40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Terry64&Lumeton plussan vahvistumista teille molemmille!!!!!:heart::wave:


Markkinoilla käyty, vaan oli kyyyylmäääää!!!!!:eek: ..herraisä miten kävikin luihin ja ytimiin..

Äkkiä ostelimme poikasen kera viipurinrinkelin&pitkää lakua-Nam :p

Löysin myös alesta poikaselle laadukkaat talvikengät. Itselleni ostin oikkein kauniin punaisen hiusvärin ja huuliin kiiltoa&kimallusta!!..vähän piristystä :)

vauvatoive10 siulle toivon myös rauhallista&onnekasta masun kasvattelu aikaa:heart:

erka ..mitä sie kirjoittelitkaan..miehän en ala ravaamaan jotain portaita siellä sairaalassa-ei per**le!!!!..haluan ehdottomasti sitten sen kaavinnan!!..anteeksi tämä mielenilmaukseni, mutta on jo tarpeeksi ahdistava juttu muutenkin..ja vieläkö istuksitaan jollain pöntöllä ja odotellaan mitä sieltä tippuu ja hoitaja tarkistaa?..uskomatonta :eek: ..juuri tuo ultraus hoitasi tämänhin asian-säästöä tässähin!!!..jos en saa kaavintaa, tai siis jos lääkäri katsoo sen riskiksi miulle(nukutus) mie tulen kotio ja istuksin omalla pöntöllä vaikka koko päivän ja jumppaan täällä ennemmin kuin siellä sairaalan steriilissä ympäristössä!!

..minnuu alkoi pistämään niin vihaksi..ja mielestäni en ylireagoi..kyllä mie tietenkin ymmärän sen että kun annetaan määrätty lääke, se "materiaali" varmaankin lähtee paremmin liikkeelle kun liikuksii..mutta silti en ala portahia siellä sairaalassa ramppaamaan..

Tuollaisen toimenpiteen jälkeen ehdottomasti ultraus!!!..ja mie sen kyllä vaadin, en yksityiselle vie rahojani..nyt se kaavinta kuulostaisi paljon paremmalta ratkaisulta..soitan huomenna Naistentautien polille ja asian tarkistan/varmistan!!

..saakeli kun miun sappi kiehahti..ei tuolleen ihmisiä saa kohdella, ihan alkukantaista toimintaa..vai olenkohan mie jotensakkin herkkähipiäinen :/ ..miulle jäi lääkärin jutustelusta sellaisen kuva että osastolta haen lääkkeet ja tulen kotiin..siis pitäiskö mennä sitten sairaalaan uudemman kerran?..tulee kyllä ongelmaa tuon lapsen hoidonkin suhteen jos sattuu arkipäivälle molemmat..yhden päivän saan järjestettyä mutta kaksi on jo ongelma :( mies esim. ei saa vapaata yleensä lyhyellä varoajalla..


Plussatuulia laittelen kovasti kaikille ja teretulemas uusille jos en ole muistanut tässä toivotella!!!!!=):heart:
 
mur mur, et todellakaan ole herkkähipiäinen. Tuo on kyllä niin kamalalta kuulostava tuo portaissa ravaaminen. Minusta jo se, että sitä kaavintaa tai lääkkeellistä ei saa heti, on todellakin väärin!
Ihailen kykyäsi huolehtia itsestäsi tässäkin tilanteessa. Juuri tuollaiset itsensä hemmottelut ovat nyt paikallaan! Tekevät oloa paremmaksi.
Ottis, mua kutkuttaa ajatus alkaa testaileen jo ennen tädin odottelua...jospa joku haamu ilmaantuisi...

Joo, tässä kun vielä neitseellisesti alettaisiin raskautua ihan vain vertaistuen vaikutuksesta =)
Little Bear, yksityinen kuulosta hyvältä. Olen itsekin sitä miettinyt. On niin paljon km:a takana. Mutta en ole varma, siirtyisinkö sinne puolelle. Sehän tosiaan maksaa jonniin verran. Mutta onko raha tässä se juttu? No ei.
 
Ja sitten tyhmä jätin sanomatta että Stella-neiti on nyt 4kk vanha. :ashamed:
Miten lapset osaavatkin olla niin julmia??? Melanie katseli illalla kanssani palstaa ja nähtyään tickerit lapsistani hän kysyi lähes kyynel silmin että etkö sä rakastakaan meitä ollenkaan? :ashamed: :| :eek: :( Sanoin että tottakai olette minulle rakkaita ja tärkeitä. Nyt tehtiin sitten uusiksi kaikki Tickerit profiiliini. :D
Mitä ihmettä tuo maca-jauhe on? Olen ihan pihalla. Lapsettomuushoito keskusteluihin en oikein arvaa osallistua, kun ei juurikaan omaa kokemusta.
 
Ottis
"Maca antaa energiaa, parantaa kestävyyttä ja stressinsietokykyä sekä seksuaalista terveyttä" - Dr. Beth Ley, Phd
"Maca auttaa kilpirauhasen toimintaa" Dr.Viana
"Nykypäivänä macan suosio on nousussa ihmisten huomattua sen todella vaikuttavan seksuaaliseen halukkuutteen, kyvykkyyteen ja yleiseen energiatasoon." Chris Kilham, lääketuntija
"Maca auttaa moneen vaivaan" Dallas Morning News
"Maca hidastaa ikääntymistä niin naisilla kuin miehilläkin" Dr. Garry P. Gordan (American College for Advancement in Medicine)
"Maca ennaltaehkäisee osteoporoosia ja helpottaa luunmurtumien paranemista." Dr Jorge Aguila Calderon (Dean of the Faculty of Human Medicine at the National University of Federico Villareal in Lima)
"Inkat löysivät maca-juuren hyödyt jo 2000 vuotta sitten." Lootuskirja
"Maca auttaa muunmuassa kuukautisten ja menopaussin oireisiin." Peruvianmaca.com
 
Onlydream, hyvä kuulla muiltakin että olo ei ole ollut sen kummempi kun yleensäkään.
Lumeton, onnittelut plussasta !!!!!!!!!!!
Little Bear, mun mies Gambialainen , oikein jääräpää pomottaja, jokainen on tietty yksilö mutta yhdellä tutulla on Turkkilainen mies ja siinäpä vasta myös oikein machojen macho :)
 
Murmur Menit asian ytimeen, hyvä. Vaatia pitää, tämmöisissä asioissa pitää osata sanoa se mitä haluaa ja kokee oikeaksi. Muita perusteluja pitää olla kun säästöt. ihmisiä pitää kohdella ihmisinä eikä esineistää..Ihan oman mielipiteeni hoitsuna sanon vain..
 
ottis Kiitos minunkin puolesta tuosta Maca jauheesta. Luontaistuoteet kiinnostaa minua myös, sillähän noita tippojakin ajattelin kokeilla.
Olenko muistanut sinulle sanoakkaan että kiva on lukea kun teillä miehekkeen kanssa nyt läheisyyttä mukavasti on löytynyt.
 
Vauvatoive olit kanssa tiukkana ja sait sen Hcg määrityksen..
Multahan ei edes Ivf:ssä otettu sitä, ihan vain testejä kotona sai tehdä..mitään verikokeita ei klikan mielestä tarvinnut ottaa kun ovat niin luotettavia nuo kotonatehtävät testit.

Lumettomalle Onnea plussasta. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvatoive10:
Little Bear, mun mies Gambialainen , oikein jääräpää pomottaja, jokainen on tietty yksilö mutta yhdellä tutulla on Turkkilainen mies ja siinäpä vasta myös oikein machojen macho :)
:LOL: :LOL:
Tunnen tyypin, siis en tata sun mainitsemaasi turkkilaista henk.koht, mutta ihmistyypin :LOL: taalta loytyy useita vastaavia, mutta taytyy sanoa, etta tama mun mies on ihan tays vastakohta. Varmaan lauhkein ja laupein tuntemani mies koskaan! Antas varmaan viimeisen roponsakin, jos sellainen tilanne tulis vastaan. Ihan ihme mies :heart:
Tosin ihminen vain hankin, joten valilla kiukuttaa ja arsyttaa ja raivostuttaa ja.... yms. :headwall:

Tsekkailin noita verikokeita netista ja sen verran ymmarsin etta veritulppariskia/Factor V Leiden tms. ainakin yhdessa kokeessa katsottiin, verensokeritasoa ja sit noita kilpirauhas- arvoja, kun mulla todettiin struuma pari vuotta sitten, mutta kilppariarvot on pysyneet normirajoissa nyt.

vauvatoive10 Taalla on ihan oma meininkinsa ja etenkin Istanbulissa, ei kay aika koskaan pitkaksi ja aina loytyy jotain uutta ja ihmeellista! :)

 
Iida-K, kovin suuret erot on klinikoiden toiminnassa, minä kävin Felicitaksella ja siellä verikoe on ihan rutiini kaikille. Meille tehtiin varmaan hirveästi ylimääräisiä tutkimuksia, niin kun kerroin maksoi siitä melki sen 5000 e, kaikki yhteensä, miehen ja mun osalta. Tehtiin mm. sellainen tukostaipumus tutkimus, ja vaikka mitä. HInta riippuu paljon lääkkeistäkin, niiden hinnat ilman kela-korvausta on kovat. Uusille tiedoksi minulle oli tehty sterilisaatio niin en saanut kela-korvauksia, ja tämä viikon vanha raskauteni on luomuylläri!!!!
 
LB, mun mies on ihan omaa luokkaansa komentaja, tosi itsepäinen, olen puhunut muiden samanmaalaisten miesten vaimojen kanssa ja kaikki aina siunailee miten mun mies on niin ääri pää mielipiteissään ja siinä miten mua komentaa. Panen hanttiin minkä kerkeän, mutta vauvasta tulee muslimi, siitä ei voi edes keskustella, mies ei olisi suostunut edes seksiin jos en olisi luvannut, se on hänelle maailman tärkein asia. Rukoilee 5 kertaa päivässä ja paastoaa ramadan aikana, ei käytä alkoholia ja silleen. Mutta ei se mua häiritse, olen siihen tottunut, itse en muslimiksi käänny eikä mies painostakaan, toivoo kyllä, mutta sen olen luvannut että sianlihaa en nyt sitten syö kun olen raskaana. Turkkilaiset taitaa olla enempi vapaamielisiä.
 
Ottis
I-K Ole hyvä vaan. Maca-jauheella kun googlettaa niin löytyy paljon sitä myyviä firmoja. Näyttää olevan kovin haluttua tavaraa. Mietinkin jo, ett pitäisköhän tilata jo varalle. Sen käytössä pitää kuitenkin pitää taukoa joko 1 kuukausi aina 3:n kk:n välein tai yksi viikko kuukaudesta.

Kiva, ett iloitset kanssani siitä, ett meillä nyt menee paremmin. Näytti mun miehekkelleni ottavan koville edellisten menkkojen alku. Mutt eihän miehet noista asioista puhu ku purkavat murheitaan toissijaiseen kiukutteluun, näin olen ymmärtänyt :saint:. Tänään miehelle sanoinkin, ett vois alkaa tuota maca-jauhetta käyttää ku se hidastaa ikääntymistä :LOL:.

Vauvatoive10 Meillä mies katselee samaa ohjelmaa ja minä 'kuuntelen' :D. Minä olen käynyt Alanyassa kerran ja mua siellä ahdisti se ihmisten päällekäyvyys, siis tuotteiden ja palveluiden tyrkyttäminen. Mutt muuten ihan kiva paikka ja sykkeestä olet ihan oikeassa. Turkkilainen musiikki menee jäseniin väkisin :).

Miehen kanssa ollaan matkailtu eniten Kreikassa ja siellä Rodos oli paikka, jossa oli vaikutteita tuosta Turkin kaupankäyntimentaliteetista ja sekin tuntui vähän kurjalta. Kiertelen mieluummin rauhassa katsellen ja ostan jos siltä tuntuu. Meitä on moneen junaan.
 
vauvatoive10 joo turkki on aika vapaamielinen ja etenkin Istanbul. Eihan taalla valilla edes tiedosta olevansa jossan muslimimaassa, ihan samalta nayttaa kun jossan espanjassa. Mutta toinen juttu on sit tietenkin tuolla idempana ja "syvempana", siella eletaan viela taysin monessakin paikassa ihan toisenlaista elamaa.

Ottis Noi turistikohteet, Alanya ja antalya yms ja Istanbulkin tietyilta turistiosiltaan on tosi rasittavia just sen "osta osta osta, vain sulle nyt tahan ale hintaan". Mutta kun taalla pyorii ja oppii valttamaan noita paikkoja ja nakee tan oikeen elaman niin tama on ihan toista kun mita noissa turistipaikoissa saa kasityksen.

 
Esim Alanya ja Antalyahan on melkein kuolleet nain talvikuukausina, ne pyorii ihan taysin turistien ehdoilla ja on rakennettu vaan sita varten ja ihmisten toieentulo perustuu siihen paljonko ne saa myytya ja kaupattua juttuja kesan ja turistikauden aikana.
 
Ottis
LB Uskon, että elämä turistirysien ulkopuolella on aivan toisenlaista ja oliski kiva päästä tutustumaan mm. siihen aitoon ja oikeaan Turkkiin.

Minä olen macajauheen vaikutuksen huomannut siitä, ett sitä käytettyäni olen paljon energisempi kuin aiemmin eli uskon sen vaikutukseen. Kannattaa testata.

Vauvatoive10 Osuit naulankantaan. Just olin ehtinyt I-K:lle tunnustaa, ett nyt menee hyvin ja sit samantien yksi sisko soitti ja kun hänen kanssaan juttelin enkä mennyt katsomaan Salattuja Elämiä, mies meinasi vetää siitä herneen nenäänsä. Mutt kiitos mm. tän palstan ihanaisten naisten, olen hiljalleen oppimassa, etten ota joka jutusta nokkiini itsekään ja niin tästäkin episodista päästiin sillä, ett sanoin vain mitä mieltä tilanteesta itse olin, enkä jäänyt sitä mielessäni vatvomaan. Huomaan, ett olen ollut vähän liian herkkänahkainen. Ton miehen kanssa pärjää parhaiten, kun on vähän 'tyhmä' ja sopivasti kuuro :saint:. Mutt nyt mä lähden saunaan.
 
LB sitä maca ei varmaan kannata samaan aikaan syödä, jos on hoito kierto käynnissä.

Räystis :wave: mukavaa taustailua, tule välillä tervehtimään.

Terry tsemppiä huomisen tuloksen odotteluun, toivon kovasti sinulle hyvää lukemaa kuitenkin.

Uudi kiitos paljon =)

Solakka silakka mukavaa rktt aikaa ja + sitten parinviikon päästä.

Onlydream testaa aamulla peukutus +

Sariella onnittelut hyvästä verenpaineesta!

MamaStella kivat ticerti sinulla toisaan on teillä mukava suurperhe!

Amanta uskoistko tuota :eek: en lukenut, mutta kaikkee ne "tutkii" tuntuu vähän oudolle.

Lumeton
:hug: varmasti huolettaa, mutta onnea + se nyt kuitenkin on! Eikös niissä testeissä sanota, että ei tarvitse olla yhtä vahva kuin kontrolli viiva!
 
mur-mur mun täytyy vielä tarkentaa sitä mun viestiäni eli hoitaja selosti sairaalassa aluksi mulle miten eri ihmiset reagoivat niihin tyhjennyslääkkeisiin ja kipulääkkeisiin eri tavalla eli toiset kuulemma vaan nukkuvat (sivuvaikutuksena väsymys), toiset liikkuvat ja toiset voivat pahoin (mullekin annettiin se oksennuskaukalo eteen mutten tarvinnut). Mulla ei tullut missään vaiheessa huono olo ja kun makasin niin tuntui ettei tavara lähtenyt liikkeelle ja hoitaja suositteli portaissa kävelyä ja niitä kyykkyyn-ylös liikkeitä jotta tyhjennys onnnistuisi. En olisi millään jaksanut liikkua mut tein niin kuitenkin kun kehoiitettiin. Eli mulla kaikkein kipein paikka tyhjennyksen jälkeen olikin reidet :whistle: (kun en ollut viimeaikoina kauheesti liikkunut niin lihakset kipeytyi ylettömästä "treenaamisesta".
Sitten se että olin ihan itse valinnut sen osastolla olemisen eli toinen vaihtoehto olisi ollut kotona hoitaa koko toimenpide itsekseen. Eli välttämättä ei tarvi kuin kerran käydä sairaalassa lääkkeiden ja ohjeidenhakureissulla. Minä en kuitenkaan normaalioloissa kotona pääse yksin edes vessaan kun ipanat tulee joka paikkaan perässä ihmettelemään niin koin paremmaksi olla jossain muualla hoitamassa tämän asian. Pelkäsin myös että kivut olisivat niin kovatn etten pystyisi niitä lapsilta peittämään ja pelästyisivät joten mulle tuo ratkaisu olla osastolla oli paras. Sitten vielä pelotti se että jos olen kotona niin mistä tiedän onko tyhjennys onnistunut vai ei, koska nyt hoitajat katsoivat sen pytyn ja arvioivat tuliko kaikki vai ei. Vaikka enhän minä nytkään voi varma olla etttä tuliko kaikki materiaali pois koska eivät ultranneet ja se on kurja juttu (eri sairaaloissa tosin voi olla eri käytännöt mutta TAYSissa näin). Kuulemma vain epäselvissä tapauksissa ultrataan mutta ilmeisesti mun tapaus ei sitten ollut epäselvä :whistle: . Ens maanantaina saa yksityinen gyne sitten tarkastaa poistuiko kaikki ja sitten jostain pitäisi vielä varata omakustanteisesti varsinainen jälkitarkastus joka on joskus 4-6 viikon päästä operaatiosta.
 
Erka siis ihanko ne sanoo, että oma kustanteisesti pitää mennä jälkitarkastukseen :eek: , miksi eivät hoida lopuun asit aisaa siellä julkisella?

Ottis minustakin maca jauhe silloin sykyllä "piristi"

ivf:sän läpi käynneet, kuinka nopeasti teille tuli oireita noista pistos lääkkeistä ja minkä laisia? En siis vielä ole pistänyt, mutta kohta alkaa.
 
Mä en uskalla tällä hetkellä ottaa mitään luontaisjutttuja lähinnä mun sydämeni takia. Ei kai ne vahvoja ole,mutta en viitsi ottaa riskiä. Otan sen omegan aamulla ja se on siinä. Ehkä sitä Lady vitaa vois lisäksi.
Jotenkin on sellanen olo, että voi harmi, jos ei tärppi käynyt tässä kierrossa...pööh. Kyllä tämä ikä tekee tepposia...mutta eihän sitä vielä voi sanoa.
Mä en ole ikuna käynyt Turkissa! Yleensäkin mun matkailut on aika vähissä. Mitä nyt nuorena interreilattiin Euroopassa, mut ei Turkissa. Olis kyllä kiva käydä jossain, mutta toi raha tahtoo mennä muuhun. Ei jää säästöön. Miksiköhän? =) Turkki vois olla kyllä kiva paikka.
Toi että omakustanteisesti jälkitarkastukseen, ei voi kyllä pitää paikkansa. Ei kai vielä siihen olla menty? Mä olen kyllä ollut ihan julkisella.
Mutta kun tuli sitten vielä myöhemmin kkkiertohäiriöitä, niin sitten patistivat yksityiselle, joka sekin oli kyllä nyt jälkikäteen arvioiden väärin. Mut menin. Sain kyllä ihan hyvän hoidon. Mutta eiköhän olisi samat lääkkeet osannu julkinenkin antaa.
Onnea muuten lumeton :heart:
Kaikki plussanneet annatte sitä toivoa!
Jos mä tästä lähden taas tutimaan, nin täällä on taas huomenna hurja keskustelutrafiikki käyty, kun koneen avaan. Miten te jaksatte valvoa? Useimmathan on mua vanhempia :LOL:
Mä olen koko ajan väsy. Mitä lie pakkasväsymystä. Aamulla pidin tukkariakin ja ai että kun mulla oli lyhyt pinna. Pitäisi saada nukkua ihmisen, ennenkuin menee töihin =)
Kiitos niille,jotka höpinäni lukivat :wave:
 
Ottis
Kauniita unosia Rinja! Kyllä muaki aamulla niin väsytti, ett ajattelin jo etten ikinä selviä töihin, mutt niin vain päivä meni ku kyllin kärvisteli. Näin muuten aamusta unta, ett tää yks just raskaana oleva kaveri tuli meille kylään ja kun valmis paistamaton pulla oli jääkaapissa, laitoin sen uuniin, ett saatas kaffin kanssa ja yllättäen oli mennyt päivä tai pari ja se pulla oli vieläkin uunissa, mutt oli siellä paljon muutakin, mutt mikään ei kuitenkaan ollut mennyt pilalle. Uuni oli varmaan ollut vähän pienellä. Olis metka tietää mitä tää 'pullat uunissa' uni tarkoittaa.

Minuakin eilen illalla alko tavallista aikaisemmin nukuttaa ku e jaksanut kuin puolisen tuntia lukea ku alko jo nukkumatti kutsua. Sohvalle kisulin viereen käperryin sit huovan alle tutimaan ku tää maha vieläkin ihan rupsulinjalla eikä julkea miehelle 'haistatella' :whistle:.
 

Yhteistyössä