40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

lumeton, mä oon vaan täältä palstoilta lukenut, ettei toi apteekin oma anna turhia haamuja... mutta odottavan aika on pitkä!

oivikki, mä nyt en yhtään muista milloin alkoi oireita, mutta ainakin tokaan ultraan mennessä (ainakin tokalla kerralla) oli jo tukala olo, istuminen varsinkin tuntui tukalalta, mieli teki välillä kävellä. Ja kyllä sitä punktiota ihan odotti loppupäivinä, että saisi massua tyhjemmäksi. Tsemppiä piikittelyyn!
 
Ottis
Minnihiiri68 Onko toi dpo1 sulla sitten väärin tossa RKTT-listassa vai oonko mä ihan sekaisin? Voihan se olla, ett on multa jäänyt +1 merkkaamatta. Kerrohan niin korjaan, jos tarvis.

Rinja Olis tosikivaa jos raskauduttas samana TOTT-päivänä :saint:. Olis hyvä kärvistellä varsinkin ne ekat piinaviikot yhdessä ja loppua kohti vaan onnellistua päivä päivältä enemmän :heart:.

Kotia olen vähän tässä välillä järjestelty. Pyykkejä viikatessa ajattelin, ett pitää mies ottaa luokalle, ku penkoo kaappinsa niin sekaisin, ett aina sinne vaatteita laittaessa saan järjestää päällimmäiset kerrokset uusiksi, grrrr. Ei muuten, mutta ku herralla oli viimeksi laskiessa yli 50 T-paitaa :headwall:. Tässä vielä greippimehua hetken lipittelen ja sitten yritän uskaltautua kompostointipuuhiin tonne ulkoilmaan. Posket helottaa jo valmiiksi, joten ei tässä enää paljon pakkasenpuremia tarvita kun huomenna näytän jo ihan alkoholistilta katkenneine verisuonineni. Leppoisaa iltapäivää kanssasisaret!
 
Ottis
Kun täällä näin ahkerasti tikutellaan niin ajattelin vinkata seuraavaan linkkiin: http://babymed.com

Paljon paljon veri intressant tietoa. Googgelin käännöstekstiä englanninkielestä tekstistä, mutt kertoileepi mm. siitä, että poikavauvaa odottaessa hCG-avot nousevat hitaammin yms.

Psst. Suomennetun version saa kun hakee googlesta sanalla hCG-arvot ja sitten ekan sivun alalaidasta ottaa esiin googlen tarjoamat englanninkielestä käännetyt artikkelit.
 
huhuu. Mies kävi kotona kääntymässä ja lähti ylitöihin. Itse vähän taas söin ja kävin sohvalle ja kas, nukahdin. Nyt tässä ihmettelen. Ehkä menen Ottiksen ahkeruuden innoittamana vähän lumitöihin. Kun toi aura on tuonut tuohon lunta. Pahuksen aurat. Tuli mieleen, että eikös me joulun aikana oltu kilpaa lumitöissä? :LOL:
No niin. Sitten sinne ulos. Jospa sitten vaikka soffalle taas. :saint:
 
Ottis
Voi Inia :'(! Ei saa olla totta! Tuo on kyllä jo niin epistä, ettei ole totta ollenkaan :( :hug:. On kuitenkin olemassa pieni mutta. Kun olin raskaana, luulin tädin totisesti olevan tulossa, kaikki merkit viittasi siihen, peräti alkavan vuodon tuntu, mutt se olikin sitten valkovuotoa. Ja nuo oireet alkoi jo pe, kun TEP (=Tädin Ennakoitu saapumisPäivä) oli vasta la tai su. Oli kierto vähän hukassa, mutt ekan ultran mukaan sunnuntaina olis pitänyt menkkojen alkaa.

Rinja Mä kans katoin, ett olis ehkä aiheellista käydä vähän lumitöissä ku oli polut tuiskunneet melkein umpeen. Hyvää tekis kieltämättä liikkua, mutt toi sää ei pitkään ulkoiluun houkuta. Meillä mies veljelleen lauantaina kehuskelikin, että MINÄ olen tehnyt tänä vuonna enemmän lumitöitä kuin hän :saint:. Vähän mä olin ylpee =).
 
Jospa Inia ei olisi kyse tädistä !!

Käväsin lumitöissä. Oli isompi urakka kuin luulin: iso jääkasa oli polun päässä. No, ehkä kului muutama kalori. Raskaana en kyllä olisi ruvennut moiseen urakkaan. Jää oli inhottavan kovaa. Nyt jääteöä ja kahvia
:p :p :p :p :p
Inia sulle vielä tsempitykset!
 
Ja minä täällä taas omanapaisesti, niin kuin aina :)

Käväisin labrassa ja sain tuloksen. Hcg 4. Meinasin nauruun purskahtaa. Hoitaja kertoi, että heillä tulkitaan arvot < 3 negaksi, ja >10 positiiviseksi. Arvot 4 - 10 vaativat yleensä uusintatestin. Minä siihen totesin, ettei mua kyllä tarvi enää testata, sillä tiedän kyllä suunnan mihin ollaan menossa. Nopeasti kyllä laskee, kun kiinnittyminen epäonnistuu. Koska testeihin kuitenkin on tullut ihan luettava viiva, niin kyllä se on yli 10 pitänyt olla. Hoitaja vielä sanoi, että jos menkat eivät maanantaihin mennessä ole tulleet, niin sitten soitto gynelle.

En lukenut Ottiksen laittamaa linkkiä, jossa ilmeisesti kerrottiin, että pojassa hcg nousee hitaammin. Meille tuli poika ja hcg-arvot olivat tosi huikeita. Mutta ehkä poikkeus vahvistaa säännön.

TyyneTuulialle tervetuloa, vaikka et ainakaan heti ilmeisesti rupea haaveilemaan. Täällä kyllä kuumeet tarttuu, joten ole varovainen :) Kyselit molasta. Niin siis sen riski minulla on nyt suurentunut. Istukkasyöpäähän minulle ei tullut, koska mola huomattiin ajoissa ja päästiin nopeasti kaavintaan. Mola voi käyttäytyä monella tapaa. Hyvin tavallista on, ettei sikiötä löydetä lainkaan,vaan pelkkää rypälekasvustoa, mutta on myös muunlaisia tapauksia. Minulla ehkä oli niin, että kaksi munasolua hedelmöityi, mutta toisessa oli mola (esim. kaksi siittiötä pääsi samaan munikseen). Ja tämä sitten tukahdutti toisenkin. Sikiötä ei saatu tutkittua, koska se valui kotona pönttöön, enkä tajunnut sitä pelastaa patologia varten. Vasta jälkeenpäin tajusin, että se möykky tosiaan oli ilmeisesti vauvanalku. Joku on jopa saanut terveen lapsen, vaikka istukkasyöpä on sitten päässyt jylläämään, mutta tämä on ERITTÄIN harvinaista ja äiti terveys siinä on sitten mennyt. Mainitsemmallani palstalla on monenlaisia tapauksia. En viitsi niistä nyt kirjoittaa enempää, sillä se jos mikä voi olla ahdistavaa. Minä selvisin siitä helpoimman mahdollisen tavalla, jollei oteta huomioon kohtutulehusta.

Onlydreamko haamuttaa... Toivotaan vahvistumista.

Ja vauvatoiveen hcg sen kuin porskuttaa eteenpäin. Hienolta kuulostaa.

Roosamari on saanut rauhoittavaa tietoa ultrassa. Se on kyllä upea hetki, kun huomaa kaiken olevan niin kuin pitääkin. Varmasti kyynel kihahtaa niin äidille kuin isukillekin.

Minun TEP-päiväni on nyt TOP, sillä toivoisin sen koittavan pian!

Mitä Ottisko jo haaveilee testaamisesta. Yritä nyt hyvä ystävä pitää ne näpit pois paketilta muutaman päivän. Mutta mikäs minä olen neuvomaan, ihan toivoton tapaus tässäkin suhteessa.

Painonpudottajiakin täällä on ollut liikkeellä. Jossain pinojen kätköissä on pino siitä aiheesta. Vähän on laiskahkosti porukat sinne kirjoitelleet, vaikka tärkeä aihe on.

Inia älä nyt vielä luovuta, vaan ajattele että oireet ovat vain kiinnittymiskipuja. Vaikka itseä suojellakseen kyllä on aina parasta varautua pahimpaan. Näin siis suomalaisittain.

Rinja ja Ohdis olleet ahkeria lumitöissä. Niin sitä pitää. Toivottavasti tämän talven lumet on nyt tässä. Ja PAKKASET SAA KYLLÄ MINUN PUOLESTANI LOPPUA!!!
 
Ottis
Psst. Hyvinvoinnin tavaratalossa (netti) oli vielä 11 kpl jäljellä macajauhepusseja (a' 300g). Tilasin heti kaksi. Toisen armaalle siskolleni, joka ihan selvästi kärsii vaihdevuosioireista ja mahan vuoksi joutui nyt jättää pois hormonilääkityksen.
 
Hei kaikille, kirpakka on taasen päivä täällä päin ollunna!!!:wave:

Lumeton&Terry64, toivon niin kovin haamujen vahvistuvan teillä..niin ja Onlydreamilla myöskin!!!:):heart:

Pikaisesti ON..

Miulle oli varattu aika poliklinikalle 2.1-vasta!!..mutta sainkin säkällä peruutusajan huomiselle klo 9.30

Soittaessani pkl:lle ja juteltuani toimistovirkkailjan kanssa, hän luki tekstiä mitä lääkäri kirjoitellut: "konsultaatio vielä keskviikkona toisten(sisätauti) lääkärien kanssa"(tätä ei lukenut kirjeessä, jonka sain tänään)..eli tahtoo sanoa: En ehkä saakkaan huomenna sitä "tyhjennystä" lääkeillä, vaan saattaa olla kaavinta kuitenkin edessä..

..tätä lääkäri itsekkin puhelimessa aiemmin mietti ja lupasi ottaa selvää. Vaikka hänkin on Naistentautien ja Synnytysten erikoislääkäri on sisätautilääkäri näistä paremmin jyvällä.

No, saatanpa tehdä turhan reissun-miun säkällä vielä erittäinkin todennäköistä.. :(

..on van niin kurjaa tällainen vitkuttelu selvän asian takia..ja miulle kovin ahdistavaa:ashamed:..toivottavasti mie saisin ne lääkkeet huomenna ja toisen satsin sunnuntaina..sitten hcg määritys, jos alle 500 hyvä ja seurataan verikokein sitten..jos yli, uusi aika Pkl:lle ja ultraus..jos jotain materiaalia vielä kohdussa, melko varmasti kaavinta.. *huokaus*

Toivon parasta, jospa ne lääkkeet tekisivät tehtävänsä ja pääsisin jatkamaan eloa perheen kanssa.

..tiedättekö..meidän pikku poikanen leikki sellaista leikkiä tänään että kuunteli miun masua vanhalla lasten kasettisoittimella missä mikrofoni..kuunteli pitkään ja sanoi: "siellä taisi vauvan sydän kuulua"..sitten katsottiin ultralla(lapsen tietokoneella) ja näytössä näkyi kuulemma pienen pieni vaavin alku..huomenna ultrattaisiin uudestaan..

Voih, mie kyllä sanon että jos vielä raskaudun pidän asian visusti miun ja mieheni tiedossa ensimmäiset 12vko:a!!!!

Poikanen on selkeästi äidille vihainen kun en vauvaa tulekkaan, välillä sanounut miulle "sinä saat kyllä kuolla pois"..ei minua tuo satuta kun tiedän ettei lapsi sitä oikiasti tarkoita, vaan se hänen kova pettymyksensä..jokainen lapsi reagoi tietenkin luonteensa/ikänsä mukaisesti..meillä poikasella nuo kaikki tunteet näytetään aina vahvasti, niin ilon kuin surunhin!!..tervetta kuiteshin minusta :) ..ettei padota sisälle.

..tämmöstä vain täällä, ihan ok olo kuiteskin=) ..nyt keitän kaffet ja syödään miun tekemää vadelmapiirakkaa..miltähän maistuu kun laitoin mukaan puolukkajogurttia&vaniljasokeria..kohtapa nähdään.. ;)

Kovasti luen kirjoituksenne, vaan aina en jaksa kommentoida..ihanasti kyllä koko elon kirjo näkyy kirjoituksissanne ja nauranut olenkin monet kerrat oikkein kunnolla!! Kovasti kaikille toivottelen hyvää mieltä ja +++++++tuulia!!!!!!:wave: :heart:

Inia toivon kovasti että täti osaisin NYT pysyä poijjes&voimia!!!:heart:

mur-mur
 
Ottis
Terry64 Kyllä noita linkittämiäni sivuja lukiessa kävi harvinaisen selväksi, että ei kannata testailla ennen dpo7:aa, eikä oikeastaan ollenkaan testeillä, joiden tarkkuus sen 10 mIU/ml. Lukemani artikkelin mukaan tulos raskaana tulee vasta jos tulos positiivinen testillä, jonka tarkkuus 25 mIU/ml dpo11 ja TOP- tai TEP-päivänä pitäisi testata oikeastaan jo 50 mIU/ml:lla.

Rauhoitti kummasti mun testailuintoani toi, vaikka ensin jo täällä itsekseni kihisin, ett vois sittenkin jo sunnuntaina pissiä purkkiin. Eikä se ole sanottua ettenkö pissisisikin :), sillä mähän voin saada su-aamuna 'lähetyksen', ett pitää ihan just heti testata eikä silloin yleensä auta järkipuhe :headwall:.

Mulla tokan kemiallisen aikaan dpo13 tuli melkolailla selkeä plussa (ainakin testiohjeen mukaan ja mieskin sen näki) ja kun seuraavana iltana menkat alkoivat ja siltikin vaan testasin, kun olin tarpeeksi ollut pissalakossa, oli tulos välittömästi negatiivinen eli nopeasti arvot kyllä laskee. Testin tarkkuus oli tosin 25 mIU/ml eli voi olla, ett 10:iin olis jonkinlainen haamu piirtynyt. Siihen aikaan olin kuitenkin viel niin 'viisas', etten ton tarkempia testejä tehnyt ;).

Toivottavasti se täti nyt tulee ja pian sun luokses. Voitas vinkata sille, ett seuraavan kerran mun luokse tullessa tarjoon sille pullakahvit jos nyt tulee kiltisti sun luo eikä vitkuta. Mun luokse ei kuitenkaan tarttis tulla seuraavaa kertaa kuin jotain vuoden päästä tai silleen.
 
Ottis
mur-mur Huomiselle sulle peukuttelen, ett laittaisivat toimeksi eivätkä vain keskenään konsultois ne lääkärit. Suloinen se sun poikas. Ikävää ett hänkin pääsi jo käsiksi vauvahaaveeseen ja joutui noin pienenä jo isoon asiaan pettymään :hug:.
 
Voi kun pääsisi jo kuumeilemaan ja testailemaan ...edes ovista :attn: . Jännittää niiin kovin että jäikö kohtuun vielä jotain kun välillä vihlaisee ikävästi :whistle: . Maanantaihin on niin pitkä aika, huh huh! Niin mur-mur sanoivatko sinulle että kuinka nopeasti hcg:n katsovat sinulta operaation jälkeen? Ja lupasivatko ultran jokatapauksessa ja kuinka pian tyhjennyksen jälkeen?
 
Mur-mur, on varmasti sydäntäraastavaa kuulostella poikasi juttuja vauvasta. Meillekin esikko toivoo vauvaa, mutta en kyllä kertoisi sen olevan tulossa ennen kuin ihan loppuaikoina. On vielä niin pieni, ettei kuitenkaan jaksaisi odottaa puolta vuotta. Jaksuja sinulle ja toivotaan parasta huomiselle.

Ottis, sulla on oikein hyvä suunnitelma tuon tätiliinin suhteen. Lupaan vaikka mitä ihanuuksia, jos vain malttaa pysyä poissa teiltä vuoden verran. Ja miksi ei lupaisi, sillä ei hän halua ilmavaivaiseen kotiin poikea :LOL: Meinaan vaan, että jos nuo ilmavaivat merkkaavat sitä itteään.
 
Ottis
erka Vihlonnat johtuu kohdun supistumisesta ja palautumisesta normaaliin kokoon, näin mulle sairaalassa sanottiin. Ei mene kauaakaan, kun eka ovis sullakin jo ovella kolkuttelee ja pääsette uuteen ja toivon mukaan onnelliseen yritykseen. Vai oletko ajatellut pitää sen yhden kierron tauon?
 
Niin Ottis..mie kannankin siitä kurjaa oloa sisälläni kun lapsi sai asian näin aikaiseen tietoonsa:ashamed:..vahinkona tosin..miulla kun menee vielä nuo piikitkin ja lapsi tietää milloin niitä pistellään-silloin jos vauva masussa..näistä on niin usein poikasen kera jutusteltu kun kertoilin hänen kasvustaan miun masussa jne..uskon kyllä asian tuosta pikku hiljaksiin menevän ohi..
 
ottis juu käskettiin odotella yhden normaalin vuodon yli ensin ja sitten vasta yrittämään. Neuvolassa taas sanoi että jopa kaksi normaalia vuotoa mut haluan uskoa enemmän lääkärin sanaan joka oli se yksi vuoto vain :D . Toivottavasti ei vaan veny kovin pitkäksi tämä eka kierto ja toivottavasti ei tulisi sitä kaaavintaa eteen.
 
erka Tarkkaa aikaa ei eka hcg kontroliin sanottu ja juuri TUO ajaa sen asian-EI tartte ultrata..vaan katotaan mistä "kana kusee" kun mie pääsen sinne paikan päälle!!!! ;)

Hcg kun ei välttämättä kerro sitä onko r-materiaalia vielä kohdussa, voi vaan muuten laskea hitaasti..nämä molemmat yhdistettynä on jo OK.
 
mur mur, vau miten luovalla tavalla ja fiksusti poikasi käsittelee tuota pikkuveljen tai -sisaruksen menetystä. Jos et olisi kertonut, hän jokatapauksessa aistisi sinussa jotain ja ihmettelisi, mikä hätänä. Kenties luulisi itse olevansa syyllinen. Leikki on lapsen tapa käsitellä asioita, senhän me kaikki tiedämme. Se, että hän sinua syyttelee, on tosiaan varmasti sitä, mitä itse sanoit, hänen ikäkauteensa sopiva tapa projisoida pettymystä Äidissähän se kaikki paha aina on. Se on äitien osa. Kantaa lastenkin pahat olot..
Mutta eihän sinulla helppoa ole.
Voi kun eivät liiaksi sinua odotuttaisi tuossa asiassa. Voisitko sanoa ihan suoraan, että haluat mahd pian jotain tehtäväksi. Että käy psyyken päälle muuten. Luulisi ymmärtävän.
 
Voi terry :hug:

Minakin silloin eka raskauden yhteydessa kerroin heti suunilleen puolelle vaelle ja naivisti uskoin, etta kaikki menee hyvin alusta loppuun ja sit olikin ihan kamalaa selitella kaikille, etta miten kavi. Tan tokan kohdalla olin jo niin varovainen ja varautunut, etta en kertonut kellekaan. Paitsi tieten miehelle. Ja niin aion toimia vastaisuudessakin, jos sinne asti paastaan

Ja se tassa eniten pelottaakin etta jos/kun raskaaksi tulen etta kuinka ihmeessa sita selviaa taysjarkisena niista ensimmaisista kuukausista tai varmaan koko raskausajan on sellainen pelko persuuksissa, etta pelottaa jo sekin etukateen :/

erka Mulle laakari maarasi nyt taksi ensimmaiseksi kuukaudeksi e-pillerit, josta olin ihan ihmeissani. Mutta sitten taas googlasin, niin siella "ameriikan" maallakin kayttavat jossain tilanteissa e-pillereita hormonitasapainottamiseen ja laakari sanoi, etta ei nyt heti saa tulla raskaaksi, ennen kuin selvitetaan ne verikokeiden tulokset (jotka siis sain eilen). Sillon edellisella kerralla, laakari suositteli seuraavaa inseminaatiota vasta parin kk:n paahan siita km:sta. Tosin sanoi, etta voihan olla etta tulet jo siihen mennessa luomuna raskaaksi.

Nyt jotenkin paassa patkii ja teksti tulee patkittain. Toivottavasti jotain tolkkua edes saa tasta...


Suuret asiat tulee pienissa paketeissa :)
http://s4.photobucket.com/albums/y143/cute-spot/site-graphics/funny_cat_comments/funny-cat-16.gif
 
Erka, mä tunnistan niin hyvin itseni tuossa toiveessasi, kun haluaisit päästä taas yrittämään. Meille lätkäistiin 6 kk:n karenssi ja se oli kyllä tuskallista. Tarjottiin e-pillereitäkin, mutten halunnut ottaa niitä sekoittamaan hormonitoimintaa, kun en ole koskaan ennenkään niitä käyttänyt. Jaksuja menkkojen odotteluun. Km:n jälkeen täti on tosi tervetullut, sillä silloin tietää, että toipuminen on edistynyt toivottuun tapaan.

Little Bear, ootko sä aikaisemmin käyttänyt e-pillereitä? Kuulostaa tavallaan järkevältä, että ne voisivat tasapainottaa hormonitoimintaa, vaikka itse kuvittelin aikanaan toisin.

Mur-muria täällä edelleen lämmöllä ajattelen. Voi kumpa pääsisit huomenna sisään, ettei tarvitse enää viikonloppua kärvistellä ja jännittää.

 
Ottis
Terry64 Yllättäen ainakin tähän mennessä tämä ilta ollut vähän edellisiä helpompi:saint:. En usko, ett ihan sitä itteään olis ku nämä vaivathan alko jo dpo1 :ashamed:, mutt en minä vastaan laittas vaikka oliski ;).

mur-mur Sä oot kyllä yliveto tyyppi. Tiedän, että käyt läpi vaikeita asioita ja silti toi sun temperamenttis tuntuu ihan täällä asti. En haluais olla sun lääkäris huomenna.

Kyllä se sun poikases pettymyksestään pian tointuu. Lapsilla on taito unohtaa, mutt niinkuin Rinja kirjoitti niin on tavallaan parempi, ett hän tietää syyn sun suruus, ettei sitten vain syytä itseään mistään. Lapsethan ovat kaikkivoipia ja silloin äidin paha olokin saattaa olla jonkin pahan ajatuksen aikaansaamaa :|.

LB Minä en vissiin onnistuis olemaan kertomatta ainakin parille kaverille ja muutamalle siskolle jos raskaaksi tulisin. Siskoista oli lopulta uskomaton tuki kun kerroin km:sta, vaikken itse raskaudesta ollut kertonutkaan kuin yhdelle heistä. Vaan linjan aika näyttää jos sellainen ihme joskus tapahtuisi, ett raskaakis tulisin. Ihana oli toi kittenin kuva :).

Erka Sit ei enää pitkä aika uuteen yritykseen olekaan, jos lääkärin sanaan uskot. Ihanaa :hug:! Peukuttelen sen puolesta, ett ongelmia ei tule.
 

Yhteistyössä