40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Terry64 ja Mahdotontako, mulla juuri sama ihmeellinen ovis tässä kierrossa.
Aloitin testaamisen kp 10, ja 11 ja 12 näytti tosi haaleaa viivaa, muuten ei mitään, ja jatkoin vaan testaamista, ja kp 19 eli eilen tuli tikkuun heti tosi tumma viiva, vahvempi kuin testiviiva ja se piirtyi siihen muutamassa sekunnissa. Oletan että se oli se oikea, ne muut on vaan jotain pikku muutoksia hormoneissa. Mulla on joskus niitä 30-35 kiertoja, joten tämä on varmaan taas pitkä kierto.
Omasta historiastani tiedän, että toisen lapseni sain niin että kp 22 jäi kondomi pois ja ajattelin ettei se olisi "vaarallinen" päivä, mutta niin vain tulin raskaaksi, ja kaikkina muina päivinä oli käytetty ehkäisyä. Oikein kaivoin sen vanhan almanakan esiin vuodelta 97 ja tarkistin, raskaustesti näytti vielä negaa kp 35 ja plussaa vasta kp 41.
Epäsäänölliselläkin kierrolla voi siis tulla raskaaksi kunhan Oili ja Simo treffaa oikeaan aikaan.
 
Huomenta vaan... Kierto lähestyy loppua ja kyllä nyt sellainen "etiäinen" alkaa olla, että tämäkin kierto nyt jää ilman plussausta. Tietyt ennakoivat merkit, mm. rintojen tuttu kipuilu sitä enteilee ja vaikka olen myös itsestäni ollut lukevani joitakin "lupaavia" merkkejä, mm. itkuherkkyys, taitaa se olla vaan jotain muuta herkistynyttä tunnetilaa. Kuukausi on ollut taas aika rankka pojan ja ex-miehen asioiden tiimoilta. Toivottavasti tämä stressi helpottaisi joskus... :ashamed: Rehellisyyden nimissä myönnän tehneeni tänä aamuna viimeisessä (epä)toivossani herkän raskaustestin ja miinustahan tuo ihan selkeästi näytti - tosin kolme neljä päivää olisi vielä menkkojen alkuun.
Joku tässä hiljattain kertoi ketjussamme hurahtaneen Zumbaan... Mie ilmottauduin vuodenvaihteessa myös kyseisille tunneille läheisellä kuntosalillamme - huomenna odotan innolla tuntien alkamista! Ja toinen pitkäaikainen haaveeni, kuoroharrastus alkaa toivon mukaan myös tänä keväänä - ilmottauduin myös paikalliseen naiskuoroon tässä samoihin aikoihin. Jospa nämä uudet tuulet auttaisivat saamaan ajatukset pois ikävistä asioista ja edesauttaisivat omalta osaltaan raskautumista... Ja onhan minulla 28.1. vatattu aika sinne lapsettomuusongelmiin erikoistuvalle lääkärille yksityiselle! Hyvää alkavaa viikkoa ja tsemppiä pettyneille & plussatuulia kaikille kanssasisarille kaikesta huolimatta - tasapuolisesti!
 
Ottis
Pikamoikkaus! Aamulla tein suunnitelman mukaisesti herkän r-testin ja niin negaa näytti, ett jos sitä haamuks väittäis kaikkien haamujen esiäiti kääntyisi haudassaan :kieh:. Varsinkin oikea tisu kipeä ja alamasussa eilisestä asti tuntunut kuin täti olisi tulossa eli kaipa se sieltä viimeistään torstaina tulee :(. Hurjan kurjaa :headwall: :headwall: !
 
Voi Ottis kun kurjaa, mutta aika aikaista vielä, vai oliko sun kierrot aina säännöllisen lyhyitä?
On se ihme kun joillakin on kierto vähän yli 20 päivää ja mulla vasta 19. päivä näyttää ovista, näin erilaisia me naiset sitten ollaan.
 
Ottis
Vauvatoive10 Ei ku mulla on nyt vasta km:n ja 3:n edellisen kierron aikana mennyt nää systeemit sekaisin. Normaalikierto 27-28 päivää. Pitäs varmaan hellittää haaveilusta välillä, ett pääsis pää ja kroppa kunnolla toipumaan.
 
Oukei, sitä mä kattelin että sun kierto ei vielä kovin pitkällä ole,
joten ajattelin että viel voisi olla toivoa.
Voiko siitä haaveilusta hellittää, sitä on kai vaikea saada pois ajatuksista.
Tiedän kun haaveilin siitä huolimatta vaikka mulla oli ne sterilisaatioklipsit, toivoin kaikkea mahdotonta, ajattelin että olen se 1/1000 jolle käy tärppi klipseistä huolimatta ja silleen.
Ollaan samanikäisiä, Ottis, täytän keväällä 43, entä sinä?
 
Ottis
Vauvatoive10 Mä täytän 43 kesällä :). Ei kai sitä oikeasti voi haaveista luopuakaan, mutt nyt on sellainen olo, etten jaksa, ett ensi viikolle varaamani gynen ajankin perun. Tai vähintäänkin vaadin, ett mies lähtee sinne mun puolesta :LOL:. Mutt nyt on palattava töihin :wave:!
 
Iida-Karoliina,
sanoiko sulle kukaan mitään näistä munanjohtimien värekarvoista, miten ne palautuu ja toimiin klipsien poiston jälkeen?
Luin jostakin että niiden terveellä ja hyvällä toiminnalla on suuri merkitys, kuinkahan ne jakselee meillä joilla on nämä "korjatut" munanjohtimet...monta asiaa ja kysymystä mulle jäi kun olin siellä Virossa, eikä kielitaito/kommunikaatio riittänyt, Suomalaiselta lääkäriltä olisin kysynyt enemmän mutta kun ei tuo eesti oikein taivu mulla....
 
Ottis miksiköhän tuo lilypie-kuvanen vaihtoi eiliselle kuvalle tuon 6+3, vaikka silloin kun kirjoittelein oli 6+2..sii vaihtaako se automaattisesti tuon luvun vanhoihinkin kuviin kun uuden kuvan laitan?..voi vitsi..Käääk kun ei ymmärtää :eek: pieni pää taasen..

Se on kyllä hölmöä jos noin tekee..tai sitten mie teen jotain väärin.. :/
 
Murmur ONNEA ultran hienoista näkymistä! Niin siellä vaan kasvaa pieniäinen =)

Emily ja Onlydream Lohtuhalit, kurjaa kun annetaan ja otetaan pois.. sama olo itsellänikin sen yhden haamutestin jälkeen.

Oma napa odottelee tätiä. Tuhrua on ollut viisi päivää ja nyt tuntuu että täti tulisi, mutta se vaan kurkkii. Plaah. Tuhrua tuhrua. Tulisi se niagara ja olisi kroppa taas kunnossa. Tai sitten jättäisi tulematta ja se plussa pärähtäisi kunnolla tikkuun!

Liiza, ope :LOL:
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Siiri Sisilisko (39).........kp1/28..............yk22..........1.
onlydream (36)...........kp3/23-29............yk?...........3.
happihyppy (39)...........kp5/28......yk4(25).....3./1.yht.
Lumisydän (45)...........kp6/28-32.........yk?..........?
Inia (43)..................kp8/26-30.......yk17....1.
ikiemo (45)..................kp12/20-50........y?..........4.
Wiara (39)...................kp14/24-28.......yk7..............1.
Räystäspääsky (43)....kp15/24-29............................4.
Terry64 (45)................kp15/27-32..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako (45)......kp16/29............yk3..........1.yht.
haave3 (41).................kp16/28.............y.2v...........3.
oivikki (41)..................kp17/23-27.........yk8...........1.
Ämy (40).....................kp18/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)................kp19/28-33........yk7.........1.
Minnihiiri68 (41)..........kp19/28..............yk1...............2.
vauvatoive10 (42)......kp20/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp21/24.............yk6..........1.
Solakka Silakka (40)...kp23/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45).......kp23/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp23/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp23/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)............kp26/29-30........yk11......4./1.yht.
mimmimamma (47)......kp32/28..............?............4./1. yht.
liiza (43).......................kp42/24-25............yk20........4.
Sariella09 (43)............kp45/40............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40).............kp67/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp82/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp98/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Roosamaria69 (40)......dpo18 plussannut 7.1.2010 :heart:
Iida-Karoliina (45).......dpo15
Ottis (42).....................dpo12
Haave2010 (41).........dpo12
liiza (43)......................dpo11
Minnihiiri68 (41).........dpo11
Mahdotontako (45)......dpo5
vauvatoive10 (42)......dpo0
Terry64 (45)................dpo0
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 29/28..........yk8.............3.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Tirlittan1968, MamaStella, Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Pahoittelut negasta Ottikselle ja haave2010 :hug:

Rentouttavaa taukoa MamaStellalle ja Tirlittanille. Kertokaa sitten, kun saa taas laittaa listalle!

Terry ja vauvatoive nyt vielä viimeisiä tallennuksia tekemään :heart:

haave3 on se kurjaa, kun välillä kiehuttaa, voi se olla tämä vauvahaavekin mikä rassaa taustalla ja pistää pinnaa tiukalle..

oivikki tsemppiä sumutteluun!

ON täällä piti ottaa rennosti, mutta oireet ei oikein jätä mieltä rauhaan. Se vasen puoli munasarjoissa kiristää vieläkin, vähän väliä vihlaisee, taisi yölläkin tuntua. Eli tarkoittaako, että se keltarauhanen on vieläkin hengissä? Miten paljon ennen menkkoja se muuten surkastuu, tietääkö kukaan? Pientä etovaa oloa on ollut myös ja lämpö hieman koholla. Mutta tsot-tsot ei pidä innostua.. on näitä oireita ollut ennenkin eikä ne mitään ole tarkoittaneet.. tissit ei oo kipeet ollenkaan, mikä myös on outoa ja erilaista.
 
Ottis
mur-mur Niin siellä luki, ett se jatkaa automaattisesti laskua, ett jos tulee muutoksia, niin sitten pitää tehdä uusi kuva, tai ottaa ylläpitoon yhteyttä kai. Sinä se varsinainen tekniikan ihmelapsi olet, kun sait sen tohon :). Multa ei varmaan onnais :headwall:.

Liiza Sais sulle kyllä se täti jo kunnolla tulla tai päräyttä sen plussan sitten ruutuun. Varmasti turhauttavaa tuollainen, ku vetkuttaa vaan :/ .

Vauvatoive10 Kieltämättä oli vähän maanantaifiilikset tänään, mutt "lohdullista" oli huomata, etten ollut ainoa väsynyt, vaan uupumus näkyi muidenkin kasvoilla. Ihan epistä, heti niinkuin ei olis just reilua lomaa ollutkaan. Päikkärit tekis mieli ottaa, sillä kotona olen jo, mutt tunnin päästä pitää olla jo takas työpaikalla, joten haaveeks jää helpotus tältä päivältä. Vaan jospa se unikin simmuun sit illalla helpommin tulis |O.

SS Eikös keltis kuukahda paria kolmea päivää ennen menkkoja ku siitähän pms-oireiden pitäis johtua. En väitä, ett totta turisisin, mutt jotain sinne päin :p. Vois toi etova olo olla ihan kiva oire sulla :saint:. Ei tisujen välttämättä tarvi kipeät ollakaan, ja varsinkin jos se nyt tavallisesta poikkeavaa, niin hyvältä kuulostaa =). Plussatuulta sulle puhaltelen++++++++++++!

Mulla tisut niin pinkeät ja isot, ett oikein ärsyttää, varsinkin kun tietää, ett tätiähän se vain enteilee :headwall:. Maha myös turvoksissa ja nokka tukossa. Päätäkin meinas alkaa päivällä särkeä, mutt se meni onneksi ohi ihan sillä, ett sen tiedostin ja tunnustin stressaavani tätä kiertoa taas kun näyttää hukkaan menevän :'(, mutt vasemmalla puolella munisten paikkeilla nippailee mullakin niinkuin nippaili yölläkin, kun en ollut unta saada.
 
Kovasti täällä peukutan tärpin puolesta sulle Ottis:wave::heart:

..ja tietenkin muillehin tasapuolisesti!!=):heart:

..tuosta lilypie kuvasesta vielä..sen miekin ymmärsin että automaatisesti jatkaa laskemista päivä päivältä..mutta samalle foorumin sivulle kun kirjoittaa kaksi kertaa-vaikka eri päivinä, se laittaa sen viimosen rv:n mukaan siihen edellisenkin päivän kuvaan tuon rv:n.. :/

..olisko siulla Mahdotontako tuosta tietoa, miten toimii?..siullahan tuosta oviksen kulusta on kiva kuva aina :)
 
Ottis
mur-mur Se siis päivittää joka päivä vanhatkin kuvat? Toivottavasti mahdotontako osaa sua auttaa ja sivussa opitaan vähän me muutkin :saint:. Viluttaa, vaan ei auta ku kipasta takas "työmaalle". Pitäis kai olla kiitollinen siitä, ett ulkoilusta maksetaan palkkaa, mutt nyt jäisin mieluummin kotiin köllöttelemaan :/ .
 
Kaunis kiitos kaikille lohtu haleista :heart:

Kyllä se pää vaan taas pystyyn nousee ja uutta kiertoa kohti,juu ja kuume on ja pysyy,kaupasta tarttui tänään vauva lehti mukaan.Pikaisesti silmäilin artikkelin vauvakuumeesta ja lukemani pisti mietityttämään että entäs jos tämä kuumeilu ei lopukaan koskaan, vaikka vielä vauvan saisikin :/

Kovasti täältä peukutan kaikille tasapuolisesti plussa tuulia :heart: :heart: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:


Minusta näyttää kuin tuossa ihan zumbaisi joku;=)



http://lilypie.com/
Tuosta sivusta aloitetaan tikun teko:
Trying to conceive
21 to 37 day cycle
next
Choose a scene , valitaan oma tikun malli
next
Choose a slider , valikoidaan aihe
next
Add details , ovulation counter

sen jälkeen valitaan tuo PseudoHTML, UBBCodeT and BBCode
Code snippet: PseudoHTML, UBBCodeT and BBCode. Used on most forums.


Tänne sivulle tultaessa kopioidaan ja liitetään tänne tuo teksti


Ja kun sen lähettää siinä on valmis tikku näkyvissä;=)

Minulla Optikolle meno edessä :=//..näenköhän jotain?? |O

Ju tikutusta jatkan, kierrot ovat erilaisia, vuotojen ja kipujen suhteen ovuloin siinä aikaisessa vaiheessa, mutta tikkujen kastelua edelleen, ja varmaan vaakazumbaakin;=))

myöhemmin illalla lisää;=))
 
Heippa!
Tulin töistä, imuroin ja sitten päätin pitää ansaitun ruokatauon :) ja katsella teidän kuulumisia.
Ottis ottis, älä vielä sano, mitä oireesi kenties ovat.... se testi oli kyllä aivan liian aikainen, joten siitä ei voi sanoa juuta eikä jaata.
Mulla tänään kyllä kans iski epäilys, kun viluoireet ikäänkuin vähenivät. Liekö työ laittanut ajatukset järkeville raiteille vai mitä, mutta ikäänkuin viluilu olisi vähentynyt.,
No, mulla on tässä muutama päivä jännitettävää. Onneksi tuo työ näyttää vievän ajatuksia muualle, ei tule aika pitkäksi. Päätä kyllä alkoi tänään mullakin särkemään.
Mutta eipä nyt niitä päikkäreitäkään kaipaa näköjään. Ajattelin tässä kohta jatkaa siivousta.
Tiedän, että jos olen raskaana, mun ei parane paljon siivoilla, joten teen nyt vähän isomman urakan, ettei heti ala pölykoirat juokseen.
No, jos tästä alkais vaikka pyyhkiä pölyjä tai jos ottais vessan ensin jaloista....
Myöhemmin lisää.
 
Ottis
Onlydream Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tauti olisikin parantumaton :saint:. Onnea sulle tähän kiertoon + :heart:!

Sattuko muuten kukaan kattomaan illalla muistaakseni Liviltä "Lapsi pilasi elämäni"-dokkarin? Oli jotenkin kamalan kuuloista juttua, mutt totta varmaan ainakin osittain. Välillä jo ajattelin, ett miks tuollaiset ihmiset ovat lapsia tehneetkään, mutt lopussahan sitten kuitenkin "paljastui" ett heistä ei yksikään kuitenkaan antaisi lastaan pois. Eivät vaan unelmat ja totuus olleet kohdanneet :headwall:.

Panipa se samalla myös miettimään sitä, ett miestä pitääkin etukäteen sitouttaa vanhemmuuteen vähän voimallisemmin, ettei sit käy niin, ett olen yksin aina lapsen kanssa kotona, kun mies toteuttaa itseään. Siis tietenkin siinä tapauksessa jos ikinäkoskaan sitä lasta saadaan..

Rinja Kiitos järkipuheista taas kerran. Muistelinkin jo tänään, ettenhän mä aiemmin ole meinannutkaan näin aikaisin tikutella kuin näiden kahden edellisen kierron aikana, eli taitaa tauti olla pahenemaan päin :LOL:. Toisaalta kun tarpeeksi noita negoja näkee, niin ei tule täti sitten niin valtavan suurena pettymyksenä, kun sitä käsittelee jo joka negatikkua tuijoitelleessaan. Vaan jospa kuitenkin nyt tekisin päätöksen, että ensi kierrossa en testaile kuin aikaisintaan päivänä, jolloin tädin pitäisi tulla tai mieluummin sitten vasta kun se on myöhässä ;) :attn:!

Sulla Rinja muuten ihan hyvän kuuloiset suunnitelmat. Kun siivoaa sotkut alta pois niin saakin sitten olla hetken rauhassa raskaana.

Mulla oli eilen illalla ja tänäänkin outoa lämmönvaihtelua. Yökin meni pyöriessä, kun ei oikein osannut päättää onko kuuma vai kylmä. Jos ei ollut vaatetta päällä tarpeeksi, tuli vilu ja sitten taas jos lisäsi vaatetta, tuli kuuma ja taas sai olla yhtä kerrosta riipimässä pois :(. Tänään lämpö kuitenkin näyttää viel pysyneen kiitettävän ylhäällä eli ip se oli 36.8 mikä mulle ihan hyvä lämpö tässä vaiheessa. Miten alkukierron onnistuinkaan olemaan jännäämättä ja piinailematta ja nyt on taas kamalat paineet päällä :headwall:??

Mur-mur Kiitti peukuttelusta :hug:! Toivotaan sen tepsivän :heart:.
 

Yhteistyössä