40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Pikaisesti, noista lugeista on klinikkakohtaisia eroja. Mutta siis tuoresiirrossa ivf:ssa kaksi viikkoa siirrosta tai sitten pidempään. Omalla klinikalla lääkäri määrää niitä vaan kahdeksi viikoksi, silloin kun tuoresiirrosta raskauduin olin ihan paniikissa, että homma jää siihen ja raskaus loppuu kun lugetkin loppui. Noh, niin ei käynyt.

Jos pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon, niin lugeja käytetään sinne rv 10 saakka ainakin. Luonnolliseen kiertoon taas ei tarvitse niin pitkään, koska ennen siirtoa ei käytetä mitään lääkkeitä omaa hormonitoimintaa sekoittamaan.

Kiirus, joten taisi tulla sekava sepustus :)

Ja mukavaa pakkasviikkoa täältä toivottelen myös!
 
Kyllä ootte niin vilkkaita, etten enää ehdi keskusteluihin mukaan, tai ainakin puolet jää kommentoimatta ja jos useamman sivun luen, en muista mitä tai kuka siellä sanoi ja miksi..

Ottis "kiertopäiväsisko", sullako jo tissit kipeenä ja mulla ei mitään tuntoja? No katsotaan... vielä ne kerkiää ennen tätiä oireilemaan. Siekös se ihmettelit sitä raskaussuunnitelmaa, miksi pitää oviksen jälkeenkin sekstailla? Voi siitä olla hyötyäkin, meillä klinikan lääkäri viimeksi aivan suositteli seksiä oviksen jälkeenkin, koska spermalla on kuulemma suotuisat vaikutukset tuolla kohdussa, auttaa siis vissiin kiinnittymiseen..

MamaStella lohduttavaa oli lukea tädistäsi. Kiitos. Noin toivoisin omallakin kohdalla tän lapsettomuuden päättyvän. :heart:

shenda jos on ongelmia bongata ovislimoja, niin kokeile seuraavaksi ennen ovista nauttia sitruksia.. esim. limeä puristat vesilasiin, syö kiivihedelmiä ym. ei tarvi olla sitä hapanta greippiä mitä kaikki tuntuu suosittelevan.. ja kyllä varmasti limat lotisee :$

Kukas siitä keltarauhasesta kovasti kirjoitti.. oli hyvää tekstiä. Itse löysin muuten sellaista tietoa, että PMS-oireet johtuisivat huonosta keltarauhasesta, joka surkastuu, eikä tuota tarpeeksi sitä hormoonia (olikos progesteroni?) ja silloin se toinen hormooni saa vallan ja aiheuttaa niitä ärtymyksiä ja tissikipuja..

Testien osteluista.. onkohan mulla nyt raskautumisasenteessa vähän korjailtavaa.. kun ei oo nyt yhtään testiä kaapissa polttelemassa.. en kai aio hankkia ennen kuin pääsen ivf:iin :ashamed:

Joulu tuli siivottua pois nurkista ja lattiat kuurattua ja mies tamppasi matot. Nyt sitten ootellaan kevättä ja aurinkokelejä B) Mun sokerittomuusdieetti on lähtenyt hyvin käyntiin.. Jo 3 päivää olen ollut ilman suklaata.. vähän tekee heikkoa, mutta oikeesti aion nyt onnistua tavoitteessani (Eli 3 kk ilman suklaata, sokeria, makeisia, vehnäpullamössöjä..) Kuuri loppuu 1.4. jolloin saan syödä pääsiäismunia :heart:
 
No niin. Huomenna sitten alkaa työt. Ja tänään heräsin siinä kello kahden aikaan iltapäivällä. Eli pikkasen on muutettava tätä nukkumisen rytmiä =)
Kaikille hyvää yötä ja plussatuulia ensi viikkoon!
 
Lumeton Hyvä selvennys, ei ollenkaan sekava. Pass siirtoja voi tehdä siis kahdella tapaa. :headwall:
MamaStella Ompa tuolla parilla myös ikäeroa ja vauvi 42v..ja rankkoja hoitoja ,lääkkeineen ollut hänellä, kuitenkin nyt on raskaana..Eli eipä varmaan yksittäisen Buranan otolla ole kovin paljon merkitystä. Itsehä myös tuota Buranaa napsin kuopuksen odotuksen alkumetreillä kun lääkitsin noita kuukautiskipuja vaan kun ei olleetkaan kuukautis kipuja vaan varmaan vain kohdun kasvukipuja ja mitä lie. Yllätys oli kun olikin vauva tulossa. Terve vauva syntyi ja painoi yli 4kg. Vaan olin peloissani niistä alkuraskauden Buranoista kuitenkin. Lääkäri rauhoitteli ettei niillä ole merkitystä. En toki käytä mitään lääkkeitä ehdoin tahdoin. Ja nyt tietysti on tosi varovainen kun toivoo tulevansa raskaaksi. Jätän tuon viinilasinkin ottamatta, vaikka siitä on jopa kuulema hyötyä kiinnittymisessä. Alkoholia se on kuitenkin. Ensimmäisenä ovat nuo Alkoholi ja tupakka siinnä kiellettyjen listalla ja niistä on tehty paljon tutkimusta että ovat haitallisia.
En tätä pahalla tarkoita..Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja etsii tietoa siitä miten miten olisi paras toimia omalla kohdallaan.
Toivon etten loukkaa ketään taasen suorista sanoista ja mielipiteistäni.
Hieno kun ihmisillä on eri puolia asioista joita tuodaan esille. Tulee itsekkin nähtyä asioista eripuolia..
 
Anteeksi rouvat, jos nyt vain täältä reunalta vähän heilautan kättä :wave: Ei ehdi kommentoida nyt, vaikka aiheita joita tekisi mieli kommentoida on toooosi paljon...! Esim. tuo keltarauhasjuttu, joka on muakin askarruttanut. Mutta myöhemmin siihen vielä...

Hyviä öitä ja plussasäteitä kaikille!!!

Lumisydän ja kp. 2 (Niagara Falls )
 
Ottis
Haave2010 Eilen illalla ihan itkua pidättelin minäkin ku katoin dokkaria Maailman pienimmistä ihmisistä ja taisi aiemmin päivällä tulla kyyneleet Australian eläinten pelastuspartiota kattoessa eli näemmä mua noi "hoivattavat" nyt liikuttelee :saint:. Olen kuitenkin nyt saanut pääni melko hyvin järjestykseen, etten ala kovin kuvitella, vaikka tietenkin toivon, ett raskaana olisin ja kuvittelemani oireet totta =).

SS Kiitos selvennöksestä pupuilun suhteen myös oviksen jälkeen. Siemenneste toimis siis vähän niinku esiasteen vauvaliimana :saint:? Nyt ymmärrän. Ja kyll maar olen tänään ollut huomaavinani, ett oikea tisu on sivusta kipeä. Oikein kosketinkin sitä, kun kuvittelin, ett olisi kova, mutt pehmonenhan se oli ku mikä :).

Hyvältä kuulostaa toi sun dieetti ja varsinkin sen päätös suklaamunineen ;). Mulla meni joululoman alku hyvin silleen, ett olin jo irrottautunut turhasta karkinmässäämisestä, mutt taas harmittaa kun menin eilen ostamaan Sirkusaakkospussin ja niitähän mä sit mässään tollasen jumbopussinpuolikkaan illassa :(. Ei ole kiva tapa ollenkaan, mutt vähän ajattelin, ett jos minäkin sit vaikka huomiselta töiden myötä aloittaisin uuden ja terveemmän elämän eli mässyt wegs!

Nyt muuten kävi vielä SS niin, ett kun luin tuota sun selostustas Shendalle miten saada hyviä ovislimoja, niin iski hillitön greippimehuhimo ja pakkohan mun oli sitä lasillinen hakea, ett naukkailen :).

Rinja Minäkin olen tän alkuviikon aikana, kun mies oli ne kaksi päivää töissä, ehtinyt sekottaa rytmini ihan täysin ja ihan hirvittää huominen ylösnousemus |O. Tosin se mua jo nyt ajatuksena niin kamalasti väsyttää, ett taidan tänään vähän normaalia aiemmin nukahtaakin.

Ihana on tarinoitanne ja pohdintojanne ollut tänäkin iltana lukea. Toivotaan, ett tämä keskusteluvireys jatkuu. Ihanaa loppuviikkoa teille arvon naiset! t. Ottis
 
Ottis
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Lumisydän (45)........kp3/28-32.........yk?..........?
Inia (43)..................kp4/26-30.......yk17....1.
MamaStella (39)...........kp6/?.................yk1.............6.
ikiemo (45)..................kp8/20-50........y?..........4.
Wiara (39)...................kp10/24-28.......yk7..............1.
Terry64 (45)................kp11/28-32..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako..............kp12/29............yk3..........1.yht.
haave3 (41).................kp12/28.............y.2v...........3.
oivikki (41)..................kp13/23-27.........yk8...........1.
Ämy (40).....................kp14/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)................kp15/28-33........yk7.........1.
Minnihiiri68 (39)..........kp15/28..............yk?...............?
vauvatoive10 (42)......kp16/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp18/24.............yk6..........1.
Solakka Silakka (40)...kp19/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45).......kp19/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp19/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp19/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)............kp22/29-30........yk11......4./1.yht.
Tirlittan1968 (40).......kp24/28..............yk5...........2.
Siiri Sisilisko (39).........kp26/28..............yk21..........1.
onlydream (36)...........kp27/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp28/28..............?.............4./1. yht.
happihyppy (39).............kp31/28......yk3(24).....3./1.yht.
Räystäspääsky (43)....kp36/24-29............................4.
liiza (43)......................kp38/24-25............yk20........4.
Sariella09 (43)............kp41/40............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40).............kp63/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp78/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp94/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Roosamaria69 (40)......dpo14 plussannut 7.1.2010 :heart:
onlydream (36)............dpo12
Iida-Karoliina (45).......dpo11
Tirlittan1968 (40).......dpo9
Ottis (42).....................dpo8
Haave2010 (41).........dpo8
liiza (43)......................dpo7
Minnihiiri68 (39).........dpo7
Mahdotontako.............dpo1
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.
Roosamaria69 (40).....7.1.2010 29/28..........yk8.............3.


Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
Ottis
Päivittelin tota listaa sit nyt jo kun ei uni ollut heti simmuun tulossa. Vaikeampaa se näemmä kuitenkin vähän väsynä oli kuin ed. kerroilla ;).

Roosamaria Nyt sitten kaikin raajoin peukutan ja täysillä toivon, ett täti ei sua pääsisi yllättämään, vaan se haamu todellakin muuttuisi selkeäksi plussaksi :heart: :hug:.

Onlydream Ei ole pitkä matka H-hetkeen sinullakaan. Plussatuulta puoleesi puhallan :heart:!

Vaan nyt, kun tän päivän olen jo näin hyvin korkannut, niin voinkin kömpiä pikkuhiljaa ukkokultani viereen. Hyvää yötä :wave:!
 
Jotenkin tuntuu niin maanantailta että...

Oivikki on ajatuksissani, sillä hoitoon kohdistuu kuitenkin niin paljon odotuksia. Täällä jännitetään tuloksia.

Hauskaa, että kiertomme kulkee lähes yhtä matkaa Mahdotontako ja minä en vielä edes ajattele oviksen tuloa. Toki päiviä katselen ja yritystäkin on ollut, mutta odotan ovista tulevana keskiviikkona tai niillä main. Ja sinä pääsit jo rktt-listalle!

Kannustava tarina on MamaStellan kertoma 45 vuotiaana esikot ja 50:nä vielä iltatähti. Enhän minä sitten ollut vanhakaan, kun esikon 42 vuotiaana pykäsin.

Solakka Silakkakin päässyt eroon makeista. Tuollainen tavoite eli Aprillipäivän munat on oikein hyvä. Jaksaa ponnistella, kun on selkeä päivämäärä, jota kohti ponnistella. Mä liityin Painonvartijoihin ja tavoite on, että kesään mennessä (1.7.) kilot olisivat karisseet. Nyt kun sen kirjoittaa näin julkisesti, niin toivotaan sen asettavan paineita. (Tai jos niin käy kuin ennenkin, niin kun muutama kilo on lähtenyt, olen liian tyytyväinen itseeni ja unohdan taas ponnistelut.)

Ottikselle kiitos päivityksestä. Ajoissa olet ollut.

Rinja, tsemppiä työnaloitukseen. Itse olin samassa tilanteessa tasan vuosi sitten. Kyllä jännitti, mutta onneksi lapselle hoitoon meno oli kohtalaisen helppoa. Alkuun meni oikeinkin hienosti, mutta sitten kun lapsi tajusi, että tämä on pysyvä olotila, niin yritti laittaa vastaan hoitoonmenoa. Ja vieläkin, jos minä poikkeuksellisesti vien hänet hoitoon, alkaa kauhea itku. Onneksi isänsä hoitaa aamuviennit.

Tälle torstaille ei taida "uusia" testaajia olla? Torstai On Toivoa Täynnä joka tapauksessa.
 
Terry hyvä, korjaanpa heti tuon viimeisen lauseesi. Testasin nimittäin äsken, ja tulos oli jo hailakka plussa, ei siis enää haamu, joten nyt olen ainakin raskaana. Toivoa on siis torstai täynnä, ja toivotaan että alku myös pysyy tuolla kohdussa. Nyt onkin laskujeni mukaan tasan 4+0 viikkoa!
 
Oi, onnittelut Roosamaria!!!!

Täältä lähettelen liisteriä ja liimaa, pienokaiselle tarrasukkia jotta pysyy tiukasti masuasukkina seuraavat yhdeksän kuukautta
:heart:!

Muillekkin kunnon pyrytyksiä ja +++++ puhureita!!
terkuin taustaseuraaja Annekristiina ja Lumi
 
Kiitos ottis plussa tuulista mutta ei vaan taida tuulet olla suotuisia minulle..

kiire painaa päälle mutta pikaisesti omaan napaan,aamulla testattu nega ja vähän myöhemmin pongasin ekat tuhrut pyyhkiessä,lämmöt edelleen koholla mutta eiköhän se perinteinen kaava täyttyne tässäkin kierrossa eli tätiä ootellen.

Vähän kuitenkin vielä toivon kipinää ajattelen kun mur-mur sai sen plussan tuhruista huolimatta,milläs kp;llä sinä sen plussa saitkaan? ja oliko muutenkin normaalin tädin tulon oloinen olo sulla silloin kun tuhrua tuli?

Roosamaria kovasti onnea :heart: :heart:
 
Roosamaria, mä pidinkin sua jo "varmana tapauksena", joten siksi kirjoitin niin kuin kirjoitin. Onnea kovasti plussasta.

Onlydreamin täti pysyköön poissa ja tuhrut tuhruina ja menkat sitten vasta vuoden kuluttua.

Ja kaikki kynnelle kykenevät vaan testaamaan. Itsellä kierrossa niin tylsä vaihe, että pitää jännittää muita ja tuntuuhan teitä listoilla olevan. Plussia lisää!
 
Kiitos kiitos :flower: . Onhan se mahtavaa, että tänään ainakin saa olla raskaana. Menneet kokemukset kuitenkin muistuttavat, että pitkä matka on vielä edessä.

onlydream ja Iida-Karoliina, kunpa tulisitte perässä. Minullakin vasta dpo 14 plussa, joten onlydream älä vielä murehdi :heart: !
 
Ihan huitsin älysti kahmalokaupalla Onnea&rutistuksia plussasta roosamaria69!!!!!:heart:
..laitankin heti rekkkalastillisen sitä "super" liimaa, jolla mainoksesshin pysyy mies katosta jaloista kiinni-on toooosiiii tehokasta!!!!!!:wave:

..mie käyn päivittäin kurkkimassa juttujanne;)..

onlydream mie plussasin kp29 dpo12..ja tuli 2vrk sellaista limaista vaal.pun papruun..sitten joulupäivänä(vrk ennen plussaa)lorahti pöksyyn verta ja aavistus jotain hyytymää ja se oli siinä..yöksi laitettu side oli aamulla puhtoinen :) ja silloin heräsi aavistus..jospa sittenkin?..ja tosiaan, miulla oli kuumia aaltoja, menkkatuntemuksia ja v**tu**sta/ärtymystä vaikka muille jakaa..:whistle:..ja pitkäänkin vielä plussan jälkeen..nyt muuten tänä aamuna taas :/ ..muita palelee ja täällä vanha kana huokailee kuumien aaltojen kourissa!!!:p

..eilen oli toooosiiii matalapainetta-kuten joku on saattanut lukeakkin tuolla odottajien puolelta..sellainen olotila että ei ole mitään siellä masussa ja vuoto alkaa hetkenä, minä hyvänsä.. :( ..vaan nyt taas toivo on jo korkiammalla, jospa se tästä..kovasti toivon ja uskonkin että pieni sydämmen läpätys siellä ultrauksessa huomenissa välähtäisi, näillä viikoilla se jo mahdollista, vaan ei sata varmaa-pitäkäätte peukkuja miulle!!:wave:



Kirpakoita :heart:plussa:heart: säteitä
, odottelemme teitä tuonne pömppä masuisten puolelle malttamattomina, ainaskin mie!!!!!!! :) :heart:



mur-mur ja pienen pieniäinen 5+5:heart:
..lääkärin r-kiekon mukaan 5+6..vaan huomenissapa se selviää..

Ps..täällä muuten pakkanen paukkuupi koko ajan reilun 20C ja lisää on luvattu :x ..mites siellä muualla?..
 
onlydream Rktt..JOspa tuhrut sinulla pysyy tuhruina ja plus pärähtää..Toivon sitä kovin paljon..
Roosamaria69 Ihana asia kun saatte tuon ekan yhteisen..Miehesi on varmaan niiin haltioissaan. Mitä sanoi kun kerroit nyt aamulla varmistuneen tuon vauvantulon?
Mielellään sinne odottajiin myös liittyisin. Josko vielä onnistaa täälläkin, En toivoa vielä heitä asian suhteen =)

Nyt on laihiksesta päätös niin kypsynyt, mitä jo odotinkin (mulla ei muuten onnistu) . Sokerit minimiin, ja rasvat myös..Eiköhän se paino ala putoamaan. Pakkaset kun hiukan hellittäisi niin pääsisi pitemmille kävelylenkeille. Sillä välin lumen luonti ja puiden kanto pitää hyötyliikettä yllä..Nyt kiirus ja riennettävä on.. =)
 

Yhteistyössä