Huomenta ystäväiset! :heart:
Puhuttiin Pyrstiksen kanssa eilen, että noiden lääkärireissujen perään pitäisi aina olla psykologille aika, jotta saisi selvitellä sekavia ajatuksiaan. Todettiin että minulla se kallonkutistaja on ollut nyt kahtena kertana Pyrstis, eikä se edes peri vastaanotostaan mitään maksua.
Sitten siihen lääkärireissun antiin. Jotenkin minusta tuntuu, että te odotitte siltä enemmän kuin minä itse ja toivotte että minulla olisi kertoa jotain ihmeellistä. Mutta tosiasia on se, ettei minun tilanteessa kukaan voi sitä ihmettä saada aikaan, se vain voi tapahtua jos on tapahtuakseen.
Ensinnäkin ultrassa näkyi jälleen kerran ohut kohdun limakalvo ja oikealla kaksi follikkelia, joista isompi vain 5 mm. Eli munarakkulat eivät olleet kasvaneet siten kuin kierron tuossa vaiheessa pitäisi olla. Ja tälle on hyvä selitys, jota itsekin olin jo alkanut epäillä, mutta silti vähän yllätyin kun tää "jaa jaa" Mc Dreamy sen sanoa paukautti. Eli hän sanoi, ettei tuolla hormonikorvaushoidolla voi ovulaatiota tulla! Siinä kun se estrogeeni painaa alas FSH:ta niin paljon, etteivät munarakkulat kertakaikkiaan voi kasvaa normaalisti. Eli se "keino", joka hänellä oli tarjota, on se, että pidän aina välillä taukokuukauden, jolloin hänen mukaansa se ovulaatio saattaa tulla. Lisäksi sain lopulta reseptin erilaiseen hoitoon, jossa on estrogeeni laastarina ja loppukiertoon Lugesteron. Tuosta laastarista ei osannut varmaksi sanoa, estääkö se samalla tavalla oviksen kuin tabletit, koska sitä on kuulemma tutkittu niin vähän.
Joten etenen tästä niin, että syön noita "vanhoja" hormonitabuja sen progesteroniosuuden nyt, jotta saisi uuden kierron alkuun ja sitten pidän taukokuukauden.
Teille innokkaille kannustajilleni sanon sen verran, että tämä on nyt se, mihin on tyytyminen, koska tosiasia on, että ei ole olemassa mitään ihmekeinoja, eikä hoidot auta minun tapauksessani. On täysin eri asia olla normaali 40 v., kuin POF:ia (ennenaikaisia vaihdevuosia poteva). Ja on myös eri asia olla 30 v. POF:ia poteva kuin 40 v. Tämä on nimenomaan se lapsettomuuden aiheuttaja, johon olemassaolevista hoitokeinoista harvoin on mitään apua.
Mukava, että täällä pinossa monella tapahtuu; on hoitoja ym. ja jotenkin ne plussat tuntuu "väijyvän tuolla nurkan takana" vain odottaen tuloaan. :heart:
Niitä innokkaina odotellen, yhdessä tätä haaveiluaikaa eläen. :heart: :heart: