40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
Vauvatoive10 ja Iida-Karoliina Lohdullista tietää, ett kaikki muutkaan eivät ole ihan perusterveitä, vaan ongelmia on ja silti rohkeutta yrittää tehdä haaveista totta.

Vauvatoive10 Miten sulla kilppariarvot ovat vaikuttaneet raskauksiin, vai onko raskauksia ollut leikkauksen jälkeen?

Korkea verenpaine on pelottava tila, mutt sulla I-K onneksi siihen lääkitys ja varmasti tarkkaillaan paineita tiuhaan, kun raskaus alkaa. Nimenomaan kun :attn: :).

Rinja Onnittelut emäntäkärpäsen puremasta. Mulla jäi jouluksi sauna pesemättä ja kieltämättä tänään katsoin, ett pitäisi se pestä, mutt olen niin sippi ja kipee, ett päätin siirtää sen huomiselle. Niin lähdetään meiltäkin uuteen vuoteen puhtaasta saunasta :saint:.

Haave3 Paranehan pian! Kurjaa olla sairaana :(.

Erka Varmasti seuraavassa ultrassa syke näkyy jo. Hyvät on vertailukohdat sulla ja kun esikkokin siellä täysillä porskuttaa, varmasti uskot, että hyvin käy nytkin, vaikkei sykettä eka kerralla ja huonoilla laitteilla näkynytkään. Rohkaisuhali sulle :hug:!

ON Tänään on nippaillut ja tuntunut painetta vasemmalla puolella alamasussa ja oikealla puolella kirveli alkuillasta kuin olis puhjennut munarakkula ilmoitellut itsestään. En siis todellakaan osaa sanoa kummalta puolelta se follis olis nyt irtoamassa tai irronnut. Päivällä oli ennen yhtä ihan käsittämätön vilukohtaus, mutt se meni lumia luodessa ohi, joten kai tässä oikeasti ovistellaan :heart:. Hassu olen kun tänään ruokaa laitellessa yllätin itseni ajattelemasta kuin olisin raskaana jo ;).
 
Kuntosalilla käytiin tänään kullan kanssa pitkästä aikaa ja tehtiinpä Uuden vuoden päätös samalla, että aloitetaan tuo kuntosaliharrastus ihan toden teolla nyt vuodenvaihteessa... =) Miesjutut pyörii näköjään edelleen keskusteluissa. Meillä tuo toinen puolisko enimmäkseen käyttäytyy kyllä ihan hyvin, mutta eiköhän meissä jokaisessa välistä ole sitä uhmakasta pikkupoikaa tai -tyttöä... ;) - itse ainakin tunnustan, vaikka muuten elämä jo koulinut ja hionnut tässä matkan varrella. Ja toisaalta pieni pilke silmäkulmassa - sellainen lapsenomainenkin on aina paikallaan... Meillä kotona puhutaan suoraan ja kursailematta näistä seksiasioista ja minua ei ainakaan hätkäytä laisinkaan jutut tässä ketjussa. Puhutaan asioista asioina ja sillä siisti - siksi tähän porukkaan on varmaan niin helppoa sulautuakin; ihan kuin tulisi omien joukkoon :LOL: Mulla eilinen oli sen tikkuilun mukaan se ovulaation huippupäivä - tänään viiva oli jo haamu entisestään. Sängyssä ollaan kullan kanssa vietettykin aikaa nyt ihan täydellä antaumuksella ja hyvältä on tuntunut... Nyt sitten vaan odottelemaan toiveikkaana :heart: Huomenna voisin miekin pestä tuon saunamme - kiitos vaan vinkistä; jäi täälläkin joulun alla tekemättä! Mutta nyt siemailen antaumuksella lasillista punaviiniä, jos se vaikka auttaisi tuohon mahdolliseen kiinnittymiseen - mutta vain lasillinen, huomiseksi pitää jättää myös... Kaikki pelissä edelleen :D
 
Iida-Karoliina, minäkin jäin loppuvaiheessa sairaslomalle molemmista raskauksistani juuri verenpaineen vuoksi, keikkui siellä kielletyn rajalla , mutta en saanut raskausmyrkytystä, ja kaikki meni hyvin loppuun saakka.
Olin silloin sentään nuori, 28 kun sain esikoisen ja 30 kun toisen, niin että mitenkähän kävis rouvan verenpaineiden kanssa 43-vuotiaana????????
 
Ottis
mur-mur Kiitos :hug:!

Haave2010 Mulla vähän samat suunnitelmat iltapuhteenkin osalta. Punaviiniä ei talossa tosin ole (enää, kukalie juonut :)), mutt ruusuviiniä löytys ja sitä ajattelin testata. Miestä en viiti ajatuksella kiusata, kun sen täytyy kuitenkin lähteä töihin, mutt jospa sitten myöhemmin :saint:.

Vauvatoive10 Paineissa tietty nousun vaara itsekullakin kun 40:n rajapyykki on ylitetty, joten varmasti se nousee niin sulla ku mullakin sitten =), mutt toivotaan, ett pysyy kohtuudessa kuitenkin.

Olet siis lapset saanut ennen kilppariongelmia? Olethan tarkistuttanut, että sulla arvot nyt ok? Olen nimittäin lukenut, ett kilpirauhasongelmilla todellakin on merkitystä raskautumisessa ja varsinkin raskauden aikana. Alitoiminta voi vaikuttaa jopa vauvelin kehitykseen ja käsittääkseni keskenmenoihinkin :(. Ymmärtääkseni luonto kuitenkin asiaa korjaa ja raskaana ollessa kilpparihormonia erittyy enemmän sikiönkihn tarpeisiin. Sillä mullakin varmaan kesällä kilppari alkoi heräillä :|. Vaikeita juttuja.

ON Nyt muuten tuntuu vasemmalla puolella tottatotisesti. Tän "kivun" vuoks mä varmaan tänään ajattelinkin olevani raskaana, kun tuntemukset niin selvästi jostain muualta kuin suolistosta =).
 
Miullahin oli edellisessä raskaudessa(ikää 39v.) verenpaine korkialla mutta ei tavinnut sitä lääkitä. Pelkäsivät kovin että ison sokerivauvan saisin kun sokeritkin oli aikas korkialla.

Insuliinia käytin vain hetken, olisiko ollut n. 3vko:a. Sitten yllättäin normaalilla tarkistuskäynnillä neuvolassa vko:lla 33+3 pasitti terveydenhoitaja miut sairaalaan kun verenpaine 150/96 ja virtsassa valkuaista.. ja sairaalaan jäin ja siellä tuo raskaumyrkytys hissuksiin iski kunnolla ja vko:lla 34+6 sovitusti sektiolla poikanen syntyipi 2210g/46cm:heart:

Suurin ongelma ja huoli oli miun sektiohaava, joka tulehtui ja sitä jouduttiin operoimaan uudemman kerran..
:( ..vielä lähtöpäivänäkin hieman näytti uudestaan tulehtumisen merkkejä mutta sitkeillä vetyperoksidi kuohutteluilla ja ilmakylvyillä kotosalla parani..nostin aina vattarellukkaa ja pidin sellaisen pienen tuulettimen edessä- tuntui hyvältä, sai haava ilmaa ja parani sitten nopsaan:D

Mie kovasti toivon että tarvittaessa voisin synnyttää seuravan kerran alateitse, paranee huomattavasti nopsempaan. =)

..tämmöttii kirjoittelen..eli kovin taitaa pinnalla olla jo nuo raskaus&synnytys jutskat ;) ..vaan onhan se jännää ja enhän mie meinaa kunnolla muistaa montaakaan juttua esim. -04 odotusajasta..:eek:..se muistihärö, "rouva dementico".. :D
 
vauvatoive10 aivan loppumetreillä alkoi verenpaine nousta minullakin. Sain ekaa odottaessa, jolloin olin 20v. Silloin ehdin olla sairaalassa 2pv ennen vauvan syntymää. Käynnistystä suunniteltiin mutta pipana ehti syntyä ponttaanisti kuitenkin ja kaikki meni hyvin. Ja toisenkerran sitten nyt viimeisellä kerralla kun olin 32v. Jolloin menin viimeiselle neuvola käynnille ja sieltä "neuvolan täti " laittoin samana päivänä sairaalaan. Samoin suunniteltiin käynnistystä, mutta vauva alkoi syntyä ponttaanisti. Ehdin olla sairaasassa sisällä viikon varran. Kaikki päättyi hyvin. Ensi sijainen hoitohan tuossa on lepo. Se 3 pikkulapsen äidiltä sujuu parhaiten sairaalassa.
Tuossa viimeiseessä raskaudessa varmaan oli ihan stressi syynä koko juttuun. Elämän tilanne oli sellainen. Nyt noita riskitekijöitä ei onneksi ole. Minä ihan varovasti olem maininnut tästä verenpaineesta kun tuolla lekurilla olen käynyt (näitten vauva asioiden tiimoilta) kun luulin että tähän tämä haaveilu nyt tyssää. Niin ei ollut kun lääkkeiden vaihto sopivimpiin, monet näistä lääkkeistä aiheuttavat keskenmenoja. Se ettei tätä olla kauhisteltu on auttanut siinä ettei nyt sitä niin Kummanajuttuna enään pidä. Muuten kun olen hyväkuntoinen. Aina olen liikkunut paljon ja muutenkin elän suht terveellisesti.

ottis kiitos sinulle myös kannustuksesta. kiva kun sulla jo niin odotus olo =)
Minäkin laskeskelin että jos nyt olis tärppi käynyt niin alkais vadelma olla kohdussa perillä ja sitten jospa uuteen-vuoteen mennessä olis kovasti kiinni kohdun lämpöisessä =)
Ompa mukavata tämä haaveilu!!
 
Pinkkis! Mahtavaa!!! Ihanaa! Onneaonnea miljoonasti! OLi kyllä todella hieno piipahtaa lukemassa upeat uutiset! Jotenkin sellainen kutina olikin, että plussaisit. En tiedä, mistä se fiilis tuli, vai onko tämä nyt sitä kuuluisaa jälkiviisastelua :)



Täällä kuulumiset eivät kummoisia, menkkajuilintaa on, joten tuttua rataa tätiä odotellessa menee uudenvuodenaika. Se onkin sitten melkoista melskettä :LOL:

Verenpaineista täällä näköjään on ollut puhetta. Huh mur-mur Sulla oli kyllä akuutti kriisi :eek:! Samoin Iida-Karoliina...

Itse olen stressiherkkä paineiden ottaja, joten verenpaineet pomppivat välillä pilvissä. Toisaalta osaan kyllä sitten ottaa erittäin löysästikin, jolloin pudotus on roima. Kaffinjuonnin olen onnistunut jättämään yhteen kuppiin päivässä, varsinainen niuho =) Nyt kun sen on vähemmälle jättänyt, ei tee enää oikein mielikään... Silloin nuorempana, kun sain esikoisen (ja ainoan ), verenpaineet poukkasivat loppuraskaudessa niin korkealle, että raskausmyrkytyksen vaara oli olemassa. Mutta ei mitenkään käynyt. Ehkä pitäisi ottaa nytkin vähän rauhallisemmin, mutta työelämässä vedetään ihminen aika piippuun...Toisaalta jos joskus saa ottaa löysemmin, niin se hyödynnetään puhtaalla omallatunnolla :D Ainakin näin välipäivinä on ollut rauhallinen meno...

Kiits. vinkistä mur-mur, mutta nyt ei pääse teeveelle, soffan on teinit vallanneet :xmas:

Niin ja nyt kaikille:
 
Ihanan lämpimät plussa onnittelut :) Yeah!!!!

Hyvä pino.:flower: joten jatketaan samaan malliin...plussien suhteen.... Kohta kaikki tuolla odottajien pinossa:)

6 volyymi meneillään...ja juttua sen kun pisaa.

Velmuliinalle tsempitykset tuohon synnytykseen ja Torpeedolle terveiset :)

Mimmimmamma
 
Ottis
Kiitos vinkistä mur-mur. En valitettavasti vain pääse sitä kattomaan, kun mies kattoo "Sukellusvenettä" :(. Ja menee siinä sivussa minun lemppariohjelma "Rekkamiehet jäällä"-kin ohi :'(. No, kahtokoon kun kerrankin mun kanssani näin myöhään kupsaa ;).

Iida-Karoliina: Minä myös laskin, ett jos tärppi olisi käynyt, niin olisivat simpat varmaankin aamuyöstä perillä ja sittenhän siellä vasta sutina käykin, kun pitää se munis pyydystää ja kaikkea sellaista kivaa :heart:.

Hurjia kokemuksia teillä Naiset ollu noitten paineiden kanssa, mutt tohon raskausmyrkytykseenhän on pakko jollain tasolla tässä iässä henkisesti valmistautua jos vauvasta haaveileekaan, niinkuin kaikkiin muihinkin komplikaatioihin, niin surullista kuin se onkin :'(. Toivotaan meidän kaikkien muodostavan sellaisen onnellisten joukon, jossa ei tuollaisia kurjuuksia tapahdu :saint:.

Lumisydän Työnnä raketti sen tädin tiedät kyllä minne :) ja ammu se taivaisiin.

ON Nyt on kyllä ollut ovisoireet niin selvät, ett jos tuuri kävisi ja olisin raskaana niin totisesti tietäsin sen heti alusta tienneeni :LOL:. Tää on jälkiviisastelua etukäteen :kieh:.

Nysse mies vasta lähti suihkuun eli voinkin tästä livahtaa töllöttämään. Kauniita unosia kaikille :wave:!!
 
eli minulla nuo haamut ovat ja pysysyvät haamuina :LOL: En saa piirettyä mitään paksua ihanaa plussaviivaa tuohon testiin :LOL:

Huom ei herkkä vatsaisille!

Eilen tuli yllättäen aamun maitokahvit suorana viivana ylös nauttimisen jälkeen. Röörit auki ja tyhjennys, jonka jälkeen olo sellainen, kuin ei olisi mitään pahoinvointikohtausta tapahtunutkaan. Illalla sitten pientä yökkäilyä ja ruisleipä ei pysynyt kovin hyvin vatsassa.

Tänä aamuna taas nautin tuota aamukahvia ja taas pahoinvointi/oksennus fiilis. Ei auttanut muuta kun avata suu ja kaikki lensi kaaressa ulos.

Eli olisiko tämä nyt sellainen oikea raskausoire? Koska krapulainen olo jatkuu ja muistelen sen olleen aikana selkein merkki alkaneesta raskaudesta. Kakkosen kanssa minulla oksentelut alkoivat pitkälti ennen kun tk:ssa sain virallisen plussan papereihin.

Eikö se ole niin että nämä oksut alkavat raskausviikolla 6?, Nyt olisi 6+0, jos viimeiset viralliset kuukautiset oli 19.11 ja kierto 28. Edellisessä km (loka/marraskuu) en saannut näin selkeitä oksu kohtauksia.

mimmimamma ihmettelee
 
Aamupäiviä, taitaa kurjat PMS oireet hiipiä taloksi, tänä aamuna 3v poikaselle tuli huudettua, siitä nyt tosi kurja mieli :ashamed: eihän se pojan vika ole että äidillä hormoonit heittää härän pyllyä,pyysin kuitenki anteeksi ennen kun vein hoitoon,mutta paha mieli jäytää siitä huolimatta sisuksissa:ashamed: li siihen olevinn syytäkin ei sytönyt aamupalaa ja pukemisen kanssa haahuili,ei näköjään näillä päivilää paljoa tarvitse kun keittää kattila yli :headwall: :headwall:

mimmimammavahvasti kuulostaisi oireesi raskaus oireilta,mulla molemmissa raskauksissa juuri n.noilla viikoilla alkanut tuo 24/7 krapulainen olo,kummassakaan odotuksesa en ole oksentanut mutta muuten on olo ollut öllö.
 
Täällä taas testattu se tuttuakin tutumpi nega (piti testata, että voi ottaa illalla kuplajuomaa :whistle: )
En osaa enää surrakaan, on sellainen kestomasis vaan päällä tän lapsettomuuden suhteen.

Mutta kaikesta huolimatta, ihanaa uutta vuotta kaikille!!!


 
Ottis
mimmimamma Mun mielestä tuo on ihan aiheellista tarkkailua :saint:. Niin innoissani oli pohdintasi luettuani, ett kipaisin kalenteria vähän lueskelemaan ja kun ihmettelin tuota sun kp20:ntä tuossa listassa, oletan, ett sulla on silloin ollut jotain vuotoa, jonka olet olettanut tai uskonut olleen tädistä johtuvaa? Olenko ihan hakoteillä? Jos en ole, niin tossa listan kp1:n paikkeillahan sulla olisi ollut noista edellisistä menkoista laskien dpo7 tai jotain, eikös vaan? Silloin se vuoto mikälie olisi hyvinkin voinut jo olla kiinnittymisvuotoa ja silloin olisit todellakin raskaana haaleista viivoista huolimatta =). Nuo oksutkin viittaisi siihen :x.
Vautsi, se olis kyllä ihan älyttömän mahtavaa :hug:! Pliide, etkö mistään sais sellaista testiä, ett uskoisit plussannees :D?
 
Iida-Karoliina, mulla kanssa verenpainelääkitys, Albetol, ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Siinä mielessä poikkean teistä, että raskauksien aikana paineet laski hyvälle tasolle. Miten lie nyt vanhempana!?

Olen myös välillä kova stressaamaan ja huolehtimaan. Nytkin kun tytöt on isällään, mietin koko ajan miten pärjäävät :'( .

Raskausoireita myös koko ajan olen huomaavinani, vaikka vasta dpo 7 :ashamed: . Eilen palelin kauheesti, ja oli vähän kuumeinen olo, tietysti heti sanoin miehelle, että tää on merkki raskaudesta. Myös kaikki maku ja haju tuntemukset ajattelen heti raskausoireiksi, kuten myös näppylät ja mahajuilinnat. Olen myös huomattavan rauhallinen, kun yleensä viikkoa ennen menkkoja alan tulla äkäiseksi, no kerkiihän tässä vielä :LOL: . Mulla on myös sellainen jännä päätuntemus yleensä ennen menkkoja, niin että sitä odotellessa...

Näihin oireisiin miehellä muuten on tapana sanoa, että "nuohan ovat toistuneet joka kuukausi", että se siitä miehen logiikasta...

Jokatapauksessa hyvää uutta vuotta kaikille kohtalosisarille :heart: :heart:
 
Ottis
Torstai 31.12.2009

[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Wiara(39)...................kp3/24-28.......yk7..............1.
Terry64 (45)................kp4/28-32..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako..............kp5/29............yk3..........1.yht.
haave3(41)..................kp5/28..................yk2v.............?
Ämy (40).....................kp7/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)................kp8/28-33........yk7.........1.
Minnihiiri68 (39)..........kp8/28..............yk?...............?
vauvatoive10 (42)......kp9/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp11/24.............yk6..........?
Solakka Silakka (40)...kp12/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45).......kp12/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp12/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp12/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)..........kp15/29-30..yk11......4./1.yht.
Tirlittan1968 (40).......kp17/28..............yk5...........2.
ikiemo (45)..................kp18/20-50........y?..........4.
oivikki (41)..................kp18/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)...............kp19/24-28........yk4........3./1.yht.
Siiri Sisilisko(39).........kp19/28..............yk21..........1.
onlydream (36)...........kp20/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp21/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69 (40).....kp22/28................yk8......3.
Inia (43)..................kp24/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)....kp29/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp29/26-28.........y.n.2v......1.
Lumisydän (45)...........kp31/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp31/24-25............yk20........4.
Sariella09 (43)............kp34/40............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40).............kp56/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp71/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp87/25-43........?............1.yht.
MamaStella(39)...........kp?.................yk1.............6.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Roosamaria69 (40).....dpo7
ikiemo (45).................dpo7
onlydream (36)...........dpo5
Iida-Karoliina (45)......dpo4
Tirlittan1968 (40).......dpo2
Ottis (42)....................dpo1
Haave2010 (41).........dpo1
Minnihiiri68 (39).........dpo0
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636





 
Ottis
Inia :hug: Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Silläkin uhalla, että Oivikki virtuaalilistii minut, otin ja päivitin ton listan, ett on helpompi pysyä kärryillä jutuissanne. Sulla vielä kaksi päivää kuitenkin aikaa varsinaiseen tädin saapumiseen, joten tottatotisesti se nega voi vielä plussaksi muuttua. Masiksen kyllä ymmärrän tuossa vaiheessa kiertoa, kun niin haluaisi sen plussan nähdä ja tikuttaa ja tikuttaa, mutt se ei vain testiin piirry :'(. Surkeatahan se on, muistan samat fiilikset viime kierrolta.

Mimmimamma Sulle sen plussan vahvistumista totisesti toivon. Selasin edellisen pinon miltei läpi, ett pääsin tolkulle kierrostas :headwall: :) .

:saint: Niinkuin ei tässä muuta tekemistä olisi kun on lunta tullut taas niin, ett saa polut luoda auki, ett pääsee edes kompostille :LOL:.
 
Mimmimamma etkö nyt lähtis vaikka labraan antamaan näytettä tai ultraamaan, että tulis selko asiaan?? Koska kyllähän tuo siltä kuulostaa, että oisit vahvasti raskaana :heart: Tsemppiä sinulle paljon, että asia selkenee ja ilouutiseksi muuttuu!!

Inia lohtuhalit sinulle :hug: Tiedän tunteen... kun negoja vaan paukuttaa. Silloin toisten saamat plussat antaa ihanasti toivetta, että itsekin voi vielä onnistua, mutta samalla myös pistää miettimään, että miksi ei sitä plussaa omalle kohdalle tule, mikä on vialla, mistä kiikastaa..??! Eihän se auta kuin mennä eteenpäin ja uskoa, uskoa... onnen vielä omalle kohdalle sattuvan.

Itse olen viime aikoina miettinyt, että säästääkö luonto minua joltain vielä suuremmalta surulta, kun sitä lasta ei suoda...? Hm.. sitä ei voi kai tietää, mutta se on lohdullista ajatella... keksiä joku syy, miksi jäädään lopullisesti lapsettomiksi.

Ottis samoissa ovistuntemuksissa edelleen mennään, tänään on jo nippailut helpottanut, toissapäivänä alkoi limat illalla ja jatkui aamulla. Miehen kanssa oli melkein riita pystyssä kun ei tajunnut heti aamusta siemeniä antaa.. :kieh:

ON Heh, ajattelin ottaa tämän kierron rennommin, enkä tule rktt-listalle, enkä tikuttanut ovista, mutta nyt vain seuraan Ottiksen dpo-päiviä niin tiedän itsekin missä mennään.. :p

IVF suunnitteluun mennään tammikuun lopulla, ehkä helmikuun puolessa sitten hoitoon. Meillä on töissä pari juttua missä olen mukana, enkä kehtaa olla niistä poissa, vielä kun koeaikaakin jäljellä.. ja toiseksi pelottaa ihan hirveästi ivf:stä tuleva nega.. se tuntuu niin lopulliselta tuomiolta.. No tavoite mulla on, että kevään aikana menen ivf:iin ja jos pakastettavaa jää, niin ne loppuun.. ja kai ne kolme ivf:iä aion kokeilla ennen kuin vanhenen pois kelan korvausrajasta. Okei, luovutan sitten vasta, nyt nenu pystyyn vaan!

Hyvää Uutta Vuotta palstan naisille! Malja teille!
 
Solakka Silakka, mulla vähän samanlaisia ajatuksia välillä siitä, miksi ei enää lapsia suoda, tavallaan sellaista psykologista positiivisuusajattelua, että ehkä minulla on jokin muu tehtävä jne. ikäänkuin jo ennalta lohdutukseksi.

Toisaalta aika toiveikas vielä oon, mekin ollaan ajateltu vielä kaksi kiertoa odottaa ja sitten kokeilla ivf-hoitoa! Lääkäri oli ainakin hyvin rohkaiseva :) !

Olen yksin kotona, ja järkytyin tosi paljon, kun kuulin siitä Sellon ammuskelusta. Sinne on meiltä noin 40 km, ja siellä asuu sukulaisiakin. Nyt vaan kuuntelen uutisia murheellisena...
 
Kiitos teille KAIKILLE onniteluista :heart: :heart: ...ootte niin ihania et oikein kyyneleet on silmissä :'(

Huh...luin minäkin just uutisen Sellon tapahtumista. Asutaan ihan muutaman kilsan päässä ja siellä ostoksilla usein käydään. Ei voi ymmärtää...

No on tässä muutenkin ajatukset aikalailla sekavia. Vieläkään en voi ymmärtää et oisin plussan saanu...tein vaan sen yhden testin, enkä ole sen jälkeen testaillut. Testit polttelee apteekissa :LOL: mutta yritän olla testailematta...saan vaan hirveä slaagin jos viiva onkin hailumpi. Mulla on ollu ajoittan koviakin menkkamaisia vatsakipuja, mutta ei kai niistä tarvitse hirveästi huolestua jos vuotoa ei ole?? Muita oireita ei sit juuri olekaan...jano ja tissit vähän arat. Mut tissien arkuuden luen luge-oireeksi (alkoi itseasiassa jo Pregnylin pistämisen jälkeen).Luget on eilen lopetettu eli nyt saa ötökkä yrittää pysyä omin voimin kiinni :ashamed: Täytyy vaan odotella miten käy...

Päivittäjä voisi poistaa minut rktt-listalta...plussanneissa olen mielelläni =)

Oikein Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille siskot!!

Pinkkis
 

Yhteistyössä