40+ so what? (vol. 2)

Ehtoota :) Oisko kellään kertoa lohdullisia tarinoita jostakusta joka on tullut onnistuneesti raskaaksi vaikka kierto olisikin jo ihan mitä sattuu? (tuo oli omanapakysymys...)
Mäkin muuten tutkin hiljattain erään tutun lestadiolaissuvun sukuselvitystä ja panin merkille, että tuossa suvussa usealla se kuopus oli tullut maailmaan 45 vuotiaana :) Eivät kyllä ollet mulle sukua, vaan eipä silti, mummoni synnytti 44v. Ja onhan noita tositarinoita, niinkuin hyvin tiedätte :)
Kyllä meidänkin tositarinoista vielä puhutaan =) Eikö vain? :heart:
 
Mimulille ja Pikkumyylle kaikin puolin lykkyä tykö. Mimuli, juuri noin munkin mies sanoi: hänestä keskenmeno oli joku merkki, että herätkää nyt onnettomat tunarit ja tehkää jotain, vielä voitte lapsen saada. Meidän perheessä minä olen se synkistelijä, joka ajoittain ajattelee, että miksi se sitten ei voinut ekalla kerralla onnistua...

Pikkumyy, mulla tosiaan oli viisi viikkoa KM:n ja kaavinnan jälkeen jotain vuotoa, jonka tulkitsin menkoiksi. Niukkaahan se oli, mutta kumminkin. Kovasti toivon, että kierto normalisoituisi ilman mitään troppeja, olisihan sekin hiukan kotiin päin. Mies väittää kyllä tietävänsä, että nyt ovat menkat lähellä: "kelit" ovat kuulemma aina jotenkin vetisemmät ennen kuukautisia. Ans kattoo nyt.
 
Moikka!
Ovis lähenee ja rakas mieheni lähti mökille,kun yksityisyrittäjänä pitää lomat pätkissä,joten jää meillä ovis hyödyntämättä,jälleen kerran,no kesävauvaa sitten syyskuulla yritämme alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia!
 
Eiku uutta yritystä kehiin. Niin monta haamua on minunkin ohi kulkennut viimeisten vuosien aikana.....mutta minulle tapahtui tiistaina mieleton yllätys kun jokin hankasi emättimessä ja aiheutti kipua. Aivan samanlaista kipua kun roska silmässä ja valkovuoto muutui roosan väriseksi. Kokeilin " puhtailla" sormillani että mikä siellä ärsyttää. Sormeeni tarttui kohdun suulta sellainen nylonilanka ???? kiekuralla oleva. Aivan kuin olisi ollut vahvistettu vielä jolllain raudalla ??? :headwall: :headwall:

Illalla kysyin mieheltäni että harrastatko sm seksi....ä ja työntelet raapivia esineitä yhdynnän ajaksi tuonne luolaan ??? Kuulema ei ......ja hänen ensi ajatus oli tuo kierukka joka aikoinaan poistettiin että siitä olisi jäänyt langanpätkä jäljelle kohdun sisälle kun sen pois otto hieman epäonnistui. Tiedä häntä..... taikka tätä asiaa.
Toisalta kierukan jälkeen otettiin kerran joku näyte kohdusta 2 vuotta sitten..... mutta minä olen äimänkäkenä mikä juttu tää on ??? Selittäisi kyllä kaikki ihmeelliset asiat vuosien saatossa. ...ja kaikki aikaiset km.
Tyhmä minä kun vuodatan tätä täällä ,missä ihmiset kyseenalaistaa olemassaoloani ja tuntemuksiani. Mutta tämä on ihan vaan teille " kaverille" tiedoksi omasta fiilaristani.

Eli aika omanapaista....näin saateella....valkkari edelleen hurja. Tuntuu kun olisi vuoto päällä. Selkeesti tuo ovis plussa oli ovis plussa kun lämmöt kohosuivat tuosta 36.2. muutamassa päivässä 37.2.

gittelle voimia :hug:

kane ++++++++++++++ sinulle
mimmimamma
 
Pikainen kirjoitus näin myöhään. Listakin jäi päivittämättä. :ashamed: Mutta päivittelen sitten huomenna.
Huomenna on se lääkäriaikakin ja sitä vähän pelolla odottelen. Ovistestiin odotettavissa plussaa huomenna...

Teillä on ollut mielenkiintoisia aiheita tänään, kun äkkiä lukaisin. Tartun niihin jossain välissä.
Tuo mimmimamman juttu on aika mielenkiintoinen myös. :eek:
Jotenkin olisin taipuvainen uskomaan siihen kierukkajuttuun kuitenkin. Älä hukkaa sitä, vaan ota talteen ja kysy vaikka joltain gyneltä asiasta.

Öitä kaikille. Yritän palailla huomenna paremmalla ajalla. :heart:
 
Huomenia nopeasti ja ihanaa pvää kaikille! :heart:

Mimmimamma: Voi kauheaa, varmaan on oikeasti se kierukan lanka ja ajattele, olet monta haamua saanut ja kun siellä ollut se lanka, niin keskenhän ne helposti ovat menneet. Pitäisikö sinun käydä vielä gynellä, hän tarkastuttaisi kohdun suun tilanteen, ettei siellä ole haavaa, haavaumaa? Toivottavasti asia selviää ja vielä pääset ihanan odotuksen makuun, voi se olis ihanaa! :heart: :flower:

Ikiemo: Kannattaa jatkaa seksiä normaaliin tapaan , jos menkat paljonkin myöhässä, koska se uusi ovulaatio saattaa tulla, koska joissain pinoissa on kp 40 ja jopa pidemmillä päivillä plussanneita. Se on totta mieluummin ilman troppeja menkat alkaa, kuin tropeilla, olikohan tämä asia Matsaluun liittyvä, no mutta ymmärrätte kyllä, mitä tarkoitan! :D Niin matsalulla siis sama asia yhdyntöjä vaan tiheämpään jos vaikka ovis ilmaantuu uudelleen. :heart: Minunkin mies on sanonut, että ennen menkkoja kosteus muuttuu vetisemmäksi. :saint:

Tosin kesälomalla hän ihmetteli kosteuden/liukkauden puutetta, vaikka kiihotuin olin melkein aina kuiva, mutta niin sai silti Pirpana pienoinen alkunsa!!! :heart: :heart:

Seksiä olemme harrastaneet aivan normaalisti raskauden aikana, kun ei ole kipuja, ei vuotoja/ ehkä vähän varovaisemmin kuitenkin! :whistle:

Lapsellinen: Sinulle oikein onnistunutta gyneaikaa tänään, toivotaan, että siellä munasolu/munasolut valmiina jöllöttävät lähtökuopissaan, aiotko ottaa Pregnyl pistoksen irroitukseen, jos tiedät, että teillä mahdollisuus ahkeraan seksiin miehesi kanssa tänään-vklopun ajan!!? :heart:

Gitte: Jos olisin sinä, sitoisin mieheni sänkyyn, kun hän aina katoaa ylitöihin tai esim tällä kerralla mökille!!Etkö sinäkin voisi mennä mökille mukaan??En tarkoita tätä pahalla, vaan kerron , miten minä tekisin miehelleni, jos hän katoaisi aina pahaan aikaan! :LOL: *kuvittelen miestäni käsiraudoissa sängyssä* :heart: :D

Ihanaa päivää kaikille

Vkloppu tulossa ja mieskin kotona, tosin tuolla se nytkin nukkuu, kun ei osaan nukkua öitään erossa minusta :heart: No keskiviikkona viimeinen pv kuntoutusta hänellä jäljellä. :D

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:


 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Höpisijä (42)................kp5/28...............?...............3.
Minni-07 (44) ..............kp11/28............yk1...........2./1.yhteinen
äippä67 (41)................kp12/26-39.......y1,5v.......2.
lapsellinen67 (40)........kp13/?...............y2v..........1.
gitte (39).......................kp14/28............?...............1.
Kirsikka68 (40)............kp16/28-39......?...............5.
Pennanen (41)..............kp18/29-32......0,5v.........2.
Nuusku (42)..................kp19/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp20/27............y6v...........4.
pääpilvissä (45)...........kp22/25-43.......?...............1.yhteinen
vilmaville (43)..............kp24/28-30......y1,5v........9.
pyrstötähti (47)............kp26/28............yk4...........4./1.yhteinen
touhu tenava (45)........kp27/27-30......y3v...........6.
ruujakengu....................kp28/28............?...............3.
Plättä (44)....................kp28/28-30......?................7.
AinoEmilia (43).............kp34/31-34......?...............4./1.yhteinen
ikiemo (43)...................kp36/n.23.........?...............4.
einiinvaan (41).............kp53/28-31......?................3.
Mussukka67 (40).........kp83/29............yk11.........2./1.yhteinen
Matsalu (44).................kp?.....................?................1.
äittä-67 (40)................kp?.....................?................3./2.yhteinen
Elina67 (40).................kp?.....................?................1.

babo67 (41).............kp14/29-31....PAS ?/08.....5./1. yhteinen
kane (43).................pp11...............PAS 4.8.08...4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/32 = 10,56 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.8.2008 mennessä "tavoite" = 5 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Pinon jättäneet: keijukka, dinosaurus61


Pitää taukoa:
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)

[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

Rva Pikkumyy (43)..31.7.2008..kp30..yk5..LA 8.4.2009
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....




Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenta! =) Ehdinpäs sentään näin aamusta päivittämään listauksen.

Pikkumyy: En tiedä siitä Pregnylistä. Riippuu aika paljon siitäkin, millainen lekuri tällä kertaa sattui ja mitä siellä ultrassa näkyy. Jos esim. limakalvo on vain jotain 2 mm, ei rakettipiikistä paljon iloa ole. Ei muuten ollut vielä aamuovistestissä plussa, vaan haaleampi kuin eilen... joko se on huomenna, tai sitten se jää tulematta... Saattaa se olla huomennakin ihan hyvin, kun jomotuksetkaan ei ole vielä kauhean kovia ja usein mulla käväisee edeltävänä päivänä vähän haaleampana nuo viivat.

Kyllä tosiaan tulee mieleen mimmimamman haamuista, että niinköhän se langanpätkä olisi ollut siellä haittaamassa... :eek:

Tässä näin pikaisesti, koetan kirjoitella illemmalla enemmän. Hyvää päivää jokaiselle. :heart:
 
Myy: Kiitos neuvoista :flower: Sen viimeisimmän testin teon jälkeen emme ole peittoa heilutelleetkaan. On menty viimeaikoina miehen kanssa niin eri aikoihin uinumaan.
Se kertomani röntgen jäi vähän kalvamaan mieltä.Menin sinne niihin kahteen negatiiviseen testiin luottaen. Sanoin kuitenkin hoitajalle tilanteestani (testi negatiivinen, mutta ei kuukautisia) ja hän laittoi kaikki mahdolliset lyijysuojat ja sanoi, että kun kuvat otettiin olkavarresta, ei vaaraa muutenkaan olisi. Päätin luottaa tuohon arvioon. Mitä sinä tuumaat?
Osaatko muuten selittää miten se on mahdollista, että voi ovuloida kaksi kertaa samassa kierrossa? Eikös kuukautiset ala juuri siksi, että hedelmöittymätön munasolu tulee ulos? Olen kovasti kiitollinen jos voin saada biologian oppitunnin tästä aiheesta =) Kiitos uudesta toivon kipinästä! Ja kaikkea siunausta sinulle :heart: ja muille myös :)
 
pyrstötähti
mitenkähän jaksaa koko syksyn ja talven käydä töissä kun 4 viikon työrupeaman jälkeen eilen menin kotiin ja nukahdin istulleni keittiön pöydän ääreen,aloin siitä huojahtamaan nokka kohti teekuppia kun havahduin. Alkaa jo huolestuttaa että on jokin yleiskuntoa todella verottava sairaus :'( pukkaamassa.

Tein yhden viivan r-rapisevan :'( tosin nyt on tietty vasta se 26 mutta noitten pitäisi olla herkkää rapisevaa mallia. Mutta mielialasta ja oireista päätellen yhden viivan testi pitää paikkansa. Mutta jos täti tulee se olkoon hetkellinen este yrityksen jatkamiseen.

Tuosta luomu-keskustelusta saatiinkin ihan mielenkiintoinen aihe. Olen siinä tosiaan myös jo lapsia saaneena ja tällä iällä sitä mieltä että kaikkensa tietysti pitää yrittää jos niitä lapsia haluaa mutta se ajatus että kemiallisesti tykitetään irtoamaan yli-ikäisiä tai muuten epäkelpoja munasoluja hedelmöitymään ja sitten saadaan aikaan km:a ja surua ja murhetta. Minusta ei siihen kuitenkaan ole,pää halkeaa vähemmästäkin.

Ja uskon kovasti tuohon että siinä 42 jälkeen hedelmällisyys romahtaa ja sen takia raskaudet sen jälkeen ovat melkoisia onnenkantamoisia ja ihania ihmeitä.

Ihmeitä tapahtuu joka päivä tavallisille ihmisille, ja niitä tapahtuu tässäkin pinossa. Luomusti tai ei, kaikki plussat ovat yhtä ihania ja tärkeitä ja kuten sodassa ja rakkaudessa olkoon kaikki keinot sallittuja, jokainen valitkoon oman tiensä ja sitä tulee kunnioittaa.

Jännäilen kovasti lapsellisen gyne-käyntiä jospa saataisiin uutta toivoa sitä nyt tarvitaan.

Eli pinossa on onneksi plussaajat nyt meitä muita tsemppaamassa ja sen takia ei kannata mitään 40+ pregnent-kerhoa erikseen,tehän juuri todistitte meille että ihmeitä tapahtuu.

Voikaa hyvin viikonloppuna ja käykääpä kertomassa kuulumisenne, halit ja pusut
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: pyrstis :heart: :heart: :heart:
 
Pyrstis pyrstö pystyyn! Kyllä se vielä plussaksi muuttuu. Eikö me olla sovittu että se on plussa niin kauan ennen kuin täti kurvaa tontille?

Kanelle ja kaikille muillekin hirmusti ++++peukkuja.

Mimmuli; onnittelut ensimmäisistä Taimen kuvista. Oma kokemus on että ei vaan saa katsetta irti noista kuvista.

Ikiemo kyseli nostattavaa tarinaa pitkästä kierrosta. Parhaalla ystävälläni kierto on ollut lähes aina 28 päivää. Kun tuli kp 30 ja tätiä ei näkynyt, niin allekirjoittanut tietysti usutti testaamaan. No negahan sieltä tuli ja itkettiin molemmat. Kierto venyi kp 40 ja taas testattiin nega. Kierron ollessa kp 45 ystäväni meni lääkäriin ja otettiin verikokeet - nega. Lääkäri antoi terolut reseptin, mutta sanoi että odota nyt vielä muutama päivä, josko se vuoto kuitenkin alkaisi sieltä. Ystäväni lähti seuraavana päivänä viikon matkalle miehensä kanssa ja sieltä tulessaan kotisuomeen ei vuotoa ollut alkanut. Hän ajatteli että nyt on kyllä parasta ottaa terot avuksi, mutta teki aamulla vielä varmuudeksi raskaustestin - ja siinä se oli HAAMU. Haamu vahvistui parissa päivässä plussaksi ja nyt tällä viikolla tuo "piilosta leikkivä haamu" aloitti jo esikoulun.

Itse joudun (=pääsen) käymään neuvolassa ja lekurissa hieman useammin koska meillä on ollut noita keskenmenoja. Seuraavat raskautta tosi tarkkaan ja olen siitä erittäin kiitollinen. Eilen kävin lääkärin luona ja hänen kysyessä että "tämä on siis teidän ensimmäinen raskaus?" Totesin että "ei nyt ihan, mutta pidemmällä ollaan kuin aikaisemmin koskaan. Ja taitaa jäädä myös viimeiseksi raskaudeksi. "
Lääkäri ihmeissään että kuinka siltä tuntuu? Ahdistaako asia?"
Minä siihen äkkiä korjaaman" Ei suinkaan vaan tuota ikää rupeaa olemaan niin paljon."
Lääkäri nauroi ja sanoi "Tuo ikä ei ole mikään este. Minulla on monta potilasta joka on sinua viisi-kuusikin vuotta vanhempia ja saavat silti tulosta aikaiseksi. Tärppiä voi joutua odottamaan vähän kauemmin mutta kyllä se lähes aina sieltä tulee kun tarpeeksi touhuaa".

Aurinkoista viikonloppua kaikkialle!

t. Mari
 
Tuo Marin esimerkki ystävättärestään oli aika kannustava. Eli niin kauan kun täti ei ole ilmestynyt hääräämään niin on edes jotain toivoa.
Ja tuo lääkärin asenne on hieno. Niin paljon kuin on tälläkin palstalla saanut lukea lääkärien nuivista asenteista meitä yli 40-vuotiaita raskaaksi haluavia kohtaan. Mutta mehän näytetään ja laitetaan kaikki tilastot uusiksi vai mitä =)
 
Mari66: Wau mikä stoori :) Kertooko tarina sitä, että onko oletusta siitä missä vaiheessa kiertoa hedelmöittyminen tapahtui? Tapahtuiko se oletettavasti kp45 jälkeen, vai näyttivätkö nuo kaikki testit vaan pieleen? Eikö hänellä ollut mitään raskausoireita? (meikä on nyt pikku paniikissa spekuloidessaan, että jos testeistä ja oireettomuudesta huolimatta olisinkin raskaana, kun tuli käytyä siinä röntgenissä :headwall: ) Kyllä mä nyt toivoisin tädin luokseni ja sitten taas hommiin.
 
Mari66 Tuollaisia tarinoita on niin ihana kuulla.
Lapsellinen Tuuhan sitten kertomaan HETI mitä gyne sanoi.

Mulla sattui eilen pienoinen onnettomuus ja nyt on silmä mustana. Meidän 2v poika istui mun sylissä ja isokokoinen ja vahva kun on, kumautti yht äkkiä takaraivonsa suoraan poskiluuhun auts, hetken näkyi tähtiä ja sattui ihan kamalasti.
Aamulla kun heräsin niin silmän ympärys mustana :/ Vähänkö hävetti kaupassa kun ihmisten katseet olivat hyvinkin sääliviä. Varmaan ajattelivat, että taas yksi ukkonsa hakkaama.
Mukavaa vkl:a ja plussia testeihin :wave:
 
Ihana oli tosiaan lukea tuota Mimulin kuvausta pikku Taimensa sykkeen näkemisestä!! :heart: Voi kumpa saisi itsekin joskus sen ihmeen kokea kohdallaan!

Lapselliselle tosiaan pidän minäkin peukut pystyssä gynellä käynnin suhteen, toivottavasti hyviä uutisia sieltä kuulet!

ON: Eipä sit ihmeellisempää taivaan alla. Ovistikuttelut on tältä kierrolta tikuteltu ja aktiivisesti homma hoidettu sinä aikana, et se on nyt sit Luojan käsissä kuin on käynyt. Oliko luomuovis tarpeeksi hedelmällinen... :)
 
Nuuskulle pikaista mustelman häviämistä toivotan. Tuli oma kokemus mieleen... poika kun oli jotain 5-vuotias niin innoissaan heitti pikkuauton ja tottakai se osui mua huuleen. No, sitä kuljettiin sitten seuraava viikko huuli mustana ja turvonneena. Oli kyllä mm. työkavereiden ilmeet vähän epäuskoisia kun kerroin mistä huuli oli mustunut.

Lapsellisen uutisia täälläkin kovasti odottelen.

Hyvää vointia teille kaikille ja etenkin jo raskautuneille vatsankasvattelu onnea ja onnellisia aikoja.
 
APUVA! Nyt minua alkoi huolettaa ihan niinkuin Ikiemoakin. Minähän suostuin myös menemään röntgenkuvaan, kun sairaalan veritesti näytti negaa ja lääkäri vakuutti, että en voi olla raskaana. Vaikka koko ajan oli itsellä sellainen tunne, että ei pitäisi mennä... Voisiko HCG tosiaan nousta niin hitaasti, että vaikka hedelmöittymisestä olisi useampi päivä, veritestin arvo olisi vain 1,5-2?

Entä onko tosiaan mahdollista, että samassa kierrossa on useampia ovulaatioita, siis ilman että vuotoa tulee väliin? Täytyykö mun nyt ruveta uudestaan tikuttamaan ovista...

Voi herttanen sentään, en muistanutkaan, kuinka hysteeristä touhua tämä lisääntyminen on. Edellisestä kuumeilukaudesta on jo se pari vuotta kulunut, niin että tuntemukset ovat kuin uusia. Onneksi me on miehen kanssa sentään kuksittu aika ahkeraan, niin että sen puoleen ei varmana yhtään mahista ole ohi mennyt...
 
Ikiemo, muistaakseni laskettuaika neuvolassa laskettiin jostain 30 kp kohdalta. Tosin tyttö syntyi viikkoa ennen la ja painoi syntyessään 4,100 g ja oli 52 cm pitkä. Joten ei koon puolesta kovin keskoselta vaikuttanut. Ovulaatiosta ei ole varmaa tietoa, mutta oireet olivat kuulema kp 13-14 paikkeilla. Jälkeenpäin olemmekin nauraneet asialle että, ei sillä niin väliä koska hedelmöittyy, kunhan vaan hedelmöittyy :D . Raskausoireita oli vain väsymys.
 
Nyt ihan silkkaa omaa napaa...

Olen nyt sitten googlannut aivan hiki päässä ja kyllä tosiaan taitaa olla niin, että ovulaatioita voi olla useampiakin yhden kierron aikana. Mua nyt vähän vaivaa tämä asia, kun nimittäin siellä sairaalan vessassa lauantaina paksusuolta potiessani bongasin ovislimat. Vaikka testi oli siis näyttänyt ovista jo viikkoa aikaisemmin. Ja Marin kertomushan osoittaa, että raskaana voi olla, vaikka mikään testi ei näytä mitään viikkokausiin.

Eli taidan kuitenkin kuumeilla hitusen... ;) :p Kuinka hullu voi ihminen olla!
 
No niin reissu on sitten tehty. Kyllä sieltä aika lailla yhtä tyhmänä mutta aika paljon köyhempänä ulos tuli. Ainoa anti oli ultrauksen tulokset ja se, että aika pitäisi varata tälle Mc Dreamylle, koska hän osaisi neuvoa millaisia keinoja käyttää ja mitä hormoneja napsia, jotta ihme saattaisi tapahtua.
Ultrauksen anti oli 3,8 mm limakalvo kohdussa (pitäisi olla tuplaten tuon vahvuinen) ja follikkeli 14,5 mm (pieni siihen nähden, että ovistestit näyttää jo lähes plussaa), jota gyne ei edes uskaltanut nimittää varmasti follikkeliksi. :/
Lääkkeitten vaihtoa, eikä mitään muutakaan uskaltanut tehdä, eikä sanoa mistä kivut johtuvat eli aika onneton täti oli tääkin... |O
Joten mun jatkosuunnitelma on: jatkan tän kierron loppuun tuota hormonikorvausta eli nyt "ovisplussan" jälkeen se yhdistetty progesteroni-estrogeeniosuus. Seuraavassa syön kp 7-8 alkaen 5/6 päivää tuplana niitä estrogeenejä... ja koetan saada aikaiseksi tilata Mc Dreamylle ajan. Sillehän mä alunperinkin olin aikaa tilaamassa, mutta ois mennyt syyskuulle...

Reissun paras anti oli aivan ehdottomasti... B) tadaa... Pyrstiksen tapaaminen!! :heart: =) Me tehtiin yksärinä sokkotreffit; mä sanoin ajan ja paikan jossa voidaan tavata jos hänelle sattuu käymään ja jos minä nyt onnistun sinne myös ennättämään ... Ja siellä minä orpona odottelin, että mistä tulee se tumma kiharapäinen nainen, eikä sellaista näkynyt, ei kuulunut. Olin jo lähes lähdössä pois, kun hän saapui... :)
Eikä pyrstis näyttänyt laisinkaan sille, mitä olin mielikuvissani ajatellut. Ei ollut sitä selkään ulottuvaa kiharapilveä, eikä kaamean korkeita korkoja ja heliseviä koruja... :'( Mutta pyrstis oli paljon nuoremman ja nuorekkaamman näköinen kuin minä olin osannut kuvitellakaan. :) Me söimme hyvin ja rupattelimme pitkään... ette varmaan arvaa mitä aihetta siellä ravintolan nurkkapöydässä käsiteltiin. :LOL: Varmaan oli lähellä istuvilla mielenkiintoista kuunnella mitä puhutaan. Esittelin myös uunituoreet ultrakuvani, joista ei kumpikaan älytty juuri mitään. :LOL: Vähän piti lopettaa jutut kesken, kun pyrstis-reppanalla oli työpäiväkin aivan kesken kaiken. Huom! Pyrstis ei pystynyt juomaan kahvia kuin ihan pikkuisen... mitähän tietänee?? :p

Nyt yritän keskittyä lukemaan teidän juttujanne ja palaan kommentoiman jossain välissä.
 
Matsalu: Kyllä oviksia voi olla useampia kierron aikana, eli munasolu irtoaa molemmilta puolilta. Onhan olemassa eri isille olevia kaksosiakin. :eek: Mutta ne ovikset ovat hyvin lähellä toisiaan (varmaan aikalailla vuorokauden sisään) ihan jo hormonaalisista syistä. Koska siihen ovikseen tarvitaan se tietty estrogeenimäärä ja sen lisäys sekä sitä seuraava lh-piikki ja jo lh-piikkiä edeltävä progesteronin erittymisen alku.
Ja jostain luin, että veritesti näyttää "plussaa" jo muutaman päivän jälkeen kiinnittymisestä, koska eikös se hcg tuplaannu. Eli veritesti voi olla jo esim. 6, mutta se ei näy edes herkässä raskaustestissäkään vielä.

Plättä: Älä muuta sano noista erittäin herkistä testeistä. Meikäläinen on myös just sitä kohderyhmää, joille nuo on suunnattu. En malta odottaa ja jännitystä pitää saada elämään, joten testit vetävät puoleensa, vaikka tietäisi ettei kannata.... Sitten se sama testien kääntely ja vääntely, pettymys... ja sitten ajatus, että ehkä testasin liian aikaisin. :LOL: No, voisihan sitä nuokin rahat käyttää vaikka ryyppäämiseen ja taatusti olisi epäterveellisempää! :LOL:
Kyllä minä kehtaan sinut tuntea ja kehtaan itsekin sanoa vielä että samaa hullutusta täälläkin harrastetaan... :saint:

Kyllä minäkin olen huomannut, että lestadiolaisperheissä tuo 43 on aikalailla se rajapyykki missä lasten tulo loppuu. Mutta... he toki eivät testaile ovistesteillä ja ajoita petipuuhia juuri otolliseen ajankohtaan, kuten täällä meidän pinossa on tapana. :p Ehkäpä heillä on juurikin päinvastoin, että sitä aikaa saatetaan vältellä. :p Totta on, että anovulatoriset kierrot lisääntyvät näissä meidän ikäluokissa sekä munasolujen laatu alkaa huonontua ja raskauden mahdollisuutta ei enää olekaan välttämättä joka kierrossa, eikä joka toisessakaan. Se onnistuminen, mä luulen, riippuu nimenomaan tuosta ajoituksesta. Jos aina pupustelee oikeaan aikaan, niin silloin kun se hyvälaatuinen munis sattuu kohdalle, tärppi on valmis! =)

Nuusku: Hyvä juttu, että ovisplussa löytyi. Heitä kuikkaa niillä Cliniceillä. :LOL: Muistathan muuten, että noiden Clomien "teho" säilyy vielä kuurin loputtuakin. Eli aika monelle on käynyt niin, että se plussa onkin tullut Clomien lopettamisen jälkeen. Aika jännää muuten tuo, että hyvin helposti kuvitellaan ties mitä jos naisella on silmä mustana. Ja hitsi vieköön, mä itse syyllistyn samaan. :eek: Minä en uskaltaisi varmaan mennä minnekään ihmisten ilmoille jos mulle sattuisi vahinko ja ois silmä mustana... :LOL:

Matsalu: Ei tuossa hoitoihin menemisessä ole yhtään mitään epätoivoista eikä säälittävää, vaan se on täysin ymmärrettävää tuossa tilanteessa. Kun nyt tiedätte, ettei se raskaus olekaan mahdoton, miksi ei käyttäisi kaikkia mahdollisia keinoja?! =)

Kane: Miten maltat olla testaamatta... huh... jännät ajat. Pidetään peukkuja kovasti. Ei ne oireet tai niiden puuttuminen vielä mitään kerro... Muistetaan se meidän pinon perussääntö! :)

äippä: Tottahan meillä näin nuorilla kanoilla munat kasvaa. :p Tuohan kuulostaa tosi lupaavalle! Peukkuja sinnekin suuntaan: tärppionnea! :)

Mimuli: Ihania ultrakuulumisia. :hug: :heart:

mimmimamma: Kannattaisi tosiaan käväistä gynellä sen langan kanssa jotta katsoisi tilanteen.

Mari: Ihana lääkäri sullakin ollut. :heart: Miksikähän mulle ei satu tuollaisia ei sitten millään. Tämänkertainenkin yritti aloitta sitä samaa palopuhetta yli 40 -vuotiaiden huonoista mahkuista. Keskeytin sen heti sanomalla, että tiedän tasan tarkkaan kaikki faktat... Ei tää varsinaisesti mitään tyrmännyt, mutta ei se kyllä mistään mitään tiennyt ja tunnusti sen itsekin kyllä. :LOL:

ikiemo: Tiedän miten rasittavaa tuollainen odotus on... Miten ois progesteronikuuri? Eihän siitä haittaakaan ole, varsinkaan jos käyttää Lugesteroneja.

Pyrstis: Mitenkäs se kahvi jäi juomatta? :p Minä taas kurpin koko motin, vaikka piti juoda vain puoli kuppia. :LOL:
Kiitti ja oli mukava tavata. :hug:
 
http://www.gynekologiyhdistys.fi/materiaalia/SykliNoII2004.pdf, tälläisen löysin , kun yritin etsiä, ovulaatiosta 2 kertaa kuukaudessa,mutta paljon on tietoa tuossakin, tavallinen ihminen ei niin tarkkaan olekkaan selvillä, mitä kaikkea nainen ja mies pitää sisällään! Ja mikä voi johtua mistäkin ja mihin voi saada apua, moneen asiaan on siis apuja saatavissa.

Kiva kuulla sinusta lapsellinen, näytät viestisi perusteella iloiselta!Olipa ihanaa, kun tapasitte pyrstiksen kanssa!

Pyrstikselle pitikin sanomani: Muistathan kun minä tein 2 vkoa sitten rtestin, sehän näytti melkein enemmän haamulta kuin plussalta, mutta tiesin heti, että plussaa oli, koska muutoin tikut ovat olleet vitivalkoisia, vaikka missä valossa niiden kanssa joka kuukausi olen juossut!!Niin ja huom. Silloin minulla oli jo kp 30, eli 4 vrk:tta enemmän kuin sinulla ja eihän se edes kp 32 ollut kovin tumma, mutta silti uskon ja tunnen olevani raskaana...eli toivoa sinulla on vielä tässä kierrossa paljon!! :D

matsalu: Kuumeile ihan rauhassa vaan, niin kauan kuin tätiä ei näy, voi ja täytyy kuumeilla!!!!

Millä rv:llä Mari jo olet ja mikä olikaan teidän pikkuisen "työnimi"?

Äippä: Kiitos vatsankasvattelu onnitteluista jne!

Kirsikalle :jännittävää kahta viikkoa ja plussaa sen jälkeen rtestiin!!

Oi,Nuusku, kyllä teki varmaan kipeää, itselle samoin käynyt, mutta sillä kertaa ei tullut mustelmaa,odotappas:Trombosol Forte ja Hirudoidi hävittävät mustelmia nopeammin kuin normaali arki. varottava ettei mene silmään. Trombosalia käytin kun ihan koko takapuoleni oli Musta, kun olin vuosi sitten rullaluisteluonnettomuudessa, siihen käytin sitä, olisimpa silloin pyytänyt miestäni ottamaan kuvan pyllystäni, olisin voinut laittaa linkin kuvaan!!! :LOL: :LOL:

Niin raskauttahan voi olla ilman kovia oireita:: Tällä hetkellä kuvastaa omaa oloani:Eli en voi pahoin, en oksentele, nälkää pitää välttää, silloin on normaalistikin huono olo, kun verensokeri laskee liiaksi. Käyn useammin pissalla ,ehkä 2-3 krtaa yössä ja päivisin useammin,mutta välistä en pääse vessaan, koska en halua käyttää asiakkaiden vessoja, tulehdusriskien välttämiseksi, tänäänkin pakko oli pidättää 7:15---11:00Huimausta on johtuen matalasta verenpaineesta ja rinnat on kipeät,mutta ei muuta,mutta silti tiedän ja tunnen ,että kaikki on hyvin tällä hetkellä, pieniä alavatsa riipellyksiä, perhosen havinaa tunsin eilen paljonkin, minullahan on 3 sektiota takana, niin on arpikudosta, se siellä joustaa!!Pian saan laittaa masukuvan!!;=) :LOL:

Ikiemo: Kiitokset tästä: =) Kiitos uudesta toivon kipinästä! Ja kaikkea siunausta sinulle :heart: ja muille myös :)Sinulle edelleen myös nopeaa plussaa!

Rva Pikkumyy ja Pirpana :saint:
 
pyrstötähti
Olipa ihanan virkistävä päivä tänään kun tehtiin lakeuksille treffit lapsellisen kanssa. Joo ei ollut kiharoita kun oli tukka oikeen suoristettu illalla ettei ole ihan takussa aamulla ja korut ja killuttimet oli puolihimmeenä. On niin saamaton olo etten millään jaksaisi koristautua jotain syysväsymystäkö pukkaa?

Ja lapsellisella ei ollut sitä isoa mahaa josta hän puhui siksi en meinannut tunnistaa. Mutta heti kun alettiin jutella oltiin tietysti vanhat tutut,helmikuussahan jo on pinossa tutustuttu.
Ihan mahtava juttu mulle ensikertalaiselle tavata joku nettiystävä :heart: :heart: kiitos hirmuisesti ja halit :hug: sulle lapsellinen toivottavasti vielä tavataan uudelleen joskus,vaikkapa sitten kun menet McDreamylle. Onhan se niin komiaki että jo senkin takia kannattaa käydä hänen pakeillaan vähän helmoja kohauttamassa :LOL: :LOL: Voipi olla että on monelle naiselle se komein mies joka on alakertaan kurkkassu :D :D Meillähän on täällä Oys:ssä myös synnytysspecialisti, Aydin, jonka perään taitaa huokailla kaikki jotka ovat erikoisseurannassa,nappisilmät ja etelä-eurooppalainen tempperamentti. Meikäläinen voisi tosin saada keskenmenon kun moinen tyyppi kohdunsuuta näpräilisi B) B)

Ihanaa toivoa elätellään,kahvi ei tosiaan oikein maistu mutta mulla on tällaisia kausia joskus ettei se oikein nappaa. Mutta ei nappaa nyt valkoviinikään,äsken tosin ahmin puoli pussia karkkia siitä ilosta että on karkkipäivä ja pizza-perjantai,tosin vain lapsilla,mehän lapsellisen kanssa lounastettiin terveellisemmissä merkeissä.

Ajattelin pölähtää ensi viikolla työkeikalle etelä-pohjanmaalle,joskohan sitten yllätysvieraana kurvaan Lumi-Marjan markille kun hän antoi kerran niin hyvä koordinaatit?

Joo me katottiin ultrakuvia ja varmaan porukat luuli että vaavia siinä katsellaan ultrakuvista, siinä se möllötti 14,5 millinen follikkeli,ja voihan se olla että se oli tod.tod. varhaisultra nimittäin jos se päättää paisua ja hedelmöityä niin tadaa se oli vauvan ekakuva.

Lääkäri oli todentotta melkoinen höppänä kun ei tiennyt onneksi ei väittänytkään tietävänsä mutta toivottavasti McDreamy suhtautuu lapselliseen oikein ja hartaasti,minä ajattelen että tämä lääkäri ei olisi ikärasisti kun näinkin vanhan kanan niitit aukaisi mutta minulle hän ei mitään muita apuja suositellut,oli sitä mieltä että omilla pärjään ja kaikki on kunnossa ja nyt vaan odotellaan. Joopa joo, odotellaan ja odotellaan, näin sanoo mies joka ei ole tehnyt kymmeniä rapisevia ja tirkkailut niitä kaakeliseinää vasten joka suunnalta :eek:

Ihanaa on kuulla marin kuulumisia,aina niin hellyttävää on esikoisen odottajan tuntemukset, koko elämä mullistuu,vaikka voihan se olla että mullakin mullistuu jos sieltä se onnenkantamoinen tupsahtaa 50-vuotislahjaksi,puolivuosisadan synttäriylläri :flower:

Toivottavasti Kanella on tärpännyt oikein tiukasti vauvanalku kiinni :hug:


Mulla on kyllä nyt hermoilevat röntgensäteitten piinaajat omakohtainen kokemus siitä että jouduin 2 kertaa röntgeniin ilman tietoa siitä että olin edes raskaana joten ei supersuojiakaan sitä varten ollut. Ihan oli kaikki raajat tytöllä kohillaan,joten eiköhän se ole riskinä kuitenkin melko pieni,varmaan kun asuu kaupungissa ja raskausajan saa pakokaasut ja kaikki raskasmetallit kehoonsa on paljon enemmän riskiryhmässä. Monet ovat tehdastöissäkin altistuen liuottimille ihokosketuksen ja hengityksen kautta. On hyvä olla varovainen mutta pikkumyyn huoli siitä että yksi hiustenvärjäys olisi vaarallinen voidaan osoittaa vääräksi, jennifer lopez ja knit:t saisivat sen perusteella kaikki kaksipäisiä lapsia.
Sekin poloinen anne nicole smith joka oli elämänsä pari viimeistä vuotta koko ajan aineissa ja täysin sekaisin sai ennen kuolemaansa pienen suloisen terveen tyttölapsen.

Nyt iloitaan ja hurrataan kaikkien meidän pikku-vauvanalkujen puolesta että kaikki hyvin menee ja miksei menisi kun näin moni lähettää oman pikku rukouksensa heidän puolesta.

Nyt muuten on:sta sen verran että taisi tulla karkkimyrkytys,pääkin tuli kipiäksi,kyllä taas kaduttaa mutta hyvää se oli hetken aikaa :LOL: :LOL:

Iloista perjantai-iltaa ja palstailkaapa ladyt :heart: :heart: :flower: :hug:
 
pyrstötähti
linkistä tosin se ei auennut ihan noin mutta se koko lehti aukesi ja siinähän näytti olevan muuten mcDreamyn artikkeli myös miesten jutuista lapsettomuudessa. Olenkin tässä miettiny että herttanen aika kun me vaan omia muniksia jahdataan että niinköhän se vaan naisesta on kiinni voihan olla että h-hetkellä mieheltä tuleekin sutta ja sekundaa :LOL: onkos se sperma aina samanlaatuista sekään? Entäs jos on oikeen saunonut ja klunssit hionneet ja lasti täysin pilalle lämmennyt,kuinkahan paljon tästä on tietoa,hetkellisestä liikkuvien tason laskemisesta :attn: :attn:

Ja kiitos myy kun valoit vielä toivoa onhan tosin aikaista testailla,mutta kerrankos sitä on malttamaton,heh B) empä taida olla yksin täällä.

Ja vielä täytyy muistaa kiittää kohteliaisuudesta lapsellisen kommentti etten näyttänyt ihan ikälopulta maistui mukavalle,kiitos :hug: mutta kun olet itse vielä tyttönen niin sua ei tartte sanookaan nuoren näköseksi sillä sitähän sinä oikeesti oletkin :hug:
 

Yhteistyössä