40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

I-K Kylläpä mie taidan hieman lohduksi syödä :( ..vaan se helpottaa jos pieniäisellä siellä kaikki hyvin..ja olen kyllä aikas ruodussa loppujen lopuksi ollunna..eilen innostuin herkuttelemaan ja ilmaa keräsi vattaan kauhiasti..ja haju sen mukainen:$..miehen kainaloiseen menin haisemaan ja hän tyynesti vain veti pikasen peittoa kasvojen eteen..:LOL:..ei minnuu kuiteskaan pois poikkeen tyrkkiny!!!:D

Kyllä mie tiedän miten tärkiää on kattoa, miten r-aikana syö ja aionkin näin toimia..vaan kun se ei saata riittää ja insuliiniä voin joutua pistelemään, ainakin loppupuolella raskautta..nyt en sitä vielä jaksa murehtia..kyllä hyvästä ruoasta tulee se hyvä mieli =) ..kun vain löytää sen kultaisen keskitien!!

((muoks)) voit huoletta syödä tuota Fooli-B strongia, ei ole liika annostuksen vaaraa!!!! =)
 
Minä olen molemmissa raskauksissani ollut 90 kg viimeisilläni, eka kerralla lähtöpaino 85 ja lopputulos 90 kg ja toisella kertaa 77 ja lopputulos 90 kg. Nyt painan juuri sen saman 77-78 ja enpä usko että tuon enempää paisun, toivottavasti ei, silti oli verenpaineet kiusana jne vaikka olin tosiaankin paljon paljon nuorempi. Söin hyvin terveellistä ruokaa, mutta närästi niin per....että en voinut kovin herkutella enkä vedellä suklaita, kun söin närästyslääkkeitä jatkuvasti muutenkin. Lapset oli melkein 4 kg molemmilla kerroilla, joten omansa ottivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvatoive10:
Neuvolassa vissiin sanotaan että 400 on päiväannos foolihappoa, Tolosessa on 800, vähän mietin onko se liikaa, oliko Ottis kun sanoi että liikaa ei voi saada, tulee pois......
Lainaan tätä ja totean että ei voi saada liikaa..D-vitamiina voi saada liikaa ja omega-3 ei saisi ottaa myöskään liikaa..sen tiesittekin..
 
Sulla ei ole paljon painoa tullut, hyvä niin. Mulla kanssa toi närästys ollut aivan sairas vaiva. Ja nyt muo jo valmiiksi närästäis. Juon nyt sitä kofeiinitonta kahvia, toivon että se helpottais.
Minä nyt painan 85 kg, ja olen 175 pitkä. Ja painoa enemmän kun aiemmissa raskauksissa. Menis varmaan lähelle 100 ainakin. Tuo verenpaine muo huolettaa. Murmurilla tuo sokeri tietty rajoitta ja pitää ruokailuissa ottaa tarkkaan huomioon..On nää semmosia juttuja, kun haluaisi että raskaus sujuu hyvin ja itsellä olis hyvä olo myös..

Ottis..Nyt ala suoraan toimintaan, ja kellistä se mies..taitais olla vain siitä mielissään.. =)
 
Rinja kun munasarjoissa oikein "nipailee", se on yleensä merkki niiden kasvukivuista(munarakkulat kasvavat)..tai..siellä saattaa olla juuri kohta käsillä se ovisaika, eli munarakkula puhkeaa..noina aikoina vaan kovasti peittojen pelmuuttelua!!!!:D

Tuntemukset voivat olla juuri noita "nippailuja" tai sitten sellaista "kirveltävää jomotusta", se on yleensä jo merkki puhjenneesta munarakkulasta..oireita on monenlaisia ja saattavat olla juuri tuollaisia "täti" oireiden tyyppisiähin, niin kuin I-K mainitsikin =)
 
Monet tuntevat tuon hetken hyvinkin tarkkaan kun ovuloi..Minulla tuntemuksia muniksissa ja selkäkin usein särkee.. Kuin täti oireita, joskus lievempiä joskus melkosen voimakkaitakin.. Nuorempana niitä ei niin tullut seurattua vaan kun mietin tuossa niin olen muistavani että joskus luulin että kuukautiset alkaa ja vilkaisu kalenteriin kertoi että ei tosiaan vielä ollut täti aika, ja empä oikein tiennyt mikä se niin nipisteli, ihmettelin vaan. nytpä tuon hyvin tunnistaa mistä on kyse..
 
Muuten oletteko huomanneet koskaan että mies huomaa teistä että on ovis vaikka ette kerro?
Muistin juuri, että juuri sinä ovisplussa päivänä mies kaappasi mua sohvalle päivällä kainaloon, ja sanoi että miten sinä tuoksut niin hyvältä....olin verkkareissa ja t-Paidassa kotona ja ei mitään tuoksuja....eli se ovis kai tuoksui hyvältä iholla, olen lukenutkin siitä että ovis vetää miehiä puoleensa, luonto on ihmeellinen. Se päättyi iltapäiväseksiin sohvalla, jonka jälkeen 10 min pidin jalkoja ylöspäin ennenku pesulle menin, ja pelleilin miehelle että ravista mun jalkoja että menee paremmin siittiöt syvälle, ja hän niitä leikillään ravisteli ja nosti ylemmäs....tais tehota :LOL:
 
Mun mielestä´mulla nippaili tänään...jospa osuisi kohdalleen ;) No, sen aika näyttää.
Mäkin olen vähän herkutellut täällä. Tein lettuja ja nyt on niin ähky olo. Olen nyt muutaman viikon ollut varomatta syömisiäni, kun mulle on ihmiset sanoneet, et kantsii saada lihaa luiden ympärille. Se voi auttaa vauvan saamisessa.
Mä en yleensä helposti liho, mutta en ole mikään ihannetyyppi kuiteskaa :LOL:
 
Kiitos tosiaan kaikille, jotka kommentoivat tohon nippailukysymykseeni. Joo, kyllä kai se on niin, että eläimiä ollaan ja miehet sen aavistaa, kun ovis on. Kyllähän sitä itsekin voi tuntea itsensä jotenkin haluttavaks silloin. Nyt kyllä tunnen itseni lähinnä ähkyksi :headwall: PItikin syödä niin paljon.
JOo, mä olen tällanen itseni kurittaja :headwall:
 
Ottis
Vauvatoive10 Tuo Tolosen annoshan perustuu amerikkalaisiin tutkimuksiin ja sen mukaan 800 mikrogrammaa on ihan ok annos. Kesällä kun raskaana olin, asiaa tutkiskelin ja kyllä se niin on, ettei sitä voi ottaa liikaa, mutt vauveli sitä tarvii mm. jotta selkäydinkanava sulkeutuisi kunnolla ja se tapahtuu 3. r-viikolla, joten raskautta yrittävien on todellakin pidettävä huoli foolihapon riittävästä saannista.
 
Kirjottelin pitkät pätkät ja yhteys meni poikki ja teksti hävi.
Mutta olen huomannut että tiettyyn aikaan kk vetää enemmän miehiä puoleensa.
Meillä kanssa mies leikin varjolla tässä kierrossa on pitänyt mun pystyssä asennossa jotta simpat valuis perille saakka, Ja tyynyn laitoin myös pyllyn alle..
Rinja: Jospa se nyt olis sulla se H-hetki ja tärppi kävis.
 
Ottis
Mie kävin jo miehelle sanomassa, että pitäis vähän jörniä, mutt toistaiseksi Bilteman luettelo vei voiton. Kyllä mä lehden taakse kurkkasin ja leveä hymy siellä oli vastassa. Voi hitsinpimpula, nyt muistin, ett mun päivittäinen foolihappoannokseni taitaa olla ollut siinä 300:n paikkeilla eli jos minä nyt raskaaksi tulen, niin saisin tosissaan alkaa popsia niitä voimakkaampia. Vaan saahan foolihappoa myös ruoasta, joten tuskin pahaa vajetta kärsin. Mutta kun on tämä keliakiakin, niin senkin vuoksi mun pitäs ottaa foolihappoa ja voi olla kulutus tavallista suurempi. Kiitos naiset herätyksestä taas :hug:!

Siitähän on ihan tutkimuksiakin tehty, ett oviksen aikaan nainen on miesten mielestä haluttavampi ja niin paljon eläimiä ainakin me täällä ollaan, ett oviksen aikaan mies kummasti nuuskii mua tavallista enemmän ja rinnat kiehtoo vallan mahoton ;). Vaan nyt, tuumasta toimeen, lupaan etten tule koneelle ennenkuin olen saanut you know what =).
 
Ida nimestä minäkin tykkään ja seuraavasta tytöstä voisi sellainen tulla :) :heart:
Minä olen lähes tulkoon joka raskaudesta lihonut 30kg. :eek: Ainoastaan esikosta silloin lihoin vain 8kg. En tiedä vaikuttaako ikä kohdallani. Nyt paino 63kg eli -32kg Stellan syntymän jälkeen.
Joo foolihappoa kannattaa ettei tule selkärankahalkiota.
 
Minulla on apteekista ostettua foolihappo tabuja Foliren nimisiä, tietääkö kukaan että onko ok tabuja? Niitä olen napsinut yhden per päivä. Paketissa näkyy että 300mikrog / päivä. Sitä siis uskaltaa ottaa 2xpäivässä? sais sitten ton 600mikrog päivässä...

Mulla nyt kp 1, aamulla alkoi, läksin päivällä hiihtämään niin että kivut jäi hiihtolenkille ja hyvä niin koska en halua ottaa särkylääkettä ollenkaan. Huomenna soitan klinikalle ja aloitan Menopur-piikityksen maanantaina tai sit tiistaina. Joten en kaipaa mitään särkylääkkeitä...

Ostin myös ennen joulua kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Sitä olen ottanut joka aamu teelusikallisen. Ekaksi se kauhistutti mutta se meni ohi ja nyt se menee jo ihan huomaamatta aamiaisen yhteydessä. Siihen on laitettu sitruunaa mukaan joten jäkimaku on sitruunainen eikä öljymäinen. 5mll on päivä annos. Nyt suurennan annosta niin että teelusikallinen aamuin illoin niin tulee täyteen ton 5mll kun mun mielestä teelusikkaan mahtuu 2mll.

MURMUR Ultraonnea huomiseen, kyl siel on kaikki hyvin

OTTIS kellistä nyt se mies! keinolla mil hyvänsä ;) vaik hame pääl ilman pikkareita

INIA Kyllä se aika rientää maltti on valttia ;) tiedän, tiedän aika matelee...
 
Ottis JEE!!:wave:..nyt vain kunnon talletukset siellä ja naama on messingillä sullahin!!:D..sellainen "tyydytetty" oloinen sitten siulla :p ..ei ne miehet saa pihdata, me vaan!!!!.. :LOL:

..miun mieheke juutas tähän sortui aina silloin tällöin..ja juuri silloin H-hetkenä se pisti todella vihaksi..olisin voinu vaikka kuristaa koko ukon tuolloin.. :kieh:..:whistle::D
 
nillanilla juu, ota vain huoletta se 2xtbl/per päivä..mie syön tuota vahvaa 800mikrog/per päivä..

Kiitos, niin miekin koetan ajatella etä kaikki pieniäisellä hyvin :)

..nyt mie lähden kaffelle, mies tekaisi lämppäreitä =) ..en kyllä kerro montako syön?.. :p..no, ainahin kaksi ja illaksi/yöksi sitten hiukopalaksi loput kolme :D
 
Munkin pitäs jotain alkioöljyä ostaa. On neuvottu muistaakseni että pellavansiemenöljyä tai jotain...
joo, kellistää pitäis.Mut taitaa nyt toi telkku kiinnostaa häntä ja itelläkään ei oo nyt niin hinku, kun aamusella oltiin =) Jospa ne riittäs tälle päivlle. Katotaan taas huomenna. ;) Koht alkaa xfactor. Sitä aattelin katsoa.
 
murmur Ladyvita mama, 3 tapua päivässä. Ja pakkauksessa sanotaan että suositellaan raskautta suunnitteleville ja odottaville sekä imettäville äideille..sisältää myös Foolihappoa..

Minä syön niitä apteekin FOLIREN 300Mikrog, Nillanilla Ja aiemmin myös sitä kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Nyt en sitä ole enään ottanut..Ajattelin ton omegan riitävän..
 

Yhteistyössä