40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

vauvatoive10 joo älä tosiaan mitään reissuja ala makselemaan. Mutta tiedän tuon tunteen, että alkaa pohtia kaikenlaista...mullakin aina vaihtelee raivon ja anteeksiannon välillä tunteet, mutta olen huomannut, että tiukempi linja on parempi. Pikkuhiljaa alkaa mies oppia jotain aina välillä.
Kiitos mur mur kannustuksesta tuon vuodon suhteen. Kovasti toivon, ettei muuttuisi tädiksi, vaan täti pysyisi kaukana!
On helpottavaa lukea, että teillä muillakin on samankaltaisia ongelmia kuin itsellä. Ei siksi,että on kiva, että on ongelmia , mutta se antaa vähän perspektiiviä näihin omiin ongelmiin ja näin voi myös keskustella näistä. Esim. tämä miehen vihaisena olo km:a on jännä yhteinen piirre. Ja kaiken lisäksi sitä on km jälkeen niin herkillä ja vereslihalla, että vaistoaa kaiken. Ja juuri silloin tarvii eniten sitä tukea!
On nää jänniä juttuja. Mutta meille kaikille tsemppiä, että saamme sen vaavin ja asiat käyvät hyväksi.
 
Rinja.."Esim. tämä miehen vihaisena olo km:a on jännä yhteinen piirre. Ja kaiken lisäksi sitä on km jälkeen niin herkillä ja vereslihalla, että vaistoaa kaiken. Ja juuri silloin tarvii eniten sitä tukea"!

:attn:JUURI NOIN, AIVAN PRIKULLEEN!!!!!
 
Juu, kyllä mä tiedän että kulttuurishokkia on ollut miehellä, mutta olen mielestäni ollut ymmärtäväinen ja antanut aikaa ja hyväksynyt että teen varmaan ikuisesti 90 prosenttia kotitöistä yksi. Mutta silloin 1-2 kertaa kuussa kun tarvin apua, ja hän ei saa persettä irti sohvasta, niin johan suutun. Muuten touhuan omia hommiani itsekseni, enkä edes halua että hän sekaantuu esimerkiksi pyykin pesuun.
Mutta kun mä hoidan kaiken auton pesut, auton huollot, talvirenkaat, raha-asiat, kaiken!!!!!!
Nyt olisi tosiaan syytä kasvaa aikuiseksi jos meinaa isäksi tulla, muuten ei suju hyvin enkä jaksaisi aina riidellä, hänen se on peiliin katsottava ja lopetettava minun mollaaminen.
Kiitti mur-mur puolustuksesta.
Tiedetäänhän me että miehet on Marsista ja naiset Venuksesta, eikä täydellisiä ihmisiä olekaan, en ole itsekään täydellinen, mutta kiltti olen ja välillä tuntuu että liiankin kiltti, venytän pinnaa ja siedän ja sitten on mitta niin täynnä että kiehuu!!!!!!
 
just niinkun Rinja sanoi, nainen on sellainen että tarvii tukea ja hellyyttä ja ymmärrystä kun elämässä tapahtuu suuria asioita, raskaus, keskenmeno tai vaikkapa läheisen kuolema. JOs mies on silloin idiootti eikä ymmärrä tukea ja lohduttaa, niin silloin sitä on vaikea hyväksyä vaikka muuten normaalina päivänä pinna on pitempi.
 
vauvatoive10 Ei sun missaan nimessa tarvi ja eika todellakaan pida tehda kaikkia itse! Sillonhan se ei koskaan opi maan tavoille! Ihan oikein etta pistat kampoihin ja sanot mista se kana pissiipi. Pitaa ollakin tiukkana, ihan kuin lapsenkasvatuksessa :kieh:

Niin Rinja toivottavasti ois sita kiinnittymistuhrua :flower:
 
LUETONLohtuhali :hug: ikävää että näin piti käydä

INIASamat on mietteet minullakin. LitteBearja Ottiahyvin vastasitte Inialle. Olen sammaa mieltä. Teiltä toisilta se ajatuksen laitto paperille onnistuu paremmin, hyvä niin.

Vauvatoive10Tsemppiä sinulle, nyt tiukkana vaan.

MurMurVoimia sinulle, sinähän jo katselet tulevaisuuteen ja uusiin mahdollisuuksiin. Hyvä.

Nyt siirryn keittönpäydän ääreen levittämään pistos arsenaalin :whistle:
 
kiitos että jaksatte ymmärtää, varmaan olen liian hyvä ja liian kiltti vaimo sille, annan aina kaiken, niin jos kerran sadasta kullanmuru ei saa jotakin niin johan se jo sanoo että kaikilla muilla on paremmat vaimot kui minä ja kohta hänkin ottaa sen kuuliaisen hyvän kiltin oman maalaisen vaimon.....nyt minä lähden saunaan, pitää mennä pihan poikki tuuleen ja tuiskuun, sauna on toisessa rapussa mutta se tekee nyt hyvää ja rentouttaa. AAmen.
 
vauvatoive Niin vielä, ei ole yhtään ovis liuskoja. En nyt edes tilaillut niitä. Piti kaapinpohjalla olla joku vielä ja nyt tässä kierrossa ajatelin että vois ihan sinä päivänä kun itsellä ovis tunnetta kokeilla että mitä näyttää, mutta empä koko liuskia löytänyt. En tajua et mihin ne olen tökännyt. Epäilys kävi et vahingos olen roskiin tökännyt ne..

Murmur Tästä paikasta tykkään tosi paljon..meillä peuratkin kulkee ihan pihapiirissä, kuvattiin tuossa syksyllä niitä videolle..Nyt ollaan täällä asuttu 2 1/2 v.
Kuopio sinänsä on minusta kaunis kaupunki..Tori ja kauppahalli mukavia paikkoja kierrellä. kaikki palvelut löytyy. Idyllinen Pikku Pietarin piha. Ja veden läheisyys, siitä tykkään.
Kateellisuuteen ei aihetta ole, minusta kaikki muu kuitenkin tärkeämpää kun talon neliöt. Sitä mieltä olen aina ollut.
 
Ottis
heippa naiset! kovasti siel keskustellaan ja vakavat on aiheet. mä erosin miehestä ihan hyvillä mielin. ei ollut enää kiukkunen. ku kerroin lähteväni mökille murehti tarkenenko. lumia loin ja kummasti siin lämpeni. takas ollu tuli pian 2 h ja sauna lämpenemäs myös. voimia meille kaikille tähän vauvahaaveiluun ja ennen kaikkea miesten kanssa pärjäämiseen. tsemppihalitukset jok'ikiselle :)! t. ottis, joka otti sittenkin r-testin mukaan aamux ;)
 
Huh kun tullut paljon tekstiä!!! En vielä ole zumbaohjaaja vasta kouluttaudun. Tanssinut olen 16-vuotiaasta asti ja n. kymmenisen vuotta olen ollut tanssinopettaja.
Kyllä Stella otetaan Isoon Omenaan mukaan. :) Siellä on meidän virallinen koti. Suomessa visiteerataan ja elellään n.2-3kk vuodesta Irlannissa 1-2kk vuodessa. Eli koko poppoo on sinne lähdössä minus tietysti esikko joka perusti sen oman kodin tänne.
Piti tänään ilmoittaa että nyt minut voi virallisesti siirtää kuumeilijoihin. Mutta edelleen kp:t menee 28/28 menkkoja ei ole kuulunut vaikkakin alamasua vietävästi juilinut.
Nyt alan lueskella sivuja 69 ja 70
 
Ottis kiitos, piikitys on sujunut ihan hyvin onneksi, käytössä olevaa lääkettä ei tarvitse sekoittaa vaan pistetään kynnästä.

Haave toivottavsti se suttu ei ole polyyppi. Kiva kun lääkärillä oli positiivinen asenne teidän kuumeiluun!

Terry en teidä, mutta siinnä mitataan miten nämä pistokset vaikuttavat.

Lumeton :'( :hug: olen kovin pahoillani.

Vauvatoive mitä vastasivat siitä thyroxsinista neuvolasta? Jospa se sinun mies vähän pelästy sitä isäksi tulemista, onnentunteen lisäksi.

Inia voih, niin niin ikävää ajatella lapsetomuutta, jota sitä vältän tällä hetkellä, mietin jo miten jatkan, jos nyt ei onnistu.... mutta nyt minulla on toiveet kuitenkin tässä yrityskierrossa. Sinulle :hug:

 
Mur-Mur hyvä, kun nytkähti eteenpäin tuo sairaalaan meno. Inhottavia tuommoisen säästösyistä tehdyt muutokset. Positiivsta oli tuo lääkärin kannustava asenne jatkoon =) !

Onlydream Hyvä Hyvä Haamu!!! PEUKUTUS huomiselle!!!

Iida-K ei kivaa katselle niitä negoja, MUTTA hailu viiva kuitenkin antaa toivoa vahistumsesta.

Rinja uskotaan, että on kiinnitymistä tuo vuoto

ON ihanaa vkoloppu alkoin =) rentouttavaa vkonloppu kaikille, joilla on vapaata ja työssä oleville hyviä työpäiviä.
 
Lumeton lämmin :hug:

Mur-mur hyvä, että asiat alkaa edetä. Tosi mukava pikkukaveri sinulla. On hyvä, että lapsi purkaa ulospäin oloaan. Elämässä on pljon helpompaa, kun oppii surunsa purkamaan ulospäin, kuin jos pitäisi sen sisällä. Siitä voi jo sairastua.
Sinulle paljon voimia sairaalamatkalle ja eteenkinpäin. :hug:

Vauvatoive10 onnea hyvästä arvosta. Olen pahoillani puolestasi, kun miehesi on nyt kuin kiukkupussi. Toivotaan, että hänestä vielä hyvä isä kasvaa.
Pidä pintasi. :heart:

Oivikki tsemppiä piikittelyyn.

Inia odotellaan vielä rauhassa. Minäkin sitä plussaa sinulle niin toivoisin.

Muillekin kaikkea hyvää. Muuten ohuen ohut viivakin, jossa on väriä voi olla plussa. Siskolla oli tosi heikko viiva ja tulos on jo maailmassa. Joten onnea kaikille haamuileville ja plussan vahvistumista. :hug:
 
Ottiskiitos tsempistä, sitä tarvitaan.Toivottavasti sinulla huomenna haamuilee! Murmur mietti sitä jos km:n jälkeen raskautuu helpommin.Itsekkin niin uskon, olen jotenkin siinä uskossa että myös kohdun limakalvo on vastaanottavaisempi km:n jälkeen. Esikoinen sai alkunsa IVF-hoidosta joka tehtiin heti seuraavaan kieroon km:n jälkeen(rv 6+), mutta minulla siis aina olleet spontaaneja ja vuotaneet hyvin kaiken pois.

Lapsettomuuden surun muistan vieläkin todella hyvin,sen epätoivon ja mustalta näyttävän tulevaisuuden kun ajatteli ettei koskaan saisi sitä omaa lasta. Kun ensimmäisen IVF -hoito oli juuri päättynyt negaan sain kuulla 17-vuotiaan sukulaiseni odottavan yllätysvauvaa hulttio poikakaverilleen, olin aivan murskaantua suruuni.Vaikka toisen onni ei olekaan minulta pois,niin silloin sattui niin paljon että minun oli pakko lähteä juoksemaan pakonomaisesti. Juoksin niin kauan että suussa oli verenmaku ja kroppaa särki ja poltti.Henkinen kipu oli niin valtavaa. Mutta siitäkin suosta noustiin ja jatkettiin eteenpäin.Tiedän olevani erittäin onnekas kun nyt saan olla äiti kahdelle suloiselle tytölle.

Lumettomalle pahoittelut jos todella raskaus on mennyt nyt kesken. Mutta mutta jos eilen vielä sait haamun apteekin omaan niin voisiko olla jotain muuta vuotoa? Minulla nimenomaan näissä kahdessa onnituneessa raskaudessa on ollut koko ensimmäisen kolmanneksen vuotoa,runsastakin ja vanhaa ja uutta verta hyytymien ja supistelujen kera.Kahden alkion siirroissahan toinen voi vuotaa pois ja toinen pysyä kyydissä.Mutta tiedän että turhan toivon herättylykin on kurjaa joten :hug: .
Ikäasiaakin joku mietti. Kuopuksen synnytystapa-arviossa ( 43v.) lääkäri kysyi onko suunnitelmissa vielä lisää lapsia kun miettiin saanko synnyttää vai leikataanko.Ja sektion jälkeen lääkäri tuli vielä ommeltuaan onnittelemaan ja sanoi "ei estettä seuraavalle raskaudelle" =) , joten ainakaan 43-v. ei ollut lääketieteen kannalta liian vanha. Ja varmasti olivat lukeneet raskauden saaneen alkunsa hoidoilla. Tosin nyt täytyy kai tunnustaa että kolmas ja onnitunein IVF tehtiin pari kuukautta ennen kuin täytin 40v. Ja pakkasessa alkiot eivät vanhene...
Haamuilijoille toivon viivan vahvistumisia ja muille kovasti plussatuulia.
T:Tyynetuulia
 
Oivikki, neuvolan täti sanoi että kilpirauhasarvot olivat vähän liiankin hyvät, tsh melkein jo ylitoiminnan puolella ja t4v hyvä keskiarvo. Joten vaikka yleensä sanotaan että nostaa annostusta neljännestabletilla, oli sitä mieltä että ei nosteta, melkein pitäisi laskea annostusta jos ei olisi raskaana. Halusi että otetaan ensi viikon keskiviikkona HCG:n lisäksi uudelleen kilpirauhasarvot, vaikka ei ne viikossa varmaan miksikään muutu.
Niin, voi olla että mies on vähän pelästynytkin, koska hänellä on esikoispoikana kauheat paineet myös kotimaan suuntaan, aina joku pyytämässä rahaa sieltä ja on maksellut pikkusisarustensa opiskelua ja äitinsä elättää ihan täysin. Miehen äiti on muuten -63 syntynyt, ollut 17-18 v kun mieheni syntyi, ja hänellä on vielä 2005 ja 2007 syntyneet pikkuiset jotka minäkin tapasin vuosi sitten kun kävimme siellä. Vähän hävettää että olen lähempänä äidin ikää, mutta ei siellä kukaan kysellyt minun ikääni. Kulttuurin mukaan kuuluu asiaan että poika elättää äitiään ja perhettäänkin, en aina tykkää kun sinne menee niin paljon rahaa mutta minkäs teet, pakko se on, ja siellä on todellista köyhyyttä.
 
Heippa. Eilen oli lämöpöä 37.2! Jospa se olisi merkki jostain.
Tänään siivosin aamusta, kun heräsin siinä yhdeksän jälkeen ja aamupalat syöty.

No, nyt vielä pyykkiä tässä laittelemaan ja sitten jos alkais keskittyä itsensä hellimiseen. Jos raskaana olen ja se testillä todentuu, loppuu tämän muijan työt siihen. En uskalla riskeerata , sillä mulla on niin monta keskenmenoa suht myöhäisessä vaiheessa.
Mutta katsellaan. Ottisko aikoo huomenna testailla sittenkin?
Palaan linjoille =) Peukutusta teille kaikille
 
Hyvä Rinja, täällä minäkin yritän siivoilla. Tuo lämpö on mielenkiintoinen juttu, en ole niitä juurikaan mittaillut, mutta ainakin nyt olen vaan koko ajan 36,4-36.7 eikä yhtään enempää.
Onkohan se joku "must" juttu että lämmön pitäis nousta, en tiedä yhtään edellisissä raskauksissa oliko jotakin lämmönnousua vai ei, kun silloin ei ollut nettiä eikä näin paljon tietoa.
Mikä kierron päivä sulla olikaan?
 
Mun tarttis pari kiloa pudottaa kun kerkesin lihoomaan tossa raskaana ollessani :attn: . Laskin että pari kiloa pois niin oon taas ns. normaalipainoinen. Eikös se ylipaino haitannut raskaaksi tuloa :whistle: ? Toisaalta laihduttaminenkin voi vaikeuttaa! Oon myös mässäillyt suruuni kaikenlaista mitä en yleensä suuhuni laita ja nyt niistä (esim. suklaasta ja sipseistä) on vaikea luopua :ashamed: .
 
Erka ei se ylipaino välttämättä haittaa, liika laihuus voi haitata enemmän.
Ehkä jos ylipainoa on todella runsaasti se voi haitata, mutta onhan mullakin jonkun verran,
172/78 joten ei siitä haitta ollut. Ja jos sulla pari kiloa sillä ei varmaan ole mitään merkitystä.
 
Perhanan perhana nouta testejä :headwall: :headwall: se eileinen haamu kaiketikin joku valuvikainen koska tänä aamuna tehdyssä samaisessa testissä näkyi kontrolli viiva ja kaikki muu sen ympärillä olikin sit vaaleanpunaista se että oliko siinä joukossa edelleen haamu vai ei meni aivan arvailuksi,no kokeilin ovis testiä niin siinä kans sitä vp:sta mutta testiviiva näkyi paksuna,puraisikohan noihin pakkanen eilen niiden ollessa laatikossa useamman tunnin ja siksi näyttävät mitä sattuu.(Ovis testi samaisesta lähetyksestä)
Nyt odotan kiltisti ensiviikon puolella seuraavien testien tekoa,että ottaa päähän... noita puikkoja joihin ei varmasti pakkanen ole päässyt 2kpl, ja aivan hulluksihan tämä testailu jo taitaa mennä,tuhrut tulleet yleensä kp 24-25 niin sinne asti jos pääsee tuhruttamatta voisi jo lisää toivoakin plussasta olla,anteeksi omanapainen vuodatus....
Mulla la herkkupäivä ja tänään antaa mennä kaloreita ilman omantunnon tuskia,siis mullakin paino kriisi sitä n15 kg ylimääräista,äh sekin....

Entäs ottis mitäs siellä testi näyttääpi??

 

Yhteistyössä