40+ so what? (vol. 2)

pyrstötähti
onnea kenzie ja miten kiva oli lukea kirjoituksesi pitkästä aikaa taas. Tulin juuri siinä vaiheessa kuumeilijoihin kun mitja-poika alkoi olla loppusuoralla ja jännäsin kovasti viimeisiä aikoja. :hug:

Ikiemolle vielä ekstrahalaus oviksen bongauksesta kyllä se ovis jos jos ruudussa niin näkyy, joten armotonta menoa sitten vaan, dippa daa dippa daa :D

Ja taas pitää lähtee maailman tuuliin aamulla anivarhain. Kyllä se nykymaailman meininki vie mehut keski-ikäisestä naisesta välillä, tämä valtava kehitys tiedon valtatiellä ja kaikki uusi markkinointitapa mitä netti tuo tullessaan,puhumattakaan miten pitää olla kaiken aikaa kaikkien kanssa kaikkialla, koko ajan pitää tietää mitä ihmiset maailmalla parhaillaan tekevät ja huh huh. Ja ei auta vaikka tietäisit kuinka paljon häviät aina sille joka nopeimmin oppii uutta ja kaikki uusi mitä tänään asennetaan kovalevyllesi on jo valmiiksi vanhaa kun seuraavana aamuna aurinko nousee. Olen ajatellut että ryhtyisinkö ihan käsityöläiseksi tai peräti kalastajaksi mutta eikö ne kalatkin tähystetä luotaimilla nykyään ja käsityöläisetkinkin kaiken tykötarpeen tilaavat kätevästi netistä, että se niistä perinteistä.

No tämä on kuumeilu palsta ei voivottelusellainen, joten muistetaan pääasia, kovaa pöllyytystä täkkien alle ja johan alkaa navat madameilla nousemaan jouluun mennessä :heart: iloisia aikoja kaikille toivottaa pyrstis B)
 
ja aivan ihana suloinen poika teillä. Tulee vauvakuume tollaisesta kuvasta...

Pitää raportoida, kun äsken ulkoilutin koiria ja vastaan tuli poikakoiran verivihollinen nr 1. niin vetäminen oli niin kovaa että alavatsaa rupesi juilimaan. En ennen tiennyt tuon sanan merkitystä, mutta muuksi sitä en pysty kuvaamaan. Toinen vaihtoehto oli samanaikainen ovis molemmista munasarjoista. Toisalta tunne oli kylläkin tuttu ennen aikainen supistus,joten oli pakko ottaa konjakkihörppy kun pääsin kotiin. JA oikeasti se laukaisi tilanteen tällä kertaa....

Kaikkissa raskauksissa konjakki on ollut ystäväni, ilman sitä en olisi maailmaan niitä kahta viimeistä lasta saannut. Lääkärin määrämä pieni 1-2 cl hörppy auttoi silloin niihin älyttömiin supistuksiin joita oli viikosta 10 lähtien. Eipä sitä konjakin lipittelyä raskauden aikana ole ikinä huomannut noitten lapsien kehityksessä.

Mutta oikeasti pelästyin hetkistäistä alavatsa tunnetta ja kipua, oli pakko purkautua jonnekin.

mimmimamma
 
Mimmimamma_:
Niin tutun kuuloista tuo sinun kuvaamasi "repäisykipu" Onnittelen ihanasta yllätysraskauden alustasi!! :heart: :flower: Ihana asia, et voi olla muuta kuin raskaana, sano minun sanoneen! :saint: Ihanaa pvää kaikille!
:heart: Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
eli mulle voi laittaa kp6 tänään. Tosin en ole vieläkään varma onko nämä menkat vai mitkä nämä ovat. Mutta katsellaan, nyt kuitenkin merkataan noin.

En ole nähnyt Mimmimamman kuvaa testistä, mutta oireet viittaavat vahvasti plussaan ! :flower: Mutta taikauskoisena ihmisenä onnittelen vasta, kun sinä itse ilmoitat, että olet raskaana :)

Kiire !

Plussat vielä :whistle: ++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Heippa! Mulla on kp 24 menossa taas... peitonpöllytysrintamalla on nyt ollut hieman vilkkaampaa, joten katsotaan miten käy ei kai tässä liikoja kannata toivoa. Ja nyt on iskenyt vallan kauhia koirakuumekin!!! Pikkuista karvajalkaa tekis mieli niin hirmusti ja lapsetkin tykkäis. Isäntää vielä pitää puhua ympäri tämänkin asian tiimoilta... :kieh:
Reipasta syksyn alkua kaikille, tsemppiä ja plussia,plussia...
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni-07 (44) ............kp3/28................yk2...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp6/25-43...........?...............1.yhteinen
Kirsikka68 (40)..........kp8/28-39..........?...............5.
lapsellinen67 (40)......kp8/25-29..........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43).....kp8/32...............yk1............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp10/29-32........y0,5v........2.
mimmimamma (46)....kp11/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)................kp11/28..............?...............4.
Matsalu (44)...............kp11/24-25.........?...............1.
Päikki (40)..................kp14/27..............y1,5v........2.
pyrstötähti (47)..........kp14/28..............yk5...........4./1.yhteinen
vilmaville (43)............kp15/28-30........y1,5v........9.
äittä-67 (40)...............kp17/28-30.......yk1............3./2.yhteinen
touhu tenava (45).......kp18/27-30.......y3v............6.
haave3 (39)................kp19/28..............?................3.
Plättä (44)...................kp19/28-30........?...............7.
AinoEmilia (43)...........kp22/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)...............kp24/28..............?...............3.
einiinvaan (41)...........kp24/28-31........?................3.
äippä67 (41)...............kp31/26-39........y1,5v........2.
ikiemo (43).................kp55/n.23...........?................4.


babo67 (41).............kp33/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................pp0..................IVF 3.9.08....4./1. yhteinen

Kertoilkaahan kuulumisia:
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
kenzie64 (43?)............kp?/28................?...............4.
ruujakengu...................kp47/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp99/29.............yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/35 = 11,55 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 6 )




Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Yhdyn edellisiin, kyllä Mimmimamman oireet viittaavat vahvasti raskauteen! Kanen kuulumisia odotellaan...

ON: Aina ennen niin luotettavat Fertestin ovistikut temppuilevat! Minulla ne yleensä toimivat niin, että testailun alkupäivinä testiviiva on tosi haalea, sitten jonain aamuna ikäänkuin varoitukseksi testiiviiva tummuu melkein yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva ja sitä seuraavana aamuna testiviiva onkin sitten jo vahvempi kuin kontrolli. No, eilisaamuna oli minun mielestäni tuo melkein-yhtä-vahva-viiva ja ilman muuta odotin, että tänään testiviiva olisi ollut täyspunainen. Mutta mitä vielä - viiva olikin taas haalistunut.

Nyt en sitten tiedä, livahtiko ovis eilen ohi vai oliko eilisaamun varoitusviiva vain hämäystä ja ovis vasta tulossa. Ruumiin tunnot eivät kerro sitä eikä tätä. Toisaalta kierto on aika aikaisessa vaiheessa, nyt on vasta kp 11 ja normaalisti minulla ovis on kp 12 tai 13.

Eikä me eilen edes pupuiltu...

Muut Fertestin käyttäjät, onko moisesta kokemusta?
 
Matsalu: En noita Fertestejä kovin säännöllisesti ole vielä käyttänyt. Käytin viime vuoden kesällä (josta en enää muista juuri mitään) ja nyt parissa kierrossa. Mutta ainakin Mammaksin testin kanssa käy joskus niin, että ennen plussaa se käy haaleampana. Ja on sellainen muistikuva, että Fertest ois tehnyt saman joskus.
Voihan toki olla myös, että se lh-huippu on ollut edellisenä päivänä sen jo tehdyn testin jälkeen.
Mutta ethän tietty voi muuta kuin odottaa, vahvistuuko se huomenna taas. Ja pupuilla tietenkin. =)
 
einiinvaan, eipä tuo peitonheiluttelu koskaan hukkaan mene, mukavaa ja ihanaa on sitten jännitettävääkin.. mitä enemmän sen parempi mieli :heart:

Ja sitten nää tänpäivän uutiset. Surullisenhaikean iloisella mielellä. Eli tää on nyt tässä mitä vielä yritetään. Kolmesta yksi oli monitumainen (mitä se nyt tarkottaakin, ei ainakaan käyttökelpoinen), mutta kaksi oli aloittanut jakautumisen, olivat aamulla vasta kyllä kaksisoluisia, mutta ihan kelpo yksilöitä. Edellinen yritys ivf:llä oli top ja 4soluinen mut ei auttanut. Lääkäri oli kovin toiveikas taas, mutta mun mieli on jotenkin haikea, se on siis tässä. Kaksi pientä alkua sisällä, hartaasti toivon, että toinen jaksaisi kiinnittyä. Jotenkin kuulemma tukevat toisiaan ja saattaisi olla helpompaa... mene ja tiedä.. Toisaalta iloinen, kun päästiin yrittään ja iloinen siitäkin kun tää on viimeinen. Oikeesti on aika raskasta, kun aina on lääkitys tai lääkäriaika tulossa ja sit ei mitään... Ei osannut muuta tukea antaa tohtori kuin taas lugesteronit, en niistäkään kauheesti innostu mut laitetaan kiltisti...

:heart: varmenna nyt se plussa mimmimamma *toivoo kovasti* Nyt jo ostoslistalla punaviini joka iltaan ja jos siihen lisäis ton konjakinkin, niin menis ainakin piinailu rattosammin :LOL: Ei vaan, en tiedä onko noista hyötyä, mutta pienistä määristä tuskin haittaakaan, ja jos se tuntuu auttavan, niin sittenhän se myös auttaa.

Lapsellinen, mulla siis tänään pp0 ja siitä taas eteenpäin. Ihanaa päästä kuumeilemaan muiden joukkoon, eiks tää vastais kiertona noin 14/28 tai sinnepäin?

siis olen rehvakkaasti taas puoliraskaana, kunnes toisin todistetaan eli pp0 ktt B)
 
kane Onneksi olkoon, pääsit oikein kunnon piinailijaksi! :heart:

Kävin tänään gynellä. Ultrassa nähtiin, että oikeassa munasarjassa on aika hyvänkokoinen kysta. Syyllinen siis paljastettu. Kysta voi aiheuttaa näitä menkkamaisia alavatsakipuja ja ruskeaa tuhrua. Lisäksi se on voinut estää ovulaation. Nyt sitten pitää vain odotella seuraavaa tädin vierailua ja toivoa, että hän vie kystan mukanaan. Kuukautisten jälkeen pitää mennä uudestaan ultraan, jossa katsotaan, onko kysta ymmärtänyt poistua. Ivf-hoitoa ei aloiteta ennen kuin kysta on tiessään.

Meillä meni siis homma aika odotteluksi, mutta mitäpä tässä on ihmisen elämässä muuta kuin aikaa. Kunhan saataisiin tämän vuoden aikana tehtyä ivf, koska mulla on lääkekatto täynnä ts. saisi ivf:ää varten tarvittavat hormonit 1,5 eurolla / lääke.
 
Kane: Kivaa, että pääsit piinailijaksi. :) Eikös sitä sanota, että silloin ne iloiset yllärit sattuu, kun vähiten odottaa, joten ei niin "vaarallista", vaikket olekaan yhtä toiveikas kuin lääkärisi. :hug:

Päikki: Turhauttavia nuo odottelut. Mutta hyvä tietää mikä mätti... kaikkein pahinta on kun ei tiedä. Onhan tässä vielä hyvin vuotta jäljellä, joten kyllä te vielä pääsette "tositoimiin". :)
 
Kane, hurjasti onnea! Ihanaa, että pääsitte siirtoon asti. Tuo rohkaisee minuakin... Jos pääsemme omissa hoidoissamme tuohon pisteeseen saakka, aion myös ehdottaa, että pannaan kaksi alkiota kerrallaan. Olishan se hienoa, jos tulisi vaikka kaksoset; meillä ainakin olisi silloin lapsiluku täynnä. No, saahan tässä haaveilla, mutta tosi kiva, että sinulla on tosi mahdollisuus. Piinailen kanssasi samana tahtiin nyt tämän hoitoja edeltävän luomukiertoni, kävi tuossa ovistestisählingissä miten tahansa.

Päikki, mullakin on ollut nuorempana noita munasarjakystiä. Kahteen kertaan kävi niin, että isoksi kasvanut kystä puhkesi ja nesteet valuivat vatsaonteloon. Jouduin molemmilla kerroilla vatsakipujen takia sairaalaan, mutta ei siellä kummempia tehty, todettiin vain tilanne ja annettiin nesteiden kuivua. Toki kystät voivat hävitä puhkeamattakin ja itsekseen.
 
Kiitos Päikki, Lapsellinen ja Matsalu onnentoivotuksista (ja päivityksestä)

Matsalu hyvä jos rohkasee. Noita muniksia ei kai kauheesti tässä iässä tule, mutta kovasti lohdutti lääkäri sillä ei määrä vaan laatu -fraasilla. Fyysisesti ei ollu mikään kauhee urotyö. Hormonien ainoo sivuoire on jatkuva alakulo ja itku herkässä (ärsyttävää). Nyt tosiaan hyvällä mielellä toivon että toinen tärppäis. Epäili, että tässä iässä noi kakkoset on jo harvinaisempia, mutta ei tiedä vielä. On ainakin nyt hyvä olla, että kaikki on kokeiltu mitä voi :) Kiva, onkin tosiaan ihan yhtäjalkaa nuo piinailut. Luomupussa olis hyvä heitto tähän väliin ;)

Ei vielä mitään raskausoiretta, vaikka varmasti jo neljä tuntia raskaana :LOL:
 
Kane onnea ja toivonkipinöitä lähettelen täältä.

Kenzie64, kyllä on aivan ihanan suloinen poika teillä.

Omaa napaa sen verran, että olen ollut tämän päivän aivan vuoteen oma. Voimat ovat hävinneet jonnekin. Tosin eilen illalla ja tänä aamuna olen oksennellut, joten se voi tietty vaikuttaa... Ja päätä särkee. MUTTA olen kuitenkin silti hyvin skeptinen tämän plussaustilanteen osalta. Onhan tämä meikäläisen ruho tehnyt ennenkin omia temppujaan :LOL: Joten katsellaan...

 
Hienoa Kane että pääsitte siirtoon saakka. Ja ainakin meille lääkäri aina muisti muistuttaa että, luonto karsii jopa 80 % noita soluja hoidossa ennen siirtoa. Joten tuo kaksi kolmestahan on aivan loistava tulos, ONNEA!
On myös tutkittu että yli 37 v. on paremmat mahdollisuudet raskautua jos alkioita siirretään kaksi. Harvoin molemmat kiinnittyvät mutta se toinen edes auttaa toisen solun kiinnittymistä. Koitin hakea tuota tutkimusta netistä mutta en tähän hätään löytänyt. Peukkuja pidän että molemmat pikkuiset tarraisivat kiinni kunnolla.

Päikki; toivotaan että täti vie kystan mennessään.
 
Äippä, ymmärrän tunteen. Sen kerran, kun itse raskauduin, en millään jaksanut uskoa koko juttua ja venytin testin tekemistä ainakin viikon. Mieleen tulivat vain ne kymmenet ja taas kymmenet konstit, jolla oma elimistö oli huijannut minut uskomaan, että nyt olisi tärpännyt - eikä sitten kuitenkaan. Mutta se tässä asiassa on hyvä puoli, että totuus lopulta paljastuu, kävi kuinka kävi. Miellyttäviä piinailuhetkiä!

Bongasin muuten äsken ovislimat, niin että ehkä meidän onnenpäivät ovat sittenkin vasta tulossa...
 
Heip taas.

Tuli vähän taukoa, kun sisko oli kyläilemässä sieltä etelästä päin =)
Siitä siskoille uskoutumisesta, niin eipä sit juuri täällä tullut käytyä tsekkailee teidän kuulumisia, kun en viitsinyt sisarelleni selitellä. En ole heille, 5 siskolleni kertonut kellekään että olin edes raskaana ja että se on keskeytynyt. He ovat myös sellaisia, et jos yhdelle kertoo, niin teito leviää varmasti muillekin :( Vaikka mukavia tyyppejä muuten ovatkin!

Minulta myös onnittelut Kanelle, pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että kaikki menisi hyvin! :heart:

Matsalulle plussa puhureita ovis aikaan!! ++++ :)

ON: Eilen tän kierron viimeinen clomihexal tabletti on napattu. Ja ehkä sit perjantaina (kp10) jos aloittelis sitä ovistikkujen rapistelua....
 
No, missäs kaikki luuraa? Eikö muka kaikki olekaan pyhittäneen elämäänsä täällä netissä roikkumiseen, mitä?

Kysymys: tietääkö kukaan, miten ovislimojen tulo suhtautuu ajallisesti itse ovulaatioon? Olen joskus yrittänyt netistä etsiä, mutta en ole löytänyt mitään täsmällistä tietoa. Minulla on se käsitys, että kananmunavalkuaislimat tulee ensin jaovis sitten, mutta kuinka pitkän ajan päästä? Vai onko ehkä toisinpäin? Vai molemmat yhtäaikaa? Vähän visvaisia juttuja nämä, mutta nyt kiinnostaisi tietää...
 
nyt vaan rauhallisesti ja lepoa jotta pikkuiset saisivat kunnon kiinnityksen sinne limakalvolle. Hyvältä näyttää... so far.

Babo voisitko olla raskaana? KP:t on ainakin tosi lupaavat.

Itselläni tuo vatsan repiminen ja nippailu jatkuneet. Tänään menin seuraneitinä karkkikauppaan ja hajut karkeista hyökkäsi kimppuuni. Varmaan siitä edellisestä leffa illasta muistona jolloin söin kilokaupalla noita karkkeja. Yök!!! Ovis ja raskaustestit- halpis sellaiset antoivat samnlaisen tuloksen.Ei vahvistunutta viiva raskaustestissä. Joten omat hormoonit hyrräävät jotain omituista kiertoa. Olin tosin joutunut yöllä nousesmaan wc:aan joten virtsa ei ollut kovin pitkään rakossa. Johtuneeko siitä tuo ei vahvistunut tulos.

Kalliimpia apteekin testejä en ole sannut ostetuksi, ei vaan ole jaksanut työpäivän päätteeksi käydä apteekissa. Ihana että te uskotte plussauutiseen mutta itselläni äippän lailla toosi epäilevä fiilis. Aika näyttää.

mimmimamma

 
Ompa taastullut tekstiä paljon!


Kanelle: Onnea, että piinailu sujuu hyvissä merkeissä ja plussa pärähtää raskaustestiin , sitten kun sen aika on!


Mimmimamma: Edelleen raskaana, noiden "hajuhaittatuntemustenkin vuoksi"
Eikö ole kumma kuinka hajuaisti terästyy raskaana ollessa? Minä en voi silloin koskaan sietää esim miesten partavesiä/muitakaan hajusteita! :LOL:

Matsalulle: Sänkyyn kuumia plussatuulia!


Kirsikka: Onnea ovistikkujen rapisteluun, meillä samoissa kp:ssä mennään. Minä rapistelin jo clearbluen digitesteriä tänään, kun molemmin puolin juilii munasarjoja, sarvea ei tullut, mutta tikkuun tuli kontrolliviivan viereen melkein yhtä vahva viiva kuin se kontrollikin, eli ovis on ilm lähestymässä hurjaa vauhtia, eli ihan kuin en olisi edes ollutkaan raskaana, jos ovis jo nyt pian saavuttaa minut!?


Babolle:Menkkoja toivottelen saapuviksi , jos se siis on tarkoitus?

:saint:

Päikki: Toiv kysta valuu pois menkkojen saapuessa! :heart:

Äippä: sinulla onkin mahdollisesti pitkä sloma tiedossa, jos oikein huonosti voit alkuraskauden ajan!!Nim kokemusta on!
Mutta ihana asia oksennella, kun pieni ihmistaimi kohdussa samalla kasvaa!


Niin , en tiedäolikohan muuta mielessä, mutta tässä nämä tärkeimmät!


Rva Pikkumyy
 
Pikkumyy; Niipä mennäänkin samoilla kp:llä =) Vitsi jos sulla jo nyt kontrolliviiva näky, niin pitäsköhän sitä jo minunkin huomenna aloitella tikutella!? Viimeks aloitin kp 9 ja lopulta sit kp 13 tuli se viiva tikkuun, mut laimeempi viiva kun kontrolli viiva.

Mut noista ovislimoista, niin sen puoleen ei vielä kyllä ole mitään oireita meikäläisellä. ;)
Et sama juttu kun Matsalulla, et kiinnostais missä vaiheessa mitäkin tapahtuu? Onko lima ennen vai jälkeen oviksen? :p

Mut nyt taidan lähteä köllimään tuonne kultsun viereen, joten hyvät yöt kaikille! |O
 

Yhteistyössä