40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

No niin, sain sen hcg-arvon: 1676.
Mun mielestä se on pieni, terveydenhoitaja ei suoraan sanonut että on pieni, jotakin epämääräistä ja että pitää konsultoida lääkäriä jne.......
Jotenkin jäi tunne että sen pitäisi olla korkeampi jos kaikki olisi hyvin!!!!!
Tuo arvo otettiin eilen, 28.1 kuukautisista laskien rv 5+1.
Apua!
 
Ottis
Mahdotontako Niinhän se on, ett rv6-7:n jälkeen ei enää hCG-arvoihin pitäisi tuijotella, vaan ultra on se joka kertoo totuuden, kun syke eka kerran löydetty.

Terry Samat olis mielihalut eli surffailla vaan, mutt työt kutsuu :wave:!
 
Ottis mä katoi sitä englanninkielistä sivustoa, taisi olla sun linkki, niin siinä on myös päivät hedelmöittymisestä, ja mun oviplussa oli 10. tammikuuta kierron 19.pv joten taulukon mukaan toi on ok jos hedelmöittymisestä on kulunut 18 päivää.
Mutta auttakaa mua tulkitsemaan, olen aika hermona nyt.........
 
Vauvatoive, mulla mitattiin hcg kp 33 (eli siis 4+5) ja tulos oli silloin 1145. Gynen kommentti oli, että ompas korkea arvo. Sitten se nousikin taas seuraaviin mittauksiin hurjasti, ei mitenkään "taulukoiden mukaan". Tähän suhteutettuna sinuna en kyllä olisi turhan huolissani asiasta.
 
Mulla kierron päivä 37 ja dpo 17 koska ovis oli niin myöhään, raskausviikko kuukautisista oli 5+1 mutta kun tiedän että ovis oli myöhään......kiitos Terry, jos sulle sanottiin että arvo oli hyvä viikolla 4+5 ja mulla 5+1 oli 1676 niin ei kai se sitten ole ihan pielessä????
 
Huomenta kaikille!

vauvatoive10 musta toi arvo nayttaa ihan normirajoissa olevalta, jos en nyt ihan ristiin katso noita taulukoita. esim. tassa perhesuunnittelun taulukossa 5vk edellisista kk:sta arvot on valilla 18-7340 joten sinne valiin tuo sun arvos hyvinkin sujahtaa! Eli alas nyt ala huolimaan ollenkaan viela :)

taulukko loytyy taalta
http://metku.net/~pesu/faq.php
 
Ottis
Vauvatoive10 Anteeks, ett huolestutin sua. Jotenkin on vaan tää minunkin aika kulkenut niin hitaasti, että tuntuu kuin olisit jo paljon pidemmällä :ashamed:. Säikkylohtuhalitus :hug:. Psst. Jouduin kesken matikan tunnin kirmata koneelle ku alko tuntua ett pitää tarkistaa noi viralliset raja-arvot. Onneks pojat tosireippaita :saint:.
 
mies on ollut taas niin idiootti, makaa vaan sohvalla eikä yhtääna auta kotitöissä, eilen tuli siitä riitaa ja sanoi mulle jotakin ilkeätä taas että katuu että on ikinä tavannutkaan minua yms.
Siksi olen ihan hermorauniona, jotenkin tuntuu että mies ei tajua vielä ollenkaan että olen raskaana, ja nyt tuntuu siltä että jos tämä raskaus päättyy otan eron siitä, haluaako se tätä vauvaa ollenkaan :( :(
 
Juu, vauvatoive10, kyse on nyt kolmevuotiaasta naperosta. Raskaus meni ihan oppikirjojen mukaan, paitsi ihan lopussa vauvalle ei tullut painoa lisää (syntyessään 2860 g). Johtui joko pienestä istukasta (vain 350 g) tai verenpaineesta. Mutta terve tapaus kuitenkin. Kasvut olivat ihan normaaleja viikolle 36 asti.

Oikeasti minusta sinun arvosi kuulostaa ihan juuri sellaisilta kuin pitääkin tuossa vaiheessa.

Tsemppiä miehen kanssa vääntämiseen...
 
Mä olin eilen tosi kiireinen, ehdin kurssilta tullessa olla puoli tuntia kotona just ehdin tehdä pikaruokaa, ja tiskikone oli täynnä puhtaita astioita en ehtinyt tyhjentää....ja joka paikka likaisia astioita täynnä kun ei voinut panna koneeseen. Piti lähteä heti kuskaamaan lapsia harrastuksiin, ja olin sillä reissulla kolme tuntia ja ihan puhki kun tulin kotiin ja sama tiskivuori odotti. Mies oli maannut sohvalla ja katsonut tv:tä koko ajan, ja sanoin että voitko nyt tyhjentää tuon koneen, niin ilmoitti että ei aio laittaa tikkua riskiin, naisten töitä, hän on töissä ja lepää illat. Mä sanoin että niin olen minäkin, kokopäivätyössä, ja pakko on auttaa joskus kotitöissä, vaikkakin hyväksyn että joudun tekemään varmaan 80-90 prosenttia....voi vitun ääliö......hyvin menee.
 
lumeton :'( :'( :'( :hug: :hug: :hug: (tuli ihan itku että eikö sullakaan....)

vauvatoive, toivottavasti kaikki kunnossa!

mur-murille voimia raskaaseen ja surulliseen tyhjennykseen!!! ja erkalle toipumista pian!

Terry, surullista että vähän huijasi, mutta ei sittenkään.... tosin positiivista, että jotain on kuitenkin yrittänyt tapahtua. Jospa sitten ensi kerralla!

Tyynetuulia, kiva kuulla että olet saanut lapsesi yli nelikymppisenä!!! Ja kiva kuulla että tänne "jää koukkuun" :) Jaksuja sulle!

Samoin meidän muille yksityisyrittäjille, onnea piikityksiin ja jaksamista hoidoissa! oivikki, hyvä että sulla on jano, koska on hyvä juoda paljon (varsinkin sitten punktion aikoihin, mutta ei kai se pahaa tee aiemminkaan)

ON: Mä taas viime yönä valvoin ja surin tätä lapsettomuutta. Sekin vaikuttaa tätioireelta, että alkaa masentaa... Siis kun täti lähestyy, niin en mä sitä sure ettei tässä(kään) kierrossa tärpännyt, vaan sitä että jäänkö kokonaan lapsettomaksi. :'( Te jotka myös sitä esikkoa kaipaatte, tiedätte kyllä. Mietin miksi juuri minä, joka olen "aina" halunnut lapsia ja tykkään lapsista (ja he minusta =) ) jäisin lapsettomaksi? Sitten kun olen vielä miettinyt tän mun elämäni tarkoitusta, niin kyllä se on jo pitkään ollut omien lasten rakastaminen ja kasvattaminen rakastaviksi ihmisiksi. Että tuntuu niin väärältä ja surulliselta ja vaikka mitä, etten saisikaan lasta/lapsia. Ja pelkään että masennun ihan totaalisesti sitten kun yritys loppuu aikanaan... ei mulla ole mitään plan B:tä, enkä sellaista haluakaan! Ja sitten ne syytökset siitä, että miksi en ole toiminut aikaisemmin...
 
Joo, noi on niin hurjan suuria noi viitearvot ja jostain oon lukenut, etta vaikka olis ala- tai ylakanttiinkin noista viitearvoista, kaikki voi olla ihan hyvin. Ja sitten tietenkin toisinkin pain, etta vaikka viitearvoissa mentais mallikkaasti, niin sekaan ei takaa onnistunutta raskautta. Jotta niin tai nain, aina se on riskialtista tama raskautuminen :/

vauvatoive10 Nyt vaan pysyt "viilipyttyna" ja otat relasti. Kun muuta ei voi! Hermoilla voi, mutta se ei auta =)

Kyllapas se rumasti puhuu tuo sun mies, liekko sillakin hormonit sekaisin :$

Mur-mur tais kysella etta mista se johtuu etta km:n jalkeen raskautuu pian..Mun ymmartaakseni se johtuu juurikin niista hormoneista eli hormonitaso on viela sellaisella otollisella raskaustasolla ja siita syysta ois kehon helpompaa ottaa vastaan uus yritys. Voin muistaa vaarinkin ja voi johtua useista tekijoista....
 
nyt yritin rauhoittua ja ajatella puhtaalla matematiikalla, mun omastakin mielestä tuo arvo on hyvä.
Sain testiin + jo dpo 10.
Jos lasken että dpo 10 hcg 100, esimerkiksi, niin jos sen pitää tuplaantua parin päivän välein, niin eikö pitäisi olla että dpo 10 100, dpo 12 200, dpo 14 400, dpo 16 800 ja dpo 18 1600.
Eli mun arvo dpo 17 on juuri tuota luokkaa!
 
Mies on tottunut siihen että kotimaassa naiset istuu kotona eikä käy töissä, niillä on aikaa kaiket päivät keitellä riisiä, ja miehet eivät tee siellä kotitöitä.
Välillä tekee jonkun verran, välillä sillä on näitä päiviä että ei saa persettään irti sohvasta, ja mä olen varmaan nyt yliherkkä kaikelle ärsyttämiselle, VITUTTAA että ei voi nyt auttaa edes sitä vähää, pitäishän sen nyt tajuta että mä tarvin lepoakin.
Aloin jankuttaa ja sitten taas oli tosi ilkeä ja uhkasi ottaa sen hyvän vaimon kotimaastaan joka hoitaa kotityöt valittamatta ja katuu sitä päivää kun tapasi minut. Sanoin vaan että kiitos, ja ota vaan itsellesi orja, nyt ollaan Suomessa....ilta päättyi ikäviin tunnelmiin.
 
Vauvatoive10, sullahan on raskauksista enemmän kokemusta kuin minulla, joten varmasti tiedät miltä tuntuu olla raskaana. Minulle kuitenkin raskaushormonit vaikuttivat niin, että vaikka olen tällainen "itkemätön" nainen eli tosi harvoin tirautan itkuja, niin itkin enemmän kuin koskaan koko elämäni aikana. Kaikki asiat ja varsinkin miehen sanomiset ja tekemiset vaikuttivat mielialaani ihan tajuttomalla tavalla. Nyt en missään nimessä puolustele miehesi käytöstä ja sanoja, jotka ovat kyllä lähes anteeksiantamattomia, mutta ainakin oma reaktioni kaikkeen oli tosi voimakasta.

Anna miehesi muhia omissa mudissaan ja kasvattele rauhassa vatsaasi. Jos hän ei osallistu kotitöihin, niin anna olla. Tee niitä siihen tahtiin kuin jaksat ja viitsit. Jos taas tästä huomauttaa, voit vain todeta, ettet raskaana jaksa enempää. Jos ei ymmärrä tehdä "naisten töitä" muutoinkaan, ei hän sitä ymmärrä nytkään.

Inia
, kirjoitit niin koskettavasti tuntemuksistasi. Toivotaan nyt kuitenkin parasta tulosta tästä kierroksesta. Jos joskus kuitenkin sitten käy niin, että jäät lopullisesti lapsettomaksi, toivotaan että löydät jotakin muuta elämääsi tilalle. Olethan tähänkin mennessä elänyt lapsettomana ja varmaan ihan rikasta elämää. Lisää vaan niitä juttuja elämään, joista olet aina nauttinut. Omasta elämästä tietysti on kaikenlaisia mielikuvia, muttei kaikki aina mene niin. Itselläni on lapsi ja tietynlaiset tavoitteet hänen elämälleen. Mutta kauhistuttaa, että osaako omaa lastaan kasvattaa "oikeaksi ihmiseksi" ja pelottaa virheet koko ajan. Aika sitten vasta näyttää mikä oli lopputulos. Eli vaikka sen lapsenkin saa, niin silti ei tiedä onko elämä sellaista kuin on kuvitellut. Tää nyt ei sua mitenkään lohduta. Enemmänkin ehkä oman pääkopan tuuletusta. Haleja!!!
 
Inia ymmarran taysin sun tilanteen ja ajatukset! :hug:
Ykkosta tassakin yritetaan ja kaikenmaailman ajatukset on porranneet paassa. ja tassa varttuneemmassa iassa kun niita lapsia yrittaa, niin se viela korostuu, etta tassako tama elama nyt sitten on, jos ei lapsia saa niin mista sita elamansisaltoa sitten repii? Valilla on ajatukset mullakin hyvin masentuneita ja synkkia, mutta pitaa vaan yrittaa uskoa, etta kylla se meillekin napsahtaa joskus.

Tosin mulla nama ajatukset risteilee laidasta laitaan, kuukautiskiertojen mukaan kai, ja valilla oon jo ihan kypsa koko yritysrumbaan ja varsinkin viime vuonna noiden hoitojen jalkeen olin jo ihan valmis luovuttamaan. Nyt tama edellinen luomuraskaus sai taas toiveet nousemaan.

Raskasta se on kun ei naille mitaan selitysta loydy, etta miksi ja miski just mina? Kun ei sita osaa elamaansa niin jarkevasti elaa, etta osais tehda asiat just sillon oikeessa paikassa ja oikeeseen aikaan, ei sita itseaan voi syyttaa. On elettava hetkessa ja sen tilanteen mukaan. Toki kylla minakin neuvon tasta lahin kaikkia niita jotka nuorena lasta haluaa tekemaan sen sillon, jos se vaan on muuten mahdollista. Ei kannata venyttaa sita sinne "sitten kun" on rahaa ja tyota ja toimeentuloa ja uusi auto ja uudet verhot ja omakotitalo ja leivanpaahdin...

Me vaan tyonnetaan usein asioita hamaan tulevaisuuteen ja eletaan sita "sit ku" elamaa ihan turhaan.
 
Onnittelut vauvatoiveelle HCG mittaustuloksista! :flower:

Terry: En minäkään ehkäisyä hanki, jos ei tärppää, mutta yritän olla ajattelematta kiertopäiviä jne..mutta jos sovitaan, että plussataan nyt näiden kiertojen aikana :D , vaikeammin tehty kuin sanottu :heart:
 

Yhteistyössä