Minnille onnittelut menkkojen tulosta! Se on niin helpottavaa silloin, kun niitä tosissaan odottaa...
Päikki, niinhän se on, että nimenomaan se kierron alkupuoli voi venyä eli ovis viivästyä syystä jos toisestakin. Kärsivällisyyttä, kyllä se sieltä tulee.
Pyrstis, sen kun kerrot vaan, ei siitä täällä kukaan pahennu.
Mä olen päätynyt siihen, että kerron miehelle jo hyvissä ajoin, ainakin viikkoa ennen, milloin suunnilleen olisi aviollisia velvollisuuksia hoidettavana. Se on sitten tavallaan hänenkin vastuullaan, että järjestää itsensä sopivaan ruumiin- ja sieluntilaan. Ettei minun tarvitse ihan kaikkea vastuuta ottaa.
Hiukan ahdistaa, kun lapsen saaminen tuntuu olevan niin maan perusteellisesti naisen juttu. MINUN on aamuisin leikittävä tikkuleikkejä vessassa ovista etsiessä, MINUN on pissittävä tyhjää näyttäviin raskaustesteihin, MINUN on rampattava lääkärissä, MINUN on kohta pisteltävä mahanahkaani hormoneja. Ja MINUN sisältäni kaivellaan jollain raapalla esiin munasolut. Ja mitä tekee mies! Ruiskii siemeniään aina sinne, minne käsketään, vaihtoehtoisesti minun sisälleni tai testipurkkiin. Tätä asiaa ei voi muuksi muuttaa, vaikka minulla on maailman ihanin ja myötätuntoisin siippa.