40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Mies on kyllä tosi onnellinen, kun eka lapsi. Mutta varuillaan hänkin, emme ehkä vielä osaa täysillä iloita. Varasin kyllä ultra-ajan, mutta se tuntuu niin kaukaiselta. Samalla jo mietin, mitä sitten jos verta alkaa tulla, pitääkö mennä sairaalaan heti jne.

mur-murin ultraa tässä jännitänkin, paljon onnea matkaan, kunpa siellä nyt olisi kaikki hyvin :heart: !

Täällä läntisellä Uudellamaalla satelee lunta, ja oisko ollut hieman päälle 10 astetta =) !
 
roosamaria 69 älähän huoli, ota vain nyt ihan rauhallisesti :)

Minulle lääkäri sanoi että jos alkaa vuotamaan selkeästi kirkasta verta ja tulee kipuja, voipi mennä vaikka suoraan päivystykseen.

..miloin siulla eka ultra-millä viikolla?.. =)
 
Ottis
Roosamaria69 Onnittelut :hug: :flower: plussasta :heart: ! Eilen hiljaa mielessäni toivoinkin, ett saisin sinut tänään siirtää yrjöklubilaisiin ja niin kävi =). Hienoa!

Olettekos muuten tulleet tota listaa katsoneeksi sillä silmällä, ett melko hyvää on raskautuminen tällä sakilla ollut? Kuluneen reilun kahden ja puolen kuukauden aikana 9 on tullut raskaaksi :saint:. Vähän mahtavaa :whistle:!
 
Ottis
Onlydream Älä vielä toivoas heitä, vaan luota siihen, ett tuhruista huolimatta voi testiin plussa pärähtää =). Plussatuulia sulle puhaltelen :whistle: ++++++++++++++++++!

mur-mur Meillä lämpötila oli töistä tullessa n. -29 pakkasta, aamulla töihin lähtiessä tasan -30. Luonto niin kaunis, ettei harmittanut yhtään, ett oli pakko nousta ylös. Taivas niin täydellisen sininen kuin se vain kovalla pakkasella voi olla :). Täällä siis Pohjanmaa :wave:!

Sulle täältä pakkastuulten terästämiä onnentuulia puhaltelen huomisen ultraan :whistle: :heart: :hug:!
 
Ottis
Roosamaria69 Jos verta alkaa tulla runsaasti tietenkin on hyvä lähteä heti sairaalaan :(. Mutt älä sinä tuollaisia mieti. Keskity nyt vain hyviin ja onnellisiin asioihin :heart:. Ajatteles, ett teille nyt eka yhteinen lapsi oikeasti tulossa. Oikea rakkauten hetelmä :saint:.
 
Ottis
Minä tyhmä ääliö idiootti tein sittenkin sen testin (herkän) heti tänään kun töistä pääsin, kun posti oli niitä laatikkoon pudottanut ja mitäpä muutakaan se olisi ollut kuin puhdas nega :'(. Tylsää ku mulle ei tule edes niitä roskishaamuja :ashamed:. Tiedän, ett olin aikaisessa, mutt niinhän se on, ett jos paketin ohjeessa lukee, ett voi testata jo 7-10 vrk hedelmöittymisestä, niin kyllähän sen dpo8 pitäis jotain kertoa. Voinen siis olla jo nyt varma, etten vieläkään ole raskaana :headwall:. Niin ainakin noille testeille suutuin, etten aiokaan enää testailla ennenkuin täti myöhässä eli en varmaan koskaan :/ .
 
ottis, älä nyt masennu hyvä ihminen! Miten ihmeessä, jos tesi kertoo,että voi 7-10 vrk hedelmöittymisestä näkyä, niin miten sen pitäisi muka näkyä dpo 8? Mun matematiikalla ei kyllä täsmää niin, että pitäis kaivoon hypätä...
Eihän se dpo päivä kerro, milloin kenties hedelmöitys on tapahtunut....
Mutta mä kyllä ymmärrän sun tunteen, emmä mikään ole sanomaan, mitä saa tuntea mitä ei. Mutta haluan vain sanoa, että ehkä ei kannata heti masentua.
Noi yliherkät testit on kyllä keksintö meille naisille! ANtaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa...

Laskeskelin tuossa, että periaatteessa minäkin voisin tehdä tuollaisen testin nyt, mutta taidan jättää väliin ja kiltisti odottaa, tuleeko tätiä tässä kuussa. VAikka mieli tekisi kurkata...

roosamaria 69, älä ajattele liikaa pahinta sinäkään. Eiköhän kaikki mene hyvin. VAi oliko sulla joku historia, joka pisti pelkäämään? En muista nyt, anteeksi, jos olet kertonut.
Mulla alkoi tänään työ. Oikeastaan ihan hauska. Tuli vähän vipinää elämään.
Tsemppiä ! :hug:
 
Ottis
Kiitos Rinja! Tuollaista järjen ääntä kaipasinkin. Muistan laillasi viime kierrossa järkeilleeni, ett eihän ovis todellakaan kerro sitä milloin hedelmöittyminen on tapahtunut, kun voihan se solumöykky pitkäänkin kohdussa vaellella etsiessään sopivaa paikkaa kiinnittyä. En siis vielä heitä kirvestä kaivoon, mutten myöskään elättele enää turhia toiveita, ettei pettymys sitten tädin saapuessa olisi niin raju :|.
 
Ottis, otahan nyt sinäkin rauhallisesti. Minäkin sain vasta dpo 12 jonkinlaisen jäljen siihen tikkuun ;)

Rinja, onhan mulla aika kauhea historia, kaksi keskenmenoa ja kohdunulkoinen pitkän kaavan mukaan. Toisaalta kaksi onnistunuttakin (-98 ja -01). Tiiän kuitenkin, että tää ikä altistaa keskenmenoille, ja kun niitä oli vuoden sisään kaksi, niin pelkään kyllä koko ajan pahinta, enkä osaa oikein muuta nyt ajatella!

Se mikä mua ihmetyttää, että tärppäsi heti, kun tulin tänne palstalle, eli teistä on ollut paljon apua ;) . Toisaalta olihan mulla se aukiolotutkimuskin.

mur-mur, mun ultra on vasta 29.1. Se olisi kyllä suuri ihme, jos siellä silloin vaavin näkisin ja kuulisin!

Tiedättekö muuten missä raskauden vaiheessa se sikarokotus olisi paras ottaa?
 
Roosamarialle: PlussaOnnittelut, ihanaa, että jälleen uusi plussa pinossamme!! :heart: :flower:

Mur-mur: SuperOnnea huomiseen ultraukseen, toivon kovasti, että kaikki on hyvin ja syke löytyy!! :flower: :heart: +

Huomenna vielä varmistelen, ettei ovistikkuun tule enää mitään väriä, että ovis on ollutta ja mennyttä tässä kierrossa :D

Paljon plussia pinossamme, olemme extratehokkaita pupuilussa ilmeisestikin sitten? :D

Minä Kp:nä nyt juuri hiljan raskautuneet ovat pupuilua harrastaneet?? :saint:

mahdotontako :heart:

[/url
 
onnea mur mur ultraukseen täältäkin.

No eihän tuo Roosamaria 69 mukava tuo historia ole. Mutta voin kertoa, että on niitä pahempiakin. Sitä ilmeisesti aina kuvittelee, että se oma on kauhein historia. Mutta ymmärrän tuollaisen jälkeen, että sitä osaa pelätäkin.
MInulla on siis 6 niitä keskenmenoja eikä yhtään onnistunutta...eli sitäkautta en pidä historiaasi ihmeellisen kauheana. Minulla taitaa olla sellainen historia, että lääkäritkin on ihmeissään. No, enpä viitsi tässä enempää surkutella. Elämä menee eteenpäin.
Hei! Lumentulo on loppunut! Ihme siis tapahtunut. Ehkä huomenna ei ole sitä auraamista enää ylimääräistä. ottis, mukava, että otit järjen käteen =)
Kävi miten kävi. Pidän peukkuja =)
 
Roosamaria Aivan ihanaa, että se haamu vahistui + Onnea!. Pikapaketiina lähetän vauva liimaa, tarraa ja teippiä. Toivon todella, että saat tämän + syliin 9 kk kuluttua.Tuli sitten samalla todistettua, että niihin testihin voi luottaa, tilaan niitä jatkossakin, ( olihan sinulla niitä liuskatestejä? )
 
Iida-K olen käyttänyt myös mammiksen testjä, mutta palasin sitten taas kotitesti.fi, kun ovat olleet halvempia.

Ottis, Mahdotontako ja Terry
kiitos onnen toivotuksita! Tässä on tosiaan monta vaihetta mitä jännätä.

Solakka silakka tsemppiä sokerin pois jättämisestä, minä en ole onnistunu nyt näitä herkkuja ja karkkeja karistamaan.

Terry otathan rauhallisen tahdin siinnä painon pudotuksessa, niin ei ala stressaamaan.

Onlydream :headwall: negasta, mutta vielä on pieni toivo olemassa.

Mur-Mur hirmusti onnea huomiseen ultraan ja peukutan kovasti täällä, että oikeassa paikassa on pikkuinen kiinni.

Ottis siis testasitko päivällä? Noin aikaisilla dop päivillä pitää testata heti aamulla ja tosiaan haamunhan roosamariakin sai vasta myöhemmin.

Happihyppy, mimmimamma ja räystis mikä on tilanne?

Luin tuolta lapsettomuus puolelta jostain pinosta, joku oli lukenut, että meditointi ja jooga paransi raskaaksi tulon mahdollisuutta hoidossa olevilla. En nyt ennätä mitään joogaa aloittamaan, mutta ajattelin yritää vaikka jotain rentuotumista joka ilta ennen nukkumaan menoa ja katsella tuota korttia tuossa jääkaapin ovessa.
 
Roosamaria69 Kannattaa soittaa heti huomenna omalle neuvolallesi, saat sieltä tietoa ja voit sopia ajan jolloin haet rokotteesi.
Nyt ei saa stressata yhtään. Mennyt on kuitenkin mennyttä ja valoisin mielin katsot kohti tulevaisuutta. Kaikki menee nyt varmasti hyvin..näin toivon. Ja sinulla ihka uusi ihana pikku-ihminen sitten ensi syksynä on kotona..Ajattele kuinka ihana ihme se on. Niin kun kaikki vauvat ovat niitä ihania ihmeitä joka karran ja jokainen vauva..
 
oivikki Ei varmasti ole haitaksi rauhoittua hetkeksi ja rentoutua päivän päätteeksi. Uskon että tuo kyllä voipi auttaakkin. Taidampa ostaa minäkin jonkun suloisen vaavin kuvan jota katsella, vaikka en ihan näkösälle laitakkaan. =) Jospa nämä konstit auttaisi.
Nyt en tukku pakettia tilannut Mammaksilta, vaan 2kap vain..Ajattelin sen nyt riitävän.Maksoivat 10,50(postikuluineen).

Tänään on täällä jaksettu pysyä herkuista kaukana, ja paljon parempi olo alkaa olla. Joulun ja uuden-vuoden aikaan kun painoa tuli aivan kaameasti..Vielä ei kaikkea ole saanut edes pois. Mutta kilon olen parissa päivässä saanut. Varsinainen pudotus alkaa vasta kun paino on samassa kun ennen pyhiä. Ja jos yrittäisi sen 10 kiloa saada pois. Vauvahaaveet ja laihin on kuitenkin aika ristiriitaiset keskenään, mutta voihan terveellistä syömistä toki jatkaa vaikka raskautuisikin. Hyväksikin on varmaan vain jos ei raskaus aikana niin paljon ylimääräistä painoa kertyisi. :|
 
Joko Vauvatoive10 olet ovis tikkuihin pissynyt? Syntyykö viivasia sinne?

Meillä muuten nyt pakkanen on laskenut ja enään vain 16 astetta on =) Aamulla kun oli 25. Ihan liian kylmää minun makuun. Myös olen Kuopivon suunnalta, Tänne eksynyt miehen myötä vaikutuksesta, n 2 1/2 sitten.. :xmas:
 
Ottis Sinä olit testinkin ehtinyt tekemään, Raskaus sellaisen..Elä vielä nyt tuota negaa ota todesta vaan unohda että edes teit sen..Eikös se ollut niin että RKTT!!
Täältä palstalta olen sen niin monta kertaa lukenut. Niin kauan kun täti pysyy poissa eikä kunnolla saavu ei pidä miettiä edes sitä,,Päiviäkin vasta vähän on sinulla. Ajattelin itse testailla Lauantaina aikaisintaan, eikös meillä ollut samat päivät menossa, näin muistelen =)
 
Ottis
Roosamaria Tuota sun ekaa haamupäivää yritinkin muistella. Kiitos kun muistutit :). Rankka menneisyys sulla, mutt sitä suuremmalla syyllä voit nyt uskoa, ett tällä kertaa kaikki menee hyvin :hug:.

Oivikki Päivällä minä hölmö purkkiin pissasin :headwall:. En vain malttanut olla testaamatta :saint:, vaikka tuloksen tiesinkin ja silti petyin, höpsö minä :ashamed:.

Iida-Karoliina Minäkin otin sit järjen Rinjan kehoituksesta käteen ja vähän laskeskelin, ett jos oikein uteloittaa, niin testaan lauantaina, mutt jos vain mitenkään maltan, niin aikaisintaan maanantaina. Ja onhan meitä monta tosiaankin samoilla pävivillä, me, SS ja Leena.

Rinja Kiitos peukutuksista! Sulla ollut todella rankkaa näissä puuhissa. Olen pahoillani :'( ja :hug::ien kera sulle tsemppiä tähän yritykseen.
 
Kiitokset onnittelijoille miun huomisen ultrauksen tiimoilta:wave::flower:..kyllä jännittää siskot:whistle:..

Kävi vaan sillä tapaa tuossa iltasella että auto ei käynnistynyt ja piti virtaa pyydellä, onneksi oltiin huolsikan pihalla..jos huomenna ei auto starttaa, jääpi miun neuvolareissu tekemäti :( ..on niin hankalan matkan päässä tuo paikka, ettei linikalla pääse lähelle vaan joutuu kävelemään jonkusen matkaa..miulla nämä kantapäät taasen äityi kipuilemaan :x ..luulin jo kipuilun menneen ohitse ja en käynyt piikkiä hakemassa, vaan söin lääkärin ohjeen mukaan Panadolia n. 2vko:a..ei siis onnistu kävellen lähteä linttasemaan..

Tähän kipuiluun on jo vähän turtunut ja nyt taasen kun illasta kävelin enempi, huomasin ettei se mihinkään ole kadonnut!! :eek:

Minnuu ihan pelottaa sen puolesta että miten menee tuon raskauden kanssa jos en voi liikkua kunnolla..:ashamed:..pakkohan se vaan on nyt venyä ja pyytää sitä kortisonipiikiä, kait ne laittaa sen raskaana olevallehin?..

Sorry flikat miun omanapainen valitus, olo on taasen jotenkin niin "kakkamainen"..miehen kanssa oli tuosta auto jutusta kitkaa ja tuli niin tyhjä olo että..ei osaa tästä masu ihmeestäkään nyt nauttia..pisti kyllä niin vihaksi mutta sain hillittyä itteni lapsen vuoksi..mies siitähin edestä mesosi..ei onneton tienny mitä pitäis tehdä jos auto ei starttaa!? sanoin hälle että "käy pyytää startti apua huoltsikalta, vai menenkö mie"??

..eli huomiselle jää vielä jännätä tuon auton käynnistyminen..olisi miun täytyny ITSE tuo akun tyhjeneminenhin tietää, kortiton ihminen :eek: ..kyllä mie oletan miehen nuo asiat hoitavan kun autolla ajeleepi-voi jeesus tuota avuttomuutta!!!|O

No juu, eiköhän tämä taasen riitä tästä meitin suhteen toimivuudesta.. ;)

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja+++++++++++++++++++++puhuri PHUUUIH:whistle:

mur-mur ja pienen pieniäinen 5+6:heart:
 
Heips vain Iida-Karoliina:wave:..mie täällä Rauhalahden liepeillä asustan..

Miullahan on se eka ultra tuolla Alavan suunnalla, "Ehkäisypolilla"..heh, heh:D

Olisikin ollunna Kysillä, sinne pääsisi hyvin linikalla..no, nyt vain pitää toivoa että tuo meidän Puntolainen käynnistyy huomenissa =)

..niin ja tää miun olo on sellaista vuoristorataa, näemmä..välillä NIIIIN pilvissä ja sitten ihan niin down kun olla voipi..tai, tänään kyllä teki mieli miestä vetäistä kuonoon ja kunnolla!!!..:kieh: ..vaan enhän mie käytä fyysistä voimaa.. ;)
 

Oispa se vinhaa jo lauantaina saada osviittaa, mikä tilanne. Iida-Karoliina, itse aiot testailla?
Siis mikä testi niin herkkä olisi?
Voi mur mur, kyllä noi miehet osaa kiukkuilla juuri silloin kuin ei pitäisi! KUn eivät osaa ottaa tilannetta huomioon.
Mullakin on ollut oman ukkoni kanssa kaikenlaista kränää. Olen ajatellut, että vaikea sitä toista on lähteä muuttamaan. Mutta välillä kun menee mukavasti, niinkuin varmasti teilläkin, niin kränät hetkeksi unohtuu. Mutta ei se kyllä mukava ole. Sitä niin toivoisi, että mies olisi sellainen huomioonottava, miehekäs, komea, omat ongelmansa syrjään laittava...mutta ihminenhän hänkin on.... Vaikka kyllä monesti toisaan miettii, että miten joku voi olla niin ärsyttävä.
No, et mur mur varmasti ole ongelminesi yksin!
Joo, ottis, kiitos myötäelämisestä. Ei ole mulla helppoa tosiaan näissä asioissa ollut. Mutta jotenkin sitä on ajatellut, että niillä mennään, mitä elämä antaa. En ole luovuttanutkaan, koska ei sellaista syytä ole löytynyt, että pitäisi. Ja onhan niitä edelläkävijöitä, jotka ovat pitkän odottamisen jälkeen onnistuneet.
Mietin tässä sitä testiä..... =)
 
Hei vielä "testailijat" :wave:

Ihan liian aikaisessa olette kun testailette dpo8:lla!!!..voi malttakaatte mielenne ja odotelkaa ainakin tuonne kierron loppupäiviin-päivä, pari ennen oletettua vuotoa :) ..ymmärrän sen "kutinan" kun teksi NIIIN mieli testata :p..ymmärrän hyvin..

Miulla olisi näkynyt esim. dpo10/kp27(+ tuli kp29) ihan hailu haamu varmaankin, jos sitäkään..miulla oli siis yhden päivän tätsy myöhässä kun testailin..kerrankin mie maltoin :saint:

Tuo hcg:n nousu on niin yksilöllistä ja toiset saavat niitä haamulaisiahin TOOOSIII aikaiseen..vaan kun se voipi olla vain pikku hipaisu, mikä alkiolla ollut kohdun seinämään..sitten hetken ilo ja toivo muuttuupi suruksi kun ei enää viivanen vahvistu.. :ashamed:

..mutta jokainen itse päättää tuonhin asian..ja jos kutin käy ihan mahdottomaksi ja kestää mahdollisen pettymyksen-niin siittä vaan rapistelemaan ja dippailemaan :D..tulkaa sitten äkkiä kertoilemaan tännehin.. ;)
 

Yhteistyössä