40+ so what! (vol. 4)

Moi!

Muutamaan päivään en ole netissä käynyt ja voi kauheeta...te rakkaat palstasiskot olette täällä sivukaupalla pulisseet :LOL:

Mutta kyllä on ihanaa kun niin paljon tapahtuu. Inialle nyt hirmuiset tsempitykset...ota loppukiri palluroiden kasvattamisessa. Ja yks jos toinenkin tökkii itteään neulalla tai käy ihan vapaaehtoisesti labrassa tökittävänä. Ollaan me kummaa porukkaa :whistle:

Mur-mur...mulla on varmaan jossain tuolla hoitopaperien seassa viime vuoden lopulta ohje kierron kartoituksesta, missä suosituspäivät eri verikokeille. Joissakin oli myös kellonajan suhteen ohjeita. Jos vielä tarvitset tietoa, niin voin kaivella.

Ja piinailukaverini SS...voi pahus!! Mihin ne sun lupaavat oireet ny katos...jospa tulisivat entistä ehompina takasin?? Olen kyllä sitä mieltä, että testasit liian aikasin...oliks se pp9?

Nojoo...olis kyllä ihan hirveen kivaa olla kovasti rktt, mutta kyllä mullakin on toiveet täysin hiipunut. Ei ole minkäänlaista oireenpoikastakaan havaittavissa :ashamed: Eli eiköhän suutariksi jäänyt tämä hoitokierros. Oon ihan varma et raskauden jo jotenkin tuntisin kun normaalistikin reagoin hormonien heittelyihin niin voimakkaasati pms-oireilla. R-testiä mulla ei onneksi ole kotona, enkä hae ennenkun virallisena testipäivänä. Mullahan luget saattaa pitää vuodon poissa eli pakko on testata joskus ensi viikolla jos täti ei tuu sitä ennen. Klinikan ohjeen mukaan testipäivä oli kyllä tosi myöhään...saattoi olla jopa pp16 tai jotain.

Mutta nyt singahdan harrastusten pariin! Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

Pinkkis :wave:

Pinkkis joo taisin testata liian aikaseen, mutta petyin niin kovasti kun hyvin alkaneet oireet hävisi. Ehkä halusin nähdä edes pilkahduksen haamusta, että olisin saanut vielä toivoa. Ai miten niin kärsimätön? Mutta ollaan me ensi viikkoon vielä mahdollisesti raskautuneita, sitten katse eteenpäin. Tsemppiä nyt meille vielä kuitenkin, että ihme tapahtuisi ++!

Inia olen myös kuullut, että 2 mm/päivässä kasvaa follit. Lepää nyt niiden palleroiden kanssa kotona, niin jaksat sitten kantaa isompaakin palloa.. sitten myöhemmin.. ;)
Luen tarkasti sun juttuja ivf:n vaiheista, ehkä meilläkin vielä edessä. Voin ensi viikolla päivitellä palstaa, niin saat levätä siitäkin..

Uudi toivottavasti sinulla :heart: ok ja tuo vaiva ei haittaa odotusta tai muutenkaan. Kantsii varmaan soittaa ja tarkistaa.. Eihän sitä kaikkea aina lääkärissä tajua kysyä, on ne jotenkin jänniä paikkoja, kun ronkkivat intiimipaikkoja ym..

HEI te kaikki rktt läiset, ei saa heittää pyyhettä kehään ennenkuin on katsottu loppuun asti eli tuleeko täti punaisella ferrarilla kylään vai pitäisikö sanoa tänäpäiväna että Audilla???? :LOL:

SS niin minäkin ajattelen joskus samaa kuin sinäkin, tästä ryhtymisestä tähän hommaan että liian myöhäänkö ollaan liikkeellä... :'(

TIRULIII aivan ihanaa että kaikki hyvin ja vielä joku jalkovälissä törrötteli.. mukavaa masunkasvatus aikaa

INIA n. 2mll kasvavat päiväs, suurinpiirtein. Paljon, paljon palleroita. Multa punktioitiin 12 kpl ja 8:lla niistä oli solu ja niistä neljä hedelmöittyi. Tsemppiä maanantaille ja keskiviikolle, kyllä se siittä suttaantuu.

KAIKILLE hyviä vointeja ja testionnea. Tämä tyttö starttaa lappia kohden ja mulla se yksi pallero mukana =) toivottavasti saan kertoa teille reissun jälkeen hyviä uutisia. :wave: heip heip hetkeksi :wave:

Mur-mur kiitos. Tuolta minäkin siitä varmaan luin. Oli mennyt jotenkin ohi se sinun aikaisempi linkitys. :flower:

Inia olipa hyvä, että pääsit jo maanantaina. Onnea punktioon ja siirtoon. :heart:
Peruin sen gynen, koska se olis ollut jo keskiviikkona. Turha oikeastaan maksaa, jos mulla ei oliskaan yhtään hdelmällisyyttä jäljellä. Sinne pääsee kuitenkin suht äkkiä uudestaan.

Päikki kiitos toivotuksesta. Tiedä sitten minkä verran tuo tutkimus nyt pitää paikkansa, en sitä vielä niin hirveen tarkasti edes lukenut. Täytyy tutkia uudestaan, mutta olishan siinä toivoa monelle.

Pinkkis ja SS vielä kyllä tsemppaan teitä, enkä anna periksi ennenkuin pakko on. :hug: SS kiitos toivotuksesta. :flower:

Nillanilla oikein mahtavaa reissua sinulle ja uutisia odottelen kovasti + sellaisia. :heart:

ON Soitin terveyskeskukseen ja onneksi lääkäri ei ollut ehtinyt lähteä, kun ei ensi viikolla tulekaan. Hän on juuri se, joka tietää sisätauti ja sydänasioista. Ei kuulemma haittaa jos raskaudun, nämä minun pikku vaivat. Jotain hyvää edes. :)

Mikähän se nyt tökkii, kun kuukautiset loppuu, niin ne yleensä myös loppuu, mutta nyt on vielä muutamana päivänä tullut pikkareihin sellaista punertavaa tuhrua. Vähän kuin vetistä verta, tai veren värisiä tippoja. Ihan vähän vaan, mutta kun yleensä ne kk:tiset loppuu heti. :eek:

Jokos nämä nyt niitä vaihdevuosioireita, että kierto lyhenee ja täti sotkii miten sattuu jo ylipäivinäkin. No jopas tuli taas omaa napaa.

Iloista viikonloppua kaikille. :flower:

Hei kaikille!

Tirulii hienoa, että sait hyviä uutisia :heart: ja liikkeet alkavat tuntua. Ihan uskomattomalta tuntuu, että sukupuoli voidaan nähdä jo noin aikisin.

Murmukka tervetuloa joukkoon!

Solakka silakka laitatko meille kuvan ekoista munista pesässä? Minä myös testaan aikasin, jos mahdolista siinnä toivossa, että saisi edes aikaisen haamun, nähdä. Kiitos kun päivittelet ensi vkolla.

Mur-Mur sehän oli hyvä uutinen, että aikuisenakin ehkä osataan me tuottaa myös uusia munasoluja!

Uudi loistavaa, että :heart: on kunnossa raskauttakin ajatellen =)

Inia jee, siis pääset ma "kevenemään" pm päivät vähissä! Toivottavasti voit ottaa rauhallisesti nyt vkonlopun. Minulla myö pm päivät käyvät vähiin viimeistään ma irroituspiikki, jos ei aikaisemmin ole ovis +.

Päikki ihan totta, luovutettualkio kuulostaa kyllä hyvälle.

Nilla ihanaa lapin matkaa ja toivottavasti meille tuot sieltä sen + uutisen! =)

myös muille rktt:läisille +++++ ja kaikille hyvää vkonloppua.

Huomenia kaikille :wave:

Päikki: Onhan niitä "haamuviivoja" ollut, lie olleet sitten oikeita vai kuviteltuja, tiedä häntä. Yksi tuulimuna oli neljä vuotta sitten, sen jälkeen vain niitä haamuja. Jossain vaiheessa, ehkä pari vuotta sitten kävin gynellä tarkistamassa tilanteen, että rakkuloita on kyllä vielä. Miehen simpat tutkittiin ja osottautuivat hitaanlaisiksi, mutta muuten terveiksi. Eli näillä mennään eteenpäin.

Uudi: Mulla kanssa sama juttu. Varsinainen vuoto, niagara :kieh: , kestää kolme päivää ja vuoto melkein loppuu. Sitten viidentenä päivänä alkaa se harmillinen jälkitiputtelu, jota kestää ainakin kolme päivää. Minulla kanssa epäily, että vaihdevuosiahan tässä elimistä alkaa värkäämään.

Se, että tässä pinossa raskautuneita on aika iso porukka, antaa vähän toivoa, ettei viimeinen auringon säde ole vielä sammunut. Onnittelut kaikille masun kasvattajille ja suuret tsempitykset niille, jotka vielä ovat varovaisia tuulettamaan. Pikkuhiljaa alan muistamaan teidät nimeltä, ettei koko ajan tarvitse tarkistaa mikäs olikaan tilanne itse kullakin. Nyt viikonloppuna jään taka-alalle, kun ei konetta saa kainaloon :p , mutta maanantaina palaan tarkistamaan, mitä tänne kuuluu.

Muhkeaa viikonloppua itsekullekin, kas aurinkokin tuli esiin pilven raosta, nyt ulos ja lenkille menen minä :wave:

terveisin Murmukka

Viikonloppuja kaikille!

oivikki, kiva, päästään varmaan yhtä aikaa piinailemaan! Siis jos mä pääsen... Onko sulla siis käytössä puregon ja pregnyl, ei sitä jarrua? Kyllä täytyy sanoa että tässä on toivo herännyt, että sieltä kyytiläinen saataisiin. Mitenkähän sitä tippuu jos ei saada?

SS, kiitos kun päivittelet! Ja vaikka mä täällä aina valittelenkin, kun jännittää kaikki, niin täytyy sanoa että kumman helposti nuo piikitykset on menneet. Siis eka nyt vei varmaan puoli tuntia, mutta sitten se on alkanut sujua. Ja nää oireetkin menis ihan hyvin, jos ei tarvitsisi päivää istua. Eli voin kyllä rohkaista tähän hommaan, tähän asti ei oo ollu ollenkaan niin kamalaa kuin olen pelännyt! Mutta toivon kyllä ettei sun tarvitsisi näin pitkälle mennä!

Sellainen iso asia pitäisi vielä miettiä, että siirretäänkö yksi vai kaksi. Oltiin ajateltu, että jos on joku hyvä alkio, niin yksi aluksi. Mutta lääkäri ehdotti suoriltaan kahta! Mua se epäilyttää, kun tää on eka kerta eikä vielä ole oikein mistään tietoa, siis miten hyvin raskautuisin (no en kai kovin hyvin, kun en tähänkään asti). Mutta kai sekin vähän vaikuttaa, tuleeko millaisia palleroita. Huonompia vois sen kaksi siirtääkin. Mutta huh, kun tässä piisaa mietittävää. Siis mullahan ei olisi mitään kahta tervettä vauvaa vastaan, mutta mua huolettaa kaksosraskauden suuremmat riskit (kun niitä iänkin takia jo on tarpeeksi)! Ja toisaalta ois kyllä kiva ekaan vauvaan keskittyä ihan yhtenä kappaleena :) Toisaalta, ikää on jo sen verraan että se eka, jos sellainen suodaan, saattaa jäädä myös viimeiseksi. Jos saisi kaksi kerralla, niin siinä ois se sisaruskin jo... :/

Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Mahdotontako............kp2/28..............yk1..........1.yht.
Hastu39 (39)...............kp4/25-29........y.13v.........3.
Murmukka (43)...........kp5/28.............y.4v...........2.
Päikki (40)..................kp5/?...............y.2v.........2.
Jadette (39)...............kp7/28-30.........yk8...........3.
mimmimamma (47)....kp7/28..............?.............4./1. yht.
oivikki (41)..................kp9/23-27.........yk7...........1.
Taikakuu (40).............kp10/27-32.........?.............2./1.yht.
Uudi (46)....................kp10/24-26........yk8..........3./1.yht.
Inia (42).................kp10/26-30.......yk12....1.
ikiemo (44).................kp15/20-50........y?..........4.
liiza (43).....................kp18/25............yk16........4.
Sariella09 (43)............kp21/40............yk?..........5./1.yht.
mur-mur (44)..............kp21/28............yk6..........3.
Solakka Silakka (40)...kp22/25-27........yk12........1
Ämy (40).....................kp22/28.............yk0.........4.
Pinkki69 (40)..............kp23/26-28.........y.n.2v......1.
nillanilla (42)..............kp24/28-33........yk6.........1.
pääpilvissä (46).........kp25/25-43........?............1.yht.
Hemppaliina (46).......kp33/28-30.........y.01/09....2./1.yht.
gerpera (48)...............kp57/28-30..........yk3.........3./1. yht.
star-67 (42)................kp58/26-33(-39)...yk7.........3.

:flower: Tauolla :flower:
siira, lumeton

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)

RKTT
Solakka Silakka (40)..........pp11
Pinkki69 (40)..........pp11
nillanilla (42)..........pp9
liiza (43)..........dpo5
Sariella09 (43)..........dpo3
[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.

Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................

mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................

Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................

velmuliina74 (34)......2.5.2009/kp24 (/24-30), yk7......6. /1.yht......LA 14.01.10

OnniMaija (41)......11.5.2009/kp31 (/28-30), yk3........5. ......LA 16.01.2010

tirulii (40)...........15.5.2009/kp27/pp10.......1./1.yht.......LA24.01.2010

Mukana myös:
Taustajännäilijät / Taukoilijat
äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, haave3, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli ja baby5

Pinon jättäneet:

touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636

Hei taas
Tervetuloa Hastu 39 ja Murmukka meidän seuraan. Uusi olen minäkin täällä. Seura on mukavaa ja samanhenkistä =)
En ole testaillut yhtään kun pelkään tietenkin täti punaisen tulevan. Oireet on valitettavasti tädin suuntaan.
Olen kanssa miettinyt niitä " varmempia päiviä", olisikohan aika ostaa ovistestejä...
Ei me anneta kuitenkaan periksi, vaikka mieli onkin välillä tosi matalalla.
Hauskaa viikonloppua kaikille ja
:hug:

Tämä varmaan ihana dokumentti, kannattaa katsoa!!

*2.11. KOTONA SYNTYNYT*

Kuopiolainen isä Marko Kilpi kuvasi kotonaan neljännen lapsensa syntymän. Kun aamu koittaa, leijuu ilmassa vahva onnen tunnelma. Onnea Isänpäivänä! Suunnittelu ja ohjaus Marko Kilpi. Tuotanto Media Factory ja Yle Asiaohjelmat.

Esitetään Yle kanavalla 1 tai 2..

Tässä toinen katsomisen arvoinen myöskin..

*19.10. ÄIDIN VAIETTU MASENNUS *

Vakavaan synnytysmasennukseen sairastuu vuosittain 10 000 äitiä. Aiemmin masennusta ei edes tunnistettu. Essille kehittyi synnytysmasennus ensimmäisen vauvan jälkeen, nyt on toinen lapsi tulossa. Miten Essi selviää? Vertaistukiryhmä auttaa ja elää mukana. Suunnittelu ja ohjaus Sari Valto

..tämä myös pistää miettimään..

*26.10 MENETYS JA SURU.*

Tero Peltola menetti lapsensa ja vaimonsa. Hän haluaa rohkaista ihmisiä avoimesti ilmaisemaan menetyksen ja kärsimyksen tunteet. Suunnittelu ja ohjaus Raija Kantomaa.

Ohjelmat ovat Ylen "Täällä pohjantähden alla" dokumentteja!!

Inia siksi saattoi lääkäri suositella kahden alkion laittamista , jos toinen jaksaakin sitten vain kiinnittyä..monasti näin saattaa käydäkkin..siis, enhän ole mikään asiantuntija, kertoilin vain mitä olen kuullut ja lukenut. Kyllähän tuplaraskaudessa on enemmän riskejä, mutta ei läheskään aina. Riskejä olisi miullakin, vaikka vain yksi kyytiläinen olisi:heart:.. mutta olisit kyllä varmasti hyvässä valvonnassa ja hoivassa :)..kovasti onnea maanantaille..ja olikos sitten keskiviikkona se pikku alkujen laitto..?

AURINKOISTA JA PLUSSARIKASTA VIIKONLOPPUA KAIKILLE TOIVOTELLEN.

mur-mur

Heippis!

Tervetuloa Murmukka minunkin puolestani tänne kuumeilemaan! :flower:

Inia...jostain olen lukenut (ehkä näiltä palstoilta) että jos siirretään kaksi alkiota, ne saattavat tukea toisiaan kiinnittymisessä tms. Tiedä sitten. Mutta hyvä tuota on miettiä. Itse on tässä vauvanhaluamishuuruissaan niin pökerryksissä, että mieluusti ottaisin kaksikin kerralla, mutta onhan siinä taatusti riskinsä. Ja erittäin hyvä pointti tuokin, että voisi kunnolla keskittyä yhteen lapseen :heart:

Mutta kivaa kun saadaan ainakin Oivikki ja Inia ens viikolla rktt-listalle. Me SS:n ja Nilliksen kanssa tietty siirrytään sieltä plussanneisiin ja muut pian perässä :LOL:

No oikeasti en ole kyllä vieläkään keksinyt ainuttakaan raskausoireeksi (edes minun hyvällä mielikuvituksellani) tulkittavaa asiaa...voi plääh. Mites SS...oisko sulla joku hyvä oire?? :D

Jatkosta me ei olla kauheasti vielä puhuttu, mutta luulen et jos nyt ei tärppää niin tää jää viimeiseksi inssiksi. Seuraavana olis IVF tai ei mitään. Taivaanrannalla on ikäviä uhkapilviä, että menee työpaikka alta ja sitten ei kyllä klinikalla juosta minkäänlaisissa hoidoissa :'( Mutta sen näkee sitten..

Jatketaan tästä luonuna tai avustettuna, niin SS voisi lähettää tänne kyllä sitä kanojen munitusmuonaa..ja mielellään vielä vanhoille kanoille tarkoitettua jos sellaista on tarjolla. Saataisiin ehkä minunkin hämähäkinseittien peitossa oleviin muniksiini hiukan vauhtia :kieh:

Aurinkoista lauantaipäivää kaikille! B)

Pinkkis

RKTT
Solakka Silakka (40)..........pp11
Pinkki69 (40)..........pp11
nillanilla (42)..........pp9
liiza (43)..........dpo5
Sariella09 (43)..........dpo3

..kaikille teille paljon ++++++..ja meille muillekin myös!! =) ..alkaakin ihan jänskättämään, että kuka/ketkä siirtyy plussanneisiin seuraavana :D:heart: JAKSUJA KOVASTI!!

ON..mie pöhkö niin odotan, että jospa se ennustus pitäiskin paikkansa ja miulla olisi "harjoittelu aikaa" vielä kolmisen kertaa, ennen kuin SUPERTÄRPPI KÄY.. :heart::heart::heart: .. Juuh, toivossa on ihana elellä:saint:

mur-mur

Inia juu toivotaan kovasti, että päästään molemmat yht´aikaa olemaan rktt. Kyllä minuakin vielä epäilytää, jos vaikka menee jotenkin ovis ohi ilman, että saan sen pyydystettyä tai jos munikset irtoaa ihan liian aikaisin. Mieluumin kutenkin kuvittelen kuinka ajoitus on just kohdallaan. Tosiaan on juurikin nuo lääkeet, mutta ei sitä jarrua. Oletko kysynyt lääkäriltä osaisiko sanoa millä todennäköisyydellä sinulla alkaisi kaksosraskaus, jos kaksi hyvää alkiota siirretään yht´aikaa? Tämä on taas näitä, jokainen päättää itse mikä tuntuu parhaalta omalla kohdalla, juttuja.

Hemppaliina voikun se täti osaisi pysyä poissa sen seuraavst 9 kk.

Mur-Mur mielekiintoisia ohjelmia olet löytänyt, erityisesti tuo kotisynnytys. Onkoha se uusinta, kun olen yhdestä kotisynnytyksestä Suomessa nähnyt dokkarin? Kyllä, toivossa on hyvä elää!

Pinkki hyvä näyttäkää vaan meille tietä,( sinä ja ss ) kyllä hirmuisesti teille peukutan ja toivon edelleen ++ ruutuun.

Uudi ja taikakuu onko oviksen merkkejä ilmassa?

Kaikki uudestaan kysyn onko kellään kokemuksia kirkasvalolampuista?

Kaikille leppoissa lauantai ehtoota!

Oivikki kylläpä kyllä nuo ohjelmat ovat toivottuja uusintoja! =)
,
Kokemusta ei ole kirkasvalolampusta-valitettavasti. :/

..tuollapa olisi kuitenkin jotain kokemuksista:

http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/liikunta-ja-hyvaolo/kirkasvalolamppu-poistaa-syysmasennuksen

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/keskustelu/t1528833

..ja itse lamppuja:

http://www.vertaa.fi/hitlist/sarastus_ja_kirkasvalolamput/

http://www.bertoc.fi/2008/data.asp?_p=1&_f=1&_m=82&_g=128&_i=2307

..jos näistä jotain apuja vaikka olisi..googlettamalla jotain löytyypi aina:wave: ..kunhan vain kokeilee useammalla haulla, jos ei heti nappase..

..arvatkaas, kenen mieli tekeepi pizzaa.. :p .."juopottelin" ;) eilen 4xsiiderin hyvässä seurassa ja nyt sitten tekee mieli kaikkea sellaista, mitä ei saisi syödä: pizzaa, sipsejä, suklaata..lista loputon.. :eek: :LOL: ..kyllä mie kestän, ihan vain söin makkarakeittoa ja salaattia päivällä ja illaksi "menyyssä" herkku salaattia ja vaikka pari pientä palaa valkosiputäyteistä patonkia :saint:
Painoa tippunut 3.2kg ja vyötäröltä n. 3.5cm..maanantaina tulis 3vko:a täyteen virallisesta aloituksesta. =) Hyvä mie!!!

mur-mur

Tulin ilmoittautumaan, eli kierukan poiston jälkeen oli ns tyhjennysvuoto ja parjantaina eli eilen piti alkaa menkkojen ja niin ne myös alkoivat, eli mulla kaikki ollut sekaisin tuon poiston jälkeen......
Eli päivittäjälle tänään kp 2/28 ja yk 1 alkakoon sitten! :heart:

Kaikille paljon Onnea loppupäivien piinailuun;=)

Mur-Mur kiitos linkeistä :wave: , googlasin sitten vähän vielä lisää. Olen käynnyt katselemassa noita lamppuja kaupassa, vielä on mentävä katselemaan lisää eri malleja, mutta ne jotka ei häikäise on aika isoja, niitä on vaikea säilytellä missään. Hienosti on sinulta lähtenyt senttejä ja kiloja!

Mahdotontako onnea alkaneeseen kiertoon!

Mahdotontako onnea ekaan yritykseen.

mur-mur kiitos vinkeistä ja linkeistä. Tuon kirkasvalolampun olen ajatellut anopille joululahjaksi. Itse pidän pimenevistä syysilloista ja kynttilänvalosta. Täytyy vaan muistaa tankata vitamiineja. Hyvin olet saanut painoa pois! Ei ne pikkurepsahdukset mitään, kun on sekin tärkeää, että mieli pysyy hyvänä.

Inia no, onhan sinulla muutama päivä aikaa vielä miettiä yksi vai kaksi. Ja riippuu varmaan paljonko niitä soluja hedelmöittyy ja minkälaatuisia? Tai miten monta siirtoa ajattelit jaksaa.. Mutta voihan niistä kahdesta siirretystä lähteä vain yksi kasvamaan, tuolla lapsettomuuspuolella on ollut vissiin oma ketjukin, montako siirretty ja montako sitten jäi.. Tsemppiä sinulle ja hyviä hermoja maanantaille..

Kuten myös oivikille taitaa osua operaatio maanantaille? Toivotaan, että siellä munis tai kaksi vielä odottelee. Miten sinulla yleensä on ollut, onko ollut paikoillaan munis vai jo irronnut, kun olet ollut inssissä?

Pinkkis täällä ihan tätiä ennakoivat oireet, tuttua jomottelua vatsassa ja alaselässä. Tisseissä juuri ja juuri tunnistaa arkuutta. Lämmöt hieman nousi romahduksesta, normi oviksen jälkeiselle tasolle. Kait se siitä sitten, mutta ootellaan nyt ensi viikkoon.

Mukavaa lauantai-iltaa!

Inia sinullapa onkin nyt pohtiminen.  Teki kummin vain niin löytyy sekä hyviä, että huonoja puolia. Kovasti onnea päätöksen tekoon.  :heart:

SS ja Pinkkis apteekin testissä luki, että voi näyttää raskauden jo 4 päivää ennen oletettua seuraavien kuukautisten alkamispäivää. Sen sijaan muistaakseni luin jostain, että kuukautiset, kun olis noin viikon myöhässä niin sitten vasta alkais luotettavammin näkymään se plussa, vaikka olis herkkäkin testi. ++ teille puhaltelen. :whistle: :whistle:

Pinkkis toivotaan, että saisit työpaikkasi pitää. :hug:

Murmukka taisin nyt puhua vähän suulla suuremmalla. Ei se ole kuin ihan vähän sellaista kellertävän punaista nestettä housuissa. Siis ihan muutama tippa. Mitä lie sotkua. :ashamed:

Hemppaliina täällä ei hevillä periksi anneta, se on hyvä se. Puhalletaan täti Siperian
tuuliin. :whistle:

Oivikki nyt ei ole ovistikkuja, enkä minä koskaan elämässäni ole kropastani oppinut sitä kuuntelemaan. Lampuista ei ole kokemusta, mutta olen kuullut, että olisivat hyviä esim kaamosmasennukseen. Suomessa, kun tämä pimeä aika on niin pitkä. :flower:

Mur-mur hienosti olet pudottanut. Kylläpä sinulla on itsekuria. Tsemppiä edelleen. :hug:

Mahdotontako siitä se alkaa. Onnea ensimmäiseen yrityskiertoon. :heart:

ON Minulla vasta maanantaina pitäis olla dpo 0. Laskin laskurilla kolmien edellisten kuukautisten mukaan. Taidanpa sitten siirtyä rktt listalle. On se niin kiva kokeilla aina joskus.

Hyvää viikonloppua kaikille !!!!!

Mahdotontako nyt se sitten on taas "mahdollista".. :) ..meinaan ne vaavin yritys hommelit-Onnea miunkin puolestani yritykseen!!:heart:

SS tuo "repsahdus" olikin ihan tarkkaan harkittu juttu ;) ..nyt vain täytyy kestää seuraukset kunnialla!!:D ..söin juuri lasillisen Pro feel-jugua(vähäkalorista ja tietty terveellistä )-NAM!! :p ..juu, ja nakersin pöydälle jättämääni kuivattua ruisleipää-hampaille töitä nääs..pitäiskin ostella niitä "palttoon nappeja" ne pitää vattan kunnossa, on meinaan välistä tällaista:x tuolla toiletin puolella ison hädän kanssa.. :D

Onpa miulla nyt saunan jälkeen rento fiilis, tämä se on elämää!! =)

Uudi eipä miulla sitä itsekuria paljoa ole, mutta pare edes vähän!! =)

Ihanaista ja rentoa illanjatkoa kaikille.:wave:

mur-mur

Hei vaan kaikille!

Löysintällaisen palstan ja innostuin asiasta täysin. En edes malttanut näitä kaikkia viestejä lukea, mutta sen minkä luin, vaikuttaa mukavalta.

Itselläni on kaikin puolin haastava tilanne, joten asiasta on vaikea kertoa ystäville ja täälläkin kerron vain osan tarinasta...

Tässä vain pääpiirteet tilanteestani. Olen 44-vuotias, miesystäväni jonkin vuoden vanhempi. Yhteinen vauva molempien toiveena. Aiemmat lapseni ovat syntyneet 90-luvulla. Viimeinen raskaus v.2001, joka kuitenkin päättyi kesken. Sen jälkeen ei yrityksiä, kunnes nyt. Kuparikierukan poistatin tuossa toukokuussa ja sen jälkeen 3 negat kiertoa. Nyt kuukautisten tulisi alkaa ensi viikon alussa. oireet ovat samat kuin aina ennen menkkoja, voimakkaita alavatsakipuja, rintojen arkuutta, kireyttä =) . Vaikka yrityksiä vasta näin vähän, olemme jo varanneet ajan lapsettomuuslääkärille, joka on tässä kuussa. Massiivisiin hoitoihin emme halua ryhtyä. Pari gynellä käyntiä on takana ja kaikin puolin molempien mielestä raskautuminen on mahdollista.
No, pieni paljastus tässä lopussa, mikä tekee tilanteen itselleni raskaaksi: miesystäväni haluaa lapsen joka tapauksessa eli jollei minun kanssani niin sitten jonkun toisen kanssa. Siksi jokaiset kuukautiset tuntuvat hirveiltä: nytkö hän lähtee, nytkö hänelle riitti? Että tällaista, riittääköhän tällä foorumilla tilaa vielä yhdelle 40+ -haaveilijalle?

Leena65, tervetuloa joukkoomme. Täältä saat tukea ja neuvoja, täällä naiset tietävät paljon asioista. Minä olen yrittänyt tähän asti luomuna.
En tiedä mitä sanoisin miesystäväsi vaatimuksesta, tuntuu aika rankalta.Stressiä on varmaankin sinulle aiheuttanut. Tsemppiä yrityksiin ja toivotan plussaa. :hug:

Yhteistyössä