40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
nillanilla Totta turiset. Oman mieheni kiitoksen kaipuun olen huomannut kun hän jotain tehtyään kysyy enkö aio kiittää. Yleensä vastaan, ett ei hänkään kiitä siitä että olen mm. laittanut pyykit kuivumaan tms. Tänä iltana hän kyllä otti vihjeestä vaarin, kun sanoin, ett pyykit pitäis laittaa kuivumaan. Itse lähdin laittaan auton lämmityspiuhaa valmiiks aamuks ja kun tulin tupaan, hän oli laittamassa pyykkejä :saint:. Ts. kyllä tää mun murmeli osaa olla ihanakin :heart:. Meillä kieltämättä turhan usein käy niin, ett sanon jostain asiasta mitä pitäis tehdä ja jos mies ei heti ryntää sitä tekemään, teen itse ja huomautan sitten, että ku et taaskaan, grrr..:headwall: . Miehet vaan on 'hitaampia' näissä jutuissa, ehkä. Meillä muuten mies tyhjensi tänään apk:een ihan suosiolla ja oma-aloitteisesti =).
 
Ottis
vauvatoive10 Kurjaa jos tilanne noin kärjistyy, ett joutuu oman lapsensa puolesta pelätä :( ja olla vähän itsensäkin puolesta varpaillaan. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja mies ymmärtää elää maassa maan tavalla. Voima :hug: ja tsempitys sinulle!

Oletko jo testaillut vai sitä ekaako panttailet, kun kerroit, ett enää yksi jäljellä?
 
Erka lohtuhali :hug: :heart:
Inia db peukutus, kaksoset sinullekin :)
Mitäs täällä ei kummempaa, tämä maikka otti haasteen vastaan ja lähti koulutukseen. :)
Musta pitäisi tulla isona Zumba-ohjaaja :D se vielä puuttuukin taidoista kun tuli tuo pikkuinen maailmaan.
 
Kiitos kovasti teillehin tsempeistä Oivikki, nillanilla, Iida-karoliina:):heart:

..on ihana ja helpottavaakin kun tänne voipi kirjoitella tuntojaan, vaikkakin tämä se "kuumeilu" pino :) ..mie olen niin kuin kiikun~kaakun, kuumeilu&odotajat välimaastossa..en enää "niin" kuumeilija kun + tuli..mutta epävarmuus nyt olla tuolla odottajissahin vielä kova..osittain odotan kovasti maanantaita ja toisaalta pelkään..tekisi mieli pistää pää piiloon, niin kuin pupu jussikka..tai jos olisi mahdollisuus nukkua loppuviikko, valitsisin sen!!!


..mieli on miulla todella ailahtelevainen :p ..nyt sen olen tässä huomannut ihan muutaman päivän aikana..



Mukavaa illanajatkoa toivotellen:wave:

mur-mur

Ps.
Kovasti on nyt omanapaista miun kirjoitukset, mutta jokaisen teidän viestin aina luen ja elän mukana rakkaat palstakamut!!:heart:
 
Ottis
Kiitos mur-mur :flower: :hug:! Ehkäpä ei vielä tärppitalletus ollut ku itteni niin kuivaksi tunsin, mutt tästä se lähtee, toivotaan :saint:. Tänään ovistesti näytti niin hailua, etten ole koskaan niin hailua nähnyt, melkein kuin r-testin haamu eli tuloillaan se vasta on tai ei tule ollenkaan. Tietääkö muuten kukaan näyttääkö ovistesti mitään jos on ovuloimaton kierto?

Mutt sitä piti mur-mur sulle kirjoittelemani, ett saa tänne omanapaisestikin kirjoitella (mulle on kerrottu ;)). Sun tilantees on varsin ymmärrettävä. Onneks maanantaihin ei enää tavattoman pitkä aika ole. Kun sut saisi vain jotenkin luottamaan siihen, ett kaikki on niin hyvin kuin olla voi :heart:. Vaikka eipä me voida tietenkään varmaksi tietää sitä, mutt silti on pakko uskoa ja toivoa. Häntä pystyyn nyt ja ajattele vaan sitä kuinka sä oot maanantaina maaliman onnellisin nainen :attn:.
 
Ottis, mie koitan noin positiivisen kovasti ajatella, ihan "syrämmestä" saakka.:D

Hei..ja välistä se onnistuuhin..esmex kun illasta kattelein "meille tulee vauva" kirjasta..:heart:..oli vahvakin tunne että on siellä jotahin..pysyvää.. :)
 
Hei!

Aika hankala tilanne sinulla. Itselläni myös "kiltti"/ nörtti 14 v poika.. Mieheni kanssa " vääntävät " ja väittelevät ja poika yrittää välillä ylittää rajojaan, välillä tekisi mieli mennä väliinkin, äitinä aina puolustaa omiaan:). En mene koska mieheni on hyvä kasvattaja, reilu ja aika hyvin oikeassa asioissa. Nukkumaan menosta, kotitöistä jne.. Mutta mutta.. Teillä ilmeisestikin vakavammasta kyse.. Onko miehesi epävarma omasta asemastaan vai kokeeko poikasi uhkana? Fyysistä väkivaltaa ei pidä koskaan sallia! Toivottavasti saatte puhuttua asioista ja tilanne rauhoittuu!
 
Mun pojalla koulussa keskiarvo 9 pintaan, urheilee, ja on kotona, ei mitään biletystä eikä kaljakokeiluja, kaiken kaikkiaan hyvä poika kysyy keltä vaan.
Mies ärsyyntyy ihan kaikesta jos ovikin paukahtaa kun poika välillä vähän tiuskii kotona tai marisee jostakin tietokoneen sulkemisesta tai sellaisesta, tällä tasolla on riidat, täysin normaalia 14 v käytöstä. Mies on täysin epäreilu, suosii mun 12 v poikaa, ja inhoaa tätä toista. Olen koittanut sovitella ja luovia ja olla ukkosenjohdattimena, mutta fyysisellä kiinnikäymisellä uhkailu on niin raukkamaista että se ei KERTA KAIKKIAAN KÄY: ei käy.
Mies on ajoittain lapsellinen, suututtuaan kuin uhmaikäinen itse.
Vaatii nyt ankaraa miettimistä, tällä hetkellä en voi/pysty edes puhumaan, tilanne on niin vereslihalla.
Ja raskaustesti näytti, se viimeinen netistä tilattu liuska, tänään jotakin haaleaa tuskin havaittavaa viivaa, mutta jotakin siinä on, vertasin niihin kolmeen aikaisempaan jotka ovat selkeästi valkoiset, joko näen väärin tai sitten joku haalea haamu siinä on.
Pitää ostaa apteekista jatkoksi testejä, ja jatkaa testaamista, tämäkin asia vaikuttaa ihan kauheasti siihen mitä sanon miehelle ja mitä pitää tehdä, olisi oikein kohtalon ivaa juuri nyt tulla raskaaksi, mutta enpä usko, joku väärä hälytys tai kuviteltu haamu.
Mies ei kerta kaikkiaan tajua että kaikki ei johdu siitä että hän on "ei biologinen isä" hän ei ymmärrä että tuon ikäinen poika joskus tiuskii vastaan omallekin isälleen.
IDIOOTTI !
 
Niitä ovistestejä on vielä jäljellä aika monta, jokuhan kirjotteli tänne joskus että niitä voi käyttä raskaustesteinä, tein senkin aamulla ja se näytti myös haaleaa viivaa, vähän selvempää kuin r-testi.
Molemmat on netistä tilattuja liuskoja.
Nyt on pää ihan sekaisin riidasta ja tästä.
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

oivikki (41)..................kp1/23-27.........yk9...........1.
Solakka Silakka (40)...kp5/24-28..........yk18........1.
liiza (43).......................kp8/24-25............yk21........4.
Rinja (39)....................kp9/23-24................yk2..........1.
haave2010 (43)..........kp9/29-30........yk12......4./1.yht.
Leena65 (44)...............kp9/25-27.........yk8........3./1.yht.
Ottis (42).....................kp10/23-27........yk7........1.
Iida-Karoliina (45)......kp10/23-26..........yk9.........5./1. yht.
Minnihiiri68 (41).........kp10/28..............yk2..........2.
Siiri Sisilisko (39).......kp11/28................yk22........1.
onlydream (37)...........kp13/23-29.........yk?...........3.
happihyppy (39).........kp15/28................yk4(25).....3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp16/28-32.........yk?..........?
Inia (43)..................kp18/26-30........yk17.....1.
mimmimamma (47)......kp21/28..............?............4./1. yht.
ikiemo (45)..................kp22/20-50..........y?............4.
Räystäspääsky (43)....kp25/24-29..........................4.
Terry64 (45)................kp25/27-32.........y.2,5v.......2.
Mahdotontako (45)......kp26/29.............yk3...........1.yht.
haave3 (41).................kp26/28..............y.2v..........3.
Ämy (40)......................kp28/25-28..........yk5..........4.
nillanilla (42)...............kp29/28-33...........yk7...........1.
vauvatoive10 (42)......kp30/28-31...........yk2.........3./1. yht.
Sariella09 (43).............kp55/40.............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40)..............kp77/?..............yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp92/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp108/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Mahdotontako (45).......dpo15
vauvatoive10 (42)........dpo10 Plussa :heart: 21.1.2010
Terry64 (45).................dpo10
onlydream (37).............dpo5
Happihyppy (39)...........dpo3
Iida-Karoliina (45)........dpo2

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 kp29/28..........yk8.............3.
vauvatoive10 (42)......21.1.2010 kp30/28-31........yk2.....3./1. yht.




Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

erka , Wiara, Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636



 
Ottis
Vauvatoive10 Harmi, että tilanne vieläkin noin paha. Yritä puhua miehelles, ett hänen asemansa ei vaarannu, vaikka poika tiuskiikin. Tsemppiä sulle testailuun ja toivotaan tilanteen niin kirkastuvan, ett voit todella iloita siitä mahdollisesta plussasta+ :heart: :).
 
vauvatoive, onpa hankalaa... haamun vahvistumista toivotan silti! Olikos muita haamuilijoita... Mahdotontako?

vauvatoive, eikö sun miehesi ymmärrä, että nimenomaan se että poikasi ehkä hänellekin kiukuttelee, on luottamuksenosoitus! Että poikasi häneen luottaa niin paljon, että uskaltaa "kiukutella" - eli hänen tulisi olla tämän luottamuksen arvoinen. Toinen juttu mikä tuli mieleen oli kun sanoit että miehen kulttuurissa fyysinen kuritus on normaalia - ehkä hän on sitä itsekin kokenut? Ikävä kyllä tuollaiset kokemukset saattavat sitten tulla ilmi omien lasten kohdalla... tarvitsisiko hänen vähän miettiä omia kokemuksiaan, mitä on joutunut kokemaan?

mur-murille jaksamista loppuviikon yli! Tuttua tuo nukkumistoive... mä voisin nukkua seuraavat 2 viikkoa...
 
Aamu päiviä :wave:

Paljon taasen tekstiä.. Erkalle paljon voimia tulevaan :hug:
mur-murikävää ettei n.täti kaikkia mittauksia teille suorittanut,mutta maananataihin ei tosiaan pitkä aika,toivotaan että sitten eri täti ja kaikki mittaukset tehdään,vaadit vaan päätäväisesti.Jaksuja :hug:

Ottis hyvä että teillä miehen kanssa jo parempaan suuntaan ja simppa talletuskin tehty jes,
teidettiin eilen olla aika samaan aikaan samoilla hommilla :LOL:

mimmimammasun kirjoitukset tuohon miehen käyttätymiseen ja sen kanssa toimeen tulemiseen oli enemmän kuin osuvasti kirjoitettu,taidan ottaa tuo ukkosen johtimen meillä työkaluksi,monasti olen ajatellut että onko oma mies ainut tällä planeetalla jolla välistä käyttäytyminen sitä sun tätä mutta kiva huomata että muutkin painii saman asian kanssa :saint:

vauvatoivekieltämättä kurjan kuuloista tuo miehen käyttäytyminen,voimia päätöksen tekoon :hug:

on:vielä olen jatkanut tikuttamista oviksen kanssa mutta negaa vaan pukkaa.no tänä aamuna kyllä oli limaisempi olo ,voi kyllä johtua illallisesta simppa talletuksestakin :D vielä varuiksi tikutan pari päivää jos se alku kierron plussa olikin jotain muuta :/

Mukavaa päivän jatkoa ja ++++++ :whistle:
 
Ottis
Onlydream Kiva, että sielläkin talleteltu :saint:. Toivottavasti se oviskin löytyy, vaikka taitaa sulla nuo kierrot olla niin lyhyitä, ett sen mukaan vois olla ollutkin jo. Mä aloin taas käyttää maca-jauhetta, ett saisin hormonimyrskyn tasaantumaan ja toivossa elän, ett se ovista vähän eteenpäin siirtäisi. Nyt ainakin näyttäisi hyvältä, mutt testaan ovista sitten 3:n jäljestä, kun pääsen kotiin |O . :wave:!
 
Menin ruokatunnilla apteekkiin.
Ostin sen Clearbluen testin joka antaa selkeän vastauksen joko ei raskaana tai raskaana.
Ja siihen tuli teksti että RASKAANA 1-2 viikkoa.
Ovisplusssa oli kierron 19. päivänä, nyt on dpo 10 ja kierron päivä 30.
Aamulla kotona se 10 herkkydellä oleva liuska näytti haaleaa haamua jota tuskin oli, ovistikku haamua ja tein ne klo 07:00 aamupissasta.
Pinnistelin kello 12 asti pissaamatta, pissa rakossa siis 5 tuntia, ja nyt tuli tämä tulos.
Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan.
Mulla on nyt paljon miettimistä.
Sterilisaation purku oli marraskuussa, ja en ole vielä käynyt aukiolotutkimuksessa,
joten jos tämä ei mene kesken niin onko se edes kohdussa?
Ja mitä teen miehen kanssa, joku kysyikin onko häntä hakattu lapsena, kyllä on , ja paljon, ollut itsepäinen poika ja isänsä on vedellyt nahkavyöllä niin että päänahasta puuttuu paloja.
Luulisi ymmärtävän että se on kauheaa, mutta silti kun kuumenee ja maltti menee puhuu siihen malliin että mun poika ei opi kun kurittamalla, puhe on turhaa.
Mulla on todella paljon miettimistä.
Ajattelin järkyttää miehen heti kerralla, laitoin tekstarin että I AM PREGNENT.
Ei mitään muuta. Voisin pelata jotakin pelejä ja pihdata tietoa, mutta ajattelin nyt tällaista shokkihoitoa.
Pää on ihan sekaisin, vaikeaa keskittyä töihin, kohta pakko kun on asiakastapaaminen.
 
Ottis
Vauvatoive10 Mä olen ihan täpinöissäni sun puolesta :). Hienoa, ett tulos tuli noin varmasti. Tosin sulla nyt kamala tilanne miettiä raskaana olemista, kun mies noin väkivaltainen. Kulttuurierot ovat huimat, joten sun täytyy auttaa häntä ymmärtämään, että meillä lapset kasvatetaan erilailla. Mun isäni kasvoi väkivaltaisessa perheessä ja hän ei ikinä koskaan milloinkaan kurittanut meitä fyysisesti. Hän puhui aina niin suurella rakkaudella ja lämmöllä, ett sai meidät nuorimmat ainakin ymmärtämään pelkän puheen. Hän oli tietoisesti päättänyt omalta osaltaan katkaista väkivallan kierteen.

Toivotan sulle onnea ja että tilanne kotona ratkeaa onnellisesti. Pidä lapsistasi hyvä huoli ja kaikki muu järjestyy kyllä.

Tää toivojen torstai on uskomaton. Nyt olen päivittänyt 4:nä torstaina ja tämä jo 3. torstaiplussa :saint:.
 
vauvatoive10 hurjan paljon onnea plussasta :heart: Vaikka siellä teillä taustalla onkin kimurantti ja vakava tilanne, niin plussa se on kuitenkin mistä täällä unelmoidaan. Onneksi olkoon!

Ottis hyvä kun saitte siemennettyä.. niin ei liian kauaa muhi ja pilaannu siellä miehen varastoissa.. ;) Tuosta ovuloimattomasta kierrosta, ei voi tietää ovistikkujen perusteella. Ne mittaa vaan tuon LH-huipun, joka voi mennä ohi huomaamatta, eli olla näkymättä vahvana viivana ovistikussa. Eikä LH-huippukaan kerrro sitä, että munasolu varmasti irtoaa, vaan sen saa selville proge-testillä oviksen jälkeen. Tuota progesteronia siis erittyy irronneen munasolun paikalle kehittyneestä keltarauhasesta. Keltistä ei tule, jos munasolu ei irtoa. Näin olen ymmärtänyt.

Äh, munkin kai pitäis tilata niitä ovistestejä, on loppu, mutta raaskiiko niitä tällä pakkasella tilata, kun pakkasta -25 C ?? En oo välttämäti aina oottamassa postilaatikolla. Tai jos tilaan vasta maanantaina, niin ti ja ke voin kytätä postiautoa B) Joo.. me asutaan korpikuusessa..

oivikki ja Inia kiitti tsempityksestä ivf:n suhteen. Ei mua ne hormoonit ja pistelyt tai ite punktiokaan pelota, vaan se pettymys jos tuleekin nega. :headwall: Ja ehkä vähän myös se, että miten kipeä maha on, jos pallukoita kasvaa useampi, kun tunnen ovisaikaan kiristystä jo yhdestä follistakin..? Pelkään että voisi maha siinä räjähtää, mutta kaipa se joustaa.. heh, onhan sen joustettava myöhemminkin aikalailla..

Mies pitää ivf:iä älyttömän kalliina, kun ei siinä mitään onnistumistakuuta ole kuitenkaan. Sanoin, ettei se sitten ole kallis, jos sillä lapsi saadaan. Yritetään tää nykyinen kierros vielä luomuna ihan tosissaan, vaikka ollaanhan me jo tähänkin asti yritetty..
 
vauvatoive10 Lämpimät onnittelut :heart:+:heart: johdosta!!!!!

..ikävä että sitä onnea himmentää kinkkinen tilanne kotosalla, miehesi käytös poikaasi kohtaan :( ..toivon että hän voisi jotenkin ymmärtää ja hyväksyä sen, ettei ruumiillinen kuritus ole sallitua..kovasti siulle nyt tähän tilanteeseen voimia&jaksuja, toivon siun pääsevän nauttimaan alkaneesta raskaudestasi ilman että tarvitsee surra miehesi käytöstä:hug:

PS. varaile vain heti aikaa alkuraskauden ultraan niin näkee onko alkio kiinnittynyt oikealle paikkaa, ei kannata jäädä odottelemaan ja huolta siitä enää kantamaan-Onnen pipanoita&"superliimaa" laitan vielä tulemaan:heart:..ajattele miten ihanasti siulle kävi: sterilisaation purun jälkeen noin nopsaan tärppäsi!!=)..niin, äläkä niitä oirehia nyt sure, ei niitä miullakaan ole ollunna..nyt parina, kolmena aamuna huonoa tehnyt tai jos ruokailusta liian pitkä aika(3h-4) :)
 

Yhteistyössä