40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Minunkin puolesta onnea Pinkki69:lle !
Tuntuu tosi hienolta ja olen iloinen sun puolesta.
Kukaan ei voi vaipua synkkyyteen nyt kun nähdään että joku aina onnistuu, antaa toivoa meille muille yrittää.
Kiva lukea teidän jo vauvan saaneidenkin kuulumisia, vaikka en teitä tunnekaan, mutta se tekee tästä kaikesta enemmän totta kun jollakin on jo ihan oikea onnistumisen tulos : vauva.
 
niin välillä olen ajatellut että omat avioliiton stessit johtuu miehen nuoresta iästä ja kulttuuritaustasta, mutta helpotus huomata että suomalaiset yli 40 vee saattaa myös välillä olla aika vaikeita : POJAT ON POIKIA !!
Itse olen kypsynyt onneksi siihen aikuisen naisen mittaan, että en jaksa enää ihan pienistä asioista hypätä seinälle niinkuin vielä viime vuonna, annan mennä toisesta korvasta ulos aika monta asiaa ja ajatella sitä mikä on hyvin, yleensä näin välttyy riidoilta ja kaikki on huomenna hyvin kun ei mene mukaan miehen uhmakohtaukseen. Miehillä on ihme mökötyksiä ja kiukutteluja, ihan kuin 3-vuotias käyttäytyy minunkin mieheni välillä.
 
Aivan mahtavaa, sinä teit sen .Plussasit!! :hug:
Vautsi vau, nyt täytyy tuulettaa, siusta tulee ÄITIIII

Vauvatoive ehti kirjoittaa ensin kun minä vasta ajattelin: Että miten kivaa on lukea näitä onnistumisia sekä niiden kuulumisia jotka on jo käärönsä saanut sekä teidät jotka jo olette loppu metreillä. Luo toivoa meille jotka vielä ollaan täällä yrityspuolella ja tulosta ei vielä ole syntynyt :LOL:

Vauvatoiva10, sulta utelin eilen et miten ajattelit, rupeatko tikuttelemaan.
 
vauvatoive10 Minä en ole eläissäni nähnyt sellaista miestä joka ei olisi niin poikanen välillä. Ei sellaisia ole kai olemassakaan. Oma ikä tuo varmuutta ja ei edes huomaa tommasta aina et toinen on niin pieni. Eikä viitsi tosiaan kun antaa mennä toisesta korvasta sisään....
Eilen joku kirjoitus jäi lukematta kun sivu ei näkynyt, harmi.
Joko on ovis oireita?
 
aijaa, se kysymys meni varmaan ohi, kun se viimeinen sivu katosi.
Tilasin netistä niitä halvempia ovistikkuja, niillä pitää kai yritellä, mutta mullla on nyt kai kp8 ja kun olen pitkän kierron nainen niin turha vielä aloitella, aloittelen ehkä joskus 12 päivän tienoilla tai sitten jos alkaa limat venyä, vielä ei näy, kuiva kausi :)
Mun ovis taitaa olla jossakin siellä 15 päivän tienoilla, muutaman päivän heitolla suuntaan tai toiseen.
Sulla I-K taitaa jo ovis olla, kun sulla on lyhyt kierto?
 
anteeksi jos olen brutaali: iän myötäkään en ole täysin pystynyt lopettamaan sitä että sanon asiat aika suoraan, vaikka siitä olen saanut palautetta vuosien varrella, yleensä negatiivista, pitäisi vähän kaunistella asioita ....
 
Mitä tuota kaunistelemaan, selvää asiaa vauvatoive10-jos haluttaa, on pakko saada!!!:D ..sinkkuna ollessain mie kait totuin tuohon, ettei saa silloin kun haluja olisi..pikku hiljaksiin sitä tottui..tottui..vaan kun tämän mieheni tapasin, olin oikea seireeni ja mies oli välistä hätää kärsimässä kanssani..myätäänsä kun halusin ja vonkasin ;) ..monen vuoden *piipit* piti saada melkeinpäs kerralla.. :LOL:

Oih, niitä aikoja..sittenpä myöhemmin sexi ei niin enää miulle maistunutkaan kun harvakseltaan..tämäkin masussa oleva ihme on todella IHME..tosin, nyt sitä viime kierrolla työstettiinkin sitkeästi&hartaasti!!:heart:..ja se johtui juuri tuosta että koko haaveesta luopuminen odotteli heti siinä nurkan takana..

..ja kyllä miekin aika suoraan puhun/kirjoitan asioista niiden OIKEILLA NIMILLÄ..välistä tuntuu että liian suoraankin..että olisko pitänyt välillä sensuroida tai kaunistella..:x ..:whistle:..

Toivon ja uskonkin, etten ole kovin ketään loukannut sanoillani. =)
 
no, siitäpä meilläkin ne riidan poikaset syntyy. Kun välistä pamauttaa asiat niin kun ne on.. Mutta paljon annan jo mennä, kun mitä turhasta riitelee. Ja hyvä mies on mulla kuitenkin, monessa asiassa tosi kypsä,ikäisekseen?? Kun täytti 30v niin sanoin sille että hieno että vihdoin tulit aikuisen ikään.. :LOL:

Juu, kyllä oviksen tietää myös täällä, Yleensäkin haluja riittää ja oviksen aikaan ei enää pidättele mikään. Aika parantumaton olen. :xmas: Siihen vaivaan olen joskus ajatellut että ehkä ikä tasaa.. mut odotelen tuota vielä. Niin kauan kun näin käy, antaa palaa. Huppis taas tuli juttu tälle puolelle :D Mutta tosi on että jos mies väsynyt tai ei ehdi kun mieli tekis, tulen ihan hirmu vihaiseksikin..Onkohan tuohon rohtoa.heh
Onnea tikutteluun, onhan se ihan mielen kiintosta nähdä, meneekö omat tuntemukset samoihin kun mitä tikut näyttää. Sillä minä tuossa tein viime kierrossa, en tullut siitä yhtään viisaamaksi, eli samat on ovis päivät. Mulla on aina ollut tuo kierto lyhyt, nyt ehkä pari päivää pitempi kun nuorempana, mutta lyhyt edelleen.
Kun urtrattiin oli lääkäri siitä vähän ihmeissään kun munikset niin nopeaan kypsyi. Mutta uskoihan se lopulta kun pari satsia karkuun pääsi jo ennen punktiota..joka on kyllä harvinaista..niinhän ei pitäisi käydä. Melkein jo vaadin hoitotakuuta, kuhn hoidot ja rahat hävis ja ei saatu edes muniksia talteen..aika pettymys oli.
 
Ottis
Vauvatoive10 Asiat kun puhuu just niiden oikeilla nimillä niin eipähän tule sekaannuksia. Lima on limaa ja that's it ;). Ihan oikea linja sulla.

Mulla on myös Thyroxin-lääkitys. Nuoresta sairastin kilpirauhasen Hashimoto-tyyppistä kroonista tulehdusta. Arvoja ei pahemmin mittailtu ennenkuin ne trombosytopenian jälkeen nousivat. Vuoden päivät kituuttelin n. satasen leposykkeellä, kunnes sitten tein uudenvuoden lupauksen mennä lekuriin ja niin vierähti vuosi tutkimuksissa ja mun kilppari hoidettiin jodilla pois päivillä muistaakseni tammikuussa 2006.

Nyt sitten kun olin kesällä raskaana ilmeisesti k-rauhanen yritti heräillä henkiin. Lekuri vähennytti ja vähennytti km:n jälkeen lääkitystä, kunnes olin syksyllä ihan down ja nostin maitoni ja viimein sain otatettua testit, joiden mukaan lääkärikin uskoi, etten ole enää ylitoiminnalla. Nyt alkaa olla ainakin voinnin suhteen lääkitys kohdallaan ja muutenkin sen suhteen mulla vapaat kädet. Tällä viikolla olisi pitänyt muistaa taas käydä kontrollissa, mutt jo ennen joulua päätin, ett käyn vasta uuden vuoden puolella. Sittenpä näen, onko arvot oikeasti ok.
 
Ottis
Iida-Karoliina Mahtavaa lukea, ett jollain muullakin himot hyrrää siihen tahtiin, ett pitäis jotain toppuuttavaa saada :whistle:.

Mur-mur En usko, ett olisit ketään loukannut suorilla sanoillasi ainakaan täällä :). Sun murrettakin on niin kiva lukea, ett pitää ihan pidellä etten alkas käyttää joitain sun "ihkuja" sanoja =).

Meillä on miehellä ja mulla tapana sanoa esim. seksin suhteen mitä mieli tekee ja siksi meillä "jörnimisestäkin" puhutaan, kun mies Matti-fanina haluaa sitä käyttää. Alussa sanaa vähän inhosin, mutt siihenkin tottuu, kun tietää tasan tarkkaan mitä mies sillä tarkoittaa. Niin piti minunkin tän suhteen alussa paikata melkein vuosikausien puutetta, mutt puntit oli molemmilla tasan ja mukavaahan se oli, kun ei tarvinnut kinuta :D.

Oi joi.. luulin, ett ovislimat olis jo menneet, mutt kummasti alko hyrrätä ku muistelin suhteen nuoruusaikaa ;).
 
Pinkki69 taustajännäilijältä sydämenlämpöiset onnittelut :hug: Ihana juttu, että sait plussan. Nyt toivotaan oikein hyvää odotusaikaa ja tarrasukkia pienoiselle. :flower: :heart:

Velmuliina sinulla jännät ajat. Onnea loppusuoralle ja käynnistykseen. :heart:
 
ottis Hyvä juttu kun lääkitys ja vointi on nyt ollut parempi. Ja vauvaa olet täysillä päässyt työstämään. En ihan tiedä kuinka suuret on riskit sinulla, mutta oikea lääkitys ja itsestään muutenkin huolehtiminen varmasti pienentää niitä. Itsellä on rr-tauti ja lääkitus siihen. Lääkkeet vaihdoin sopivaksi jo silloin kun alettiin suunnittelemaan raskautta. Kuitenkin miettii toki itse että kun vain kaikki menisi hyvin jos/kun raskautuu. Tosi on kuitenkin että myös nuoremmilla ja niillä joilla ei mitään lääkitystä ym riskejä ole. voi jotain ikävää sattua, eli nostan sinulle hattua rohkeudestasi..mitäpä ei sen oman vauvan eteen tekisi.. =)
 
Ottis
I-K Meillähän totinen yritys raskautua pääsi alkuun vasta, kun olin saanut esim. reuman siihen malliin haltuun, ett saatoin luopua myrkyistä ja sitten oli vielä lääkityksen vuoksi puolen vuoden varoaika. Nyt käytän vain Thyroxinia ja kortisonia 5mg/ pv eli lääkityksen vuoksi ei ole raskaudelle estettä :). Jännäillään sit kimpassa :heart:.
 
mulle tuo kilpirauhasen vajaatoiminta tuli vähän 30 ikävuoden jälkeen, tuli vaan yhtäkkiä kasvain kilpirauhaseen, leikattiin toinen lohko pois ja siinä sain vajaatoiminnan vaikka itse kasvain olikin hyvälaatuinen. rr-tauti ? Siis onko se korkea verenpaine?
 
ottis Reuma lääkkeet on tuttuja. Mies pääsi niistä luopumaan noin vuosi sitten kokonaan ja vauvaa kun alettiin suunnittelemaan jo osan jätti pois juuri siitä syystä.
RR= verenpainetauti. Sain kuopusta odottaessa raskausmyrkytyksen, joka jätti korkeatpaineet pitkäksi aikaa. Sitten laskivat mutta kuten on ennuste voi paineet taas nousta ja niin kävi minulle. Lääkkeet ollut jotain 5v, minimi annoksella.
Niimpä, ompä meillä ainakin hastetta tämän projegtin kanssa. Mutta kaikki on voitettavissa.

Ja kyllä me ne kääröt saadaan..vaikeuksien kautta voittoon. Ei anneta periksi.
 
Huuh..oikein täytyy henkäistä näitä "meidän"tapahtumia!!Onkohan toista ketjua jossa näin nopsaan ja tapahtumarikkaasti asiat etenevät vaiheesta A pisteeseen B!Siis tässä taas parin päivän sisään tapahtunut vaikka mitä!

Ensiksi kiitos listan päivittäjälle taasen,nyt olivat minunkin tiedot siellä oikein :flower:
Superlämpimät onnittelut Pinkkikselle ekasta raskaudesta,ihanaa!!Samoin sinulle Mur-mur!!Toivotaan että pääsette onnellisesti matkaan!

Torpeedo toi vauvaterveisiä,niin se aika vaan rientää!Teitä on kyllä aikamoinen tiimi siellä!Ihanaa!

Minä täällä poden karmeaa flunssaa,särkyä jokapaikassa ja kurkku kuin raastinrauta..Eli taidan tästä hipsiä peiton alle lämpimään!
 
Pinkki69 ONNEKSI OLKOON!
Minä pesin tänään saunan. Jo oli aikakin. Ajattelin, että uuteen vuoteen puhtaalla saunalla. Ja tekasin perunasalaatin. Olenpas ollut nyt emäntää =) Tää on mulle hurja suoritus. Tai, no ehkä nyt iän myötä olen alkanut enempi olla kotirouvana, jos näin voisi sanoa :LOL:
En ole pahemmin kotihommiin panetunut nuorempana.
Täällä on ollut puhetta miehistä ja käytöksestä, jos oikein ymmärsin. Kyllä sitä välillä ihmettelee, että mikä niitä miesten aivoja pyörittää.
Mutta nyt ei oikein ajatus juokse. Parempi lopettaa. :wave:
Plussaa plussaa kaikille!
 
Mulla on raskausoireet pikkuisen lisääntynyt. Eli huonoa oloa pukkaa muttei vielä ihan okseta . Syödä tarttis kokoajan jotain ja tissitkin on tänään tuntuneet vähän aroilta ja täyteläisemmiltä, mahaa turvottaa Saas nähdä sitten... luin kyllä että tuulimunakin aiheuttaa samanmoiset oireet kuin oikea raskaus. Toivonkipinää mulle antaa kuitenkin se että kun kaivoin kahden lapseni ultrakuvat ja katselin päiväyksiä niin huomasin esikoisesta menneeni myös varhaiin ekaan ultraan, itseasiassa kaksi päivää myöhemmin kuin nyt (eli silloin raskaus oli 2 päivää pitemmällä) ja samalle lääkärille jolla eilen kävin. Ja ne huonot laitteet. Muistan että silloinkaan ei näkynyt ainakaan sykettä ja tuo kuva on niin surkea et joku pallo siellä vaan näkyy. Ko. lääkäri käski mut toiseen paikkaan hälle kolmen päivän päästä (siitä myös kuva tallella) ja silloin näkyi selkeästi syke ja alkio. On niin helppo vertailla nyt ajankohtia kun esikoinen sai alkunsa melkein päivälleen samaan aikaan kuin tämä "raskaus" (kaksi päivää eroa) mutta eri vuosi vaan. Kuopuksen kohdalla en muista koska olin ultrassa eikä siitä ole kuvaa mutta silloin mulla oli erikoisTUVA lääkäri joka ensin tuomitsi ko. raskauden tuulimunaksi mmut kun vähän aikaa väänteli ja käänteli laitettaan niin huomas sitten alkion ja sykkeen. Eli yritän ajatella positiivisesti ja yllättävän rauhallinen olen ainakin tällä hetkellä.
Oltiin just saunassa ja nyt esikoinen (3v) haluu harjata mun hiuksia että tukka silmillä tässä kirjoittelen :LOL: .
 
erka usko vain, kaikki siellä on masussa hyvin!!:heart:


Miekin aika rauhallisesti koetan ottaa..meitin pikku poikaselle jo päivällä vihjailin että äipän masussa voipi olla salaisuus:heart:..ei kovin kiinnostunut sillä kertaa tuntunut olevan..illasta sitten juteltiin enämpi ja kovasti naurettiin, miten hän sitten ainaskin ne kakki vaipat vaihtaisi!!..
..kovasti luottavaisin mielin nyt olenkin ollunna että hyvin miunkin masussain kaikki on :) ..lapselle toki puhuin että ei ole vielä varmaa, onko pikkuinen pesää tekemässä sinne äipän masuun ja se nähdään sitten viikon päästä ultrassa.
 

Yhteistyössä