40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis
Vauvatoive Kiitos :hug:. Mulla oli elokuussa keskeytynyt keskenmeno. Viikolla 6+3 varhaisultrassa kaikki mukamas niin mallikkaasti ja hyvin näkyi, mutt sykettä ei. Lääkäri meinasi, että jos päivänkään myöhemmin olisin tullut, olisi syke näkynyt ja niin varattiin 8 pvn päähän uusi aika. Enää ei ollut kuin moola kohdussa eli kuolleen alkion ja istukan palasia ja niin jouduin kaavintaan. Samantien pääsin uuteen ultraan keskussairaalaan ja leikkaussali varattiin aamuksi. Silloin oli menkkojen mukaan menossa 8+4, mutta alkio oli varmaan alunperinkin vain pikkiriikkinen tai kiinnittynyt myöhemmin. Kokemus oli rankka. Tuota raskautta ennen en edes uskonut koskaan tulevani raskaaksi, mutt niin vain kävi ja kaikki päättyi surullisesti. Siitäpä tämä hinku vauvaa kuitenkin sitten todenteolla alkoi, kun oli saanut maistaa sitä ihanuutta :'(.

Tosi surullista, että ihana uutisesi noin vastaanotettiin, mutta jospa miehesi illan mietittyään on jo huomenna oma entinen ihana itsensä. Sattui teillä se yhteenotto pahaan aikaan. Ymmärrän pettymyksesi täysin. Vähän samaa koin minä silloin raskauden alussa. Mies oli juuri edellisellä viikolla haukkunut minua mahoksi lehmäksi. Hurtiksi huumoriksihan minä sen lopulta käänsin, kun sanoin, etten maho voi olla, kun olen raskaana ja ennenkuin suostuin asiasta enempää miehelle puhumaan, vaadin häntä pyytämään rumia puheitaan anteeksi :|.
 
Ottis olipa kurja juttu. Mutta uskon että se onni koittaa vielä moneen kotiin, jos minä vanha lehmä myös kokoon kursituilla munanjohtimilla onnistun, niin kyllä te ehjätkin naiset.
Mies on nyt sanonut että hän on onnellinen asiasta, ja ollaan vähän halattu ja otettiin toisistamme ja raskaustestistä valokuvat päivän kunniaksi. Tiedän että on paljon puhumista ja selvittämistä, mutta ei tänään kaikkea, ollaan molemmat vähän pökerryksissä tämä oli kuitenkin aika odottamatonta ja yllättävää.
Haluan nyt vain ajatella positiivisesti että kaikki on hyvin ja paikallaan, auttaisko joku laskemaan mua viikot , en enää muista miten, jotenkin viime kuukautisista , ne alkoi 23.12 ??
Se oli keskiviikko päivä 4 viikkoa sitten, joten nyt on torstai onko siis oikein 4+1?
Millä viikolla se syke voikaan näkyä, ottaen huomioon että ovisplussa 19 kierron päivä eli myöhäään? Oliko jotakin viikolla 6-7?
On tuosta edellisestä raskaudesta 13 vuotta niin on vähän hakusessa.
Kiitos kaikille onnitteluista. Olen onnesta soikeana :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iida-Karoliina:
Onnea, onnea ja onnea!! Vauvatoive10 :hug: Hienoja uutisia sinulla. Varaa sinne ultraan aika niin ei tarvitse miettiä ja olla huolissaan siitä että pieni on oikealla paikalla.
Ikävää tuo että Miehesi ei oikein ymmärrä murkun käytöstä. Itse tuollaista vähän pelkäsin että meille tulis, kun miehellä ei omia lapsia ja itse nuori vielä..Kun tuo isyyskin täytyy opetella. Kannattaa tastä teidä kyllä puhua, uskon että ei halua omaansakkaan kuritettavan..kun asiaa ajattelee enempi mihin se voi johtaa. Minä ole kanssa saanut remmiä ja vitsaa vaikka olen ollut kiltti ja hiljainen lapsi, tosin itsepäinen kyllä, mutta en tuhma.
Omille olen käyttänyt puhe linjaa eihän lapset ole tyhmiä..Hyvin menee puhe perille. Normaalit kuuluvat ikäkaudet ovat käyneet läpi, ovien paiskomisineen.
 
IIda-Karoliina, lainasin tekstiäsi kun tunnut ymmärtävän taas juuri mistä on kyse.
Minä olin myös ujo ja hiljainen lapsi, mutta voimakastahtoinen, ja siksi sain hyppynarusta, henkarista ja risusta, puhumattakaan tukkapöllystä ja kädellä lyömisestä.
Minä ymmärsin lopettaa omien lasten vanhempana kaiken väkivallan lapsia kohtaan, ja johan sen laki Suomessa kieltää.
Miehellä on juuri kuin sanoit vaikeuksia sopeutua "isän" rooliin, hänestä poikaan on 14 v ikäeroa, se on vähän, ja poika on ihan oikeasti hyvä poika, mies on ongelma.
Eihän murkku ole normaali jos ei joskus ovi pamahda eikä ikinä mistään sano vastaan, ja hyvin pärjään puhumalla pojan kanssa, mies se ylireagoi ja kokee käyvän kunnialleen jos häntä ei sokeasti ja hiljaa kaikessa kunnioiteta ja totella. Esimerkiksi meillä on vain yksi tietokone, pojan huoneessa, mies marssii siihen ja haluaa heti lukea sähköpostinsa, ja pojalla peli kesken, niin tottakai murkku tiuskii ja sanoo että mä pelaan vielä 10 min tai jotakin. Mutta ehkä tuo mies kasvaa, mittaa, nyt kun siitä tulee isä, toivon ainakin niin.
 
vauvatoive10 Kyllä se kasvaa, usko vaan. Ja yhdessähän te olette nyt tässä kasvamassa tämän lapsen vanhemmiksi..Ompa ihana asia että näin pian sinulla tärppäsi. Minun ei tarvitse miettiä sitä että kun ei ole tärppiä tullut olisi vika tosta purusta, se antaa toivoa. Nyt taistelen tätä ikää vastaan, taidan jäädä häviölle..
Onko sulla nyt 4 vk täynnä? Laskettu aika olis 29.9.10. Sehän tosin tarkentuu sitten ultrassa.
Älä mieti tosiaan mitään ikävää nyt ,kyllä kaikki on hyvin. Josko se tyttö tasiaan olis kun teidän puuhat meni sillai. Tosin kuopus oli mulla poika, ja nehän siitiöt eli huippupitkään. Vai miten te puuhasitte..oliko pupuiluja ennen sitä vatsatautia olleen rakkauden hetkeä ennen.. =)
 
Voi Iida-Karoliina, toivoisin tätä niin kovasti sullekin, kun ymmärrät niin hyvin minua ja ollaan monessa asiassa samassa tilanteessa. Minäkin täytän huhtikuussa 43.
En tajua näistä nyky neuvolajutuista mitään, jotakin olen kuullut että harvemmin nykyään käydään neuvolassa kuin 90-luvulla.
Joten jos varailisin ultraa sitten sinne oletetettuun sykkeen näkymisen aikaan, niin kai minä yksityiselle menen, täytynee vaikka ensi viikolla soitella tuonne terveyskeskuksen neuvolaan ja kysellä milloin ottaisivat minut kirjoille sinne. Olen kuullut että se eka ultra kaikille on aika aikaisessa vaiheessa, mutta en muista millä viikolla.
 
Vauvatoive10 Mulla mies suhtautuu jännästi mun lapsiin..Kun murkkut kiukuttelee, se hissuksee katsoo ja antaa niiden mesota..Sitten mietitään mitä asioille milloinkin tehdään. Aina olen ihmetellyt miten ton osaa. Kiltisti tänäkin aamuna nousi ja vei 13v kouluun autolla kun oli paljon pakkasta. Ja minä olisin viennyt mutta sanoi mulle että mene sinä vielä nukkumaan kun voit vielä.. Itse nyt vielä on töissä, varmaan tosi väsynyt on kun tulee.
Meneeköhän tämän yön varmuus pupuilut metsään. Minullakin järkky päänsärky, ollut jo eilisestä asti..nyt vähän helpottaa kyllä.
 
I-K mitä jos kuitenkin iän takia ottaisit ne tietyt veriarvot ja jos vähän voisi luontoa avittaa vaikka pienellä hormoniannoksella, ehkä clomifenia tai.....älä hukkaa aikaa, Terry64 vai kuka se löysi mukavan lääkärin joka oli täysillä mukana..
 
Ottis
vauvatoive10 Pikasesti otin ekan vastaantulleen raskauslaskurin ja kyllä se sulle sitä 4+1 nyt näyttäs, jos kierron pituus 28 päivää. Sullahan oikeasti kuitenkin nyt dpo10 eli voipi olla, että LA määräytyy vähän eri luvuilla.

Anteeksi, että vertailen miehesi käyttäytymistä omaani, mutt kyllä raskaus miestä pikkuhiljaa kasvattaa. Niinkuin aiemmin kerroin, jo viestin perillemeno raskaudesta otti jonkin aikaa ja ekan vkln mun mieheni joi niin, ettei ole koskaan juonut. Sen tosin tavallaan sallin, kun odotin, ett sieltä se purkaus viimein tulisi. Kävi niin, ett mökille ajoin edestakas illalla ja taas aamulla ja kun miehen löysin tosi surkeasta jamasta ensin uhosin, ettei hän lasta saisi koskaan edes tavata, ellei tavat muutu. Mies oli niin kauhuissaan raivonpuuskastani, ettei muuta tehnyt kuin vain puristi syliinsä, ett rauhoittuisin, ettei 'vauvalle' satu mitään. Alkoihan se siitä hiljalleen muuttumaan. Oikeastaan vähän säälittikin, kun sitten ekana 'raittiina' vklna mies lipitti yhtä siideriä, kun ei muuta uskaltanut ottaa :LOL:. Lopulta oli ihanaa, ett osti mm. veneeseen mahdollisimman vähäpäästöistä bensiiniä, ettei mun tarvis kauhistella jos joudun tuulen alle :).
 
Joo Ottis, odottelen että syke näkyisi, täytyy tässä totutella ajatukseen ja etsiä tietoa . KIITTI.
ja minullakin niin monta kertaa käynyt mielessä että sun mies käyttäytyyi paljon samalla tavalla, osittain, vaikka on suomalainen ja vähän vanhempi kuin mun.
 
Sulla on toi purku takana ja jos taktikoit, voisit kysyä että onko mahdollista päästä pian tarkistuttamaan että kiinnittyminen on oikeassa paikassa. Siitä tarkistamisesta ei ole kuitenkaan tosiaan mitään haittaa.
Kyllä yli 40v pidetään hyvää huolta, heh, on jo sitä riskiryhmää. Kyllä itsekkin olisin ihan ulalla kun niin pitkäaika tosta edellisestä. Neuvolaan voit soittaa vaikka heti huomenna niin asiat alkaa siitä rullaamaan.
Kiitos toivotuksista, jospa vielä ihme minullekkin tulisi..
Kuitenkin enempi mahdollista onnistua vielä tuossa sinun iässä..kun koko ajan niin rajusti alkaa 40v jälkeen laskea mahikset.

Jäi taas tuo paksennus päälle..pahus
 
Ottis
Niinpä :) Vauvatoive10, mutt ku tolla mun miehelläni onkin viel korvantaustat ihan märät. On elellyt poikamiehenä ja pilettänyt sen suuremmin huomista surematta. Joskus olen pettymystäni purkanut moittimalla häntä siitä kun noin 'vanhana' alkoi vauvasta haaveilla, kun hänellä nuorempana olisi ollut siihen mahiksia yllinkyllin. Hänellä sentään oli 8 v. kestänyt suhde, jonka aikana olisi luullut tulleen mieleen lisääntyminenkin. Vaan ei, hän haluaa lapsen vain minun kanssani. Vähän olen joskus tyrkyttänytkin, ett lähtis ehtiin sitä nuorempaa eikä mua vanhaa kanaa lisääntymispuuhilla piinais. Ainahan minä itse olen lasta halunnut, mutt kun ei sitä soppelia miestä aiemmin löytynyt, niin olin jo tuudittautunut ajattelemaan, ett sinkkuna elelen hautaan asti ja mulle riittäis mun kaksosveljen mukelot rakastettavina :saint:.
 
Vauvatoive onnea! ihan + uutinen! Tuo myös hyvä tieto, että jo dpo 10 näkyy tulos, tälläaiselle himotestaajalle, minulla myös noita halpa luskia käytössä ja jos jotain haamua näkyisi, niin varmaan pitäisi hakea joku varmistus testi apteekista :D . Tuo idea mennä juttelemaan jonnekin kuulosit hyvältä. Mukavaa, myös, että mies sai sanottua olevansa onnellinen.
 
clomifen ohentaa kohdunlimakalvoa ja oikein kai suositella tämän ikäisille..Mulla on aiemmin saatu resepti Femarista. mutta kun on nyt ole asiakkaana klinikalla ei ehkä uskalla ottaa ilman seurantaa. Siinnä se monisikiö raskauden vaara ja tietysti tukosten. Tosin kun sen yhden sais, tuskin silläkään niin munikset lisääntyis että enempää tulis..
Ymmärrän miten hieno mies minulla on, en uskonut että tommosia on olemassakaan. Tai itse sellaisen saisi. Minua taas lohdutti siitä jos vauvaa ei saada, ja sanoi siinnä että mehän ollaan tiedetty ettei välttämättä saataisi ja oltaisiin kahden. Minä kyllä sanoin että etkö haluakkaan enään niin se sanoi että totta kai haluan, muutta ei väkisin kuitenkaan..

Ihana se teidän valokuvan otto ja kaikki, kyllä miehesi on tosi onnellinen nyt tästä teidän masukasvatuksesta..Että teitä onnellisia.. :heart:
 
MamaStella tuo zumba tosiaan näyttää minusta tosi mukavalle, joten on varmasti kiva sitä opetella opettamaankin :D

Ottis mukavaa, kun miehen kanssa menee paremmin, toivottavasti pääsette myös rauhassa keskustelmaan aisoita. Ja ovis sielä lähestyy vakaasti. En usko, että haittaa vaikka ovis on vähän aikaisemmin, tärkeää, että aika vuotoon on riittävän pikä oviksesta. Minä en ole saannut täältä enään maca jauhetta on ollut loppu jo joulukuusta asi.

Solkka silakka juu takuita ei ole toisaan ja rahaa mene, mutta onhan se vähän riskiä ostaa vaikka matkakin, eihän sitä ikinä tiedä onko onnistutunt matka... ( toisn halvempia nuo matkat ... )Ymmärrän tuo sinun pelon. Minä taas pelkään eniten sitä, että menee jotaikin pielee ja muniksia ei saada edes kerättyä. Jos munikset saadaan kerättyä ja ne ovat heikkoja tai lopputulos on nega, niin siihen on sitten tyytyminen, tulepa sitten se asia selville :|

Terry rktt lopuun asti vaan. Kyllä minua se lääkkeen sekoittelu peloitti ekalla kerralla ihan kauheasti, kädet tärisi, mutta niin vaan onnistui. Siis minulla on se irroituspiikki ollut sellainen sekoitettava.

ON kp 1 yk 9 ! Hanat aukesivat toden teolla, mutta niin myöhäiseksi meni, että piikit pääsen aloittamaan vasta ensi vkolla, huokaus, ja näin ollen keräys on vkolla 6, jos sinne asti päästään.
 
Olen tukkinut koko palstan tänään :D
Suokaa se minulle. Olen itse ehkä eniten yllättynyt plussasta, ajattelin että ehkä joskus kesällä tai ens vuonna, kunhan on aukiolot tutkittu ja kaikki.
Te olette niin ihanan kannustavia, ja minä "risa" nainen kannustan nyt teitä muita sillä että ihmeitäkin tapahtuu.
Hyvää yötä!
 
I-K, en ole ollenkaan terveydenhoitoalalla, joten en tiedä mikä auttais, mutta toivon että joku kiva lääkäri keksisi sulle vähän jotakin tehostusta, jos itse alat ikää epäillä syyksi. Ethän menetä mitään jos kysyt vielä, korkeintaan rahaa, mutta sitä on tässä jo palanut varmaan meillä kaikilla, sitä ei lasketa.
 
Ottis
Oivikki Alkohan siellä viimein tapahtua, vaikkakin kiusallisen hitaasti :headwall:. Nyt vain hirmusesti tsemppiä ja onnea piikittelyyn ja varsinkin viikolle 6 keräykseen. Toivottavasti saavat kunnon satsin talteen :saint:.

Mua vaan itseäni huolestutti toi lyhyt follikkelivaihe, kun kierto ennen km: oa ollut niin säännöllinen. Nyt näyttää jo paremmalta, kun ovis aikaisintaan kp12. Huomenna olen senkin suhteen taas vähän viisaampi ;). Edellisten kiertojen luteaalivaiheet mulla olleet 14, 15 ja 13 eli tosta kierron toisesta päästä en osaa olla huolestunut. Vaan tietty kun siitä nyt kirjoitan, käy niin, ett se lyhenee ja taas stressataan uutta asiaa :(.

Minä tilasin maca-jauhetta netistä Hyvinvoinnin terveystalosta. Tilatessa sielläkin oli tilanne, ett erä oli loppunut ja uusi erä oli tulossa 5.11. Taitaa olla aika haluttua kamaa. Mulla kuitenkin macajauhetta edeltävässä kierrossa ovis tuli kp11 ja seuraavassa macajauheen aikana kp12. Nyt kun olin taas välillä ilman, ovis oli kp11 ja nyt venymässä vähintäänkin sinne kp12:sta. Senhän piti vaikuttaa follikkelin kasvuun ja tietty moneen muuhunkin juttuun. Miehelle se olis oikein hyvä, mutt häntähän ei sitä saa edes maistamaan saati nauttimaan säännöllisesti, jotta 'miehuus' paranisi, eiihh.. :headwall:.
 

Yhteistyössä