40+ so what? (vol. 2)

pyrstötähti
erityisesti että ois viikonloppuna kaunis sää eikä tämä iänikuinen harmaus jatkuisi aina vaan. Mutta mieliala on ihmisen pääkopassa kuitenkin ja jos nyt on sattunut syntymään Suomeen on parempi keksiä muita piristeitä kuin alati paistava arska B)

Testit on otettu ja katsotaampa josko joku arvo olisi tarpeeksi vinksallaan. Sitähän ihminen toivoisi jonkin vaarattoman vaivan johon olisi kelpo tabletti päivittäin ja siistististi homma hoituisi sillä. Kukapa se vaivoja ja valitusta haluaisi mutta niiltähän ei kukaan säästy.

Täti alkaa pakkailla kapsäkkejään toivottavasti ei oo pitkä helemat tällä kertaa :eek:

Kiva kun nuuskukin kävit kertomassa kuulumiset ja kiva huomata että kaikki toivo ei ole heitetty sinne kuuluisaan kankkulan kaivoon (mahtaa se ollakki melekonen laari kun sinne on jonkun aikaa kaikki heitetty!) vaan pieniä hippusia vielä leijuu kuitenkin nuuskun ympärillä. Eihän sitä koskaan tiedä sehän onkin parasta antia elämässä vai mitä?

Mulla ei oo rapisevia nyt jälellä joten täytyy nyt olla tosi tosi luomuna vaan sillon kun siltä tuntuu niin varmasti lopputulos on yhtä hyvä ja sellainen kuin sen pitikin olla.

Minä muuten olen todellinen optimisti, löysin ammoisilta ajoilta rintapumpun jostain kaappien kätköistä ja jostain syystä en raaskinut roskiin heittää :LOL: en tiedä mitä tai ketä olen ajatellut sillä lypsää kun se nyt ilkkuen nauraa mulle mun alusvaatehyllyltä, olkoon se minun hulluuteni toteemipaalu jolle juttelen aamuisin :LOL:

Anyway syksy on täysillä käynnissä ja kohta alkaa maailman ihanin vuodenaika, mullahan on kevät kesä syksy ja JOULU ei siis erityistä talvea, minun jouluni alkaa lokakuun lopussa kun sytytän kylän ekat valot puihini ja loppuu sitten kun koittaa hiihtolomat :LOL:

Ihan tänä aamuna jo alkoi vähän haista nokkaani lanttuloovan tuoksua, eikö teillä?? Kun oli lähes pakkasen puolella ja melkein kuin lunta tulisi tuossa tuokiossa

Oikein iloista työpäivää tai kotipäivää tai missä-hyvänsä-olenkin-päivää kaikille, tv:pyrstis :heart: :heart: :heart: :heart:
 
:snotty: Jo on tauti! Olen ollut koko viikon pois töistä ja päätoimisesti sängyn pohjalla. :snotty:
Teillä on kovin herkkä makuaisti jos vehnänalkioöljy noin yököttää. Minusta se ei maistu miltään. Taidatte olla raskaana kaikki! :LOL:
Veteen pyöräillyt poika unessasi Myy on minun tulkinnassani epäonnistunut raskautesi, mutta huomaa hieno homma, sinä pyyhälsit pyörälläsi kohti uutta! =) :heart:
Vireää päivää niille jotka siihen kykenevät! t. pipiemo
 
No ei kai kukaan voi sanoo et se maistuis hyvältä???Kun siin jää se öljymakukin.....Ja mä en ole raskaana!
Mullahan oli/on ripulia koko kesään ja olin tutkimuksissa ja tulos oli laktoosi intoleranssia....elikä nyt kuukauden ihan täysin ilman laktoosia ja sitt voin kokeilla mitä käy...
Niin ja sitt ajattelin mun mahakivuista vielä,tänään vielä tuntuu ikävältä oikiealla puolella siis munasarjassa. Nyt tavallista oviskipuja mutta nehän alko jo maanantaina ja siis eilen ja tiistaina olin melkein koko ajan vaan sohvalla kun olin niin kipeä...Tuli vaan ajatuksena et voiko ite ilman hoitoja "munia" enemmän kun 1-2 munaa?? Jos mulla oli jostain syystä niit enemmän koska juuri semmosta kipua ja turvotusta oli kun keväällä kun olin hoidossa,mullahan oli paljon molemmilla ivf kerroilla. Ihan loppu olen vieläkin ja hikoiluttaa kun ois enemmän tehnyt..mutta ei kuumetta.Kun mulla ei koskaan ole....
Mutta tämmöstä täällä...Peukkoja Myylle ja tietysti muille myös =)
 
Täältä kömpii esiin vähemmän vireä Pikkumyy


Nuusku: Kiitos paranemistervehdyksistä! Sinulle kovasti pidän myös peukkuja pystyssä plussauksen puolesta!


Kiitos babo , peukkojen pitelystä!
Minulla on myös laktoosi intoleranssi tuli sappikivileikkauksen yhteydessä tai vähän ennen tai jälkeen, nykyään kestän vähälaktoosisia myös, olen tarkkana kyllä kaikesta mitä syön, ihan raskauttakin ajatellen, etten sillä hallaa teksisi pienokaiselle..Siis sitten joskus kun taas olen raskaana!
Tai ainakin toivotavasti olen! :saint:

Ikiemo: Juu tämä tauti ei ole yhtään kiva, kun aina touhuilen vaikka mitä ja nyt en jaksa, olen tänäänkin nukkunut jo kahdet päikkärit ja ajattelin, josko pian menisin kolmansille, ihan outoa;=)Ainoa lohtu tässä sairastelussa on , mikään ei maistu, paino putoaa, olen vain juonut ja juonut ja pakkosyönyt jotain vähän. Juon lämmintä kaakaota, teetä ja kaikkea lämmintä, kylmää ei tee mieli, ai niin eilen söin puolet tummasta suklaalevystä, kun mies osti, mieltä piristämään, nammm oli aika hyvää! :p ..Niin se uni oli kyllä hassu, mutta niinhän ne usein ovat.



Omat oireet: Rinnat kasvaa ihan "silmissä" rintsikat puristaa..Hajut, ne hajut! :headwall: alavatsalla tuntuu kohdun seutuvilla välillä jotain...ja hormoninäppylät joita oli otsassa juuri raskauden aikana..ovat taas takaisin! No tiedän , ettei oireita ole yleensä ennen kun menkat ovat myöhässä, ehkäpä nämä ovat oviksen jälkimaininkeja!


Heissan kirjoitelkaahan taas....

Niin pyrstikselle ihanaa ruskamatkaa taas!


Mitä kuuluu mimmimamman oireisiin??
 
Pikaista paranemista toivon kaikille tautivuoteelle kaatuneille ja muita särkyjä poteville. Meilläkin täällä työpaikalla raivoaa flunssa-aalto ja kotonakin mies niisti nenää muutaman päivän. Voi vain ihmetellä, että itse keikun vielä terveen kirjoissa.

"Terveen kirjoissa" nimenomaan, ainakin mielenterveyden laita on tosiasiassa vähän niin ja näin. Hermot meinaa mennä, kun yritän selvittää, miten voisin naittaa yhteen julkisen puolen hoidot hyytymishäiriöön ja ivf:n tekemisen yksityispuolella. Minun pitäisi siis saada ennen punktiota julkisen sairaalan puolella jääplasmatiputusta, jotta hyytymistekijäni nousisivat normaalille tasolle. Sitten pitäisi vaihtaa paikkaa ja mennä yksityiselle punktioon. Ja sitten pitäisi vielä saada jossain maata yön yli valvotuissa oloissa. Kuvio on teoriassa helppo mutta käytännössä niin mahdoton, että tuskinpa lähdemme sitä kokeilemaan. Mutta kiusallanikin aion selvittää, olisiko se edes periaatteessa mahdollista.

Tuohon kaikkeen lääkäreille soittelemiseen menee myös tavattomasti aikaa, jota ei tällä hetkellä olisi yhtään ylimääräistä. Työ painavat päälle juuri nyt melkoisella voimalla.

Toinen Clomi nielaistu tänään, ei vieläkään edes kuumia aaltoja. Ehkä ne eivät kertakaikkiaan tehoa minuun?
 
Matsalu: Onnea, että asiat järjestysivät parhain päin , silleen yhteistyössä julkisen ja yksityisen puolella!


Touhis: Pahoittelut menkoista!


Missä on mimmimamma oireineen, edelleen huutelen sinua kertomaan jotain itsestäsi!


Heissan ja PlussailuOnnea kaikille edelleen, ihan jokaiselle!


Rva Pikkumyy


 
Matsalu: Ehkä kaikki järjestyykin loistavasti kun vaan rohkeasti käyt järkkäilemään! Yritä ihmeessä! Ongelmat on tehty ratkaistaviksi, eikö? Toivon niin ja kannustelen sinua! =)
Touhis: :hug:
Pipiemolla on jo ihan pikkuisen parempi olo. =) Hyv´yötä kaikille :heart:
 
Huomenta :flower:
Taikakuu,en ole maistanut kalaöljyä mutta voin vaan kuvitella :$ Mulla on kolmas aamu tänään se vehnäalkioöljyä....
PikkuMyyllä ihan selvästi raskausoireet,aika hyvin jos näin nopeesti tulit raskaaks :heart:

Kaikille oikein hyvä syyspäivää :hug:
 
Huomenia, olen hereillä jälleen, tosin yölläkin olin monta tuntia, koska suu niin kipeä aftojen takia, ensin oli 1 alahuulessa, sitten tuli toinen alahuuleen ja hampaat mukavasti niihin osuu! :saint: No tänä aamuna pongasin kielen alta vielä yhden!! :headwall: Ei ihan kiva juttu..mutta nämä parantuvat viikossa- kahdessa, nyt on pahin vaihe kun on haavauma aika. Lämmöt 37, tosin varmaan tää tulehduskin nostaa lämpöjä..

Taas näin niin hassun unen, poikavauvasta tällä kertaa

Kaikki lämmin juotava maistuu, tosin aamupuuronkin söin varoen..täytyyhän minun vähän syödäkkin. , ei tosin ihan tolleen kuin kuvassa.

Mikäs se herkin rtesti on joku 10? Vai? Tai jos tekis joku pv ovistestin. Voihan se olla, että minulla on vaan kroppa sekasin tmraskauden jälkeen ja sen takia nämä oireet.


Minusta se öljy on kyllä hyvää! :p Voisin ottaa jopa iltapvsin toisen annoksen, mutta ei liikaa saa ottaa! Niin jokos joku käyttäjistä on huomannut liukkauden lisääntyneen sen käytön seurauksena?


Heippa käsityön ystävät, haluan tehdä pipon itselleni, niin mittaanko päänympärykseni ja sitten vaan seuraan kutoessa , kuinka monta silmukkaa siihen päänympärykseen tulee silmukoita jatkon kyllä osaankin, ja varmaan myös alun, kunhan vaan kyselin, jos joku tietäväinen on juuri paikalla!


Babo: Niin se olisi ihanaa ja jos saisimme tällä kolmannela kerralla hänet ihan syliimme asti elävänä ja terveenä


Kaiken muun lisäksi, olen jälleen itkuherkkä, itku tulee niin ilosta kuin siitäkin jos ajattelen jotain ikävää tapahtunutta. :'( Vähän noloa tuollainen! :headwall:

No tulkaahan esiin koloistanne kertomaan kivoja juttuja taas!

Rva Pikkumyy

 


Jos sää olet itsenäine,
sää olet pelottava.
Jos sää olet ystävälline ja ymmärtäväine,
sää olet liian kiltti!
Ku sää sanot mitä sää ajattelet,
sää ole rääväsuu.
Jos sää ole hiljaa on sus jotta kummallista.
Jos sää anna,
sää ole helppo nakki.
Jos sää pihtaat haeta jolta muult.
Yrit sit täsä olla.
Jua pari lasi kuaharii.
Venytel tualis semottes et pää menee taakse
ja kattelet maailma ylösalasi.
Hiukka hianon näköst.
Ei iloseks tulemiseks enemppä tarvita.
Pan lähettäen kaikil,
joil o väsymyst
ja kaikil joil halut viesti laitta!


 
Huomenta vaan. Olen tosin ollut hereillä, olosuhteiden pakosta, jo parisen tuntia. Erityispojan taksi kun tulee jo 7.00 joten herään joka arkiaamu 6.15.

Tein uusintatestin aamulla ja edelleen se näyttää ihan haileaa haamua. Joten eiköhän se täti muutaman päivän sisään saavuta tämänkin huushollin.
Seuraavalla kerralla kun menkat ovat myöhässä teen testi vasta siinä vaiheessa jos ne pysyvät poissa yli viikon; tämä on niin turhattavaa :headwall: :headwall:

Kane :hug:

Hyvät viikonloput kaikille.

 
Toivotaan, että kuitenkin olisi ihan oikeata raskautta ja menkat eivät tulisi laisinkaan! Onko sinulla yleensäkin niin, ettei raskaushormoni heti näy testatessa vahvana, siis aiemmissa raskauksissasi!? :heart: *peukut pystyssä puolestasi täällä olen!* :heart: :wave:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

touhu tenava (45).......kp3/27-30.........y3v............6.
Plättä (44)..................kp4/28-30...........?...............7.
Taikakuu (40).............kp4/27-32..........?................2./1.yhteinen
Matsalu (44)...............kp5/24-25...........?...............1.
pyrstötähti (47)..........kp5/28................yk6...........4./1.yhteinen
haave3 (39)...............kp7/28................?................3.
ikiemo (44)................kp8/n.23.............yk2............4.
Päikki (40).................kp11/27..............y1,5v........2.
kenzie64 (43)............kp13/28..............yk1?..........4.
äippä67 (41)..............kp16/26-39........y1,5v........2.
Minni-07 (44) ............kp19/28..............yk2...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45).........kp22/25-43.........?...............1.yhteinen
Kirsikka68 (40)..........kp24/28-39........?...............5.
lapsellinen67 (40)......kp24/25-29........y2v...........1.
Rva Pikkumyy (43).....kp24/32.............yk1............4./1.yhteinen
Pennanen (41)............kp26/29-32........y0,5v........2.
mimmimamma (46)....kp27/27..............y6v...........4.
Nuusku (42)................kp27/28..............?...............4.
vilmaville (43)............kp31/28-30........y1,5v........9.
AinoEmilia (43)...........kp38/31-34........?...............4./1.yhteinen
Höpisijä (42)...............kp40/28..............?...............3.

babo67 (41).............kp14/29-31....PAS 10/08...5./1. yhteinen


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 21.9.2008 mennessä "tavoite" = 5 - 6 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taukolaiset ja poistuneet)



"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp62/28.............?...............3.
Mussukka67 (40)........kp114/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kuntoutustauko 17.8.2008 alk:gitte (39)..kp17/28..?..1.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color]
Mukana myös: Pömppöli ...... taustajännäilijä


Pinon jättäneet: kane, keijukka, dinosaurus61





Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

einiinvaan (42)......9.9.2008........kp30...........................

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................


[/b]





YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
touhu tenava: :hug: Nyt vaan nokka tuulta kohti ja eteenpäin uutta yritystä kohden. :heart:

Vilmaville: Peukutetaan nyt kuitenkin vielä. Ei kai joka raskaudessa nuo hormoniarvotkaan välttämättä nouse samalla tavalla?

Mitenkäs mimmimamman oireet?

Minä napsaisin vihdoinkin viimeiset hormonitabut ja nyt "kiihkeänä" odottamaan tädin tuloa, jotta pääsen luomukiertoa testaamaan. :saint: Saa nähdä miten munarakkulat villiintyy, kun pääsevät kasvamaan ilman estrogeenijarrua. :LOL:
 
Ihanan runon oli Pikkumyy löytänyt. Sopii just minun mielentilaani. Oliko Heli Laaksosta vai kirjoititko peräti itse?

Vilmaville, aika näyttää - vaikka turha se on niin sanoa: tiedän, miten hermoja koettelevaa epävarmuus on.

Clomeja edelleen nappailen. Eilen oli illalla hiukan päänsärkyä, mikä varmaan johtui niistä. Ehkä ne sitten jotain vaikuttavat. Samat tunnelmat kuin Lapsellisella: odotan kiihkeästi munarakkuloideni villiintymistä!
 
Ihanaa tädin vierailu alkaa olla loppusuoralla..johan sitä taas 7pv kestänytkin!Rasittavan pitkiä nämä vuotoajat.Noh,nyt sitten taas uutta yritystä putkeen,jos vaikka sais tuon ukon kellistettyä joka ilta viikon ajan niin =) Nyt olen ottanut taas Foolihapon käyttöön(mistä muuten tulee minulle päänsärkyä aluksi!!)ja sen Pikkumyyn suositteleman vehnänalkioöljyn!Kivoja öljynmakuisia ryökäyksiä tulee pitkin päivää!Nuo oireet kyllä Pikkumyyllä viittaavat ihan täysillä raskauteen!Minulla oli keväällä NIIN vahvat oireet,tiesin sen heti oviksen jälkeen että raskaana ollaan.Rinnat kipeät,hajut,pahoinvointi..ihan kaikki!Toivottavasti meilläkin tärppäisi nyt tässä kierrossa,alkaa työ-ilmapiiri olla niin huono työpaikalla että sieltä poisjääminen olisi Eetvarttia,ja muutenkin olisi raskausaikana muuta ajateltavaa!Nyt ei juuri muuta ajattele kuin työasioita kotonakin,surkeaa!!Mutta onneksi vkonloppu tulossa ja vapaata!
 
Armaat rouvat :heart: Vaikka pinomme onkin ihanaa toivoa ja iloa ylläpitävä foorumi, ajattelin kuitenkin rohjeta virittää keskustelua vakavasta asiasta. Nimittäin jokainen meistä on taatusti törmännyt puheisiin ja erilaisiin prosentteihin siitä, miten riskit vammaisen lapsen saamiseen kasvavat iäkkäämmillä synnyttäjillä. Minua kiinnostaisi kovasti kuulla miten itsekukin on mielessään työstänyt tämän asian. Itselläni tuo pelko meinasi ensin tappaa koko kuumeilun, mutta kun gyneni sanoi, että iän tuomat riskit ovat juuri niitä mitkä suurelta osin pystytään tutkimaan, se hieman tyynnytti huoltani.
Kun odotin kahta ensimmäistä kertaa, en ajatellut asiaa juurikaan. Nämä kaksi tiesin haluavani, tuli sieltä mitä hyvänsä. Kolmannen kohdalla (itse olin 35v) kävin niskapoimussa ja se riitti vakuuttamaan minut. Nyt tuntuu, että vammaisen lapsen tulo perheeseen olisi valtava taakka niin monelle, että siitä kantaa ihan erilailla huolta. (Tiedän että esim. down-lapset ovat herttaisia, mutta ei se poista sitä tosiasiaa että he ovat ikuisia lapsia.)
Jos raskaaksi vielä päädyn, käyn kyllä kaikissa mahdollisissa testeissä, mutta tiedättekö kertoa miten varmoja tuloksia ne antavat? Ja minkälaisia ovat ne vammat, joita ei hyvissä ajoin ennalta pystytä havaitsemaan?
Pyydän anteeksi tätä rankkaa aihetta, mutta haluaisin kovasti vaihtaa tästä ajatuksia kanssanne. :heart: Kiitollisena tervehtien, taas pikkuisen terveempi ikiemo :heart:
 
Rouva Pikkumyy tosi mukavan "kuulonen" runo.. =) Noinhan se monesti menee.. ;) Minun tytöllä oli suussa kanssa viime syksynä semmoisia rakkuloita kun purasi vahinkossa poskesta,kun oli vielä puudutus päällä hammaslääkäri käynnistä. Silloin suoritettiin leikkaus..Ja oli kyllä neiti kipeenä silloin.. Oli vielä lähdössä reissuun,kun oli syysloma..Ostin apteekista semmoista geeliä tai salvaa mitä lie ollut,mutta kyllä se sitten helpotti.. Yleensä se on tuo suu semmoinen paikka että jos siellä on pienikin rakkula tms.niin se on todella kipeä.. :ashamed: Pikaisia paranemisia sinulla Rouva Pikkumyy.. :hug: :heart:
 
Ikiemo nosti esiin tärkeän kysymyksen. Mistähän syystä me emme ole täällä puhuneet siitä aikaisemmin? Olisikohan syynä perisuomalaiseen keskustelutyyliin kuuluva mahdollisien ristiriitojen ja erimielisyyksien ennakointi ja kiertäminen?

Taidan olla vähän republikaani. Olen nimittäin aina kieltäytynyt sellaisista sikiötutkimuksista, jotka eivät edistä sikiön terveyttä. Tarkoitan, että jos etsitään vikoja ja sairauksia, joihin ainoana hoitona tarjotaan raskauden keskeytystä, niin olen jättänyt väliin ja jättäisin nytkin, jos vielä raskaaksi tulisin. Käytännössä minulle on tehty vain rakenneultrat ja joukko yliaikaisseurantoja. Niskapussitkin olen jättänyt mittaamatta. Rakenneultrassa ovat kiinnostaneet ennen kaikkea sikiöiden lukumäärä ja istukan asema, jotka ovat raskauden jatkon ja synnytyksen kannalta tärkeitä tietoja.

Silti olen raskauden aikana nukkunut yöni hyvin. Huolta olen tuntenut pelkästään siinä vaiheessa, kun tiedän, että kohta pitäisi sikiön liikkeiden alkaa tuntua. Ensimmäiset hipaisut ovat sitten aina tuntuneet helpottavilta.

Ikiemo ilmaisi asian niin osuvasti, että jotenkinhan tämä riski on jokaisen täytynyt työstää. Jäin miettimään, että miten olen sen sitten ottanut huomioon. Vastaus on varmaan se, että valmistaudun mielessäni vammaisen(kin) lapsen syntymään. Otan huomioon sen vaihtoehdon, vaikka tietysti toivon parasta. Luulen, että pohjimmiltaan kyse on elämäntavasta. Olen aikoja sitten luopunut urasta ja menestyksestä perheen eteen. Uskon suurperheeseen ja toivon, että saan elää yhteisön jäsenenä ikäännyttyänikin. Perheen tulisi olla turvapaikka jokaiselle jäsenelleen, ja siksi suhtaudun luottavaisesti myös mahdollisen vammaisen lapsen tulevaisuuteen.

Voihan se olla, että tämän idealismini kanssa vielä kapsahdan katajaan. Ehkä vietän viimeiset vuoteni yksinäisenä ja hylättynä hoivaosastolla ja lapset ovat hajaantuneet kuka minnekin. Visioitani en silti hylkää.
 
Päiväunilta "pirteänä" herätty, mutta paleltaa, eli peiton sisällä nökötän


Niin meillä itsellä kotonakin taitaa olla aftoihin lääkettä, mutta jos olisinkin raskaana ne eivät ole suotavia käyttää , joten luonto hoitakoon pikkuhiljaa. :ashamed:

Haave3: Kiitos lämpimistä ajatuksistasi! :hug: :flower: Niin ja jutustasi tuleekin mieleen, kun mainitsit sanan Eetvarttia, siitähän tulee vauvallanne ihana lepinimi, eikö totta?

Ikiemon kyselyyn: Jokainenhan toivoo tervettä lasta , mutta ikämme aiheuttaa aika isoja muttia matkassa, usein toki niin, että nämä pienet syntyvät enkelivauvoiksi!
..Aiheesta puhuimme mieheni kanssa viime heinäkuussa , kun vauvahaaveemme siis alkoi, siis vuonna 2007, no silloin olimme siinä uskossa, että saamme ilman muuta vauvan ja vielä ilman muuta terveenkin, mutta aika opetti, saimme enkelivauvan
, päätös olsi ollut vaikea, mutta kun olisimme saaneet tietää, että hän nukkuisi vain parissa tunnissa synnyttyään ikiuneen..olisimme luopuneet hänestä jo silloin rv 13-15. Mutta luonto tuli avuksi, istukkatutkimuksia ei saatu otettua, ja viimeisellä kerralla hänen sydän ei enää sykkinytkään.
, ainoa, mikä minua jäi harmittamaan, miksen ottanut kamerakännykällä hänestä kuvaa, niin suloisen, viattoman näköinen hän oli nukkuessaan ikiuntaan.Nämä ovat tosi vaikeita asioita, mutta lämmöllä myös mieheni muistelee pienen pientä tiuhti-viuhti "vauvaamme"....sitten alkoi toinen raskaus, sanoin miehelle, että menen varhaisultraan, vaikka olisin toivonut, että hänkin tulee mukaan, jopa niin, että suutuin kun ei tullut, mutta jälkeenpäin olen tyytyväinen , ettei tullut, siinä oli ihan tarpeeksi kun minä ja lääkärini näimme, että mitään Pirpanaa ei ollutkaan.
..Silloin siis olin sanonut miehelleni, että siinä raskaudessa en sitten halua mennä istukkatutkimukseen, koska riskit ovat niin isot! Eli seuraavaksi olisin mennyt npultraan ja jos sielläkin kaikki olisi ollut hyvin, en tiedä, olisinko antanut ottaa ollenkaan lapsivesipunktiota, sitä ei voi nyt jälkikäteen tietää...

Mutta yllätys-yllätys, nyt tämän tuulimunaraskauden jälkeen mieheni sanoi kerran ääneen asian, josta emme nyt ole puhuneet...Hän oli kaupassa ollessamme nähnyt noin 13v pojan isänsä kanssa ostoksilla , poika oli Downin syndrooma poika, mieheni kertoi kuinka oli kaunista katsella, kuinka poika oli niin ystävällinen ja avulias isäänsä kohtaan!
..Samaa olen mielessäni miettinyt myös minä......Jos saisimme tietää, että odotan down vauvaa, pystyisinkö hänestä luopumaan?
..eli tällä hetkellä olemme tilanteessa, jossa toivomme raskautta kovasti, mutta emme tiedä, miten toimimme esin downin tapauksessa, jos sellainen todettaisiin...Eli vain aika näyttää sen, jos niin kävisi. Minulla ei ole varsinaisesti kokemusta downin ihmisistä, tosin samaan aikaan kun minä sain toisen lapsemme samassa talossa asuva nainen sai kaksoset, toinen menehtyi heti sydänvikaan ja hänellä oli myös tytär 4v silloin, äiti, tytär ja poikavauva, mikä jäi eloon kantoivat downsyndroomageeniä, se näkyi heistä ulospäin...tämä nainen meni lapset kun varttuivat siivoamaan vanhainkoteihin, eli ihan töissä kävi.....asteitahan on erilaisia..koskaan ei tiedä, kuinka sairas jonkun viallisen geenin oleva tulee olemaan, jos saa syntyä, mutta missään nimessä, en menisi neuvomaan ketään , niin vaikeassa päätöksessä, se on jokaisen pariskunnan tehtävä itse, vaikka niin vaikea päätös onkin, tekee sitten kumman vain vaihtoehdon.




Lopuksi kuitenkin vähän piristystä!


http://www.yipee.per.sg/video.asp?unique_id=11796&video=teach_video

Tässä voitte kuvitella minukin tanssivan 7 vuoden kokemuksella.....jatkossa joskus taas jatkan , nyt vaan olen ollut raskaana 2 kertaa, kun ryhmämme on alkanut... :heart:


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 

Yhteistyössä