40+ so what? (vol. 2)

juttua. Samaa ikäloppuhirviöitä olemme.... joskus mietin omaa selväjärkistä minuutta, joka täysin sekoaa viimeisten kp aikoina. Rapistelen ovis testejä ja mittailen lämpöjä....minä selväjärkinen 3 lapsen äiti haaveile vaavista :headwall: :headwall: en tunnusta kehoni rajoituksia ja vaadin hepolta enemmän mihin se vanhoilla muniksilla pystyy. Toisalta tuhrutätikin oikeaan aikaan kertoo että elimistö ja keho vielä toimii. Pelkään kuitenkin totuutta että vuodet ovat vierineet ohi, vaavia ajatellen, mutta onneksi pyrstis on vakuttamassa että en mä ihan pöhkö ole. Haaveita elämässä pitää olla jotta nuorena pysyisi :) vaikka se ei vaavitasolle johtaisi....

Kiitos kaikille olemassa olosta ja haaveiden jakamisesta. Samoin onnen ja surun, valitetttavasti se on osaa elämää. Ylämäki, alamäki ja suvanto......
kaikille onnen hetkiä rapistuksien ja peittojen heilutukseen.


surullinen mimmimamma, joka luopuu lapsestaan huomenna ..... raadolliseen aikuisen elämään joka on osaa lapsen, nuoren elämäntaivalta. Ja äiteyden tuskaa....

:flower: Kuulaana kauniina syyspäivänä synnyit, kaunis tasapainonen tytteli. Synnytyksessä kuunneltiin klassista musiikkia ja synnytys oli maailman helpoin. Hetken pelkäsin että sinut mennetäisin 5:den päivän ikäisenä, kun muutuit siniseksi etkä hengittänyt sylissäni. Ravisteluni palautti sinut takaisin ja nyt, vasta tänään, olen valmis luopumaan sinusta, niin kaunista ja ihanasta olennosta. Rakastan sinua ja olet aina vaavini, vaikka et sitä haluaisikaan. Tulen aina olemaan ylpeä sinusta, jolla elämän polku on ollut muuta kun helppo ja yksinkertainen. Kaikkien karikoiden yli olet päässyt ja valmis uuteen omaan elämään. Lapset kun on meillä vain lainassa ja kaikella kiitollisuudella elämän kierteistä, totean että olen sinua saannut omia viimeiset 19 vuotta ja siitä olen onnellinen. Auringonpaisteeni...
rakkaudella äitisi
:flower: :heart:
 
Huomenia;=)))
Olen hereillä se kauan poissaollut migreeni minut herätti + pisuhätä. :headwall:

No viimeksi migreeniä oli menkkojen aikaan 2 heinäkuuta alkaen 3 pvää, raskausaikana tähän mennessä ei kertaakaan.

Niin eilisestä surupvstä piti sanomani, jotain ihanaakin oli Ollessamme lähekkäin mieheni kanssa"kaveri nosti päätään" Huomioikaahan minuakin siinä "sanoen";=)) Miestä ihmetytti, että , mitä tuo nyt tuossa jököttää?? Minä, se haluaa hellyyttä antaa ja ottaa :heart:

Rakastelimme siis eilen kahteen eri otteeseen, jopa oli mukavaa! :p :heart: Eli surunkin keskellä myös iloa! Nautintoa! :heart:

kaikille onnea kovasti pinossa, rapistelujen suhteen ja ne jotka eivät rapistele, onnea silti ja kanelle Onnea koeputkihedelmöitykseen vai millä nimellä sitä kutsutaankin! Paljon onnea, että alkio/alkiot tarrautuvat hyvin kiinni! :heart: / :heart: :heart:

Kaikille kaikkea kivaa toivoen! :saint: :flower:

rva Pikkumyy :wave:

menen hetkeksi vielä nukkumaan, kello soi 5:00 ja panadol alkaa nyt helpottamaan oloani, siis moikka ja See You! :heart: :wave:
 
Mukavaa viikonalkua ja tervetuloa minunkin puolesta :höpisijä ja päikki.
Minulle voi sitten päivitellä kp2 :headwall: Aikani kun päätä koåpsauttelen seinään , niin eiköhän täältä nousta.

Pikkumyylle Voimia ja jaksamisia tälle päivälle!
 
Pahoittelut PikkyMyy.

Tämä ei tuskaasi helpota, mutta tiedän tasan tarkkaan tunteesi. Olemme oikeastaan molemmat samassa tilanteessa, molemmilla keskenmeno takana ja nyt tuulimuna.

Pohdit tuossa, miten voi olla raskaana ilman sikiötä, mutta niin se vain on, että munasolu ei hyvä, joten se ei "varsinaisesti" hedelmöity...ikä jälleen puuttuu peliin.

Jostain luin, että tuulimuna ei toistuisi peräkkäin, tiedä sitten. Mä luulen, että kyllä meille nyt se kolmas kerta toden sanoo, kun kerran hedelmöitys toimii ja raskaaksi tullaan.
 
Tulimpa vielä takaisin ennen lähtöäni! :D


Kiitos Nuusku! :flower: Ja Onnea sinulle tässä uudessa kierrossasi, kyllä tuntuu niin kliseiseltä sanoa aina niin kenen vaan menkkojen koittaessa, mutta sehän meidän kaikkien toive on : Tulla Raskaaksi! :heart:

Minni 07: kiitos myös sinulle! :flower:
Gyneni kyllä sanoi, että tuulimuna kohtaa yhtä hyvin nuorei kuin vanhempiakin raskaaksi tulevia, on vain kyseessä huono munasolu, joita on kaikilla, mutta onhan sekin totta, että meillä vanhemmilla niitä on enemmän, koska niin paljon tulee näitä muita keskenmenoksi luokiteltavia raskauksia. Mene ja tiedä!? :headwall:

samaa mieltä olen kanssasi, kolmas kerta meille toden sanokoon! Ja vaavin syliin asti saisimme! :heart: :heart:

Ja Mimulille lähetän kovasti voimia tälle viikolle! :hug: :flower: :heart: Taimi voi varmasti aivan mainiosti ja on kasvanut, kun menet seuraavaan ultraan perjantaina, onnea sinulle ja Taimille sylin täydeltä!! :flower: :heart:

Mitä muille kuuluu??

Rva Pikkumyy, joka hautoo jalkojaan jalkahoitovedessä;=) :wave:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimmimamma (46)......kp1-3?/27.........y6v...........4.
Nuusku (42)..................kp2/28..............?...............4.
Matsalu (44).................kp2/24-25.........?...............1.
Päikki (40)...................kp5/27.............y1,5v..........2.
vilmaville (43)..............kp6/28-30........y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp5/28..............yk4...........4./1.yhteinen
äittä-67 (40)................kp8/28-30 .......1...............3./2.yhteinen
touhu tenava (45)........kp9/27-30........y3v...........6.
Plättä (44)....................kp10/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp13/31-34......?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)................kp15/28.............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp21/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp22/26-39.......y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp23/25-29.......y2v..........1.
Kirsikka68 (40)............kp26/28-39......?...............5.
Pennanen (41)..............kp28/29-32......y0,5v........2.
pääpilvissä (45)...........kp32/25-43.......?...............1.yhteinen
ruujakengu....................kp38/28............?...............3.
ikiemo (43)...................kp46/n.23.........?...............4.
Rva Pikkumyy (43).......kp?/?.................yk1...........4./1.yhteinen

babo67 (41).............kp24/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................kp9.................IVF 9/08...4./1. yhteinen

Missä olette?
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.
einiinvaan (41).............kp63/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp93/29............yk11.........2./1.yhteinen
Hellu1.............................kp?/?................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/33 = 10,89 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 6 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

[/b]




Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenta nettipimennosta palaavalta!
Sain tuon listan päivitettyä... Kertokaa jos siinä on virheitä. :ashamed:

Pikkumyy: Olen niin pahoillani puolestasi. :hug: Hyvä kuitenkin, että olet henkisesti noin vahva ja suhteenne miehesi kanssa rakkautta täynnä. Hieno asia myös on, että tulet helposti raskaaksi. Uskon vahvasti, että saatte vielä sen vaavin syliinne. En poistanut sinua vielä plussalistalta, vaan haluan odottaa vielä tämänpäiväisen ultran.

Päikki: Tervetuloa pinoomme. :flower:

Paljon oli asiaa tullut nettipimentoni aikana, yritän tässä jossain vaiheessa kommentoida...
 
Kane, toivottavasti sinulla munikset nyt kasvavat. Perässä tullaan, 0-ultra sovittu 11.9. Tosin onhan tässä vielä yksi luomuplussankin mahdollisuus ennen hoitoa, eli sen kuumeilen ensin pois.

Mimmimamma ja Pyrstis, kyllä minäkin välillä mietin omaa selväjärkisyyttäni, kun vielä näillä vuosilla lasta toivon ja täällä kuumeilen. Ja olen vielä valmis panemaan tuhansia euroja rahaa hoitoihinkin. Mutta mitään ei voi, on niin selvä tieto ja tunne siitä, että vielä pitää viimeiset kerrat yrittää. Ehkä sitten saa rauhan.

Katselin kalenteria ja kappas! Aikansa viivyteltyään menkat alkoivat nyt tasan sinä päivänä, jolloin niiden olisi kuulunutkin alkaa, jos mitään raskautta ja keskenmenoa ei olisi ollut tässä välissä. Ehkä elimistö nyt vihdoin on toipunut ja palaa omiin rutiineihinsa.
 
pyrstötähti
en tiedä kuka oli sotkenut meidän huushollin vkl:n aikana? Lauma villipetoja oli myllännyt halki residenssin ja näytti siltä että se oli jäänyt meille kuitenkin asumaan :heart:

Kavereita yökylässä ja aamulla murkuilla naamat vinossa ja romut hukassa ja kaikki laput allekirjoittamatta ja tietty puolet tavaroista eväitä myöten unohtui kotiin kun tomu laskeutui ja äiti jäi yöpaidassa raivaamaan katuharjan kanssa keittiötä =)

Onneksi on jo kp5 ja elämä voittanut muuten ois voinu mennä taas ne kuuluisat hermot.
Pikkumyy löysi saman reseptin kuin minäkin,eli onhan siitä isännän "armeijakaverista" paljon iloa muutenkin kun vain varsinaisessa vauvanteossa :heart: Minusta tuntuu joskus että meidän elämä on aina tädin aikaan totaalisessa epätoivossa,minä olen pettynyt ja pala sydäntä murtunut ja mies menee sekaisin kun hänen mielestään läheisyys ja rakkaus ja seksi on niin tiukka kolmiyhteys että kun nuo muutamat hirveimmät vuotopäivät estävät normaalia runsasta ilottelua niin meillä menee aina todella huonosti parisuhteessa ja kun siihen liittyy tosiaan sitten se oma hienoinen pettymys ettei mitään sitten vauvarintamalla niin niinä päivinä pitäisi olla kaikkee muuta joka veis toiminnan ja ajatukset toisaalle O =)

Nyt sitten taitaa olla viimeisetkin tädin kadottaneet löytäneet kiertonsa ja jonkinlainen välirauha laskeutuu hetkeksi ja odottelemme innolla miten meidän täsmähoidot purevat klinikoilla. Heille pidetään hurjasti peukkuja.

Ja odotamme tietyti myös kovin myyn tilanteen edistymistä ja mahdollisia syitä tai vastauksia mitä löytyy ultrassa.

Tuulimunaraskauksia on minunkin tuttavapiirissäni ja koska siinä on enemmän nuoria odottajia kuin vanhoja niin tietty nuorille niitä on tapahtunutkin. Olen miettinyt että kuinkahan moni pitkäksi venähtänyt kierto jota seuraa täti-niagra onkin oikeasti spontaani varhainen keskenmeno, tuulimunaraskauden jälkipyykki tai mitä tahansa mikä voi liittyä munasolun epäonniseen hedelmöitymiseen,me vaan sitten tiedämme ne tarkemmin kun käyttelemme rapisevia ahkerasti,monikaan minun ikäiseni ei ihmettele jos tätiä ei pariinkaan kuukauteen näy,toteaa vaan että jaahas alkaa vähän ikä painamaan ja kierto ronklaa mutta ei siihen kiinnitä kummempaa huomiota kun ei sitä vauvaa ole yrittämällä yritetty.

Me kaikki olemme lukeneet ja tiedämme että munasolut ikääntyvät ja parhaat ovat irronneet ensin,on hyvin yksilöllistä se paljonko niitä on vielä yli 40 vuotiaalla jäljellä ja minkälaatuista tavaraa on jäänyt jäljelle. Huonolaatuisetsa muniksesta kuoriutuu huono keltarauhanen eikä homma sitte etene. Mutta tiedämme myös että kovin moni tulee raskaaksi näilläkin vuosilla ja meillä on siihen suurempi todennäköisyys kun ajoitamme peitonheilutuksen oikein,muutenkin huolehdimme itsestämme hyvin ja olemme positiivisesti latautuneet siihen vauvantulon mahdollisuuteen. Ja enempää ei keneltäkään voi vaatia. Ja onhan aina apukeinot lääketieteen puolelle joita voi oman harkintansa mukaan käyttää.

Pikkumyy on tuotapikaa uudelleen raskaana ja samoin minnille ja äittälle ja lumimarjalle peukutetaan kovasti onnea että pettymyksen jälkeen nousette uudelleen tänne vauvabarrikadeille toivomaan ja jännäämään.

Me muut joilla ei just ole tärpännyt hetkeen aikaan toivotaan pitkää pinnaa, unelmia mutta myös sitä ettei tämä kuumeilu saa liian suurta osaa elämästä. Useimmilla meistä on työ, ukko ja lauma lapsia ja omia harrastuksiakin. Nautitaan tasapuolisesti näistä asioista.

Tulipa sitä juttua toivottavasti jaksatte lukea ja joku saa myönteistä energiaa tähän viikkoon minun jaaritteluistani.

Hyvää ja raikasta maanantaita kaikille, ja plussatkaahan nyt joku malliksi muille! tv:pyrstis
 
Voimia Pikkumyylle tälle päivälle!

FSH, TSH ja LH verikokeista, niin mitä kautta te olette niihin tutkimuksiin päässeet? Onko toivoakaan perusterveydenhuollon kautta, vai joutuuko yksityisen kautta niitä hakemaan?

Siitä tuulimunasta, niin itsellänikin silloin lääkärin mukaan tuulimuna raskauksia on niin nuoremmilla kuin vanhemmillakin odottajilla. Omalla kohdallani kuulema juuri tämä Clomifen olisi jopa tuulimuna raskauden riskiä nostava, tiedä sitten.

Mukavaa alkavaa viikkoa vain kaikille tasapuolisesti! Plussa tuulia sinne kellä sellainen aika on :whistle: =)
 
Kirsikka: Minä ainakin olen mennyt kokeisiin yksityisen kautta. Testit kyllä tehtiin julkisen puolen labrassa. Voinee onnistua kokeisiin pääsy perusth:n kauttakin, mutta itse en kyllä näissä asioissa sinne puolelle lähde ollenkaan.
 
ei mitään kp:ta :eek: pari kolme hienoista viivaa paperiin, eikä muuta. Menkkakipuja kylläkin. Hö ? Mitäs tämä nyt taas on ?

Tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiin, sitä tarvitaan. Ja muistakaa, että ailahteleviin ajatuksiin täytyy antaa itselleen lupa. Yhtä vuoristorataahan tämä on, ei siitä mihinkään pääse. Välillä haluaa ja uskoo. Välillä haluaa ja ei usko. Välillä uskoo muttei haluakkaan. Ja niin edelleen. Mutta kaikkinensa, elämäähän tämä on. Tämä eletään läpi, ja voidaan sitten joko onnistuneena tai ei, muistella omana ajanjaksona tätäkin. Mukava sakki on täällä koolla. Jokainen elää toisten elämää siellä ajatuksissaan ja suree ja iloitsee muiden mukana. Se on kuulkaas naiset sitä yhteishenkeä, jonka yhteinen unelma luo.

Voimia Pikkumyylle. Voimia ihan kaikille muillekin. Jaksetaanhan vielä ? :hug:
 
pyrstötähti
Tuulimunaraskaus:
Noin 10-15% kaikista raskauksista päättyy keskenmenoon. Tosin osassa nainen ei edes tiedä olleensa raskaana ja raskaus keskeytyy normaalia runsaampina kuukautisina. On arvioitu että jopa 70 % kaikista keskenmenoista olisi tuulimunia.

Useimmiten tuulimunaraskaus johtuu viallisesta munasolusta. Jokaisella naisella on synnynnäisesti viallisia munasoluja ja on vain huonoa onnea jos sellainen hedelmöittyy. Joskus harvoin voi syynä olla naisen ja miehen kromosomien yhteensopimattomuus.

Munasolu hedelmöittyy ja alkaa jakautua samalla kun kulkeutuu kohtuun ja kiinnittyy sen seinämään. Istukka kehittyy, samoin sikiöpussi joka täyttyy lapsivedellä ja kohtu kasvaa. Raskaushormonia (hCG) muodostuu ja raskaustesti näyttää positiivista. Normaalit raskausoireet ilmenevät (rintojen arkuus, pahoinvointi, väsymys jne.) mutta sikiötä ei muodostu lainkaan. Raskaus on hedelmöittymishetkestä tuomittu eikä mikään hoito tai lääke auta.

Useimmiten tuulimunaraskaus menee kesken ja vuoto alkaa viimeistään viikolla 12. Tuulimunaraskautta voi epäillä kohdun hitaasta kasvusta ja loppuvaiheessa supisteluista kun kohtu alkaa taas palata normaalitilaan. (Molemmat oireet huonosti havaittavia) Tuulimunaraskaus on todettavissa ultraäänellä viikosta 7 eteenpäin. Viimeistään silloin pitää alateitse tehdyllä ultraäänikokeella näkyä sikiö ja sydänäänet. Ellei mitään ole todettavissa siinä vaiheessa voidaan odottaa ja tehdä koe uudestaan viikon päästä varmistuakseen ettei raskaus ole vain alkanut luultua myöhemmin. Useimmiten todettu tuulimunaraskaus päätyy kaavintaan, joka tehdään nukutuksessa ja kotiin pääsee samana päivänä. Jälkivuotoa voi kestää päivästä kymmeneen päivään. Usein annetaan myös kohtua supistavia lääkkeitä. Kaavinnan jälkeen voi mennä parikin kiertoa ennen kuin kuukautiskierto palaa taas normaaliin. Yksi kierto pitäisi ainakin jättää väliin ennen uutta yritystä, jotta hormonitaso palaa normaaliin ja kohdun seinämät ehtivät parantua kaavinnasta. Jälkitarkastus on noin 4-6 viikkoa kaavinnasta ja silloin saa myös patologin lausunnon istukasta ja sikiöpussista.

Yhden tuulimunaraskauden jälkeen mahdollisuudet toiseen tuulimunaan tai keskenmenoon eivät muutu. Mutta kahden tuulimunan jälkeen sen uusiutumisen riski kolmannen kerran on noin 20-40%. Vasta kolmen tuulimunan tai keskenmenon jälkeen aletaan tutkia syytä niihin. Tutkimuksissa selviää useimmiten että jostain syystä naisen ja miehen kromosomit eivät sovi yhteen ja eliminoivat toisensa tai syytä ei yksinkertaisesti pystytä selvittämään. Tässä tilanteessa joko munasolu tai siittiösolu on saatava luovuttajalta.
 
pyrstötähti
Ei riitä, että on nainen.
Ei alkuunkaan!
Täytyy olla rinnat ja oikeanmalliset vempulat.
Aukinaiset röörit ja kohtu sopivasti kallellaan.
Pitää olla munasarjat ja niissä mieluusti eloa.
Sitten tarvitaan soppakattilallinen erimerkkisiä hormoneja.
Oikeat määrät, oikeat suhteet.
Muuten ei pulla nouse!
Sitten pitäisi munasolun liikkua; irrota ja kuljeksia.
Oikeaan aikaan.
Oikeaan paikkaan.
Kohdata kelvollinen siimahäntä.
Ei minkälaista huiskijaa hyvänsä.
Pitää olla kappaleet kohdalla. Ja muodot.
Pitää liikkua vikkelästi ja elää pitkään.
Muuten ei pulla nouse!
Tarvitaan taivaankappaleet kohdalleen,
sopiva kellonaika,
sängynpääty luoteeseen,
saappaat hetekan alla
ja oikeat asennot.
Muuten ei pulla nouse!
Sitten toivotaan:

Onnea matkaan Pikku Pulla!
Onnea, jotta se kasvaisi,
jotta se kiinnittyisi,
jotta se varttuisi valmiiksi.
Onnea, jotta matka ei jäisi kesken.
Onnea, jotta syli ei jäisi tyhjäksi.
Ei saa olla vasta-aineita,
ei huonoa limakalvoa,
ei saunaa, ei yrttiteetä.
Ei seksiä väärään aikaan.
Muuten ei pulla nouse!
"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa... "
Mutta 280 päivän ihmettä
ei tehdä yhdessä yössä eikä päivässäkään.
Aika on pitkä
ja pitkä on matka haikaran tulla.
Minun odotukseni.

 
Lapsellinen Kiitos listalle lisäämisestä! Mulle voipi laittaa, että kierron pituus on 27. Tänään siis 5/27. Yritystä on ollut 1 v 4 kk, mutta voidaan pyöristää se 1,5 vuodeksi. Ei jaksa laskea enää kuukausia...

Tänään varasin ajan 2. ivf:ään. Ensi viikon ke pitäisi mennä suunnittelusessioon lääkärin kanssa. "Innolla" odotan taas piikittämistä. :eek: Nimim. Piikkikammoinen. Varmaan saan vielä jonkin hevoskuurin hormoneita, kun viimeksi oli niin huono vaste.

Vaikka ei tietty pitäisi mennä asioiden edelle, vaan yrittää elää toivossa, että juuri tässä kierrossa ennen ivf:ää löytyisi se helmimunis ja tulisi luomuplussa. Kuten moni muukin on täällä todennut, niin toivon ylläpitäminen on vaan välillä hieman tiukassa. Ovulaatiota odottelen osuvaksi su-ti. Huomenna on eka pissipäivä Persona-tikkuun.

Jaksamista kaikille :flower:
 
Mhhh... Ikiemoa ei vissiin täti ole vielä löytänyt? Mutta muuten kai ollaan kierroissa menossa ihan normaalisti.
Mihinkähän muuten einiinvaan ja Mussukka67 ovat kadonneet? Jäivät kesälaitumille ja unohtivat meidät tyystin...
Hellu taas ei taida enää tulla takaisin?? Hellu: Kuulutan sinua nyt tässä. Tule kertomaan, jos haluat vielä pinoilla kanssamme. Muutoin poistan listoilta...

Päikki: Onko teillä koskaan tullut puheeksi kokeilla IVF:ää ihan luonnolliseen kiertoon tms. miedompaa juttua kun tuo vaste lääkkeille ei ole kovin hyvä? Täällä Suomessa eivät tosin taida osata tehdä juuri muuta kuin noita saman kaavan mukaan, vain lääkkeitä ja niiden annoksia vaihdellen... :/

pääpilvissä: Onko sulla ollut tuollaisia niukkoja vuotoja aiemmin? Mullahan noita on kun estrogeenit on niin alhaalla, niissä tosiaan tuntuu kipua, mutta vuotoa ei juuri ole... Mutta ei sulla samasta välttämättä oo kyse. Olethan tehnyt r-testin?

Huomasin tuossa, että vaikka muka tiedän hirveästi näistä gyneaiheista, niin sitten kun mennään aikaan plussauksen jälkeen, siitä minä en tiedä yhtään mitään. Saati sitten vauvoista... :eek: Mitenpä voisinkaan, kun olen maailman ainoa yli 40 v. nainen, joka ei ole koskaan pitänyt vauvaa sylissä. :ashamed:
Ja tällainen vielä haaveilee omasta lapsesta. :LOL: Ehkäpä mun ennenaikaisille vaihkareille oli hyvä syy... :x
 
Lapsellinen, seuraavan kerran kun päivität, niin mulla tuo kierto on 24-25 pv eli nyt olisi siis kp 2/24-25.

Päikki, me taidetaan noissa hoidoissa mennä suunnilleen samassa tahdissa. Ehkä tavataan jossain tuolla lapsettomuuspuolen pinoissa. Missä sinä muuten olet hoidoissa?

Mutta tosiaan, luomuillaan nyt vaan ensin, mullakin on tämä nyt alkanut kierto vielä aikaa.
 
Lapsellinen Meidän eka ivf oli antagonistinen eli tehtiin lyhyen kaavan mukaan. Aloitin suht pienellä Puregonin määrällä, mutta annosta nostettiin, koska näytti siltä, että ei tule kuin 1 munasolu. Annosta nostamalla saatiin toinenkin aikaiseksi. Mielenkiintoista sinänsä, sillä Clomifenillakin saatiin inssin aikana aikaiseksi 2 munasolua. Totuus taitaa olla se, että oli se myrkky ja myrkyn määrä mikä vaan, pieni tai suuri, ei ole mistä ottaa munasoluja. |O

Matsalu Juu, samoissa mennään. Olen hoidoissa Väestöliitolla, Treella. Toivotaan, että meille luomut iskee näissä kierroissa, niin voidaan tuhlata sitten nekin hoidoissa säästetyt tonnit vaikka lastenvaatteisiin. :D
 
Päikki: Kun kerran lääkkeet ei auta kasvattamaan useampia munasoluja, siksi juuri sitä luonnollisempaa ajattelen. Kun ainakin itse olen siinä käsityksessä, että siten saataisiin parempilaatuisia munasoluja, kuin että väkisin yritetään kasvattaa useita, joista ei yhdestäkään tule hyvälaatuista...

Mut tää nyt on vaan tätä mun spekulaatiotani... :ashamed:
 
Heissan!


kiva, kun olette kirjoitelleet paljon!


Kiitoksia ihan teille jokaiselle rakkaalle pinolaiselle tuestanne ja tsempityksestänne jne!


Kerron nyt tällä keralla ihan omaa napaa:

Eli TYKS:iin aika oli aamusta, mutta heti tuli hidasteita siellä oli päivystystapaus ennen minua, tunnin odotin sitten, mutta eihän minulla ole kiirettä..vain aikaa tällä hetkellä.


Virtsanäytteen ensin otin ja kassissani, sitä piti kantaa odotusajan ja kuinka ollakkaan minulla oli pikkuruinen kassi vain siis laukku, no sain sen mahdutetuksi sinne!


Papereita ns esitietoja täyttelin 3 lomakkeellista! :headwall:

No niin sitten tuli kutsu: Rva Pikkumyy :heart:
Menin hoitajan perässä huoneesen jossa tuntui olevan ruuhkaa: Noin Minun ikäiseni naislääkäri=gyne? 2 opiskelevaa naislääkäriä ja minä ja se naishoitaja! =)

Ensin käytiin vähän läpi perusjuttuja: Sitten naislääkäri sanoi: Jospa sitten tutkittaisiin mikä on tilanne? Niin sain paikan missä riisun vaatteet ja tullessani takasin huoneeseen toinen niistä nuoremmista lääkäreistä sanoi, kysyi : "Sopiiko minulle, että teen sisätutkimuksen"?Sanoin: "Sopii"!
No hän aloitti laittoi niitä instrumentteja, että näkisi kohdunsuun, kysyi sattuuko? Sanoin, ettei satu, mutta muuten vaan jännitän ronkkimista!!! No lopulta hän sanoi: "En näe kohdunsuuta missään"!

Tuli se valmis lääkäri joka jatkoi instrumenteilla, ja melkein saman tien sanoi: "Täällä on kohdunsuu"toinen opiskeleva lääkäreistä kurkkasi..lääkäri jatkoi , että se on sivuun kääntynyt, ettei aloitteleva lääkäri helpolla sitä löydäkkään" Sanoi, että on vähän limaa kohdunsuulla, mutta ei vuotoa.
Sitten se aloitteleva lääkäri teki tutkimuksen käsin painelemalla kohtua, tutkimalla sen kokoa, sanoi, vain ,ettei tiedä muuta kuin hänestä minulla on taaksepäin kallistunut kohtu! Kysyi vielä lääkäriltä voiko minulla olla???? Sanoin itse:"Ainakin nuoruudesta asti on ollut eli varmaan on vieläkin! :D

Sitten ultraan: Sen teki se valmis lääkäri ja kuten olin jo ajatellutkin: Lääkäri sanoi: "täällä näkyy sikiöpussi, mutta ei sikiötä edelleenkään , eikä ruskuaispussia edes." Ja sikiöpussi vastasi kooltaan rv 5 vaikka tänään olisi ollut rv 7+5.

Sitten lääkäi varovaisesti kysyi? Sanoiko lääkärisi perjantaina jatkosta jotain? Sanoin , että joo kaksi vaihtoehtoa kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys. ja jatkoin ennenkuin lääkäri ehti sanoa mitään..Haluan lääkkeellisen tyhjennyksen ja haluan toteuttaa sen itse kotona! :heart: Lääkäri sanoi siihen , että sopii!

Eli sain 1 tabletin heti ns avaustabletin suun kautta veden kera...ja jatkona keskivko aamuna kun heräämme kello 5:00, aloitan cytoteckuurin 2 tablettia emättimeen mahdollisimman kauas kohdunsuun lähelle.Kipulääkkeiksi sain Ibumax600mg ja Paratabs tabletit , käytetään molempia samaan aikaisesti. 3 tunnin kuluttua tästä kello viiden toimenpiteestä taas 2 cytotecia ja taas kolmen tunnin kuluttua viimeiset 2 cytotecia. Kipuja tulee olemaan mutta sen tiedän jo helmikuulta!

Apteekista ostin samalla rtestin ja Beroccaa poreina. :heart: Piristystä arkeen! :heart:

Saan soittaa TYKSiin mihin aikaan vaan jos tulee ongelmia tai liian runsasta vuotoa, tai ihan mitä vain aiheeseen liittyvää kysyttävää! :heart:


Jälkitarkastus on kolmen viikon kuluttua, tarkistavat , etä kohtu on varmasti tyhjentynyt! :saint:


Kaikkein lämmittivintä olivat ikäiseni lääkärin sanat lopuksi: UUTTA YRITYSTÄ VAAN HETI KUN VUOTO LOPPUU! :heart: :heart:
Hän ei siis ollenkaan pitänyt itseäni liian vanhana synnyttämään ja munasarjat oliva hyvässä kunnossa myös, nekin ultrattiin! :heart:

Eli katse tulevaisuudessa :heart: vaikka kovimmat kivut ovat vielä keskiviikkona edessä. :ashamed:

Minulla pitäisi kuulemma olla kotona ke joku tukihlö, no ei minulla ole, muuta kuin nuo liskot seurana, kaipa ne auttavat tarvittaessa :LOL: ja mies tulee, kun töiltään pääsee!!



Eli lopuksi, plussailkaahan arvon naiset jälleen! :heart: +++++++++++++ :heart: :whistle:

Rva Pikkumyy! :heart: :wave:
 
pyrstötähti
vähänkö mun ajatus laukkasi kun ajattelin niitä sun lisko-apureita valkoiset hilkat päässä =) tämä on niin kurjaa että pakko yrittää tyhmääkin huumoria avitukseksi mielialan nostoon.

Oli mukava lukea että ostit poreita ja rapisevan jo valmiiksi. Tästähän yli mennään kuitenkin että heilahtaa ja jos oikein spekuloin niin olisihan ollut kurjaa viikolla 12 todeta rv 6 menehtynyt sikiö josta olisi löytynyt sitten trisomia tms. Joten nyt et ehtinyt niin kauan olla raskaana ja pettyä ja jospa toivut nopeammin sitten jälkivaivoistakin kuin viimeksi.

Halauksia ja voimia sulle pikkumyy :heart: elämä voittaa ja ilon pilkistää pilven raosta :heart:
 

Yhteistyössä