40+ so what? (vol. 2)

Meidän pikkuneidistä on kehittynyt sellainen tuholainen, että.... Asken juuri pelastin valokuva-albumin neidon kynsistä; yhden kuvan neiti oli jo saanut jyrsittyä pikkusaksillaan palaisiksi. Nyt annoin pienelle kokkikolmoselle kaalin uloimmat lehdet; neiti tekee siitä itselleen salaattia (kanit sitten saavat mutustella neidin "keitokset").

Äippä :hug:

Lähihoitajakouluuhan minä hain; vammaispuolelle. Pääsin 3.varasijalle, joten tälläkertaa en päässyt tavoitteeseen. Sinänsä tuo tulos ei ollut huono; hakijoita oli paljon. Minä olen ollut 21vuotta kotiäitinä ja perussairauksiakin on. Haen, tottakai, uudellleen. Ja sitä ennen virittelen aktiviteetteja mm. työttömien yhdistyksen ja nk. äiti lapsikerhojen avulla.

Kävin silloin pääsykoepäivänä gyniksellä; taisin siitä jo kertoakin.

Alapää on, yllättävää kyllä, ihan ok. Kohdunsuu oli kovasti korkealla, kohdun limakalvo ja munasarjat juuri niinkuin pitää. Munarakkulakin pullotti lupaavasti silloin kierron 12. päivä.
Mutta, rumasana, rumasana, emme voineet hyödyntää sitä . Mulla nimittäin vaivaa nyt silmä :headwall: Vaiva on mitä todennäköisimmin ihan vaaraton, mutta varmuuden vuoksi multa on nyt pariksi viikoksi kielletty "kaikki punnertamien ja raskaampi homma". :headwall:
Ensi kiertoon otan sitten taas ovistikut käyttöön. Lääkäri sanoi, että raskauden mahdollisuus ei ole kauhean iso. Mutta, että nolla se ei missään nimessä ole; naureskeli vaan, että teidän syliin sitten mahtuisi vielä yksi...Ja jos me päätämme, että lapsiluku on tässä niin meidän kyllä pitää sitten ottaa ehkäisy käyttöön.

No, tulihan tätä tekstiä nyt. Neiti sai sörsselinsä valmiiksi, käymme ruokkimassa pupuset ja jatkamme siivouksia.

Hyvät viikonloput kaikille.

T: iloinen kotiloinen
 
Olen käynyt päivittäin lukemassa kirjoituksia, mutta itse en ole saanut kirjoitetuksi. Ja niin vaan alkaa taas kierto kääntyä kohti loppua. Päivät kuluvat nopeasti. Sen kun muistaisi silloin, kun kuukautiset alkavat.

Emme ole miehen kanssa parhaat ystävät, mutta avioliiton pahimpia halkeamia on paikkailtu taas sen verran, että jännittämisen aihetta on ensi viikoksi. ;) Joskus kyllä tulee mieleen, että olisi paljon parempi, kun koko hiton miestä ei vauvahaaveiluun tarvittaisi ollenkaan. Jotkut asiat sitten kuitenkin palauttavat faktat mieleen. Isän tärkeyttä kaksivuotiaalle pojalle ei voi olla huomaamatta. Mies vähän röyhisteli rintaansa, kun poika moneen kertaan kuulutti, että "iskä on niin fahhfa".

Minun aktiivisuuttani avioelämän iloissa kuvaa hyvin se, että en oikein aluksi ymmärtänyt, mistä "punnertamisesta ja raskaammasta hommasta" vilmaville puhui. Itse olen ajatellut, että riittää kun olen olemassa.

Minulta jäi viime kierrossa pari oikeaa Predictoria käyttämättä, kun täti viiletti paikalle odottamattoman aikaisin. Siltä varalta, että nytkin kävisi niin, tilasin alkuviikoksi muutaman herkän liuskan. Onneksi ne tulevat aikaisintaan maanantaina, etten pääse pissimään niitä kaikkia piloille jo tänään. Testaamisen iloa minulta ei ainakaan viedä, vaikka en enää vauvaa saisikaan. Ovulaation testaamiseen en ole oikein koskaan vihkiytynyt, ja siksi otan kaiken irti kierron päivistä 20+.

Mimmimamman sijassa kyllä lakkaisin arvuuttelemasta ja hakeutuisin tarkempiin tutkimuksiin. Testituloshan on selvä. Ainoastaan nuo vajaat kuukautiset tuossa välissä sotkevat kuvaa. Silti raskaus voi olla ihan raiteillaan. Nopeastihan se on varmistettu. Täällä odotellaan kieli pitkällä, koska päästään kunnolla onnittelemaan.
 
On se kamalaa, kun työt häiritsevät palstailua... :whistle:

äippä Olen todella pahoillani pettymyksestäsi. Aika samoissa tilanteissa mennään, kun kummallakin on toiveena kakkonen ja aikalailla yhtä kauan ollaan yritetty. Olenkin seurannut tiiviisti sun tilannettasi ja toivonut, että tärppäisi. Jollakin tavalla toisen onnistuminen antaisi itsellekin uskoa tähän hommaan.

Matsalu Sun fsh-arvohan on erinomainen! Tota menoa sulla alkaa vaihtarit ehkä joskus 70-vuotissynttäreiden jälkeen.

Ovistestien kohdalla olen ymmärtänyt saman kuin mitä Matsalukin sanoi eli ensimmäisen "positiivisen" ovistuloksen jälkeen niitä ei kannattaisi enää siinä kierrossa käyttää. Jälkimmäiset tulokset eivät ole enää luotettavia.

Kysta tuolla munasarjassa tuntuu ja kipuilee aina silloin tällöin. Ei mitään tuskaista oloa, sellaista ihan siedettävää kipua. Mulla oli kysta myös viime keväänä samassa munasarjassa clomien seurauksena. Ei ilmeisesti sovi tälle naiselle mitkään ylimääräiset aineet.
 
Kiitos taas kaikille lohduttavista sanoista ja haleista. Pyrstis on täysin oikeassa sanoessaan, että sitä enemmän pettyy mitä korkeammalta putoaa. Mä aloin jo itse vähän uskoa raskauden mahdollisuuteen kun ei ollut mitään menkkoja edeltäviä oireita ja muut tuntemukset olivat niin lupaavia. Mutta en tiedä olisiko tämä nyt ollut sitä PikkuMyyn mainitsemaa alkuraskauden keskenmenoa. Vatsa on ollut todella kipeä ja olen ollut kuin puolikuollut kolme päivää. Normaalisti en saa nukuttua päivisin niin nyt en ole saanut oltua hereillä. Koko ajan on vaan tehnyt mieli olla peiton alla ja nukkunut olen todella paljon.

Plätälle toivon, että avioliiton halkeamia saisitte paikkailtua jatkossakin ja onnea testailuihin.

Päikki, se on totta, että siitä saa itsellekin toivoa kun toinen onnistuu. Mä toivon teille myös onnistumista koko sydämestäni. Onko teillä minkä ikäinen lapsi? Sitten vielä mainitsit saaneesi clomien seurauksena kystan viime keväänä. Miten se oireili ja mistä se todettiin juuri clomien aiheuttamaksi? Itse olen miettinyt tätä tämän hetkistä vatsakipuilua ja kaikkea mahdollista syytä siihen. Clomeja söin tässä kierrossa sen 2 tbl/pv ja yhtenä vaihtoehtona tämän tuskan aiheuttajaksi pidin juuri kyseisiä tabuja.
 
Päikki, muistin just, että sinä taisit mainita niistä kivuliaista kuukautisista juuri clomien aikaan. Eli jos tämä tällaista on niin pillerit lentäköön hevon kuuseen...
Tai no ehkä nyt voidaan vielä katsella tilannetta, saihan niillä sentään munia aikaiseksi =)
 
http://uk.youtube.com/watch?v=UxvNe761z2g&feature=related , ensiksi kaikille ihana laulu tarjolle!


Vilmavillelle:Onnittelut, ettäoli kolmantena varalla, jospa se paikka aukeaisi sinulle!

Itse toimin KSH:n ja avopalvelun yhteistyössä ja en päivääkään antaisi pois.
Saan oppilaan ensi viikolla, kolmeksi viikoksi, sekin tuo mukavaa väriä työhän! :heart: Minulla ollut paljon myös ulkomaalaistaustaisia opiskelijoita työharjoittelussa, kielikanta kasvanut :D

Pyrstötähti; en ole koskaan ollut lapissa ruskaaikaan kesällä kylläkin, siellä varmaan niin kaunista syksyllä, kaikkine väriloistoineen!

Matsalu: oletko varma että ovis oli jo, ettei ole vasta tulossa?


Haave3: Jännittävää piinaviikkoa sinulle!
flunssaa meinaa tulla,mutta vielä ei ole tarrannut kunnolla kiinni onneksi, työmaalla monta sairaana! :snotty:

Kirsikka_: MUkavaa testailua, kun taas aloitat,minulla ei vieläkään tullut sarvea, mutta lähestyy-lähestyy!
Annan tuon uroon tänään levätä, niin on pirtiänä huomenna!


Äippä67: Olen varma, että sinulla oli se varhainen alkuraskauden km, mutta nyt antoi toivoa, raskaaksi voit hyvin tulla!
Onko sinulla terolut tai lugesteron tukena?Plussaonnea nyt uudessa kierrossa tuhannesti sinulle!


Ihana kun viikko takana töissä!


Jalat väsynä pyöräilystä ja kävelylenkeistä! :heart:

Lopuksi vielä toinen laulu: :heart: + :heart:

http://uk.youtube.com/watch?v=pZzz6nHL8pU&feature=related

Rva Pikkumyy
 
PikkuMyy kiitos onnentoivotuksista. Minulla ei ole tukena terolutia tai lugesteronia. Ja kyllä mitä ilmeisemmin olit oikeassa, vuodon mukana on tullut nyt ihmeellisiä retaleita ja hyytymiä joillaisia ei ennen ole näkynyt. Eli ehkäpä tässä vielä toivoa on... ;)
 
Pikkumyy, oletan, että ovis ainakin yritti tulla keskiviikkona. Tiistaina testitikun viiva käväisi melkein-yhtä-vahvana kuin kontrolliviiva ja sen jälkeen viiva on haalistunut lähes näkymättömiin. Ja keskiviikkona tulivat ovislimatkin ja sen jälkeen ollut ihan vuodotonta ja kuivaa. Testaan kyllä vielä huomenaamullakin, kun noita tikkuja on varastossa ylenmäärin, mutta tuskin siinä enää mitään näkyy. Kun tavallisesti olen saanut testitikkuun kontrolliviivaa vahvemman ovisviivan, tuo epämääräinen tulos panee epäilemään, tokko ovista olikaan. Mutta parin viikon päästähän se nähdään!

Päikki, pakko myöntää, että olen ihan onnesta kikkarallaan tuon hormoniarvoni takia. Ehkä meidän lapsettomuuteemme onkin jokin ihan yksinkertainen syy, joka ratkeaa simsalabin ekassa ivf:ssä... Ainahan sitä saa toivoa. Itse olen kovasti ihmetellyt sitä, miksi tulin vasta viime keväänä raskaaksi, neljän ja puolen vuoden vilkkaan seksielämän jälkeen. Ainoa asia, minkä tiedän omassa ruumiissani muuttuneen, on se, että viime keväästä lähtien olen bongannut ovislimat melkein joka kierrossa. Silloin takavuosina kun vauvaa tosiaan yritettiin, en löytänyt niitä ikinä. Voisiko olla mahdollista, että mulla olisi yksinkertaisesti ollut väärät nesteet sisukaluissa aikaisemmin ja simpat jääneet matkalle sen takia? Ja tilanne olisi nyt jostain syystä muuttunut?

Tämä on ihan huuhaata tietysti... Lääkäri sanoi, ettei asiaa pysty mitenkään tutkimaan eikä tutkita, koska kaikki nykyiset hoidot joka tapauksessa vievät simot perille kohtuun. Mutta joskus entiseen maailmanaikaan tiedän kyllä tutkitun yhdynnän jälkeen seuraavana päivänä, löytyykö kohdusta siimahäntiä... Juuri noiden vääränlaisten limojen takia. Tiedä häntä sitten.

Kiva kun Plättäkin ilmoittautui! Olen ihan kaivannut sinua; filosofisen puoleisia kirjoituksiasi on kiva lukea.

 
heipsan! Kuulkaas, siis tein tänään testin... ensin Clearbluella, raskaustestin siis, johon tuli haalea plussa... sitten kävin vielä innoissani ostamassa Predictorin testin, siihen ei mitään!!! Siis täh!!?? Nyt vasta kuitenkin kp 27... mutta johan on. Jännitetään sitten ja katotaan mitä tapahtuu!!??
 
Ihanaa einiinvaan! varovaisia onnitteluja, Predictor on sellainen testi, ettei helpolla kuulemma näytä plussaa, ennenkuin menkkojen jo kuuluisikin alkaa, kokemusta on siitä testistä joulukuulta ja plussaa silloin näytti! :heart:

Nyt vaan kaikille mukavaa iltaa, jospa menisin miehen kainaloon! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
äippä: Testatitko kuitenkin, tiedätkö näyttikö testi jossain vaiheessa plussaa? :heart:

Itse en ole koskaan clearbluella testannut, mutta jos joskus vielä olen raskaana, voisin sitäkin koettaa! :heart: :saint:

Ihanat illanjatkot kaikille! :heart: :D

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
PikkuMyy, testasin maanantaina sillä testillä mitä marketeissa myydään, en muista nyt nimeä. Se näytti negaa mutta kuten olen aiemmin todennut niin ensimmäisessä raskaudessa jopa terveyskeskuksessa teetetty testi näytti vain haaleaa plussaa vaikka viikkoja oli jo muistaakseni kahdeksan. Eli kuulun varmaan siihen ryhmään, joilla se raskaushormoni vai mikä se on, näkyy vasta myöhemmin (ainakin virtsassa)
 
äippä Meidän lapsonen täytti kesällä 3 vuotta. Pahimpaa uhmaa tässä vietellään... Välillä mietin omaa mielenterveyttäni, että pärjäisinkö OIKEASTI kahden lapsen kanssa ilman rauhoittavia.

Olin keväällä kahdessa clomiavusteisessa inssissä. Toisen inssin follikkeliultrassa eli ns. ovisultrassa lääkäri totesi oikeassa munasarjassa ison kystan ja vasemmassa hyvän follin. Lääkäri arvioi, että kysta on clomien aiheuttama, koska oikein muutakaan muuttujaa ei ollut pelissä ja clomit kuulemma yleensä ottaen saattavat aiheuttaa kystia. Kysta oireili alavatsakipuina, vaikka en sitä ennen ovisultraa tajunnutkaan. Ei mitään hermeettisiä kipuja, vaan sellaista jomottavaa, välillä ehkä hieman repivääkin, menkka- ja ovistyyppistä kipuilua. En kiinnittänyt siihen huomiota, ajattelin, että se johtuu clomeista. No, siellä tosiaan oikeassa munasarjassa köllötti jättikysta. Kysta puhkesi sitten päivän vai kahden päästä ultrasta samaan aikaan kuin oli ovulaatio. Kipu oli aika hirveä, mutta ei onneksi kestänyt kuin n. 15 minuuttia. Lääkäri vielä tsekkasi inssiä tehdessään ultralla, että kysta oli tosiaankin puhjennut.

Mun mielestä clomit voivat aiheuttaa alavatsakipuja, vaikka ei mitään kystaa olisikaan. Älä vielä äippä heitä niitä jorpakkoon, on ne oikeasti ihan hyviä tabuja. Tietysti liian montaa kiertoa niitä ei ehkä kannata käyttää, koska joillakin voivat ohentaa limakalvoa.
 
.......tulin iloittautumaan jotta mukana vielä ollaan vaikkakin hiukan hiljaisena joukossanne olenkin ollut. Tekstejänne kyllä olen suht ahkerasti käynyt lueskelemassa vaikka en kuulumisia ole julki tuonut.

On meinaan ollut hiukan masis oloa täällä näkösällä, kun ukko ei olikeen tunnu halujaan julki tuovan. Niin et en oikeen täysin tiedä mitä hän perheen mahdollisesta kasvusta ajattelee. :headwall: :/ Ja tätä samaista tuulta on ollut havaittavissa jo tuolta km:stä lähtien jonka koimme jo lähes kolme vuotta sitten. :|
No vaan ehkäisyä ei meillä ole km:n jälkeen käytetty joten ajatus on ollut tulee os on tullakseen ja tällä ajatuksella ainakin minä edelleen tuot ukkoa yritän ainakin kerran pari kammaris yhteistyöhön houkutella. Mut kovin on kammari hiljaisena ja viileänä pysynyt tuolt ukon puolelt katsottuna.

Mut mut nyt ollaan ukon kasssa suunniteltu viettävämme viikon päästä n. vuorokausi kahden. Siis ihan tosiaan kahden ja tämän toteutamme minun pyynnöstä jotta vihdoinkin pääsen yöksi eroon lapsista. Meinaan kun viimeiksi olen ollut lasten ulottumattomissa yön n. neljä vuotta sitten. Tosi on jotta ei yhtään yötä neljään puoleen (siis koko nuorimmaisen eliniän olen yöt ollut hänen ulottuvillaan) vuoteen ole tullut vietetyksi erossa kuopuksesta.

Hmmmmmmmmmm........... nyt sitten saatattekin jo arvata mistä tullaan tuolloin mitä todennäköisimmin ukon kanssa rauhassa keskustelemaan ilman et seinillä on korvat. :whistle: :headwall: Tosin yksi harmi taitaa meillä yhteisen yön olla mukanamme. Ja se ei ole se kaikkein tervetullein harmi > nimitäin laskujeni mukaan on tätyli meitin minilomaa seuraamassa. :kieh: :kieh: :kieh: :x :x :x Niin et taitaa nuo aikuisten omat leikit jäädä tuolloin leikkimättä. Niin no tai siis onhan pienen pieni mahdollisuus kyllä et tätyli ei seuraamme sittenkään liity, mut silloin onkin sitten ajatukset ja keskustelut ehkä hiukan suunnitellusta poikkeavat. ;) :p

-touhis-

Sorry tulin pyörineeksi vain ja ainoastaan oman navan ympärillä. Mut sen ehkä jälleen minulle suonette, kun mietitte kuin tyytyväinen olen saadessani viettää edes yhden yön ukon kans oikeasti kahden. :snotty:
 
Huomenia kaikille, tämä on herännyt, palelee, odottelen , että mies heräisi ja kuumentaisi minut!


Yön aikana ei mitään erityistä raportoitavaa tullut, nukuin oikein makoisasti!


Myöhemmin lisää tekstiä..jospa menisin mieskullan lähelle vielä lämmittelemään.


Rva Pikkumyy


Mistä kaikista purkeista niitä -avuja- pitikään ottaa
 
Päikki, meidän lapsonen on myös tavallaan uhmaiässä, hän on nimittäin 11-vuotias. Eli murrosikä jo ovella kolkuttelee. Välillä revin jo muutenkin harvaa kuontaloani kun en tiedä miten kestän... Mutta sitten toisaalta tuntuu, että kun hän on niin iso jo ja kohta ei anna edes halia itseään saatikka ottaa syliin niin tekisi niin kovasti mieli uutta pienokaista.
Niistä clomeista vielä, mun pitää soittaa maanantaina gynelle uudestaan ja sitten katsotaan jatkot. En ole syönyt niitä kuin vasta sen kaksi kiertoa, joten voin vielä muutaman periaatteessa syödä. Eikö se ole suositus ettei kuutta kiertoa enempää niitä söisi?

Touhu tenava, tosi hienoa, että olette saaneet järjestettyä kahdenkeskistä aikaa miehenne kanssa. Se on hyvä saada keskusteltua välillä tosiaan siten, ettei ylimääräiset korvat kuuntele. Meillä ainakin poika kuulee uskomattoman hyvin kaikki sellaiset mitä ei pitäisi kuulla vaikka olemme puhuvinaan hiljaa. Mutta annas olla kun hänen pitäisi kuulla jotain, niin missä hiivatissa ne korvat sitten ovat? :eek: Toivottavasti saatte asioita selviksi ja sinäkin piristyt :hug:
 
Plussaonnea, einiinvaan! Ota tuo Predictor käyttöön vasta viikon päästä ja luota Clearbluehun. Minä pidän tuota sinistä testiä hyvin luotettavana. Ai mistäkö tiedän? Siitä, että siihen tullut nega on ainakin omalla kohdallani ollut täysin kiistaton. (Siis en ole löytänyt viivan varjoakaan, kun kerran en ole ollut raskaana.) Älä pilaa iloa itseltäsi turhilla epäilyksillä.
 
Huomenta tänne ja Hyvää Lauantaita :heart:
Mulla kp 36 ja raskaustestin tein eilen aamulla mutta nega tuli...tietysti kun ei voi muuta tullakaa....Mutta poissa on menkat vieläkin....en tajua kun ennen ollut niin säännölliset ja nyt näin...Miten Kanella on ollut? Onko noit hoitoja jotenkin saanut sun menkat sekasin,niin kun vielä 4kk viimesen hoidon jälken??
Mutta kaikille paljon tsemppiä!!!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

äippä67 (41)..............kp3/26-39..........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp6/28................yk2...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp9/25-43...........?...............1.yhteinen
Kirsikka68 (40)..........kp11/28-39........?...............5.
lapsellinen67 (40)......kp11/25-29........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43).....kp11/32.............yk1............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp13/29-32........y0,5v........2.
mimmimamma (46)....kp14/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)................kp14/28..............?...............4.
Matsalu (44)...............kp14/24-25.........?...............1.
Päikki (40)..................kp17/27..............y1,5v........2.
pyrstötähti (47)..........kp17/28..............yk5...........4./1.yhteinen
vilmaville (43)............kp18/28-30........y1,5v........9.
äittä-67 (40)...............kp20/28-30.......yk1............3./2.yhteinen
touhu tenava (45).......kp21/27-30.......y3v............6.
haave3 (39)................kp22/28..............?................3.
Plättä (44)...................kp22/28-30........?...............7.
AinoEmilia (43)...........kp25/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)...............kp27/28..............?...............3.
einiinvaan (41)...........kp27/28-31........?................3.
ikiemo (43).................kp58/n.23...........?................4.

babo67 (41).............kp36/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................pp3..................IVF 3.9.08....4./1. yhteinen

Kertoilkaahan kuulumisia:
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
kenzie64 (43?)............kp?/28................?...............4.
ruujakengu...................kp50/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp102/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/35 = 11,55 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 6 )




Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Pikkumyy: Kiitti kannustuksesta, eilen sit rapistelin ovistestiä ekaa kertaa tässä kierrossa eli kp 10:llä, mut ei tullut mitään, edes haamun haamua. No, tänään jatkan rapistelu harjoituksia. Viimeksikin siis sain sen hailun viivan kp 13. Meillä sai isäntä levätä viime yön, niin josko se ois terässään nyt sit illan koettaessa... :p

äippä67: näin sain minäkin ohjeistuksen clomeista, että sen 6 kiertoa vois yhtä soittoa syödä. Sit on hyvä pitää taukoa. Itse kerkesin syödä kolmessa kierrossa viime keväänä kun sit raskauduin, sit tuli se tuulimuna/keskenmeno ja nyt söin tässä kuluvassa kierrossa tauon jälkeen nyt eka kertaa taas clomia.
Tuttua meilläkin, että teinit kuulee silloin keskustelut kun ei tartteis ja sit taas kun heille ois asiaa, niin sen pauhaavan musan taakse ei tunnu kuuluvan mitään.

einiinvaan: plussa onnea sinulle seuraavaan testiin, jospa se siitä viiva vahvistuu!! ++++++ :whistle:

Ihania ruskaisia kuvia! Ihana et meillä suomessa on eri vuoden aikoja, et saa nähdä luonnon niin monet eri kasvot! Itse ainakin tykkään vähän kaikista vuodenajoista. Voi kun tulisikin väriloisteinen syksy kuulaine pakkas öineen! =) :heart:
Ja arvatkaa vain, taas rupeaa kynttilöitä kulumaan pimenevissä illoissa, niin ulkolyhdyissä, kuin täällä kotona tuikkuja poltellen. Viltin sisään vain takkatulen ääreen kääriytyä villasukat jalassa ja tuijotella vain raapshtelevaa takkaa. :heart: :heart:

Mut mukavata lauantaita kaikille tasapuolisesti ja ahkeria hetkiä kumppanienne parissa! :heart: :heart:
 
Aurinkoista syyskuun lauantaita kaikille! :)

Imuroinnin aloittamista tässä venytän vähän eteenpäin... :whistle:

Matsalu: Ihanan pieni FSH-arvo! :heart: Kohonnut FSH on varmaan se pahin painajainen, siihen kun ei mitään hoitoa ole olemassa...
Puhuit noista limoista ym. Onko sun ruokavaliossa muuttunut jokin asia, joka olisi voinut vaikuttaa siihen, että tulit raskaaksi? Olen viime aikoina sattuneesta syystä lukenut paljon elimistön hapan-emäs -tasapainosta. Emäksisempään ruokavalioon muuttaminen voi vaikuttaa. Se greippimehu happamasta maustaan huolimatta muuten on emäksistä!

Einiinvaan: Jee! Haamua pukkaa! :heart: Tosiaan se Predictor kuulemani mukaan ei kovin aikaisessa vaiheessa näytä yhtään mitään.

Plätällä taas noista testeistä ihan samanlaisia ajatuksia kuin mullakin. :hug: Siinä, että saa edes testailla, on sitä jotain. :p Mulla tosin taitaa taas lääkäri viedä testailun ilon tässä kierrossa, kun mulla on se aika ensi viikolle. Nyt ovis (tai kuviteltu sellainen) ehtii olla ennen sitä lääkäriä ja sitten se voi katsoa ja sanoa ettei sitä ollut tai että limakalvo on taas niin ohut, ettei siihen mikään voisi kiinnittyä...

mimmimamma: Onko mitään uutta tilanteeseen? Täytyyhän noihin r-testien viivoihin joku syy olla. Ne kun ei reagoi mihnkään muuhun kuin raskaushormoniin, ei esim. luteinisoivaan hormoniin oviksen aikaan. Minä kyllä menisin ehdottomasti veritestiin, jotta näkisi mistä on kyse.

Kaikille vahvoja viivoja sekä ovis- että raskautesteihin. :heart:
 
Einiinvaan, alustavat onnittelut! Kovasti pidän peukkuja, että viiva vahvistuu.

Lapsellinen, itsekin olen miettinyt tuota ruokavaliota, mutta mitään muutoksia en ole ainakaan tietoisesti tehnyt. Samaa sekaruokaa on syöty koko ajan enkä käytä mitään lisäravinteita. Greippimehua on pitänyt ostaa, mutta kun en mehujakaan yleensä juo, niin se aina unohtuu. Tiedätkö muuten sinä tai tietääkö joku muu, kertooko joku verikoearvo suoraan munasolujen laadusta?

Meillä on illalla tiedossa rapukekkerit. Muuten kiva, mutta kun en osaa syödä rapuja...

 
Matsalu: Tietääkseni mikään testi ei kerro munasolujen laadusta. Siihenhän vaikuttaa ikä tietenkin, eli vanhemmilla ne ovat huonompilaatuisia. Mutta luulisi, että ne voi olla sitä myös nuoremmilla, mutta mitään testiä siihen ei kai ole. FSH:han ei kerro laadusta, vaan määrästä. Täällä juttua tuosta munasolujen laadusta.
En minkäkän osaa syödä rapuja, kun en ole koskaan kokeillut. :LOL: Mutta ei kai se ole vaarallista, vaikkei osaakaan, koska juhlissa aina joku voi opettaa, eikä sitä katsota mitenkään "moukkamaisena" jos ei osaa. :hug:
 

Yhteistyössä