40+ so what? (vol. 2)

Ikiemo: Miksei se voisi olla mahdollista? Jos munarakkula on lähtenyt kehittymään vasta nyt ihan vastikään ja sitä ennen on munasarjat olleet jotenkin lepotilassa, eli jonkinlainen hormonihäikkä.
Pikaisesti käväisin Fertilityfriendissä katsomassa immeisten karttoja ja kyllä siellä on jopa raskauksia lähtenyt liikkeelle yli 30 kp:n oviksella. Yhdessäkin oli ovis jopa kp 68!
 
Mimmimamma, joko saa onnitella?

Ikiemo, "oviskivut" voivat kertoa myös siitä, että munasolu vasta kasvaa eli kivut tuntuvat jo ennen ovista. Nyt kun olen alkanut taas vähän tarkemmin kuunnella itseäni, olen huomannut, että ensimmäiset vihlaisut munasarjoissa tuntuvat jo pian kuukautisten jälkeen. Eli testit peliin vaan. Fertestejä on minullakin ollut, aamupissasta olen testannut ja selvät viivat saanut.
 
kun oikeasti epäilen tuota testiä vaikka haamut vahvistunut. Miehelle sanoin että jossain mielessä positiivinen ylläri että "raapaisu" tapahtunut ja näyttää "plussaa". Joten taitaa tuo keho vielä hetken verran olla otollinen yritykselle.

Niin vuotohan oli tosi niukka eikä kunnon vuotoa ollut. Joten tarkkailen tilannetta ennen kun veritesteihin ryntäilen. Niin paljon jo iän tuomaa sarkasmia noista km ja aikaisista km johtuen.

Ikiemo, mielestäni nyt vaan hommiin ja 3 seuraavaa päivää hommailette. Saattaa olla että keho heräsi uuteen uskoon mumelitippojen ostosta.

Kane onnea tuohon solujakoprosessiin, lähempänä raskautta se on kun muun haamut ;)

mimmimamma
 
äippä Käytin keväällä kahdessa kierrossa clomeja. Kuukautiset tulivat ihan ajallaan, mutta olivat selvästi kivuliaammat kuin luomukierrossa. Alavatsassa oli paineen tunnetta ja myös rinnat olivat kipeät viikon verran ennen kuukautisia. Mun kuurini oli "miedompi" eli yksi tabletti / päivä.

kane Hienoa, että tuli kolmekin munasolua! Toivon totisesti, että ne hedelmöityvät kaikki ja alkavat jakautua.

pyrstötähti Voisitko ystävällisesti lähettää sen seikkailevan oviksen tänne. :wave: Mies on lähdössä työreissuun, joten sille olis vähän käyttöä. Olen jo epätoivoissani suunnitellut siittiöiden pakastamista ja koti-inseminaatiota. Kaikkien kannalta olisi kuitenkin kivempi, jos se ovis nyt vaan suvaitsisi ilmaantua ajoissa.
 
pyrstötähti
joo lähetän päikki sun oviksen takaisin täällä sitä ei kukaan kaipaakaan. Laitan sille repun selkään ja pistän junan kyytiin saman tien :D tuntuu että onkin äkäisellä tuulella tässä kuussa taitaa viimeisiä viedä :LOL:

toivottavasti mimmimamman ihan selvä plussa sinetöidään pian ultrakuvilla, peukutetaan porukalla seuraavalle ruusulle pinoon!

Paljon jännättävää tällä viikolla mukavaa kun on paljon toivonkipinöitä itämässä, tv: pyrstis
 
mimmimamma: Peukkuja täällä sinulle, taisi olla hyvä, kun se kierukkalanka irtosi kohdun suulta, plussaltahan tuo näyttää ja vielä clearbluella tehtynä??? Onnea!! :heart: Ihana asia, että tulisikin ainakin 2 plussaa tällä viikolla sinulle ja äipälle!!


Ikiemo: Minullakin sitä kypsyttelykipua jonkun verran nyt jo! :heart: Eli vuotoni oli melko normaalia koko ajan , ehkä pikkaisen runsaampaa kuin normaalit menkat, ja jos en olisi ollut raskaana, menkat olisivat olleet juuri tähän aikaan kun vuoto nyt oli, eli hyppäsinvain kuukauden yli, olemalla "raskaana"

Eilen rakastelimme illalla, nyt pitää muistaa tuo "takaapäin" asento, kun minulla kohtu runsaasti taaksepäin kallistunut;=) :heart:

Kaikkea kivaa kaikille täksi päiväksi!!!!


Rva Pikkumyy


Ja pyörällä taas liikkeelle.
 
mimmimamma: kyllä tuo minusta ihan selvältä plussalta näyttää, mulla Clearblue ei ole koskaan antanut väärää tulosta. Pidän sitä todella luotettavana testinä. Onnea!

Äippä67: sinäkin taidat tulla kohta odottajiin!

ja kyllähän sieltä muutkin tulevat, kun pari viikkoa kuluu.

Aurinkoista huomenta teille kaikille, mimuli ja Taimi
 
Kirpeän kuuraista syyskuun aamua! =)

Minullakin ne munarakkulan kasvukivut alkaa tuntua jo hyvissä ajoin. Nytkin ensimmäiset tuntemukset jo kp 5, sitten n. 3 pv ennen ovista ovat jo voimakkaat.

Mimmimamma: Epäilisin, että ei voi olla vain hipaisu, jos vielä on noin selkeä viiva ja vahvistunut vain. :)

Ehkäpä saamme tosiaan tässä parit plussaruusut lisää pinoomme. :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni-07 (44) ..............kp2/28..............yk2...........2./1.yhteinen
Kirsikka68 (40)...........kp7/28-39.........?...............5.
lapsellinen67 (40).......kp7/25-29.........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43)......kp7/32..............yk1...........4./1.yhteinen
Pennanen (41).............kp9/29-32.........y0,5v........2.
mimmimamma (46)......kp10/27............y6v...........4.
Nuusku (42)..................kp10/28............?...............4.
Matsalu (44).................kp10/24-25.......?...............1.
Päikki (40)...................kp13/27.............y1,5v........2.
pyrstötähti (47)............kp13/28............yk5...........4./1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp14/28-30......y1,5v........9.
äittä-67 (40)................kp16/28-30 ......yk1...........3./2.yhteinen
touhu tenava (45)........kp17/27-30......y3v............6.
haave3 (39)..................kp18/28.............?...............3.
Plättä (44)....................kp18/28-30......?................7.
AinoEmilia (43)............kp21/31-34.......?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)................kp23/28.............?...............3.
äippä67 (41)................kp30/26-39.......y1,5v.......2.
pääpilvissä (45)..........kp40/25-43........?...............1.yhteinen
ruujakengu...................kp46/28.............?...............3.
ikiemo (43)..................kp54/n.23..........?...............4.
kenzie64 (43?)............kp?/28................?...............4.

babo67 (41).............kp32/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................kp17.................IVF 9/08.....4./1. yhteinen

Kertoilkaahan kuulumisia:
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.
einiinvaan (41).............kp69/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp99/29............yk11.........2./1.yhteinen
Hellu1............................kp?/?.................?................3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/35 = 11,55 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 6 )




Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
:wave: Huomenta! Sikäli kun vaan olen osannut oikein tulkita elämäni ekaa ovistestiä, niin kyllä meikä taitaa ovuloida! Vähäks jännää! =) Toivotaan nyt että peiton tuuletteluolosuhteet osuisivat kohdalleen. ;)
Mimmimamma: Jeeeee! :flower:
 
Mimmimamma! Tuohan on ihan selvä plussa! Onnea rutkasti! Jos et usko niin osta pari testiä lisää (allekirjoittanuthan testasi vaan neljällä testillä samana aamuna ;) )

Äippä; Millä ihmeellä me saadaan sut rapistelemaan. Nyt tarvitaan plussia tähän pinoon ja mielellään jokaiselle vähintään yksi.

ikiemo; Nyt vaan peitot heilumaan ja sitten piinataan täällä kaikki yhdessä että saisit myös silloin kaksi viivaa tikkuun.

Kane; Minulla on sormet, varpaat ja kädet ristissä teidän kolmen munasolun puolesta. Muistan miten henkisesti raskasta aikaa hoidot olivat. Aina sanoinkin lääkärille kun uusi hoito aloitettiin että fyysisesti kyllä jaksan, mutta korvien välistähän kukaan ei voi mennä takuuseen.

Kaikille +++ hurrikaaneja :)
 
Voi sentään kun tulisi noita plussia tähän pinoon, se rohkaisisi niin kovasti muitakin! Kane on ajatuksissa vähän väliä. Ja Ikiemo, onnittelut oviksesta!

ON: Perässä tullaan. Ovistikun testiviiva punertaa jo, mutta ei ollut vielä ihan tarpeeksi punainen. Eli jatkan tikuttelua. Eilinen päivä menikin lähinnä palstaillessa, tänään ja huomenna täytyy keskittyä töiden tekemiseen.
 
:flower: Mimmimamma ja Äippä :flower: kyllä niin plussilta näyttää ja kuulostaa.Samaa mieltä muiden kanssa, lisää testejä B) Onnea myös ikiemolle ovisplussasta. En kans ole kauheesti tehnyt, enkä moista plussaa nähnyt. Varmasti hieno tunne ja toiveet korkealle ja mies peiton alle. :heart: Matsalu, muista töiden ohella keskittyä mieheen, jos tuo tikunviiva jotain jo näyttää..

Kiitos kaikille lämpimistä ajatuksista. Olikin pirskatin pitkä aamu odottaa soittoaikaa ja onko solut pussailleet. Kaikille tehty eilisen sopimuksen mukaan icsi eli labbistäti (tai oisko setä) valitsi joka munatytölle komean siittiösulhasen ja toivoi, että suostuvat toisilleen. Aivan ihanaa, kaikki olivat saaneet toisensa eli kolme hedelmöittyi. Nyt vielä huomiseen jännitetään alkaako jakautuminen, mutta olo on paljon eilistä toiveikkaampi. Huomenna vielä arvotaan tilanteen mukaan kokeillaanko pelkkä vimpula vai laitetaanko seuraksi jumpulakin. Ja todella hyvällä säkällä vielä se lumikide pakkaseen uutta yritystä odottaan. Vaan ei sais kiirehtiä edelle, kun nyt yksikin selviäisi siirtoon asti huomenna. aamulla taas odotan soittoaikaa... Oon kyllä jo laittanut ton Pyrstiksen lähettämän naulapyssyn tohon viereen, jos se sitten sillä pysys kiinni mitä laitetaan... :heart:
Hain muuten varmuuden vuoksi jo toiveikkaasti kolme rtestiä :ashamed: En ole ikinä ollut kauhea testailija, mutta kyllä tuntuu tarttuvan...
 
kane Olipa hienoa kuulla, että kaikki kolme hedelmöityivät!

Pyrstiksen mulle junassa lähettämä ovis taisi huitaista Moskovaan saakka. Näyttäisi nimittäin siltä, että mulla täti raapii ovea. Hittolainen mikä kuokkavieras! Mulla on kierto siis sekaisin kuin seinäkello! Eipä ihme, että se ovis ei ilmaantunut näytölle. Onneksi huomenna on gyneaika (suunnitteluaika 2. ivf:lle). Jospa ultrauksen avulla tulisi tietoon Totuus.
 
Hienoa Kane! Täällä varmaan odotetaan sinun uutisiasi melkein yhtä inokkaasti kuin itse odotat. Jakautukaa, alkiot, jakautukaa!

Päikki, voihan rähmä! Voisiko sittenkin kyseessä olla ovulaatiovuoto? Ajallisestihan se sopisi.

 
toivotaan että kaikki kolme jakautuu hienosti ja saatte yhden vielä pakkaseen. :wave: :wave:

Itse siis skeptinen koska virheellisiä plussia ollut. Tein tänään täpinöissäni fertestin ovistestin ja tosi voimakas plussa viiva siihen tuli, samasta aineesta tein samanaikaisesti, eri kuppissa kylläkin, pregentin raskaus testin. Määräaikaan menessä siinä oli hento viiva selkeä mutta ei mitenkään mairittelevan tumma. Joten joko minulla on ovis mikä tulisi hyödyntää tai sitten voisi olla pienin päin. :headwall: :headwall: Toinen outo juttu on nuo rinnat kun tosiaan ovat jo tänään kipeytynyneet vaikka ovis vasta kolkuttaisi ovea??? Ja sitten tällainen kestokrapula ja pientä yökkäilyä wc:an pönttöön sekä kunnon finni pukkasi kasvoille sununtaina...mutta ihmisen keho on kumma ja voi aiheuttaa näitä oireita pelkästään kuuntelemalla niitä :headwall:


Valokuvaa en saa tänään aikaiseksi, kun kamera välillä temppuilee, ikäkysymys? Ikkuna joskus valkoinen ja joskus ihmeellisiä viivoja täynnä. Aivan kun nuo raskaustestin ikkunatkin temppuilee minulle, taitaa olla siinäkin ikäkysymys :)

Ihana ikiemo että se ovisplussa löytyi :)

mimmimamma

 
pyrstötähti
Olipa onnekas Kaneli kun kaikki kolme löysivät kumppanin. Varmaan nyt onnistut on niin hyvät tähdet kohdillaan. Nythän on alkanut vielä pyhä ramadan puolella maailmalla :saint: joten tähdet ovat oivallisissa asennoissa kolmen viisaan miehen hedelmöitykseen :hug:

mimmimammaa voisi kyllä jo kohtapuoliin siirtää plussanneisiin, ihan selvä plussahan se oli, käy nyt tosiaankin pari apteekillista testejä ja liruttelet niihin. Ja pliis, foto olis kiva yllätys.

Itsellä lämmöt hujahti tänä aamunakin 36,8 mutta pahin jomotus on hellittänyt joten taisi sitten olla eilen se tämän kuukauden tähtihetki :(

Kylmäksi veti nuo ilmatkin,täytyy hanskoja kaivella jo kohta käsiinsä mutta talvessakin on puolensa,ei tartte koko ajan odotella helteitä joita ei sitten tulekaan :LOL:

Kaikille oviksen ja vauvaplussien testaajille hirmuisasti onnea. Ja ps. olen tyhjentänyt loovani joka oli ilahduttavasti täynnä. terveisin pyrstis :heart: :heart:
 
Huih, kuinka jännää! :heart: '

Mimmimamma: Koitahhan nyt uskoa, olet raskaana! :heart: :saint: Paljon onnea! :heart: :flower:

Äippäkin: Pian voisi jo testailla! :heart: :saint:

Kanelle: onnea, että kaikki alkavat hyvin jakaantua! :heart: + :heart: + :heart:

Muille tasapulisesti Ihanaa iltaa ihan jokaiselle! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 


....Täällä on monella jännittävässä vaiheessa vauvahaaveilu, voi miten toivon onnellista tulosta kaikille! Kuumeilu vie kyllä mennessään ja vähän alan itse jo oireilemaan. En ole kuitenkaan ihan valmis vielä syyskuussa yritykseen ja muutaman kuukauden annan vielä miettimisaikaa itselleni. Mitjalle olisi ihana saada tietysti pikkusisarus, minulla kaikilla lapsilla on niin valtaisa ikäero, että tyttärenkin mukaan tätä aktiivista äitivaihetta tulee olemaan 40 vuotta....Ihanaa toisaalta, että jokainen on saanut huomiota aikoinaan. Elämäntilanteet ovat kyllä olleet vaikeampia aikaisemmin, joten Mitja saanee nauttia seesteisemmästä elämäntilanteesta. Ambivalentti olo jatkuu ja taidan vähän pelätä jatkuvassa jännitystilassa elämistä, mutta itseni tuntien kyllä aiomme kuitenkin yrittää...Minä olen liiankin työtunnollinen, kun pelkään vähän plussaa, jos se tulisikin vaikka nyt...Minä olen alkuajat totaalisen poissa pelistä muutaman kuukauden, Mitjankín alkuajan odotus oli kesälomalla....Aivan hullulta kuulostaa....

Vauvakuumeilusta ja miehen roolista...Kyllä minulle tuli usein olo, että olin yksin menetyksien ja keskenmenojen kanssa ja mies ei oikein pystynyt asiasta koskaan keskustelemaan. Hän oli aina äärettömän hienotunteinen ja sanoi kuinka tulee aina rakastamaan ja aina olemaan kanssani, vaikka emme onnistuisikaan ja jotenkin oli helpottavaa myös käsitellä mahdollisuus, että mitä jos ei....Onnella on varmasti myös osuutta, millainen munis sattuu hedelmöittymään...ja ahdistavaa on palata lähtöruutuun ja aloittaa aina alusta. En ollut ollenkaan niin positiivinen kuin ihana Pikkumyy ja todella varovainen plussatestienkin kanssa ja odotuskin vihdoinkin tuntui epätodelliselta. Muistan kymmenellä raskausviikolla, kun olin aivan varma keskenmenosta todella ison vuodon jälkeen. Mies nukkui ja itkin koko yön aamuun asti ja luin netistä Eve Hietamiehen tarinaa keskenmenoineen. Samanlaiset tunnot oli minulla kuin hänellä ja jokainen neuvolakäynti oli jo ihme, niin skeptinen olin....Ymmärrän erittäin hyvin, että plussa testissäkään ei aina vakuuta. Onneksi oli myös iloa kaiken pelon keskellä, välillä olin totaalisen euforian vallassa yksikseni, kun jälleen oli muutama viikko takana...

Ystävistä...minulla ne läheisimmät ystävät ovat viime vuosien ajan olleet miehiä ja Mitjan kummeiksikin valikoitui kolme erittäin läheistä miesystävääni. Naisystävät ovat ehkä vaihtuneet ja muutamasta uudesta sellaisesta tullut kyllä "sielunsiskoja". Ehkä vanhempana nyt on karsiintuneet kaveriystävät ja jäljelle jää ne muutamat helmet, jotka varmasti pysyvät lopun elämän. Mies on ehdottomasti paras ystäväni ja kaverini ja kaikkea muutakin. Lähes kaiken teemme yhdessä. Mies on elementissään kontrabassonsa takana ja vieläkin sydän hypähtää, kún käyn keikoilla Mitja nyt mukana. Mutta...suhdedramatiikkaa löytyy meiltäkin ja yhteenottoja ja intohimon selvää laskua ollut havaittavissa ja tämäkin kuuluu niihin asioihin, josta ei puhuta...Ehkä tosiaan puhumattomuus välillä häiritsee miehessä ja hän taas kokee, että minä pilaan kaiken "luonnollisen" puhumisella...

Mitja heräilee iltauniltaan ja jokeltelee....täytyy mennä nappaamaan poika. Hän on varsinainen pieni hurmuri ja nyt puolivuotiaana on jo kova meno päällä, konttaa, ryömii ja nousee istumaan. Kuvailin poikaa puolivuotispäivänään koko päivän ja poikaa kyllä nauratti kuvissa äidin lallatukset ja ilmeilyt....Paljon onnenpuhureita kaikille ihanille naisille palstalla.....!!!!!
 

Yhteistyössä