40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

TyynetuuliaKiitos ;) ja kyl tänne saa kirjoitella vaikka ei virallisesti kuumeilekkaan ja roiku listalla.

Minä kävin tänään ultrassa. Oikealla näkyi 2 hyvän kokoista + vähän pienempiä. Vasemmalla oli ainakin 5 hyvää. Mukava että jotain tapahtuu, jännäsin asiaa koska lääke vaihdettiin että kasvaako mitään... Äskettäin heilahti taas mahanahkaan 300 yksikköö ja hyvin meni. Minusta tuntuu että tämä Menopur kasvattaa muniksia nopeemmin, ainakin mulla... lauantaina alan pistämään lisäksi Orgalutrania joka on semmonen jarru-lääke ettei munikset kasva liian nopsaan ja puhkea ennenaikojaan.

OIVIKKIeilen tunsin kun nippaili tuolla vasemmalla puolella, eli 3 pistos päivää ja tunsin nippailua. Tänäänkin tuntuu ja enemmän tuolla vasemmalla puolella (siellähän niitä palleroita enemmän olikin) Mulla ei mitään sivuoireita ei minkään laisia ainakaan tähän mennessä. Maha turpoo kyl ennen punktiota...

Viitanvahvistumista kaikille testaajille!
 
roosamaria68 Voi kun sie olet saanut ihania uutisia ultrasta-Onnea kovasti!!!:heart:..toivon siun tarinasi päättyvän kuin saduissa-Onnellisesti!!:)

..minnuu ihan huvittaa..mie muka "taustailija".. :whistle:;):D ..just just..en vain osaa olla kirjoittamati..hermostuttaa se huominenhin..vaan pääasia että tämä homma etenee..

erka hyvä vain että kaikki tulee poijjes..joskus kai sitä voi pitkäänkin tulla, olen lueskellut näin tapahtuvan netistä..

MamaStellalla pukkaa reissua huhtikuulle-Upea ylläri mieheltäsi!!!..juu ja naiset ei tahtois tuollaisia salaisuuksia, pitäis saada tietää että "mitä, minne , milloin, missä"??? :D

vauvatoive10 siun hcg on ainashin virtsassa noussunna-Ihunaa&Mahtavaa!!!!:heart:


nillanilla peukutuksia kovasti!!!!:wave::heart:

..mitäs muuta?..kaikea ei muista kun päivän tekstit ei näy edessä kokonansa että voisi niitä sitten kommentoida..

Kaikille kuiteshin +++++++++O&R-testeihin, sekä jaksuja&voimia!!!!!!=)


mur-mur
 
Erka just taalla netissa taas seikkailen ja tormasin tammoselle sivulle
http://www.pregnancyloss.info/waitingforaf.htm
paljon ihan kaytannontietoa km:sta, mika on normaalia ja mika ei. Eli ihan normaalia etta tulee noita klontteja viela.

terry oon kayttanyt pillereita sillon joskus 3 v sitten viimeks :)
 
Ottis
Onlydream Mitäpä kuuluu? Oletko testaillut sitten aamun? Ja onhan huomisaamuksi varmasti testi valmiina? Tuossa just katoin, ett sulla olisi kai dpo14 huomenna jos ovis oli se 7. päivä. Alkaa mennä todella jännäksi :). Plussatuulia sulle puhaltelen :whistle: ++++++!!
 
Terry hyvä, että tuli asiaan selvyys, kiinnitymistä sitten oli kuitenkin :hug: . Toivottavasti uudessa kierrossa tulee vahva +.

Onlydream
haamu onnittelut! peukus vahvistumisesta!

Vauvatoive hyvä, kun tuli 2-3 vko tulokseksi!

Lumeton onnea, toivotaan, että etenee hyvin!

Inia voi ei! Mutta jospa nyt olisi poikkeus ja olisikin sitä kiinnitymistä!

Inia ja Nilla kiitos, kokemuksista. Minulla on ti verikoe ja jos se ok enisvko pe on ultra. Tuntuu kun olisi koko ajan jano ja turvottaa, mutta voi kai se johtua muustakin.

Nilla hienoa, että hyvä tulos ultrassa.

Mur-Mur toivon, että kaikki menee hyvin huomenna :hug: . Minä siis aloitin eilen pistelyt ja munisten kasvattelun :) toivon kovasti, että sujuu hyvin!

Erka sinulle toivon, että ma kaikki näytää hyvälle. Tseppiä.

Ottis kuulostaa mielenkiintoiselta tuo linkki, mutta tänän ei ole aikaa mennä katsomaan.

+++++ lisää :whistle:

Hyvä yötä :wave:
 
Kiitos hienosta linkistä LB =) ..miun kielitaidolla tahtoo vain olla vaikiaa ja google kääntäjä kääntää silleen "hoono soomi" tyyliin :D ..mutta tuosta hcg:stä..

Selvästihän tuollahin sitä sanottiin: jos ei tuplaannu 2-3vkr:n aikana se valitettavsti ei tiedä hyvää..ja näinhän miulle kävi :(

..jos mie vielä sen ihmeen saisin kokea että raskaudun, haluan hcg:tä seurattavan + testin jälkeen, tuon joka kolmas päivä 2-3krt:taa..en siis ultraan kiiruhtaisi vaan tuonne labraan..tuolla sivustoilla mainittiin että vaihtelua luvuissa voi olla todella paljon ja esim. yksi alhainen hcg arvo ei vielä merkkaa mitään huonoa..sen vain täytyisi nousta/tuplaantua kuitenkin tuon 2-3vrk:n välein..

Vitsi kun ei nukkumatti käynyt simmuun sitä unuhiekkaa heittämässä..aamulla sitten simmut kyllä väsystä ristissä :p

Kovasti mie taas asioita olen fundeeranut ja mielessä käynyt sellanenhin asia että saattaisinko "ehkä" vielä tässä keväällä uskaltaa yrittää sitä "iltatähteä"..on jotenkin nyt vaikiampi luovuttaa kun vielä raskauduinkin..

..en tiedä..suren nyt tämän pienen pieniäisen menetyksen ensin..ajanhan sanotaan parantavan..ja sellastahin olen kuullut kerrottavan että helpommin voisi keskenmenon jälkeen raskautua uudemman kerran??..mihinkäs tuo perustuisi..onko kellään tietoa??.. :)


Kauniita unosia..
 
Kaikki ovat käyneet jo unille... Vain yksinäinen valvoo..., vaan valvoopi tuo miun puoliskonikin tuossa viereisellä läppärillä. Kävin tänään (tai siis jo eilisen vuorokauden aikana) yksityisen gynen vastaanotolla...
Ultralla tutki munasarjat ja kohdun. Munasarjoissa ei erikoista näkynyt, mutta kohdun takaseinämässä keskellä oli jotain "suttua" - epäili lääkäri, että voisi olla polyyppi...tai sitten ei. On mulla sen verran epäedullinen kierron vaihe (puoliväli) näihin ultraäänitutkimuksiin, että limakalvo kohdussa on muutoinkin paksuimmillaan... Lähete on nyt kuitenkin keskussairaalaan menossa tarkempia tutkimuksia varten. Jos epäilty osoittautuu polyypiksi, niin se on poistettava, mutta ei sinällään välttämättä estä raskautumista. Mutta se ikä... Eli toiveita raskautua näillä ikävuosilla on minimaalisesti vähemmän - mutta peukuttaa lupasi tämä lääkärini minunkin puolesta ja Clomi-reseptin myös kirjoitti. Näillä eväillä yritetään nyt siis edelleen eteenpäin. Kalliisiin lapsettomuushoitoihin myö ei naapurikaupunkiin lähdetä... Joten nyt on kaikki periaatteessa Luojan käsissä - ja toiveissa edelleen eletään... Haleja ja jaksamista kaikille täällä foorumilla...

:heart: Nyt pitää käydä unten maille |O .....
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Little Bear (37)............kpxxx..............y.n. 3v................1.
mimmimamma (47).....kp4/28............?............4./1. yht.
nillanilla (42)...............kp6/28-33.......yk8...........1.
Mahdotontako (45)......kp7/29.............yk4...........1.yht.
haave3 (41).................kp8/28.............y.2v..........3.
oivikki (41)..................kp9/23-27.......yk9...........1.
Ämy (41)......................kp12/25-28.......yk5..........4.
Solakka Silakka (40)...kp13/24-28.......yk18........1.
liiza (43).......................kp16/24-25......yk21........4.
Rinja (39)....................kp16/23-24......yk2..........1.
haave2010 (43)..........kp17/29-30.........yk12......4./1.yht.
Leena65 (44)..............kp17/25-27.........yk8........3./1.yht.
Ottis (42).....................kp18/23-27........yk7........1.
Iida-Karoliina (45)......kp18/23-26..........yk9.........5./1. yht.
Minnihiiri68 (41).........kp18/28..............yk2..........2.
AinoEmilia (45)............kp19/31..............yk?..........4./1. yht.
Siiri Sisilisko (39).......kp19/28................yk22........1.
onlydream (37)...........kp21/23-29.........yk?...........3.
Sariella09 (43)...........kp23/40.............yk?..........5./1.yht.
happihyppy (39).........kp23/28..............yk4(25).....3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp24/28-32.........yk?..........?
Inia (43)..................kp26/26-30........yk17.....1.
ikiemo (45)..................kp28/20-50..........y?.............4.
Äiti7 (41)......................kp31/28................y?.............8.
Terry64 (45)................kp33/27-32.........y.2,5v.........2.

KADONNEET LAMPAAT! (siirretään kohta taustailijoihin)

nallekalle (40)..............kp84/?..............yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp99/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp115/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

onlydream (37).............dpo13
Happihyppy (39)...........dpo11
Iida-Karoliina (45)........dpo10
Ottis (42).......................dpo5
liiza (43)........................dpo3
Minnihiiri68 (41)............dpo2
Solakka Silakka (40).....dpo1

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)2.5.2009/kp24(24-30),yk7,6./1..poika 1.1.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii (40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht.....tyttö 22.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.




Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Räystäspääsky, mur-mur, erka , Wiara, Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



[/quote]

 
Oivikki, ihan uteliaisuuttani kyselen, että mitä veriarvoa nyt seuraavat sumujen jälkeen?

Nillalla hienot näkymät muniksissa. Kukas täällä sanoikaan, että Menopur sopii meille vähän varttuneemmille vauvahaaveilijoille. Siinähän on LH:ta ja ainakin minulla oli alkukierron arvot hieman alakantissa, vaikka sitten loppukierrossa arvo olikin noussut.

Mur-mur, tervetuloa takaisin haaveilupuolelle, jos ja kun siltä tuntuu. Varmaan jäi vähän sellainen olo, että jäi homma kesken. Minäkin olen kuullut, että km:n jälkeen raskautuu helpommin, mutten tiedä mihin se perustuu. Olisko niitä sopivia hormoneja jo liikkeellä silloin uutta raskautumista ajatellen?

MamaStella, otatteko pikku-Stellan mukaan Isoon Omenaan? Vai onko sekin salaisuus :)

Erka, sulla on oikea ote noihin lopputarkastusjuttuihin. Kannattaa tarkastuttaa kunnolla. Itsellä oli niin ikävä juttu, että vaikka hcg oli laskenut hyvin ja ultattu kahteen kertaan, niin silti kohtuun oli jäänyt jotain pientä jämää, joka tukki kohdunsuun, kun menkkojen piti vuotaa pois. Tästä viisastuneena suosittelen aina herkästi käymään lääkärissä, jos km:n jälkeen alkaa tulemaa kipuja. Tosin minäkin kävin kipujen takia lääkärissä, mutta mulle vaan sanottiin, että kyllä ne loput tulee pois vuotona. Toisin kävi, mutta onneksi kohtu säästyi.

Ottis, joko ehdit tutusta sivustoihin kunnolla? Mun täytyy pitää nyt komentaa itseäni, etten uhraa työpäivääni surfffailuun.

Haave2010
, toivotaan, että saat nopeasti selvyyden löydökseen. Tai vielä parempi, että vauva lähtee liikkeelle ennen tutkimuksia ja tuo sitten mukanaan ylimääräiset pois synnytyksessä. Mulla poistui myoma synnytyksessä, mutta on ilmeisesti alkanut uudestaan kasvamaan.

Inian päivät alkavat näyttämään mukavilta tuolla kp-listallla... Niin ja monen muunkin rktt-listalaisiakin on kiva pino.

Mä odottelen tätiä, kaffet on keitetty ja ovi laitetaan sitten tiukasti säppiin, ettei pääse teitä muita kiusaamaan, kun tänne tiensä löytää.

 
Huomenia;=)

Olette kirjoitelleet niin paljon taas! =)

Vauvatoive10:lle Onnea raskauden ajaksi! :flower:

Lumeton:S inulle myös plussaOnnittelut! :flower:

Terry: Ikävää, että hcg ei noussut, mutta minustakin parempi, että heti alussa menee kesken jos on mennäkseen, ilman niitä kauheita tbl:tteja :/

Olikohan Onlydream: Myös saanut jotain haamun tapaista, siihen vahvistumista! :flower:

Piikittelijöille : Onnea pistelyihin ja kaikkee kierrossanne! Tiedän kokemuksesta että toisissa pulloissa on vahva kaula, haavaa en ole saanut, mutta vaikeuksia on ollut katkaista, sellainen viilakin on jolla kaulaa voi "sahata" , että työ on helpompaa ja ettei haavoja tulisi sormiin.

Joku muukin oli saanut clomikuurin, onnea clomikuurikiertoon! :flower: , minulla vähäisiä sivuoireita siitä ehkä ollut kuumia aaltoja, mutta ei öisin vaan vasta aamuisin :D , eilen illalla oli aika kovaa mahakipua, mutta meni ohitse tunnissa.
Huomen aamulla siis vika clomi tässä kierrossa.
Tikutin huvikseni jo kerran, mutta eihän se toinen viiva ole kuin juuri ja juuri vasta nähtävissä, siis ovistestissä :D

Tällä viikolla tulee 4 kertaa zumbattua, aika ihanaa se on, ja mamastella ryhtynyt zumbaohjaajaksi, oliko vaikeaa sinusta, vai oletko zumbannut jo monta vuotta?

Mur-mur: Toivottavasti saat tänään jo ne lääkkeet tai pääset kaavintaan. Tsemppiä sinulle! :hug:

HCG: nousuista haluan sen verran kertoa, että viimeisessä raskaudessa hcg nousi jopa 49000 viikkoja yli 7 voi olla jopa yli 9, eli kaiken luultiin olevan hyvin, mutta sairaalan ultra paljasti karun totuuden, sikiö oli menehtynyt heti alussa, mutta istukka oli jatkanut kasvuaan. Eli aina ei voi luottaa edes hcg arvomittauksiin, ainoastaan ultraus paljastaa asioiden oikean laidan, eli suosittelen omasta kokemuksestani varhaisultraa kaikille! :heart:

Niin ja uudesta raskatumisesta km: n jälkeen en tiedä mihin perustuu, mutta se on totta ollut muillakin, mutta myös minulla jo toisesta kierrosta olin jälleen raskaana.


Kovasti peukuttelen kaikille plussien suhteen! :heart: ++++++++++++++ :wave:

Ilmeisesti nämä 4 kiertoa täällä vielä roikun mukana, mutta jos ei tulosta jatkan toisenlaista elämää, =)

Mahdotontako :heart:
 
Hei, en ole ehtinyt kaikkia viestejä lukea kun heti putoaa kärryiltä tulee paljon asiaa jos ei lue pari kertaa päivässä.
Terrylle pahoittelut, aika jännä hcg-tulos, mutta niinhän sinä oman kroppasi tunnet että tiesitkin jo.
Mun pitäisi tänään saada oma hcg -arvoni, palaillaan myöhemmin ja hyvää perjantaita kaikille!
 
Toiveista huolimatta, vuoto alkoi, joten kemiallinen raskaus kyseessä :'(

Kiitos teille kaikille kun jaksoitte yrittää uskoa :heart:

Nyt palaan taas keräämään itseni palasilta, joskus sitä kyllä miettii että käyköhän niin, että joka kerta muutama palanen hukkuu...
 
Lumeton :hug: Kyllä ne palaset löytyvät ajan kanssa. Päästään seuraavaan kiertoon jännäilemään yhdessä, kunhan mun menkat vaan alkaisivat.

Vauvahaaveelle toivotaan mukavia hcg-tuloksia, ja tuleehan niitä, kun kerran testit näyttävät ihan oikeansuuntaista kehitystä.

Mahdotontako, tää on ilmeisesti sun eka clomi-kuurisi. Mielenkiintoista nähdä miten vaikuttaa. Mullakin on lääkkeet nyt kolmeen kiertoon ja siihen munkin yritys taitaa jäädä. Tosin en osaa kyllä ajatella, että senkään jälkeen alkaisin ehkäisemään. Mutta osaanko sitten olla miettimättä kiertopäiviä. Jotenkin pitäisi pääkoppaan saada tallennettua tieto, että meidän perhe on jo koossa. Tai jospa me vaan päätetään, että raskaudutaan tämän kevään aikana.
 
Kilpirauhas-arvo otettiin multa tällä viikolla, mullahan on leikattu puolet pois kilpirauhaskasvaimen takia, siis toinen lohko pois ja siitä vajaatoiminta.
Otan Thyroxinia 1,5 tablettia päivässä.
TSH 0,14 ja T4v 16.
Joten en voi oman arvioni mukaan yhtään nostaa annostustusta, vaikka sitä raskaudessa pitäisi nostaa neljännestabletilla. Tsh on niin pieni, että melkein jo liian pieni, raja-arvon ulkopuolella , viimeksi oli mulla vuosi sitten 2,7 ja silloin vähän nostettiin annostusta eli se neljännestabletti.
Yritän tänään soitella neuvolaan siitä hcg-arvosta ja kysyn samalla tästä kilppariarvosta.
Se otettiin työterveydessä, ja työterveyslääkäri pyysi kysymään neuvolan mielipidettä, ja ehdotti että otetaan vaikka 6 viikon kuluttua uusi koe katsotaan miten kehittyy.
 

Yhteistyössä