40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Kiitos kaikille kannustavista kirjoituksista, olette ihania :heart:

Sinulle myös, Tyynetuulia, hieno kuulla, että sinulla kaksi lasta =)

Olen kanssa jotenkin sekavasti ilmeisesti kirjoittanut, eli, tää ei ollut pas-siirto, vaan ihan tuore sellainen. Noh, tänään Clearbluella aamulla suht selkeä viiva, tulee vaan aika hitaasti. Päivemmällä tein Apteekin oman ja siihen tuli hitaasti hailu viiva. Että enpä hirveitä toivo. Hcg:n mittaukseen olisin saanut lähetteen, mutta en ole aiemminkaan käynyt ja kun se ei tilannetta miksikään muuta. Loppuu ennen aikojaan jos niin on tarkoitettu, en vaan jaksa mitään sellaista. Varmaan ymmärrätte?

Mutta se selvisi, että se mun tiistaina tekemä testi oli ilmeisesti susi. Onni-merkkinen testi, jonka sain klinikalta mukaani. Kysyivät heti olinko sitä käyttänyt ja sanoivat sen antaneen outoja tuloksia eivätkä enää tilaa kyseistä testiä. Niin tai näin, päivä kerrallaan edetään.

Roosamaria, hurjia kokemuksia sinullakin takana. Kohdunulkoiset on petollisia, juuri viime kuussa hyvä ystäväni joutui kesken päivän sairaalaan kovien vatsakipujen takia; munatorvi revennyt. Ystäväni ei tiennyt raskaudestaan mitään, edellisen mieskaverinsa kanssa yritti vauvaa vuosikausia, ilman tulosta. Nyt ehkäisy kunnossa ja uusi mies, ja sitten käy näin. Hänkin on vuosia toivonut itselleen perhettä. Ei näitä jaksa käsittää.
Mutta ihanaa, että sulla Roosamaria, syke näkyi. Kaikkea hyvää jatkoon :heart:

Terry :hug:

Nillanilla, minä en ikinä olisi tuosta Menopurista selvinnyt. Pregnylinkin kanssa tuli joskus sählättyä (siinä myös ampulli). Peukkuja!!!

SS, kyllä, oikeasti, jos esim. hedelmöityksessä häikkää (kuten meillä ) niin hoidoista todella on apua. Me ollaan 6 vuotta oltu ilman ehkäisyä eikä koskaan edes roskishaamuja ilman hoitokierrosta. Peukkuja sulle IVF:n.

Lumeton :heart:
 
Roosamaria, hienoa, että syke näkyi. Ei sullakaan ole aina ollut helppoa näiden vauvajuttujen kanssa...
Ylipäänsä kohdunulkoinen ei kuulosta kivalta, kun siinä on se salakavaluus. Mutta siksipä kai aika alussa ultrataankin, että varmasti raskaus on kohdussa. Vai mikä se onkaan se suositus siitä ekasta ultraviikosta? Mä kun olen joutunut vuotojen takia ultrauttamaan aiemmin, niin en muista sitä virallista. ONko se vasta joskus rv12? Se on kyllä liian myöhäinen kohdunulkoisen kannalta. Olisi munanjohtimet räjähtäneet jo monta kertaa.
Mulla ei ihmeempiä . Haaveilen testauksesta. Mikä on TOTT päivä?
 
Kiitos Rinja ja lumeton, kyllä siinä itku pääsi kun näki sen sykkeen, ja mieheltä kans. Kaipa se rv 12 paikkeilla, kun yleisellä ultrataan. Toisaalta eipä se aikaisempi ultra munkaan tapauksessa auttanut, kun eivät nähneet/uskoneet että olis ku, kun oli toinen kohdussa. Vasta sitten, kun kohtu oli jo tyhjä ja hcg vain nousi, alkoivat epäillä. Aika harvinainen tapaus varmaan.
 
TOTT päivä= torstai on toivoa täynnä,"virallinen testaus päivä"

Kiitoksia onnen toivotuksista mutta kyllä se oli niin haalea haamu että en usko sen varaan vielä mitään. Oireita ei ole kuin maha aivan pömppönä :eek: Huiomen aamulla sitten uutta testiä kehiin,niin onhan nuo varsinaiset kp:t vielä pienet mutta kun se ovis oli niin aikaiseen luulisi jo pikkuhiljaa näkyvänkin.

Silmiini osui tälläinen runo,haluan jakaa sen kanssanne :heart: :heart:

En tiennyt aikoinaan mihin vielä joudunkaan,
en tiennyt kuinka paljon rakkautta heiltä saan
ja kuinka paljon sitä pystyn heille antamaan.
:heart:
 
Runo on hyvä onlydream. Sopii tänne. Innostuin katselemaan sun kiertopäiviä, mutta sulla on lähempänä sitä tädin ennakoitua tuloa, etten taida minä testailla....on niiiin pitkä aika vielä...mua huvittaa tuo minun "tädin ennakoitu päivä" sanonta. Pitäisiköhän sillekin keksiä lyhenne? TEP? Eli testaaatko ennen TEP päivää vai TEP päivänä :LOL:
Kiva, että ainakin yhdellä on kivaa, vai mitä?
Joo, mä ainakin kasvatan mahaa jokatapauksessa. Äskenkin vedin tosta vaan pari mustikkapiirakkapalaa. Sitä ennen leipää. Samalla teen makaroonilaatikkoa. Eilen söin JÄÄTELÖÄ. Ja töissäkin ruoka maistuu :p
Mun pitäis mennä siihen painon pudotus ohjelmaan ...
Muita "oireita": palelu. Nyt on kyllä lämmin, ettei sekään oikein käy...ja joskus olen tuntevinani jotain painetta vatsassa. Mutta kyllä tämä on sellaista toiveajattelua ja oireiden etsiskelyä, että ei kannata noteerata. Kyllä sitä pää voi mennä sekaisin.
 
Rinja TEP päivä on hyvä :D :LOL: toivotaan sille lisää "virallista" kannatusta.

Juu voi tämä minunkin pömppö maha olla ihan vaan syönnin tulosta,pitäisi pitäisi tehdä jotai että saisi painoa alas,olevinaan syön terveelliseti ja la on herkkupäivä jolloin tulee vedettyä sitä mieli tekee,mutta mutta :snotty: kun ei tipu nii ei tipu.Liikunta on kyllä nyt näiden pakkasten takia aivan nollassa,että kunhan kevät koittaa on mukava taas lasten kanssa lenkkeillä.
 
Ottis
Rinja Et ole ainoa sekopää. Mulla vasta dpo4 (sullakin myös, tai jotain?) ja jo haikailin tänään töistä tullessa, että voisko jo testailla, mutt eipä tietenkään :headwall:. Ja kun mulla noita herkkiä liuskatestejä on pilvin pimein laskeskelin jo, että su olis dpo7 eli silloin vois jo vähän tulevaan kurkkia :whistle:, mutt mutt.. pidänpä nyt pääni kuitenkin kylmänä ja testaan vasta viikon päästä TOTT-päivänä. Ei-kuumeilijoille jo sekin ihan liian varhainen testaukseen, mutt kun tälle tielle on lähdetty, niin tehdään se sitten kunnolla.

Tänään oli töissä ihan sekopäivä. Urheilupäivän aikataulutus petti pakkasen ja viiman vuoksi ja jos en minä ollut hukassa, olivat oppilaat hakusessa. Tuntui kuin olis suojatyössä ollut, kun sain omaa työtäni tehtyä vain 2 tuntia :headwall: :headwall: :headwall:, KRAAH!!
 
Ottis
Hih! Täällähän ollaan kuin sudenpennut kehittelemässä uusia lyhenteitä :LOL:. Miten olisi TOP-päivä= Tädin Oletettu saapumisPäivä? Ei ku sen pitäis näyttää ja kuulostaakin kurjalta :kieh:. TOP näyttäis siltä kuin se olis todellakin jotain huippua ja sehän ei ole :(. Kannatan sitä TEP-päivää :).
 
TOP on muuten hyvä, mutta tosiaan se täti ei ole TOP. Pidetään tuo TEP- päivä :LOL:
Pitäisköhän munkin testailla jo su? TEP-päivähän on mulla kai jossain 7.2 eli melkein viikko siitä ensi sunnuntaista...paitsi mullahan ei ole mitään, millä testailla. Ellen tästä lähde paikalliseen apteekkiin´hakemaan testiarsenaalia. Tulis ehkä juoruja open touhuista...Vaikka ehtishän sitä netistäkin tilata. TAitaa jäädä tilaamatta. Kiva spekuloida, että olenko vai en. Siinäpä puuhaa viikoksi. VIIKOKSI. ENÄÄ. Apuva.
Onko sulla Ottis mitään "tuntemuksia"?
 
Niin Ottis, piti kommentoiman, että nuo urheilupäivät on usein juuri sekoilupäiviä :headwall:
Meillä vielä edessäpäin. Ja suunnitelmat vielä toisen koulun kaa yhtäaikaa. Voin vain kuvitella sitä sekamelskaa =)
 
Ottis
Herre God! Minne voi teksti kadota kesken naputtelun?????

Rinja Kyllä me samoilla päivillä sitten mennään jos sullakin TEP-päivä 7.2.=). Tuota samaa olin aikeissa kysyä sulta ett onko mitään oireita? Hassua jo tässä vaiheessa piinailla. Mulla oireiden tulkintaa häiritsee pikkasen toi masutauti, joka ehkä saattaa taas illaksi äityä pahemmaksi, mutt ei kauaakaan kun piston tuolla alamasussa tunsin ja heti tökkäsin sormeni siihen paikkaan ja kurkkasin missä kohilla se on. Navan alapuolella joka tapauksessa oikealla puolella, mutt ei selkeää havaintoa. Se vaan on outoa ett nytkin on suorastaan tätimäinen jomotus tuolla alavatsalla ja ihan tässä alkaa miettiä, ett pitäiskö sittenkin käydä terkkaritädiltä kysymässä mitä se vois olla. Tänä aamuna kävin labrassa, otettiin kilpparikoe (T3V) ja PVK eli pienverenkuva ihan reuman kontrollina. Maanantaina saan ekoja tuloksia kysellä ja luotan siihen, ett jos vaikkapa suolistossa tulehdusta, niin se noissa kokeissa näkyy. Maha ei kuitenkaan ole varsinaisesti kipeä, mutt se ON ja sen tuntee.

Komppaan Onlydream'iä Rinja eli testejä vaan tilaamaan, arsenaalin saat huomiseksi kun toimit tänään ajoissa. Mulle tuli sieltä testikaupasta heti seuraavana päivänä. Kotitesti ei tällä viikolla ollut kovin vireä ku mun foolihapot viipyivät kokonaista kaksi päivää :(.
 
Lumeton juttua tulee todella niin paljon että en oikein pysy kärryillä.Mutta myös tuoresiirroissa painottivat että tekisin testin vasta testipäivänä.Ja minulle aina siirretty kolmannen päivän alkioita.Lääkäriä kyllä huvitti kun kerroin testirumbastani.Itselläni hcg noussut melko hitaasti.Vasta 5+ viikoilla tullut kontrolliviivan kanssa samanpaksuinen viiva apteekin omaan.Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja pikkuinen pysyisi kyydissä.
Murmur kiitos,toivottasti pääset pian tyhjennykseen.Itselläni km:t alkaneet aina turhuvuodolla ja tyhjentyneet itsestään hyvin.
Terry hurja kokemus sinulla rypäleraskauden kanssa.Olen aina luullut että silloin ei sykettä voi nähdä. Onko sinulla siis nyt kohonnut riski uuteen rypäleraskauteen vai istukkasyöpään?
Kaikille haamuja testanneille toivon viivan vahvistumista ja muille plussia,on viivat siinä testissä niin ihania. Itse vaan yritän lievän taustakuumeilun avulla motivoitua painonpudotukseen.Se on niin hankalaa...
T:tyynetuulia
 
Ottis
Tyynetuulia Onnea painonpudotukseen! Vaikka itse en ole mikään iso ihminen, silti ottaa kolmenkin kilon pudotus koville, tai ehkä juuri siksi :headwall:. Olen aina ollut pikkunen ja kun taas on talven myötä tullut se kolme kiloa lisää, alkaa se jo ahdistaa. Miehelläkin kupu kasvanut sen verran, ett hän itse on jo puhellut, ett pitäis alkaa laihikselle. Eilen illalla sitten sanoin kun arvuutteli milloin laskiainen on, ett siitä voitaskin aloittaa sellainen epävirallinen paasto ja vältellä rasvaisia ruokia tuonne pääsiäiseen asti. Elettäs siis ihan kirkkovuoden mukaan :LOL:.
 
Ottis, jospa se pömpöttäs sitä "pullat uunissa"? ! Eli jospa se on SITÄ =) Peukkuja täällä pidetään.
Minä muuten tunnustan, ennustan ja pahempaa on luvassa: kävin testikaupassa vilkuilemassa , mutta EN OSTANUT. Kun niissä oli kuiteskin se, että noin 10 pvää hedelmöityksestä, niin eikö se ole melkein se TEP päivä , kun mun lyhyistä kierroista on kyse? Eli enköhän jaksa siihen odottaa...vaikka , kuten sanoin, pahempaa on luvassa. En väitä, etten tässä vielä innostuisi tilailemaan.
Niitä moniraskauksia on muuten juuri siellä isossa AMerikassa liene paljon. Täällähän on keskusteltu, että siellä päin ei "ylimääräisiä " oteta pois.
Kerran oli telkussa yks nainen, joka oli varmaan 8 synnyttänyt. Se maha oli aivan järkyttävän näköinen. Eihän se pystynyt kävelemäänkään. Mutta terveet lapset tuli!
Mulla on muutamia tuttuja, jotka on siirroilla saaneet lapsia: serkkuni ja sitten yksi ystäväni.
Itsellä ei siitä hoidosta ole kokemuksia muuten.
 
Ottis
Voi sua Rinja ku kiusaat ihteäs, tilaa nyt vaan ;). Testikauppa.fi:n herkkien puikkotestien ohjeissa lukee näin: "Tämä testi osoittaa hCG:n erittymisen jo 10mIU/ml pitoisuudella, eli n. 6-15 päivää hedelmöittymisen jälkeen".

Minä olen myös lukenut tai jotain :) siitä 8 kerralla synnyttäneestä naisesta. Eikös hänellä ollut ainakin 6 lasta ennestään ja sinkkuna lapsosia tehtaili? Oli lähimmäiset vähän kärmeissään ku ei ollut vakkarituloja eikä mitään.
 
Ottis
Haa :). Kaivoin unikirjan esiin ja leipominen viittaa sukupuolisiin haluihin. Pulla/leipä vastaavasti on upea sielullisen täysinäisyyden symboli. Uuni symboloi naisen kohtua. Mutt :Tulkintaohjeessa kerrotaan esimerkkinä vaihdevuosia elävästä naisesta, jonka uuni jäähtyi, vaikka hän yritti sitä kuinka lämmittää :(. Niinhän minunkin uunini oli ollut päivän tai kaksi päällä eikä ollut kunnolla lämmennyt, koska se pulla ei ollut palanut.

Olisko tää nyt tulkittavissa näin (niinkuin sen ajattelin ilman tota kirjaa), että mun uuni (=kohtu) toimii kyllä, mutt hitaasti ja kun unessa oli myös tuo raskaana oleva ystävä, mä voisin sittenkin olla hyvinkin raskaana, sillä minähän olin ennen tuota ystävää raskaana, mutt sain keskenmenon ja hän tuli sitten hetipian raskaaksi sen jälkeen. Ääh! Näkisittepä mut ku täällä posket punaisina tulkitsen unta 'oikein' :LOL: :LOL:.

Raskaus= Uuden elämän, toivon ja mahdollisuuksien enne.
 
Eikös se Ottis ole itsenä kiusaamista sekin, että tilaa? Sitten sitä vahtaillaan, että oliko haamua ja jos ei ollut, niin ehkä huomenna on...vaikka myönnetään, kyllähän se toisaalta hauskaakin olisi...Ehkä mulla on niin vähän nyt tuntemuksia, etten viitsi testailla.Jos tulee nega, menee toiveetkin niin alhaiseksi. En tiiä. Katellaan. Tää pakkanen tekee mut jotenkin fleguksi. Töissäkin teen just sen määrän, mikä on minimi.
Tää 8 lasta vai oliko se nyt 8, oli varmaan eri, kun sillä oli mies ja ne tuli tosiaan yhtä aikaa ! Hän oli kappas vaan Dr Phill vastaanotolla. TAisi olla perheessä vähän liikaa vilskettä =) =)
 
Ottis
Ahaa! Eri tapauksessa olen. Mutt eihän siitä ole kauaa kun TV:stä tuli ihan ohjelma yhdestä kuusikkoperheessä. Se nainen ainakin sairasti monirakkulatautia. Alkioita oli alunperin 7, mutt yksi kuoli ja vieläpä jouluaattona :(.

Rinja, Sua vähän kiusottelin tilaamaan, mutt niinhän sä teet kuin parhaaksi näet. Toisaalta liian aikainen testaaminen on vain itsensä kiusaamista, mutt jos toivoa on pikkasenkaan, niin sit se voi olla kivaakin. Mä komppaan sua tilaat tai et, testaat tai et.. kaveria ei jätetä.
 
Roosamarialle onnea matkaan, toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka :heart:

Heh, mulla TEP olis 8.2. tai 9.2. ja aion kyllä kärvistellä ainakin sinne 9. päivää saakka :D Vielä ei ainakaan testit polttele kaapissa, vastahan tässä on pari päivää oviksesta :LOL: Ja oireita on ihan turha bongailla, tytönkään raskauden alussa ei ollut mitään oireita, joten turha piinata itseään...

Mulle on TAAS tulossa nuha :kieh: Vastahan mulla vuoden alussa oli kunnon flunssa, kaipa tämä sitten tarttui tytöltä, sillä kun nenä vuotaa ihan kunnolla.
 
Pikaisesti tyonnan kuononi tanne ja merkkaan sivun. Kovasti taas tekstia tullut ja kylla taytyy sanoa etta paa on ihan pyoralla nimimerkkien ja asioiden kanssa, ei tassa iassa enaa helposti tartu uudet asiat paahan :D

Siis onnea toivottelen haamuileville ja plussanneille uudelleen tai ensimmaista kertaa, nyt en enaa pysy laskuissa mukana...

TEP kuulostaa hyvalta, ja mina nyt odottelen kovasti sita paivaa, etta paasee siita sitten ihan oikeasti jannailemaan :)
Nyt vaan kuivaharjottelua siihen saakka :kieh:
Mutta se harjoitteluhan tekee mestarin, vai?
 
Joo voin kuvitella sut Ottis unikirjaa tutkailemassa =) Kyllä se ihan selvästi viittaa jotakin tähän raskausasiaan...sulla alkaa varmaan kohdussa tapahtua, kun mieli on jo noin virkeänä siihen suuntaan unissaan! Alitajunta se käskyttää kohtua tositoimiin!
Joo, toiv. mukaan se, ettei tilaa testiä, ei jätä yksinäiseksi. Ellet ole testikaupan kätyri =)
Ajatella, jos sellainen tapahtuisi, että me raskauduttaisiin samalla kierrolla!
Minnihiiri, olet siis samoilla kierroilla ja kiemuroilla meidän kanssamme. Pähkäillään nyt sitten yhdessä, että ollaanko vai eikö olla. Ja on varmaan muitakin. Viikkohan tässä on noin aikaa pähkäilyyn TEP päivää odotellessa.
 

Yhteistyössä