ettei hänellä ole edes rahaa, mutta kun pari viimeistä iltaa riideltiin niin ei puhuttu koko risteilystä eikä rahasta. Nyt sitten oli herralla kanttia soittaa mulle kun laiva oli jo parin tunnin päässä Suomen rannasta, että voinko laittaa tilille edes 50 euroa. En yleensä pysty tällaiseen, mutta nyt sanoin että en laita, koska haluan antaa hänelle opetuksen että miltä tuntuu kun pyytää apua ja palvelusta ja toinen ei auta.
Kauhea olo, löi luurin korvaani ja pani puhelimen kiinni, nyt jo ajattelen että varmaan piruuttaan etsii sieltä laivalta nyt jonkun panopuun ja pettää kostoksi.
 
Mutta perkeletto munkin juuret on Pohojanmaalla niinkun kai Ottiksenkin, eikä minua osteta.......jos niin tyhmä on että pettää niin pettäköön sitten, varmaan kivoja nuoria pimuja sielä laivalla.....jotka varmaan ymmärtää ....kun oma vaimo ei anna edes rahaa......
 
Vauvatoive olisin kyllä tehnyt tossa kohdin ihan samoin, en voisi tommosta käytöstä sietää. Kun meillä on ollu kinaa ja mies on lähtenyt ovesta ulos, ihan vain pihaan no joo kerran lähti autolla ajelemaan johonkin, otin ihan pultit ,toinen ei voi vaan lähteä paikalta pois jos joku erimielisyys on ja se pitää saada selvitettyä.
Ja nyt kun odotat niin lähtee LAIVALLE..en voi käsittää..
Mehän ollaan oltu aviossa nyt 1 1/2 v..Meillä kanssa mies kun oli koe ajalla teki enemmän kun nyt..Olin ihan ihastunut siihen miten siivosi ja tiskasi! Paljon tarkempaa jälkeä teki tosi tunnollisesti kun minä enään aikoihin olen jaksanut.
Silloin kun isot lapset oli pieniä oli tosi tarkka kaikesta ja neuroottinen siivooja, ja nautin suorastaan siitä että koti kiilsi ja tavarat oli paikoillaan..Ex.sä arvosteli että kodin pitää olla kun nukkekoti ja mitään ei uskalla koskea..Vieraatkin pelkää olla kun on liian tarkkaa kaikki..höh..Tykkään laittaa kaikkea nättiä ja esim kattaukset on minulle tärkeitä. Kaikki sävy sävyyn. kynttilät palamaan, nautin kynttilän valosta. Kaikesta tunnelmallisesta ja harmoniasta..Tämä nykyinenkään mies ei niin näistä piittaa, heillä lapsuuden kotona ei äiti koskaan ole ollut niin tarkka, niistä vähän tommonen siivous on turhaa touhua. Minua se vähän harmittaa, ei aina kehtaa edes sanoa että siivoan, kun niistä meillä on ihan liian siistiä..
 
ei meillä ole ollut mitään pettämiskriisiä koskaan, mutta nyt olen herkkä kaikelle ja päässä pyörii miehen sanat että saa tosta vaan paremman kun minä ja nuoren naisen ja ......... ne oli varanneet sen laivaristeilyn jo kauan sitten, ennen kun tiesi raskaudesta, ja menee sukulaisia katsomaan Tukholmaan. Olen yksin kotona sunnuntaihin saakka kun palaa, pojat meni oman isänsä luokse viikonlopuksi.
Minua juuri ärsyttää juuri tuo käytös että aina lyö luurin korvaan ja laittaa puhelimen kiinni, tai karkaa kotoa kun yritän puhua. Kuvittelee voivansa sillä kontrolloida mua, pettämisellä uhkaamisella, tai nuorista naisista puhumalla, osuu kyllä arkaan paikkaan ja satuttaa, sen voin tunnustaa MUTTA JUMALALISTE EN ANNA RAHAA ENKÄ HAE SATAMASTA vaikka tulisi avioero.
 
lumeton ihan ekaksi..lapset vaistoaa ja ovat kuule fiksuja!! :) ..niillähän on "anturit" pystyssä melkein koko ajan;) ..kaikki lapset ei vain selkeästi noita tuntojaan näytä..saattavat näyttää sen vaikkapa mahdottomalla riehumisella tai pahantuulisuudella(miun poika toivoi mun kuolemaa..) toiset lapset ihan vain halailevat paljon ja nyhjäävät kyljessä, lähellä..jne..

..Ja toiseksi..miun mies on myös jotensakkin "vihaisen" oloinen MINULLE..tämä MIUN vika!!!..ja ihan kuin tämä asia ei koskettaisi häntä mitenkään??..ei puhu, ei pukise..aiemmin jo olen kyllä kirjoitellutkin hänen puhumattomudestaan, sisäänpäin kääntyneisyydestään..ja mie kun katson puhumisen tarpeelliseksi toimivassa parisuhteessa..enhän tässä olla mitään "meedioita"..en mie hänen ajatuksiaan osaa lukea!! :eek:

Juuri tällaisessa "kriisissä" tämä nousee hyvin pintaan..mutta en mie jaksa tuota nyt edes surra, jotenkin vain välistä VI**TTAA ja lujasti!!! |O

..mutta tämä miun mieheke tekee kyllä TÄYSIN JA ILMAN PYYTÄMISTÄ näitä kotihommia: siivous, ruuanlaitto, kaupassa käynit jne, jne..niistä en voi moitteen sanaa hälle antaa ;)..touhuilee lapsen kanssa myös PALJON!!..

Miulle tulee kuitenkin tässä tuota pakollista "mietintä taukoa" n. 4-7vko:a+kolposkopian jälkeen(19.2) se pupustelutauko..rätnäänkin tätä yrittämistä sitten noiden jälkeen..kyllä se menee tuonne maalis-huhtikuun vaihteeseen.

Paljon oli tullut teillä kirjoiteltua taasen ja en mitenkään kaikkeen jaksa/muista kommentoida..jotain kuitenkin..

Rinja toivon totisesti tuon "tuhrun" olevan JUURI sitä kiinnittymisvuotoa!!!:wave:

Onlydream siellä vain "haamuilee-Ihunaa!!!!..vahvistumista kovasti toivon:heart:

vaavihaave10 onko siun olois millainen nyt??..toivottavasti ei kauhian huono..((MUOKS))..mie huomasinkin nyt kirjoittelusi..ikävä immeinen tuo siun mieheke kyllä nyt :eek: ..selkään sietäisi ja kunnolla!!! ISO:hug: me ainaskin tykätään HURJASTI siusta ja siun vaavista!!!:heart:

I-K voi kun tellä onhin kiva "luukku";) siellä Ranta-Toivalassa..eeeeen ole kade, eeeeen.. :whistle:..:D..meillä vaan 74 nelijöööö :p mutta ihanan rauhallista seutua asua :) ..kun se teidän hartaasti toivottu vaavi syntyy:heart: teillä käy sitten siivooja ainaskin kerran kuussa-KÄTTÄ PÄÄLLE!!!!:wave:

Ihanaista iltaa kaikille ja hyvää mieltä..:)..JUU ja+++++++++aaltoja!!!!:heart:

mur-mur
 
Pikaseen kommentoin vahan tassa valissa, anoppi kylassa ja kohta saadaan ruokaa :D

vauvatoive En tunne yhtaan ghanalaisia ja sita kulttuuria mutta kuten sanoit ovat muslimeja siella..? Voin vaan jotenkin kuvitella sellaisesta tiukasta muslimimaasta tulevan kulttuurishokin suomeen tullessa, ei varmasti ole helppo nakki ymmartaa sita suomalaista vapaamielisyytta ja naisten asemaa. Ja vahan nayttaa ja kuulostaa etta han ei oo oikein tajunnut koko suomalaista perhesysteemia ja elamantapaa siella.

Vaikka mun mies ei ole mitenkaan syvasti uskovainen, mutta on saanut muslimikasvatuksen ja on siis muslimi kaikkine niine tapoineen ja rituaaleineen ja uskomuksineen, mita siihen uskontoon kuuluu, ja alussa kaytiin, ja kaydaan vielakin, kovaa keskustelua kaikesta uskontoihin liittyvista asioista, mika kuuluu uskontoon ja mika kulttuuriin ja mika on ihmisen persoonaa yms.

Mitahan mun pitikaan sanoa....taas patkii...niin, siis voisin kuvitella etta myos mun miehella asuminen suomessa olisi ihan erilaista kuin asuminen taalla ja se voisi hanta muuttaa jollain tavalla.

joo, nyt lahden laittamaan lautaset poytaan :)
Tsemppia ja pysy tiukkana!

Ja onlydream onnea haamusta!


 

Yhteistyössä