40+ so what? (vol. 2)

Heissan taas ! :flower:

Tervetuloa mukaan tirulii ja onna pass:iin, meniköhän yhtään oikein? ;=)

Pyrstis
:sinähän meitä nyt jännityksessä pidät! :heart: :saint:

Nuusku: 2 vuotiaat ovat niin suloisen ihania, Minä itse kautenaan, Onnea rapisteluihin myös! :flower:

Matsalu
: Onnea nyt inssin jälkeen ja kovasti peukutan sinulle Plussaa ja sen puolesta! :heart: :wave:

Taikakuulle ja touhutenavallePahoittelut menkoista, mutta parempaa onnea tässä uudessa kierrossanne!! :heart: :flower:

Mari
Edelleen ihanaa odotusaikaa sinulle!! :heart: :flower:

Minulla ei ikänäkö vielä vaivaa, miehellä , vaikka on nuorempi, niin pikkaisen kyllä, mutta ei vielä laseja kuitenkaan ole, eli väsyneenä lähinnä.

Oma testaus ja kyllä ovistesti alkaakin jälleen tummua uudelleen, mutta onhan tässä vielä aikaa;=))


Kävin shoippailemassa, kun meillä alueella sähköhuolto ja kaikki sähköt alueeltamme poissa 10-12, ei sitä pimeässä viitsi olla! ;=)

Ihanat päivän jatkot vaan kaikille ja rapisteluOnnea jokaiselle! :heart: :flower: :saint:


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
tirulii, lämpimästi tervetuloa pinoon. Tällä palstalla moni käy lapsettomuushoidoissa, ja tämän viikon nega-aallon perusteella voisi varmaan sanoa, että sinne taitaisimme kuulua koko porukka. :D

Minulta ei ole koskaan FSH-arvoa mitattu, mutta otinpa ja tilasin Viljalta sellaisen vaihdevuosikotitestin, joka kai karkeasti mittaa FSH-arvoa. Testi näyttää ihan raskaustestiltä (nyyh), mutta siinä verrataan viivojen vahvuuksia. Tikkuun pissataan ensin kierron alkupäivinä ja sitten viikon päästä uudestaan. Ensimmäinen testi näytti minulla negaa, eli FSH ei sen mukaan ollut vielä koholla (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin). Testiaikana viivaa ei ilmestynyt oikeastaan ollenkaan. Vanhasta tottumuksesta piti kuitenkin kaivaa vielä testi roskiksesta, ja haamuhan siihen oli ilmestynyt! Joo naurakaa vaan mulle.

Aika heppoiselta leikiltä tuntui kyllä tuo testaus, mutta eipä se paljon maksanutkaan. Ja saapahan testailla. Olenkin jo miettinyt, mitä testailen sitten, kun lopulta annan periksi vauvatoiveiden suhteen. Huumetesteissä ei ole mitään jännitystä, eikä edes miehelle tehtävissä isyystesteissä. Sen verran tylsää elämää olen viettänyt viime vuosikymmenet.

Taikakuun pettymys tuntui täällä asti.

Pyrstötähti sanoi, että moni täällä kuumeilee yksin, vaikka on avioliitossakin. Totta. Eikä pelkästään kuumeile, vaan yksinäistä latua sivakoi muussakin elämässään, vaikka kumppani olisikin kuulomatkan päässä.
 
Plättä: Minäkin olen tuon testin joskus reilu vuosi sitten tehnyt. Sain siihen testiaikana viivan, en kylläkään vahvaa, vaan jonkinlaisen haamun. Se muistaakseni näyttää vahvan viivan jos arvo on 25. Eli se ei kerro arvosta sen kummempaa, paitsi että se ei ole yli 25 jos viiva ei ole tasavahva.
 
pyrstötähti
että sitä sitten ollaan paksuna juopoteltu illalla pullo viiniä, niinkö? :eek: mutta johonki nyt täplät katosi viime tsekkaus tuotti täpliä nolla. Mutta muistelen että pari kuukautta sitten meillä oli samalla lailla täti hukassa muutamalla muullakin? nythän on kp 33 joten mitähän tässä nyt on oikein meneillään, hajamielinen täti ei löydä tietä perille.

Palaillaampa ja tervetuloa ihanat uudet pinolaiset. Plättä, näinhän se menee elämässä :flower:
 
Kaikille uusille tervetuloa!

Soitin aamulla labraan kysellen rievun kuulumisia. Hyvää kuulemma kuului: II luokkaa, 3-soluinen. Ei muuta kuin juna alle ja hakemaan riepua kyytiin. Kun siirron aika tuli n. 1,5 tuntia puhelinsoitostani, niin kaveri oli rykäissyt itsensä 4-soluiseksi. Nyt on sitten pankkitili punaisella, riepu masussa ja PIINA alkanut.
 
Hienoa Päikki! Onnittelut rievun kyytiin saamisesta. Nyt vain otat rauhallisesti ja muistat että olet RKTT (= raskaana kunnes toisin todistetaan).

Rva Pikkumyy kiitos odotusajan toivotuksista. Vieläkään en uskalla 100% asiasta nauttia kun kokoajan on takaraivossa pieni pelko, entäs jos jotain käy.
Tuo sinun ovistestihän taas vaikuttaa vähän siltä että ensiviikolla saadaan taas jännittää peukut pystyssä, pikkumyyn ja "muumipapan" aikaan saanoksia. =)

Pyrstis: toivottavasti juomasi viini oli punkkua, jonkun uskomuksenhan mukaan se edes auttaa alkion kiinnittymistä. Tosin siinä tapauksessa allekirjoittaneen pitäisi olla joka syksyn jälkeen raskaana :LOL: . Mikään ei maistu niin hyvältä kuin lasillinen tai kaksi hyvää punkkua syksyisenä perjantai iltana, takkatulen ääressä ja oman kullan kainalossa. HUOKAUS! sitä sitten maistellaan taas ensi syksynä!
 
Päikki, onnittelut! Nyt vain sitten píinailemaan minun ja Nillanillan kanssa. Meillähän on h-hetket aivan lähekkäin. Itse saan tehdä testin kahden viikon kuluttua sunnuntaina eli 2.11. Ja arvattavasti saan piinatakin sinne asti, koska mullahan Luget pitivät ainakin viime kerralla vuodon poissa. Nyt lääkäri määräsi vielä kaksi kertaa suuremman annoksen kuin viimeksi. Vaikka varsinaisesti haaveilen kyllä siitä, että mekin päästäisiin joskus noin pitkälle eli icsi-hoitoon asti...

Pikkumyy, tuo ruusukortti on aivan ihana ja kertoo just sen, mitä yritän itselleni vakuuttaa.
 
pyrstötähti
miten ihana Päikki aattele siellä se riepu pyörittelee ihmeissään pyrstöään että jaahas tuli taas muutto! Sinähän olet nyt virallisesti kuitenkin raskaana joten onnea ja nauti siitä tunteesta että riepu kaivaa mukavan pesäkolon itselleen ja asettuu tyynestsi sinne levähtelemään alun koittelemustenjälkeen. Siellä äidin pesäkolossa on lämmintä jatkaa jakautumista ja kasvaa oikeaksi vauvaksi.

Joo punaviiniä se oli joten varmaan kiinnitty sitte kunnolla. Mä oon ihan onnellisella fiiliksellä silti en tiedä olenkohan mä tosissani seonnu kun on niin cool fiilis. Ei voi kun todeta että lääkitys on kerranki kohillan pyrstiksellä.

Täällä(kin) sataa ja lapsilla alkoi syyslomat. Paljon on joo noita ulkoharrasteita joista valita näillä keleillä. Onneksi kuitenkin on kavereita ja tekemistä riittää silti.

Kivaa on kun pinossa tapahtuu koko ajan jotakin meitä on jo niin hyvän kokoinen joukko että aina riittää jollakin jotakin säpinää vaikka nyt ainakin itsellä on peli jotenkin seis, että vaan ootellaan ja katsellaan mitä tuleman pitää, tylsää kun ei oo mitään hyviä uutisia teille olette niin ihania naisia että haluais tietysti kertoo postitiivisia ja rohkaisevi tarinoita tänne.
Viikonlopusta huolimatta pidetään pino hyvässä ryhdissä ja muistetaan uskoa ihmeisiin! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hyvä niin että sfh arvot on kohdallaan, harmi ettei kaikkien arvot ole kohdallaan :ashamed:

Eka kertaa tänään tulikin mieleen että milloinkahan sitä uskaltaisi testata? Ne vihlonnat todennäkösesti oli muniksen irtoaminen. Mulla ei tuntunut clomien syönti missään, en ainakaan huomannu...MATSALU, oi jospa olisi joku röntgenkatse ja vois kurkata lähempää mitä on tapahtunu. Mulla vilkas mielikuvitus ja se laukkaa niin että kyytiläinen on matkassa,heh. Ja tuntuu jopa niin että hajuaisti haistaa kaiken makealle..Nyt kyllä tais pompsahtaa liian korkealle pitää vähän tulla alemmaksi etti tipu liian korkealta :whistle: Pidetään peukkuja kaikille.
 
pyrstötähti
pitää vaan liitää korkeella kun se siltä tuntuu kyllä se maailma sitten tiputtaa jos on aihetta me ollaan kaikki liiankin varovaisia ettei uskalleta tuulettaa ja riemuita ennenkuin on sata prosenttia lasissa. (enkä nyt tarkoita mitään väkijuomaa heh heh)

Nuo fsh arvot kuulemma vaihteleekin kierroissa ja mullekin annettiin reseptit silloin eka kerralla kouraan että siitä sitten hedelmöittymään Väestöliittoon olin jo 46 sillon. No sitä sitten saapi miettiä teinkö oikein kun en lähtenyt minä luulen että tein. Rahat nimittäin ei ois riittänyt kuin kertakokeiluun kun kaikki (about 3500 te) piti itse maksaa.

Joka tapauksessa nyt on ainakin muutama meidän pinossa vauvanalut massussa joten onnea kaikki te ja me muuthan olemme alituiseen RKTT (raskaana kunnes toisin todistetaan) pääset nilla vähän tähän meidän salakieleen sisälle kun tulkkaan.
 
Onpas meillä nyt jännättävää, kun Päikki, Matsalu ja nillanilla ovat RKTT. :) B)
Ja pyrstiksen tilannetta ihmetellään tässä myöskin... :heart:

Sitä piti kysymäni, kun tuolta kaukaa takaa selvitin, että AinoEmilia ja ikiemo ois hommanneet myös Mulimenit, että oletteko sitä naukkailleet ja mitkäs on tuntemukset?

Minä olen naukkaillut sitä nyt tasan kuukauden. Suurimman osan ajasta kylläkin hormoneiden kanssa yhdessä ja mitään ihmeitähän se ei ole saanut aikaan. Se vain mietityttää, kun ennen viime menkkoja rinnat oli aivan tajuttoman kipeät ja nyt alkaa tulemaan samaa, että johtuisikohan siitä?
 
pyrstötähti
sitähän ihmettelen hieman itsekin kuitenkin testi on lahjomaton ei mitään toista viivaa. Toki oli sellainen hirveän ohkanen testi mutta kai se näkyis. Mutta nyt jos aletaan spekuloimaan niin äskettäin join kahvia ja meinas tulla yrjö :eek: mutta mulla on usein ennen tätiä etovia olotiloja samoin mulla on ollu yhtäkkiä hirvee hiki päällä (josta epäilen vahvasti esivaihkareita) ja vielä nyt on ällö juttu maistuu jotenki rauta suussa (??? olenkohan tulossa teräsmieheksi?) ja sitte on tietty heikotusta mutta kun mulla on tää typerä flunssa päällä niin sen piikkiin nyt laittaisin. Niin se vielä että kahvin jälkeen yrjötti ja nyt se muuttuu närästykseksi johon taas liittyy mun jatkuvat vatsavaivat muutenkin. Eli ei tässä nyt raskausoireketjua saa aikaseksi ei sitte millään. Mutta miten ois mahdollista että testi ei näyttäisi mitään jos ois muutaman päivän myöhässä, häh, eikö niihin voisi luottaa, minkähän helevetin takia me sitte niitä ylipäätään tehdäänkään, olen aivan ymmälläni kun jostakin luin että joillakin on näyttäny vasta monen viikon jälkeen ja joillakin on ollu negatesti ja sitte neuvolatesti näyttää plussaa. Olenkin jo laatimassa kuluttajasuoja-asiamiehelle kirjettä ja alan ajamaan kaikkien harhautettujen (sekä plus että miinussellaisten) joukkokannetta kaikkia testifirmoja kohtaan jotka painavat kaiken maailman höpöä pehmustetuille liuskoille, ja mikä v....u on viivan paikka (oikeesti ennen vanhaan pojat puhu hilloviivasta mutta se oli kyllä ihan muuta :saint: ) No ompa nyt tääki sitte nähty ja koettu että voi se kierto sitten vinksahtaakin syystä tai toisesta. Ehkä en juo tänään toista pulloa sitä punaviiniä ettei tartu selkärankaan saakka kiinni jos jotain olisi (sille sopiski hyvin työnimeksi sitten punkku heh heh) toivottavasti herkimmät eivät nyt vetäse herneenpalkoja nenäänsä mun hurtista huumorista jonka onneksi olen saanut takaisin sen eteerisen vaiheen jälkeen. Mutta elämme mielenkiintoisia aikoja pinossa
 
ihanaa että noin hyvin jakautunut. Eli yhden kunnon munasolun tämä raskautuminen vaati ei enempää . Peukut pystyssä.

Pyrstis. Taidat olla raskaana.... :) sellaisen kirjoituksen pistit meille luettavaksi

itselläni jo toinen kuiva päivä meneillään. Eli kuukautiset sen kun lyhenee vaikka oli tuo mukamas kemiaalinen km :headwall: Mieskin totesi eilen ilalla ettei tuo mikä normi menkka ole, ettei vaan olisi kyse valemenkoista.

Tein tänään iltapäivällä sitten testin ja heti siihen piirty viiva. Kuvasin viivan heti ja olisin linkittänyt sen tänne jos olisi voinnut. Ehkä myöhemmin mahdollista.
Joten nyt voidaan pyrstis haastaa tuo clearblue yms. oikeuteen :LOL: kun se minulle viivoja herjaamalla lykkää ja sinulle ei mitään.

mimmimamma
 
Huomenta ihanat naiset

Leijailin yöllä niin ettei nukkumisesta tahtonu tulla mittään. Unessa mittailin follikkeleita, 20mll:iä. Eilen ja koko yö tuntui että joku möykky oikealla puolella, jomotti tai sykki tasasesti. Ei näin koskaan ole tuntunu, vai enkö ole kiinittäny huomiota siihen että oviksen jälk vois tuntua joltain...Huh,huh kyllä nyt tuntuu että järki on lentäny jonnekkin ja lujaa. Päikki ja Matsalu sekä Pyrstis,onko teil mittään tuntemuksia? Tai ne jotka on jo raskautuneet muistatteko miltä tuntu ekat päivät/viikko.Tää on oikeesti kauheeta piinaa ja aina ennen mietin että eihän tossa nyt mittään ole, antaa ajan kulua rauhassa, kyl testi sit näyttää. Tais kolahtaa omaan nilkkaan..
Nyt on lähettävä hommiin ja toivottavasti ajatukset jonkin verran jättävät rauhaan, mukavaa päivää kaikille
 
Ihanaa aamua kaikki ihanasti sekaisin :hug: olevat pinolaiset :heart:
Nopsaan suorastaan vain selasin jutut viime päiviltä läpi.
Pyrstis taitaa itseäsikin jännittää ... raskaana sinä olet, usko pois. ... Hieron täällä kristallipalloani ja jonkun se näyttää olevan tukevasti raskaana. Minustakin välillä tuntuu että lume-testejä meille jaetaan tuolta apteekista. :LOL: Katsovat että jaahas.... taas yksi epätoivoinen mummoikää lähentelevä... Annetaan jotain rapisevaa matkaan. No, eikäkun oikeasti minustakin tuntuu että onkohan ne kuin luotettavia kun AINA ovat miinusta näyttäneet. Tsemppiä kuitenkin, ei tässä vielä mihinkään luovuteta. :hug:
Marille :hug: ja ihanaa odotusaikaa teidän perheeseen.

Yhdelle työkaverille syntyi ihana vauva. Taas on omatkin ajatukset vain vauvanhuuruisia... Mietin tässä että mitenköhän tämä järkipuoli vaikuttaa näihin täti tulee- ei tule asioihin... Kävin viime oviksen aikaan gynellä ja sanoi että hyvin on asiat... Siitä innostuneena touhusimme melkein kelloa katsoen että olisi simppoja liikenteessä koko H-hetken ajan .... ja vähän ennen ja jälkeenkin... Sitten ------ tuhrua VIIKON,,, ja siihen jatkoksi vuosisadan vuoto!! Kahden viikon tauko pupuiluun !! Mietin vain että mistä johtui... oliko osuutta sillä että tiesimme muniksen olevan kohdallaan ja LIIKAA ?? yritystä... Luontoäitkö tuumasi että "huilatkaa nyt hyvät immeiset vähän.." ja järjesti noin... Who knows...
Eilen sitten jo pääsimme pupuhommiin ja voitte vain arvata kuinka kiivasta se oli !! :D kuin ei oltais nähty puoleen vuoteen. Noh, nyt vain uutta ovista odottamaan ja täsmäiskua harjoittelemaan. Mehän ei tiedetä missä kunnossa isännän siimahännät ovat... ja jätämmekin tämän luontoäidin vastuulle , ainakin toistaiseksi. (aikakin taitaa loppua pian...)

Tervetuloa uudet pinolaiset. Tutustun teihin paremmin myöhemmin. sitä vähän putoaa kärryiltä kun ei ennätä joka päivä pinoilemaan.
Viikonloppu menee ylitöissä. Sunnuntaina aamuvarhaisesta iltamyöhälle. Tämä päivä onnekseni vapaa kuitenkin.

Viivoja viivoja... paksuja viivoja ja plussatuulia toivottelen. Mukavaa syyspäivää :hug:
t. AinoEmppu
 

Yhteistyössä