40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Tässä vaan istun ja pitäis vaikka mitä mennä tekemään. Mies vielä töissä , mutta kohta kotiutuu. Ja minä vaan tietsikalla. Kyllä laiskottaa, en taida imuroida ja vaikka saunakin pitäis pestä niin taitaa jäädä. Tulet on pihalla palamassa ja lumet luotu. Alakerrassa takassa tuli mut ylös vielä taidan uuniin sytytää.. Meillä on puulla lämpiävä kiuas ja aika määrän saa puita raijata sisään jos kaikki sytyttelee..ja kyllästyttää yksin tehdä. Aiemmin kaikista hommista tuli kamala stressi mutta nyt en tästä enään viitsi paineita ottaa. Tekee joskus kun taas tulee inspistä enempi. Ja mitä lie tuntemusta tossa masun oikealla puolella, ei älyttömästi viitsi reutoa. Otan loman kannalta..
Ikiemo Mulla ei ole ollut itsellä välivuotoja koskaan, jotkut kuitenkin sanoo että on tuo kiinnittymis vuoto mahdollista. Jospa joku tästä paremmin tietäisi. Luulen ettei sellainen vuoto voi olla kovin runsas tai kestä kauan..

Iida-Karoliina, mäkin toivoisin pientä ja siroa tyttöä tai poikaa =) , kun oli vaikeuksia edellisten synnytyksissä, joista toinen yli nelikiloinen! Ite oon alle 170 ja painoa 60. Tuskin koviin iso vauva tuleekaan, kun mieskin sattuu olemaan aika pienikokoinen =) ! Sektioon oon kuitenkin varautunu, kun lääkäri uskoi sen olevan mun kohdalla todennäköinen monestakin syystä!

Ottis
ikiemo Alkiohan on osittain jo kiinnittynyt kohtuun dpo8 eli voisi hyvinkin toi sun ihmevuotos olla kiinnittymisestä johtuvaa :). Et ole herkkää testiä mistään bongannut, ett näkisit onko mitään luvassa? Olis kyllä aivan yli-ihanaa jos olisitkin raskaana :heart:. Se tekisi minutkin onnelliseksi =).

Vauvatoive10 Mulla kilpparin tulkinnassa ongelmana jodihoito, jonka vuoksi TSH ei kerro totuutta. Sen perusteella mun lääkäri vänkäsikin, että olen ylitoiminnalla ja minä väitin vastaan, kunnes suostui otattamaan T3:n ja se näytti ett olin silloin kääntymässä alitoiminnan puolelle ja sain luvan lisätä lääkitystä. Onneksi on se vänkääminen nyt takana kuitenkin ja lekurin kanssa yhteisymmärrys löydetty :D.

Oivikki Ihan joutilas olin päivittämään. Toivottavasti kaikki vain kutinsa pitää, etten ole möhlinyt.

Terry64:lle samalla tiedoksi, että voin ottaa sulta päivitysvuoron joko to tai pe, ihan sama kummasta haluat luopua. Ne mulla lyhyitä työpäiviäkin, niin ei mene päivitys kovin pitkään. Niin aamu-uninen olen, ett musta ei ole ennen töihinlähtöä tekemään mitään ja töistä en uskalla alkaa omia juttujani hoitelemaan.

Monet ovat teistä Espoon seutuvilta ja Sellon tapahtuma varmasti koskettaa teitä vielä enemmän, kun olette sieltä läheltä. Surullista on silti täällä korvessakin ajatella niitä läheisiä, jotka ovat tänään joutuneet luopumaan rakkaistaan :'(.

Minä sit otin ja pesin saunan seinät ja kaikki. Vähän tuntu vasemmalla puolella munasarjojen paikkeilla pinkeyttä, kun lauteita nostelin pois paikaltaan, mutt mies laittoikin ne sitten pakkaskylvyn jälkeen takaisin. Taitaa olla ovisjomottelua vieläkin. Outoa sekin, ett vieläkin vähän limoja tulee.

Mies kiukutteli, kun oli aikeissa ottaa kuvan ampumastani raketista ja vähän pelkään sen johtuvan siitä jos huomasi kamerassa olevan kuvan ovistikusta ja sen huipusta :kieh:. Varmaankin pelkää, ett vaatisin vielä tänäänkin jörnimään :LOL:. Ei se ole aina niin helppooa meillä joilla ei ole nuoria ja vireitä miehiä :/ .

Hyvää uuden vuoden aaton alkuiltaa meille kaikille! t. Ottis

Nyt sit korkkaan sen sidun, minkä itselleni lupasin B).

Ottis, meillä vähän erilainen kilpparitapaus, mutta se on yhteistä, että omista tuntemuksista kannattaa pitää kiinni, mäkin ensin sain tapella ja ottaa uuden lääkärin että sain alunpitäen lääkkeet, eka vuosi leikkauksen jälkeen olin ilman lääkkeitä, puoliskalla kilpparilla, ja palelin ja tukka lähti ja lääkäri ei halunnut aloittaa lääkitystä kun tsh oli vaan jotakin 6 eli kuulemma vielä ihan hyvä. Menin yksityiselle, ja sain heti lääkkeet, ja johan olo koheni.
Hei ihan totta ihanat naiset, menkää nyt rakkaittenne seuraan, koneet kiinni ja ROMANTTISTA UUTTA VUOTTA KIERRON VAIHEESTA VÄLITTÄMÄTTÄ!!!!!!!

ikiemo

..implantaatiovuoto(kiinittymisvuoto)..

"Tämä implantaatiovuoto esiintyy juuri samaan aikaan kuin odotetut kuukautiset, ja saattaa sen takia aiheuttaa epävarmuutta raskauden suhteen.
Implantaatio vuotoja esiintyy kuitenkin suhteellisen harvoin.

Implantaatiovuoto vaihtelee pienistä tippoista isompaan vuotoon, joka muistuttaa lähes normaaleja kuukautisia, mutta on yleensä kuitenkin vähäisempää ja eri sävyistä kuin normaalit kuukautiset. Muista, ettei se ole yleinen ilmiö.

implantaatio "dippi on oviksesta n. 5-12/vrk..

Sitä ei pitäisi sekoittaa muihin alkuraskauden verenvuotojen syihin, se on yksi syy alkuraskauden verenvuotoihin, mutta useimmissa tapauksissa verenvuoto ei ole implantaatiovuotoa, eikä siis johdu kiinnittymisestä."

..miulla oli kiinnittymisvuotoa, kp:llä 24-26 sellaista vaalean pun. ja limaista..päivää ennen plussaa,(kp28) lorahti pöksyyn myös hieman kunnon verta, ei paljoa..

Toivotaan että siulla siellä pieni on kiinnittymässä:heart:

Mie jäi vielä poikasen kera ulos, kun olimme raketteja ampuilemassa naapureiden kera ja grillailtiin makkaraa. Miulle iski viluhorkka ja piti tulla sisälle, vaikka kiva olisi ollut seurustellakin. vaan kohtapa sieltä tulee äipän väsy pikkumies-oli se niin jännää kun raketteja ammuttiin FIIIIUUUUUU&RÄISKIIIIS!!!:wave:

Pyysin miehen kaffelikööristä lirun kupin pojalle ja juon sitä nyt tässä kaffen kera-Nam :D ..olispa olluna vielä kermavaahtoakin, slurps!! :p

:heart:Toivottelen kaikille kertaalleen mahtavaa&plussakasta tulevaa vuotta 2010!!:heart:

Täällä nopea omanapainen ilmoitus olemassaolosta. Kummallinen tila: Ei tätiä. Kp 31/25 menossa. Täti kurkkinut kp 11-17, oli myös hirveät tätikivut ja pientä tuhrua kp 28. Sitten ei mitään. Eilen ovistesti komea plussa, aivan tasavahva viiva testiviivan kanssa. Raskaustesti oli kuitenkin tänä aamuna ihan kirkas nega. Olin jo niin varma plussasta... :'( Jotain outoa kropassani tapahtuu...

Mutta hyvää uutta vuotta!

Hyvää Uutta Vuotta minunkin puolesta kaikille palstan kanssasisarille! Surulliset uutiset tältä päivät todellakin varjostavat tunnelmaa vuoden vaihtuessa - mutta toivokaamme kaikkea hyvää ja ehkä jonain päivänä jotain parempaakin tulevaisuudessa! Ainakin plussatuulia kaikille!... Toivottavasti kaikki tällä keskustelupalstalla säästyvät tulevaisuudessa perhepiirissään tällaisilta tragedioilta! Ja voimia kaikille asianomaisille ja läheisille - koskakohan tässä yhteiskunnassa pysähdytään ihan oikeasti ennaltaehkäisemään syrjäytymistä ja väkivallan uhkaa?
No, meillä omat pienet murheemme kotona... Sähköt jostain syystä kodinhoitohuoneesta ja saunasta + pesuhuoneesta poikki. Onneksi huomasimme asian ajoissa, ettei pakasteet kerinneet kodinhoitohuoneessa kerinneet sulaa. Jatkopiuhalla saimme pakastimen pelastettua, mutta saunaa ei tänään(sähkökiuas) sattuneesta syystä lämmitetä meillä... ja sukulaisnainen kylässä :/ Toivottavasti vika selviää ilman suurempia ongelmia - ilmeisesti kuitenkin vasta pyhien jälkeen, jos joku ystävällinen sielu ei satu auttamaan meitä... Se on vielä arvoitus, miten lämminvesivaraaja toimii? Vai ollaanko ilman lämmintä vettä huomisesta eteenpäin - ilmanvaihtokone onneksi toimii (kodinhoitohuoneessa tämäkin!)
Malja paremmalle vuodelle - minä punaviinillä kohotan tässä vaiheessa, myöhemmin illalla lasillisella kuohuvaa... :)

Pinkkis Onko sinulla niitä Lugeja kuitenkin vielä jäljellä? Anteeksianteeksi nyt tämä huolensekainen kysymys, mutta eikö niiden käyttämistä voisi vielä ajatella jatkaa? Eihän niistä ole mitään haittaakaan...? Vai millaiset neuvot ne klinikalta antoivat? Mutta hyvältä kuulostaa enivei! Menkkamaiset tuntemukset on yksi selkeä raskausoire :xmas: Siitä ei huolissaan kannata olla. Kun viimeksi plussasin, en osannut plussaa epäilläkään menkkajuilinnan takia. Erota siinä nyt sitten raskausoireet menkkaoireista :LOL: Muuten, Lugesteronkin saattaa niitä mahakipuiluja aiheuttaa!

mimmimamma
Mitämitämitä???!! Kyllähän nuo oireesi ihan satavarmoja raskausoireita ovat! Et vain meinaa uskoa vai :D Eikös se niin ole, että haaleakin plussa on plussa! Haluaa onnitella! :hug: Hcg:n nousuhan on yksilöllistä...!

liiza Testaa vielä toisenkin kerran, tuo kuulostaa ihmeelliselle. Jospa sun hcg ei vielä ollut noussut tarpeeksi! :hug: Jospa sieltä plussa vielä napsahtaa!

Inia
Testasit aika aikaisin...! Voi se vielä plussaksi muuttua! Eihän se raskaus välttämättä testissä näy, ennenkö vasta sitten, kun menkat on myöhässä. :hug:

Ääk vuosi se kohta vaihtuu, ja täällä vaan koneella hortoillaan, onkohan tämä ollenkaan normaalia...Laiskuus on vaivannut täälläkin Iida-Karoliina. Joulua sitä jaksoi tsempata mutta uudeksi vuodeksi ei enää puhtia riittänyt wanhassa :xmas: Huh, muistutit juuri etten ole edes tulia muistanut ulos viedä, tuolla ne eteisen pöydällä odottaa :eek:

Hatunnosto saunanpesijä-Ottis! :kieh: Sinun kannattais nyt kyllä suunnata aktiivisuutta myös makkarin puolelle :xmas:

No nyt meen kiikuttamaan ne kynttilät ulos, kieltämättä vähän myöhään ;) Kaikille vielä kerran: iloa, valoa ja +++++-sadetta vuodelle 2010! Positiivisia ajatuksia, voimia ja toivoa!

:flower:

eli pinkkis onko noita lugeja vielä? Jotku käyttää plussan jälkeen vikkolle 10-12 saakka. Ota yhteyttä gyneen , jos ei ole noita lugeja enään. Kerro tarinasi ,vaikka äippäpolille jos gyne lomalla ja pyydä reseptin uusimista näin uuden vuoden kunniaksi....

niin ja minä asustelen tuolta sellosta 5 km ja heti likeellä töissä alle kilometrin :) joten moneen palstalaiseen voisi vaikka törmäillä....

Haave 2010 onko tuo lämminvesivaraaja ja pakastin eri sulakkeiden alla? Kokeile vaihtaa uusia sulakkeita pakastimelle, vaikkei näyttäisi kärventyneille... minulla joskus sulakkeet hujanneet...

mimmimamma toivottaa hyvää uutta vuotta... ja palaa ruudulle, kun mies ei vahdi iltatoimia :)

mimmimamma Vielä online :xmas: Mulle ivf:ssä neuvottiin jatkamaan rv. 12 asti, jos tulee plussa... Varmaankin eri lääkärit suhtautuvat tähän Lugeen vähän eri tavoin... Mutta tuo reseptin uusittaminen on kyllä mainio idea, hyvä!

Jaahas, puolet porukasta on sieltä minun syntymäpitäjästäni, Sellon kulmilta =) Ei tosin surullisten tapahtumien Sellosta 60-luvulla ollut tietoakaan...Nyt olen ajautunut monensadan kilometrin päähän, mutta on täälläkin muutama kamala navettamainen kauppakeskus ja lisää pykätään, vaikka entisetkin saa asiakkaista tapella...

:xmas:

Ottis
Kiitos hatunnostosta Lumisydän :hug:! Sen verran on hankalaa tänään elo ton miehen kanssa, ettei ole tullut mieleenkään petipuuhia harrastaa :). Kaikki on väärin sama mitä teen. Kun väitin negatiiviseksi, sanoi sanoneensa siitä kuinka olenkaan tänään touhunnut, mutt on kai sanonut jollekulle muulle :(.

Mun iltani pelasti, ett mun 2v. kummityttö pyrähti mammansa kanssa kylässä ja käytiin pikku ajelulla. Suunnitelmissa on, ett jos ei tässä talossa ala lempi leiskua, huitasen heidän luokseen loppuiltaa viettämään. Mies justiina juttelee kavereittensa kanssa puhelimessa, mutt meidän keskeinen kommunikaatio on nollassa.

Haave2010 Olettehan tarkistaneet sulakkeet? Meinaan, ett jos on nää vähän uudemmat (ainakin 10 v. vanhat :)) takas ylöspäin naksautettavat jutut, niin eiku nappula ylös vaan ja taas toimii.

Ottis
Mutt nyt alkaa olla sen verran jyskettä tuolla ulkona, ett taidan ulostautua ja toivottaa teille kaikille ihanille naisille mitä ihaninta ja vauvarikkainta uutta vuotta 2010! t. Ottis

Jaksuja Ottis sen miehen kanssa.... :hug: Suostuisko se näin uuden vuoden kunniaksi keskustelemaan sun kanssa asioista, jos viekkaudella & rakkaudella yrität suostutella...?

Jänskiä oireita siellä mimmimamma ja liiza - toivotaan uuden vuoden plussaa sinnepäin!! =)

Paljon tarinoita täällä ollut enkä ole ihan perässä pysynyt - toivon vain kaikille ihanaa vuoden 2010 alkua :heart:

Eipä juurikaan oireiluja minulla...muutaman päivän tuntui pientä kipua alavatsassa, nyt sitä on sillai on/off -tyyppisesti. Viime kierrossa kun sain sen plussan, niin oireita oli kyllä enemmän.. :/ Tais tulla hutikierto tällä kertaa, minkäs teet...

Nyt nukkumaan - mieskin siellä jo koisii...

:heart: Hyvää Uutta Vuotta :heart:

Tavoitteeni eli kirjoittaa vuoden eka viesti pinoon melkein onnistui :kieh: emily ehdit ensin B)

Ajattelette tietysti että eikö sillä hullulla uutena vuotena parempaakaan tekemistä ole. No ei :LOL: Kuivin suin ja selvin päin. Ulkona ryskyy, mutta ryskyköön. Niinkuin joku pommitus olisi meneillään. Ottikselle piti vielä kirjoitella, että älähän piittaa, miehet hallitsee kyllä hankalaksi heittäytymisen taidon. Täälläkin on tänään ryöminyt sen verran ärjy uros kalsareissaan, että olen ollut kiitollinen, ettei ole ollut ovisaika. :LOL: Olisi kyllä hunajaiseksi tekeytyminen vaikeaa äkäisen kalsarikallen kanssa :xmas: Eli on ollut kommunikaatio kinaamisen takia nollassa täälläkin! No, mitäs teit - huitaisitko muualle loppuillaksi ja jätit mörököllin yksikseen puhelimeen möllöttämään :)? Minä olen antanut tuon mörtsin mököttää ihan kaikessa rauhassa, kyllä se tuosta tämän vuoden aikana vielä tokenee :xmas:

Toivottavasti tästä vuodesta tulee hyvä vuosi meille kaikille! :heart:

Ottis
Emily67 ja Lumisydän Tilanne on se, ett miehen sain rähisten ampumaan raketteja, joista tosin ehdin kaksosveljeni iloksi ampua neljä ennenkuin hän ehti edes ulos. Sitten mies korkkasikin skumppapullon, josta mullekin lasillisen tarjosi ja kipusi yläkertaan musiikkia kuuntelemaan. Minä otin puhelun vuosikausien luottokamulleni. Tulin yläkertaan vasta valtavan rysähdyksen saattelemana ja täällähän se mies nukkuu autuaan onnellista unta.

On ollut niin ankea uudenvuoden yö, ett tällaista en olisi koskaan sinkkuaikoinani osannut kuvitellakaan. Edes hyvää uutta vuotta ei toisillemme toivotettu vaan vuoden vaihtuessa seisoimme toisistamme noin 10 m etäisyydellä, joka väli ikävä kyllä on säilynytkin. Mutt tämä ei ole uutta minulle, mies leikkii raivoraitista jos näkee mun kuppia ottavan tai sitten juo itsensä umpitunneliin, jos ei näe mun ottavan. Nyt oli naapurista yksi mies ilmoittanut tulevansa puolenyön jälkeen käymään ja häntä varmaan mun mieheni sammuessaan odottelikin. Surullista tällainen, mutt huominen näyttää taas miten eteenpäin lähdetään. Illan kähmässä mies vannoi, ettei seuraavana vuodenvaihteena ole minun kanssani ja minä vastaavasti olin heti tilaamassa hänelle taksia, kunhan saisin olla hiljaa ja rauhassa.

Sinänsä "hyvä" tietää Lumisydän, ett kalsarimörököllejä on muuallakin :). Eiköhän me tästä selvitä.

Emily Sitä uudenvuoden kunniaksi keskustelua voin aamusta yrittää, mutt luulen saavani saman ryöpyn vastaan kuin tänä iltanakin eli sama mitä sanon tai teen, niin väärin menee, mutt ei auta kuin yrittää. Kyllä jos krapula on tarpeeksi kova, ton miehen saa lupaamaan ihan mitä tahansa :kieh:.

Kun tällaista eloa ajattelee ei voi kuin kuvitella kuinka paljon onnellisemmaksi meidät ikioma vauva tekisi. Mun mies nimittäin on ihan vauvahullu, vaikka ei muuten aina niin ihanalta tunnukaan. Nyt sen kaiken huolen ja hellyyden saa kissa, joka on kiltisti koko illan köllötellyt hänen jaloissaan :).

Mutt eiku hyvää ja vauvarikasta uutta vuotta nyt Arvon Naiset :heart: !

Säkenöivää vuoden alkua kaikille!!!
Kiitos kommenteistanne ja tietolähteistänne! Jään seuraamaan miten tämä verenvuodatus tästä etenee... Toisaalta muistelen kuulleeni, että superlyhyet kierrot olisivat yleensä niitä, missä ei ovulaatiota ole lainkaan (?) ja nyt sen kuitenkin selvästi bongasin. Mene ja tiedä...
Uuden vuoden otimme vastaan kavereiden luona kyläillen. Alkomaholin nauttimisen jätin varmuuden vuoksi yhteen pieneen kuoharilasilliseen.
Mutta nyt, kauniita unosia!
:wave: ikiemo

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kylläpä tässä pinossa on vilkasta, tekstiä tulee niin paljon ettei ehdi kommentoimaan =) Meidän neiti on näet sitä mieltä, että äidin ei tarvitse paljon koneella istuskella silloin kun hän on hereillä. Tyttö aloittaa aina julmettoman huudon, kun vaan lähestynkin konetta.

Vauvatoive10 kyseli greippimehulle korvaajaa oviksen lähestyessä, muistaakseni punaviiniä kehoitetaan juomaan, en kyllä muista että mistä syystä. Minä taas voisin juoda greippimehua vaikka kuinka paljon, se vaan ei taida tehdä oikein hyvää hampaille...

mur-mur, onpa sinun poika ollut pikkuinen syntyessään, huh! Ja minäkin pelkään tosi paljon, että jos toinen lapsi vaan saadaan, että joudun jostain syystä sektioon. Mun kanssa synnärillä oli samassa huoneessa nainen, jolle tehtiin sektio ja piru että se nainen oli kipeä!

Mimmimamma, ihan selviä raskausoireitahan nuo on! Onko sulla herkkiä vai tavallisia raskaustestjä, tavallisissa saattaa kestää ennen kuin se plussa siellä näkyy.

).( Ovis on hyödynnetty ja nyt vaan odotellaan. Vaikka eipä mulla ole suuria odotuksia, enpä usko että heti ensimmäisellä kerralla tärppää.

Hyvää uutta vuotta vielä kerran kaikille!!!

Ja kiitos lohduista!!! :hug: Ei mun kyllä enää tarvitse testata, ei mulla mitään oireitakaan ole (verrattuna ivf:n hormoineiden aiheuttamiin "raskausoireisiin" ), normaalia loppukiertoa vain. Kuitenkin herkkä oli tuo testi (10 jotain). Nyt vaan odottelen tätiä. Ja oikeastaan toivon etten raskaana olekaan, tuli eilisiltana sen verran kuohuvaa kitattua :ashamed: (no siihen negapettymykseen myös). Sitten miehen kanssa väsyttiin jo ennen puoltayötä, mutta jaksettiin vielä vuoden viimeisen kerran nauttia toisistamme =) Että mukava vuodenpäätös kuitenkin - pitkän sinkkuajan jälkeen sitä nauttii vaan kun saa olla toisen vieressä peiton alla!!!

Terry/Ottis/SS/oivikki: mulla nyt alkaa helpompi aika, joten jos joku teistä haluaa, niin voin vaihtaa lauantain päivityksen johonkin arkipäivään!!!

teille kaikille.

Itselläni alkoi aamulla tuhruttamaan :eek: nyt kyllä on sekavaa. kp 22 ja edellinen kierto kp 23. No katsotaan tilanne miksi tuo tuhru muuttuu. Eipä auta muu, kun katsoa. Turhaan en gynen luona enään juokse. Enkä verikokeita ottamassa. Viimeistään tilanne selkenee kun vatsa paisuu, jos paisuu.

mimmimamma oma napaisesti

:/

Hatunnosto minultakin sinulle Ottis. Nyt täytyy toivoa, että mulle ei tule tästä vauvaprojektista liian isoa juttua. Kun tuntuu, että muuta ei mietikään....äh, ei se näin pidä mennä.
Elämän pitää kantaa ja jos antaa niin antaa. Tietysti vähän voi sitä pökkiä eteenpäin
=)

Yhteistyössä