40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
Kiitos kiitos Rinja! Ei mun mieheni mulle paljoa hattua tänään nostellut, kun viimein nousin ylös. Ajattelin venyä sängyssä ettei tule ainakaan riitaa ja niinkuin hän ei voisi minua silmissään sietää lähti jonnekin heti mut nähdessään :(. Surullistahan tämä on olla yhdessä niin ett lopulta molemmat ovat yksin. Tiedän ett mieheni olisi onnellisempi jos olisin lähtenyt mukaansa minne sitten menikään, mutt jos ajaa tilanteen siihen pisteeseen, ettei voi enää puhua normaalisti, niin silloin on parempi ollakin yksin.

Minnihiiri68 Peukutellaanpas nyt sit kuitenkin, ett tärppäis :heart: :).

Tarraliimapaketti ja vauvateippiä ikiemolle :heart:! Toivotaan siel salamatkustajan kyydissä olevan.

Inia Joskus tekee hyvää päästää höyryjä ulos vaikka sitten kuohuvan voimin jos ei muuten :). Hyvin on teillä ilta kuitenkin päättynyt. Olisinpa minäkin päätynyt mieheni kanssa saman peiton alle, vaan ei, eri huoneisiin meidän tiemme vei :|.

Mimmimamma Outoa on todellakin tuo sun tuhruttelu, mutt ei siinä todellakaan auta kuin odotella kuin käy. Plussatuulta sulle kuitenkin puhaltelen :whistle:.

[/url]

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

ikiemo (45)..................kp2/20-50........y?..........4.
Wiara(39)...................kp4/24-28.......yk7..............1.
Terry64 (45)................kp5/28-32..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako..............kp6/29............yk3..........1.yht.
haave3(41)..................kp6/28..................yk2v.............?
Ämy (40).....................kp8/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)................kp9/28-33........yk7.........1.
Minnihiiri68 (39)..........kp9/28..............yk?...............?
vauvatoive10 (42)......kp10/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp12/24.............yk6..........?
Solakka Silakka (40)...kp13/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45).......kp13/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp13/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp13/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)..........kp16/29-30..yk11......4./1.yht.
Tirlittan1968 (40).......kp18/28..............yk5...........2.
oivikki (41)..................kp19/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)...............kp20/24-28........yk4........3./1.yht.
Siiri Sisilisko(39).........kp20/28..............yk21..........1.
onlydream (36)...........kp21/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp22/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69 (40).....kp23/28................yk8......3.
happihyppy(39).............kp25/28......yk3(24).....3./1.yht.
Inia (43)..................kp25/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)....kp30/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp30/26-28.........y.n.2v......1.
Lumisydän (45)...........kp32/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp32/24-25............yk20........4.
Sariella09 (43)............kp35/40............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40).............kp57/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp72/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp88/25-43........?............1.yht.
MamaStella(39)...........kp?.................yk1.............6.

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT

Roosamaria69 (40).....dpo8
onlydream (36)...........dpo6
Iida-Karoliina (45)......dpo5
Tirlittan1968 (40).......dpo3
Ottis (42)....................dpo2
Haave2010 (41).........dpo2
Minnihiiri68 (39).........dpo1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.

Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Taustailijalta onnittelut murmurille ja pinkille!

Tulisin heti mukaan joukkoon iloiseenne jos täyttäisin tuon ikäkriteerin, sen verran mukavaa ja rempseää porukkaa näytätte olevan. Pitäkäähän yllä mahtavia juttujanne ja iloista meininkiä, täällä on ainaskin saatu monet ilot tarinoinnistanne. Jatkan siis hymyssäsuin juttujenne lukemista ja toivotan teille kaikille oikein hyvää alkanutta vuotta ja oikein isot plussapuhurit! :hug: :heart:

Taustailija-mimskeli

Hei kaikille, ulkona on mahtavan kauniin näköistä!

Otin esille tälle uuden vuosikymmenen ensimmäiselle vuodelle hankimani seinäkalenterin. Se on sellainen missä on ne mummot, tiedättekö mitä tarkoitan? Ne kuvat saavat minut aina hyvälle tuulelle. Kalenterin takakannessa on hyvä kertomus mummojen keksustellusta siitä lainaan lopun

- Välillä on onnellisempi olo kun ei tiedä edes mikä päivä on. Miten sitä oppisi rakastamaan epätietoisuutta? Kaikkihan on koko ajan kesken, eikä valmista tule koskaan.
- Ollaan sellaisia kuin ollaan.
- Elämä on kuitenkin ihanaa.

Tuossa on paljon sellasita mikä on tietysti lähes mahdotonta toteuttaa, mutta kuitenkin kolahtaa tuo rauhallinen suhtautuminen elämään.

Inia jos voit vaihtaa tuohon minun ke niin olisi mukavaa.

Rinja päivääkään ei mene, että ei olisi tämä haave mielessä, mutta vähitellen olen ajatellut, että mitä siten, mietinhän joka päivä myös monia muita asioita esim. mitä syön tänään, mitä puen päälle, mitä muuta teen tänään yms. siltikin ennätän elää ihan normaalia elämääni myös.

Roosamaria onko mitään oireita?

Ikiemo katsellaan ja muista olet rakaana kunnes toisin todistetaan :wave:

Hei :wave: . Otatteko mut mukaan porukkaan? En oo ihan vielä 40, mutta näyttää täällä olevan muitakin alaikäisiä. Täällä näkyy olevan pari tuttuakin...

Tässä mun tiedot Happihyppy (39)............kp 25/28................yk 3 (24)...............3./1. yht.

Mulla on 12-vuotiaat kaksoset edellisestä liitosta ja nyt on 1. yhteinen nykyisen miehen kanssa ollu yrityksen alla 2 vuotta. Viimeisimmän kaavinnan jälkeen yrityskuukausia on nyt ollut 3, mutta laitoin sulkuihin 24, kun se on oikeesti se aika, mitä on vauvaa yritetty. Siihen aikaan mahtuu kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja yksi kohdunulkoinen. Vuosi sitten jouluna olin sairaalassa kivuliaissa toimenpiteissä kohdunulkoisen (kohdunkaulan kanavassa) takia ja kaksi vuotta sitten jouluna olin juuri tehny plussatestin. Niin se vaan aika menee...

Mulle on tosiaan tehty 3 kaavintaa, joista kaksi vuoden sisällä. Lisäksi multa on leikattu isolla avoleikkauksella myoomia ja kerran niitä on höylätty kaavinnantapaisesti. Hiukka siis huolettaa ton mun kohdun kunto :ashamed: Onko teillä kellään myoomia tai onko niitä poistettu? Mikä toi RKTT on?

Hyvää alkanutta vuotta 2010 kaikille!

t. Happis

Ottis
Happihyppy Tervetuloa :flower:! Onpa sulla ollut rankka vuosi :(. Saanen toivottaa todellakin parempaa, iloisempaa, onnellisempaa ja vauvarikkaampaa uutta vuotta 2010 sulle :hug:!

ON Aikani kuluksi käväisin sitten kotitestin sivuilla ja tilasin herkkiä raskaustestejä 10 kappaletta (liuskoja) ku olivat tarjouksessa ja tietty yhden 25:n ja myös Apteekin raskautestin. Nyt pitäs tällä tytöllä olla arsenaalia testata sydämensä kyllyydestä jos siihen pienintäkään syytä on =).

Mies tuli kotiin. Näyttää käyneen mökillä, kun toi kaipaamani hömppätakin sieltä. Kun tässä viel hetken tokenen taidan yllättää meidät molemmat ja tehdä lettuja vuoden ekan päivän kunniaksi. Kumma on jos ei niillä miehen kielenkantimet aukene ja oikene :saint:.

Heipähei! Kyllä tämä mun verenvuodatus kumminkin kääntyi ihan niegaramaisiin mittakaavoihin... Mutta oli hauskaa hetken kuvitella kaikenmoista. Ja kiitos kannustavista kommenteista joita ehdin saada. =)
On se vaan kohtuutonta jos kierto alkaa olla 18vrk... Katselin historiaani ja löysin, että kerran aiemmin on ollut 20vrk pitkä kierto. Mutta eikös ne lyhyet kierrot tuppaa olemaan niitä ovuloimattomia? Vai muistanko väärin? Nyt oviksen kuitenkin bongasin poikkeuksellisen selvästi. :)
Eli rktt listalle en enää kuulu ja kp on 2.
Uusi vuosi ja uudet kujeet. ;) Mitä se sitten itsekunkin kohdalla tarkoittaakaan.
:heart: -terv. ikiemo

Ottis
Voi harmi :'( Ikiemo, ett noin kävi :hug:. Kai se merkki siitä on, ett keltarauhashormonia ei erity tarpeeksi jos luteaalivaihe jää kovin lyhyeksi. Siihen on ymmärtääkseni kuitenkin apuja saatavilla, joten eiku täysillä uutta kiertoa päin. Sit toisekseen, tiedän montakin tapausta (minä mukaalukien :)), jotka ovat tulleet raskaaksi tuollaisen minimaalisen kierron jälkeisestä kierrosta. Pidetään toivoa yllä :).

Minä olen päinvastoin jostain lukenut, ett ne ovuloimattomat kierrot olisivat tuskallisen pitkiä. Ottaa varmaan aikansa ennenkun kohtu tajuaa alkaa tyhjentämään itseään tai jotain. Tiedä tuota?

Lettutaikina on nousemassa ja mahassa kurnii tieto, ett saa pian slurps :p -juttuja maistellakseen =).

Ikiemo:hug: toivottavasti saat kiertosi kuntoon, auttaisiko tuo keltarauhashormoni/lugesteroni? Plussatuulia seuraavaan kiertoon!!:heart:

Tervetuloa happihyppy, täällä onkin meillä kiva porukka ja viihdyt varppina!!:wave:..seuraava päivittäjä siut listalle laitteleepi. =)

..saanko heti udella..milloin huomattiin tuo kohdunulkoinen/kipuiliko/vuosiko..mitkä vko:t?..itse plussasin Tapanina ja vielä en ole tohtinut odottajiin siirtyä :/ ..eka ultra on 8.1 vko:lla 6+0..tokihan sitä miettii että onko pieni oikialla paikalla..sen tiedän ettei mitää välttämäti vielä näy, korkeintaan ruskuaispussi..

Miulla höylättiin kohdunseinämää..en muista minä vuonna?..oli myoomia ja limis liian paksu-kuukautiset kun olivat n. 3-4krt/vuosi

Ottis miekii haluan lättysiäääää!!!:p ..paistelisikohan mies jos kaunihisti pyyteleisin ;) ..kopsenpas kohta!!

Ihanaista alkanutta uutta vuotta kaikille teille palstakamut!!!!!:heart:

..tässä äitin pieni -04 heti synnyttyä keskolassa, päässä sokeritippa.
Läheltä otettu kuva ja näyttää pikku herra pullukalta..vaan kattokaas seuraavaa..

http://www.aijaa.com/v.php?i=5479857.jpg

..tässä eka kylvyn jälkeen..voi että oli laiheliini pikku miesi, onpa hällä surkia ilmekkin..vaan niin tomera ja söikin heti itse-tosin pullosta kun ei jaksanut oikkein imeä tisua, unukka kun tuli aina simmuun pikkaraisella..kotona sitten jo jaksoi tissutellahin:heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=5479866.jpg

Kuvat hieman epäselviä-otin kuvat, paperikuvista!

..kovasti mie noita ensipäivien kuvia kattelin ja muistelin..:saint:

mur-mur&pienen pieniäinen 4+6:heart:

Täällä ihmekaalikeittodieetti tänään aloitettu, painoa tiputtelen sillä 3-7kgheti näin vuoden alkajaisiksi. :saint: :D

Viime vuoden viimeiset pupustelut aloitettiin aika aikasin tässä kierrossa....jatketaan samaan malliin, jos vaikka joskus tulosta syntyisi? :heart:

Mitäs sanotte tästä??http://www.studio55.fi/artikkeli/1025058/ , aikamoinen onni saada 3 vauvaa vielä tuon ikäisenä, onneksi siihen on vielä vuosia aikaa =) , ihmeitä siis sattuu ja tapahtuu :heart:

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille!

Mur-murin: Poika kyllä ollut pienen näköinen, mutta hyvin varmaan on kasvanut :)

mahdotontako :heart:

Mahdotontako nyt on pikku kaveri 5v. 117cm. pitkä ja 21kg. painoa ..kasvanut on siis kovasti, hoikka poikanen edelleenkin. :)

Laskeskelin että tuo äiti olisi 70v kun lapsoset 18v..huh huh miun mielestäin :eek: ..hänhän kirjoittelikin että todennäköisesti pystyy kasvattamaan lapset aikuisiksi.. enpä voi kun toivottaa hälle sydämmestäin onnea!!:heart:

Kiitos oivikki kysymyksestä. Enpä meinaa oireista vielä tohtia paljon sanoa. Voisiko mahaväännöt tai sellaiset vihlaisut olla oire? Palelee ja rinnat myös vähän arat. Toisaalta voivat olla myös merkkejä tulevista menkoista. Tilasin kans niitä halpoja testejä 10 kpl :) . Saas nähdä monta tarvitaan? Kunpa yksi riittäisi ;) ! Ensi viikolla sekin selviää, ja sen jälkeen seuraava mahdollisuus on todennäköisesti helmikuussa, kun joka toinen kierto mulla mahikset. Sitten saan ehkä jo pientä lääkitystä avuksi, niinkuin kokeeksi enne ivf-hoitoa.

happihyppy, tervetuloa :flower: , mulla yhtä kurja mennyt vuosi kuin sulla, km ja ku vielä tuoreessa muistissa :'( . Jospa meillekin jo aurinko lopultakin näyttäytyisi :wave:

Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille :hug: !

oivikki, se on ihan totta, että kyllä sitä saa unelmoida, kun muutakin miettimistä siinä on sivussa. Kyllähän se minäkin pohdin muutakin. Tietysti näin "niinä mahdollisina" aikoina sitä miettii enemmän.
Ikiemo, sulle lohtu :hug: ja onnea uuteen yritykseen.
Mulla on luontaisesti lyhyt kierto ja ei se mun tietääkseni johda ovuloimattomuuteen...ei kyllä ole kai ihan 18 ollut kuitenkaan. En tiedä. Mutta täytyy nyt pitää peukkuja, että sulla alkaa tasaantua kierto.

Tervetuloa mukaan happihyppy!

Ikiemo :headwall: miten se nyt tuollalailla iski paikalle se täti? Itsellä on kyllä myös tosi outo keirto takana/menossa. Nyt ensimmäinen pävä, kun ei yhtään vuotoa edes tihkuvuota siitä, kun uskoin menkkojen alkaneen.

Inia juu vaihdetaan ensi vkolla. Voi, että unohdin taas sinut päivitää, kun teet päivityksiä näkyykö sinun tiedot kahdella rivillä? Minulla näkyy, kaikki muuta ovat yhdellä rivillä.

Roosamaria oiret ja oireettomuus on rakauden merkki :D . Koska ajattelit uskaltaa testa ensimmäisen kerran?

Mahdotontako olen tuon lukenut ennenkin, minulle kyllä antoi toivoa tähän omaan toiveeseen.

Kävin tuossa aikaisemmin pitkällä kävelyllä juuri auringon laskun aikaa, niin ihanan kaunista lunta puissa, aurinko painui hitaasti maillen ja ihanasti lumi narskui kenkien alla, kun muuten oli niin hiljaista, kyllä sielu lepäsi :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Juu happihyppy, tuo RKTT= "raskaana kunnes toisin todistetaan".. ;)
:D Ai ku hauska.

Se mun kohdunulkonen "oireili" niin, ettei mulla ollu sitä sellasta painontunnetta eikä tarvinnu nousta aamuyöstä pissalle. Eipä tietenkään, ku se ei ollu kohdussa. Mutta noista jutuista tiesin, ettei kaikki ole ok ja menin ultraan. Lisäksi mulla oli vähän verenvuotoa, tuli valemenkatkin. Eka ultraaja sanoi pikkuisen olevan vain hiukka liian alhaalla. Siellä oli kaksi sikiöpussia ja toisessa niistä elämää. Meinas, että verenvuoto johtuu siitä toisesta, kun se on tulossa pois ja voi viedä tullessaan toisenkin matkassa. Varas mulle uuden ultra-ajan ja sanoi, että otahan nyt iisisti. Sinä iltana verta tuli sitten enemmän, mutta se onneksi loppui. Sanon onneksi, sillä sain myöhemmin kuulla, että ois voinu olla loppumattakin ja sitten olis pitänyt poistaa koko kohtu :eek:. Halusin sen vuodon takia seur. päivänä uuteen ultraan ja sieltä mut pistettiinkin heti sairaalaan, kun eihän se ollutkaan kohdussa ollenkaan vaan kohdunkaulassa. Olin aika raivona sille ekalle ultraajalle; lähinnä siitä kun se antoi mulle toivoa. Olin mennyt sinne sillä asenteella, että kaikki ei ole ok ja tässä käy huonosti. Kipuja ei ollut missään vaiheessa (viikkoja oli kasassa 6-7) paitsi sitten sairaalassa, kun mulle tehtiin siellä jos sun mitä eikä annettu kai tarpeeksi hyviä mömmöjä :whistle:

Millä viikolla tuo sun poika on syntynyt? Mun kaksoset syntyi viikolla 31+4. Vauvakuume vaan nousi, kun katsoin noita sun kuvia :heart:

Testailen kun saan postissa niitä testejä ensi viikolla :) !

Mulla meni tosi pitkän kaavan mukaan se ku. Ensin cytotecit, sitten kaavinta, ja lopulta kovissa kivuissa päivystyksessä leikkaus, viikkoja oli jo 9. Olettavasti niitä oli ollut kaksi, toinen kohdussa ja toinen munanjohtimessa.

happihyppy kiitos kun kertoilit, koetan olla itse stressamatta sellaiselle, mille en itse voi mitään. :/ ..ei kylläkään helppoa..poikaseni syntyi 34+6..eli hyvät viikot oli :) pitkä poikanen oli, syntyissään jo 47cm. Häneltä uupui oikiastaan vain tuo rasvakerros ihon alta, vaavi oli sellaisen vanhan ukkosen näköinen ;)

Miunkaan ei tartte juosta aamuyöstä pissalla mutta se alkoi edellisessä raskaudessahin hieman myöhemmin sitten, kun hieman oli kohtu enämpi kasvanut. Vuotoakaan ei ole ollut kuin se joulupäivän( oletettu kuukautisten eka päivä ) pikku lorahdus poksyyn. Vatsan kyllä tunnen; sen painavan, välistä kiristävänkin tunteen..ja hieman jo pyörrytystähin, sekä huonoa oloakin pukannut :p ..jospa tämä tästä menisi hyvin loppuun saakka..:heart:

roosamaria69 ikäviä juttuja olet sie joutunut kokemaan :( ..toivon siulle nyt sitä plussaa kovasti:heart: ..hyvät on siulla oireet.. :) ..ja se oireettomushin on hyvä, miullakaan niitä ei ollunna muuta kuin: kuumat aallot ja lämpödippi. 6-7vrk kuluttua oviksesta-lämpö nousi oviksesta vielä sen 0.04C =)

Alkuperäinen kirjoittaja roosamaria 69:
Testailen kun saan postissa niitä testejä ensi viikolla :) !

Mulla meni tosi pitkän kaavan mukaan se ku. Ensin cytotecit, sitten kaavinta, ja lopulta kovissa kivuissa päivystyksessä leikkaus, viikkoja oli jo 9. Olettavasti niitä oli ollut kaksi, toinen kohdussa ja toinen munanjohtimessa.
Tuliko sulle mieleen, että siihen vois vaikka kuolla :eek: ? Mää olin aivan paniikissa, kun lääkäri polilla soitti mulle verta valmiiksi. Ajattelin, etä miten sitä voi ollakin niin tyhmä, että vaarantaa henkensä ja että mun lapset jäis ilman äitiä. Kummasti se on nyt unohtunut, kun v-kuume nousee :whistle:

Mulle tehtiin ensin todella kivulias embolisaatio, jossa tukittiin kohtuun menevät pääsuonet ja sitten vasta uskallettiin kaapia. HCG rupeski sitten seurannassa nousemaan ja piti ottaa vielä metopiikki. Sitte jouduin vielä sairaalaan yllättävän ja runsaan verenvuodon takia. Pitkän kaavan mukaan mentiin siis täälläkin kohdunulkoisen kanssa. No, jospa neljäs kerta olis se onnekas... Voi kun siihen ei menis enää kauaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
happihyppy kiitos kun kertoilit, koetan olla itse stressamatta sellaiselle, mille en itse voi mitään. :/ ..ei kylläkään helppoa..poikaseni syntyi 34+6..eli hyvät viikot oli :) pitkä poikanen oli, syntyissään jo 47cm. Häneltä uupui oikiastaan vain tuo rasvakerros ihon alta, vaavi oli sellaisen vanhan ukkosen näköinen ;)
Olipa pitkä poika! Meillä mitat oli 40 cm ja 1775g ja toinen 42 cm ja 1810g.

Tuo painontunnehan on hyvä oire =) . Jospas se olis siis oikeassa paikassa. Meet varmaan varhaisultraan?

Hyvän kokoisia siunhin pikku miehesi olleet :) ..vaan onhan se aina tuo alle 2500g syntynyt pieniäinen:heart:..miun eka ultra on jo 8.1 vko:lla 6+0..jännittää kyllä..pelottaakin varmaan sitten lähempänä ultrauspäivää.. :|

Hurjia kokemuksia Happihyppy ja roosamaria :hug:

Minulla ei ole kokemuksia kohdunulkoisista tai keskenmenoista mutta kuopuksen synnytys oli hengenvaarallinen tilanne minulle (onneks ei vauvalle) - sisäinen repeymä ja hirmuinen verenvuoto....kiidätettiin leikkaussaliin, jossa 5 tuntia paikkailtiin ja leikkauksen jälkeen 4 pussia verta annettiin... Tämän takia minulla olikin jo aatoksissa etten enää vauvoja hanki mutta niinpä vaan ne ikävät kokemukset unohtuvat aikojen saatossa ja aloin taas kuumeilemaan. Ja nykyään saa niin hyvää hoitoa, että uhkaavatkin tilanteet saadaan hoidettua. Ei liikoja kannata etukäteen asioita murehtia, jokaisella on varmasti se yksilöllinen synnytys.

Ikiemolle lohtu :hug: menkoista --- täältä varmasti perässä tullaan ensi viikolla!

Mites Ottiksen lettukestit? Alkoi ittelläänkin tekemään lettusia mieli :p mutta viimeisteltiin juuri eiliset tortillajämät kaikenmaailman sörsseleineen - - nam, hyvää sekin oli ja nyt masu täynnä pönötetään koneella :eek:

Oivikilla mukavan kuuloinen kävelyretki tänään! Kyllä on ihanan talviset kelit täällä etelässäkin, ja oikein kaunis maisema kun ikkunasta ulos katselee...

Jaa-a, aattelin kuumeilla enää tämän tammikuun....ja jos vauvelia ei kuulu, niin suunnitelmissa siintää jo mukavia reissuja keväällä ja kesällä... Joku kuntosali tai kävelyohjelma pitäis myös toteuttaa kun siihen ei ole vielä toistaiseksi ollut riittävästi aikaa- työ ja uusperhe kyllä ovat työllistäneet siihen malliin :x No, ans kattoo, mitä tämä uusi vuosi tuo tullessaan.... =)

Leppoisia iltatunnelmia

Yhteistyössä