40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

:wave: tirulii, Taikakuutahan minä! Ihanaa, sulla kohta pikkuinen sylissä, kylläpä aika on rientänyt! Onnea viimeiseen ponnistukseen! (ja niihin sitä ennenkin :) )

SS, mäkin pelkäsin ivf:ää monin tavoin (eniten ehkä sitä että tulee lopullinen tuomio munasoluille), mutta varsinkin eka hoito meni tosi hyvin (paitsi tietty lopputulos). Se meni siinä uutuudenviehätyksessä aika nopeasti. Joten tsemppiä, se on helpompaa kuin pelkäät! Tokassa sitten tuo henkinen puoli oli enempi koetuksella. Ja en nyt halua edes rktt-listalle, yritän ottaa rennosti!

erkalle edelleen jaksamista!
 
Ottis
Mimmimamma: Tuosta samaisesta artikkelista eilen vaiko jo toissailtana kirjoittelinkin muistilappuselle "Robitussin cough syrup" ja "herb chasteberry". Pitääpä ottaa onkeen vihjeesi, jos tässä vielä touhuilemaan aletaan. Sillä pallon heittämisellä miehelle tarkoitin sitä, ett jos mies tietää milloin pitäis puuhailla, niin olis vaihteeksi ihan kiva, jos hän tekisi aloitteen, mutt taitaapi olla niin, ett meillä olen minä mieskin tässä vaiheessa eli otan sen kopin :saint:.
 
Ottis
Terry ja Liiza Kiitos kommenteistanne. Lohdullista, ett valituksiini vakavasti ja sydämellä suhtaudutaan.

Kuulosti jotenkin kurjan tutulta toi liizan kertomus sidepaperin tuomisesta ruokapöytään. Meillä ei mies samaa ole tehnyt, mutt jos yhtään olisi siivousintoisempi saattaisi senkin tehdä. Eipä tässä näemmä sitten kuitenkaan aivan uniikin miehen kanssa elelläkään ;). Oikein teit kun lähdit hiihtämään sen sijaan ett olisi laittanut meihelles ruoan valmiiksi. Toivottavasti sun paikkas kuntoutuvat ja pian :hug:.

Terry64 Oikeassa olit ja sähän mua tuosta käänteispsykologian toimivuudesta vähän etukäteenkin varoittelit. Rontti poisti tarinan masentuneen siskon soitosta ja ja miehen kommentin siitä, ett siskon olisi minun sijaan pitänyt soittaa lääkärille. Sisko kun sattumoisin kaipasi nimenomaan sisaruksiaan ja uskon, ett silloin ei voi auttaa yksikään lääkäri eikä mikään lääke. Tässä ns. neutraaliversio tapahtuneesta. Olin kirjoittaessani paljon suivaantuneempi ja mies saikin kuulla tarinan lähimmäisenrakkaudesta sekä pikaluennon sympatian ja empatian merkityksestä elämässä :|.
 
Ottis
Erka Pahoittelut ja :hug: edelleen. Raskasta sulla on ollut ja on edelleenkin. Kurjaa sit jos vielä kaiken kärvistelyn ohessa joutuu kaiken yksin hoitaa eikä saa apua edes arjen pyörittämiseen mieheltä. Ajattelen sinua!

 
Ottis
SS Niin iski kuumeilu minuunkin entisellä voimalla noita linkkejä lukiessa ja vaikka olin päättänyt, etten ehkä ovista tikuttele, sen tänään kuitenkin aloitin ja kun näin, ett onnekseni ovis ei ainakaan huomiselle osunut, oli ihan uskomaton se kihinä mitä tunsin. Tuntui, ett just pitäis saada mies kiinni, puhutettua yhteistyöhön jne. Mutt kun TV:tä huollosta hain, sain onneksi taas aikaa yksikseni ajatella ja olen nyt vähän rauhallisempi. Katsotaan mitä tämä ilta tuo tullessaan ja tiedä tuota jos vaikka simppatili avattaisiin. Minähän tän asian tietty joudun esille ottaa, mutt jos mies myötämielinen on, niin miksipä ei :saint:?

Tsemppiä klinikka-ajan odotteluun. On hienoa saada uusia aseita tähän taistoon+ :heart:!
 
Ottis
Rinja Peukuttelen, ett oikea tunnelma löytyy. Kyllähän toi ukkoraasu lopulta joutui aikalailla mietiskelemään ja eilen illalla vielä enemmän, mutt näen ihan selvästi, ett ei hän halua kuitenkaan erota. Eilen illalla kun olin sydämettömyydestään moittinut, istuin sohvalle ja kattelin aikani ikkunasta ulos. Kun siitä hiljaisuuden keskeltä kysyin, ett "Mitä meidän pitäs tehdä tälle jutulle?", mies kysyi, että "Mille jutulle?". Kun vastasin, että "Sulle ja mulle, tälle meidän jutulle.", sanoi, ett "En tiedä." Näemmä toi Roosamarian (-ko?) ehdottama tapa puhua kuin vieraalle tepsi, sillä toi oli eka kerta, ett hän sanallisesti kommentoi tätä tilannetta. Vaikkakin vain ilmoittamala, ettei tiedä mitä sille tehtäis. Kuitenkin alan uskoa, ett hän ymmärtää minun viikonlopun kaltaisista tilanteista kärsivän.

Inia Mun mies oli kerran tod. sydämistyneen oloinen, kun 'kehtasin' hänen kanssaan kaupassa ollessani ostaa siteitä. Siitäpä sitten seuraavana viikonloppuna sainkin kuulla, että olen maho. Tuon jälkeen olen pyrkinyt ostamaan siteeni yksikseni, vaikkakin nyt viimeksi tädin tullessa jätin tarkoituksella siteen suojan näkyville, ett tietäisi missä mennään, vaan siitäpä tulikin sitten viikonloppuna toi lausahdus "semmonen akka, ettet edes paksuksi tule." Karua on elämä toisinaan, mutt jospa miehesi reagoi tuolla tavalla sidesuojasta kiukuttelemalla suruunsa/pettymykseensä siitä, ett menkat sulla sittenkin alkoivat.
 
erka, kyllähän se aika parantaa haavat..mutta sellainen asia tuo keskeytynyt raskaus on että ensin se on surtava&itkettävä :'(..kovasti voimia&jaksuja:hug:

Sanon ihan suoraan että olen itsekkin p**ka jäykkänä täällä-pelkään sitä seuraavaa ultraa mahdottomasti :( ..miulla ei pitkään aikaan ole ollut niin surkia&ahdistava olo, kuin oli viime viikonlopulla..en millään jaksaisi enää sitä tunnetta..tuntuu että totaalinen romahdus tulee..vaikka mie taidan olla vähän sellainen että en helposti ns. "romahda"..kaikki saattaa jäädä vain sisälle, käsittelemäti.. :ashamed:

Neuvola reissu oli ihan ok..mutta kaikkea "normaalia" kuten terveystarkastus: verenpaine, hemoglobiini, kohdunpohjan korkeuden mittaus ei suoritettu ja se toi tietenkin sellaisen pahan mielen..kaikki siis voi olla vielä mahdollista..

Terveydenhoitaja käski ottaa "rennosti"..siis:eek:???..sula mahdottomuus!!!..sanoi, etten itse voi tilanteeseen vaikuttaa..no, se on totta..mutta voin yrittää valmistautua siihen ikävimpään uutiseen..jotenkin mukavampi mennä vähin toivein ja jos sitten toivetta vielä annetaan, se tietenkin ihana asia ja mie taasen maailman onnellisin!!! :)

..missä miun positiivinen asenne nyt on?..ihan hukassa.. :/


Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja niitä+++++++niin ovis, kuin r-testeihinkin toivottelen!!!!:wave::heart:


mur-mur ja pieniäinen..6+?:heart:
 
Ottis
mur-mur Millos se seuraava ultra olikaan? Toivottavasti aika rientää sinne, ettei sun tarvi kovin kamalasti kärvistellä. Erkahan tuosta kirjoittikin, että jos syke noin varhain nähdään, ett km:n mahdollisuus 2%:n luokkaa. Erka siihen pahaan saumaan nyt suruksemme joutui, mutt jospa se tilastollinen mahdottomuus olisi, että sinulle samoin nyt kävisi? Eihän näissä jutuissa tilastot paljoa lohduta, mutt silti toivon, ett jotain toivoa jostain saisit. Onneksi stressaamalla ei voi lisätä km:n todennäköisyyttä eli sitäkin saat tehdä ihan 'huoleti', kun ei sitä huolta kuitenkaan onnistu noin vain syrjään laittamaan.

Onkohan se neuvolantäti vähän kyyninen, jos noin jätti kaiken tutkimatta aivan kuin odottelisi pahinta tapahtuvaksi :(.
 
Ottis Noinhan miekin sitä koetan ajatella että vain 2% se mahdollisuus huonoon vastaukseen..mutta..ikä tekee tässäkin asissa paljon ja tuo prosentti miulla jonkin verran korkiampi.. :(

Eipä olluna se sama neuvolan täti, jonka kanssa puhelimessa keskustelin..tämä täti oli nuori, puhui nopiaan, huh huh ;) ..tuli paljon asiaa ja lukemista kotiinkin..jäi vain niin kaivelemaan se normi juttujen väliin jättäminen: verenpaine, hemoglobiini, kohdunpohjan korkeus, paino jne...tuli väkisinkin sellainen olo että hänen mielestään käyn vain kääntymässä.. :ashamed:

Tässä on tunteet nyt NIIIIIN kauhian pinnassa ja mietin pää sauhuten kaikkea..vaistoan herkästi asioita/tunnetiloja, olen sellainen tarkkailija tyyppi..ja monasti kun vaisto sanonut jotain, se pitänytkin kutinsa..toivottavasti nyt en osu oikiaan..mie niin rukoilen..

seuraava ultra on ma. 25.1..
 
Ottis
voi mur-mur jos jotenkin vain voisin sua lohduttaa :hug:. Toivotaan, ett epäilyksesi eivät todellakaan osu oikeaan, vaan saat lopulta sanoa, ett olitpahan sittenkin väärässä epäilystesi kanssa. Voimia sinulle!
 
Mur-Mur jos sillä tädillä oli hiukan kiire, kun niillä taitaa edelleen olla ne sikapiikityksetkin menossa. Jokatapauksessa älä pane painoa tuommoiselle. Tovoin kaikkea parasta sinne ja voimia odotella taas seuraavaa ultraa.
 
Terry voisi se tosiaan olla se thryksin, joka saa reipaan olon, enpä ainkaa usko lugejen noin vakuttavan. Hyvä merkki, kun ei ole PMS oireita kuitenkin =)

Liiza
harmi tulos sieltä papasta, toivottavasti pääset pian sinne tähystykseen ja saata aisat taas kuntoon.

Solakka Silakka kyvä, että olet saannut ajan varattua siihen ivf suunniteluun, kyllä jännitää uskon ( tiedän ) sen. Minusta tässä on niin kovin monta vaihetta mitä jännäillä.

Tirulii :D tseppiä raskauden loppusuoralle! Miten aika voi lentää näin, justhan sinä sen + sait!!!

Erka eihän sinun nyt todellakaan tarvitse valoista viestiä kirjoittaa, voit meille ihan vapaasti kirjoittaa. Hyvä, että soitit sinne sairaalaan ja sait sen ajan pe. Jaksmista :hug:

 
Inia ONNEKSI OLKOON kaksoskyytiläisistä =)

Erka Lohtuhali sinulle :hug:

MURMUR Kyllä kaikki menee hyvin, usko pois!

Tirulii Voi miten ihanaa! Sinä synnytys sairaalassa, ihanaa. Kyllä aika todella menee nopeesti...

Terry64[/b ]Onnea menopur yritykseen, plussa sinnepäin!

Oivikki Harmi kun menkat ei ala silloin kuin pitäisi. Minäkin odotten niitten alkamista, taitaa mennä viikonloppuu kunhan tuo kp30 tulee täyteen...
 
Minä kans laitan korteni kekoon tuohon miestenkäyttäytymiseen. Olen huomannu että kiitos-sana on ihmeellinen taikasauva siihen miesten käyttäytymiseen ja jos hymyn siihen vielä lisää tai käden kosketuksen, hipaisun. Kiitos, kulta =) niin saa aika varmasti miehen viemään roskapussin uudelleen ja uudelleen. Pitää muistaa vain kiittää miestä hänen tekemisestään! oli se tekeminen sitten mitä tahansa, pieni tai suuri. Jos itse pyytää miestä tekemään jonkin asian pitää myös kiittää siittä että hän teki sen =) se kiitos unohtuu aika helposti. Mies saa kiitos sanasta niinkuin palkkion itselleen ja on itse hyvillään asiasta että teki sinun puolesta jotain hyvää. Meniköhän tää sepustus ihan ketuilleen...mut muistakaa kiittää kaikesta mitä mies tekee, niin hän alkaa tekemään enemmän kaikenlaista, sitä mitä haluatte... voi, miten ihanaa! veitkö sinä aamulla roskapussin? kiitos, kulta =) tätä olen testannu ja toimii. Alkoi aamuisin hävitä puolityhjät roskapussit roskikseen... kiitoksen voimalla :LOL:
 
Munkin ukkosenjohdattimena olo kyllästyttää, meillä se on mies joka ottaa pulttia mun 14 v pojasta ja käyttäytyy kuin idiootti. Teini on paljon fiksumpi kuin tämä mies, loukkaa sanallisesti ja saan pelätä että käy päälle. Tilanne on ajoittain paha, pitkään rauhallisempi, nyt taas paha ja harkitsen ihan vakavasti avioeroa.
 
Mies tulee sellaisesta maasta missä ruumiillinen kuritus on jokapäiväistä, ja vaikka neljättä vuotta mennään ajoittain ei tajua että tämä on Suomi ja täällä ei piiskata vaimoa eikä vaimon lapsia. Ymmärrän että murkkuikäiset käy välillä nuoren isäpuolen hermoon, mutta se miten hän käyttäytyy, mitä puhuu ja uhkailee, on saanut minut nyt niin shokkiin että en enää tiedä miten olla puskurina pojan ja miehen välissä. Poika on hyvä poika, oikeasti, ei ongelmia missään eikä kenenkään muun kanssa kun isäpuolen kanssa. Apua !
 
Hei,

Kirjoittelinkin aiheesta, meni tunne masunkasvattajien puolelle :eek:..Tällä kännykällä en saanut poistettua, muokattua ..

Kiitoksen voima on ihmeellinen:)! Minä myös sanon yleensä, voisitko kulta...Olisitko niin kiltti .. Viitsisitkö... Toimii!

Toinen asia, miehet putkiaivoillaan eivät ymmärrä kääteispsykologiaa, eikä ns. vihjailuja ..
Luin kerran kirja, missä hyvin kuvattu miten erilailla miehet ja naiset ymmärtävät saman asian...esim, jos nainen huokailee et pyykit pitäisi laittaa kuivumaan odottaen että mies ottaa vihjeestä vaarin ja menee laittamaan.. Mies ei lotkauta korvaakaan, ei ymmärrä, nainen hermostuu ja menee itse, suivaantuu kin ei saa apua, tullessaan motkottaa asiasta, turhaan! Mies ei yksinkertaisesti ymmärrä.. Olisi pitänyt sanoa suoraan, silloin tapahtuu.. Esimerkkejä oli paljon ja hyvin huomasin miten eritavalla miesten ajatus kulkee, naisten ajattelutapaan verrattuna:)!Aika hauska kirja:)

Plussatuulahduksia kaikille myrskyisästi toivotan

:heart:
 
Kannatan kanssa tuota kiitosta..olen huomannut että asiat sujuu paljon helpommin kun muistaa ettei toinen ole itsestään selvyys..ja sehän osoittaa kun muistaa kiittää.
Vauvatoive ompa hankala tilanne. Tuota en sietäisi, en ikinä antaisi kohdella lasta huonosti. oli oma tai vaimon lapsi.(Uhkailla ym). Aikuinen asettuu lapsen tasolle jos alkaa tehdä tommosta. Lapsi on lapsi ja aikuinen erottuu sillä kun ei käyttäydy kuin lapsi..Olipa hönösti sanottu..Jospa ymmärsit kuitenkin taasen mitä tarkoitin, toivottavasti.

Oma napa: Mulle voisi laittaa 1 dpo, Isosti illemmasta limoittelee ja lämpokin selvästi nousi.
Mutta empä ole tikutellut että näppituntumaa tämä.
 

Yhteistyössä