40+ so what!!! (vol 5.)

Juu, enkä minä tosiaan ole mikään lääkäri, että voisin sanoa juuta tai jaata. Minulle vain astmaatikkona aina on lääkärit painottaneet, että kortisoni vaikuttaa suihkeena vain paikallisesti. Enkä tiedä muutenkaan mitään kortisonin käytöstä vauvatoiveissa. Mitenkähän se suihke vaikuttaisi, jos suhauttaisi alakautta :LOL:
 
Mur-mur, tässä kohtaa minun tietysti pitää sanoa, että eihän sitä nyt dpo 10:nä vielä pidäkään plussaa näkyä testissä. Ja kuinka monta kertaa olen itse jo ennen sitä testannut, joten paraskin sanoja. Minä kyllä vouhkaan ja haahuilen meidän molempien edestä vielä vähän aikaa, tn. huomisaamuun asti. Toisaalta olisi kiva pitää sinut voukailukaverina. No ensikierrossa sitten molemmat taas suhataan ja täysillä!


 
Voi tokkiisa Terry64, kylläpä se taitaa noilla herkillä jo jotain hailua viivasta silloinkin antaa, jos tärppi käynyt..miulla oli pisu rakossa yli 4h ja en "lantrannut" sitä juomingeilla-varma se nega on nyt!

Vaan..sinnuu mie tsemppaan&peukutan ja LUJJAA!!!!..kuten muitahin tietty!!=)
 
Mur-Mur päivä pissasta ei lasketa, etkös itsekkin ole tätä sanonut? Ja tosiaa jos ei nyt + niin sitten ensikuussa!

Terry hienoa, että hammastsärky vähän helpottanut. Miksi ne ei anna sulle ei kiireellistä aikaa sieltä päivystyksestä?

Solakka silakka :headwall: negasta, toivottavasti ensi keirto menee nappiin.

Inia hienoa, että piikit on pistelty ja huomiselle onnea, kun tokenet tule kertomaan miten meni.

Nillanilla onko ollut puhetta, että siirretäänkö nyt ne kaksi vai yksi?

Mimmimamma Uskoisin, että plussan saamista auttaa hyvä keuhkotilanne eli että on riitävästi happea veressä ja siellä kohdussa. Minulla on astma myös ja olen koko ajan käyttänyt hengitettävää kortisoonia ja ei ole ollut tähän sitä + vaikutusta :( .

ON kp1, yk voi jättää samaksi, voin huomenna itse päivitään nämä minun tiedot. Tää ei sitten malttanut odottaa sinne tammikuulle vaan varasin ajan ultraan, jotta nähdään voisiko tähän kiertoon tehdä vielä viimeisen inssin, mutta todennäköisesti ei, koska vuodon alku näin viipyi niin on varmaan taas jo folli niin iso, että limkalvo ei kerkiä, mukaan. Nyt vihdon menen korkkaamaan sen suklaarasiaan. Huomenna pääsen vasta näin illalla päivittämään.


++++++ tott päivänä r-testeihin ja oilin odottajille myös :wave:
 
Näistä estrogeenin vähäisyys-oireista pientä listaa, näistä mulla löytyy useita :/ :

-aamuyön unettomuus (heräilen nykyään aina 4-5 välillä)
-kuumat aallot, kuumotus (aina ennen menkkoja)
-sydämen tykytys, rytmihäiriöt (näitä ollut jo monta vuotta)
-selkäsäryt, päänsärky
-alavireisyys, saamattomuus, itsetunto-ongelmat,ahdistuneisuus, mielialan vaihtelut (lisääntyy aina ennen menkkoja)
-tihentynyt pissalla ravaaminen
-ulkosynnytinten limakalv. kuivuus

En tiedä löytyykö tästä sitten selitystä mun 'oireyhtymälleni', vaikea sanoa. Täytyy keskustella gynen kanssa, kunhan saan ajan varatuksi :eek:

Jännityksellä seuraan rktt-listalaisten testaustulosten julkistamista =) Toivotaan, että teillä on jotain POSITIIVISTA kerrottavaa pian! :heart: Minä taidan seurata OIVIKIN esimerkkiä ja hankkia itselleni suklaarasian valmiiksi torstaita varten - jollainhan sitä täytyy itseään lohduttaa, kun mies lähtee 4 päivän reissuun :saint:

:heart: Rauhaa ja rakkautta kaikille tasapuolisesti :heart:
 
Oivikki olenko mie sanonut ettei päiv.pisusta lasketa??..TÄÄÄH!!..minä paraskin neuvomaan..:whistle:..juupa juu ihan jetsulleensa ;) ..vaan kun ittelläni niin selkeä oireiden väheneminen ja ajatelin, että kattotaan sitten!! :p.. nyt jo lämmötkin laskussa pikku hiljaksiin-päivällä vielä 37 ja nyt 36.7(lopullisesti laskee vasta vuodon alettua)..kirpaiseehan se, mutta uskottava se on-ei elovaavia sittenkään.. :( ..vaan vielä kovasti sitä "syyspoikasta":heart: jos koetetaan sitten.. :)..
 
Nautinnollista suklaarasiaa oivikki! Sehän ei muuten ole makeinen vaan flavonoidia sisältävä ravintoaine. :p Jaksamista tätipäiviin!

ON täällä kiristi ja kouristeli mahaa koko päivän ja ihmettelin, miksei mitään valu ulos, jotta oloa helpottaisi. Mies lepytteli vatsakipuani hieronnalla ja vähän piti seksiäkin harjoittaa, ettei taidot unohdu.. ja nyt illalla alkoi vasta ensimmäisiä veritippoja tulemaan. Eli jos oivikki viittit mullekin päivittää, mutta vasta huomisen kierron ekaksi päiväksi. Noh, ehkä se kuudestoista yk toden sanoo.. :kieh: Samalla soittelen klinikalle mitä tehdään, kun taas ovis uhkaa mennä viikonlopulle, voisko sitä viivyttää, jotta pääsisin sinne inssiin ennen ensi vuotta. :headwall:

Inialle :heart: huomiselle! Tule kertomaan sitten, miten meni..
 
Touhu-Terry täällä taas. Ei oo täti vielä tänne törmännyt, mutta huomenna on viimeistään Torstai on Tätiä Täynnä -päivä, kun ei niin mitään raskausoireita ole ilmassa. Lämmötkin on vielä ylhäällä ja sekin viittaisi, ettei täti ehdi vielä tänään. Luteaalivaiheen pituudeksi tulee tällöin 12 päivää ja se alkaa jo riittämäänkin. Tosin mitä siitä on hyötyä, jos ei tärppää muista syistä.

Emily, voiko tuota estrogeenin määrää jotekin labrakokein mitata?

Solakka Silakkakin on päässyt uuteen kiertoon. Turhauttavaa on odottaa menkkoja, kun tietää, ettei ole raskaana. Voi kun sitä ovista voisi vähän siirtää, jotta pääset inssiin.

Mur-mur on luovuttanut tämän kierron, mutta syysvaavi sitten.

Hyvä, että pääsit uuteen kiertoon Oivikki ja reippaasti olet tilannut jo uuden ultrankin. Tulta päin vaan. Hammaslääkäristä sen verran, että juu olen saanut ei-kiireellisen ajan TAMMIKUULLE terveyskeskuksesta. Sen takia tilasin omalta yksityiseltä ajan parin viikon päähän. Hampaassa on väliaikainen paikka ja on tosiaan rauhoittunut hyvin. Toki se vielä vaivaa, muttei ole mitään kestämätöntä.

Mites Leenalle kävi? Entä liiza, vieläkö/joko on oireita?

 
Aamupäiviä!!

Tekstiä tullu NIIIN paljon ettei kaikkeen nyt kerkeä kommentoida,peukkuja pidetään plussien toivossa.

ON:eek:vis testiä en kerennyt eilen tekemään mutta oireiden perusteella oili on paikalla ja illalla pika pikaa asian hyödynnetty,on tämä pienten lasten arki vaan niin kiireistä että tuntuu et menee minuutti peliksi illat :snotty:
Kiireinen päivä nyt moro :wave:
 
moi kaikki !
On taas niiiiin tätiolo ettei varmasti tule yhtään mitään plussia mistään taaskaan. Plääääääh. Mutta tuhrua ei näy eli TOTT on toistaiseksi vielä voimassa. Taas Onneton Täti Tulee tai jotain... |O

Terrylle vielä peukutusta, eikä Mur-mur vielä ole toivoa menetetty!! En minäkään ihan kaikkea... Ja joko Leenalle tuli täti, ei kai? Tytöt PLUSSIA KEHIIN!!!
 
Terry64 Vautsi, siulla on kyllä nyt jännäyksen paikka!!! ..olekko ihan tulisilla hiilillä siellä:wave:..sie taidan nyt plussata!!!:heart:



Mie täällä käynyt itteni kera keskustelua-juu, sekin onnistuu :D ..ja ajattelin, että jos kävisin siellä gynellä ja hän kattoisi kohdun&munikset..pääasiana olisi kuiteskin tuo Clomifen resepti!

Voisiko siis joku käyttäjä kertoilla siitä: Käytetään munarakkuloiden kasvatukseet..mutta onko varmaa, että se rakkula sitten irtoaa??

Nyt äkkiseltään en muista, ketkä teistä sisarista niitä käyttää?..ja olikos niin, että suun ja myös alakautta niitä käytetään?

Kertoilisiko joku ihana miulle vähän..googlettanut olen kyllä myöskin, mutta mukavampi olisi jonkun teidän kertomana siitä kuulla..miullahan ei ole labratestein varmistettu, tapahtuuko ovis OIKASTI!..Katteltiin vain kilppari, prolaktiini ja FSH tuon luteaalivaiheen aikana(kp17)..näytti, ettei menopaussi ihan ovella..muusta en sitten tiedä..

Kertokaatte miulle siis enemmän tuosta Clomifenistä!!!??? Kaunis kiitos jo edeltä:)



++++++++tuulahduksia paaaaljoooon!!!!:heart:

mur-mur
 
liizukka kyllä täällä on peli tällä erää pelailtu!!..mutta kaikkinensa, ihan hyvä olo-mitä nyt kuumia aaltoja pukkaa ihan urakalla, on pinna tooooosiiii tiukalla ja v***ttaa lahjakkaaasti..PMS:ää pukkaapi..eli..silleen ihan ok kuiteskin.. :D.. ;)

..oikiasti olen vain niin TOSI pettynyt:ashamed: ..miksi mikään ei toimi?..ja kun en ole varma toimiiko-enää??..
Kyllä vahvasti alkaa näyttämään siltä, että mie heitän hanskat naulaan-en vaan jaksa..pitänee miunkin miettiä noita ehkäisyasioita sitten-v**tu, en paremmin sano!!!!|O

Miulla kun vielä haittana tässä kuumeilussa se, että ei sexi kauhiasti maistu kun todella harvoin..ja silleen ei vauvaa aikaiseksi saa.. :(
Siloin kun poikasta yriteltiin, pupuiltiin kuin kanit melkeinpä päivittäin pariin otteeseen!!..joten, jos nyt vain keskimäärin 3x/kk ei se riitä..muutaman kerran on ollut 5x/kk-tuo olisi se vähimmäis määrä-joka toinen päivä tädin lähdettyä ovikseen asti!!

..mie olen nyt niiiin nega ettei uskoiskaan-PLÄÄÄH :eek: ..

Toivon kovasti, että plussia :heart: tulisi tällähin kierrolla-tsemppiä kaikille jännääjille!!!:wave:
 
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: mur-murille
Terrylle pidän kovasti peukkuja,että huomenna tulee plussa... :wave:
Kunpa se täti nyt jättäs kurvaamatta teille kaikille viim. ens kierrossa :heart:

ON: Vuotelut loppui ja lääkitys puree kai. Varasin tänään jo ekan ultra-ajankin, se ois sit tasan 3 viikon päästä :p Samaan aikaan työkaveri hommaa itelleen aborttia ja kieltämättä en voi mitään,että ihmetyttää joskus aikuisten ihmisten sähläys,vaikka se jokaisen oma asia onkin. :/

Piti vielä kysyä, että kuinka paljon harrastatte liikuntaa tai tykkäätte ulkoilla? Mä olen ihan kamala sohvaperuna nykyisin (paitsi etten ole sohvalla,mutta siis kykin AINA kotona työpäivän jälkeen) :ashamed: ja olis pakko vähän saada kuntoa ylöspäin. Nuo säät ei vaan oikein houkuttele liikkumaan,mutta jotain pitäs keksiä... ja maalla vielä.
 
Mur-Mur :hug: . Jaan sun pettymyksen ja tunteet 100%. Kunpa edes tietäisi onko tää homma turhaa vai ei. Vaan kun ei.

Terry - peukutukset huomiselle. Tuun lukemaan huomenna lisää.

SS :hug: . Yhdessä kohti uutta clomikiertoa!

Oivikki-onneksi on edes suklaata. Parempaa onnea seur. kiertoon.

ON-järkky migreeni jo toista päivää, ei pysty konetta tiirailemaan: särkee ja oksettaa. Ja kukapa muu näitä tuliaisia olis tuonut kuin se tätönen, josta emme edes kovasti pidä. Eli tänään kp2. Luulisin niin, kun se eka päivä alkaa ekasta kunnon vuotopäivästä ja se nyt on hiton makuasia että oliko eilen vai tänään, mutta jotta päästäis listalla eteenpäin, sovitaan, että jo eilen alkoi kunnon vuoto. Huomeenna siis eka clomi poskeen ja toivon, että ovis sopii miehen aikatauluihin hyvin.

Tuun huomenna vilkaisemaan, josko muilla olis tärpännyt.

Enkelinäiti - kiva, että sun vaivaan löytyi apu ja vuoto loppunut. Eka ultra onkin aivan ihana paikka sitten pian.

Haleja kaikille! Ja mukavaa loppupäivää - mä siirrybn s'ngyn pohjalle ja pimeyteen toipumaan tästä järkky päänsärystä. :heart:
 
Pahoittelut tädistä, SS ja Leena!

Täällä punktio ohi, oli nyt hieman kipeämpi kuin viimeksi, ja jälkisärky etenkin oli kovempaa. Vieläkin tässä vähän kärvistellään. Munarakkuloita puhkottiin 25, ja soluja tuli taas paljon niin kuin viimeksikin (nyt 14+6, eli toinen puoli muni selkeästi enemmän). Mutta perjantaina vasta tietää lopputuloksen, viimeksihän saatiin vain 5 alkiota. Nyt taasen lepäilemään...
 
Odotan myös kovasti huomista testauspäivää. Toivon, että joku plussaa, sillä marraskuu alkaa kulumaan umpeen ja meillähän oli sopimus, että vähintään yksi plussa per kuukausi. Että kukaskukas..?

INIA, jos tulee kaksoset, etkä halua toista, niin voin ottaa toisen kyllä ilomielin vastaan :p kun ei täälläkään näytä mitään positiiviseen viittaavaan tapahtuvan. Hurjalta kuulostaa tuo puhkominen... Jollain neulallako ne imetään sieltä?

LEENA, taas haamu!!!??? Mitä ihmettä... Ja tulen sun järjestämille klomikekkereille. Boolimalja täyteen klomipillereitä. Meillä oli Pyrstiksen kanssa jo eka painimatsi, kumpi saa treffailla sua ensielämässä. Että älä huoli, jos tässä elämässä ei kaikki mene ihan niinkuin haluaisit :) Mutta sitä mieltä olen, että ota kaikki aseet vaan käyttöön jos siltä tuntuu. Mitä ikinä pilleriä ja piikkiä sulle tarjotaankaan, niin tartu kiinni. Sinne munkin tieni näyttää vievän...

PYRSTIS, mistä olet muuten varma, ettet ole raskaana? Mä kokeilin ja ovistestiin pissimistä ja ihan puhtaan valkoinen oli. Ei mitään, vaikka valossa tiiras.

TERRYLLE voimia hammassäryn kanssa. Toisaalta muu sairastelu tulee välillä kuin tilauksesta, niin tulee keskityttyä ihan muuhun, kuin niihin raskausoireiden etsimiseen. Olen nimittäin itse ihan kyllästynyt niihin.

HASTU, mukavaa vuoden loppua! Miten onkaan monesti tärpännyt naisilla, kun lopettaa kuumeilun kokonaan. Toivotaan sinne sinulle sellaista.

MURMUR, mun astrologin ennustukset ovat heittäneet kaikki järjestäin puolella vuodella. Älä lannistu! voi mennä siis kevääseenkin vielä sun "jouluylläri".

EMILY listasi estrogeenin vähäisyys-oireita. Eikös paljon estrogeenia-oireet ole vähän samankaltaisia?

ENKELINÄITI, täällä toinen sohvaperuna :wave:

Täällä ei mitään mainittavaa. Taitaa dpo olla MURMURIN JA TERRYN kieppeillä. PMS oireet vielä kadoksissa, paitsi että pinna on tosi kireällä.

Nyt tää sohvaperuna alkaa siivoamaan. Huomisiin testaustunnelmiin siis!
 
Siltä se nyt vaan tuntuu..että ei se vanha kana taidakkaan munia :headwall: Pms-oireet tässä jo pukkaa päälle..Väsyttää,kiukuttaa ja pissuttaakin koko ajan.Tympii koko vauva-asia tai oikeastaan koko elämä..Kaverikin tuli 4 kk kierukan poisoton jälkeen raskaaksi että naps vaan..Niin ne toiset vaan pelkästä ajatuksesta että huh hei..Sitte täällä muut saapi kärvistellä eikä tärpi sitten millään..Kyllä nyt on ajatukset surkeitaaa..Pitäisköhän sitä suklaata hakea??!!
 
haave3 ISO:hug::hug::hug: haje vaan suklista, se auttaa pikkasen :) ..tämmöttii tämä elo on..

Wiara tuosta "joulu ylläri pylläristä"..ennustaja ennusti, että 9.9 2010 saan poikasen..eli, nyt joulukuussa se "tärppi" sit kävis..se olisi miun viimeinen yritys tälle vuotta..en tiedä jaksanko enää ensi vuonna jatkaa..sen näkee sitten.
 
haave3 miulla nuo v**utukset ja kolotukset alkaa aina 10vrk ennen vuotoa(odotin 20.11 alkaen)..nyt vasta eilissä päivänä sitten alkoi ja tänään kunnolla päällänsä :eek:..siksipä onneton luulinkin, että raskautunut olen, kun niitä ei kuulunut!!.. :ashamed: ..vaan kissan pa**at, mie mitään raskautunut ole..

Anteeksi, kun mie noita voimasanoja viljellyt olen tänään :( ..niin vaan ottaa "okulaattorista" koko raskautumis asia..
 
PlussaOnnea huomisille testaajille!!! :flower: :heart:

Oma napa eilen nukkumaan jo 20:15. Tänään päikkärit ja nyt lämpö 37,4.
Ei muita oireita, nenään osuvat hajut, mutta niin niiden kuuluukin osua;=))

Eli menkkoja odotellessa, vielä 2 lugepäivää..sitten vuotoa odotellessa!

Inialle
: Plussaista aikaa toivoittelen, olethan nyt pian raskaana!! :heart:

mahdotonatko :heart:
 
Äh ja puh! Oli taas hammaslääkärillä, kun soittivat yksityiseltä, että olisi peruutusaika. Onneksi menin, vaikka nyt olen taas kivuissani. Oli nimittäin hammas poikki ja kaksi juurta jo kuollut. Kyseessä vaan semmoinen hammas, että on pakko rakentaa siltä, jos ei mitään saada pelastettua. Juurihoito aloitettiin ja nyt puudutukset alkavat poistumaan ja kipu tuntuu mmmm-makealta. Haen antibioottikuurin, jos huomenna vielä särkee. Kauheeta kidutusta!!!!

Onlydreamille
hyvää ovisaikaa!

Liizan kanssa huomenna testataan, vaikka mulla ei ainkaan ole toiveet korkealla. Niin mitäänsanomaton olo että. Toivotaan liizalle parempaa onnea!

Mur-mur
, vauvahaaveet on kuitenkin niin suuri juttu elämässä, että tuollaisia v-päiviä kyllä tulee. Minä sain tähän aiheeseen liittyen niin ihanan puhelun tänään, joka kannusti jatkamaan yritystä. Iäkkäät kanatkin munivat, edes minä en ole liian vanha :)

Hyvä, että Enkelinäiti on saanut apua tabuista ja tuhrutkin loppuneet. Ja sohvaperuna täältäkin löytyy. Varsinkin nyt kun olen töissä, en enää jaksa käydä lenkillä iltaisin. Kerran viikossa käyn jumpalla ja siitä olen ylpeä, vaikka se onkin ihan liian vähän.

Leenalle toivotaan migreenin loppumista. Ihan kauhea vaiva. Ja uutta clomikiertoa kohti. Jospa se haamu nyt tällä kertaa vahvistuisi.

Hurjia munismääriä Inialla. Toivotaan, että tulisi vielä muutama hedelmöitynyt enenmmän kuin viime kerralla.

Wiara se taitaa huomenna paukauttaa plussat, niin minusta nyt tuntuu. ++++++

Haave, hus suklaakauppaan, jotta olo paranee.










 
Inia hyvä saalis! Lepää hyvillä mielin perjantaihin :heart:

Terry :hug: parantumista hammaskipuun!

Leenalle pahoittelut tädistä :headwall: :headwall:

oivikki laita mullekin tänään jo kp2, eilen kuitenkin oli ne ekan vuotopäivän kivut vaikka ei se pöksyihin asti kaikki kerennyt mutta iltamyöhällä jo vuoti kunnolla ja yöllä. Aloitan huomenna clomit.

mur-mur
clomeista:

***
Clomifen-tabletti sisältää vaikuttavana aineena 50 mg klomifeenisitraattia, joka on keinotekoinen antiestrogeeni.

Naiset: Klomifeenin vaikutukset perustuvat sen antiestrogeenisuuteen, minkä vuoksi munasolun irtoamista estävä vaikutus poistuu ja estrogeenieritys lisääntyy. Tämä johtaa osaltaan munasolun irtoamiseen. Klomifeenilla on ilmeisesti myös suora stimuloiva vaikutus munasarjoihin, mutta munasolun irtoamisen aikaansaaminen edellyttää yleensä kohtalaista omaa estrogeenieritystä.

Miehet: Klomifeeni ilmeisesti salpaa myös miesten väliaivojen alaosassa sijaitsevat solut, jotka sitovat estrogeenia, jolloin palautejärjestelmän ansiosta testosteronieritys ja siemensolujen muodostuminen lisääntyvät.

Käyttötarkoitukset:
Naiset: Munasolun irtoamishäiriöt ja kohdun limakalvon liikakasvusta (hyperplasia cystica glandularis) johtuvat vuotohäiriöt.
***
Ja lääke otetaan yläkautta ;) Ja voi olla että tarjotaan vielä Pregnyl-piikkiä varmistamaan tuo munasolun irrotus..
Eli mulla määrätty clomit siksi, että varmistetaan johtofollin kasvaminen. On bongattu munasolu tai useampi joka kierrossa, kun ultrattu, mutta selkeää johtajaa ei aina ole enää inssissä näkynyt, on voinut ollakin.
 
Voi että Terry64, ikävältä tuntuu tuo hammassärky! Toivotaan pikaista helpotusta asiaan....minunkin pitäisi kipinkapin h-lääkäriin mennä, kun tuolla 1 hammas jo oireilee. Nimimerkillä yksi juurihoito tehty. Estrogeenin mittausmenetelmistä en tiedä, ehkä vois verikokeella mitata. Aattelin itse pyytää sitä, jos pääsen lähiaikoina gynelle käymään. Niin ja pidän peukut oikein pysytyssä, jotta huomenna testi näyttäis sinulle sitä toivottua tulosta ++++

Toivottavasti myös Leena65 migreeni hellittää ja :hug: tädin tulon takia, kuten myös :hug: Solakka Silakka!

Inialle ja Wiaralle hirmuisesti plussatuulia! Täällä sitä yhdessä jännätään =) Ja tottakai plussaisia fiiliksiä ihan kaikille kuumeilijoille :heart: Älä mur-mur vielä luovuta, tsemppiä!

Mulla menossa kp6, menkat just loppuivat (no viime päivät olivat ihan tosi vähäistä tiputtelua) ja nyt jo ovislimoja tulla tupsahti! :eek: Olin aivan äimänä. Mies lähtee aikaisin aamulla lentokentälle, ja kyllä se nyt tänä iltana täytyy petiin kaataa vaikka mikä olis! :p
Onkin ollut ko aktiviteetti jo koko päivän mielessä tuolla alitajunnassa --- onkohan oili jo ovella? =)

Heippa! :wave:
 

Yhteistyössä