40+ so what? (vol. 2)

Heippa tänne =)
Soitin nyt kliniikalle ja sain ajan 25.9 ja siit sitt suunitellaan suraavsta kierrosta sitä passia..Tiedänhän mä et ikä painaa ja ja...mutta tuntuu vaan jotenkin paremmalta pitää ne "vauvat" siellä pakkasessa...pelkään et tulee kolmas miinus kuitenkin....
Joo täällä laihdutuskuuri päällä....sain 8 kiloa + keväällä kun oli ivf'ät ja äidin kuolema ja kaikki miinukset....samassa lukemissa olen vielä :snotty: Nyt aloitin nutrikuurin tänään.....Tupakkalakkokin aloitin mutta silti on mennyt jo 3 tänään :ashamed:
Mutta mutta....
Kanelle hirveesti peukkoja niin kun myös muille :hug:
 
Piti tulla oikein kertomaan, että kävin unessa viime yönä Matsalun luona kylässä. Oikein sympaattiselta vaikutti isäntäväki. :)

Eipä täällä muuten ihmeempiä. Esikoisen kanssa otin eilen yhteen melkein fyysisesti. Lopuksi itkettiin molemmat, ja riidasta jäi itse asiassa hyvä mieli.

Kp:t sen kuin kasvavat. Viime kerralla minusta tuntui siltä kuin olisin ollut raskaana, mutta nyt ei ole mitään sellaisia tuntemuksia. Paitsi jos nyt rupean oikein vängällä tulkitsemaan. Nyt tarvittaisiin muutamaksi päiväksi muuta ajateltavaa. Jospa kehittelisi vaikka mehevän riidan jonkun perheenjäsenen kanssa...
 
Juku, Plättä!Kiva kun kävit, vaikka en itse saanutkaan mitään havaintoa vierailustasi. Meillä taitaa todella olla aika voimakasta tämä virtuaalielämä, kun alamme jo kyläilemään. Kaikkea se piinaviikko sullakin teettää... Kai mä siinä unessa edes ennustin sulle plussaa?

Lapsellinen, lueskelin taas tuota tämän porukan vanhaa pinoa. Tuli mieleen, että oletko sinä keskustellut kenenkään kanssa sellaisesta hoidosta kuin IVM? Siinähän munasolut kerätään raakoina ja pieninä, kasvatetaan isoiksi maljalla ja sitten hedelmöitetään. Siksi kyselen, kun jossakin mainitsit, että sulla kuitenkin on ultrissa munasoluja näkynyt. Kyllä kai nyt jollain tropilla yhden limakalvon voi saada kasvamaan, niin että muniksen alustaksi riittää.

Ymmärrän kyllä, jos sinua ei hoidot huvita, mutta kun olet vielä niin nuori ja sun munikset voi olla vaikka miten hyviä...
 
Matsalu: Meitä ei huolittu siis Väestöliittoon hoitoihin mun korkean FSH:n (ottivat vielä väärään aikaan sen) vuoksi. Sanottiin, että mitään ei ole tehtävissä. Käskettiin vaan aloittaa hormonikorvaushoito ettei tule osteoporoosia.
Ei oikein innosta enää yrittää mitään, sain sen verran tylyn vastauksen kun yritin vielä sen jälkeen ottaa sinne yhteyttä. :x
Kaikenlaisia kokeiltavia keinoja toki olisi, mutta meidän pitäisi lähteä satojen kilometrien päähän muille klinikoille kerjäämään, että ottaisivat hoitoihin...

Jk: Meninkin taas lukemaan sitä sähköpostivastausta, jonka sieltä VL:stä sain. :headwall: Se on niin kauhean törkeä, että oksat pois. Alkoi sappi taas kiehua... :( :eek:
 
ei lapsellinen kannata lukea vanhoja tylyjä juttuja, paha mieli tulee. Mulla ei kyllä ole pahaa sanaa oaikallisesta VL (Tre) sanottavana. Kovin kannustavaa ja rohkaisevaa on ollut ja kaikki omat ehdotukset huomioitu ja toiveet nopeasta etenemisestä yms. Mulla ei muuten tota FSHta tms ole edes mitattu. Totes vaan että värkit kunnossa kuin nuorella tytöllä :LOL: No sano, että kyl toi ikä tietty rasite on, mut kokeilla kannattaa... Typerä tollanen suhtautuminen, mut ymmärrän ettei kehnon kohtelun jälkeen viittis... oisko edes toista lääkäriä tarjolla?

Ehkä Plättä kannattas kuitenkin jotain muuta ajankulua keksiä =) Kyllä nää piinapäivät kuluu hitaasti, mut toisaalta. Nää on mun viimeiset, joten saa mennäkin hitaasti. Oikeen ryven tässä tunteessa :p Ihana odottaa testauspäivää. Ei tietysti virallista. Nyt 10 päivää näkyy se Pregnyl plussana eli vielä ei kannata, mutta ehkä pp10 vois olla hyvä aloittaa. Kolme testiä on jo kaapissa. Ja tarpeen mukaan haen lisää, kuten sanottu, viimeset testit ;)
Jos pienikin epäilys tulis raskaana olemisesta niin varmistustestejä tarttis kans tehdä :saint: ja monta...

Hyvä babo kun sait ajan tilatuksi, ties vaikka vahingossa tulisi raskaaksi?
Tervetuloa Taikakuu :wave: , aina on tilaa yhdelle, joka...käyttää tikkuja/testejä/greippimehua/vitamiineja/miestä/ lääkäriä / mitä tahansa vippaskonstia tullakseen vielä raskaaksi...
 
Taikakuu, tere tulemast! Tämä on kiva porukka, täällä raskautuu varmasti ja jos ei raskaudu, niin ainakin on kohtuullisen hauskaa sitä odotellessa...

Lapsellinen, tiesin tuon, että olet saanut lemput Väestöliitosta. Mutta kannattaisiko ne muutamat sadat kilometrit kuitenkin ajaa hakemaan jonkun muun klinikan mielipide? En siis mitenkään halua yllyttää enkä painostaa. Siksi vain sanon, kun nyt huomaan hiukan katuvani,
että emme menneet hoitoihin noilla sinun vuosillasi. Kolmen vuoden päästä teidän ei ainakaan kannata mennä...

Toisaalta se kyllä osoittaa melkoista kypsyyttä ja aikuisuutta, että ottaa elämän sellaisena kuin se on eikä yritä mahdottomia. Tuntuu vaan aika vaikealta uskoa, ettei teitä nyt voitaisi mitenkään auttaa.
 
kane Samaa mieltä Treen VL:sta. Hienoa on ollut myös se, että mitään ei tyrkytetä tai "myydä" väkisin, vaan kaikista asioista keskustellaan ja neuvotellaan. Vaikka he tekevät sitä työkseen ja rahasta, niin kuitenkin heillä on aito halu päästä asiakkaasta eroon vauvan kanssa.

Oon niin täynnä tota hitsinpitsin kystaa. Siellä se ölli jomottaa ja tuhruttaa. Tää on vielä pahempaa kuin piinailu. Plussatkaa nyt joku, että tulee jotain iloa minunkin elämään.
 
pyrstötähti
kaikenlaista jonninjoutavaa tänään ettei ehdi pinoonkaan ennenkuin iltapäivällä mutta sitä kivempaakin oli kun huomasin että ahkerasti oli naiset päivystäneet ja kaikenlisäksi saatiin taikakuu joukkoomme, niin ihana nikki sulla!! Tervetuloa :hug: mukaan joukkoo hurjaan.

Huolestuneena lueskelin ettei myylle käy nyt yhtä ohrasesti kuin mulle tässä kierrossa että ukon kans kehräytyy niin mojova riita että ovis jää hyödyntämättä. On se kuitenkin tosi noloa tällä iällä kerjuulla olla piirakka tarjolla että kelpaisko nyt herralle mitenkään, ei sovi kyllä mun luonnolle yhtään, mieluummin oon sitte ilman.

Niin kivasti plättä ilmaisi että parisuhteen pahimpia lommoja on korjailtu sen verran että on jännättävää niin eihän sitä tiedä mitä tapahtuu koskaan, tutkimattomia on munasolujen tiet ja varsinkin aikataulut, ja sekin kauanko ne väijyy putkistossa, sehän on nyt minunki last hope tähän kiertoon että se ovis joka oli mittarissa maanantai-aamuna olisi tapahtunut vasta sitten ma-ti ja ti iltana sitten kolohunpaikkuussa olisi epätoivoinen ja sydänjuuriaan loukkaantunut siimanen löytänyt muniksen jonka omanarvontuntoa oli syvästi syrjällään. :eek: Mahtava pari joka tapauksessa, kuvastaa kyllä täysin mua ja mun ukkoa viime aikoina. Me ei vaan osata päättää kumpi saa olla marttyyri kun on tunkua rooliin!

Tänään muuten oli aamulämpö 36,8 joten ei noista lämmöistä kyllä ota pirukaan selevää musta tuntuu että ne heiluu ihan miten sattuu joten suosittelen kyllä kenzielle ovisrapisevia tilausta. Varsinkin kun on pikkuvauva ja käy töissä niin eihän siellä verstaan puolella ole hillitön meno käynnissä joten vois sitten vähän täsmäillä niitä kertoja otolliseen aikaan.

Vielä kenzien tarinasta että se oli käsittämätöntä että raskauduit lähes joka kierrossa joten tulee kyllä mieleen ettei ne voinut niin sekundalaatua olla ne sun munikset vaan siihen oli muita syitä ja tuntuisi että liekö sattumaa että lugekierrossa napsahti täysosuma. Kyllä kai ne hyytymätkin ja kaikki muukin ylimääräinen vaikuttaa varmasti kohdun tasapainoon.

lapsellinen, :hug: muistathan että mullaki oli sellainen hullu vanhus joka väitti että kun oli ovisviiva viininpunasella ettei sitä ultralla näe onko munis valmiina tai irronnu vaikka nimenomaan mulle sano toinen lääkäri että siihen jää sellainen "musta aukko" ja että se lyhistyneen oloisen keltuaisenkin näkee ultralla. Nimittäin kun ystäväni oli ekassa ultrassa ja viikkoja oli tosi vähän niin lääkäri nimenomaan sitä keltarauhasta tutki kaikkein pisimpään että mikä sen tila on jne. kun oli vielä tuplat tulossa joten kyllähän tässä on kyse lääkärin ammattitaidosta. Ällöttävää vielä tässä ukkelissa oli että laskutti 75 kertaa eikä edes hammeenhelemaa kohhautettu. Melkoista kiskontaa. Pitäs moista ukkoo kiskasta munista vuorostaan :kieh:

Tuo kuulostaa ihanan hedelmälliseltä että marjat kypsytetään maljassa ja sitte hedelmöitetään, lutuliinillahan oli oma toiminta täysin nukuksissa munasarjoissa ja silti se kohdun limakalvo estrogeenihoidoilla pystyi sen hedelmöityneen munasolun kiinnittämään ja vauvan saattamaan maailmaan. Kun lapsellisella kuitenkin vielä kypsyy muniksia koko ajan ja ne ultrallakin näkyy niin sinähän voisit ottaa virkavapaata ja mennä vaikka sinne Tartoon kuukaudeksi lomalle ja hedelmöitymään ja otat vaikka ukkelinkin mukaan. Vietätte oikein erilaisen kuherruskuukauden oisko mahdoton ajatus?

Täytyy hipsiä varmaan ruokakaupan kautta kotiin teinit on tyhjentäneet kaapit ja oottavat nokat ammollaan että joku harakka lennättää niille ruokaa nokan eteen.

Iloista työviikkoa kaikille ja hirveesti plussia kaikkii rapiseviin tv: pyrstis :heart:
 
Kiitoksia paljon kane! Joo käytän tikkuja/testejä,greippimehua olen joskus käyttänyt,vitamiinejakin olen käyttänyt (beroccaplussaa) mutta ei nyt käytössä ja ennen kaikkea käytän miestä aina välillä (ei vielä ainakaan asuta saman katon alla).. =)

Matsalu kiitoksia paljon!

Oviksen tikuttelin 30.8 lauantaina kp 15.Lakanoita pöllyytettiin kp14, kp15 aamulla ja yöllä.Kp 16 näytti negaa ovistesti illalla noin 18 jälk. Nyt vaan jännätään.. Niin ja piti vielä kysyä että onko kellään ollut nokkosihottumaa..?? Itsellä meinaa hermot mennä ihottuman kanssa.. :kieh: :kieh:
 

kopsasin saman tekstin minkä kirjoitin tuonne + 35 v
Olen joutunut tosi kovan flunssan uhriksi ja mietin lääkärille menoa sen takia. No tänään ei löytynyt työterveyshuollosta vapaita aikoja :headwall: :headwall: minua kun hevin ei sinne saada. Joten lämmintä juotavaa ja luontaiskeinot käytössä. Tunne vaan on että iskee poskionteloihin.

Viralliset plussa testit ovat sitten vielä tulematta. Välillä niitä haamuja ja sitten negoja :headwall: :headwall: joten en tajua tätä tilanetta. Tänään Heti clearbluen testauksen jälkeen selkeä leveä plussa viiva 2 min kuluttua joka sitten hävisi kun testi muttui kokonaan siniseksi :headwall: ota siitä sitten selvää.... Haamu punainen RFSu:lla ja samoin apteekin uudella testillä. Ei tässä tarvita muuta kun malttia.... niin ja joillain testeillä viiva ei jaksa kivuta tuohon plussaviivalle saakka vaan tulee tuollainen tripla viiva ennen varsinaista viivaa.

No katsotaan ajan kanssa. Kunhan ei sitten tuolle lääkekuurille joutuis noitten poskionteloiden takia.

Babo onnittelut menkoista :flower:

Pyrstis taisi olla tuo Riga missä niitä hoitoja annetaan. Pietarissa niillä myös klinikka.

Kanelle peukut pystyssä. Hyvät raskausoireet ovat juuri nuo 0 oireet....

mimmimamma, jonka edellinen teksit lensi taivaan tuulin :headwall: eikä jaksa uudestaan sepustaa juttua.
 
Heissan kaikille,hyvin selvitty työpäivästä, vaikka unta tuli kaaliin vain 3 tuntia! :headwall:

Minulle siis tuli myös lähihoitajaopiskelija alaisekseni harjoittelemaan, hyvin jaksoin opastaa ja selittää! Oli muuta ajateltavaa... :saint:

Kotiin tultuani, tulimmekin samaan aikaan mieheni kanssa, hän autolla ,minä pyörällä"kuten aina" :LOL:

Söimme ruuan ja menimme huilimaan.....aika yllätyksen mies järjesti minulle" huiliessamme" :heart: :saint:

En tiedä yhtään oviksestani koko ajan on jotain tuntemuksia, ja nyt en ole edes testannut, ehkäpä se on joku pv tai sitten ei;=))) Mutta jospa muutoin saamme asiamme rullaamaan, niin ei siinä tikkuja tarvita!! :heart: :D

Empä jaksa tällä erää muuta kuin ihanaa iltaa vaan kaikille tasapuolisesti! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Taikakuu tervetuloa meidän aikuisten joukkoon! :heart: :D
 
heips,
mä missasin nyt ton keskenmeno-ohjelman, kun vien Taimin eka kertaa jumpalle. Näin nimppareiden kunniaksi oltiin neuvolassakin. Sydänäänet terkkari kuuli hetkittäin, joten kaipa se Taimi ihan hyvin on vielä matkassa. Pissanäyte näytti hieman verta - iik ajattelin ensin. Mutta tuolla jumpassa kokosin itseni ja ajatukseni, ja huomenna kiikutan näytteen labraan ja murehdin sitten, jos jotakin tulee. Ainakin voin nyt erinomaisesti, jumppa teki tosi hyvää ja vatsakin on aivan ok.
Sain muuten hirmu kasan erilaisia oppaita ja papereita, vaikka luulen, että jo tällä kokemuksella pitäisi jo tää homma osata... mutta aina taitaa tulla uusia ohjeita.

Kiva, että uusi jäsen Taikakuu on tullut joukkoonne!

Mimmimamma: kyllä niin jännäilen puolestasi, mutta jos se Clearblue plussaa näyttää, niin eiköhän se plussa ole. Toivotaan, että flunssasi tokenee pian.

Rva Pikkumyy: voipi ollakin hyvä, että taas heitä tikut roskikseen ja menet fiiliksellä.

Kanelle täällä kanssa peukut pystyssä, kuten tietty kaikille muillekin. Tulkaa pian tuonne odottajiin jakamaan iloja ja murheita.
mimuli ja Taimi 9+5
 
Heips vaan

Pikkumyy, katsoin kans sen varhaisista keskenmenoista sen ohjelman ykköseltä. Siinä nyt ainakin niillä kahdella tais ainakin raskaus sit lopulta onnistua ja sille nuoremmalle se vauva sit lopulta syntyikin.

Puolestani myös tervetulo toivotus Taikakuulle! Heinäkuussa kans tuli itselleni 40v täyteen.

ON:Täällä tänään sain ovistestistä sellaisen haamua vahvemman viivan testiini, et liekö sit huomenna vahvempana?! Sen näkee sit. Pitänee nyt illasta koettaa päästä sujahtamaan isännän peiton alle ;)
Pientä nippailua on vasemmalla puolen alavatsalla, liekö sit ovis tuntemuksia.
Päivä meni opastaessa uutta lähihoitajaa töihinsä, samoja hommia taisi olla Pikkumyylläkin.

Hyvää yötä kaikille! :heart:
 
Kirsikka juu minullakin opiskelija 21v tänään tulee saunalle kanssani opiskelemaan;=))

Nopeasti vain kun taidan pian myöhästyä, mutta kaatosateessa polkien, motskaajohaalari päällä matka sujuu!'

Plussakasta päivää kaikille! :heart:

Näin hassua unta siinä oli kaksospojat ja päivähoitoratkaisuja mietin, tulos oli, että hoitaja tulee kotiimme 1v pojat olivat, aika hassu uni! :heart: + :heart:

Plussakasta päivää, nyt töihin!

Rva Pikkumyy :heart: :p :wave:
 
mimmimamma Flunssaa tuntuu olevan nyt kovasti liikkeellä. :snotty: Jos poskionteloita jomottaa, niin suosittelen sarvikuonon (nenähuuhtelukannu) käyttöä! Sain itse aikaisemmin lähes jokaisesta flunssasta poskiontelotulehduksen. Lääkäri suositteli sarvikuonoa (voitteko uskoa, että ihan länsimaista lääketiedettä edustava lääkäri suosittelee tällaista luonnonkeinoa?!) ja oma rakas sarvikuononi onkin pelastanut sen jälkeen mut monelta antibioottikuurilta. Hus, hus mimmimamman flunssa ja kunnon plussa tilalle!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

kenzie64 (43)............kp3/28................yk1?..........4.
äippä67 (41)..............kp6/26-39..........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp9/28................yk2...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp12/25-43.........?...............1.yhteinen
Kirsikka68 (40)..........kp14/28-39........?...............5.
lapsellinen67 (40)......kp14/25-29........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43).....kp14/32.............yk1............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp16/29-32........y0,5v........2.
mimmimamma (46)....kp17/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)................kp17/28..............?...............4.
Matsalu (44)...............kp17/24-25.........?...............1.
Päikki (40)..................kp20/27..............y1,5v........2.
pyrstötähti (47)..........kp20/28..............yk5...........4./1.yhteinen
vilmaville (43)............kp21/28-30........y1,5v........9.
äittä-67 (40)...............kp23/28-30.......yk1............3./2.yhteinen
touhu tenava (45).......kp24/27-30.......y3v............6.
Taikakuu (40)..............kp25/27-32.......?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp25/28-30........?...............7.
haave3 (39)................kp26/28..............?................3.
AinoEmilia (43)...........kp28/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)...............kp30/28..............?...............3.
ikiemo (43).................kp61/n.23...........?................4.

babo67 (41).............kp4/29-31......PAS 10/08...5./1. yhteinen
kane (43).................pp6..................IVF 3.9.08....4./1. yhteinen

Kertoilkaahan kuulumisia:
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp53/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp105/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/36 = 11,88 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 7 )




Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Mimmimammalla on hiuksia nostattava tilanne. Joku taisi jo viime viikolla suositella, että mene verikokeeseen, Hcg-arvo voisi tuoda jotain tietoa.

Mulla jäi kanssa Prisman keskenmeno-ohjelma katsomatta, mutta näkeehän sen Ylen Areenasta.

Oma napa: olen nyt parina aamuna mittaillut aamulämpöjä ns. normaalioloissa eli heti herättyä. Eilen oli 37,1 ja tänään 37,2 eli kyllä ne meikäläisen ovistasolle ovat kohonneet. Jospa sitten kuitenkin jonkinlainen ovis oli, vaikka testiviiva olikin hiukan haalea. Saa edes pikkuhitusen piinistellä ensi viikolla...
 
Mimmimamma: Mene hyvä ihminen veritestiin" :heart: Eihän tätä piinausta kukaan kestä. :LOL:

Matsalu: No aika varmaan noilla aamulämmöillä luulisi oviksen olleen ja keltarauhasen siellä hyrräävän. =) Että ei kun piinailemaan vaan. :heart: :p

Minun omat mammaksin ovistestit näyttää kauniin tasaisesti vahvenevan viivan sarjaa. Se sarja vaan on kestänyt jo selkeästi liian pitkään, joten sieltä tuskin enää mitään irtoaa. :/ Mutta minkäs teet, näillä mennään...
 
Moikka!

Olis voinut aamu alkaa vähän mukavammin.. :( Tytöllä aamulla ongelmia soittimen kanssa.. |O Minulla heti aamusta ihottuma vaivannut.. Niin oli puoli kättä taas niin tulessa,että voi perk.. :kieh: :kieh: :'( Rasvasin niin vähän helpotti.. Eilen soitin tk:seen,sain viikonpäähän ajan (16.9). Ensin kyllä ihan soittamaan pyysin sen saman lääkärin kenen luona kävin,mutta sanoi että minulla on paljon asiaa että parempi kun antaa ajan lääkärille.. Ja jatkotutkimuksista myös puhui.. Tämmöistä omaa tällä kertaa.. Anteeksi kovasti.. :ashamed:

-Taikakuu- :wave:
 

Yhteistyössä