40+ so what? (vol. 2)

Lapsellinen, kiitos linkistä, kävin lukemassa. Siellä kyllä sanottiin, että FSH kertoisi myös munisten laadusta tai siis, että kohonnut arvo voi viitata laaadun heikkenemiseen. Mutta mulla on myös itsellä se käsitys, ettei FSH varsinaisesti takaa laatua, vaan sen, että munasarjat ylipäänsä toimivat. Sulla on muuten hyviä ulkomaisia linkkejä; luin jossakin vaiheessa tuota vanhempaakin ketjua ja siellä oli myös hyvä linkki. Noilla englanninkielisillä sivuilla tuntuu olevan usein paljon tarkempaa ja perusteellisempaa tietoa kuin suomalaisilla.
 
Niin, kyllä FSH kertoo munasarjojen toimivuudesta ja munasolujen määrästä, ei niinkään laadusta. Toki jos munasoluja on vähän, niitä hyviäkin on luultavasti vähemmän...

Minä olenkin lukenut noita englanninkielisiä pitkään, kun suomalaisilla sivuilla ei ole oikeastaan yhtään mitään. Tahtoo vain olla raskasta lukea englanniksi, tuollaista erikoissanastoa vielä...

Jos oikein pikaisella lukemisella tuon laadun toteamisasian oikein ymmärsin, sitä voi kai testata vain ivf:llä, eli miten ne toimivat siinä...
 
pyrstötähti
Ja vähän vilpoista on vaikka aurinko niin kauniisti paistaakin.

Kiitos lapsellinen taas linkistä vähän hitaasti sitä tankkasin ja kyllähän se sanoma oli aika selvä kuitenkin eli että määrä ei korvaa laatua ja laatua ei oikeen yli nelikymppisillä pelasta mikään, tietysti ei kauhean rohkaiseva tieto mutta ei se tässä pinossa ole yllätyskään
:( Siksi täällä on kaikki plussat pikku ihmeitä ja jos ihan valmista syntyy niin ne on onnenkantamoisia joille on ollut määräkin tapahtua.

Ihanan onnentoivotukset einiinvanille, kyllä plussa on plussa ja täällähän on empiiristä vertailevaa kuvien tutkimista palstalla joten aika hailuilla plussa viiruilla on vauvoja tehty
rohkein mielin nyt vaan asennoidut että kaikki hyvin jatkuu ja vauva on tulossa
:heart:

joko pikkumyyllä ovis on jo piirun verran lähempänä? Eikös se niin ole että noitten tuulitärppien jälkeen voi herkästi lähteä uusi plussa mittariin, se jos mikä olisi ihanaa tähän pinoon. Nyt totisesti tarvitaan uusia plussia kaikkiin rapiseviin kun vähän ollaan siivet riipassa huonojen uutisten jälkeen. Mutta onhan meillä mimmimamman plussatestit ja nyt einiinvani jännäyksessä joten puhkutaan plussapuhuria kehiin ja tehdään se mukavin työvaihe siellä kammarin puolella, hyvää viikonlopua ja halauksia tv: pyrstis :hug:
 
Täällä vähän väsy Rva Kirjoittelee.. Meillä aika isoja ongelmia yhden murkkuikäisen kanssa..
Tuntuu, ettei mikään auta, eli apua haetaan ulkopuolelta ja vaikka lapsi ei minun biologisesti olekkaan, kannan myös huolta hänestä!


Väsyttää varmaan myös tuo "hullu" polkeminen säässä kuin säässä töihin!
No omapa on valintani!


Aamullapa olin ovela, koska tiedän, että mieheen vaikuttaa nämä ns vaikeudet aikalailla....Menin takaisin "nukkumaan" Ja kas mikäs siellä peiton alla löytyikään käteeni:
Ja ennekuin mies oli huomannutkaan olimme jo tällä asteella:
Eli piirakkaa tarjosin ja hyvin kelpasi!
suu suppuun , ei kaikkea saa paljastaa! :LOL: Niin ja ovisviiva koko ajan vahvistuu, että kyllä se joku pv se sarvikin ilmestyy, nyt iltapvllä viimeksi testasin! :heart: Valkovuoto lisääntynyt, joten kaikki hyvät merkit läsnä.
Minullahan tuo kohdun limakalvo vahvistuu aina todella hyvin, eli toivoa aina on! :saint:

Kirsikka: Täällä myös poltellaan kynttilöitä monessa paikassa!
Onnea myös sinun rapisteluihisi!!


Aloin kutomaan elämäni ensimmäisiä sormikkaita rakkaalle miehelleni:
Saa nähdä mitä tulee?? :kieh:

Babo: Mihinkäs sinunkin menkkasi ovat kadonneet, ellei plussaakaan ole! :headwall:

Plättä: Jännitystä ns piinaviikkoosi!


Äippä: 11 VUotiaan kanssa vielä on hauskaa, mutta odotappa 15vuoden ikää!
kuvainnollisesti tuntuu, että lapsi on välillä em lainen. Ei ihan kovin mukava! :heart: Jokainenhan tiedämme lasten kasvatus ei aina ole helppoa, kun kaikissa perheissä ei ole rajoja.... :headwall:

Mitä kuuluu mimmimammalle??
Astutko kyytiin einiinvaan kanssa??


Illanjatkoja tasapuolisesti kaikille!


Rva Pikkumyy :heart:
 
pyrstötähti
vähänkö nauratti kun aattelin sun ällistyttä sen peiton alta tekemäsi löydön jälkeen, ei kannata ottaa käteen ihan kaikkee mitä löytää, sen kanssa voipi joutua hetkeksi ymmälleen jos ei tiedä mikä se mahtaa olla ja sitten kun tietää mikä se oli niin onkin jo myöhäistä heittää pois :LOL: :LOL:

ja hyvä ettet kertonut yksityiskohtia ettei seriffi heittäny koko meidän pinoa roskikseen :eek: vai onko meillä täällä joku virallinen valvoja??

hulluna nuijin lihaa uuniin, aivan hillitön himo saada oikein kirskutella torahampaitaan lihan kimpussa, siis ihan loppuun saakka syötävän :saint: ja olen onnistunut tekemällä lauantain töitä väistelemään viikkosiivousta joka sitten kolkuttelee ovella huomenna. Viime lauantaina urakoin niin hyvin että nyt ei olekaan ihan maanjäristyksen näköistä.

Ja myöntää täytyy että pari siideria tarttui mukaani kauppareissulla, ja iltapäivälehden kera ajattelin ne nautiskella kun odottelen lihaksiani uunista lautaselle. Ihan siedettävä ja rauhallinen olo hirveän menoviikon jälkeen. Pikkuisen on turpea olo kun tossa laskeskelin että olen syönyt viime viikolla 6 ravintola-ateriaa, 4 iltapäiväpullakahvit, ja kaksi ylenpalttisen runsasta buffet-aamiaista hotellissa. Mutta yritän sitkeästi vaihtaa miitingeissä pullat hedelmiin, aina ranskalaiset pelkkiin juureksiin, ja syön buffeteissa alkusalaatteja niin paljon ettei kermaiset kastikkeet ja öljyisät paistokset enää mahdu nassuun. Mutta jos sattuu juustotarjotin, punaviini tai kuten viimeksi laihduttajan painajainen, kuohuviiniä ja cocktailpaloja niin on siinä hirveä tahdojen kamppailu. Mutta kävin vaakalla enkä ollut onneksi lihonut mutta en kyllä yhtään laihtunutkaan,joten huono viikko siinä mielessä kun olen yrittänyt kiloa ja viikko tavoitella, nyt on painoindeksi 26 ja olen minä kyllä pyöreämmän näköinen kuin tuo nro osoittaa :ashamed:

Tämmöstä nyt ja eiköhän reilun viikon päästä päästäisi tädin kylään, nimittäin jos se pitää paikkaansa että oviksen mukaan se kierto menee eikä menkkojen niin jo reilun viikon päästä seuravana maanantaina olisi odotettavissa. Paitsi jos liityn tähän thk eli tädinhukanneidenkerhoon.

Vaikka niin kiva olisi nyt käyttää omaa termiäni rktt niin ei se nyt taida onnistua, ettei ihan kokisi inflaatiota hyvä termi :D

Iloista iltaa kaikille upeille leideille :heart: :heart: tv:pyrstis
 
Ihana löytö ollut pikkumyyllä aamulla. :LOL: :heart:
Minä en löytänyt mitään kun ukkokin häipyi jo aikaisin aamulla, enkä minä muutenkaan mitään aamuisin ole huomaavinaankaan... :LOL: :LOL: ´
Thk -kerho ei ole mitään hauskaa, kun aika vaan kuluu eikä mitään tapahdu. Siksipä suosittelenkin lääkärireissua kaikille, jotka siihen joutuu. Siihen kun on lääkkeet kuitenkin olemassa, joilla sen saa takaisin.
 
Heippa!


Juu kyllä täällä valvoja on , joka poistaa epäsoveliaita tekstejä! :LOL: Hymyilytti tuo kun pyrstiksellä on Lihakset uunissa! :LOL: :D

Niin ja asiaan: Tein raskaustestin, tulos ihan valkoinen , eli ei yhtään sitä hormonia ole enää veressä, eli voin nautinnolla ovista jo odotella!
Onneksi mieskin taitaa olla juonessa mukana! :LOL:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Sormikkaat edistyy kovaa vauhtia, peukaloaukon jo sain tehtyä! :LOL:
 
Huomenta !
Mun menkat alkoivat vihdoin eilen illalla,et oliko nyt sitt eilen jo kp 1?...Ihan hirveesti väsyttää vieläkin vaikka heräsin yhdeksältä vasta ja menin jo yhentoista aikaan nukkumaan.
Tsempit kaikille!!
 
Ihanan rauhallista..muu perhe poissa ja saan nauttia tästä ajasta nyt ihan sitten yksikseni iltapäivän!Tekemistä olisi vaikka muille jakaa,mutta täällä sitä sitten istun vaan koneen ääressä ja haaveilen siitä kolmannesta lapsosesta..Vaikka tosiaan toiveet korkealla perheenlisäyksestä niin sitä omaakin aikaa on tosi ihana saada välillä..Voi että täällä Etelä-Pohjanmaalla on ihana aurinkoinen sää,tosin ei mikään lämmin!
 
pyrstötähti
ja terkut kävelyretkeltä jonka seurauksena hirveä koipisärky tais iskias puraista kuten usein syksyllä minulle käy.

Meilläkin täällä olisi tekemistä ja pyykkikoneen sain ladatuksi empä juuri muuta. Ja tietty syödä on pitänyt taas hillo-croissantinkin pätkin menemään vaikka ei yhtään tarttenu mutta tuli makean himo lenkin jälkeen :ashamed:

On: kierto on jatkunut kummallisena on nytkin kummallisia nippailuja alakerrassa ja eilenkin aivan ällöä kiskontaa joten varmaan voi olla täti käynnistämässä moottoreitaan että viikon päästä alkaa rymistä. Viimeksi oli aivan hirveän runsaita isoja klontteja (yök) tuloksena en tiedä mitä ihmettä sieltä oikein tulikin, kiinteitä ihan kuin maksankappaleita (yök yök) aika suuria joten kyllä se enteilee juuri vaihkarijuttuja kun vuodot muuttuu runsaaksi ja se limakalvon kasvo on hyperiä siinähän tulee sellainen estrogeenipiikki ennenkuin vaihkarit alkaa ja se limakalvon kasvu on oikein terhakkata joten sitä sitten vuotaakin runsaammin. Mutta hyvä asia on se että se on normaalia ja kuuluu tähän vaiheeseen eikä se ole sairaus.

Odotan kyllä rentoa tulevaa viikonloppua ja todellista luontopläjäystä tähän urbaaniin elämänmenoon. Kyllähän me ollaan onnekkaita täällä Suomessa kun meillä on olemassa ihan oikeita erämaita ja ei ne kaikki ole sikaturisteja onneksi täynnä, vain isot laskettelukeskusten tunturihotellit on pilattu firmojen luottokorteilla juhlivilla pellelaumoilla mutta kun pukkaa sukset ladulle niin 5 minuutin kuluttua on hiljaista ja voi hengittää vapaasti. No tässä tätä luonto-ohjelmaa jo tulikin. Iloista päivää kaikille, tv: pyrstis :heart:
 
...ja todellakin Pyrstis, upeita erämaa-alueita löytyy onneksi vielä ja huikaisevan kaunista ja rauhallista tulee varmaankin luontoretkelläsi olemaan. Minä olen mennyt Ruotsin puolelle vuosia harrastamaan luontoretkeilyä ja sielunmaisemat ovat vähän karuhkoja ja arktisia, Fär-saaret ja Islanti ovat olleet elämyksiä ja haaveissa Jäämeren kierros ja Huippuvuoret....Niin vauhdilla muuttuu nämä arktisetkin maisemat, että toivottavasti ei kaikki ole jo sulanutta, kun matkat toteutuu.
Me tulimme eilen takaisin Pohjanmaalta lapsuudenkaupungistani ja Mitjalla oli siellä söpöä tyttöseuraa kahden serkkutytön muodossa. Mitja on välimuoto el toinen tyttö on vuoden vanhempi ja toinen parin kuukauden ikäinen ja nimijuhlia vietimme ja upean nimen tyttö sai.
Nyt poika pärisyttelee isin sylissä tuhdin aterian jälkeen...
Minulla nyt siis kp1 eli sen voi merkitä listoille, mutta luulen, että vielä tässä kierrossa emme aloita yritystä...saa nähdä. Oikein kateellisena luen miten kiihkeätä elämää mm. Pikkumyyllä on, meillä on vähän hiljaisempaa Mitjan syntymän jälkeen!
Päivityksiin voi lisäillä ikänikin eli 43v, marraskuussa sitten vuoden enemmän. Sen verran olen nyt varustautunut, että lugesteronia on varastossa...En ole koskaan vitamiineja säännöllisesti syönyt enkä muutenkaan ole mikään terveyden perikuva, hyvän ruuan ystävä! Mitenkään en jaksa painoa tarkkailla, painoindeksin laskin eli oli 24. Nyt kuitenkin olen tälla palstalla inspiroitunut ja täytyy varmaankin hankkia vehnänalkioöljyä ja greippimehua, jota olen kyllä muutenkin aina rakastanut. Ajattelin kysyä vielä oviksen mittailuista...eikö sitä voi ihan kuumemittarilla mittailla ja oviksen aikana tai jälkeenkö lämpö kohoaa ja sitten laskee taas....? Jos kierto on säännöllinen niin tuleeko teillä ovis aina samoihin aikoihin?
Jännitän täällä kovasti nyt taustalla monen monen puolesta ja joka ilta on tullut tavaksi lukea kuulumisia! Jotenkin toivon, että oma esimerkkini ei masentaisi, kun tosiaan meille osui niin monta keskenmenoa kohdalle! Pikemminkin toivon, että se voisi toimia innostavakin esimerkkinä eli todellakin toivottomankin kuuloisessa tilanteessa toivoa voi olla ja sinnikäs yrittäminen voi todellakin tuottaa tuloksen!
Meille ei kohdalla osunut kyllä kovinkaan kannustavia lääkäreitä valitettavasti, kun viimein seitsemän keskenmenon jälkeen menimme tutkimuksiin. Väestöliiton lääkäri ei suostunut tutkimaan meitä vaan sanoi hyvinkin suoraan, ettei näe sitä tilanteessamme tarpeelliseksi. Muistan romahtaneeni aivan täysin tämän lääkärin asenteen takia, niin paljon odotuksia oli ladattu tähän käyntiin. Menimme sitten vielä yksityiselle ja tutkitutimme itsemme ja todellakin olimme valmiita kaikkiin mahdollisiin hoitoihin ja adoptioonkin. Ihania lääkäreitä ei osunut kohdalle ja ne ovat aika kullanarvoisia, onneksi meillä on nyt fantastinen neuvolan täti ja juuri ennen hoitojen aloittamista Mitja sitten saikin alkunsa.
Kyllä minä iloitsin myös omista FSH-arvoista ja kaikki oli oikein hyvin....Arvoitukseksi on todellakin jäänyt, että olivatko kaikkien seitsemän keskenmenon syynä vanhat munikset, kun ensimmäisen luge-kokeilun jälkeen loppui keskenmenojen sarja? Minulla oli myös vertavuotava hematooma kohdussa, joten olisiko sekin aiheuttanut keskenmenoja...Ovatko näin monet keskenmenot tässäkään ikäluokassa ihan tavallisia? Näitä vähän pohdiskelen omanapaisesti ennen toista yritystä...ja varmasti ymmärrätte epäröintini!
Plussatuulia ja onnentoivotuksia kaikille!
 
.......veilä ennenkuin manen maata ja matkaan unisaarille.

:D :D :D Vaan eipäs sentään anneta kaikkea iloa vain Pikku myylle noiden aamun löytöjen suhteen.
Meinaan vaan jotta täällä on sitten toinen mamma joka aamutuimaan teki paiton alta "löydön" pikku kätösillään. :LOL: :LOL: :LOL: :heart: :heart: :heart:
Mut jätetäämpä meitinkin salaisuudet salaisuuksiksi. :heart: :whistle: Jotta ei valvojat suutu.

Jaahas täällä on ollut jotenkin outoa väsymystä ilmassa koko viikonlopun ajan ja jo perjantai-iltana totesi tuo neitini 15v: : "Jotta olis huomenna jo maanantai" :headwall: :headwall: :headwall:
Eilikkä on tainnut hänkin kouluumme tykästyä. :D Ja huomannut jotta viikot vierähtävät vauhdilla opiskelun myötä. Hmmmmm......ja näin viikonloppuisin sitten laiskuus iskee eikä jaksais olla kotosalla. :LOL: :LOL: :LOL:
Niin et kyllä me taidetaan neitini kanssa olla outoja opiskelijoita, kun perjantaina jo toivotaan maanantai aamun koittavan. :p

Vaan juu arvatkaas mitä tulin tässä yhtenä päivänä miettineeksi. :headwall:
No, tietty sitä et mitäs jos nyt on tärpännyt niin kuin käy opintojeni, kun ensi keväänä toukokuussa pitäisi minun opinnoistani valmistua ja siitä sitten jatkaa mahdollisimman pian työelämään mukaan. Niin siis jos tärppi satuis käymään niin la osuis laskujeni mukaan toukokuulle. Jotenka silloin kyllä sitten valmistumiseni viivästyisi, kun enhän minä nyt sentään viimeisilläni voi lähteä suorittamaan viimeistä tutkointosuoritusta, sosiaali ja terveysalan sellaista. :headwall: :p :/ Siis ihan oikeasti pitäisi pystyä kääntämään ja vääntämään asiakkaita suuntaan jos toiseen ja viel taipumaan mitä kummallisimpiin työskentelyasentoihin. :headwall:
Mut mut toisaalt turhaa taidan tuot valmistumistani mietiskellä, kun jäi nuo kammari puuhat jokseenkin hiljaiselle tasolle tuol kierron puolivälin tienoolla. :(

Vaan juu nyt lopetan nämä oma napaiset pohdiskeluni ja siirryn nukkumaan, jotta huomen aamulla sittten pirteänä olen opintoja ni jatkamassa.

:wave: -touhis- :wave:
 
Heissan :flower:

Minä vähän myöhään liikkellä....Kenzie ovis menee silleen , että kun menkat alkaa lämmöt tippuvat esim minulla noin 35,8 ja kun ovis lähenee ja on juuri paikalla lämpö putoaa vielä esim minulla 35,4 asteeseen, ollen siinä paikkeilla jonkin aikaa ja kun ovis on mennyt, lämpö pomppaa 36,2-36,4 aamuisn ja jopa enemmänkin, pysyen siinä aina aamuisin siihen asti kunnes taas menkat alkaa tai sitten raskaus! Raskauden alussa lämmöt pysyvät ylhäällä.


Täällä meillä riitaa miehen tyttären touhujen vuoksi ja tänään ainakaan sänky ei ole lämmennyt, jopa niin, että mies suuttui minulle kun "vonkaan" ja minäpä avasin siitä hyvästä sanaisen arkkuni aika kovaäänisestikin itkun kera! Ja lähdin makkarista pois, olkoon siellä yksinään, kun ei kerran anna! :headwall: :ashamed: :snotty:

Touhikselle : Mukavaa alkavaa kouluviikkoa! :heart:

Heissan taas kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Voi sua Pikku Myy :hug:

Kaikille tsempit !! Minä soitan tänään Fertinovalle ja keskustelen siit passista,jospa ensi kiertoon sitä yrittäis..Pelottaa vaa et sekään ei onnistuu....Parempi mieli jotenkin kun ovat siellä pakkasessa...Tupakat taas pois ja kilojakin,kuukausi aikaa noin...
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

kenzie64 (43)............kp2/28................yk1?..........4.
äippä67 (41)..............kp5/26-39..........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp8/28................yk2...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp11/25-43.........?...............1.yhteinen
Kirsikka68 (40)..........kp13/28-39........?...............5.
lapsellinen67 (40)......kp13/25-29........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43).....kp13/32.............yk1............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp15/29-32........y0,5v........2.
mimmimamma (46)....kp16/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)................kp16/28..............?...............4.
Matsalu (44)...............kp16/24-25.........?...............1.
Päikki (40)..................kp19/27..............y1,5v........2.
pyrstötähti (47)..........kp19/28..............yk5...........4./1.yhteinen
vilmaville (43)............kp20/28-30........y1,5v........9.
äittä-67 (40)...............kp22/28-30.......yk1............3./2.yhteinen
touhu tenava (45).......kp23/27-30.......y3v............6.
Taikakuu (40)..............kp24/27-32.......?................2./1.yhteinen
haave3 (39)................kp24/28..............?................3.
Plättä (44)...................kp24/28-30........?...............7.
AinoEmilia (43)...........kp27/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)...............kp29/28..............?...............3.
einiinvaan (41)...........kp29/28-31........?................3.
ikiemo (43).................kp60/n.23...........?................4.

babo67 (41).............kp3/29-31......PAS 10/08...5./1. yhteinen
kane (43).................pp5..................IVF 3.9.08....4./1. yhteinen

Kertoilkaahan kuulumisia:
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp52/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp104/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/36 = 11,88 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 7 )




Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenta, naiset! Viikonloppu taas vietetty. Lauantai-ilta ja -yö meni kavereiden kanssa suoraan sanoen ryypätessä ja sunnuntai siitä toipuessa. Ei mene hyvin mullakaan. Vanha kroppa ei kestä enää tällaista rällästämista ja valvomista, vieläkin on olo ihan nuutunut.

Joo, Myy, meilläkin on joskus käynyt niin, että kun olen anellut seksiä, mies ei ole kehdannut/halunnut sanoa, että ei jaksa ja siitä on sitten tullut sanomista puolin ja toisin. Mutta kyllä se puhumalla selviää.

Kenzie, lämmöt menevät juuri noin kuin Myy kertoi. Mutta se taso, millä itse kukin liikkuu, voi olla ihan erilainen. Mulla esim. oviksen jälkeen lämmöt nousee yli 37. Siks toisekseen oviksen ennakoiminen lämpöjä mittaamalla on tosi vaikeaa, koska siinä vaiheessa tapahtuva
notkahdus lämpökäyrässä voi olla tosi pieni. Luotettavan tuloksen saaminen vaatisi pitkää seurantaa ja sitä, että mittaisi aina samaan aikaan ja samoissa olosuhteissa. Jos haluat etukäteen tietää, milloin ovis on tulossa, ovulaatiotikut ovat varmasti helpompi ja hermoja säästä keino.

Babo, minun kanssa on pakko alkaa laihtua. Söin kesän aikan keskenmenon jälkeen suruuni ja nyt on vaaka huimissa lukemissa. Eli saat seuraa!
 
Huomenta! :)

Babo: Hienoa, että sait menkkasi "takaisin". Ei muuta kuin reippaasti yritykseen, ei ne siellä pakkasessa auta mitään. :hug:

Tuosta lämmöllä oviksen bongaamisesta. Minusta se on aika "epätieteellinen" keino ja ennemminkin sillä näkee lämmön noususta vasta jälkikäteen, että ovis on ollut. Suosittelen kaikesta huolimatta ovistestejä.

Kaikesta huolimatta johtuu siitä, että mulla teki ovistestit "oudon tempun". :eek: Olen siis testaillut kp7:sta asti Mammaksin testeillä, jotka eivät olleen perjantaihin (kp10) mennessä juuri tummentuneet. Lauantaiaamuna tein sitten Fertestin, joka näyttikin tasavahvaa, lähes jopa vahvempaa viivaa!! Mammaksin testi taas ei vahvistunut juuri la eikä su ja Fertest taas haaleni hieman su ja tänä aamuna! Perjantai-iltana nukkumaan mennessä tuntui sellaista ovismaista kipua. Lauantaina lämpö oli noussut 37,1 ja eilen laski 36,8:aan (vähän epävarma mittaus)! Olen aivan pihalla kuin lumiukko! :headwall:
No, sen voi sanoa, että jos ovis oli perjantai-iltana, se meni kyllä ohi totaalisesti! Tosin, mullahan ei välttämättä ole ovista ollenkaan... :(

Mikäs tilanne meidän "haamujengiläisillä"; mimmimamma ja einiinvaan? :heart:
 
Lapsellinen, muistelen sinun joskus sanoneen, että lääkäri pystyy ultrassa näkemään keltarauhasen eli toteamaan, onko ovis ollut. Tiedätkö, kuinka pitkään keltarauhanen on näkyvissä? Olen menossa lääkäriin tulevalla viikolla kp 19 ja pohdin, mahtaako gyne silloin nähdä, oliko tässä kierrossa ovis vai ei...

Missä Mimmimamman ja Einiinvaan lisäksi luuraa Kane? Kuulumisia kaivataan!
 
Ei tässä nyt mitenkään erityisesti piileskellä. Oli kiire vkl eli oltiin miehen kanssa kaksin ja vietettiin laatuaikaa, niitä sensuurijuttuja ja kaikin tavoin ihanaa yhdessä oloa ja hemmottelua. Ihan kotosalla, mut aurinko paisto ja pihatyöt eteni ja illalla sauna ja lasi kuoharia... Nam täydellinen viikonloppu takana :heart:

Babo, Samaa mieltä lapsellisen kanssa, ei ne solut pakkasessa auta, ja toisaalta tuota ikää meille kaikille tulee koko ajan. Minäkin muuten tuota aika yleistä -64 laadukasta vuosikertaa.. Taisit joskus kysellä hoitojen vaikutusta kuukautisten yhteydestä. Mulla ei kyllä oikeestaan mitenkään ole vaikuttanut. Luget ei riitä pitämään poissa ja aina alkaa juurikin sillon kun pitäskin (tai tavallaan ei pitäs alkaa jos ois raskaana). Tietty tähän tuli tämä haikeus, että täsä tää sit on...loppufinis toiveille.

Tai kai tässä vielä on muutama toivepäivä. Ei kyllä mitään oireentapaistakaan. Tai eilen närästi, mutta voi olla, että pitsa, jossa mm jalopenoa ja valkosipulia vois olla selitys... Josta tuli mieleen, että aloitettiin tänään terveemmät elintavat kesän jäljiltä. Eli tollaset alkoholi, sipsit, pullat karkit yms välttämätön pois. Jos sattuisin oleen raskaana, niin mulla on tuo diabetes sukurasiteena (siis ei ainakaan vielä ole puhjennut tai ollut ongelmia täs asiassa) ja ikärasite, joten pakko on tarkkailla ylen rasvaisten ja sokeristen syöntiä, ja alkoholi luonnollisesti pois. Jos en ole raskaana, niin on noita kesäkiloja kans ja muutama jo viime talvelta ja kesältä ja pari edelliseltä :LOL: eli hukkaan ei mene missään mielessä. Joten liityn siihen seuraan..

Kaipailen kanssa noiden haamuilijoiden kuulumisia, plussat sopis tähän upeaan syksypäivään, ikävä olla töissä lasin väärällä puolella tälläsenä päivänä.

Eli pp5 rktt ja ainakin 9 päivää vielä, oireet kuitenkin 0
 
Kyllä odottavan aika on pitkä, ja sulla Kane varmaan vielä pitempi kuin muilla. Toivotaan, toivotaan, toivotaa-a-aan, kuten Päivi Paunu aikanaan lauloi... Tuntemuksesi kiinnostavat, paitsi myötätunnosta, myös itsekkäistä syistä: mullahan on sama edessä seuraavista menkoista.

Lapsellinen, kiitos tiedosta. Eipä tuolla nyt varsinaisesti väliä ole, mutta kiinnostaisi, kun ne ovistikun viivat jäivät tässä kierrossa vähän vajaiksi.

Juu, minä kanssa terveyskuurille. Yleensä en tuon viinan kanssa paljon läträä, miten lienee lauantaina karannut tilanne käsistä. Sitä mahdollista raskauttakin ajattelin vasta jälkikäteen sunnuntaina, mutta eipä tuo olisi ehtinyt lauantaihin mennessä edes kiinnittyä, joten tuskin siitä mitään huolta on. Enkä nyt muutenkaan oikein usko raskaana olevani... Mutta painoa on pakko saada alas, edellisen talven vaatteet eivät enää mahdu!
 
Moi!

Mites olisi jos minäkin tulisin välillä kertomaan kuulumisia tuolta yli 35-v kuumeilijoitten puolelta kun nyt se 40-kympin maaginen raja tuli lauantaina täyteen.. Ennestään minulla on 15-vuotias tyttö.. Ei kylläkään tämän nykysen miehen kanssa ole yhtään lasta.. Kovasti yritetty,mutta vaikeaa näyttää olevan.. Miesystävällä on myös lapsi (poika 22v). Tällaista näin aluksi..

-Taikakuu- :wave:
 
Tervetuloa Taikakuu! :flower: Alakko nää meijän kanssa ihan vakituiseen? Lissäänkö sinut listalle? :)

Kanella on kyllä kauheata piinausta. Minä varmaan vastaavassa tilanteessa alkaisin testaileen hysteerisenä paaaljon ennen aikojaan. Mutta sä oletkin paljon sitkeämpi. Koetahan sinnitellä... :hug: :heart:
 

Yhteistyössä