40+ so what? (vol. 2)

Pikkumyy, hienoa, että lääkärikin oli noin positiivinen! Ja sinä olet tosi reipas mamma, kun jaksat tuossa tilanteessa kestää vielä kaikenmaailman kandienkin ronkkimiset... Vaikka tietysti se koituu muille hyödyksi, kun saavat nuoret lääkärit jonkun kohdalla opetella.

Lapsellinen, mitä tarkoitat tuolla, että "ivf luonnolliseen kiertoon?" Tiedän, että inseminaatio voidaan tehdä luonnolliseen kiertoon, kun siinä vain pannaan siittiöt kohtuun eikä sitten muuta. Ivf-hoidossa munasolut kerätään kohdun ulkopuolella hedelmöitettäväksi enkä ikinä ole kuullut sellaisesta mahdollisuudesta, että vaivauduttaisiin kaivamaan munasarjoista vain se yksi luonnollisessa kierrossa valmistuva munasolu. Nimenomaan tavoitteena on hormoneilla kasvattaa useampia munasoluja.

Päikki, Väestöliitossa olen minäkin hoidossa, mutta Hesassa. Me on vähän tuumittu, että jos lääkkeillä saadaan aikana vain 1-2 munarakkulaa, niin sitten vaihdetaan lennossa inseminaatioon ainakin ekalla kierroksella. Mekun ei olla sitäkään vielä kokeiltu.
 
Matsalu: Kun se yksi munasolu on saanut kasvaa rauhassa, niiden pienempien follien "tukemana", siitä käsittääkseni saattaa tulla parempilaatuinen. Ei vaan taideta Suomessa tosiaan tehdä noita?
Tässä jotain juttua englanniksi. Googlettamalla löytynee lisää...

Muoks. Tuolla näköjään sanotaan, että toimisi kunnolla vain nuorilla... mutta who knows?
 
Joo, Lapsellinen, en ole Suomessa kuullut tuollaisesta vaihtoehdosta. Ja kun se punktio nyt kuitenkin on kohtuullisen hankala juttu, niin aika isolta vaivalta se tuntuisi yhden munasolun takia. Epäilen, kuinka paljon siitä voisi olla hyötyä esim. inseminaatioon verrattuna. Jos on hyvä munasolu, joka kohtaa hyvät siittiöt, kai se kohdussa hedelmöittyy ihan yhtä hyvin kuin maljallakin?

No joo, tämä nyt on tätä. Minä menen ihan uteliaana ja mielenkiinnolla ivf-hoitoon, kun en ennen ole sellaisessa ollut. Onhan se kokemus sekin, olipa sitten lopputulos mikä tahansa. Miehen kanssa on jo etukäteen päätetty, että ensin tehdään yksi hoito, ja jos siinä on sitten jotain parantamisen varaa, ehkä vielä toinen. Eikä sitten muuta. Loputtomaan hoitorumbaan ei ole hermoja eikä rahaa ryhtyä.

 
Pyrstötäht: Se ei tullutkaan mieleeni, että vielä hoitsun hilkat olisivat liskoillamme päässä, tosi pieniä ovat apulaiseni keskiviikkona toinen vain 15cm noi ja toinen noin 25cm pitkän häntänsä kanssa!Molemmat elävät omissa terraarioissaan muutenhan tuo pienempi joutuisi isomman ruuaksi.

Ajattelin, josko aloittaisi nurmikon leikkuta? Tosin en tiedä onko koneessa edes bensaa? :D

Rva Pikkumyy

Ps kiitos lapsellinen siirtämisestä odottamaan kp:den alkamista, eli tällä viikolla tulee olemaan kp 1. :wave:
 
Niin, siis ei mulla jatkuvasti mitään menkkakipuja ole, välillä vaan tuntuu vatsanpohjassa vähän siltä kuin alkais ne. No mun kipukynnys on kyllä korkealla, siihen verraten sanoisin, että hieman pikaisia jomotuksia oli tuossa kp 27-28 muistaakseni.
Mutta mikäs, voihan hyvinkin olla että estrogeeni on matala. Mitäs sitten pitäisi tehdä ?
Ai minäkö ? Raskaustestiä :LOL: hyvä juttu. Mä en paljoa niitä ole rapistellu sen km-jälkeen :ashamed:
Mutta kiusallanikin , siis tädille, roikun täällä vauvakuumeisten joukossa !

Pikkumyylle erikoistsempit. Yritä jaksaa ! :hug:
 
Matsalu: Niin, en tiedä miksi niitä tehdään. Ehkä siksi, että eihän nuorillakaan 100 % mahikset ole onnistua yhdessä kierrossa, vaikka on hyvät munasolut. IVF:ssä kuitenkin voidaan varmistaa, että munasolu ja siittiö kohtaavat varmasti. Mut turhaapa tästä jauhaa edes, kun ei noita Suomessa tehdä edes... :LOL:

Pääpilvissä: Sehän voi olla joku tilapäinen hormonihäikkä, jossa estrogeeni ei oikein ole noussut? Tai sitten ihan jotain muuta... Jos tuollainen ei ole jatkuvaa, niin tuskin vaarallista...
Roikunhan minäkin täällä, vaikka oikeasti mun pitäisi olla vaihdevuosipalstalla... Täällä Kaksplussassa ei vaan ole sellaista... :p
 
Lohtuhalaus Pikkumyylle :hug:
Kylläpä teitä koetellaan! En meinannut uskoa silmiäni, kun tulin ultrakuulumisiasi katsomaan. Voimia keskiviikkoon ja toivottavasti kolmas kerta (raskaus) kestäisi 9 kk.

Minullakin on ollut tuulimunaraskaus - se ainoa, mitä on saatu aikaiseksi.
En halua pelotella mitenkään, mutta olethan varovainen, ettet pyörry ja telo itseäsi, jos aiot yksin hoitaa tyhjennyksen kotona - jos tulee heikko olo. Minulla tyhjennys käynnistettiin sairaalassa, mutta päävuoto tuli vasta kotona. Siinä vaiheessa ei ollut enää kipujakaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette pain yrittämään uutta raskautta. :heart:

Voimia ja onnea vaiheisiinne kaikille teille aikuiset naiset!

Hillevi :wave:
lapsettomien pinosta kyläilemässä
 
....luin juuri ultrausuutisista ja olen todella pahoillani puolestasi/puolestanne! Samalla en voi kuin ihailla sinun uskomatonta positiivisuuttasi ja teksteistäsi välittyy paljon muutakin hyvää. Niin toivon, että suuri haaveenne toteutuisi samoin kuin monen muun palstalaisen! Minä olen sitä mieltä, että kaikki mahdolliset hoidot kannattaa käydä läpi, jos on siihen valmis ja toivoa on sitä kautta! Pettymyksiä todellakin tulee tässä iässä ja sitkeitä sissiä on oltava ja tällä palstalla niitä kyllä riittää.

Keskenmenoista ja pettymyksistä....Meillä se kahdeksas kerta toden sanoi vasta, mutta sitkeä yrittäminen kyllä palkittiin ja olen äärettömän onnellinen joka päivä ihmepojastamme. Jokainen aamu on ihana, kun poika herättää iloisella jokeltelulla ja hymyllä. Ihmeenä häntä pidän varmaan loppuelämäni! Kuitenkin keskenmenot ja monet yritykset kyllä jättivät jälkensä ja parisuhde kyllä oli meillä aina välillä koetuksella menetysten seuratassa toisiaan. Ennen Mitjaa meillä oli neljä peräkkäistä keskenmenoa ja emme pitäneet mitään taukoa yrityksissä vaan raskausplussa tuli aina joka kuukausi, samoin kuin sitten se pettymys. Kyllä jo seitsemän keskenmenon jälkeen oli tehtävä surutyö ja olimme jo luopumassa yrityksistä, sillä henkisesti en enää kauaa olisi kestänyt. Mitjan raskaus sitten jatkui, mutta alkuraskaudessa oli jatkuvia verenvuotoja, raskausviikolla 10 tuli isompi vuoto ja sairaalaan menin todellakin kaavintaan, mutta sinnikäs pieni poika mahassa jatkoi eloaan. Minulla oli kohdussa hematooma, joka aiheutti todella runsasta vuotoa ja lääkärin mukaan näin moni keskenmeno ei välttämättä johtunutkaan iästä vaan tosiaan tästä hematoomasta. Mahdollisuudet raskauden jatkumiseen olivat 50/50 lääkärin mukaan. Minun pelkoni ei hävinnyt ennen synnytystä, jonne menin hymyillen ja jonka joka minuutista nautin, niin helpolta se vaihe tuntui jatkuvan angsteilun jälkeen.

Huomasin yrityksistämme, että tulen todella helposti raskaaksi, sillä joka kerta raskaustesti oli positiivinen, kun vähänkin kierron puoliväliä aktivoiduimme. En testaillut ovulaatiota koskaan enkä ole ikinä huomannut mitään "ovuoireitakaan". Kierto on säännöllinen, 28 päivää. Kuitenkin näin monen keskenmenon kokeneena en enää osannut siitä plussasta iloita vaan Mitjan kohdalla taisin ilosta itkeä vasta viikolla 15, kun sain hyviä uutisia punktion jälkeen. Kuitenkin plussien jälkeen mieli myllersi aina ja vauva oli mielessä koko ajan...Meillä mies oli se positiivisempi ja hän jaksoi kyllä aina uskoa, toivoa ja rakastaa...Hän aina sanoi, että vaikka haaveemme ei toteutuisi hänen rakkautensa ei koskaan häviäisi mihinkään ja aina olisimme kuitenkin "me"....Se tuntui uskomattoman tärkeältä. Minulla oli aina suunnaton tarve puhua, mutta mies taas suri hiljaa...

Minun raskain keskenmenoni oli varmaan häämatkamme raskautemme päättyminen uuden vuoden päivänä 2007. Silloin romanttisesti ajattelin, että näin tämän kuuluikin mennä ja ajoitus oli täydellinen. Muistan millaisissa sfääreissä mieheni kanssa kuljimme uuden vuoden aaton ja seuraavana päivänä tuli sitten täydellinen romahdus. Onneksi en jäänyt pidemmäksi aikaa masennukseen vellomaan, mutta muutama päivä kului kyllä totaalisen pohjalla.


Syyskuussa ehkä sitten aloitamme vielä yrittämään. Minulla ei ole aavistustakaan kiertopäivistä, kun en ole merkkaillut mitään, mutta voisin listoille tulla mukaan. Miehen suuri haave on sisarus Mitjalle ja minunkin myös, Mitja on miehen esikoinen. Kuitenkin olo on hieman ambivalentti asian suhteen, ehkä myös rennompi. Kaikki on näinkin hyvin! Todella paljon toivon plussia heille, joilla vielä vauvaa ei ole tai vauvaa sen "oikean" kanssa. Jotenkin tuntuu hävettävältäkin tänne palstalle tulla, kun toiveemme kuitenkin toteutui ja tuntuu "ahneelta" vielä toista toivoa ja yrittää.

Tärkeää on Pyrstiksen sanoin myös muu elämä ja vauva ei voi täyttää omia tarpeita vaan vauvalle on oltava ne hyvät olosuhteet ja sitä monella täällä on tarjottavana. Hyvä parisuhde kuuluu ehkä myös näihin hyviin olosuhteisiin vauvalle ja lapselle. Mies on aina ajatellut näin eikä pitkissäkään suhteissa ole ollut valmis hankkimaan vauvaa, jos tunsi epävarmuutta suhteen onnistumisen suhteen. Kuitenkin hänellä vauva on aina ollut todella iso haave! Miehet ehkä ovat rationaalisempia olentoja kuin naiset....Mies usein sanoikin, että on ensimmäistä kertaa varma ja valmis nyt ja uskomattoman upea isä ja nyt koti-isä hän onkin! Sensitiivinen, hieno ja herkkä mies..... Helmivauvojen tapaamisissa olemme olleet ja mies on aina ollut innoissaan mukana - ainoana miehenä. Pieni feministi minussa asuu ja olisi upea, jos miehetkin täällä palstailisivat....


Tämä on upea palsta ja olisiko jostain kerhon vetäjäksi, jossa voisi tutustua vielä paremmin toisiinsa ja kirjoittaa vähän intiimimminkin, jos tarvetta on? Tämä tuli helmivauvoista mieleen ja kerhoja näyttää olevan valtavasti, mutta tämä puuttuu kerho-osiosta....

Työkoneelta kirjoitan ja hymiöitä ei tältä koneelta voi viestiin jostain syystä liittää....

Pian lähdemme Huvilatelttaan miehen kanssa katsomaan Röyhkää, ensimmäinen yhteinen iltamme ulkona. Mitjan isosisko ja kummisetä jäävät pojalle pitämään seuraa....

Paljon tsemppiä vielä Pikkumyylle ja kaikille muillekin. Minunkin tietoja voi sitten syyskuussa päivittää, kun ensin odottelen kierron alkua joskus kuun puolenvälin aikoihin.....

Tässä tuli tajunnanvirtaa ja vähän sekavaa tekstiä kaiken muun lomassa...Varsinainen tietokoneemme on hajonnut ja mies pyörii epätoivoissaan ympärillä...Mitjan kuvat ja muutkin kuvat menetimme ja konetta ei ole onnistuttu korjaamaan tai tiedostoja tallentamaan...Harmittaa....
 
Ihaillen elämän hallintaasi. Ei se ikää katso tuota tuulimuna juttu, vaan tosiaan niitä on myös nuoremmilla jopa 25 v. Itselläni tuo tuulimuna 28 v kahden lapsen jälkeen. Kuvittelin että lapsia tehdään maailmaan eikä niitä saada.

Itselläni siis tuhru on loppunut, joten kai tuo lauantai ilta ja sunnuntai aamu olisi sitten kp 1. Joten nyt olisi kp 2. Eli minulla varmaan tuo limiksen tuotannossa ongelmaa vaikka ultratessa sitä on ollut reippaasti kierron puolivälissä. Tiedä häntä mihin se sitten katoaa kun ei valu ulos.

Hassua vuorokauden mittainen tuhruvuoto. Ovistestit edelleen samanvahvusta viiva kun kp 23,kun se tuli uudestaan takaisin ja lämmöt huitelee jossain 37,3-37,5 välillä. Lämmöt kp 23 36,6. Mutta kyllä nyt vaan kestää hieman ennenkuin lämmöt tipahtaa seuraavaa ovista varten.

mimmimamma
 
minä vasta nyt luin tarkemmin tuota edellistä viestiäsi. Oletko ihan varma, että pärjäät keskiviikkona yksin? Jospa ottaisit lääkkeet vasta sitten, kun mies on tullut kotiin.

Minua aikananaan peloteltiin, että lääkkeillä tyhjennettäessä vuoto voi olla tosi raju, pahimmaallaan voi vaikka taju mennä. Minulla nyt tosin on lievä veren hytymishäiriö, mutta silti. Älä ala ihan yksin sitä tyjennystä tekemään, jos kerran sairaalastakin on sanottu, että tukihenkilö pitäisi olla. Sen tukihenkilön tehtävä on auttaa sinut sairaalaan, jos vuodat tosi pahasti. Vaikka olisi asiasta kokemustakin, ei se aina samalla kaavalla mene.
 
olen testannut mutta kun minun testeihin en saa kunnon plussaa aikaiseksi. Olen saannut joukon haamuja .Siis haamujen haamuja. Clearblue on antannut plussan, mutta kun niihin en kokemuksestani johtuen luota. Apteekin rakaustestiin sain hennoon plussaviivan jota ei kehtaa näyttää. Ja predictor antannut tuhruviivan joka näkyy vaan etäisyydelllä. Joten en ole valmis uskomaan mihinkään.....rahaa on upponut testeihin.

Kiitos kysymyksestäsi. Mutta tuhru on minulle merkki epäonnistuneesta kierrosta, koska jostain syystä menkat ovat olleet tosi niukat viime vuoden aikana. Mutta ei näin niukat...... :headwall: :headwall: Juuri mietin että pitäisi selvittää mikä niukentaa tuota vuotoa. Minun gyne sanoi viime syksyllä, että muut naiset olisivat tyytyväisä niukaan vuotoon :)

mimmimamma
 
kiitos hillevi osanotoistasi! :hug: :flower:

Kenzie: Mukava kun tulet pinoomme, Mitja poikanne on niin ihana kuvistakin päätellen! :heart:

Matsalu: kiitos huolenpidostasi, uskon jos hätä tulee saan soitettua jonkun paikalle, mieheni työpaikka (nykyinen) on 60km matkan päässä. ja olen kyllä varovainen. Minulla oli vaan ne kivut kaikkein vaikeimpia silloin kun supistukset viimeksi alkoivat, silloin ne alkoivat vasta 14aikaan, vaikka olin aamusta asti saanut lääkkeitä, en tiedä vaikuttaako raskauden kesto kipuihin tai jokin?? No otan tujusti lääkkeitä, uskon , että selviän ..ja varmaan hätätapauksessa voin soittaa serkulleni, hän kun on kotona 5:n lapsensa kanssa. tai esikoispojalleni.

Ja minkä kivuilta pystyn olemaan, olen varmaan myös koneella ja liikkua pitää aamusta alkaén se helpottaa kipuja avautumisen aikaan!

Kävelin 6km sauvakävelylenkin oikein reippaasti nyt illalla , tuntui hyvälle. Nyt odotan miestä kotiin hän on viemässä armeijapoikaa linja-autolle. :heart:

Heissan taas ja mukavaa iltaa kaikille! :hug: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
ja kysyä ei kyynnikkona Matsalulta että minkälaiset tuo sun esikoisen odotusaikaiset tuhruvuodot olivat luonteeltaan?

Yhtään mitään kuvittelemat kysyn tämän kysymyksen ?

Koska taitaa olla vaihtarien merkki tuo tuhruttelu kuukautisten sijaan.


mimmimamma
 
Pikkumyy, en minä kivuista ole huolissani, vaan yht`äkkisestä, voimakkaasta verenvuodosta. Se se vaaraksi on, jos joku.

Mimmimamma, se mun ainokainen raskaushan meni siis kesken kesäkuun alussa. Mutta eivät ne vuodot välttämättä sitä aiheuttaneet. Pari päivää ennen kuukautisten oletettua alkamisajankohtaa alkoi ruskea, niukka tuhruttelu. Myöhemmin vuosin sitten kyllä enemmänkin.

Mutta monilla raskautuneillahan on jonkinlaiset "valekuukautiset" siihen aikaan, kun menkkojen pitäisi alkaa. Jos nyt varsinkin olet vielä jotain viivoja saanut r-testeihin, niin eipä ole sanottua... Onhan siellä ainakin jotain kiinnittymisyritystä ollut. Odota viikko ja testaa uudelleen.

 
Matsalu Kuulostaa järkevältä valinnalta se, että jos tulee vain 1-2 munasolua, niin vaihtaakin ivf:n inssiin. Me vatkattiin hommaa pitkään lääkärin kanssa, että mitä tehdään: ivf loppuun vai inseminaatio. Yhdessä loppujen lopuksi päätettiin, että testataan munasolut ivf:llä ja katsotaan hedelmöityvätkö ja alkavatko jakautua. Onko siis mitään toivoa vai ovatko kaikki sekundaa. Vaikka sitten tuoresiirto ja pas menivät molemmat pieleen, niin pientä toivoa antoi se, että molemmat solut hedelmöityvät, jakautuivat ja olivat jopa hyvää luokkaa (kakkosta). Tuoresiirrossa siirretty alkio oli top-luokkaa. Jos nyt mahdollisessa tulevassa ivf:ssä tulisi sama tilanne, että yrityksistä huolimatta tulee vain 1-2 munasolua, niin saattaa olla, että mekin vaihdamme inseminaatioon. Vaikka siinä pikkaisen hirvittää sekin, että jos onni potkaisisi isosti ja ultrassa heiluttelisi kaksoset. Lähinnä siis hirvittää monisikiöisiin raskauksiin liittyvät riskit, esim. ennenaikaisuus.
 
Helou kaikki =) Olipas ilmestynyt paljon tekstiä! Erityskiitos Pyrstis ja Myy, kun jaksatte yhä vaan kylvää positivismia meihin kaikkiin =) :flower: :heart: Tilaa ihmeessä Myy joku pitämään huolta itsestäsi!
Minä kyllä olen yhä tällä autiolla tädittömällä saarella :( Tosi mälsää että heti kun aloin kuumeilla, niin kättelyssä täti häipyy kokonaan (eikä siitä myönteisestä syystä)
Olen yrittänyt Matsalun vinkkiä noudattaen pelotella sitä etsimällä jo gyneni puh.numeron esiin... :)
Kenzie64: kiva kun ilmaannuit juttusille. Minäkin olen vm-64.
Olen muuten lisännyt sekä herkuttelua, että liikuntaa... =) Tätiä vaan ne pullakahvit täällä yhä odottaa...
Iloa itsekullekin ja kauniita unia kans! :heart:
 
Täällä hereillä, heräsin edelleen kiusaavaan migreeniin, on ollut edellisyöstä asti, aina alkaa uudelleen, kun kipulääkitys loppuu! :headwall: :ashamed: Burana alkaa jo auttamaan.

Matsalu: kiitos huolenpidostasi! :hug: :flower:
Ikiemolle: Menkkatuulia lähettelen! :heart: Jospa saisimme vuodon samaan aikaan eli keskiviikkona alkavaksi! :saint:

päikki: Onnea tulevaan IVF:ään. :heart:

Suosittelen itse myös inseminaatiota kaikille, joilla raskaus ollut lähiaikoina, koska silloin tiedossa, että hedelmöitys tapahtuu/voi tapahtua. :heart: Ja inseminaation hintakin on paljon edullisempi! Mutta jokainen pari, kun näitä miettii, tekee päätöksensä tietenkin itse! :heart: + :heart: =? :heart: :heart:

Rakkaudella rva Pikkumyy :heart: :wave:

Ihanaa tiistaiaamua kaikille, kun heräätte ja toivottavasti aurinkoa! B)

Minäkin vuosimallia -64 :heart:
 
Tuulimunasta vielä...eli kun Pikkumylle mainitsin tuulimunasta, että kun meidän munikset vanhoja niin tätä tapahtuu. En tietenkään tarkoittanut, että vain meille vanhemmille niitä tapahtuu, tiedän itsekin jopa 19 vuotiaan naisen, jolla on todettu tuulimunaraskaus. Tosiasia on kuitenkin se että meidän ikäluokassa tuulimunat ja keskenmenot ovat yleisempiä kuin nuorempien.

Itsekin siis tässä yhden keskenmenon ja tuulimunan jälkeen (puolenvuoden sisään molemmat) joutunut hyväksymään nämä asiat elämässä ja jopa ajatellut, että sitä lasta en enää saa, kun tuota ikää jo riittämiin. Toisaalta pelottaa jos vaikka tässä vielä raskautuu, että jaksaako (pää siis) jos kolmannen kerran menee kesken (syystä tai toisesta).

Kyllä tässä silti yrittää positiivisesti ajatella, että ainakin kierto toimii ja raskaaksi on tulee (tällä iällä ) , muutkin tämänikäiset raskautuu ja raskaus jatkuu normaalisti. Onhan tämä palstakin merkki siitä. Minullekin Naistenklinikalla äitiyspolilla hoitohenkilöstö sanoi, että tervetuloa takaisin, myös Kenzien tarina antaa toivetta jatkoon....

Päivänjatkoja!!
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (46)......kp3/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)..................kp3/28..............?...............4.
Matsalu (44).................kp3/24-25.........?...............1.
Päikki (40)...................kp6/27...............y1,5v........2.
vilmaville (43)..............kp7/28-30........y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp6/28..............yk4...........4./1.yhteinen
äittä-67 (40)................kp9/28-30 .......1...............3./2.yhteinen
touhu tenava (45)........kp10/27-30......y3v...........6.
Plättä (44)....................kp11/28-30......?................7.
AinoEmilia (43)............kp14/31-34.......?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)................kp16/28.............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp22/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp23/26-39.......y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40).......kp24/25-29.......y2v...........1.
Kirsikka68 (40)...........kp27/28-39.......?...............5.
Pennanen (41).............kp29/29-32.......y0,5v........2.
pääpilvissä (45)..........kp33/25-43........?...............1.yhteinen
ruujakengu...................kp39/28.............?...............3.
ikiemo (43)..................kp47/n.23..........?...............4.
Rva Pikkumyy (43).....kp?/?..................yk1...........4./1.yhteinen
kenzie64 (43?)............kp?/28................?...............4.

babo67 (41).............kp25/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................kp10.................IVF 9/08.....4./1. yhteinen

Missä olette?
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.
einiinvaan (41).............kp64/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp94/29............yk11.........2./1.yhteinen
Hellu1............................kp?/?.................?................3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/33 = 10,89 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 6 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]




Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Hereillä taas;=)))
Minni pongasitko oviksen heti siitä kierrosta kun vuoto alkoi,eli sinulla on nyt yhdet menkat olleet myös tuulimunan jälkeen?Mutta entä heti tyhjennysvuodon jälkeen, tunsitko oviksen ja yritittekö jo siitä kierrosta?

Juu ymmärrän kyllä minni: Km ovat tavallisempia mitä vanhempia me naiset olemme! :heart: Toivotaan, että vielä löytyy hyväkin munasolu, joka hedelmöittyy ja jatkuu terveeksi vauvaksi asti kehitystään! :heart:

Niin minni vielä, kun ja jos tulet nyt uudelleen raskaaksi pääsetkö jo varhaisultraan sairaalaan? Minä ajattelin ,että jos niin tässä jossain vaiheessa käy, niin ainakin pyrkisin sairaalaan, sen takia , koska 2 keskenmenoa takana myös puolen vuoden-7kk:n sisällä.

Oletteko nyt väestöliiton "hoidoissa"?

Ajattelin, etten itse mene sinne tällä erää, koska raskaudun ihan näinkin, mitä sitä jatkuvasti maksamaan 120e ja enemmänkin käydäkseen katsomassa: Munasarjat toimivat! :heart: :saint:

Saitko sinä lääkkeellisen tyhjennyksen ja teitkö sen itse kotona? Kuinka monen pvn kuluttua km:stä ensimmäiset menkat alkoivat? Anteeksi tämä tenttaukseni sinulle tällä kerralla, mutta kun olet myös kokenut juuri saman asian. :ashamed:



Olen keksinyt uuden vertauksen:


Vierivät munasolut eivät sammaloidu! :heart:

Rva Pikkumyy :wave: :heart:

Ps jää- ja viileäkaapit jo pestyinä! :xmas:
 
Rva Pikkumyy, pahoitteluni ja osanottoni! Voimia sinulle ja miehellesi ja toivotaan, että seuraavalla kerralla kaikki menee hyvin koko raskausajan.
Olet kyllä ihmenainen - tuo sinun positiivisuutesi on kyllä oljenkorsi meille monelle muullekin täällä. Aivan mahtavaa tuo sinun elämänasenteesi!!

Olen ollut hiljakseen, lueskellut palstaa ja seurannut, että mitä teille kuuluu. Ja innolla odottelen lisää plussia tuonne listaan!

Tuo Kenzien tarina valoi uskoa tulevaan ja siihen, että tässä on vielä mahdollista tulla raskaaksi. Toisaalta, enpä enää oikein jaksa haaveilla omasta pienokaisesta, kun sitä ei ole 2,5 vuoteen kuulunut (ja ivf käyty läpi kolmeen kertaan) - mutta se ei tarkoita sitä, että olisin toivoni menettänyt. Joka kuukausi on kuitenkin tätsy tullut, karkoitusyrityksistä huolimatta. Ja joka kuukausi olen sen pettymyksen käynyt läpi - niinkun varmaan jokainen ei-raskautunut tällä palstalla. Tämä ehkä tuntuisi helpommalta, jos oli löytynyt selkeä syy lapsettomuuteemme, mutta ei - sellaista selkeetä syytä ei vain ole olemassa.
Adoptio on asia, jota olemme miettineet, mutta siinä on muutama käytännön mutka matkassa ja sitten se pitkä jonotus.... Ja tietysti tämä ikä (41/43). Pelaan olen ollut alkukesästä yhteydessä, mutta nyt on sitten kesä "hauduteltu" tätä ajatusta.

elina67


 
PikkyMyy: Mulle (jouduttiin) tekemään kaavinta ja vähän yli viikon verran kesti (vähäinen) vuoto. Aloin ovista bongaileen vasta elokuussa ja en ole vahvaa viivaa vielä saanut.

Mulla on taas sama juttu kuin km:ssä, että eivät nuo menkat meinaa millään alkaa ja että löytyisi se kierto. Kävin gynellä lopputarkastuksessa ja hän myös ultrasi ja sanoi, että ihan hyvältä kohtu näyttää jne. mutta limakalvo vielä ohut, joten menkkoja/ovista odotellaan.

Jos nyt raskaaksi tulen, niin en vielä pääse suoraan sairaalaan kun (vasta) kaksi km:ää takana.

Itse en ole missään hoidoissa nyt. Keväällä ehdin käydä kaksi kertaa lekurin luona missä (vain) ultrattiin, eikä hoitosuunnitelmaakaan edes ehditty tekemään kunnes tulin raskaaksi. Olen samaa mieltä kuin sinäkin, että en aio nyt mennä minnekään lapsettomuusklinikalle, koska raskautumista mullakin on ja ne gynekäynnit hintavia.

Hyvä sanonta, pistetään munasolut vierimään....
 

Yhteistyössä