40+ so what!!! (vol 5.)

Leena kysyit piikeistä: kyllä mä olen ihan yhtä urpo clomien suhteen, en tiedä miten ne eroaa piikeistä, kun en ole koskaan käyttänyt. Mutta IVFssä käytetään yleensä lääkkeitä puregon, menopur tai gonal-f munisten kasvatteluun. Ja tarkistin, jarrupiikit alkaa puregonin pistospäivänä 5, ei siis kp5. Tai siis sitä ennen ultrataan ja katsotaan pitäiskö vielä kasvatella lisää. Sitten oli vielä toinen ultra myöhemmin, jolloin päätettiin punktiopäivä. Ja meillä siirto oli sitten 2 päivää punktiosta (ja nuo kaikki kolme päivää saikkua). Eli viimestään toisessa ultrassa (tai jos munikset ei oo kasvanu/on pitkä kaava??? niin kai niitä voi olla vielä useampikin) tietää punktiopäivän, mulla siis viimeksi vipo ultra oli pe ja punktio ma. Nyt tokassa hoidossa siis sitten oletan että menee suunnilleen samalla aikataululla, mutta koska lääkettä on pienempi annos niin voi vähän heittää.

Ovistesteistä: mulla taas päinvastoin David-testit (mammaksilta) ei toimineet (vain haalea haamu, vaikka digi näytti plussan, siis samasta virtsasta), mutta One Stepit toimii (digin lisänä näitäkin käyttelen, siis aloitan hyvissä ajoin näillä). Eli on vissiin yksilöllistä, pitää löytää ne itselle sopivat.
 
Mur-mur, sinähän sait ne simpat juuri oikeaan aikaan, sehän se tikuttelun hyöty onkin :heart: ! Kun muutama miljoona siittiötä lähti 1 - puoli vrk (?) ennen ovulaatiota matkaan, niin silloin ajoitus oli juuri oikea!
Mulla on nuori ja hyväkuntoinen mies, kyllä hän jaksaa... En silti ole naiivi uskoakseni, että juuri tällä kierrolla varmasti raskautuisin, ...ehkä kuitenkin, toivottavasti!!!

Terry, sinunkin toiveesi voimistuivat, kun sait kunnon oviksen tikutettua :) !

Leena, sulla on elämässä ja vauvayrityksessä kimurantteja aikoja, ajattelen sinua. Jaksat kuitenkin iloita toisten onnistumisista ja yrityksistä :hug: .
 
Räystäspääsky..toki mie pikkasen toivoa elättelen, mutta olen nyt sen suhteenkin realistimpi.. =)..olihan meillä siemennös tiistainakin, vaan en usko niiden niin vahvoja yksilöitä olevan, että jaksaneet tuonne launtaille asti elellä..

Terry64 Aina saan kahtena päivänä bongattua vahvan viivan/särven täynnänsä!! Yleensä kp 14-15..nyt siis tämä kierto noin aikaiseen, kuin kp12.

Inia Mammaksin sivuilla ei mainita noiden David O-testien herkkyyttä, mutta Raskauskeijulla mainitaan se kymppi!..voisivatko olla eri herkkyyttä sitten?..

Mie sain kyllä viivoja, vahvojakin One Stepeillä, mutta koin sen vain hankalaksi vertailla aina että, onko yhtä vahvat.. :( ..miulla oli myös ennen David testejä One Stepit siinä digin rinnalla!

Nyt vain jotenkin yllätyin miten hyvin nuo David testit miulla toimi: kp9 ei mitään/ kp10 hailun hailu viivanen, hyvä kun erotti/kp11 jo selkeämpi, näki tihrustamattakin/kp12 pläjähti heti, kun virtsa imeytynyt testiviivan yli ja VAHVA/kp13 samoin yhtä vahva, pienellä viiveellä vahvistui, mutta kuitenkin testiajan sisällä.
Käyttöohjeissa mainitaan max. testiaika 10min..mutta itse paketin takakannessa 10min. max.15min!!

..jos nämä miula nyt toimivat, ehdottomasti näitä ostelen-tulee kuitenkin huokeammaksi kuin CB:n digi..vaikka se kyllä on selkeän hyvä!!..tällä kierrolla miulla meni vain 4testiä, mutta huvikseni testailin kaikki 7kpl.:D

Ehkä miulla vielä se helppous, että aika hyvin tiedän tuon Oilin vierailuajan myös oireiden perusteella. Lauantaina NIIN tasainen jomotus vasemmalla muniksissa..sitten se helpotti ja illasta lämmöt jo 37C..uskon ja toivon, että munarakkula sieltä irtosi :) ..


Olen nyt tällä kierrolla rauhallisempi tämän kuumeilun kanssa..ihme juttu.. :saint:


mur-mur
 
Etsin googlettamalla tietoa ylipainon vaikutuksesta raskautumiseen :eek: . Minun bmi on 31, mitäs palstalaiset tuumaatte, onko toivoa tällä bmi:llä tulla raskaaksi? Toisaalta elokuussa raskauduin samalla painolla (tosin keskeytyi heti alkumetreillä, mikä ei kait ollut ylipainon seuraus).
 
Räystis kyselee vaikeita. Nää non näit laskennallisuusjuttuja. Raskauden todennäköisyys laskeen, jos nainen on yli 35 vuotias, tupakoi, on reilusti ylipainoinen jne. Mutta eihän se sitten taas tarkoita sitä, etteikö voisi raskautua. Minä aina täällä muistelen kahta alkanutta raskauttani, jolloin olimme tipattomalla (mies myös) ja sitten myös laihdutin. Toki olen näitä kumpiakin sen jälkeenkin harrastanut, eikä tärppiä ole tullut.

Minusta on vaan hyvä "tehdä" jotakin vauvahaaveiden eteen. Nyt olen taas tipattomalla ja harkitsen laihista. Jos tärppäisi, niin kertoisin intoa piukassa, miten tipaton auttoi, vaikkei sillä olisi mitään tekemistä plussan kanssa. Niin se vain menee.

Bmi 31 ei nyt mikään mahdoton ole ja niin kuin totesit, olet samoilla luvuilla jo raskautunut eli ei se ainakaan raskauden ehdoton este voi olla.

Toisaalta kuka ei haluaisi laihtua. Pitäiskö perustaa bmi-vartijat vauvahaaveilijoille? Olis jotain muutakin tekemistä ja kirjoiteltavaa kuin kp:t ja dpot :)
 
Niin, Wiara, kyllä mä sen sunnuntain voin päivittää ilman vaihtoakin, vastaavasti pyytelen sitten päivitysapua jos olen joskus itse poissa!

SS, vielä tuosta hoidon ajoituksesta: mulla siis viimeksi punktio oli kp12, eli sinä päivänä jolloin mä 28 vrk:n kierrossa saan ovisplussan testiin. Eli ehkä jotain osviittaa se antaa? Mutta toivottavasti ei teidän sinne asti tarvitse mennä! Toisaalta, ivf sitten antaa tietoa siitä, onko hedelmöittymisessä jotain ongelmaa.

Joo, mäkin haluaisin laihtua, mutta ei vaan onnistu! Vaikka liikuntaakin olen lisännyt. Mulla ois tavoitteena sellainen 5-8 kg, eli ei mikään mahdoton. Hoitojen kannalta on kyllä hyvä, että on tuota mahamakkaraa ilmaantunut viime vuosina, siihen on helppo pistää =)
 
Hei!

Täällä edelleen sairastelen,menin aamulla kouluun,mutta ei siitä mitään tullut..Olen yrittänyt nukkua...joka ei ole minun tapaista,siis nukkua päivällä.. Alkaa todella tympästä tämä sairastelu..Huomenna aika lääkärille (mahakivun takia).

mur-mur minäkään en nykyjään jaksa paljon "kännätä".Niinkuin nuorempana. =) Sidukkaa tulee joskus maisteltua..

Taikakuu
 
Taikakuu voi pientä kisua kun on väsy ja ei periksi väsylle tahtoisi antaa =)..välistä %juoma maistuu mullehin enempi, kuten kesällä mökkeillessä-kotosalla harvemmin.

..tuosta bmi:stä Räystis miulla se 40..joten..vaikeuttaa TODELLA nuo miun lukemat raskautumista!!..sinulla ei paniikkia olleskaan, jos: et polta, alkoa kohtuullisesti, syöt muutahin, kuin sokeria ;) liikut säännöllisesti( liikunnalla vasitenkin tärkeä merkitys esim. stressin poistajana ) ..minä taasen: poltan(n. 2-3tupakkia/vrk) alkoa tosin kohtuullisesti, syön liikaa sokeria*huokaus* ja liiku en juurikaan-ne pakolliset vain..siksipä juuri sitä ruokaremppaakin aloitin. Tosin, se taisi jäädä junnaamaan tuohon 6-7kg pudotukseen..

Painoin 115kg kun poikasta aloin odottelemaan..nyt pikkasen enempi.. :p ..

Tärppiä kovasti tällähin elopainolla haaveilen, vaikka tiedän sen radikaalisti laskevan mahkuja..
 
Minä täällä kuikuilen mitä teille tänne kuuluupi!Olen aika pitkään ollut tuolla taustalla,mutta ajattelin taas tänne jokiksikin aikaa tulla.Eli minulle voisi laittaa kp 11/28 ja edelleen sitä iltatähtöstä haaveillaan.Mukavasti viimekuussa tullut plussia tänne ketjuun!Ja plussailuonnea muillekkin!Itsellä Clearbluen ovistestit oottamassa =)
 
Hei kaikille!

ON ensiksi NEGA tikussa ja pahempaa oli se, että jo enne testiä tiesin tuloksen sillä, aamulla, kun heräsin niin vähäiset oireet olivat poissa eli rinnat lässähtäneet ja kivuttomat ja sitten se hikoilu aamuyöstä taisi ne lämmöt laskea. Nyt luulen, että vain luget pitävät vuodon poissa. :( Jäljellä on vai hitusen toivosta.

Pyrstis mielenkiintoisia nuo ovistesti tulokset sinulla, toivotavasti se vuoto tulle ja ei ole ihan mahdoton. Minulla ei ole ovistesti näyttänyt + näissä viimeissä lääkkelisissä kierroissa, vaikka muuten on kyllä + tullut.

Solakka silakka + toivotan sinne ennen ivf, olisi se niin mahtava juttu.

Nillanilla mitkä on tuntemukset tänään?

Inia tsemppiä piikityksiin! Tuo sairasloma juttu on ikävä, onkohan teoriassa ihan mahdotonta mennä töihin punktiota seuraavana päivänä? Jotenkin ei vaan haluisi töihin viedä sellasista lääkärintodistusta, en haluaisi, että siellä teidetään, että yritän raskautua eihän muidenkaan tarvitse siitä töissä kertoa!

Terry juu, minä myös mielelläni teen jotain tämän hyväksi, esim. tässä keirrossa oviksen jälkeen olen ollut ilman kofeiinia. Ensi kerralla kokeilen vähentää sokeria, ei siitä ainankaan haittaa ole.

Taikakuu ihana tuo kissa! Sinulla paranemista kovasti.

++++++++ rktt:läisille.
 
Zumabaaminen on todella ihanaa, siinä kyllä tulee hiki, etsin linkkiä josta sen voisin löytää teille, mutta en tällä kertaa onnistunut, tunnin harjoittelin nyt illalla olkkarissan , ihanaa! :heart: Huomenillalla jälleen uudet treenit 2 dvd:tä sitä tuli, että noin 2 tuntia. :D

PlussailuOnnea kaikille :wave:

Onkos tällä hetkellä muita Lugejen laittajia, kuin Nillanilla ja oivikki?

Pyrstötähdellä ovistestit vasta kumallisesti käyttäytyvät, jos heti punaiseksi maalautuvat!!..Oisko kuitenkin jotain muuta syytä, jotain pienenpientä sellaista? :heart:

Minnille
: Myös hyvää raskausaikaa, aiotko mennä varhaisultraan?

Päikille ja Jadetelle: Edelleen huonovointisuutta ja onnillista raskausaikaa myöskin!!

Ihanaa toivottavasti Plussakasta viikkoa toivotellen mahdollisimman monelle!

Solakkasilakan tilanne myös jännittää, kun oli niin aktiivinen petikausi ovisaikaan!!

Heipsan taas :wave:

Mahdotontako
 
:attn: mur-mur ja muut laihtumista toivovat, mitäs jos yhdessä päätettäisiin ryhtyä kuihdutuskuurille?! Sitten vaikkapa kerran viikossa täällä raportoitaisiin, paljonko miinusta painoon on tullut.

Joo, en polta ollenkaan, alkon suhteen olen absolutisti; syöminen on vähän liian yksipuolista ja liian vähän kasviksia ja hedelmiä, mutta suht. ok; liikuntaa saan päivittäisillä rauhallisilla kävelylenkeillä koiran kanssa ja 2-5 km työmatkapyöräilyä 3-4 pnä/vko :saint: Että näiltä osin näyttäisi kohtuullisen hyvältä mahd. raskautua. Mutta tuo ikä ja ylipaino yhdessä pienentävät tietty hedelmöittymisen mahdollisuutta :/ .

Nyt yhdessä laihduttamaan, kuka liittyy mukaan :wave: ?
 
Minä menin kummankin punktio päivästä seuraavana päivänä töihin, mulla okei olo maha vain turpea joten laitoin silloin löysät vaatteet päälle. Sairasloma todistukseen tullee semmonen merkintä ettei siittä vastapuoli osaa tulkita että ois missään hoidossa.

En ole testannut vieläkään, tunnustelen tuntemuksia: menkkamaista juilintaa joka kertoo tädin lähestymisestä, rinnat ovat ihan normaalit viime viikolla olivat viel turvoksissa... Näin täällä nyt

OIVIKKI vinkki: alle 43v saavat lääkekaton ylimenevältä osalta hoitolääkkeet ilmaiseksi tai siis 1e/lääkesatsi. Lääkekatto on n. 500e Lugesteroneja ei korvata mutta muut kyllä ennenkuin täyttää 43v. sen jälkeen on lääkkeet maksettava itse
 
Tuosta punktiosta, se on aika yksilöllistä miten siitä toipuu. Minä olen kaikkien jälkeen ollut tosi kipeä, hyvä kun kotona olen pystynyt hipsuttelemaan. Toisen punktion jälkeen lähdin sitkeästi toisena päivänä töihin ja seurauksena oli viikon verran järkyttävät kivut ja kotona oleilua.

Oivikki, pahoittelut negasta
 
voin yhtyä haave3:n sanoihin, että taustalla jännäilen kanssanne, mulla kp:t huitelee jo 43:ssa tänään, no eipä ole ensimmäinen kerta kun kierto venyy tai sitten on superlyhkäsiä kiertoja.

Täällä kaikki ennallaan, hirmuisia työkiireitä vaan.

Oikein oikein paljon tsemppiä kaikille plussan odotukseen, sitä täälläkin edelleen salaa toivotaan... tädiltä salaa ;)

:wave:
 
Onpas ollut viime aikoina taas kiirettä, ja täytyy myöntää etten ole kunnolla kerennyt viestejänne lukemaan saati itse kirjoittelemaan :|

Oivikille pahoitteluni negasta :hug: vielä se ehtii plussaksi muuttua, joten optimistisilla mielin vaan :flower:

Itse olen negaillut tässä parina aamuna, eilen ja tänään.... Eilen dyykkasin CB-testistä roskishaamun (hyi minä!) eli ohuen ohuen viivan, jolla ei siis mitään merkitystä. Tänään sattui outo juttu --- samaisella CB-merkkisellä testailin, ja siihen tuli 2 min sisällä ihan ohuen ohut haamu, joka oli kuiteski hävinnyt 10 min kuluessa, kääk :p Nyt en kyllä enää testaa ennen viikonloppua ellei täti ole jo tullut....perjantaillehan sen oottelen jo tulevan, penteleen menkkatäti :kieh:

Plussaonnea kaikille - rktt-lista tosiaan elelee jännittäviä aikoja........... :heart:
 
Huomenta!
Zumbaaminen ja laihdutus kuulostavat erittäin hyvälle! Liityn mieluusti porukkaan, mikäli yritys jatkuu.. Mullakin on BMI pikkuisen koholla ja erityisesti sitä vaarallista keskivartaloläskiä *ärh*kertynyt. Tunnen oloni hoikaksi ja sorjaksi naiseksi, jonka ympärillä on vaan tota hötöä iskeytyny :p
Pahoitteluni negoja testanneille
:hug: ja toivotaan, että kyse vain aikaisesta testaamisesta.

Omaa napaa.. ei sit tullu eilenkään postia,joten jouduin halpisliuskoilla testaileen. Tänään pitäs sen punanutun tulla ja kyllä noi haamua antaa. Sanoinkin miehelle,et olen ehkä pikkuisen raskaana, mutta vielä ei uskalla iloita. Ei piiiitkään aikaan, toivottavasti jossain vaiheessa kuitenkin. Mielessä kummittelee jo istukkatutkimukset ja tulosten odottelut, pahamaineinen np-ultra sun muut, mistä jäätiin viimeksi kiinni. :ashamed:
Toivotaan et parempi onni tällä kertaa kuitenkin.

Plussatuulia jälleen jokikiselle pinokkaalle!!! :heart:
 
Heti aamusti pääsee onnittelemaan: Onnea Enkelinäiti. Np-ultraan on pitkä aika ja varmasti tuntuu sinun tilanteessasi tajuttoman pitkältä. Mutta koska sinulla kuitenkin on jo useampi terve lapsi, niin eikö ole todennäköisempää, että tämä vauvanalkukin sellainen on. Pelkäämiseen kyllä ei auta järkisyyt, joten jaksamista lähettelen.

Laihdutus tekisi kyllä hyvää minullekin. 10 % painosta pois ja olisin tosi tyytyväinen. Aloitetaanko maanantaina? Tehdäänkö virallinen +/- lista vai kerrotaanko vapaamuotoisesti kerran viikossa miten meni? Ja nyt tsempataan mur-mur jatkamaan hyvin alkanutta pudotustaan.
Motivoi itseäsi vaikkapa kauniilla vauvamahalla. Eiks oo kiva tiputtaa painoaan, jotta sitä voi sitten taas kerätä raskausaikana lisää.
Mulla alkaa paino heti putoamaan, kun alan liikkumaan enemmmän. Pelkkä liikunta ei tähän riitä, mutta sen mukanaan tuoma hyvä olo vähentää ruokahaluakin. Nyt ollaan vaan siinä tilanteessa, että lapsi ei enää viihdy/mahdu vaunuihin, mutta ei kuitenkaan jaksa lenkkeillä mukana.
Kesällä käytiin pyöräilyttämässä lasta, mutta nyt ei oikein sekään onnistu. Päivät kun joutuu olemaan erossa, niin ei enää iltaisin viitsisi lähteä ilman lasta minnekään, vaikka kyllä kannattaisi.

Taikakuu vieläkin sairastelee. oih ja voih, alkaa varmasti jo tympimään. Toivottavasti saat lääkäristä oikeat tropit taudin nujertamiseen.

Haave3, heippa! TOivotaan plussaa ovistestiin ja sitten parin viikon päästä siihen toiseen testiin. Samoin pääpilvissä. Plussa voi olla ihan oven takana, kun tätitä ei näy.

Oivikki, harmitus negasta. Taidat kuitenkin tuntea kroppasi niin hyvin, että täti on ilmeisesti tulollaan. Toisaalta nämä sivustothan ovat täynnä kokemuksia, jolloin plussa on ilmestynyt, vaikka kaikki tädin merkit ovat olleet ilmassa. Niin kauan peukutetaan, kun akka on
poissa.

Kuulostaa hyvältä Mahdotontakon zumbaaminen. Se voisi olla sellaista yhteistä kivaa lapsenkin kanssa. Hän kyllä jaksaa tanssia ja hyppiä...

Nillalla
vielä testaamatta. Lähetä noita kärsivällisyyssäteitä tännekin. Niitä tarvittaisiin PALJON.

Emily, eikös olekin raivostuttavia nuo haamuilut ja häviävät haamut. Heti kunnon viivat testiin ja sillä siisti!

Mulla ei mitään tuntemuksia, mutta mitä sitä nyt tuntemaankaan dpo 3:na. Paitsi että lämmöt nousseet, joten ovis varmaan sitten oli. Toki sen vahvistivat digitesti, omat tuntemukset ja nyt nämä lämmöt. Tuli vaan niin myöhään, että jäi ihmetyttämään. Toivottavasti kierto pidentyy saman verran, ettei lueaalivaihe jää lyhkäiseksi.
 
INIA - kiitos noista piikitystiedoista. Tekee hyvää lukea teidän kertomuksia noista ilmeisen rankoista hoidoista. Ja toivon, että jaksatte niistä kaikki kertoakin lisää. En esim. tiennyt tuota saikkuhommaa lainkaan. Noin hurijien kokemusten päätteeksi soisi sen plussan jo tulla. Onnea matkaan!

RÄYSTIS - suuret kiitokset sulle. Sun sanat lämmittiviät kovasti. Oma vointi ja mieli on välillä aika riekaleina enkä varmaan osaa/jaksa ihan niin ajatella ja tukea muita, kuin normaalisti.

MUR-MUR hyvältä nuo ajoitukset kuulostaa. Ole vain luottavaisella mielin tässäkin kierrossa. Jospa kuitenkin saisit plussan lahjaksi. Noista ovistesteistä mun gyne sanoi, että se lh-arvo tekee joillekin piikin, joillain aaltoilee ja joillan pysyy muutaman päivän tasaisena. Tärkeää on se eka posit testitulos, muilla ei merkitystä ja että posit testitulos ja sitä seuraava päivä ovat tärkeitä lakanheilutuspäiviä. Mäkin haluan tsempata sua jatkamaan hyvin alkanutta laihista.

TAIKAKUU - inhottavia nuo flunssat. Pikaista paranemista sulle.

OIVIKKI - on kyllä niin väärin, jollei sulle tule sitä plussaa huomenna siihen testiin. Oman kropan kyllä tuntee hurjan hyvin, joten jos, kuten pelkäät, menkat alkaa, toivon sulle parempaa onnea seuraavaan yritykseen. Vai mitkä sun jatkosuunnitelmat ovat? Muistanko oikein, että sä yrität yksin? Oon pahoillani, jos oon taas sekoittanut johonkin toisen tarinaan.

MAHDOTONTAKO- mitä tuo zumbaaminen on? Jotain liikuntaa, joka tuntuu tehokkaalta, mutta mitä muuta? Jotain kivaa liikuntamuotoa kaipaisin itsekin. "Pelaan" sulkista, mutta mun läiskinnällä ei edes hiki pukkaa päälle :LOL:

EMILY- voi kun se haamu muuttuis ihan oikeaksi viiruksi. Eikös tuo kuitenkin kuulosta aika lupaavalta? Plussapuhuria sullekin!

TERRY - toivon, että oireet tulevat oikein voimakkaina sulle muutaman päivän päästä. Mutta raskasta on odottaa niitä tulevaksi. Jaksuja odotukseen sulle!

SOLAKKASILAKKA - sullakin sii oireeton kierto. Mitähän nää clomit okein on? Ei taida meille täti-ihmisille tehota. Milloin testailet vai odotteletko rauhallisena?

ON-niin pessimistinen fiilis. Clomeista ei ollut tässä kierrossa apua: ei edelleenkään yhtään oiretta ja teidän innoittamana mittasin lämmötkin 36.5... eli ensi kiertoon suuntaan jo katseeni ja toivon, ettei se siementäjä ole silloin ovispäivän aikaan ulkomailla. Mulla ei ole pitkää yritysrupeamaa takana mutta kyllä ketuttaa tää ainainen pettyminen. Pakko myöntää, että olen tähän hommaan jo liian vanha. Yritän muistaa monen teidän neuvoja siitä, että nauttii kaikesta siitä hyvästä, jota meillä jo on. Niin, tässä kierrossa en aio turhaan testata ja tiedän, että aivan turhaan olen siellä RKTT-listalla.

Mä voi yrittää myös pari kiloa pudottaa painosta, mutta ennen muuta kiinteytyä :D

Plussia, voimia, paranemisia ja haleja kaikille tähän päivään.
 
Terry, Inia, mur-mur, Enkelinäiti ja Leena ovat lisäkseni tähän mennessä osoittaneet halukkuutta painonpudotukseen!

Terry, voisi kait tehdä virallisen +/- listan, jos vain löytyy joku, joka osaa ja viitsii... aloitetaan vain maanantaina :attn: .

+++ raskautumiseen ja - - - bmi:iin :D !
 
Tässä tällainen riisuttu malli. Kertokaa omat tavoitteenne, niin aletaan tästä jalostamaan asiaa.

Ja toivon, että jos jotakuta tämä lista tässä pinossa häiritsee, kertoo suoraan. Voimme tarvittaessa perustaa oman pinon, jos tämä alkaa saada enemmän tuulta alleen.
 

Yhteistyössä