Matsalu: Kyllä oviksia voi olla useampia kierron aikana, eli munasolu irtoaa molemmilta puolilta. Onhan olemassa eri isille olevia kaksosiakin.
Mutta ne ovikset ovat hyvin lähellä toisiaan (varmaan aikalailla vuorokauden sisään) ihan jo hormonaalisista syistä. Koska siihen ovikseen tarvitaan se tietty estrogeenimäärä ja sen lisäys sekä sitä seuraava lh-piikki ja jo lh-piikkiä edeltävä progesteronin erittymisen alku.
Ja jostain luin, että veritesti näyttää "plussaa" jo muutaman päivän jälkeen kiinnittymisestä, koska eikös se hcg tuplaannu. Eli veritesti voi olla jo esim. 6, mutta se ei näy edes herkässä raskaustestissäkään vielä.
Plättä: Älä muuta sano noista erittäin herkistä testeistä. Meikäläinen on myös just sitä kohderyhmää, joille nuo on suunnattu. En malta odottaa ja jännitystä pitää saada elämään, joten testit vetävät puoleensa, vaikka tietäisi ettei kannata.... Sitten se sama testien kääntely ja vääntely, pettymys... ja sitten ajatus, että ehkä testasin liian aikaisin.
No, voisihan sitä nuokin rahat käyttää vaikka ryyppäämiseen ja taatusti olisi epäterveellisempää!
Kyllä minä kehtaan sinut tuntea ja kehtaan itsekin sanoa vielä että samaa hullutusta täälläkin harrastetaan... :saint:
Kyllä minäkin olen huomannut, että lestadiolaisperheissä tuo 43 on aikalailla se rajapyykki missä lasten tulo loppuu. Mutta... he toki eivät testaile ovistesteillä ja ajoita petipuuhia juuri otolliseen ajankohtaan, kuten täällä meidän pinossa on tapana.
Ehkäpä heillä on juurikin päinvastoin, että sitä aikaa saatetaan vältellä.
Totta on, että anovulatoriset kierrot lisääntyvät näissä meidän ikäluokissa sekä munasolujen laatu alkaa huonontua ja raskauden mahdollisuutta ei enää olekaan välttämättä joka kierrossa, eikä joka toisessakaan. Se onnistuminen, mä luulen, riippuu nimenomaan tuosta ajoituksesta. Jos aina pupustelee oikeaan aikaan, niin silloin kun se hyvälaatuinen munis sattuu kohdalle, tärppi on valmis! =)
Nuusku: Hyvä juttu, että ovisplussa löytyi. Heitä kuikkaa niillä Cliniceillä.
Muistathan muuten, että noiden Clomien "teho" säilyy vielä kuurin loputtuakin. Eli aika monelle on käynyt niin, että se plussa onkin tullut Clomien lopettamisen jälkeen. Aika jännää muuten tuo, että hyvin helposti kuvitellaan ties mitä jos naisella on silmä mustana. Ja hitsi vieköön, mä itse syyllistyn samaan.
Minä en uskaltaisi varmaan mennä minnekään ihmisten ilmoille jos mulle sattuisi vahinko ja ois silmä mustana...
Matsalu: Ei tuossa hoitoihin menemisessä ole yhtään mitään epätoivoista eikä säälittävää, vaan se on täysin ymmärrettävää tuossa tilanteessa. Kun nyt tiedätte, ettei se raskaus olekaan mahdoton, miksi ei käyttäisi kaikkia mahdollisia keinoja?! =)
Kane: Miten maltat olla testaamatta... huh... jännät ajat. Pidetään peukkuja kovasti. Ei ne oireet tai niiden puuttuminen vielä mitään kerro... Muistetaan se meidän pinon perussääntö!
äippä: Tottahan meillä näin nuorilla kanoilla munat kasvaa.
Tuohan kuulostaa tosi lupaavalle! Peukkuja sinnekin suuntaan: tärppionnea!
Mimuli: Ihania ultrakuulumisia. :hug: :heart:
mimmimamma: Kannattaisi tosiaan käväistä gynellä sen langan kanssa jotta katsoisi tilanteen.
Mari: Ihana lääkäri sullakin ollut. :heart: Miksikähän mulle ei satu tuollaisia ei sitten millään. Tämänkertainenkin yritti aloitta sitä samaa palopuhetta yli 40 -vuotiaiden huonoista mahkuista. Keskeytin sen heti sanomalla, että tiedän tasan tarkkaan kaikki faktat... Ei tää varsinaisesti mitään tyrmännyt, mutta ei se kyllä mistään mitään tiennyt ja tunnusti sen itsekin kyllä.
ikiemo: Tiedän miten rasittavaa tuollainen odotus on... Miten ois progesteronikuuri? Eihän siitä haittaakaan ole, varsinkaan jos käyttää Lugesteroneja.
Pyrstis: Mitenkäs se kahvi jäi juomatta?
Minä taas kurpin koko motin, vaikka piti juoda vain puoli kuppia.
Kiitti ja oli mukava tavata. :hug: