40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Tein kanssa testin aamulla ja ihan puhdas nega oli..Ei sitä kuuluisaa haamujen esiäitiäkään täälläkään. Enempi alkaa vaan tuntua siltä ettei meille enään vauvaa tule, liikaa ikää alkaa olla. En haaveilua lopeta, mutta ehkä luopumiosen alkua tämä on kuitenkin..

ottis ei testit välttämättä vielä näytä positiivista vaikka olisi raskaanakin..Joten toivoa on vielä sinulla.
Vauvatoive10 En huomannut mitään kysellä värekarvoista. Kuitenkin oma ajatus on että niin minimaallinen on se korjaus kohta ettei sillä ole merkitystä muniksen liikkumisen kannalta, ja luonto korjaa jo itsestään tuollaiset pikku jutut. Muillakin tekijöillä on merkitystä muniksen liikumisen kannalta. Oletko ajatellut käydä siellä aukiolotutkimuksessa.
Siellähän on hyvä samalla kysellä kaikkea mikä nyt on jäänyt askarruttamaan..

Soitin muuten klinikalle ja kyselin kaikkea mitä nyt keksin. En varannut aikaa kuitenkaan, kaikki mahdollinen kun minun kohdalla on tehty mitä voi. Joten vain ihme voi tässä auttaa raskautumaan..Lugesta vielä varmistin tietoa. Yleensä käytetään Ivf hoidoissa joissa keltarauhanen imetään munasolujen kanssa pois munarakkulasta, joten annetaan ulkoa päin korvaavaa. Kierron pituudella ei ole munasolujen tuoton kannalta merkitystä, kierto voi olla kuulema vaikka 19 d. Ei siis ole merkitystä sillä vaikka ovuloi aikaisessa kierron vaiheessa, merkitystä on sillä jos luteaalivaihe jää liian lyhyeksi, (alle 14 d). Siihen on apua keltarauhashormoonin syömisellä/käytöllä, tukee kiinnittymistä jos omaa tuotantoa on niukasti.
Keltarauhanen alkaa kutistumaan n.5-7 päivää oviksen jälkeen. Kasvamaan (aktivoituu) ja alkaa tuottamaan hormoonia jos munasolu on kiinnittynyt. siihen kai perustuu nämä herkät r-testit että voi alkaa testaamaan näin aikaisin. Kaikilla ei kuitenkaan erity hormoonia niin nopeasti että herkinkään testi siihen vielä reakoisi, ja siksi varminta on testi tehdä vasta silloin kun on tädin saapumis päivä. Jos oviksen ajankohta on epäselvä, voi tuo päivä heittää parikin päivää. Toinen heiton aiheuttaja on se kun eihän voi ihan tarkkaa päivää tietää milloin on hedelmöittynyt ja muna solu kiinnittynyt..
Tulipa sepustus kirjoitettua.
Kysyin muuten ihan mielenkiinnosta tuosta luovutus munasoluhoidosta. Klinikalla siihen oli ikä raja joka on 43v. Jonot on kuulema niin pitkiä ja luovuttajia niin vähän, tuon uuden lain myötä. Eli sekin portti on kiinni.
Tosin me ollaan puhuttu miehen kanssa jo alunperinkin ettei haluta lasta niin. Onnistumis % raskautumiseen on kuulema todella huomattavasti suurempi vanhemmalla iällä. Tosin kuulema myös nuoremmilla voi olla huonoja soluja aina joukossa joten ei raskautta voi tälläkään hoidolla taata.(siis jos luovuttajalta saakin huonon solun) Solut voi näyttää tosi hyviltä mikroskoopilla katsottaessa ja hedelmöittyä hyvin, mutta kasvamis prosessissa voi olla jotain vialla ja sitä ei enään voida siinnä vaiheessa enään nähdä. Munasolu ei silloin kiinnity tai raskaus voi keskeytyä aikaisessa vaiheessa.
 
Siirin kp32 muuttui kp:ksi 1. Taysin hormoni- ja lapsettomuuspolilta tuli kirje, että (omalääkärin tekemä) lähete on tutkittu ja meidät tutkitaan huhtikuun puoliväliin mennessä :D Eli ei ihan hillitön jono, mutta olisihan sitä mielellään tietty heti lähtenyt tutkittavaksi, nyt kun kerran se päätös on tehty. Onneksi miehellä on kuitenkin lähete simppatutkimuksiin niin se on sitten valmiina kun tuonne polille päästään.

Töissä kuulin viime viikolla kahdet vauvauutiset. Hieman latisti fiilareita, mutta sitten järjen ääni totesi molempien odottajien olevan about 100 vuotta minua nuorempia, joten... :( mitäpä tuota sen enempää murehtimaan....

Teiltä tulee tänne niin pali tekstiä (päivässäkin ) ettei millään pysy mukana kenenkään menemisissä ja tekemisissä. Sorry.
 
Hei Iida-Karoliina, pahoittelut negan testaamisesta, olet niin kannustava että sulle voisi antaa ihan bonuksena yhden vauvan kiitokseksi meiltä kaikilta joita jaksat tsempata !!!!!!
Kyllä mä menen varmaankin siihen aukiolotutkimukseen ( pelottaa mennä...) kunhan vähän aikaa kuluu, ei ole vielä edes ihan 2 kk täynnä purusta, joten en jotenkin vielä uskalla ja halua mennä, hölmö ajatus että pian repee jotakin jos nyt niitä venytellään...antaa hetken vielä olla ja parantua, mutta joskus keväällä tai ennen kesää pitäis kai uskaltautua. Siksi mietin niitä värekarvajuttuja kun niillä on kai suuri merkitys, kuljetushommeleissa, mutta kai se on niinkun viisaasti kirjoitit.
Anteeksi kaikki muut, olen evakossa kotoa ja poikkesin tähän pikaisesti hakemaan jotakin vaatteita ja käyn koneella ja lähden taas pois täältä tän putkirempan alta.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille !
 
emily, :'( ettei tämä nyt pysynyt kyydissä :hug: Mutta kyllähän se jo toivoa antaa, että yritystä on!

:hug: myös neganneille!

Ottis, kyllähän se tädin lähestyminen masentaa, mutta mulla ainakin piristää se, että jotain tapahtuu - eli esim. gynekäynti. Joten älä vielä peru sitä! Mä olen nyt ollut aika masis siitä ivf:n negasta alkaen, mutta nyt kun passin suunnittelykäynti lähenee, niin kummasti olen piristynyt! Vaikka ei siis ehkä edes päästä passiin, ovis uhkaa tulla liian aikaisin. Nyt vain toivon että ovisplussa tulis vasta perjantaina!

oivikki, miten alkoi sumut? Onko sun pitkään kaavaan jokin syy, mä kun olen luullut että lähes aina aloitetaan lyhyellä (paitsi julkisella)?
 
vauvatoive10 Kaunis kiitos sanoistasi :flower: Huolisin tuon bonus vauvan kyllä :D
Ehkäpä tuo onni olisi myötä ja vanha kana vielä munisi..Taidan uskaltaa kokeilla tuon Mur-murin mainostamia tippoja, jahka kerkiän sellaisessa kaupassa käymään, ehkä huomenna. Ainahan voi yrittää..

Munanjohtimet ei tutkimuksessa repeä. Sitä ei tarvitse pelätä. Hyvin hellävarainen tutkimus ja vain ilmaa ja suolaliuosta laitetaan aivan pieniä määriä vuoron perään, ei paljon edes tunnu. Minullehan tuo jo tehtiin ekan kerran heti leikkauksen yhteydessä. Jolloin voitiin todeta että ompeleet pitää ja eivät vuoda.. joten kyllä jo tuossa vaiheessa voi tutkimuksen tehdä turvallisesti. Tutkimus täytyy tehdä heti alkukierrosta koska neste voi huuhtoa pois alkion jos kierto on siinnä vaiheessa että hedelmöitys on ollut mahdollinen..Joten kannattaa varailla aikaa ajoissa. ainahan ei itselle sopiva aika käy noita tutkimuksia tekeville lääkäreille..
Toivon nopeaa remppaa, jotta kotiintuisitte pikapuolin. =)
 
Ottis
Iida-Karoliina Pahoittelut negasta sullekin :(. Sulla ainakin luteaalivaihe kyllin pitkä, kun nyt jo dpo15 eikä kunnon vuoto ole kuitenkaan alkanut, eihän? Kyllähän niinkin voi olla, ett menkat voi olla viikon parikin myöhässä ennenkuin alkaa r-testissä näkyä. Siis, saanhan vielä toivoa, ettei se sulla vuodoksi muuttuisikaan?+:heart:

Kiitos sulle seikkaperäisestä selostuksesta. Taas opin ainakin minä jotain uutta :saint:.

Siiri Sisilisko Onnittelut tutkimuksiin pääsemisestä, vaikka vielä pitääkin (niin kauan!!) odottaa.

Vauvatoive10 Sitten kun sinne aukiolotutkimukseen pääset, paranee teillä vauvansaantimahiksetkin. Ainakin yksi mun tuttava tuli raskaaksi parin kuukauden sisään sen tekemisestä. Muistaakseni puhuvatkin jotain, ett +vaikutus olisi 3 kk. Korjatkaa jos olen väärässä.

Kiitos Inia tsempistä! Olen vähän ajatellut, että kun menkat alkaa, juttelen tosta gynekäynnistä miehen kanssa, ett kannattaako mun mennä ja mihin hän on valmis. On noi simpatkin olleet viime aikoina niin tiukassa, ett täytyy vähän varmistella :p. En sitä epäile, ettei hän lasta haluaisi, mutt on tää niin uskomattoman yksinäistä piinailua ollut, ett oksat pois ja pala latvasta :headwall:.

Psst. Nostin stepperin tuvan puolelle lämpenemään eli saan ainakin sillä virettäni nostettua. Tavoitteena on saada jalkalihaksiin vähän lisäpontta jos pääsisin kevättalvella laskettelemaan =). Toivossa on hyvä elää!
 
Ottis Kiitos sinulle :flower: Vuoto ei ole alkanut, paperiin tulee tosi vähän aivan hailun punaista. Eikä edes joka vessa reissulla sitäkään. Olen kyllä kuullut että joillain on r-testiin tullut + vasta viikko siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Pieni toivo yrittää pyrkiä esiin että jospa kävis sellanen tuuri että ei vain näy testissä. No joo, oljenkorsiin koitan tarttua.
:ashamed:
Aukiolotutkimuksesta jopa 3-6 kk jopa parantaa mahdollisuutta raskautua. Näin minulle sanottiin. Aikaa tuosta tutkimuksesta on nyt n 4kk.
Jos vain tuntuu yhtään siltä niin kannattaahan tutkimuksessa käydä, jotain sellaista voi kuitenkin selvitä johon löytyy apua. Hyvähän on myös miehen simpat tutkia.
 
Ottis
I-K Peukuttelen sulle ihan satasella+ :heart:! On meillä ollut puhetta todellakin viedä tämä projekti ihan tosissaan loppuun asti, ettei vain haaveilla.

Toi mun ukkoni on tylsä :(. Sen vielä sulatti yllättävän hyvin, ett stepperillä paukutin Salattujen elämien ajan, mutt silloin touhusikin omiaan alakerrassa. Kuitenkin kun toi kuntoilukärpänen pääsi purasemaan ja muistin ett joulupukki toi meille kehonkoostumusmittarin, niin nyt sen sitten paketista otin ja laitoin sinne omat asetukseni (pituus/ikä/sukupuoli). Kun puntarille nousin ja kertoilin ääneen lukemiani (Olen timmissä kunnossa :wave: ), hän ei tykännyt yhtään :ashamed:. Mä en siis oikeastikaan sais koskaan tehdä itsestäni numeroa, vaan pitäs aina vain olla taustalla. Ja mä kun olin niin onnellinen ku luustolihasprosenttikin oli niin hyvä :saint:. Mokoma ei edes harkinnut puntarille nousemista :/ . Kai ne lukemat häntä pelottaa, mutt saisi silti olla edes joskus jossain mukana :headwall:. Yleensä on mukamas niin terävää kaikkien vempaimien kanssa, mutt toi oli liian "vaikea". Hitsinpimpula ku askelmittarinkin kalibrointi on vaikempaa :(.
 
Huh, onpas taas tullut juttua, joten en muista yhtään mitä kaikkea pitäis kommentoida :saint:

Pahoittelut kaikille negan saaneille :hug:

Huh, viikko töitä jo takana ja tuntuu etten olis pois ollutkaan, kiirettä siis pitää... Pahus kun työt haittaa näitä harrastuksia :LOL:

ON: Tänään on jo vähän tullut tuhrua, joten menkat taitaa alkaa ja ihan ajallaan 14 vrk oviksesta. Ja hyvä niin, niin päästään sitten parin viikon päästä taas tositoimiin :)

Nyt on pakko mennä jo nukkumaan, aamulla oli herätys jo klo 5, joten vähän väsyttää |O
 
Heissan!
Voi Ottis tuo sun ukkosi örmyily. Mullakin on ollu ongelmia oman ukkoni kanssa. Nyt menee paremmin, mutta välillä on aika vaikeeta. Tsemppiä sulle ja mä toivon, että siippasi tähän lapsiasiaan nyt ottaa kunnon kannan. Ota asia ihan asiallisesti puheeksi, niin eiköhän hän tajua asian vakavuuden.
Mulla särkee päätä :headwall: En viiti ottaa mitään lääkettä, kun mul on kadonneet ne para..mitä ne nyt on, ne panadolin vastaavat. En viitsi nyt syödä buranaa.
Iida-Karoliina tsemppiä sullekin paljon ja kaikille tietysti Plussia.
 
Sydämellinen kiitos teille kaikki ihanaiset lohdutuksista :heart: :heart: :heart:

Kaikki hyvin auringon alla =) Yksi työpäivä taas takana, ja olen todella nauttinut ihanasta talvisäästä!

I-K Jospa se tätsy ei nyt löytäis sinne, lämmötkin sulla vielä korkealla....peukut pystyssä pidän että plussaa tulee.....
Samoin Ottis plussatuulta sinnepäin +++++++++ :whistle:

Paljon on taas juttua luettavana, joten anteeksi tytöt, jos en ole pysynyt kärryillä.... Pysyttelen täällä taustalla mutta tämän edellisen kemiallisen jälkeen kyllä mun vauvakuume taisi vähän laskea......on niin kivuliaita ja runsaita nuo mensut sen jälkeen :eek: Mulle tulee helposti anemiaa ja väsymystä, jos liikoja vuotelee, ja täytyy nyt kerätä voimia ja energiavaroja

Intoa kaikille pupuiluihin, testailuun, kuntoiluun, kuumeiluun

Ja ihanaa illan jatkoa :heart: kauniita unia
 
Rinja Mainitsemastasi päänsärystä tuli mieleen, että ennenkuin plussasin, niin mulla oli kyllä parina päivänä kovaa päänsärkyä....mulla ei yleensä koskaan ole sitä. Pidän peukkuja sulle pystyssä , että se plussa tulee
 
Ottis, Rinja, Solkka Silakka kiitos tsempeistä! Ja Terry en toisiaan unohtanut tänään ainankaan sumuja :) . Inia ihan ok on alkanut, joskin mietin voiko vaikuttaa näin pian, minulla on nälkä kokoajan ja nyt illalla väsyttää..., mutta kumpikin voi johtua muustakin tietysti.

MamaStella Onnittelut esikoisen kihlautumisen johdosta, mukavaa, kun kuitenkin pidätte yhteyttä.

Haave, Ottis ja Iida-K voi harmitus sentään negoista, mutta RKTT kuitenkin loppuun asti jooko?

Liiza juuri noin se jälkimmäinen ( + ) vaihtoehto olisi se paras.

Rinja Hyvä suunnitelma siivota valmiiksi, minun pitää tuota yritää enisvkonloppuna :) jospa se + sieltä sitten uskaltaisi tulla tännekin. Peukutus sinne !

Siiri Siisilisko Onnea alkaneeseen kiertoon ja mukava, kun noinkin nopeasti pääsette tutkimuksiin.

Inia toivottavasti ymmärtää tulla se ovis perjantaina!

Ottis minullakin on stepperi, mutta nyt varastossa ihan innostuin, pitää hakea se ulottuville, mutta en jaksa tänään.

RKTT:äisille +++++++ :whistle:
 
Ottis
Rinja Kiitos myötäelämisestä! Kyllähän toi ukko aika örmy on, mutt nyt osasin olla ottamatta liikaa itseeni ja ihan kiltisti kysyin, ett eikö tykännyt, ett otin sen kehonkoostumusmittarin käyttöön. Se oli kuulema ihan ok. Päätin sit painaa asian villaisella :saint:. Ei mennyt aikaankaan, kun toi ukkokulta mulle appelsiininpuolikasta tarjosi. Appelsiinia syön kyllä, mutt olen maailman laiskin kuorimaan ja siitä toi mies pitää huolen, ett hedelmiä popsin :p.

Jospa toi sun päänsärkyn hyvä merkki olisi. Mulla sitä on ollut kemiallisten aikaan, mutt toivotaan sen sulla enteilevän oikeata raskautta.

Emily67 Kiitos sullekin! Toivottavasti rankoista menkoista pian toivut :hug: ja jaksat joskus taas lisääntymistäkin miettiä+ :heart: .

Minnihiiri Kurjaa jos täti sua jo nurkan takaa kurkkii. Mutt ehkäpä parin viikon päästä tapahtuukin jo jotain paljon ihanempaa :saint:.

Täällä on iltapuuhat menossa eli mies on jo suihkussa käynyt ja käy par'aikaa skapaa kissan kanssa kun se on näemmä päättänyt, ett kuusesta saa koristeet lähteä. Alakerrassa on siis menossa kuusenpallonpompottajaiset ja mukavasti ovat mukana mun molemmat mieheni :). Taidan mennä lystiin mukaan :wave:.
 
Ottis
Oivikki Kiitos! RKTT olen :). Huomenna sen stepperin sitten esille otat. Mulle teki ainakin gutaa saada vähän jotain muutakin ajattelemista. Tsemppiä sulle edelleen suhuutteluun. Jospa se jatkuva nälkä on hyvä merkki :).
 
Halit niitä tarvitseville :hug: Juu kiitos onnitteluista!!!! :hug: :heart:
Eihän se ole helppoa kun saa ensin 18v erossa olon jälkeen tyttärensä luokseen ja sitten tämä jo aikuistuu kohta pian. :) sitä se elämä on.
Eräänlainen ope minäkin, mutta en ole peruskoulussa tai muussakaan vastaavanlaisessa.
Harraste puolella. :)
 
Emily ikävää tuokin, jos tulee anemia yritä syödä rautaista ruokaa =) jospa auttaisi palautumaan.

Ottis huomenna tai keskiviikkona sitten, huomenna meinaan alkaa taas mun venyttlyjumppa =) , ei yhtään liian aikaisin.

Hyvä yötä kaikille :wave:
 
Ottis
Mamastella Palasin taaksepäin kuulumisiasi lukemaan ja ah! kuinka ihanalta kuulostikaan teidän lumikarkelonne =). Eilen illalla viimeksi saunasta kaihosten katselin ulos lumihankeen, ett ollapa joku toinen hullu, joka lähtis mun kanssani sinne pomppimaan. Mä näet en oikein osaa yksin leikkiä kuitenkaan.

Onnittelut todellakin tyttären kihlautumisen johdosta, vaikka se vähän myös surumieltä toisi, kun tavallaan joudut nyt hänestä uudelleen luopumaan. Side välillänne ei kuitenkaan katkea.

Onnea sitten siihen seuraavaan kiertoon, kun pääsette kunnolla touhuun mukaan miehesi kanssa + :heart:!

Oivikki Keskiviikkona sitten ;). Uuh! ku minäki joskus johonkin jumppaan tokenisin, vaan olen varsinainen sohvaperuna :/ .

Kauniita unia kaikille :wave: !
 
Siiri pahoittelut tädin ryökäleen tulosta :hug: Onneksi pääsette kuitenkin tutkimuksiin, kevät tulee pian ja siitä ne asiat lähtee menemään eteenpäin..

emily voi kuinka kurjaa, paranevaa vointia sinne :hug:

Inia pää pystyyn! Meille kaikille se lapsi ei tule sen helpoimman kautta ja tällä odottamisella on ehkä joku tarkoitus kai?.. tietty vähempikin odottelu riittäisi. Älä vielä luovu toivosta, sitä vaan ei etukäteen tiedä, koska kaikki menee nappiin. Toivotaan, että ovisplussa tulis suunnitelmien mukaan!

oivikki kiitos ajattelinkin lumenluontikuvan sopivan palstalle.. Ihanaa, kun olet jo noin "pitkällä" eli aloittanut lääkkeet. Mulla loppuu kohta kierto enkä tälle viikolle saanut töiden takia suunnitteluaikaa, mutta seuraavassa kierrossa tehdään suunnittelu ja helmikuun alkuun menee ivf.

Iida-K
äh ja pah negan testauksesta :headwall: Kiitos hyvistä infoista keltarauhassta ym.
 
Ottis Tsemppaan sulle vielä sitä plussaa! Kaikki on mahdollista! Voi, minäkin möyrisin lumessa, mutta yksin en kehtaa! Tykkään vietävästi mennä puun alle ja kopsauttaa siitä kunnon lumivyöryn niskaan =) ja siihen leikkiin saan vielä nuo +10veet mukaan, että meillä oli hauskaa! Ukko kattoi kyllä vähän hitaasti kun tultiin kotiin... :|

IidaKaroliina negapahoittelut sulle...

oma napa ei kun tuhruttaa. EN KÄSITÄ!!!! kp 43? ja koskaan, ei koskaan ennen ole venynyt näin minkään muun syyn vuoksi kuin raskauden. Rätti housuissa kuljen, nekin menee hukkaan kun ei niihin mitään tule. Pah. :attn:
 
Inhottavia nuo raskaustestien negat. Halauksia niitä saaneille, samoin kuin tädin yllättämille. Liizan tilanne antaa edelleen odotuttaa itseään. Jospa se ovis sittenkin olisi ollut reilusti myöhässä ja plussa odottelee nurkan takana. Kuka testaa tänään???

Mä lähden kohtapuoliin lääkärille. Ovis taitaa olla nyt tosiaan ohi, joten ei taida nähdä mitään muuta kuin limakalvon paksuuden. Jospa antaisi vaikka keltarauhashormonia loppukiertoa varten.

Reippaita stepperijöitsiöitä pinossa, ainakin Ottis ja Oivikkikin ehkä tänään. Mä olin eilen pilateksessa pitkästä aikaa ja olipa paikat jumissa. Tänään pitäisi päästä hiihtämään, mutta lapsenhoitoapu on kyllä kiven takana. Aivan ihanat talviset maisemat tällä hetkellä, nauttikaa!
 

Yhteistyössä