40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Heips,

Kyllä nyt uusi vuosi sai murheellisen käänteen tänään tuon ammuskelun takia - meiltä on vain kilsa selloon, ja miehen kanssa käytiin ostoksilla vain noin puol tuntia ennen kyseistä tapahtumaa....antaa miettimisen aihetta!

Anyway, toivorikasta uutta vuotta ja onnea kaikkiin mahdollisiin koitoksiin ihan jokaiselle!!

Inia, lohtu :hug: sinulle. Täytyy vain toivoa, sitä ei saa menettää.
Pinkki69, sinulle onnittelut plussauksesta.
Kävin hakemassa illaksi lyhtykynttilöitä. En oikein tiedä, miten tätä uutta vuotta juhlistaisi....mennäkkö ravintolaan ihan vai kotona vaan istuskella ja naukkailla jotain juomaa.
Äh, kyllä tämä ikä tekee tämän, ettei enää ole hinkua juhlimaan. Mutta jos olisi oikein mukavaa seuraa, niin voisi istua parilla.
Mutta oikein HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille. Jos en ole sitä jo toivotellut.

Ja niitä plussia tuokoon uusi vuosi :p

Pahoitteluni tädin yllättämille&negan testanneille:hug:..toivotaan uuden vuoden tuovan jokaisen syliin sen pienen:heart: ..

mimmimamma toivon sinulle kovin sitä testiviivan vahvistumista:heart:

Käythän heti vuoden vaihteessa siellä verikokeessa, jolla voidaan selvittää onko siellä masussa salamatkustaja..joohan?! ;) Onnen pipanoita siulle matkaan!!! :wave:

~*~ONNEKASTA UUTTA VUOTTA 2010 KAIKILLE PALSTA YSTÄVILLENI!!!~*~:heart:

mur-mur ja pienen pieniäinen 4+5:heart:

Ps. Pinkkis, onhan kaikki siellä OK?! :)

Pinkki69mullakin oli kahdesta ensimmäisestä kovaa menkkamaista jomotusta silloin kuin kuukautisten piti alkaa. Mitään punaista ei kuitenkaan tullut mut kivut oli kuin kuukautisissa ja ehkä jopa kovemmat. Eli se on normaalia =) alussa.

Aloin itkemään tuota Sello-juttua vaikken ole ikinä kuullutkaan koko paikasta! Surullista! Saisivat nyt edes sen miehen kiinni ettei riehu pyssynsä kanssa enää muualla!

Ottis
Ok SS, seuraa vaan mun dpo:ta, niin pysyt kärryillä omissa laskuissa. Mehän ei vielä luovuteta. Varsinkaan kun nyt näin lupaavalta tuolla plussapuolella näyttää. Tiedä, vaikka "tauti" tarttuisi :saint:.

Pinkki Poistin sut rktt-listalta. Pidä vaan plussasta kiinni äläkä edes ajattele sen haalistumista. Sinä todellakin annat toivoa meille ensimmäisestään haaveileville, että siitä vielä totta tulisi.

Huih! Teistähän näkyy monet asuvan samalla suunnalla, tiedä vaikka törmäilisitte toisiinne tuon tuosta siitä tietämättä :). En ole tänään vielä uutisia kuunnellut, enkä netistäkään katellut, kun on niin kiirettä pitänyt piha- ja muiden touhujen kanssa. Surullista, jos siellä on jotain kamalaa tapahtunut. Pitääpä kurkata uutisia :(.

Rinja Täällä vähän samanlaiset fiilikset, vielä mietin miten vuodenvaihdetta juhlistaa, vaikka taitaa käydä niin, että tässä kotona ollaan ja ammutaan ostamamme raketit sit ihan vaan kahdestaan. Tässä aika vireä naapurusto kyllä, ett voi sakkia illan mittaan tupaan pöllähtää kuin lunta. Vähän vaan otti päähän, kun mies jo soitteli olevansa tulossa kotiin, kun minä kuvittelin voivani tilata häneltä juomisia Alkosta, mutt nyt näyttää siltä, ett pitää sittenkin lähteä ihan ite taas asialle :headwall:.

Äidin haudalle ainakin pitää tointua kynttilät viemään, sillä hän kuoli uudenvuodenaattona, joka ei koskaan unohdu :'(. Silloinkin raketit ammuttiin, mutt mummolle taivaaseen :saint:. Iik, ihan alkoi muisto itkettää, mutt eiku täysillä etiäpäin, sano mummo lumessa :wave:.

pinkkis Mulla on kanssa ollut ihan koviakin menkkamaisia kipuja, ne kyllä saattaa pelästyttää mutta eivät ole vaarallisia. Vuotoa oli tässä viimeisessä raskaudessa, kesti pari päivää ja oli niukempaa (vaaleampaa sellaista liman sekaista ja rusehtavaa välillä). Hyvin sinulla kaikki menee ja saatte syksy vauvan..niin ihana asia :heart:
Ja epäilit koko asiaa, kun näistä hoidoista ei ole takeita.Taisit siihen malliin jotain tuossa piinapäivinä kirjoitella. Heti ekasta ifv: stä plus!. Ehditte vielä saamaan mukavasti sisaruksiakin tälle vauvalle, jos haluatte. Siellähän ne odottaa pakkasessa vuoroaan.

roosamaria69 Käytitkö tota lääkettä jo aiemmin kun olit raskaana? Albetonia minulla nyt kanssa käytössä. Aiemmissa raskauksissa ei ole mitään lääkkeitä tarvittu. Silloin vielä nuorena paineet aivan huippuluokkaa oli. Myrkytyksissä sitten nousivat paineet. vikassa raskaudessa laskivat vasta reilun puolen vuoden päästä synnytyksestä, jolloin tuo altistus tuohon että verenpaine alkaa jossain vaiheessa vaivata, toteutui minun kohdalla. Uskon tuohon että kun on lääkiyys ei tästä pitäisi olla haittaa. Varmaa näin riskiraskautta seurattaisi tarkkaan kun johan tämä ikä on aika riski sinänsä. Mutta minä ottaisin tosi rauhallisesti ja tuijottaisin varmaan vain omaan napaan. Tosi itsekäs olisin.

Mimmimamma jännään kovin sinun puolesta täällä. Kyllä kuulostaa kovin raskaus oireelta tuo sinun oksentelu. Muistan hyvin miten just syöminen jäi kesken kun palat ei vain mennyt alas ja yök olo tuli, ja illasta enempi yökötti. Minua huvitti aina kun puhutaan aamu pahoinvoinnista. Mulla opli illat pahimmat. Parit oksut kyllä aamustkin tuli. Ja just tuossa viikoilla 6-7 ne alkoi. Etkö tosiaan jo uskalla käydä ultrassa tarkistuttamassa, vai onko helpompaa nyt vain antaa päivien kulua?

Minulla pojat on siellä tosi lähettä sellon kauppakeskusta. Ja heti aamulla piti soittaa että missä ovat kun sellossa käyvät. Onneksi eivät olleet vielä kaupoilla. Ja olivat uutisia kuunnelleet ja tiesivät etteivät sinne olleet menossa. Nythän se on ohi..Aivan kamalaa, miten tämmöiset toistuu nyt yhtenään..

Iida-Karoliina, sain sen Albetolin käyttöön, kun alettiin reilu vuosi sitten yrittää raskautta. Sitä ennen olin käyttänyt pari vuotta toista lääkettä. Täytyy sitten seurata tarkemmin, jos raskautuu, miten paineet käyttäytyy. Mulla on alapaine ollut aina vähän koholla, ja lääkityksen sain, kun oli silloin alapaine yli 100 (yläpaine taas 110-130). Muuten olen suht hoikka, en polta, enkä juo, ja liikunkin kohtuullisesti. Ainoat paheet on jotkin herkut =) , ja oon herkkä stressaamaan, eli tavallaan selittämätön tuo tauti! Ainoa mitä olen lukenut siitä negatiivista, että vaikuttaisi vähentävästi haluihin. En ole kylläkään huomannut käytännössä mitään sellaista:LOL: !

Mäkin käyn Sellossa aina välillä, vaikken ihan siellä päin asukaan, mutta kuskaan toista poikaa pari kertaa viikossa sinne suuntaan harjoituksiin!
Kyllä ne ihmiset on hulluja, ei voi muuta sanoa, jos tämä on taas mustasukkaisuusdraama niin eikö olisi helpompaa etsiä uusi nainen kuin tappaa monta ja itsensä.....no kun sekoaa niin silloin sekoaa, ei sille mitään voi. Tosi surullinen juttu.

Verenpaineesta vielä, minä olin joku "rajatapaus" kun verenpaineet nousi loppuraskaudessa välillä lukemiin 97/147 ja kävin äitipolilla ja ultrattiin ja valkuaista ja sokeria ei tullut, en saanut mitään lääkettä muuta kuin sairaslomaa ja lapset oli kooltaan 3770/52 ja 3970/51.
Voipi olla että nyt vanhemmalla iällä tulisi enemmän ongelmia, mutta en osaa sitä niin kauheasti pelätä.
Mun paino nousi ekassa raskaudessa vain 5 kg ja tokassa raskaudessa 12 kg. Silti sain isot vauvat.
Olen aika iso nainen, 172 cm ja 77 kg , en lihava, mutta sanotaan vähän romuluinen ja en tosiaan mikään sellainen siro ....
Kohta joku varmaan tunnistaa mut :)
Hyväää uutta vuotta kaikille !

Kaikille ihanaa Uutta alkavaa Vuotta 2010! :heart: :flower:

Olkoon se meidän monen plussavuosi! :saint:

Pinkkis: Jano on hyvä merkki, siellä se pieni kasvaa!! :heart:

Kaikille RKKT:läisille plussia kovasti peukuttelen!! :wave:

Mahdotontako :heart:

Ottis , kyselit kilppariarvoista, ovat olleet kohdallaan lääkityksen aikana, pitkään pärjäsin yhdellä napilla thyroxinia ja nykyään otan 1,5 tablettia päivässä, kerran vuodessa käyn kontrollissa ja saan uuden reseptin, pitää mennä alkuvuodesta taas. Mulla toinen lohko on tallella, joten osittain kai on omaakin tuotantoa.

Ottis
Vauvatoive10 Mulla kilpparin omaa tuotantoa ei pitäisi olla ja pikkuhiljaa olen nostamassa annosta tohon samaan kuin sulla. Labraan asti otan jtp 1,5 tbl ja jtp 1 ja neljänneksen. Minä sen sijaan olen pieni ja ns. siro :saint:, joten sekin vaikuttaa tohon annokseen.

Täällä melko tylsät fiilikset. Mies otti töistä tultuaan heti tunnin torkut kun minä huitelin vielä asioilla, syötiin ja nyt vaan tapetaan aikaa. Ai niin juu, meillä mies imuroi alakerran ja mä yläkerran. Tästä vielä ku hetken huilaan, lähden saunan pesuun ja sit korkkaankin ekan siiderin. Sitä punaviiniäkin nyt sitten hain ja mies oli tuonut pullon skumppaa eli eiköhän tässä ilo iriti saada. Päätin, ett tää on meidän viimeinen vuodenvaihde ilman omaa vauvaa :), tai toivotaan, ett se solumöykkynä peesissä jo olis :whistle:.

Vielä yksi Sellon lähistöllä asuva ilmoittautuu! (Nyt se hullu on onneksi tappanut itsensäkin. Mutta tosi surullinen tarina.) Hauska sensijaan ajatella, että lähistöllä näillä sivuilla vieraillaan. =)
Onnitteluja kovasti erivahvuisia plussia bonganneille!!!
Itselläni on hämmentäviä ja kummallisia oireita oman navan ympärillä. Olisin kovasti kiitollinen jos joku osaisi ja jaksaisi niitä kommentoida: Eli, kuten aiemmin kerroin, tikutin tasavahvat viivat ovistesteihin 23. ja 24.12. Jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä näin villin seksiunen, joka herätti minut ja mieheni :) ja silloin aamuyöstä lemmimme. Tuolloin oli kp12. Eilen illalla sain wc-paperiin vähän veristä vuotoa, joka on tänään lisääntynyt. Se ei ole kovin runsasta, mutta siteen vaatii kuitenkin. Tänään siis kp18. Olen aika ymmälläni. Kovin varhaista olisi tädin tulla. Miten runsasta/pitkäkestoista kiinnittymisvuoto voi olla? Ja voisiko tämä jo olla sitä? Tämmöisiä kyselen ja samalla toivottelen teille kaikille onnellisia asioita pullollaan olevaa uutta vuotta!!!! =) ikiemo

Ottis, olen kuullut että jotkut ottaa jopa 2-3 tablettia päivässä.
Ilman mitään leikkauksiakaan.
TSH:n kannattaisi olla ainakin alle 2,5 ja minulla se on joskus jotakin vain 0,8 ja joskus 1, jotakin ja joskus se 2,5 mutta sen korkeammelle ei päästetä sitä nousemaan.
IKIEMO, en tiedä voisko tuo olla kiinnittymisvuotoa sitten, tosiaan aika aikaisessa on menkat jos ne nyt alkais. Jos ei sulla yleensä ole välivuotoja, niin ehkä pian voisit koittaa tehdä jonkun herkän r-testin, eikö vaan?

Rosamaria69/vauvatoive10 on kyllä jännä tauti.Haluja ei ainakaan ole laskenut. Itse en myös tupakoi ja alkoa tosiaan vain joskus lasi viiniä ja tosi vähän mitään.Nytkään ei uutena-vuotenakaan oteta mitään. Liikukkunut olen aina. Tosin nyt vähemmän ja pitäiskin alkaa taas harrastamaan enemmän. Ja herkkut kun maistuu. Nyt on hiukan liikaa painoa mitä haluaisi. mutta aivan normaali painoinen vielä kuitenkin. Nuorena vaan olin niin hoikka että nyt tuntuu että pitäisi ainakin 10 kg saada pois. En hento ja pieni ole minäkään. 175 pitkä ja sen 85 painan. Vaan kun nuorena vaan sen 58. Niin onhan tätä massaa nyt. Kahvia juon kanssa nykysin ihan liikaa, sitä täytyy kyllä vähentää.
Mulla on kanssa ollut isot vauvat. Eka 3620ja 52 pitkä. Toka 3780 ja 50 pitkä. Kolmas 3960 ja 53 pitkä Ja kuopus 4100 ja 53 pitkä. Joka kerran on sokereita tarkkaan mittailtu kun ovat isoja olleet. Mutta ei ole ollut.

:LOL: niin, minäkin asun aika lähellä Selloa, vaikken siellä asioikkaan on mun makuun ihan liiiian iso kauppakeskus...

INIA Samaa ajatus rataa kulkee omatkin mietteet, mutta sulla vielä mahdollisuus plussata odota ne muutat päivät vielä ja testaa uudelleen

mimmimamma jännittävää! kyllä sinä jo olet raskaana, kiva juttu =)

oli taas paljon kirjoittelua ja mukava niin. En nyt osaa kommentoida sen kummempaa..

Onnellista UUtta Vuotta Kaikille ja plussia kaikille roppakaupalla

Kylläpä täällä on juttua =)

Pinkki ihan huippu juttu, onnea kilokaupalla! Kontillinen vauva liimaa, tarraa ja teippiä. Kyllä annoit todella toivoa minulle ensimäistä lasta haaveilevalle. Noista tissi oireista, kyllä ne varmaan oli niitä r.oireita. Minulla on alkanut aina pregnylin jälkeen hiukan tissi oireita, mutta ne ovat hiipuneet noin vkon jälkeen.

Velmuliina kiva kuulla sinunsta, miten voi aika rientää tätä vauhtia?? Huomiselle koitokselle voimia ja onnea!

Torpeedo kiitos, kun tulit meille kertomaan kuulumisiasi ja oli ihan kuulla, että koet tämän miedän iän hyvän ikänä olla äiti pienellekin lapselle.

Minnihiiri onnea ovis + :ssata.

Fiia69 tervetuloa mukaan!

Mimmimamma tälläaisesta lapsettomasta sinun oireet on tosi lupaavat, kuten edelliset ovat jo kertoneetkin.

Inia :hug: se on niin masentavaa.

Solakka silakka hyvät suunnitelmat sinulla uudelle vuodelle. Onnea sinne teille, jotta uusi vuosi toisi teille sen +.

Ikiemo jospas tosiaan olisi sitä kiinnittymisvuotoa, peukutus!

Ottis kiitos, kun päivitit eilen ja tänään.

Surullista oli kuulla tuosta apumisjutusta :'(

Yhteistyössä