40+ so what? (vol. 2)

AinoEmilia: Tervetuloa takaisin, sinua onkin kovasti kaivattu. :heart:

Minä olisin vähän eri mieltä noista "joutumisista". Minä ennemminkin katsoisin olevani etuoikeutettu, kun raskaudenyrityksen ja raskauden eri vaiheissa saan/saisin olla se keskipiste ja toimija. Olisi kurjaa olla pelkästään kerran kuukaudessa valmis seksiin... :( Muutenkin miehillä on ihan tarpeeksi kurjaa joutua olemaan "ulkopuolisena" oman lapsensa odotuksessa ja pahimmissa tapauksissa (omistava, itsekäs äiti) ulkopuolisena lastensa koko elämässä.
No, minä olenkin aikamoinen anti-feministi... johtunee siitä, että tunnen ja ymmärrän miehiä paljon paremmin kuin naisia. :x

PS: Tunnustan, etten allekirjoita sitä Siskot-juttua... :ashamed:
 
Lapsellinen on tavallaan myös oikeassa... Minäkään en oikeastaan harmittele noita fyysisiä vaivoja, vaan sitä vastuun painoa. Kun kaikki toimenpiteet tehdään minulle, sitä seuraa väistämättä se, että voin myös jotenkin mokata koko jutun. Jos ruumis ei toimi. Jos en jotenkin jaksa enkä kestä. Tai jos olen liian stressaantunut tai yritän liikaa...

Siskot-jutun allekirjoitan vain puolittain. Aviomies on myös paras ystäväni, mutta toisaalta kyllä sellainen perusteellinen "tilittäminen" onnistuu parhaiten naisten kesken.
 
No joo, mä olenkin aika outo tyyppi. :eek: :LOL:
Minä en tilitä henkilökohtaisista asioistani kenellekään, korkeintaan miehelleni. Ei tulisi mieleenikään puhua esim. parisuhteestani kenellekään naisystävistäni, ei varsinkaan tästä lapsiasiasta.
 
Niin, jokaisella on oma persoonakohtainen tyylinsä eikä yksi ole toista oudompi. Minulla raja menee joissakin seksielämään liittyvien asioiden tienoilla; en katso korrektiksi esim. vertailla omaa sänkyelämääni tai mieheni tapoja ystävättärien kanssa. Avioliiton henkisemmästä puolesta, vauvan yrittämisestä, lapsettomuudesta ja keskenmenosta olen kyllä puhunut muutaman ihmisen kanssa. Siitä on ollut ainakin se hyöty, että olen taas kerran havainnut sen vanhan tutun asian: minun ongelmissani ei ole mitään ainutlaatuista, moni muukin on kohdannut samoja asioita. Jotenkin sekin lohduttaa.

Miehelle voin kertoa kaikkia asiat, mutta olen kyllä huomannut, että hänelle ihmissuhteiden vatvominen ei tuota likikään niin paljon huvia kuin minulle...
 
Siskot juttu oli kiva...varsinkin kun mulla vielä oikeasti kolme siskoa (neljäskin olisi, mutta on jo kuollut), mutta kyllä minun paras ystäväni on oma mieheni.

Parille kaverille olen puhunut tästä lapsen yrittämisestä ja keskenmenosta. Toinen meni ja paukautti miehelleni, joka oli iltaa istumassa kavereiden kanssa, että mitäs teille kuuluu onkos Minni jo taas raskaana ja höpisi jotain km:stäkin vielä?? :kieh:

No enää en tästä tästä asiasta hänen kanssaan puhu, muuten kyllä ollaan kavereita. Toinen on sentään luotettavampi. Mutta en enää kenellekkään muulle asiasta puhu, sen olen nyt oppinut...en edes näille siskoilleni (pari niistä ei osaa pitää salaisuutta, vaikka ihania muuten ovatkin). =)
 
Ei minustakaan kukaan naisystävä voi olla samalla tapaa läheinen, samassa veneessä kuin oma mies. Yhteys omaan puolisoon on omalla tapaa ainutlaatuista, etenkin kun olen vielä siunattu miehellä joka osaa puhua mistä vaan. Mutta silti aina on myös niitä asioita jotka parhaiten voi ymmärtää vain toinen nainen. Yleinen Ihmisenä elämisen taito ja luottamus toiseen on sukupuolta merkittävämpää.
 
Liityn kans omituisten otusten kerhoon, eli on asioita joista ei edes sisko (paras ja rakkain on kyllä) tiedä ja mies tietää. En ole mun raskautumishaavsita puhunut kellekään. Tai sit johtuu tästä luonnottomasta menetelmästä :whistle:
Tuota naisen osuutta jäin myös tässä lapsentekoasiassa miettimään. Ei jakaudu tasasesti, ei. Toisaalta meillä miehen suru tässä lapsettomuudessa on suurempi ja hän suree kun ei tosiaan voi tehdä mitään eikä auttaa missään (no ne siemenet tietysti). Toisaalta sillä aiheuttaa mulle jotenkin koko ajan painetta kun ei onnistu. Missään nimessä ei syytä tai syyllistä, minä teen sen sen itse kun hän sanoo, että asia on vaan sit hyväksyttävä, ei tule koskaan kokemaan elämää pienten kanssa. :headwall: Miten siitä saakin tuplasti huonon mielen kehitettyä itselleen...

Eli tänään oli taas tää yhteinen osuus meillä. Punktio siis. Ei toi miehen osuus kyllä tuossa kadehdittava ole, kovat suorituspaineet on. Onneksi sujui =) No kato käy, viidestä follista oli kolmessa solu. Sanoin reilusti lääkärille, että vika yritys, joten voisitko viedä labraan vaik kuoharia ja kynttilöitä ja kivan pussauskopin muniksille ja siittiöille. Että olis otolisemmat olosuhteet lisääntyä. Katseli vaan rauhassa ja kysy tarvinko lisää lääkettä... Kyllä melko tujua ainetta antoivat, ihan pöpelö olo oli hetken.
Nyt siis odotellaan onko yksikään kolmesta hedelmöittynyt, sen kuulee huomenna. Sitten ihmeltellään suostuuko solu jakautumaan ja kun tuostakin pääsee ja jos on yksikin selviytyjä joukossa niin keskiviikkona saan sen mukaani. Sit kaksi viikkoa ja tiedän onko tää jo tässä?
Hieman skeptissävyinen olo...

Jokos Pyrstis annoit periksi?? Meillä mä lopulta joudun näennäisesti tekeen sovun, sellainen jääräpääluonne tuo mies kaikessa ihanuudessaan on. No, viisaampi antaa... :LOL:
Myylle onnea työhön paluuseen ja uutta yritystä kehiin.

Onnenpipanoita kuitenkin jokaiselle toivoo vielä hiukan tokkurainen Kane
 
pyrstötähti
:flower: ihanan aurinkoinen aamu ajella halki Suomen ja kuunnella aamuhömppää ratiosta. Kaiken maailman elukoita oli tiellä :flower: kun olin niin varhain liikkeellä. Oli älyttömän vapauttava painaa ovi takanaan kiinni ja jättää täysin sulkeutunut mies vatvomaan omia ajatuksiaan,oikein kuulin yöllä kun hän huokaili ja rapse kuului miehen päästä kun vaivalloisesti rattaat yrittivät kahta aivopuoliskoa saada toimimaan synkronissa keskenään. Ilmeisesti ei onnistunut kun ei sanaakaan vaihdettu illan pimeinä tunteina eikä aamuvarhaisella. Tämä riittäköön tästä aiheesta tällä kertaa, jonninjoutavaa jorinaa.

Minä tiedän Päikki missä sun ovis on, se tuli mulle jostain syystä tai en mä kyllä ihan varma ole nimittäin noi clear bluen ovistestit ovat yliherkkiä ne näyttää kyllä sitä munista helpommin kuin halpistesti tooosi viininpunaista viirua. Ja ovishan on kunnolla päällä vasta kun se viiva on vähintäänkin yhtä vahva tai vahvempi kuin kontroliviiru,näin ainakin kaikissa niissä ohjeissa sanotaan. Taitaa olla toikin jokin markkinakikka, tehdään niin yliherkkiä testejä että vauvakuumeiset naispolot tikuttaa joka kierrossa 10 tikkua (ei sentään laudalla kuitenkaan :LOL:) ja rahaa palaa. No jostain syystä jo nyt näytti ovista joten onkohan tulossa ennätyslyhyt kiertokin sitten. Muuten en olisi testannutkaan mutta kun oli niin hitsin kipeenä alakerta että vähän säikähdin että onko jotain muuta ilmassa. Ja myös lämpö näytti 36,7 aamulla (normaali jossain 35,9 - 35,2 kieppeillä) mutta sama tunne tuntuu jatkuvan. Niin oiskohan syynä ne Mulimen tipat joita nappasin muutamana päivänä? Ehkä ovatkin tosi tehokkaita jos terästivät mun muniksen näin tehokkaasti liikkeelle? No mene ja tiedä. Huominen iltapäiväpalaveri peruuntui joten olen kotona jo hyvissä ajoin mutta en minä mitä tahansa ala tekemään, siis en ole ihan niin hullu, että rakastelisin koskaan vain siksi että saisin vauvan, pitää kyllä olla ihan aito oma halu omaan mieheen ja fiilikset kohdillaan. Mutta :attn: korostan nyt tässä kohtaa että se on jokaisen oma valinta ja varmasti kun on pitkään vauvaa yritetty niin varmasti sitä tekee monesti aika huonoilla eroottisilla vibroilla ja se on jollain tavalla hyväksyttävää kun molemmat, sekä mies että nainen ovat aidosti yhdessä mukana vauvanteossa. Eli en halua loukata kenenkään omaa elämää koskevia valintoja. Siis eihän kukaan vaan loukkaantunut kun kerroin omat tapani?

Minä vielä tuosta ystäväjutusta sen verran, että minulla on 3 sellaista tosiystävää joille voin kertoa ihan kaiken olen voinut vuosikymmenten ajan eivätkä he koskaan ole pettänheet luottamustani. He tuntevat minut ihan nuoresta lähtien ovat nähneet kun olin nuori ja aloin seurustella, avioiduin, tein lapsia ja erosin ja sama uudelleen ja onhan siinä toki ollut muutama muukin välillä :saint: En olisi ikinä selviytynyt elämäni vaikeista paikoista, taistelusta huumeita vastaan, varhaista vanhempieni poismenoa, avio-eroa ja kaikkea mitä nyt elämässä sattuu, ilman rakkaita ystäviäni. En ole koskaan miehelle kertonut niitä asioita joita voin ystävilleni kertoa eivätkä minun mieheni ole koskaan minua läpikotaisin tunteneetkaan. Toki on paljon asioita ja läheisyyttä jonka voi jakaa vain miehensä kanssa mutta on iso osa asioita joista puhutaan vain tyttöjen kesken ja asioita jotka vain toinen nainen voi ymmärtää. Muutamia vanhoja ystäviä karsiutui aikoinaan kun luottamustani rikottiin mutta onneksi niitä jäi myös jäljelle.

No tämmöisiä juttuja tällä kertaa.

Hirveesti teille kaikille onnea rapiseviin ja peukutetaan hulluna viikon piinaattuja, olkaatten pian valitut ja raskautetut, toivottaa pyrstis :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos PikkuMyy junakyydin tarjoamisesta mutten taida uskaltaa vielä astua siihen. En jotenkin usko vielä siihen ihmeeseen.

Onko kenelläkään kokemusta siitä miten clomien syönti vaikuttaa kuukautiskiertoon? Voiko se pidentää kiertoa ja aiheuttaa muutenkin tällaisia oireita kuten palelua ja painetta alavatsalla ym. Mä kun söin sen kuurin missä otin yhden tabletin päivässä niin kierto ei ollut tavallista pidempi eikä oikein mitään muutakaan oiretta ollut. Mutta nyt tupla-annoksella tulee mieleen, että jos nämä mun oireet ovat vain sen lääkkeen aiheuttamia.
 
Niin ja lapsellinen hoputti jo testaamaan. Testaan sitten kun kp on siinä sadan ja kahdensadan välillä :kieh: No ei vaiskaan mutten vielä uskalla, katsellaan tässä päivä kerrallaan. Niinkuin olen maininnut niin poikaa odottaessa raskaustesti näytti plussaa vasta todella myöhään (tais olla jo vko 8 menossa)
 
pyrstötähti
:flower: tässä myös kukkasia solujen sinfoniaan kun ne päättävät kaikki kolme kehittyä loistokkaiksi yksilöiksi ja tarraavat sitten kiinni pikku jaloillaan (en nyt niitä tarrasukkia tässä kohtaa lähetä kun olen jo ihan iso tyttö joten LÄHETÄN SULLE SEN SIJAAN NAULAPYSSYN JOLLA PAUKUTELLAAN nyt sitten reippaasti että on ja pysyy sen 9 kuukautta :flower:

Niin tossa yhtä aikaa kirjoteltin en nähnyt kysymystäsi periksi antamisesta, minä illalla tutkailin asioita ja kirjasin paperille listan (minä rakastan listojen kirjoittamista) ja koska olin niin paljon enemmän oikeassa jäin sitten ilman mahdollista hedelmöittymistä. Eli tässä tapauksessa olen sitten mieluummin yksin oikeassa kuin porukassa väärässä :LOL:

Mutta ihan älyttömästi jännään sun puolesta nyt että pussauskopissa käy rapse ja pauke kun siellä syntyy tositeeveetä aikuisten oikeesta :heart: :heart: tv:pt
 
Kane, hurjasti onnentoivotuksia. Toivottavasti munikset ja siittiöt yhtyvät ja alkavat jakautua, please, tehkööt ne sen! Pidän sinulle ja teidän soluillenne sormet ja varpaatkin pystyssä!

Minä oletan, että myös minun miehelleni lapsettomuus on ainakin yhtä paha asia kuin minulle. Hän kyllä sanoo, ettei ole mennyt naimisiin lapsia saadakseen ja olisihan hänellä aikanaan ollut mahdollisuus ottaa nuorempi vaimo, jos vain jälkeläisten hankkiminen olisi ollut tähtäimessä. Enkä yhtään epäile hänen rakkauttaan, vaikka maho olenkin. Mutta toisaalta hän on sitä tyyppiä mies, joka aina vieraisilla ollessa häviää johonkin, ja sitten kun aletaan etsiä, huomataan, että hän on lastenhuoneessa leikkimässä talon ipanoiden kanssa... Ja minulla sydän särkyy joka kerta. Voi Kristus, miten mielelläni tekisin miehelleni oman lapsen!

Mutta ei pidä tramatisoida. Ihan hyvin tässä on eletty tähänkin asti ja eletään, kävi vauvaprojektissa nyt kuinka tahansa. Joskus sitä vain antautuu piehtaroimaan syyllisyyksissään ja masennuksessaan. Kuitenkin tämä on meillä ihan yhteinen asia ja yhdessä on kaikki eletty läpi. Ja niin jatkukoon!
 
Kanelle peukkoja !!!
Ja tietysti muille myös =)
Meillä myös mies joka haluaa enemmän ja joka suree enemmän,hän ei voi edes kattoo muitten pikkulapsia ilman et ei tulis surulliseks . Meillä ei ihan vielä se pas,ehkä ensi kuussa. Haluaisin niin päästä tupakasta (taas) eroon ennen sitä ja saad muutkin arvot (sokeri) ja kilot alas et ois kaikki mahollisuudet pelissä kun se viimenen yritys tulee. Mullakin semmonen tunne et ei se onnistuu :'( Mutta yrittää pitää ja kaikille isot tsempit!!
Niin ja kaverista,mulla niitä on ja puhun kaikista melkein niille,miehelleni voin myös puhua ihan mistä vaan.En kuitenkaa olen koskaan sanonut et jostain syystä en vaa usko et onnistumme....
 
pyrstötähti
nyt otti pyrstikselle sitten ohraleipä.Mökötys jatkuu,täysin mykkä mies sohvalla ja äsken kun hiveä jomotus iski alakertaan muistin että mullahan on 2 kpla clearbluen digitestiä ja kastautin tikkua ja niimpä niin,ovismuna paukahti ruutuun,tosin mielestäni tuossa testisssä on herkkyyttä ollut aina liikaakin,liuskatestin viiva ei ole ihan järeä ja tossa on silti munis sarvwen päässä möllistellyt.No näin tässä nyt käy,aamukuudelta reissuun ja ti iltamyöhällä kotiin ja ke anivrhain uudelle turneelle ja to iltamyöhällä takaisin.Joten nyt ei olla onnellisten tähtien alla.Kävi mielessä että josko se onkin kuitenkin tarkotettu että parempi näin ilman lasta kun näköjään ei osata kuitenkaan sovussa elää eikä riitojas sopia kypsien ihmisten tapaan vaan ne aina saavuttavat tällaiset mittasuhteet,Ihan vakavissani jo mietin koko tämän liiton jatkuvuutta kaikin puolin.Ikävää on näin negatiivisia asioita edes nyt kirjoittaakaan meidän iloiseen ja positiiviseen pinoon mutta kun ei ole muutakaan mihin valittaa ja varsinkaan että tähän liittyy tämä aktiivinen kuumeilu.Näin tällä kertaa ja kuten ennenkin,asioilla on tarkotuksensa,tv alakuloinen pyrstis
 
pyrstötähti
avasin vain hae uudelleen ja lähetti sitten edellisen päivän jutun uusiksi!! no tällä menolla päästään pian sivulle 100!!! Ei ollut tarkoitus häiriköidä kämmäri mikä kämmäri,teevee peetee
 
Heissan!


Olipa paljon tekstiä tullut, luin kyllä kaikki läpi


Ikiemo : Toivottavasti se oli ovis nyt eilisyönä sitten


AinoEmiliaa: Mukava, että olet palannut maisemiin;=)


Minnille:Onnittelut menkoista, että kiertosi on nyt normaali!


Äippä: sinulle edelleen jänniä hetkiä toivon, moneksi kuukaudeksi! Jalopulta tälläistä:


Oma napa: Vuoto kokonaan loppu,aamulla juuri ennen töihin lähtöä alkoi vasemmallapuolen munasarjoissa tuntua , mukavia pieniä tuntemuksia: Eli munasolu/munasolut todella taitavat alkaa kasvamaan
Rinnoissa jo nyt myös tuntemuksia: Aika aikaisin siis.No antaa päivien kulua! :heart:
Töissä "viereisen puljun" ainut asiasta tietävä kysyi minultakaksin ollessa: Joko olo helpotti, kun olin slomalla viikon? Siis hän luuli, että oksensin viikon;=) No sanoin, että kyllähähän tähän taas tottuu! Sitten kerroin , että oli tmraskaus: No hän siihen samantien: Sitten uutta putkeen samantien, johon vastasin, juu sen verren hulluja olemme mieheni kanssa , että niin teemme. :heart: + :heart: :saint:

Kukaan muu ei kommentoinut mitään poissaoloistani;=)) Olipa mukava työhönpaluu! Pidän työstäni ja varsinkin kun tänään sain tehdä monta ns hoidollista asiakasta, haavahoitoa, insuliinia ,avannehoitoa ym :D

Mitäpä tässä muuta:Olen onnellinen! :heart:

Ihanat illanjatkot kaikille!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Kanelle peukutukset, että "romanttisissa tunnelmissa" syntyy tulosta. :hug:

Pyrstis: Koettakaahan saada miehen kanssa kielenkannat irti. :hug:

Äippä: yritän sitten malttaa odotella sinun testaamistasi. :saint:

Pikkumyy: Ihan turhaan "pelkäsit" siis töiden alkamista. Ja tosi hyvältä kuulostaa tuo, että elimistö alkaisi toimia ihan normaalisti. :heart:
 
Eikö tuo sentään ole ihan selvä plussa? Sinullahan ei ollut mitään kunnon vuotoakaan nyt...
Pitäisikö sinun käydä labrassa varmistamassa?
En minä onnitella uskalla kun sinä olet itse ollut niin epäileväinen, mutta juuri tuon näköisiä plussatestikuvia olen nähnyt eräänkin. :heart: :hug: :)
 
Kuulkaas tikuttajakonkarit =) Ostin elämäni ensimmäiset ovistestit (Fertest) ja kysyn malttamattomana, että onnistuuko se vain aamuvirtsasta vai riittääkö vastaava neljän tunnin pidätys kuin raskaustesteissäkin?
Kanelle peukutusta =)
Ja osaako joku sanoa, että kun tuntee oviskipuja, niin onko silloin samantien otollinen hetki käsillä?
 
Ikiemo: Niin sitä pitää. :) Minähän olen noita Fertestejä käyttänyt ja suosittelen kyllä että teet ihan ohjeiden mukaan aamulla. En päiväsaikaan ole kokeillut kuin kerran ja minusta se näytti ajankohtaan nähden liian vahvaa viivaa. Jotenkin ne kai ovat herkempiä? ja siksi tehdään aamulla kun silloin ei vielä lh ole noussut niin paljoa?
Minusta niihin yleensäkin tulee vahvemmat viivat kuin esim mammaksin testeihin, joten sitten kun se "h-hetki" on se testiviiva on (jopa minulla) selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva.
 

Yhteistyössä