40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Voi lumeton :| :hug: :hug: :hug: .
Kuinka tässä nyt niin monella tuntuu olevan epäonnea :attn: !? :whistle: Itsellä iskee välistäin epätoivoinen olo ja kaduttaa niin vietävästi kun en toteuttanut alkuperäistä suunnitelmaani jonka mukaan kolme lasta niin pian kuin mahdollista. Kaksi menikin suunnitelmien mukaan mutta sitten aloin hidastelemaan ja pitämään taukoa...ei olis kannattanut!? Toisaalta olisi ollut tavattoman raskasta kolmen alle kolme vuotiaan kanssa :/ .Jotenkin se että pääsi vauhtiin yhden keskenmenoon jälkeen niin kolmas olis saattanut tulla heti perään hyvällä onnella. Taidan olla tosi ahne kun mulla sentään on kaksi ihanaa tyttöä ja vielä hamuan kolmatta ja ruikutan sitä. Tuntuu vaan että aika valuu sormien välistä. Vaikka kyllä tuolla nuoremmillakin keskenmenoja tuntuu paljon olevan...ainakin tuolla elokuisten odottavien pinossa kun vähän aikaa kerkesin olemaan niin todella moni putosi listoilta minun lisäkseni ja olivat kuitenkin kaikki minua nuorempia, reilustikin.
 
Pikaiseti töiden lomasta,tänään en kerennyt aamulla testiä tekemään oli aamu sen verta hässäkkää lasten kanssa,mutta huomen aamulla sit uudestaan..

Erka toivotaan että eiliset loppu rutaleet oli viimeisiä ja pääset kohta taas uuteen yritykseen, roppa kaupalla onnea että kaikki menisi tällä kertaa loppuun asti hyvin :hug:

terry ja lumeton :hug: olen pahoillani.
 
vauvatoive10 miusta siun arvo on ihan ok =) ..mutta ymmärrän pelkosi ja jos tuolla lailla "epämääräisesti" neuvolatäti vielä sanoi:( ..ja tuo miehesi käytöskin on vähän..piiip, piiip..oli sensuroitua tekstiä:whistle:..:D..Hirmusti pienelle tarraa&voimia jotta jaksaa mukanasi pysyä!!!:heart:

lumeton ISO lohtu:hug: ..on tämä elo joskus niin saakutin epäreiluaaaa!!!:eek:

Inia siun aatoksesi kosketti..mie niin kovin siulle sitä esikkoa toivoisin.:heart:

..niin kuin kaikille muillehin teille, olipa sitten kysessä 1, 2 tai kunka mones lapsonen tahansa toiveissa!!!!:heart:

ON..käynti PKL:lla oli sinällänsä turha-lääkkeitä en saanut..mutta..sunnuntaina haen osastolta eka lääkkeet ja tiistaina menen sinne sitten klo. 8.00. Katsoivat lääkärit että miun kohdalla näin turvallisempaa verenvuotoriskin vuoksi..onneksi miehellä tiistai vapaapäivä.

Juu ja saan olla siellä ihan omien tuntemusteni mukaan sängyssä tai jaloitellen, ihan miten on pare =)..niin, onhan siellä pöntöllähin tietenkin istuksittava..

Tyhjennyksestä kolmen viikon päästä hcg määritys ja siinä se..ei siis ultrausta, ELLEI ole jotain painavaa syytä!!..ovat sen lopettaneet vuosi sitten ja JUURI säästösyistä-Paska, en paremmin sano..:kieh: ..No, jos hcg käyttäytyy hyvin ja alenee, on luultavimmin kaikki ok.

Olin niin väsy siellä läkärillähin etten muistanut kaikkea kysellä mitä oli aikomus ja tuossa ultraus hommassahin puoltani pitää :( ..lääkäri oli nuori ja mukava, todella kiireinen vaan..

Kysyin tuosta tärpistähin että onkos helpompaa näin keskenmenon jälkeen?..ei ole kuulemma tieteellistä näytöä..mutta raskauden jälkeen moni saattaa raskautua hyvinkin helposti..Juuh, tuon jo tiesinhin :)

Puhui miulle koko ajan siihen malliin että voin sitten aloittaa eka menkkojen jälkeen uudeman kerran yrittämään ja olisiko mahdolista pistellä Fragminea, niin ei tartteis siirtyä Marevaniin tässä välillä?..mie sitten päätin, että pistelen Fragminea maalisikuun lopulle ja kerkeän luultavimmin kerran sitten pieniäistä "yrittää" pistelyn aikana.

En olisi Fragminen pistelyä jatkanut ns. omasta pussistani ostettuna..mutta kun lääkkeet oli jo valmihiksi maksettu maaliskuulle, mennään sitten näin..eipähän tarvitse juosta pariin kuukauteen verikontrolleissa =)

..Mie olisin sitten maaliskuussa "kuumeilija" hetken, mikäli kuukautiset alkaisi n.5vko:n sisällä..että näin tällä erää..kattellaan sitten siitä päivä kerrallansa etiäpäin..
 
No ni! Mur-murin asiat ottivat sitten askeleen eteenpäin. Varmasti tieto milloin jotain alkaa tapahtumaan, helpottaa jo. Ja kuulostaa loogiselta jatkaa samalla lääkkeellä, jos vauvahaave vähänkin häämöttää mielessä. Ja miksi ei häämöttäisi ihan realistisenakin, kun kerran noin lähelle jo pääsit. Psyykettä se tietysti kysyy ja km:n jälkeen uusi raskaus hirvittää ihan kauheasti. Sen voin sanoa kokemuksesta, mutta siihen auttaa sitten se, että huomaa raskauden etenevän niin kuin pitääkin. Jokainen viikko auttaa uskomaan, että ehkä tästä sittenkin saavutetaan se toivottu tulos.

Oi, Onlydream on pystynyt olemaan testaamatta. No järkevämpäähän se on odotella huomiseen, jotta viivan vahvistumisen oikeasti näkisi.

Mulle on nyt tullut PMS-oireet. Yleensä ainoa oire on kuumat aallot, mutta nyt on rinnat kipeytyneet. Johtunee lugejen lopetuksesta. Hyvä hyvä, että pääsen pistelemään.
 
Lääkäri muuten sanoi että jos tulee taas km niin sitten aletaan tutkimaan syytä..kattoikohan hän miun ikäni papereista oikein?..tosin, kun erilaisia syitä tähän keskeytyneeseen raskauteeni utelin, hän sanoi heti että miun ikäisellä on jo paljon enämpi niitä sekunda munasoluja kuin ykkösluokkaa, joten kai ikäni tiesi.
..mutta ei ollut käytös lääkärillä ollenkaan sellaista että "kanattaisko jo luovuttaa kun olet jo tuon ikäinen ja tuo tulpariski jne, jne"..tuntui sinänsä hyvältä :) ..näinkin miule on "epäsuorasti" vihjattu ammattilaisen osalta..rivien välistä ja pärstäkerrointa kun olen lukenut..ja ei ole mielikuvituksen tuotetta, mie ainaskin olen selvästi vaistonut näin olevan..
 
Miulle hoitaja sanoi että voi alkaa jo silloin sununtaina pikkasen menkkamaista juilintaa ja vuotoa tulemaan..mies on kuitenkin kotona, joten sen puolesta ei hätää :)..Ai niin!!..ja jos olen kovinkin kipiä enkä voi lasta hoitaa, saan lääkäriltä todistuksen jonka mies voi viedä esimiehelleen, jäädäkseen töistä poijjes pariksi vuorokautta!
 
Äkkiä kerron, tein testin tänä aamuna ja hailuakin hailumpi haamu,,eli nega oli. vaikka huvitti että juupa juu, en noita hailuja haluaisi. parempi kun ei mitään tai kunnon viiva. Testasin 7 dpo päivänä ekan kerran ja silloin myös nega oli.

vauvatoive älä kiltti nyt vaivaa mieltäsi tuon Hcg arvon kanssa vaan mene päivä kerrallaan. Ymmärrän kyllä kaikki tuon huolen ym..ja helppohan se on täältä sanoa ihan mitä vain..
Hyvä oli kuitenkin tuo arvo kun viikkoja niin vähän vielä, Ihan normaali minusta kun taulukkoja katselee.
Eikös se ole raskaus oire että mieli alat heilahtelee.. se oire mun raskauksissa on ollut kyllä aina..
 
Minua pikkasen ärsyttää tuo lääkäreiden asenne tuohon hcg:n käyttäytymiseen..

Heidän mielestään suuntaa antava ja ei kannata tuijottaa kulmat kurtussa lukuja..mutta sitten jos onkin hieman alhaisempi arvo-kuitenkin ihan taulukon arvojen/rv viikkojen sisällä, onkin sitten jo hyvinkin vakavaa..tämä tuli omalla kohden todetuksi juuri Terveydenhoitajan kohdilla..vauvatoive10 EN millään muotoa sinnuu halua peloitella!!!..olisiko mahdollista, jos vain reilusti soittelet sinne TH:lle jos sinnuun painaa se hänen "outo" käytös!!??..vaikka arvo on miusta OK-edelleen!!! :)

..nämä alkuviikot on vain NIIN kurjia kestää ja odotella, tiedän sen..jaksuja kovasti siulle:hug::heart:
 
Ottis
Lumeton Pahoittelut menkoista täältäkin :hug:. Muistan kuinka varsinkin toisen todistetun kemiallisen km:n jälkeen todellakin tunsin kokeneeni keskenmenon, niin voimakkaasti ehdin jo elää mukana siinä plussassa, jonka testiin dpo13 sain. Jos vain osaisi olla järkevä ja vain maltilla odottaa tätiä ja testailla vasta jos se päivän tai pari myöhässä, säästyisi paljolta :(.
 
Terry ja Lumeton :hug: Hitsin hitsi, ihan suututtaa kun noin on käynyt..

vauvatoive Tommosia ne miehekkeet tosiaan on, minunkin oma, vaik niin kehun..Tekee kotona juttuja silloin kun itse on sillä päällä..Minä kun jonkunhan on tehtävä. Olen ennen ollut tosi siivous intoinen ja energinen kotihommissa, nyt olen päättänyt että kaikkea ei tarvi yksin tehdä siitäkään huolimatta että mies on paljon töissä ja tulee usein tosi myöhään rätti väsyneenä ja selkä kipeenä kotiin..
Tiskien laitto sille on ihan vihon viimeistä ja ruokaa laittaa vain harvoin, mutta silloin kyllä kun itse en ole pystynyt (terilisaation jälkeen esim yms) Kauppareissuja hoitaa aina kun on tarpeen. Tekee kyllä pieniä palveluksia mielellään kun huomaa vain, aina ei, niin kun ei miehet yleensääkkään huomaa vaan tarvii tuon selkeän pyynnön: Kuten on täällä moni todennut.

Ehkä tuo sinun mies on kuitenkin kehitys kelpoinen ja oppii..vie vain hetken kauemmin aikaa..Omanikin toivon oppivan monia asioita vielä..
 
Ottis
Inia Vaikka täällä onkin jo kovasti kommentoitu sun mietteitäsi viime yönä, niin tahtoisin kantaa korteni kekoon. Minäkin täällä vasta ykköstä puurran ja välillä todellakin pelottaa, että mitä jos siitä ei totta tulekaan, ett mikä sitten eteen. Varsinkin kun tuntuu vauva olevan miehelle niin tärkeä, ett hänen kanssaan mahdotonta elää jos ei toiveensa toteudukaan. Minä huomaan siis jo pikkuhiljaa alkavani pelätä mitä tämä elo taas onkaan, kun täti kylään porheltaa. Jotenkin just nyt tuntuu, ett tän lapsettomuuden kestäisi helpommin yksin, koska se olisi vain omaa onnettomuutta, mutta kun siinä on mieskin mukana, niin tuntuu tuplakurjalta. En siis väitä, että minusta tuntuisi tuplasti kurjemmalta kuin sinusta, mutta jotenkin vain kokee olevansa ilmaisista simpoista huolimatta niin yksin tän homman kanssa ja mukamas vastuussa toisenkin (miehen) onnesta. Ristiriistaisia nämä minun mietteeni nyt enkä saa niitä selväksi itsellenikään, mutt sen tiedän, että jos ja kun tästä haaveesta on pakko luopua, niin silloin elämä menee täysremonttiin ja täytyy taas kaikki arvottaa uudelleen. Just nyt en osaa kuvitella mitään mikä korvaisi sen, ettei omaa lasta saakaan. Silti pitäis osata katsella vähän taaksepäin ja nähdä sekin, ett elämä ilman lasta ja peräti vauvahaavettakin on joskus ollut ihan siedettävää.

Mulla nämä tunteet tekee niin mutkikkaiksi se, kun kuitenkin elin niin pitkään sinkkuna, ett mulle tavallaan lapsettomuus oli salaisista haaveista huolimatta puhdasta realismia ja todellisuutta ja sitten kun kävi onni, ett lopulta miehen löysin ja yht'äkkiä vauvahaave konretisoitui, on niin vaikeata edes kuvitella yht'äkkiä taas kääntävänsä kelkkaa siihen, ett lapsettomuus on ok. Tosin, jos muistelen elämääni aiemmin niin kai mun pitäis olla ihan tyytyväinen siihen, ett on kuitenkaan tuollainenkaan mies.
 
kiitti Murmur Tämän vahvistumista ei taida kuitenkaan tulla, en usko..Testaan sitten 14 päivä uudelleen eli ensiviikon keskiviikkona, jos on tarvis..eipä tainnut tipatkaan mulla auttaa.

Pieniä murheita nämä nyt minulla..sinulla siellä suuremmat murheet ja vaikeat hetket tulossa..Voispa jotenkin pyöräyyttää muutaman päivän eteen päin että olis jo ohi tuo kaikki..
Jotenkin toivon että kevät aurinko kun alkaa paisttaa niin sinullakin jo parempi olo niin paljon että vaikka uusi kuumeilu alkaisi?
Varmaan kuitenkin liian aikaista on tämmösiä ajatella. :hug:
 
Myöhemmin palaan ja luen enempi mitä kaikkea olette kirjoitelleet. Pakko lähteä kotihommiin tai jää kaikki taas tekemättä pölypeikot lentää nurkissa, ruokaa pitäis vääntää ja uuniin tulet laittaa..Niin tykkään tästä meidän talosta,on kun mökillä asuttais, hirsirakenteinen kaksikerroksinen lähes 200 neliöinen, aivan ihanan isoja koivuja piha piirissä..Mutta teettää paljon töitä..ihan liikaa on imuroitavaa..
Mur mur varmaan tietääkin paikan on täällä Ranta-toivalassa..korkean mäen päällä, ei rannassa..Jos joskus olette ajelleet. Sinähän asuit siellä etelä puolella..me täällä toisessa laidassa..heh, ompa mailma pieni.
 
Ottis
Iida-Karoliina Ettet nyt vain olisi joko turhan negativiinen (positiivisesti :)) tai vaatimaton, mutt kyllä minä ainakin hyppisin tasajalkaa jos dpo10 tulisi hailukaan viiva. Viiva se on hailukin viiva ja sen vahvistumista nyt sulle toivottelen + :heart:. Ylihuomenna saattaapi testi näyttää jo vähemmän hailua viivaa :saint:.

Mitä eilen noilta löytämiltäni sivuiltani opiskelin, niin yhdessä artikkelissa kerrottiin tosta hCG:n noususta, että jos sen sanotaan tuplaantuvan 2:n vrk:n aikana se ei todellakaan tarkoita sitä, että arvo olisi noussut vrk:n aikana puoleen tuosta tuplasta, saattaa olla, ettei ole noussut edellisestä oikeastaan ollenkaan siihen mennessä ja tästä viisastuneena minä ainakin nyt yritän malttaa pitää sen yhden aamun väliä testauksissa sitten jos ja kun sinne asti ylipäätään päästään. Eli jos alan dpo7 testimään ja pienintäkään hailua näkyy niin seuraava testi vasta dpo9,11 jne.. Näin on näreet :kieh:.
 
Ottis
Vauvatoive10 HCG:n kannalta sun murheesi varmaan jo vähän helpottaneet, mutta ikävä on sulla tilanne kotona taas. Eihän se käy ollenkaan päinsä, ett nainen vain kaiken tekisi ja mies makaisi kotona töllöttämässä ja odottamassa valmista.

Paraskin sanoja minä. Kun aloin oikein funtsia, niin minähän meilläkin tätä kotia pyöritän. Alkuvaiheessa mies kerran taisi sanoakin jotain siihen suuntaan, että hänen ei niin paljon tarviskaan tehdä kun tekee niin paljon pidempää päivää. Minäpä löin silloin valttikortit pöytään, ett saatan kyllä tehdä lyhempää päivää, mutt silti tienaan bruttona saman verran mitä hän (pihi!!) hannoo omasta firmastaan maksattaa palkkaa itselleen. Toisekseen muistutin, ett minä maksan taloa, vakuutukset ym. ym. Johan loppui puheet asiasta siltä erää. Meillä kuitenkin mies loppujen lopuksi tekee sit niitä isompia hommia ja jos jotain isompaa ja kalliimpaa hankitaan, maksaa ne eli kai meillä suunnilleen nää hommat fifty-fifty menee. Ja meneekin, koska olen nyt kirjanpitoa yli 3 v pitänyt :).

Siltikään mulle suomalaisena naisena ei todellakaan ole kenelläkään varaa sanoa, ett mun pitäisi tehdä kotihommia enemmän. Jos valitin esim. joulun alla työn paljoutta, mies oli aina palkkaamassa mm. siivoojaa tai vastaavaa kotiapua, mutt ei osannut ajatella, ett HÄN voisi auttaa. Sanoinpa kuitenkin, ett olen sen verran pohojalaanen, ett "Siivoan varmana omat paskani niin kauan kuin mitenkään vaan liikun eikä sitä kukaan ulkopuolinen tule tekemään." ja jatkoin luutuamista. Sovinistista ajattelua on siis meilläkin paljon ilmassa, mutt onneks on sitten tätä feminismiäkin :LOL:.

Vaikka susta tuntuiskin, ett miehes sua nyt melkein vihaa eikä lasta sun kanssas tahtoskaan, niin se ei varmaankaan ole niin. Sinusta vain tuntuu siltä. Tiedän, koska olen kokenut saman. Kesällä kun olin vielä onnellisesti raskaana, mies tuntui olevan alvariinsa pahalla päällä. Sitä veljellensäkin silloin ihmettelin. Tosin en voinut kertoa olevani raskaana, mutt vieläkin toisinaan askarruttaa, ett mikä sen mörököllin toi niin voimakkaasti esiin? Harmittiko häntä kun minussa ja minulla oli jotain mikä oli myös häntä niin paljon, eikä hänellä ollut siihen osaa eikä arpaa?? Noi on vaikeita kysymyksiä.

Tosi rumasti mieheltäs sanottu, ett katuu sinun tapaamistaan tai ett uhittelee ottavansa omaan kulttuuriinsa kuuluvan naisen, joka toimisi niinkuin pitääkin. Sori vaan, mutt nyt ainakin on helppo kuvitella, ett jos mun mies mokomia puhuisi, niin näyttäisin kyllä samantien mistä kohti ne 7 hirttä on poikki :headwall:.
 
Just ennen ku tanne kirjauduin kovasti oli taas mielen paalla asiaa ja kommentoitavaa vaan nyt taas paa tyhjeni, kun tama kirjotusruutu tahan aukes. Tyhjan paperin kammoako tama on? :LOL:

Mutta sita ainakin piti sanomani, etta valilla on vahan sellasta menkkajomottelua etta joskohan se meikalaisen TOP-TEP paivat ois lahella! Kovasti toivon tatia kylaan pannu jo kuumana! B)

Vauvatoive samaa mielta minakin ottiksen kans oon, etta ei tommonen peli vetele miehen osalta ja viela tommosen puheen kera, ja sellaista ei mun mielesta pida sietaa. Kauankos se sun mies on suomessa asustellut?

mur-mur kiva kun asiat vahan lonksahti etiapain ja varovaisesti jo se uuden yrityskin mielessa haivahtelee. Hyva niin :)
 
Ottis Olet oikeassa kyllä tuon Hcg:n nousun kanssa. Mutta en ole ainakaan vaatimaton. Ehkä masennusta on ilmassa, niin on toivotonta tämä pakerrus täällä. Itseäni koitan saada ymmärtämään että eipä taida meille vauvaa enään tulla. Kauheasti ei viitsi näin negatiivista kirjoitella, ettei muilta vedä tähän mukaan. Teillä monella muulla vielä mahdollisuus aivan hyvin onnistua. Minulla vaan taitaa olla munikset jo liian segundaa.
Tämä kevät ainakin vielä yritetään kuitenkin ja sinä aikana alan luopumis työtä tehdä..Parhaani yritän ainakin, vaikeaa se tosiaan on ,sekin..
Ja nyt jatkettava koti hommia..
 
Ottis
I-K Ymmärrän tunteesi. Mutt mikä olisi sen parempi paikka niitä negatiivisiakin tunteita purkaa kuin tämä? Älä siis säästele meitä, vaan anna tulla. Jos ahdistaa näitä juttuja lukea niin voi hypätä yli tai muuten vain olla kommentoimatta. Kaikkihan me täällä vähän ylivuoteisia ollaan, joten kaikilla samat pelot mm. noitten munisten suhteen. Kaikesta huolimatta sulle sitä haamusen vahvistumista toivotan :heart:. Luopumistyö vauvahaaveen suhteen on todellakin surutyötä ja siinäkin mm. minä tahdon olla sinua tukemassa, jos näin käy :hug:.

LittleBear Hienoa jos se täti nyt sinne tulisi, että pääsisitte kiinni tositoimiin. Toivossa on hyvä elää :).

Mur-mur Olen hengessä mukana. Hyvältä kuulostaa yrityksen jatkaminen ainakin sen yhden kierron verran.
 
Ottis kohta en taida tästä koneelta päästä pois oleskaan kun tulee luetua mitä kirjotatte.
Minulle kelpaisi siivooja kyllä, meillä ei mies sitä ehdottele. Kerran kävi siivooja pesemässä ikkunat ja teki isomman siivouksen, olin itse siinä apuna..Vaan olen päättänyt että jos vauva viel tulis niin välillä myös tulee käymään siivooja, ja piste.
Pidän niin paljon tärkeempänä olemisen lasten kanssa että siivous on tois sijaista.Mutta haluan että koti on siisti kuitenkin ja tärkeetä silloin varsinkin kun lapset on pieniä, ettei pölyissä pyöri ja kaikkia tikkuja ja roskia syö mitä noista polttopuistakin tulee. Että jotenkin pitää tuo siivous järjestää. Tingin mielellään monesta muusta jutusta.
niitä tuo minun ukko kulta levittelee mut ei paljon harjaa käteen ota että lakasis takan ja uunin edustat..Minä sitten käyn lakasemassa ja aina samat tikut on tulipesien edessä..Suututtaa nyt kaikki..
 
I-K, kylläpä asutte ihanassa paikassa =) , meillä vain haaveissa oma talo, ja realismia tällainen vaatimaton vuokrakolmio. No eipä oo niin paljon siivottavaa ;) . Huvittaa vähän lukea teidän kotityöjuttuja, kun ite en meinaa edes päästää miestä keittiöön :wave:
 
Ottis
I-K Minä olen jättänyt pikkuhiljaa vastuuta miehelle enemmän mm. puiden tupaan hausta, takan läämityksestä jne. Silti mulle todellakin jää niiden roskien ym. lakaisu ja tuntuu, ett jos miehen jättäisi yksin asumaan, täällä ei pian puhdasta pintaa olisi. Silti miehellä on pokkaa mm. äidilleen valittaa just niistä samoista asioista, joihin itse syyllistyy :LOL:. Tuo pitäis kai ottaa sanattomana kiitoksena siitä, ett meillä kotona paikat kuitenkin oordingissa.

(muoks.) Ärmätti pyrähti kotona. Oli kuulema varannut öljynvaihdon paikallisesta ST1:stä ja kun se ei nyt ollutkaan siellä onnistunut, se oli tietenkin minun syy :headwall:. Vessasta tuli riehuen, että eikö hän ole sanonut, ett käsipesuainetta ei lantrata ja näytti mulle miten se nyt roiskii ympäriinsä. Juupa juu ja kun nimenomaan HÄN ON VAATINUT, että aine laimennettaan ja sen kerrankin suosiolla tein. Muistutin häntä asiasta ja pyysin, ett tekisi viimein päätöksen pitääkö aine laimentaa vai ei :LOL:. Näytinpä myös miten ainetta saa otettua ihan nätisti roiskimatta. Kumma ku kaikessa pitää paiskoa ja käyttää voimaa ihan ylettömästi :(.Tommosia miehet just on, sama mitä tekee niin tekee kuitenkin väärin :/ .
 

Yhteistyössä