40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Roosamaria69 Olen tehnyt kotitestien raskaustestejä ja kerran tuli haamu. Silloin tein testin iltapäivällä kun tulivat postista. Seuraavana aamuna uusin testin ja haamua ei enään ollut, ehkä hyvin hailu(hyvällä mielikuvituksella höystettynä). Onko sulla vielä testejä jäljellä? tee vielä huomenna aamulla yksi. Uskon kyllä että haamuja jotka tummuu noin jo voisi uskoa että tarkoittaa että olisi raskaana..Toivotankin sinulle sylintäydeltä onnea :flower:
 
Kamalasti olette kirjoitelleet vaikka vain päivän olen ollut palstalta pois niin ompa lukemista. Täytyykin nyt kahlata läpi ja palata uudelleen sitten.
Mur-mur On karannut pömppömahaisten osastolle masun kasvatus puuhissa =)
Onnea ja jaksamista tuolle pitkälle ajanjaksolle haasteineen. Ikävä jää, muut ompa hienoa että sinulla tämä ihana aika on juuri nyt eikä hetkeäkään myöhemmin. Tule toki käväisemään ja saapi viipyä pitempäänkin kuulumisia kertomassa, niitä luen ihan mielelläni. Kurkkaan kyllä tuolla odottajissakin välillä miten masut siellä kasvaa ja kukoistaa. :hug: Sinulle!
 
Roosamarialle edelleen plussaviivan vahvistumista toivottelen!! :heart: :flower:

Täällä tosiaan ihmeellinen kierto, eilen tuli se melkein samanvahvuinen viiva kuin kontrolliviiva testiin ja nyt äsken tein mitään ei enää'' tullut, joten taidan sitten hypätä RKKT listalle :D
Kerran ennen olen ovuloinut todistetusti jo kp 10, kaikea se kuuri teettää..no pitää varoiksi edelleen touhuilla myös muutaman kerran ainakin lähiaikoina :heart:
Kaikille toivottelen edelleen plussaTuulia!! :heart: ++++++++++++++++ :D

Eilen oli se rasvaton liha+tomaattipäivä, joku kyseli, siis keiton lisäksi;=))


mahdotontako :heart:

 
Ottis
Lumenluonnista: Mulla on mennäviikolla ollut aikaa lumia luoda, kun olen kotosalla ollut päivät yksin, mutt eilen illalla kun mies oli kotona, oli melkein hoppu pihalle, ettei mies ehdi sotkemaan mun jälkiäni :saint:. Ja huomasinpa tänään myös sen, että siinä puuhassa olen taas löytänyt kadotetut vatsalihakseni, joten suosittelen =).

Toi Terryn linkittämä suunnitelma vaikuttaa alkuosasta ihan loogiselta mulle, mutta kun jossain toisaalla sitten sanotaan kuitenkin, ett oviksen jälkeen olisi jo myöhäistä puuhastella, niin eihän tässä enää tiedä mihin uskoa :(. Kuin siihen, että jos seksielämä on vireää ja onni myötä, niin raskaaksi tulee :).

Minä yllätin tänään itseni totisesti haaveilemasta, vaikkei erityisiä oireita olekaan. Illalla alavatsalla oli sellainen jännä vähän kuin turta tunne tai niinkuin veri olisi kiertänyt huonosti. En osaa kuvata sitä, mutt siis jotain tuntui. Ja tänä aamuna tietenkin ennenkuin oivalsin löytäneeni vatsalihakset, kuvittelin jo jotain muutakin tunteneeni :LOL:.

liiza Toivotaan sun menkkojen myöhästymiseen syyn gynellä selviävän ja ennenkaikkea, ett syy olisi se kaikkein ihanin :heart:.

Minnihiiri68 Onnea työelämään paluuseen! Se haalea viiva ovistestissä ei sitten varmaan ovista tarkoittanutkaan?

Shenda Ei kai ovislimojen määrällä silleen ole merkitystä. Pääasia, ett sisällä on olot suosiollisen alkion kiinnittyä :).

Ai niin juu, tänään on tisut olleet vähän kipeät. Voi hyvinkin olla jo tätioireita, kun mullahan ne ainakin ennen km:a alkoivat aina hyvin varhain. Tuntui, ett ei elämä muuta ollutkaan kuin menkkoja, kun oireili niin paljon aikaisemmin.
 
Ottis
Alkuperäinen kirjoittaja Iida-Karoliina:
Roosamaria69 Uskon kyllä että haamuja jotka tummuu noin jo voisi uskoa että tarkoittaa että olisi raskaana..Toivotankin sinulle sylintäydeltä onnea :flower:
Komppaan Iida-Karoliinaa =). Uskon myös, että jos testiviiva tolleen tummuu, ett nyt on tosi kyseessä, Roosamaria69 :heart:! Peukuttelut aamupisulle :saint:.
 
Pinkki69 Ompa kurja juttu kun sinua tuo Migreeni kiusaa. TRIPTAANEJA eikä ERKOTAMIINRJA saa käyttää raskauden aikana. Sen sijaan Ibuprofeeneja, ketoprtiinia ja naprokseenia voi harkiten ja tilapäisesti käyttää raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana. Kysy tuota kuitenkin lääkäriltä. Koska mitään lääkettä ei suositella otettavaksi raskauden aikana. Tarvittaessahan se Parasetamooli on ainut turvallinen kipu- ja kuumelääke.
Olen itsekkin noita Migreenistä kärsiviä. Paljon on kyllä kohtaukset helpottaneet enkä varsinaisia Migreenilääkkeitä enään nykyisin tarvitsekkaan. Jos kohtaus alkaa oirehtia otan ennakkoon jo Parasetamoolia (Paradol, Para max, Para taps ja mitä niitä nyt oli..)
Ja särkyä eikä huonoa oloa tule, näköhäiriöt jotka aloittaa oireet yleensä minulla , häviää pikku hiljaa pois. Toivottavasti jättää tuo inhotus rauhaan ja saat nauttia masun kasvatuksesta mukavemmissa merkeissä.

Rinja Mietti tuota Asperiinin käyttöä. Asetyylisalisyylihappo,iburoreeni. ketorofeenia ei suositella käytettäväksi raskauden loppuvaiheessa. Voi lisätä verenvuodon vaaraa. Raskauden alussa (hedelmöityksestä 17 päivää eteenpäin) epämuodostumia ei synny, koska vahingoittunut solu korvaantuu uudella tai alkio tuhoutuu. Koska näin on, ennen kuukautisten pois jääntiä saatu lääkitys ei yleensä aiheuta vaurioita.
Tuntuu kai rankalta kun näin kirjoin. Mutta tarkoitus on kertoa että tuo lääkitys on sinulla nyt, on todella tärkeä. Ja jos nyt tulisit raskaaksi niin etkö hyvin ehtisi turvallisesti syödä kuurin loppuun ja jatkaa odotusta turvallisesti. Ivf hoidossa söin itse mini asperiiniä siihen asti kun oli määrä tehdä raskaus testi, juuri siksi sitä lääkäri suositteli että voi kokeilla koska auttaa kiinnittymisessä. Lisää hohdun verenkiertoa. Toki kaikki eivät voi asperiinia käyttää juuri siksi koska ohentaa verta.
Nämä lääke jutut aina askarruuttaa, ja paras on luottaa siihen lääkettä määräävään lääkäriin, Se mitä on toiselle suositeltu ei sovellu välttämättä toiselle. Kun jotain lääkettä oman terveyden takia on määrätty, löytyy vaivaan yleensä se turvallinen vaihtoehto raskautta suunnittelevalla ja raskaus ajalle.
Niin ja Onko esim mahdollist vaihtaa asperin Hepariiniin joka on turvallinen eikä läpäise istukkaa..
 
Mahdotontako Onnea! olet pongannut oviksen. Nyt vielä varoiksi suositellaan täällä sinulle pupuilua ja pupuilua,. Vaikka ennakko pupuilu on se josta ve vauvit saa alkunsa. Onhan se aina mukavaa vielä varmistella.
Ny alkoi täällä tuo laihis kanssa ,ei tule mitään jos ei näitä läskejä saa vähemmäksi. Ja jospa siitä olis apua tuolle vauva haaveilullekkin.
Minnihiiri68 Sinulla on niin pieni tuo tyttönen vielä. Eikö ollut vajaan vuoden. Voipi nuo hormoonit vielä tehdä tepposia ja siksi näyttää oviksia vähän joka lähtöön..Voipi silti vauvan tekoa harrastaa, kun tuleehan se ovis kuiteskin tuossa ainakin lähiaikoina jos ei vielä ollut.
Mulla oli Täti poissa kuvioista pois n, puoli vuotta synnytyksestä aina..
 
Kiitos teille :) enää ei ole niin pöljä olo, vaikka testit ostinkin. ;)
Liam lähtee perjantaina lasten kanssa viikoksi Japaniin lasten isovanhempia katsomaan ja minä jään "oman" katraani kanssa kotiin.
Esikko peläytti aamulla sitten mut kunnolla, sanoi että äiti susta tulee pian nana. Sanoin että anteeksi mitä niin sitten hän selvensi että ovat menossa sunnuntaina kihloihin ja sitten haluavat pian lapsia. Häät kuulema parin vuoden päästä.
Ihana olo menkat loppu. Mitäs muille kuuluu?
 
Kiitos kaikille, jotka ootte kommentoineet tuota aspiriinijuttua. Joo, enköhän mä ehdi syödä sen kuurin ennen tädin laskettua tuloa. Ja jos täti siis tulee, ei ole väliäkään moisella asialla.
oivikki,, oliko se ablaatio, joka sulle tehtiin? Sellanen siis mulle tehtiin. Nyt pitää mennä kattoo, ku Ahonen hyppää. :LOL:
 
Terry Mukavaa että sait lääkärille ajan tilattua, kerroppa sitten mitä apuja meille tän ikäisille mammoille viellä olisi tarjolla. Itse en lekuria vieläkään ole saanut tilattua. Olipa hauskaa toi sinun testien ostelu, Ihan ääneen nauroin kun kuvittelin kiskanmyyjän asan tuntevaa ilmettä kun tuplatestit ostit ja ehkä hän mielessään ajatteli et mummelin olis pitänyt ehkä ne sukkis paketit ostaa.. :LOL:
ja MamaStella Hyvä, aivan ihanaa kun vaan rohkeasti "perhekoon"
testi paketit ostit, nyt vaan sitten odotellaan kun pääset testailemaa. Minä en kuulu noihin rohkeisiin, vaa eri paikoista ostelen, kun niin nolottaa et aina ostan ja ikä-ihminen vielä. Enkä valmista saa aikaseksi.. =)
Amanda Jaksuja edelleen sinulle ja toipumista vaikeasta km:sta. Onhan sitä toki onnellinen kun on saanut raskauden kokea ja on ne isot lapset. Mutta ei se korvaa sitä että nyt toivoo vielä vauvan saavansa. Minulle tämä toiveissa oleva vauva on mieheni ensimmäinen ja aivan kun meidän yhteisen perheen eka. Eli aivan erityinen. Ja ei pettymytä lievitä yhtään että on jo isot lapset, kun täti kurvaa paikalle ja taas saa pettyä :'(
En voisi kuvitella miltä tuntuisi jos raskaus alkaisi ja kohta se vietäisi pois..Aivan kamalaa. Ja vielä lääkkeellisen tyhjennyksen joutuisi läpikäymään.
Niin toivon sinulle nyt onnistunutta vauvakuumeilua, ja tuloksena siitä oma pikkuinen kainaloon.. :hug:
 
murmur Onnea uuteen pinoon! ja kyllä se 9kk menee nopsaan =)

Roosamaria HAAMU! upeeta, nyt vain vahvistumista...

Nyt on tullut paljon uusia kuumeilijoita, hyvä niin =) itse olen tippunut kärryiltä mitä tääl tapahtuu antakaa anteeksi jos joku tärkeä juttu on jäänyt huomiotta :saint:

Oivikki Onnea hoitoon! milloin sinä aloittelit sumutteleun? mullahan oli kans eka ivf-hoito pitkällä kaavalla. Synarellaa sumuttelin. Minusta sumuttelu ei tuntunut pahalta ollenkaan. Miten sun nenä voi? Sehän lopettaa/tyrehdyttää oman hormoonitoiminnan kokonaan, sitten ultra ja sitten alkaa piikittely, oikein kunnolla alkaa munisten kasvattelu =) Toivon todella että saat paljon hyviä palleroita ihan pakkaseen astikkin.
 
Ainahan niitä lapsia ei tule silloin, kun haluaisi.
Pikkusiskoni kummitäti kärsi koko ikänsä lapsettomuudesta. Eka aviomies, kun lähti kävelemään ja uuden löydettyään oli kohta uusi emäntä raskaana. Tätimme oli onneton. Seuraava avopuoliso teki saman tempauksen. Lopulta täti löysi miehen joka sanoi ettei hän lapsettomuuden takia ainakaan lähde. Menivät naimisiin ja lopulta 45v täti synnytti kaksostytöt.
(meillä siis kaksosia enempikin suvussa) Täti ehti täyttää 50v kun kolmas lapsi ja poika syntyi. Kaksoset täyttävät 10v tänä vuonna ja poikakin sen viisi vuotta ja kaikki lapset saanet luonnollisesti alkunsa. Aina ei ymmärrä elämän kulkua. Tätini tarina antaa toivoa muillekin.
 
Tunnustan kanssa että kun r-testejä olen ostannut ni pitää oikein itsensä tsempata kassalle menessä, kummallista? ihan luonollinen ostoshan se on :saint:

Lumenluontia olen minäkin tehnyt tosin vain autopaikan ympäristö alueen eli ei kovin suuri alue mutta lapio heilui niin että hiki siinä ihan tuli...

MamStella IHANA tarina sun sukulais naisesta eli toivoa on!
 
Liiza kyllä siellä gynellä varmaan selvyys tulee, joten voit rahat sinne säästää jos maltat. Minä varmaan testaisin joka toinen päivä, jos menkat olisi myöhässä.

Ottis ovis oli eilen tai tänään, olisi ollut just oikea aikaa luomuilla, mutta kun olen yksin liikkellä niin ei onnistu eli luovutetuilla simpoilla hoito tehdään.

Inia
Minulla oli keirto sekaisi, joulukuun puolivälissä alkoi vuoto jonka tulkitsin kk, joka jäi niukaksi ja jatku pikku tihkuna ja alkoi uudestaa vuotaa sitten joulun jälkeen. Lääkärillä vasta selvisi mikä tilanne oli oikeesti. Että tämmöinen vuoto sepustus.

Minnihiiri mukavaa työhön paluuta, on varmaan mielenkiintoista palata pidemmän ajan jälkeen töihin, kiinnitätkö huomiota joihinkin aisoihin, joita et aikaisemmin edes huomannut?
 
Ottis täällä olen kateellinen sinun vatsalihaksille, minun ovat pullahtaneen. Keväällä ajattelin ryhdistäytyä.

Mahdotontako mukavaa RKTT aikaa!

Rinja juu sama tehtiin minulle :)

Iida-K
Netistä tilaamalla olen vältellyt noita ilmeitä testejä ostellessa :LOL:

Nillanilla kiitos :) Ma vasta alan nenäsuihkeen, en ole vielä apteekissa käynnyt huomenna menen.

MamaS Ihana kuulla tuollaisia tosi kertomuksia.

Lääkkeistä ( oli myös luontaistuotteista ) raskausaikana ja sitä suunitellessa saa tietoa täältä:
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437
 
Ottis Kylläpä täälläkin ollaan pohdittu taasen että mitä tuntemuksia on missäkin vaiheessa ja onko kyseinen nippailu sitä vai tätä.Heh. Tuo keltarauhanenhan toimii niin että kun ovuloi, eli munis puhkaisee tiensä ja lähtee liikenteeseen.....kohti simppoja jotka odottaa tovottavasti leidiä hyvin innokkaasti..Tapaavat ja tapahtuu hedelmöitys, Matka jatkuu ja vadelma saapuu kohtuu ja kiinnittyy kohdenseinämään. Silloin pitäisi kelta rauhasen alkaa kasvaa joka , näin olen ajatellut aiheutta näitä lisääntyneitä oireita, (Tuntemuksia siellä munasarjassa josta munis lähti liikkeelle..)

Tätä myös ajattelin silloin kun Pinkkis lopetti ne Luget Kun alkio on kiinnittynyt , alkaa oma roppa tuottaa hormoonia. Alussa tuossa Ivf:ssä kun imetään solut niin myös se keltarauhashormooni imetään joka muuten hoitaisi tuon hormooni tarpeen joten se täytyy saada ulkopuolelta. Mutta miten tämä on, olenko ihan väärässä nyt tässä. Passissa taas jatketaan lugeja pitempään koska solut on joi aiemmin otettu talteen, tosin silloinhan myös alkio laitetaan kierron siinnä vaiheessa kun ovulioi.. Onko tämä vaan varmuudeksi kun kuitenkin niin monimutkainen prossessi on tuo pas:kin.. Kun tietäisi. Nämä kyllä on tosi mielenkiintoisia juttuja kaikki..

Shenda Olenko sinua muistanut toivottaa teretulemksi joukkoomme. Nyt toivotan jos kalkkis tämän on unohtanut =)
Ei ne limat varmasti kaikilla ole niin runsaat, joillaan vain vaatii tiukempaa seurantaa kun ero ei niin huomaa.Jos on rutikuiva huomaa sen kyllä varmasti.. :D Ja sehän tuolla on vain merkitys et ne siittiöt pääsee hyvin etenemään kun limoillan silloin ovis aikaan. Vai, eihän tarkotus ole et pöksyt märkänä tarvii pakkasen arvoilla meitin olla :LOL:
 
Oivikki Nyttemmin olenkin enempi tilaillut netistä. viimeeksi noita Mammaksi.fi:n kautta. Onko joillain niistä kokemusta. saapi nähdä ehtiikö tässäkierrossa testaamaan ennen tätiä. Eipä ole raskaus oloa nyt, ei ollenkaan.. :(

PLUSSATUULIA KAIKKILLE LOPPUKIERTOLAISILLE PUHALLAN TÄÄLTÄ :whistle: :whistle:
:heart: :heart: :heart:
 
Täällähän on vinhaa menoa ;). Ei meinaa perässä pysyä. Onnea plussanneille ja muille plussaonnea! Mulla ei vielä menkat alkanu, mutta kun oviski tuli vähän myöhässä, niin kai se tätiki on sitte vähän myöhässä. Raskaana en oo, kun ei kerta yhtään tunnu siltä ja eiköhän tässä olla oltu jo tarpeeksi monta kertaa raskaana, että jo oireet tunnistais... Tässä asiassa olisin kyllä mielelläni iloisesti väärässä.

Särkylääkkeistä muuten Lääkelaitoksen sivuilta:

Ibuprofeenin käyttö saattaa heikentää naisen hedelmällisyyttä eikä sitä suositella raskautta yrittäville naisille. Ibuprofeenihoidon lopettamista tulisi harkita naisilta, joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi tai jotka ovat lapsettomuustutkimuksissa.

 
Ottis
Tunnustaudun Oivikin ja I-K:n kera r-testien nettiostelijaksi. En esim. oman paikkakuntani apteekista "kehtaisi" lähteä r-testiä ostamaan, koska olen ihan varma, ett siitä jo lähtis jutut liikkeelle, ett olen raskaana :). Tai sit niin, ett "ajatelkaahan kun se reppana kuvittelee ylipäätään tulevansa raskaaksi" :ashamed:. Kesällä raskaana ollessa teki jo temppua, kun piti lähteä foolihappoja hakemaan, kun oletin ett heti "näkevät" miksi niitä tarvitsen :headwall:. Pöhkimys siis olen, mutt jos pääsen reissuilla isompaan apteekkiin, jossa hyvät valikoimat, en varmaankaan ovesta poistu ilman vähintäänkin kolmea erisorttista r-testiä :LOL:.

MamaStella Ihanaa, ett susta tulee nana :heart:. Kivaa viikkoa sulle ihan ominpäin oman sakkisi kanssa. Vaihtelu virkistää :).

Oivikki Tsemppiä sumutteluun! Sulla voi ensi kesänä olla todella valtavat "vatsalihakset" :). Toivon ainakin niin. Plussapuhureita hurjasti sumutteluun ja ihan kaikkeen :heart:!
 
Näitä munasarja"nippailuja" tai miksipä niitä voisi kutsua olen minäkin tässä edelleen kuunnellut, mutta olen päättänyt olla asiasta sen kummenpaa johtopäätöstä tekemättä. Tai sitten voisi ehkä päätellä, että me kaikki "nippailijat" olemme raskaana :LOL: Mutta toisaalta puoliso on kiinnittänyt huomiota erityistä herkkyyttä reagoinnissa asioihin - ja itku herkässä jatkuvasti :'( Olisikohan nuo sitten jotain merkkejä - tänään lisäksi paleli aamulla ihan järjettömästi, vaikka sisällä lämpötila 22c...
 
Mamastella, kiitos rohkaisevasta kertomuksesta :heart: !

Iida-Karoliina, sinulla myös niin positiivinen mieli :hug: , ja muille kans :hug: !

Noita huvittavia testien ostokokemuksia on minullakin. Kerran ostin kaksi pakettia ovistestejä,joissa yhteensä 20 testiä, vaikka piti ostaa raskaustestejä, kun olin niin tohkeissani. Sanoin vielä kassalla, että "lapset tulee kalliiksi" ja naurahdin ikäänkuin huumorimielellä. Kun huomasin erehdyksen, mies sanoi muka lohduttaen, että "ehkä niitä vielä tullaan tarvitsemaan". Oikeassa oli!
 
Siis ihan vielä ei ole nana tulossa vaan tytär suunnittelee raskautta. Kauheeta ajatella :eek: minä 39v pian 40v saattaisin tulla muutamassa vuodessa isoäidiksi. :eek: eihän oma pesuekaan ole vielä ihan valmis :D .
Juu ihan oli pakko jakaa tädin tarina kanssanne. :heart: :)
Juu kiitos Ottis vielä kun kaksoset ja pojanpallero liittyvät joukkoomme niin väkeä löytyy. Kaikki lapsukaiseni paikalla.
Stella tietysti onnellinen isojen sisarusten rajattomasta huomiosta :heart: =)

 
Roosamaria69 :LOL: Ihanan kultaisia osaavat olla nuo ukko kullatkin..niin lohduttava. Mutta oikiassa oli hän..

Happihyppy Aivan harkitsisin muun lääkkeen käyttöä siinnä tilanteessa jossa ibuprofeenia käyttää sairauden hoidossa jatkuvasti. Satunnainen kätttö tietyssä raskauden vaiheessa tai haaveessa ei kai vielä heikennä tuota. Onko siitä tehty tarkempaa tutkimusta?
Moni muukin voi tuota heikentää ehkä: Jo tietty jen ruoka aineiden pois jättäminen ruokavaliosta voi sen tehdä. Esim hiiralit, joita raaskautta suunnittelevan tulisi käyttää.
Ajattelinkin pudottaa nyt painoa painionvartioiden oppien mukaan, jossa kaikkea syldään tasapainoisesti.Vihanneksia ja hedelmiä paljon..Viljatuotteita säännöllisesti joka päivä myös.
 

Yhteistyössä