40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Hei
Tilasin noita mulimen tippoja tämän pinon innostama tuolta saksalaiselta sivustolta.
Miten tuota pulloa säilytetään???
Otetaanko niitä tuo 40 tippaa puoleen lasiin vettä joka päivä????
Ja onko tuossa valmisteessa alkoholia???

Kiitos jos joku viisaampi haluaisi valistaa =)
 
Roosamarialle:haamuOnnittelut ja vahvistumista haamuviivalle toivottelen samalla! :heart: :flower:

Minulla dieetti tehnyt kepposen myös limojen ja munasarjakipujen suhteen, limoja tulee kiitettävästi ja ovistesti piakkoin täyden viivan vahvuinen ilmeisesti, joten peittojen heiluttelua täälläkin :D

Jospa siis tänään illalla ja huomen aamulla lempeillään, ken tietää;=)

Mahdotontako :heart:
 
Ottis
Roosamaria69 Kiva tietää, ett testit pakattu hyvin, sillä torstaina varmaan jo tulevat, mutt olen töissä ja tuskin postin saapuminen niin myöhään menee, ett ne heti suojaan saisin. Töistä pääsen tosin jo yhdeltä, mutt kuitenkin ;). Älä ole huolissas jos ei miehesi haamua näe. Ei munkaan mieheni ammoin nähnyt, vaikka se oli mun haamuistani kaikkein selvin :/ .

Vauvatoive10 Komppaan sua. Tänään ehdin jo lumia luodessa ajatella, ett mitenkähän tämä saitti hiljeneekään ku mur-mur muutti isomahaisten riveihin :). Mutt yritetään pitää virettä yllä.

Mahdotontako Tuohan on aivan mainio kuuri jos tolleen toimii. Olikos sulla tänään se banaanipäivä, vai? Hienoa ett kroppa pelittää ja sen huomaakin. Tsemppiä peittojen heilutteluun :heart: =)!

Shenda Sen suomalaisen sivuston mukaan se 40 tippaa per päivä. Tuliko ne sulle kuin nopeesti? Minä tilasin näet myös, mutt tuli ihme vastaus kuin olisivat jotain alkuperäisreseptiä vaatineet. Jäin mielenkiinnolla odottamaan saanko mokomia kanatippoja ollenkaan :headwall:. Alkoholin osuudesta en tiedä, mutt eiköhän sen sitten tuoteselosteessa näe. Tuskin kuitenkaan jos sitä voi käyttää ihan toiselle kolmannekselle asti, niinkuin muistelisin.
 
Täällähän monta reipasta lumenluojaa ollut liikkeellä, hienoa kunnonkohotusta olisi tuo.

Kiitos Solakka Silakka, Mur-Mur ja Inia onnen toivotuksita, niitä tosiaan tarvitaan, kun tulikin tuo pitkähoitokaava, niin on sitten enenmmän jännitettävää (tehoaako, sopiiko nenäsuihkeet... ) ja pidempään, kun nyt vaan pää kestäisi ... kauheasti jännitää nuo lääkkeet ja miten ne toimii.

Inia Olisi kyllä kiva nähdä se oikea haamu (roskis sellaisia olen nähnyt ) , mutta parasta olisi tietysti nähdä +. Voihan niitä kiinnittymis yrityksiä olla vaikka ei tulisikaa niitä haamuja, kun on varmaan yksilöllistä miten nopeasti sitä hormoonia erittyy ja millon testaa, sinähän et taida ihan semmoinen himotestaaja ollakaan kuin esim. minä.

Terry saa nähdä mitä se lääkäri sinulle miettii avuiksi.

Haave paranemista sinulle.

Mur-Mur hyvää odotusaikaa ja mukavaa palstailua sinne odotuspuoleelle! ( minä käyn siellä vakoilemassa lähes joka pvä ) Onnea pe ultraan :heart:

Roosamaria onnitelut haamusta ja vahvenemista sille, jospa se mies jo huomenna paremmin näkisi sen viivan.

Amanta rankaa on sinulla toisaan ollut :hug:

Mahdotontako ovis kolkutta ovella siellä mukavaa, kohta pääset olemaan rktt

 
Iltaa rouvat!!!
Minä oon varmaan täysin pimahtanut. Pikku-Stellan kanssa oltiin liikkeellä ja käytiin apteekissa lääkkeitä hakemassa niin enkö minä pöljä ostanut myös tuplapakkauksen raskaustestejä. :eek:
Menkat jyllää edelleen, hieman rauhoittuneena tosin. Apteekin täti katsoi minua hieman pitkään kun pieni vaavi mukana ja tuplaten testejä. :LOL: :LOL: =)
 
Ottis
Viime viikolla tein tilauksen ja tänään kuriiri toi sen paketin.Ei multa ainakaan mitään reseptiä kukaan ole kysellyt.Tein vaan tilauksen ja maksoin That´s it.

Meillä 2. ifv kohta alkamassa ja mietin että uskaltaakohan noita jo nyt käyttää??
 
Ottis
Shenda81 Sun kannattaa varmaan hoitavalta lääkäriltä kysyä voiko ja uskaltaako niitä tippoja käyttää, ettet tule ainakaan vahinkoa niillä aiheuttaneeksi. Niin minä ainakin tekisin.

MamaStella Niin sitä pitää :). Nyt olet ainakin varautunut tän kierron lopun varalle.

Voi Oivikki kun jotain noista lääkityksistä ymmärtäisikin, niin voisi jotenkin sun jännitystäs lievittää :hug:. Anteeks tyhmyyteni, mutt olen tainnut olla vähän "lumenluonnissa", kun olet tosta pitkähoitokaavasta kirjoitellut, mutt mitä se oikein tarkoittaa? Joka tapauksessa toivon, ett sun nuppis ei tosiaankaan hajoais, vaan ne hoidot myös auttaa ja saatas sut tonne yrjöklubilaisiin. Tsemppihalitus sulle :hug: :heart:!
 
MamaStella hyvä, henosti toimittu, testit on valmiina.

Ottis kiitos, en ole kovin paljoa vielä kirjoittanutkaan, mutta siis aloitan ensi tuommoisen jarrulääkeen, joka on nenäsumutin muodossa ja sitten vasta pistokset joilla muniksia kasvatetaan, lyhyessähoidossa aloitetaan suoraan nuo pistokset, silloin seviäisi vähemmillä lääkkeillä.
 
Kyllä on mukava lukea, että en ole ainoa nainen , joka tekee lumityöt :LOL: Nyt kun mä oon lomalla, niin olen tehnyt ennenkuin mies lähtee töihin. Siis päivällä iltavuoroon. Eipä paljon muut naiset tee tällä kadulla.
Kiitos tiedosta niistä haamuista. Niin...olisi niin ihanaa päästä testaileen.
Tsemppiä oivikille hoidosta. Itse olin yli puolivuotta "karanteenissa", kun piti oottaa Meikkuun pääsyä sydänvaivojen takia...ne piti hoitaa alta pois, että pääsin edes yrittään. Mulla oli rytmihäiriölääkitys päivittäinen. Ei kovin kiva alku raskauden aloittamiselle tollanen lääkitys..vaikka onhan niitäkin kai turvallisia. Mutta nyt pienen operaation jälkeen olen ilman lääkettä. Aspiriinia täytyy ottaa tammikuun 15. päivään. Se hiukan hämmentää. Mutta jos olisi tärpännyt, niin ei sen aspiriinin vaikutus kai ole kun vasta kiinnittymisen jälkeen siihen alkuun...tämä pikkasen hämmentää mieltä, mutta näin uskon. Kun lääkärikin luvan antoi heti yrittää, kun kysyin tästä aspiriinista. Aspiriini siis laimentaa verta.
MamaStella, ihailen sua, kun ostit testejä nipun. Mä asun niin pienellä paikkakunnalla, että hyvä,e ttä viitin edes yhtä ostaa :LOL:
Tsemppiä. Niin ja mur - muria tulee iso ikävä. Sinä olet sellainen tsemppari tosiaan täällä. Niinkuin monet muutkin.
 
mur-mur kiitos palstailuajastasi :flower: ja tsempit vielä perjantain ultraan! Tervemenoa sinne odottajien puolelle, mutta äläs luule, että pääset meistä eroon... myö tullaan sinne perästä! Ja pian! :heart:

Roosamaria onnittelut haamuplussasta!

Shenda tuota.. siinä Mulimenissa on agnus castusta ja siitä ainakin varoitellaan, ettei saa käyttää hormonilääkkeiden kanssa. Ylipäätään ei ivf-hoidon kanssa kannattaisi varmaan luontais-/homeopaattisia tuotteita käyttää, siis ainakaan samassa kuussa eli lopettaisin ne edellisessä kierrossa. Ja jotkut aineet voi vaikuttaa myöhemminkin. Kaikkea kun ei luontaistuotteista ole tutkittu ja varsinkaan lääkkeiden yhteiskäyttöä..

Nyt hyvää yötä |O
Ja hyvää loppiaista palstalle! Aamulla lentääkin joulukuusi jonkhaan!
 
Tein aamulla toisen testin, ja haamu ehkä aavistuksen selvempi, mutta kyllä tässä vielä tätiä kiltisti odotellaan. Jospa se onkin vain sellainen hipaisu. Onko teillä kokemusta niistä kotitesteistä, voisko näyttää harhoja? Tietysti tavallaan ihan mukavaa, kun saa kuvitella olevansa raskaana, jos testit aina näyttäis plussaa ;)!
 
Hyvää loppiaista palstasiskot!

Roosamaria
hienoa, että haamu vahvistuu, peukutan koavsti, että sama jatkuu ja ei ole ollut vain hipaisu =) . Minulla on ollut niitä kotitestin liuskoja, joissain kierroissa olen saanut roskishaamuja eli testiajan jälkeen tulee sellainen haaleapunertava viiva, mutta testajalla ei ole tullu testi viivankohdalle kertaakaan punaväriä. Useissa erimerkkisikssä testeissä erotan sen viivan paika valkoisempana tai harmaana, mutta se varmaan johtuu tarkasta näostä tai hyvästä mielikuvituksesta :LOL:

Rinja Kiitos. On se yrittämisen odottaminenkin tylsää. Ei se asperiini varmasti haittaisi, kun ovat noin sanoneet. Minulle on myös tehty rytmihäiriö "korjaus" toimenpide jo useampi vuosi sitten.
 
Piti vielä minunkin tulla onnittelemaan Roosamariaa haamuplussista!! Toivottavasti ne vahvistuvat jatkossakin! :heart: :heart: :heart:

Mur-mur vaihtoi jo odottajien puolelle mutta jos vielä tätä palstaa vilkuilet, niin oikein ihanaa odotusaikaa sinulle!! :heart: :heart: :heart: Kuten myös toki Erkalle ja Pinkille!! :heart: :heart: :heart:

Kaikille kuumeilijoille toivon sydämeni pohjasta niitä plussia d :) b :heart: :heart:

Peukuttelee Emily taustalta :wave:
 
Ottis
Oivikki Juu, nyt muistankin tosta jarruläkkeesträ lukeneeni. Ei ole kyllä kivaa suhuutella, mutt mitäpä nainen ei vauvan vuoksi tekisi :saint:. Mutt mites sitten jos haluaisit vaikka luomusti touhuilla, niin ei kai siittää haittaa olis? Mietin vain tuota sun kp12:sta :).

Rinja Kieltämättä ollut lohdullista lukea, ett muutkin naiset tekee lumitöitä. Tässä naapurissa kun eilenkin pörräs lähettyvillä ainakin 3 traktoria eli miehet tekivät lumitöitä. Ja näkyipä parissa talossa pyrähtävän ihan selvästi tilattu aurauskalusto. Viime yönä muuten näin untakin jostain auramisen tapaisesta :LOL:.

Roosamaria Mahtavaa, ett viiva vahvistuu :saint:. Joko sun miehes sen tunnistaa? Varovaista onnitteluntapaista kuittenkin jo :heart: :hug:!

SS: Joko kuusi on kuusikossa :)?

Mä venyn taas yökkäreissä. Mies kuhkannut aamuvarhaisesta, mutt mä vasta heräilen. Rauhallista on ja hissua. Pakkasta jotain -26.
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Inia (43)..................kp3/26-30.......yk17....1.
MamaStella (39)...........kp5/?.................yk1.............6.
ikiemo (45)..................kp7/20-50........y?..........4.
Wiara (39)...................kp9/24-28.......yk7..............1.
Terry64 (45)................kp10/28-32..........y.2,5v.........2.
Mahdotontako..............kp11/29............yk3..........1.yht.
haave3 (41).................kp11/28.............y.2v...........3.
oivikki (41)..................kp12/23-27.........yk8...........1.
Ämy (40).....................kp13/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)................kp14/28-33........yk7.........1.
Minnihiiri68 (39)..........kp14/28..............yk?...............?
vauvatoive10 (42)......kp15/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp17/24.............yk6..........1.
Solakka Silakka (40)...kp18/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45).......kp18/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp18/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp18/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)............kp21/29-30........yk11......4./1.yht.
Tirlittan1968 (40).......kp23/28..............yk5...........2.
Siiri Sisilisko (39).........kp25/28..............yk21..........1.
onlydream (36)...........kp26/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47)....kp27/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69 (40).....kp28/28................yk8......3.
happihyppy (39).............kp30/28......yk3(24).....3./1.yht.
Räystäspääsky (43)....kp35/24-29............................4.
Lumisydän (45)...........kp37/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp37/24-25............yk20........4.
Sariella09 (43)............kp40/40............yk?..........5./1.yht.
nallekalle (40).............kp62/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp77/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp93/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/31 = 10,23 Pino alkanut 29.12.2009 --> 29.12.2010 mennessä "tavoite" = 10 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT

Roosamaria69 (40).....dpo13
onlydream (36)...........dpo11
Iida-Karoliina (45)......dpo10
Tirlittan1968 (40).......dpo8
Ottis (42)....................dpo7
Haave2010 (41).........dpo7
liiza (43)......................dpo6
Minnihiiri68 (39).........dpo6
Mahdotontako..........dpo0
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44).........26.12.2009 kp29/27-29/dpo12.......yk9..........3.
Pinkki69 (40)..........30.12.2009 kp28/26-28[/url]...........y.n.2v..........1.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Emily67, Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61


40+ SO WHAT (VOL. 5)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1538698
40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636


 
oivikki, en nyt muista mitä on tapahtunut, mutta miten ne kiertopäivät nyt noin muuttui???

roosamarialle toivon viivan vahvistumista!!!

Mäkin ilmottaudun lumenluojien joukkoon! Musta se on kivaa puuhaa, ja tuleehan siinä hikikin. Tänään mä loin lumet, mies tiskasi =)
 
Roosamarialle varovaiset onnittelut :heart:

Olette te naiset kovia kirjoittelemaan, tekstiä on tullut ihan mahdottomasti viime päivänä :LOL: Ja hyvä niin, toivottavasti mullakin on kohta töissä aikaa edes joskus kirjoitella jotain ja vielä kommentoidakin teidän juttujanne. Nyt vielä kaikki aika menee siihen, että pääsee kärryille mitä töissä on tapahtunut ja mistä jutuista täytyy ottaa koppi asap :)

Mulla alkoi siis työt maanantaina hoitovapaan jälkeen ja mukavahan sinne työpaikalle oli taas mennä. Tyttö oli nämä pari päivää isän hoivissa, kun päiväkoti aukeaa vasta huomenna. Huomenna onkin sitten jännä päivä, saapa nähdä miten päiväkodissa sujuu...

Mutta nyt olen kyllä ihan kuutamolla! Mullahan alkoi ne menkat 24.12. pillereiden lopettamisen jälkeen ja sitten 30.12. bongasinkin yllättäen oviksen tikulla. Mutta tänään ajattelin ihan huvikseni testata oviksen, kun sen menkkojen perusteella pitäis olla näinä päivänä ja surprise: siihen tikkuunhan ilmestyi haalea viiva. Nyt sitten ihmettelen että mitähän mun kropassa oikein tapahtuu, onko mulla voinut olla kaksi ovista peräkkäin vai mitä?
 
Kiitos vaan onnitteluista, mutta jäitä hattuun, kuten oivikki kertoi, että niillä testeillä tulee herkästi haamuja, ja kun vielä aika moni alkanut raskaus tässä vaiheessa päättyykin. Varautunut olen tätiin, ellei viivat pian vahvistu. Ehkä tämä kuitenkin toivoa antaa, ja mulla on edessä vielä se lääkityskokeilu ennen ivf-hoitoa, eli mahiksia on jatkossakin vielä :wave:
 
huhuu! Täällä siis haamuja liikkeellä? Loistavaa! Roosamarialle haamujen vahvistumista! Voi kun olisi kohta kunnon viiva testissä ei tarttis haamuilla :flower:

Täällä on myös lumitöiden tekijä vaikka on mieskin talossa. Miehet vaan sutasee, tulle sellainen sottanen piha, minä tykkään laittaa nätisti ne lumet ja sitten kynttilöitä hankeen :saint:

Minnihiiri mulla tulee ovistikkuun aina viiva, niin kai melkein kaikille. Sitten kun se viiva on vähintään yhtä vahva kuin testiviiva niin sitten on tosi kysymyksessä =)

Oma napa tilasi ajan oikein gyneltä kun ei terveyskeskukseen mitään aikoja saa. Perjantaina ollaan sitten jalat telineessä. On tämä ihmeellistä kun ei tätiä näy. Jumprahuti kaks viikkoa kohta myöhässä! :eek: Ei minkäänlaista vuotoa näyvissä. Kaikki testitkin on pissitty, ovis- ja raskaustestit... Pitäisköhän taas ostaa lisää. Nielevät kaikki rahat vaan.
 
No liizahan se oli, jonka kierto venyi. Sekoitin liizan ja inian, sillä molemmissa on i-kirjaimet :) Toivotaan, että syy löytyy kierron venymiseen ja tietysti aina parasta, jos syy olisi se oikea.

MamaStella oli testiostoksilla. Tiedän tunteen, kun ei enää kehtaisi ostaa, mutta silti vaan tulee ostettua. Erään kerran olin R-kioskilla ostamassa kahta RFSU:n tuplapakkausta, kun myyjä rupesi selittämään, että näissä pakkauksissa on jo kaksi testiä kummassakin. No siihen vaan piti todeta, että tiedän, tiedän. Ajatteli varmaan, että mummeli taitaa olla ihan sekopäinen, kun ostaa raskaustestejä sukkahousujen sijaan.

Mä törmäsin yhteen raskaussuunnitelmaan, jonka mukaan yritystä pitää olla joka toinen päivä kp:stä 8 alkaen. Ovistestit aloitetaan kp 10 ja kun plussa iskee, niin yritetään plussapäivänä ja kahtena seuraavana päivänä, sen jälkeen päivän tauko ja vielä kerran. Sitten huilitaan ja r-testi tehdään 15 päivän päästä ovisplussasta, jos menkkoja ei vielä näy. Voisin sen linkinkin hakea, jos vaan muistan, mistä löytyi.
 
Sori jos vielä tänne tungen mutta viitaten yllä olevaan linkkiin...
Niin kertoisko vaikka terry että mitä tämä sitten niin kuin käytännössä tarkoittaa

Tää on suomennosken avulla käännetty kyseiseltä sivustolta.
Plan

Lyhyt versio:

"Kokeile" joka toinen yö alkaa Päivä 8
Osta 10 ovulaatio Predictor Kit sauvat
Aloita ovulaatio testausta Day 10
Kun testi on positiivinen, "yrittää" sinä yönä, sekä kaksi ylimääräistä yötä peräkkäin
Skip yhden yön, tee viimeinen "yrittää"
Take home raskaustesti 15 päivää sen jälkeen, kun ovulaatiotesti on positiivinen, jos ei ole alkanut
Jos ovulaatiotesti ei koskaan mene positiivinen, jatketaan "yrittää" joka toinen yö, kunnes 35. päivänä, tee raskaustesti, jos ei ole alkanut.
Tilastot tulossa naisia, jotka kirjoittavat minulle osoittavat, että noin 40% jälkeisen keskenmenon naisista tulee raskaaksi ensimmäisenä kokeilla, jos he ovat uskollisia suunnitelman, noin kaksinkertainen määrä normaaliin väestöön, jotka eivät ole suunnitelmaa. Tämä edellyttää tietenkin, että olet odotti normaali sykli alkaa sen jälkeen, kun tappiota, eikä alkaa yrittää ennen kuin jälkeen keskenmenon. Monet naiset eivät ole ovulaatiota tässä ensimmäisessä jaksossa.


*Muoks* Terry olikon jo selittänyt ylempänä...olempas mä sokea,mutta hyvä sivusto.Epätoivoinen kun jo olen niin kokeilen ihan mitä tahansa.

Se vielä että onkohan se kauheen "huono" asia kun ei mulla koskaan oviksen aikaan mitään hulluja limoja tule....enhä ihan piensti vaan...
 

Yhteistyössä