40+ so what? (vol. 2)

PikkuMyy:lle itselläni silloin kesäkuussa kun todettiin raskausviikoilla 7+4 tuulimuna raskaus ultralla, niin lääkäri totesi kohdallani senkin, että ei näy ruskuaispussia, joka kuulema puhui myös sen tuulimuna raskauden puolesta. Kun hän ensin mietti sitäkin, että jos viikkoja olisikin vähemmän, kun löydös vastasi hänestä viikkoa 5. Joten luulen että silloin sitä ruskuaispussia ei olisi jos on tuulimuna. Tuossa tuota omaa epikriisiänikin ihan piti tutkailla uudestaan ja ultarakuva on minulla samanmoinen, eli tyhjä pussi vain näkyy pyöreänä tummana kohtana. Eikös sinullakin ollut nyt viikot 7 ja jotain ?

Mulla oli sitä tuhru vuotoa , jonka vuoksi ultraan silloin hakeuduinkin, mutta ultran jälkeen, kun sen tiedon sain tuulimunasta. Oli kuin henkisesti olisin itse päästänyt irti siitä pienestä pallosta, sillä sit vuosin kuin niagara. Illasta sitten tuli ihan selkeä istukka ja se tyhjä sikiöpussi.

ON: Sen verran että taitaa olla täti tuloillaan kylään, kun veskipaperiin verestäviä vauhtiraitoja on tänään tullut. Kävinkin sitten apoteekista hakemassa ClomHexal 50 mg tabletit. Resepti oli kyllä sille Clomifenille, mut ei ollut koko apteekissa mitään vastaavia lääkkeitä, niin soittelivat pitkin kaupunkia oleviin apteekeihin ja onneks sit yhdestä löyty, niin sitten joku farmaseutti lähti hakemaan, toiselta puolen kaupunkia. Hyvää palvelua, kieltämättä. Onko kellekään tuttu tuo ClomHexal? Sama vaikuttva aine siinä on kun Clomifenissäkin. Et jahka täti tästä pääsee vauhtiin, niin pitää sit turvautua näihin apuihin. Kun se minun ongelmani on tämä munasolun irtoamattomuus. Nuorenakin aikoinaan, raskaaksi tulo kesti sen 2-3 vuotta. Niin nyt ei kehtais ihan yhtä kauan odotella, jos suinkin onnistuisi aikaisemmin... :/
 
Kiitos vaan Plättä, mutta minun puolesta ei tarvi jännäillä:nega testattu tänään :headwall:

Kirsikka Clomhexalissa on sama vaikuttava aine kuin Clomifenissä. Itse söin tuossa kierto takaperin vikan kierrron clomeja, turhaan. Toivottavasti sinä saat toivotun tuloksen
 
Täällä yksi 40-v. kuumeilija raapii ovea... Saako tulla?

Toinen lapsi on tähtäimessä, ollut jo huhtikuusta 07 eli 1 v 4 kk. Ja mitään ei ole koko aikana kuulunut, ei ensimmäistäkään plussaa. Täti tulee paikalle kellontarkasti. Eka lapsi, synt. 05, sai alkunsa heti ekasta kierrosta. Muutaman kerran on tullut mietittyä, että miten tää voi mennä näin? :headwall:

Joulukuussa hakeuduttiin Väestöliittoon. Lähinnä siksi, että tietäisi, että onko värkit kunnossa. Oli tullut mietittyä liikaa ja kuvittelin, että vähintään sitä jotain syöpää sairastetaan. Jep, jep. No, värkit oli kunnossa ja kaikki arvotkin hyvät (esim. FSH 4,4). Ennen kuin huomasimmekaan olimme käyneet kahdessa inssissä ja yhdessä IVF:ssä keväällä. IVF tehtiin lyhyellä kaavalla ja tuloksena oli, että vaste hormoneille oli huono: munin vain 2 munasolua. Tietysti niitten onnettomien piti olla vielä eri munasarjoissa; olisi olleet edes samassa, niin olisi päässyt punktiossa vähemmällä. Molemmat kuitenkin hedelmöityivät. Koska luomulapsemme on syntynyt rv 30+5, niin lääkäri ei halunnut siirtää kahta alkiota. Siirrettiin siis yksi 4-soluinen, II-luokkainen, mutta nega tuli. Kesällä toivottiin 2 kuukauden verran luomuihmettä, mutta eipä sitä kuulunut. Elokuussa (tän viikon maanantaina) kokeiltiin sitten lääkkeellistä PAS:ia ja kokeiluksihan se jäi: 3-soluinen, II-luokkainen ei kestänyt sulatusta. Nyt siis pakkanen tyhjä.

Menkat tuli yllättävän pian, 3 päivää, epäonnistuneen PAS:n jälkeen eli torstaina. Nyt siis kp3 menossa. Mulla on käytössä "ehkäisytietokone" Persona. Oon käytellyt sitä 5 vuotta. Kiva vempele, kun toimii joka tilanteessa: kun on tarttenut ehkäistä ja nyt taas, kun on pitänyt bongailla ovulaatiota.

Mieli oli aika matala alkuviikosta, kun PAS epäonnistui. Ihmeen kummasti siitä kuitenkin selvisi ja alkoi ajatella jo tulevia mahdollisuuksia. Juteltiin miehen kanssa ja päätettiin, että yritetään ainakin vielä kerran IVF-hoitoa. Nyt kuitenkin tulee ainakin yksi luomukuukausi väliin. Persona siis tiukasti käytössä ovista etsien. B)

Pikkumyylle pahoittelut ja lämpimiä ajatuksia!
 
Niin kirsikka minulla eilen menkoista laskien rv 7+2, en vaan tiedä, milloin oli ovulaatio, se tekee asian hankalaksi. :headwall: Tiesitkö sinä milloin sinun ovulaatiosi oli tuulimunakierrossasi? Tehtiinkö sinullekkin ainakin 2 ultrausta tuulimunaepäilyn seuraamiseksi?


No maanantaina olen vähän viisaampi ja tiedän suunnilleen aloitammeko taas kp 1:stä ja haaveillen eteenpäin! :heart:

Kaikille ihanaa iltaa! :heart:

Rva Pikkumyy :wave:
 
Tervetuloa pinoon Päikki ja rakkauden siivittämiä onnen tuulia kuumeiluusi :)
Kuulkaa siskot, autuaan tietämättömänä kyselen, millä hormoonilla venähtäneet kuukautiset käynnistetään? Vaikuttaako sama tuote jotenkin raskautumiseen? Jos niin miten?
Ja toinen kysely: Ihan tavallisella gynelläkö olette munasarjojenne toimintakuntoa tutkituttaneet? Ihan tavallisen ajanvarauksen puitteissako?
:flower: Valoa kaikkien mieliin! :flower:
 
Kiitos vastauksestasi Myy. :heart: Mihin/miten nuo terolut ja promolut vaikuttavat? Eli vaikuttavatko ne jotenkin itse munasoluihin?
Ymmärrän hyvin jos et nyt jaksa vastailla tämmöisiin. :heart: Jokatap. toivottelen lohdullisia valon välähdyksiä päiviisi. :flower: =) :flower:
 
Ikiemo, en oikein tiedä, miten vaikuttavat , mutta niitä ilm syödään kuuriluonteisesti ja sitten lopetetaan niin menkat alkavat ja teroluthan ilm on myös kiinnitysapuna joillakin raskautta toivoessa? Voin olla väärässä, joku voi korjata asian jos tietää paremmin! :heart:

Kiitos pennanen! :hug: :flower:

Nyt olen taas väsynyt ja menen nukkumaan....vein miehen turkuun jatkoille vielä työkamujen kanssa, kun hänellä harvoin mitään tuollaista on tarjolla. :heart:

No aamuyöstä hän palajaa ja kiva niin! :heart:

kauniita unia kaikille! :flower:

rva Pikkumyy |O :wave:
 
Olen todella pahoillani puolestanne, rva Myy :hug: Neljä tuulimunaa kokeneena tiedän miltä tuntuu tulla lääkäristä, kun kohdussa ei ollutkaan ketään. Tai olihan siellä ollut, mutta vauveli ei vaan lähtenyt kehittymään niinkuin piti.
Voimia koko perheelle.

Minulle voipi päivittää kp 5; menkat alkoivat kellontarkasti kierron 29. päivä. Mulla on gynis 1.9. Juttelen hänen kanssaan jatkosta. Oma (ja puolison) tuntuma olisi ettei laskeuma ole pahentunut, mutta lääkärihän sen paremmin tietää. Todennäköistä kuitenkin on, että joudun jossain vaiheessa operaatioon. Koulujutut saan tietää parin viikon sisällä; olenkin nyt potenut vauvakuumeen sisään kovemman luokan opiskelukuumetta. Haluaisin niin lähteä vielä opiskelemaan (ja tienaamaan rahaa, työkkäriraha on niin törkeän pieni ettei se riitä mihinkään).

Terkuin puutarhahommiin sotkua ja mekkalaa pakeneva Vilmis

 
Pahoittelut pikkumyylle.

Noista teroluteista ja primoluteista sen verran että teroluteilla mulla käynnistettiin menkat alkamaan, kun stressin ja laihtumisen vuoksi jäi yhdet välistä pois. Samalla kohdusta löydettiin kysta ja limakalvo oli todella paksu että ilman terolutia olisi voineet jäädä tulematta, tai sitten olisi vuoto alkanut normisti. Söin kaksi kuuria ja kolmannet kun piti tulla eivät tulleetkaan, joten määrättiin primolut koska on kuulemma vahvempi.


Sitä söin sitten kaksi kuuria peräjälkeen, ja mullahan heräsi epäilys tän viimisen kuurin aikana kun tikutin vahvan oviksen, että kiinnitys olisi tapahtunut koska tunsin selkeästi parina ilkeänä vihlaisuna jos se nyt sitten oli kiinnittymistä. Vuoto oli niukkaa ja kesti vain kolmisen päivää. ja sitten heti alkasi nuo oviskivun tyyliset kivut. Luulin jo että raskaus olisi mahdollista kun päivää ennen menkkoja tuli limaa jossa oli veriviiruja sekä yhdessä vaiheessa tuli vaaleanpunaista vuotoa.

Lämmöt kanssa temppuilivat että oviksen jälkeen eivät ole vielä laskeneet normaalille tasolle. Ja jos nyt olisi oletettu ovis kun on kierron ne päivät niin jotain pientäå limailua tuli. Menkkojen jälkeen kun tuli nuo oviskivut niin silloin ei tullut niitä ovislimoja, eikä oikeastaan kuin vasta tänä päivänä tuli sellainen pieni aavistus limoista. Muuten on sitten kosteutta piisannut mutta ei tuota ovisliman tapaista. Nyt kuitenkin päätin jättää tuon primoilun väliin jospa tuo kierto tasaantuisi jne. Gyne katsoi silloin että kohtu on siisti, mutta muuten hän ei nähnyt että siellä olisi kasvamasa mitään superfolikkeleita. Eli oliko hänen tuomionsa että munikset olivat jotenkin pienen oloiset, tosin siinä oli se yksi kierto jäänyt välistä.

Että tässä jännäilen nyt että mitä tuolla kehossa tapahtuu. Ovistikkuja en sitten hommannut kun ajattelin että tästä tuli jotenkin pöhkö kierto kun nuo oviskivut alkasivat jo keron 6-7 päivä ja jatkuivat tasaisesti muutamia päiviä. Jotenkin on paikat hellina tuolta munisten kohdalta. Ja kova väsymys ja päänsärky on ollut riesana sekä jatkuva vessassa käynti. Mutta jännäilen nyt enempi että alkaako nuo kuukautiset ajallaan koska kivahan se olis että luomusti tulisivat ilman noita lääkkeitä.

Mutta nyt lueskelen vähän noita kirjoituksia kun tämän sivun vasta kerkisin lukemaan.

Kaunista sunnuntaipäivää kaikille.
 
Päikki, tervetuloa! Satuit nyt saapumaan seuraamme vähän surullisella hetkellä, kun Pikkymyyllä oli tuo tuulimunaraskaus. Mutta yleensä tällä palstalla kukkii kyllä hurtti huumori.

Pikkumyy, olet mulla vähän väliä mielessä, surettaa ihan ulkopuolistakin toden teolla.

Oma napa: Hip hurraa! Jos joku nyt noita kp:tä päivittää, niin mulle voisi merkitä nyt kp 1. Ilmeisesti kohtuni säikähti, kun uhkasin sitä lääkäriin menolla ja päätti poistaa sisältönsä. Ennätyspitkä kierto tuli, mutta mieli on hyvä, kun ei tarvinnutkaan lääkkeitä kiertoa käynnistämään. Kokeile Ikiemo samaa konstia!

Tiistaina menen FSH-mittaukseen.
 
KIITOS, että olen tervetullut!

ikiemo kysyit munasarjojen toimintakunnon tutkituttamisesta. Pikkumyy jo vastasikin, että sen voi tosiaan tehdä tavallisella gynellä. Sen voi tehdä myös lapsettomuusklinikoilla, vaikka ei siis aikoisi mihinkään hoitoihin mennäkään.

Multa tsekattiin silloin joulukuussa, kun Väestöliittoon hakeuduimme, ultralla kohtu ja munasarjat sekä otettiin papa. Munanjohtimien aukiolo tutkittiin ruiskuttamalla varjoainetta johtimiin ja katsomalla ko. hommaa ultralla. Lisäksi otettiin kohdun limakalvon pinnalta sellaisella järkyttävällä teräspillillä madonmuotoinen näyte. Alkukierron verikokeella katsottiin hormonit TSH, LH ja FSH. Kierron lopussa mitattiin vielä verikokeella keltarauhashormoni. On siis toi alakerta ainakin tutkittu perusteellisesti...
 
Pikkumyylle; Joo, silloin tuulimuna raskauden kierrolla ovuloin tikkujen mukaan kp 13, tai silloin sain tikkuun plussan. Ja raskaustestiin sain plussan kp 29, jonka vahvistin sitten apteekintestillä kp 34 ja vahva plussa olikin jo silloin.

Minulle olisi pitänyt tehdä toinen ultra siitä ekasta ultrasta viikon päästä, mutta kun vuoto alkoi niin runsaana samana päivänä kun kävin siinä ekassa ultrassa. Niin peruin sit sen viikon päästä olevan ultran. Tuulimana raskauteni siis keskeytyi spontaanisti 7+4 viikoilla. Sen 7 vrk oli vuotoa, alkuun aika runsastakin, mut hiipuen loppua kohden ja sitten päättyen ilman mitään tuhru vaiheita, onneks. Ekat menkat tuosta km:stä oli sit 35 päivän päästä ja nyt siis jo toiset kolkuttelee ovelle kp 25, tänään siis. Ja meinasin sen ClomHexalin tueks ottaa, kun se ei näy luomuna mulla se munasolu irtoilevan ihan joka kierrossa.

Tässä nyt vähän nuhanenänä :snotty: ja pääkipuisena on päivää porskuteltu. Toivottavasti ei ole pitkäaikainen vieras...
 
Höpisijä: kiitos vastauksestasi. Miten pitkiä nuo terolut-kuurit ovat? Söitkö siis kaksi kuuria samassa kierrossa? Miksi? Tiedätkö mihin se perustuu, että tuo kuuri käynnistää menkat? Sekö siis lopetetaan kun vuoto alkaa? Leikattiinko sinulta se kysta? Paljon kysymyksiä... =)
Matsalu: onnea tädin tavoittamisen johdosta :flower: Olen jo tuota lääkäriin menoa pohtinut minäkin. Kunpa pelkkä pohtiminen auttaisi minullakin. Onnea uuteen kiertoon! =) Rohkenen paljastaa tietämättömyyteni kysymällä, mikä on FSH-mittaus? Samoin lyhenteet THS ja LH ovat minulle hepreaa. :ashamed:
Päikki: minkä hintaisia nuo tutkimukset ovat?
Myy: :heart: :hug: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikiemo:
Höpisijä: kiitos vastauksestasi. Miten pitkiä nuo terolut-kuurit ovat? Söitkö siis kaksi kuuria samassa kierrossa? Miksi? Tiedätkö mihin se perustuu, että tuo kuuri käynnistää menkat? Sekö siis lopetetaan kun vuoto alkaa? Leikattiinko sinulta se kysta? Paljon kysymyksiä... =)
Matsalu: onnea tädin tavoittamisen johdosta :flower: Olen jo tuota lääkäriin menoa pohtinut minäkin. Kunpa pelkkä pohtiminen auttaisi minullakin. Onnea uuteen kiertoon! =) Rohkenen paljastaa tietämättömyyteni kysymällä, mikä on FSH-mittaus? Samoin lyhenteet THS ja LH ovat minulle hepreaa. :ashamed:
Päikki: minkä hintaisia nuo tutkimukset ovat?
Myy: :heart: :hug: :heart:


Eka primolutkuuri ajoitettiin n. mututuntumalla koska tosiaan yksi kierto oli välistä pois. Ja kierron 15-25 päivä niitä söin eli se on kymmenen päivän kuuri, ja viimisen tabun jälkeen yleensä alkaa vuoto n. 1-2 päivän päästä kun sen viimeisen on syönyt. Eli kaksi kuuria söin terolutia laskien sen 15 päivä aloitettavaksi. Ja sitten kun menkat alkasi niin varmuudeksi söin toisen kuurin perään. Mutta niitä kolmansia ei sitten kuulunut joten otettiin tuo primolut käyttöön. Ja se kysta parani ihan itsellään ilman leikkauksia, mutta epäilys oli että kun tosiaan se kierto vivähti ja kun se kuukautisveri ei päässyt pois ja munasolu ei irronnut, niin siitä tuli tämä kysta, joka ilmeisesti sitten vuodon alkaessa "suli" tavallaan pois.
 
Heissan: :flower:

Sitä minäkin toivon, etten ainakaan kaavintaa tarvitsisi, en haluaisi ylimääräisiä arpian kohtuuni. :headwall: Enkä yleensäkään haluaisi tällä hetkellä, että kukaan ulkopuolinen koskisi alapäähäni ollenkaan, mutta pakkohan se on kun huomsen varmistusultran haluan. Koko ajan meinaa päätä alkaa särkemään, muttei ala kuitenkaan, olen paljon, nukkunut ja nukkunut. |O

Mieheni on ihana , silittelee , halii , on lähellä! :heart: :heart:

Sanotaan, että vaikeudset kasvattaa ihmistä, tässä suhteessa en ole ihan samaa mieltä, pienen menetys 2 kertaa 6kk:n aikana on aika rankkaa, mutta itsehän me sitä vauvaa haluamme, niin pitää ottaa vastaan nämä ikävätkin asiat vastaan, että jonain päivänä saatamme saada ihan oikeankin vauvan syliimme asti! :heart:

mieheni eilen itki: että mitä väärää hän on tehnyt, kun emme saa vauvaa , vaan taas kävi näin, itseään on helppo syyllistää tälläisissa tilanteissa, niin teen minäkin. Siinä sitten lohdutamme toisiamme, vaikka molemmille asia on yhtä vaikea! :headwall:

Tiedän, että tälläiset ikävät takapakit surettavat muita pinolaisia, mutta valitettavasti ne kuuluvat tähän ikäryhmämme elämään! :ashamed: Toivotaan kuitenkille valoa ankeuden jälkeen, ketkä sen ovat kokeneet! :heart: Matsalulle kiitos myös! :hug: :flower:

Ja Onnittelut menkoistasi ja nyt Onnea ihan hirmusti, että plussaa saat tästä kierrosta! :heart:

Plussa on niin ihmeellinen asia, sen nähdessä koko maailma kirkastuu ja avautuu jälleen aurinkoisena! B) :D :heart: Sitä toivoessa! :saint:

Niin minun lääkärini on myös väestöliiton gyne, ihana empaattinen ihminen(nainen)

Ihanaa illanjatkoa kaikille!

Miehen poika tyttöystävänsä kanssa valmisti meille kaikille lasagnea, meistä ei ole nyt ruuan laittoon. Kiva Poika! :heart:

Rva Pikkumyy :wave:
 
Hei Ikiemo! Seuraavassa noita hormoneja.

FSH= follikkelia stimuloiva hormoni. Kertoo munasarjojen toiminnasta. Pitäisi olla kierron 2-5 pva mitattuna noin 2,8-11. Jos enemmän, munasarjat toimivat jo huonommin.
TSH=tyreotropiini, mittaa kilpirauhasen toimintaa.
LH=luteinisoiva hormoni, vaikuttaa sekin munasarjojen toimintaan.

Minulla mitataan tuo FSH nyt, että osataan säätää hormonimäärä oikeaksi munasolujen kasvattamisessa ivf-hoidossa. Neljä vuotta sitten tutkittiin nuo kaksi muutakin, kun selviteltiin, vaikuttaako joku hormonitason juttu meidän lisääntymiseen.

Intenetistä löydät lisätietoja.
 
Päikki tervetuloa mukaan minunkin puolesta :wave:

PikkuMyy on perheineen ollut ajatuksissa koko harmaan sunnuntaipäivän. Minulla myös tuulimuna raskaudessa tehtiin kaksi ultraa. Lääkäri halusi varmistaa toisella ultralla sen että jos raskaus olisikin alkanut myöhemmin mitä laskurin mukaan olisi pitänyt .Valitettavasti asia ei näin ollut ja halusin itse lääkkeellisen tyhjennyksen mieluummin kuin kaavinnan. Tosin en lääkettä ehtinyt edes ottaa kun toisen ultran jälkeisenä yönä alkoi vuoto.

Oma napa: Tuntuu jotenkin tylsältä kertoa omia juttujaan kun pinossa on ollut niin paljon vastoinkäymisiä viime aikoina. Nyt todella tarvittaisiin sitä plussa nostatusta tänne! Neuvolassa käydessä oli kaikki hyvin. Nuori lääkäri ei tosin meinannut löytää sydänääniä tuolta vatsamakkaroideni seasta. Itsehän ole lähes 24/7 köytettynä tuon kotidopplerin kiinni ;)joten otin laitteen lääkäriltä ja näytin mistä ne äänet useimmiten löytyy. Ja sieltä ne onneksi tälläkin kertaa löytyivät, mutta kyllä jo pahimmat pelot ehtivät alitajuntaan.
 
Voi PikkuMyy olen todella pahoillani puolestasi/puolestanne. Kovasti voimia toivottelen sinulle ja miehellesi :hug:

Itse olen ollut tämän viikon töissä sairas- ja kesäloman jälkeen ja täytyy sanoa, että viikko oli aivan hirveä. Kiirettä on niin ettei tahdo pysyä mitenkään perässä. Ahdistaa jo taas huominen mutta ei kai tässä itku auta.

Haleja kaikille
 
:hug: Pikku Myy, enkpä olisi uskonut tuollaista ultrakuvaa tulevan. Suuret pahoittelut koko perheelle :hug: Onneksi sulla on ihana voimavara, jonka kainaloon taidat aina mahtua. Kuten sanoit, syyllistäminen on turhaa. Suuri positiivisuus paistaa kuitenkin surusi läpi ja näet sen kuuluisan kultareunan sadepilvellä.

Päikki :wave: puolestani.

matsalu, hyvä kun alkoi menkat eli sinne meidän epätoivoisten lääkärille :D . Mulla muuten jouduttiin lisän annostusta (toisin kuin viimeksi vähennettiin) ja uusi ultra tiistaille. Eli mäkään en pysty kovin iloisia uutisia tuomaan. Punktio on pe tai ma tilanteesta riippuen ja sit toivotaan että muniksia saadaan ja suostuvat yhteistyöhön simppojen kanssa.

Pyrstis, eikös se uusi kierto ollut uusi mahdollisuus eli ahkeraa yritystä =)

Onnea ja hyvää mieltä meille kaikille uuteen viikkoon :flower:
 
ikiemo Matsalu kertoikin noista lyhenteistä, mitä tarkoittavat. En minäkään tiennyt niistä mitään ennen viime joulukuuta. Aivan hepreaa. Tenttasin ensin lääkäriä ja sitten vielä tietty googletin. :whistle: Hinnoista kysyit myös. Kohdun ja munasarjojen ultraus maksoi 80e, papa 30e, TSH:n mittaus 28e, muut hormonit (esim. FSH) 38e/kpl, munanjohtimien varjoainetutkimus 120e, se inhottava limakalvomato 50e ja käynti vastaanotolla (joka mulla kesti peräti tunnin) 95e. Noista hinnoista saa sitten osan Kelalta takaisin, mulla n. 260e jäi itse maksettavaa.
 
Itselläni on sekava täti kylässä. Eilen aamulla tuhrutti hieman pyhkiessäni. Sitten loppui kuin seinään.Illalla taas jatkoi tuhruttamista ja yksi pienen pieni hyytymä tuli paperiin. Sitten taas loppui ja aamulla herätessäni ajattelin että nyt sitten alkoi menkat yöllä, kun oli pikkarit aamulla hieman veressä. kun jostain syystä side falskannut. Side oli täysin puhdas !!!! Mutta ei .... vuoto ei sitten alkannutkaan, vaan loppui aamupäivällä ja tänään iltapäivällä ja illalla taas täti pukkasi oranssinväristä tuhrua pyhkiessäni. Eli mikä on sitten kp 1? Tänään tai eilen? tai Huomenna?

Mietteliäs mimmimamma
 
pyrstötähti
Tervetuloa Päikki meidän joukkoomme :flower:

Niin se elämä vaan jatkuu meidän pinossa vaikka takaiskujakin yhdessä joudumme kokemaan niin ylihän näistä on mentävä. Pikkumyy jaksaa urheasti ja rakkauden reseptihän se on paras resepti näissä vauvahommissa kuitenkin :heart:

Toivon kovasti myös meidän hoitolaisille onnea matkaan,se on varmasti vielä astetta kovempaa se odottaminen kun kaikki mahdollinen on tehty ja tieto siitä että kertoja on kuitenkin rajallinen määrä varmasti ahdistaa takaraivossa. Mutta aina pitää toivoa sillä ilman sitä meistä ei kukaan nyyttejään saa valmiiksi.

Nyt pitää alkaa kaivamaan sitä kristallipalloa esiin taas,missähän ainoemppu piileksii, taitaa taas olla ukkorukka lujilla siellä suunnalla :LOL: hu huu ainoee hellitä hetkeksi ja tule meille ennustelemaan,me tarttetaan nyt lisäannos hurttia huumoria että jaksetaan hymyillä kyynelien läpi, totta on sekin että kyynel se kirkastaa hymynkin kuitenkin näillä vuosilla :heart:

Lapsellinen on nettipimennossa,pakko oli kuitenkin sen verran hänelle tekstailla että tietää varautua mitä on vkl:na tapahtunut jottei ihan penkiltä kopsahda lattialle murheen murtamana. Kaikki jotka ovat kyselleet sanastoa yms. tiedoksi, lapsellinen on meidän pinon lukemista vaille naikkari joten hän selvittää tuotapikaa termistön ja muutkin asiat.

On kuuluu nyt jo hyvästien jättöä tätille,ja kyllä sitä sitten ei kaivatakaan tänne suunnalle taas. Oli melkoisessa vauhdissa luutineen ja tarvittiin hillitsemislääkettäkin.

Kyllä tässä heikkohermoista hirvittää välillä kun näitä teidän minua vuosiakin nuorempien tarinoita lueskelen että mitähän minä täällä ylipäätään roikun,ettei tässä raposat ole mahdollisuudet mutta ei me kukaan luovuteta,ihan piruuttaankin vaan pistetään lisää pökköä pesään ja tablettia huuleen ja puikotusta alakertaan niin kyllä täältä vielä moni meistä raskautuu ja vauvansa saa. Ihanaa kun meitä on näin monta täällä ja uusiakin löytää joukkoomme. Pidetään yhtä ja suunnataan kokka kohti tuulta, uusi kierto uusi mahdollisuus ja balanssia pitää olla näissä asioissa ettei joka kuukausi suistuta sitten vuorollamme raiteiltaan,onneksi se kestää vain lyhyen ajan.

Hyvää yötä kaikki rakkaat ystäväni ja nukkukaa makiasti kullan kainalossa,ja muistakaa se peittojen heilutus ja aamusella vielä ihanasti työviikon alusta parsitte hommat niin johan on kumma jos ei ala kahta viirua rapisevassa näkymään :heart: :heart: :heart: tv:pyrstis
 

Yhteistyössä