40+ so what? (vol. 2)

Taikakuu: :hug: Koetahan sinnitellä nämä ekat tympeät päivät, niin uusi ovis on kohta ovella...

Babo: Mulla ainakin on ollut ovis, tai ainakin ovistestiplussa jo kp 9 kerran. Tällä iällä ei ollenkaan tavatonta. Mutta noin kovat kivut, jos sellaisia ei ennen ole ollut... ei oikein sovi ovikseen kuitenkaan. En osaa kyllä sanoa... :/

vilmaville: "salaa" toiveilen täällä kyllä, että se viiva vahvistuisi. :heart:

pyrstis: Mä haluaisin kyllä nähdä sen Mc Dreamyn hymyn. :p Siitä kun ei minun käynnilläni ainakaan näkynyt vilahdustakaan...

Matsalu: Älä nyt lannistu... tiedä mitä siinä inssissä tapahtuu. :hug:
 
Heissan ja terveisiä TYKS:stä!


Ensinnä ovulaatio voi olla jopa kp7, minulla ollut joku kerta todistetusti kp 10, serkullani siis tuo kp 7, josta myös raskautui, yhden viidestä lapsestaan! :heart: + :heart: + :heart: + :heart: + :heart:

Menin TYKS:iin , ulkomaalaistaustainen lääkärikandi kutsui minut sisälle, kysyi voiko olla mukana tutkimusten ajan, vastasin, että voi olla, siis onneksi oli nainen. :D

Ensin tiedot, miten tyhjennys mielestänisujui, eli tiistai 26pv onkin minun ensimmäinen kp, mutta annetaan olla kp 21 siltikin. :heart:
Kandi kysyi saako hän tehdä sisätutkimuksen, katsoa kohdun suun tilaneteen, sanoin , että saa, mutta varovainen pitää olla, jos olisinkin jo raskaaa. :heart:

Kohdunsuu oli siisti , normaalia valkovuotoa oli. Kaikki kunnossa. :heart:
Nyt varsinainen lääkäri(nainen)hänkin, aloitti ultraamisen: Raskausmateriaali oli kokonaan poistunut, eli se on oikein hyvä juttu! :heart: ...Mutta kohdun limakalvo oli 1,5 cm paksu, eli paksu, ja siitä seurauksna, meninkin tutkimuksen jälkeen labraan hcg verikokeena, eli raskaushormonin tarkastus verestä. Jos siis olisinkin raskaana , jopa lääkärin mielestä.
No tunti kituutusta vielä....Sitten saan soittaa sairaalaan. Jos hcg on yli 1 , minulta otetaan uusi näyte viikon päästä ja katsotaan , miten käyttäytyy, nouseeko vai laskeeko.

Aika jännää! :saint:

Löysin tyttärelleni astioita syntymäpvlahjaksi! :heart: Keskiviikkona eli huomenna viettää synttäreitään.

Vilmaville: Onnea haamun vahvistumiseen! :heart:



Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Onnea, äittä-67! Toivotan hyvää raskausaikaa.

Pinossa näyttää tänään olevan hyvät tunnelmat. Minulla on kp1. Kyllä, otan sen aika raskaasti, vaikka järkevä minäni tiesikin, että näin tässä taas kävisi. Kierron epäonnistuminen on sellainen konkreettinen suru, johon sitten voi liittää muitakin elämän tämänhetkisiä harmeja. Niitä saa sitten itkeä sielun kyllyydestä.

Kiertoni meni vähän pitkäksi. Onneksi meille sattui eilen nettipimento, etten ehtinyt jo tännekin hehkuttamaan uudelleen heränneitä toiveitani.

Mieheni ei täysin ymmärrä vauvatoiveitani, mutta hän yrittää kuitenkin suhtautua empaattisesti. Viime yönä hän oli herännyt neljältä siivoamaan koko alakerran, kun kuulemma kaikki jää aina minun niskoilleni. Varsinaisesti siivousapu ei ole se, mitä puolisolta toivoisin, mutta ehkä se on se mihin hän tällä hetkellä pystyy.

Tuo Matsalu on niin viisas. Sanoi sen, mitä itse en osannut sanoiksi pukea. Minäkin tarvitsen hoitoa. Lisäksi tarvitsen arvostusta ja huomiota. Niitä minulta puuttuu, ja raskauden yhteydessä olen aina niitä saanut. Ehkä siinä on suurin syy vauvatoiveisiini. Tämän perheen äitikin saisi taas leikkiä tärkeää, edes muutaman kuukauden. Kun on vuosia ollut se, jonka täytyy lähteä silloin kun kutsutaan, unelmat ovat aika yksinkertaisia. Joskus mietin, että olisin ihan mielelläni vaikka muutaman päivän sairaalassa hoidettavana. Siis olettaen, että en kuitenkaan olisi erityisen kipeä...

Olen vähän sillä mielellä, etten jaksaisi enää yrittää. Onneksi tänään ei tarvitsekaan.
 
Plätälle ihan samat sanat kuin Taikakuullekin: Koeta sinnitellä nämä ekat tympeät päivät. :hug:
Niin tuttua tuo, että sitä viimeiseen asti koettaa pitää toivoa yllä...

Pikkumyyllä jännittävä tilanne. Toivotaan parasta! :heart:
 
En malttanut pysyä poissa koneelta; odottelen Pikkumyyn viestiä.

Tulipa ajattelemisen aihetta noista Matsalun ja Plätän ajatuksista. Minähän meillä pääosin "hoidan" sairastelun. Astman, allergioiden ja migreenin + parin muun jo (onneksi) edesmenneen vaivan takia mulle on kertynyt osastopäiviä ym. aikas paljon.
Puoliso ottaa silloin vastuun kodista ja lapsista. En ole osannut nauttia näistä hetkistä, kun kipu/sairaus on voitonpuolella ja saa olla vielä hetkisen hoidettava/hoivattavana. Päällimmäisenä on aina ollut pettymys siitä, että elimistö petti jälleen. Täytyy työstää näitä ajatuksentynkiä. Enkä sitten seuraavalla kerralla osaan ottaa asian toisin.
Itse raskausaikaa en kaipaa, niin hassulta kuin se ehkä kuulostaakin. Olen joka kerta kärsinyt rajuista pahoinvoinneista ja nyt viimeisessa sain vielä riesaksi raskausajan diabeteksen. En myöskään pidä siitä, että mielialat menevät vuoristorataa jne.
Mutta millään noilla jutuilla ei ole väliä, kun ajattelee vastasyntynyttä vauvaa.
Ja mitä isommaksi vanhin kasvaa sitä pidemmälle asiaa ajattelee; sitä alkanut jo odotusaikana suunnittelemaan rippijuhlia ja kihlajaisia ja.. :LOL:

Silloin, kun aloitimme tämän ysin yrittämisen olivat ensimmäiset kierrot vaikeita. Mutta kaikkeen tottuu; nyt pettymys menee yleensä ohi muutamassa tunnissa. Mutta kyllä se edelleen tuntuu pahalta. Taikakuu ja Plättä :hug:

Kotityöt odottaa.
 
Kiitos kaikille kannustuksesta, juuri sitä kirjoituksellani kerjäsinkin. Sekin hoitaa... Tässä alkukierron ahdistuksessa meitä rämpiikin nyt useampi, onneksi ei tarvitse olla yksin!

Minäkin toivon salaa ja hiljaisesti, että Vilmavillen haamu sittenkin vahvistuisi. Mutta tätä en siis sanonut ääneen, ajattelin vain. Ja missä viipyy Myyn testitulos!

Ikiemo, Tulio oli muistaakseni etunumeltään Teuvo ja elokuvaohjaaja. Mutta Toivo on hyvä työnimi... Santeri Alkion taas keksi mieheni jonakin onnellisen innoituksen hetkenään.

Clomit haettu. Joiltain nettisivuilta olen lukenut, että alkuperäislääke Clomifen on loppunut, ja tilalle myydään erikoisluvalla Clomhexal-nimistä valmistetta. Näin oli, eikä siinä ollut muuta kuin saksankielinen käyttöohje. Un ich spreche keine Deutsch! No, luin sitten lääkelaitoksen sivuilta Clomifenin pakkausselosteen, kai se samaa tavaraa on. Siellä sanottiin mm., että lääke voi aiheuttaa kuumia aaltoja ja näköhäiriöitä. Eli jos kirjoituksiini alkaa ilmestyä tavallista enemmän virheitä, varoittakaa minua!
 
Heippa kaikille!


Tietääköhän kukaan mistä näkisin, minkä mallinen on kohtu ja kohdun limakalvo kuvattuna, oisiko jokin linkki, esim lapsellinen??

No jännitys jatkuu edelleen..


Soitin kahden aikaan sairaalaan sairaanhoitajalle, ja kysyin aamulla otettua hcg arvoa..Meni hetki ja hän sanoi, niin tämä arvo on 1!!..Ja ohjeessa sanotaan , jos alle 1 on asia okei...Hän sanoi, että kyllä se kaikki raskausmateriaali on varmasti tullut pois! :LOL: Juu sen jo tiesinkin;=)

Hän vaan sanoi , no asia on kunnossa ja jos ei menkkoja tule, niin voit tehdä raskaustestin, juu niinhän minä voin, mutta asia jäi nyt näin, eli odottelen sitten vaan *rauhassa*

1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


No eipä tässä hätää, lämpö 37,1 ja paleltaa;=))

Siksi kysyin kohdun mallia, koska ultratessa se oli aivan samanlainen kuin rv 6+4 tiuhti-viuhtia odottaessani, mutta nythän on aivan liian aikaista sanoa mitään, koska alkiotahaan ei näy, ennenkuin Missä vaiheessa, tietääkö joku?? Jostain jutusta lääkäri puhui kohtua ultratessaan, muttei sanonut mikä juttu, käsk vain sinne verikokeisiin! :heart:

Heippa taas kaikille! :heart: :wave:

Rva Pikkumyy :wave: :heart:

 
Laitoin yv:tä, sorry olen ihan tonttu :xmas:

Ja kaikille terkut hengästyneeltä Torpeedolta :eek: .Raskausviikkoja siis 25.,eikä juurikaan näy päälle :eek: Ja se tarkoittaa sitä, että olen sisältäpäin täynnä vauvaa B) Heh, keuhkot on ihan lytyssä ja alaosastoa painaa iiiiiik. No, onneksi kaikki on muuten hyvin.

Täällä jänniä hetkiä monilla ja toivonkin jokaiselle syyslahjaksi mojovaa+++++++ plussaonnea!!!! :heart:
Lueskelen aina juttujanne, mutta nuo 5 lasta pitävät minut niin kiireisenä, etten ehdi paljoa kirjoitella :heart:

Ihanaa syksyä kaikille!!!!

Torpeedo ja pikku-ykä :heart:
 
Heips tytöt,

Vilmavillelle haamun vahvistumista kovasti toivon.

Rva Pikkumyyllä on kyllä lupaavia oireita. Toivon todella kovasti, että OnniEmmi olisi jo alkunsa saanut ja matkalla kohti kesää. Mullakin piti tuo vanha sananlasku paikkansa, että kolmas kerta toden sanoo, niin ainakin nyt vahvasti uskon.

Plätälle harmittelut tädistä.

Kiva, jos teistä Taimi näytti tytöltä. Minä varmasti ostaisin kaikki vaaleanpunaiset varusteet tytsykälle. Mutta pikkupoika on myös ihan tervetullut. Pojat ovat meillä olleet tyttöä helpompia kasvattaa, ainankin vielä. Nuo pikkumiehet kun pitää äitiä ihan kuningatterena (ottavat mallia isukista).

Sain tänään ne labratulokset, jotka olivat ihan normaalit. PIssakin ihan nega, eli ei verisoluja siellä, vaikka kotitestitikut näyttikin yhden plussan silloin aamulla. Kumma juttu. Lääkäri oli sitä mieltä, että nyt ei muuta tutkia, josko sitä ei nyt enää itse testailis, vaan nauttisi elämästä.

Mulla on tänään jooga, joka sopii mun luonteelleni hyvin ja opettaa rauhoittumaan. Lattialla on nyt hankala vaan maata, kun rinnat on kipeet, mutta vatsamakkarat sulautuu vielä lattiaan hyvin.

Lisää plussia toivoen,
mimuli ja Taimi (11+2) ultran mukaan
 
Äittä-67 & "snuffeli": Lämpöiset onnittelut myös minulta! :heart:

Mimuli: Ihania ultra uutisia ja kuvakin oikein soma :heart:

Pikkumyyllä: Lupaavia oireita. Nyt vain plussa puhureita sinulle +++++ :whistle:

Itselläni myös hivenen rinnoissa tuntemuksia, mutta en uskalla kuvitella vielä ainakaan mitään tapahtuneen. Sen verran usein on tiputtu korkealta ja kovaa haaveiden kanssa. :ashamed:
 
PikkuMyylle varpaat ja peukut pystyssä!!!!

Vilmaville toivotaan että haamut olisiva pysyvä olotila.
:flower:

Tänään joudun aamulla halaamaan pönttö, kun sitkeä nuha ärsytti ylänielua. Kiva rynnätä wc:aan.... tuli mieleen aamupahoinvoinnit raskauden aikana. Olisiko enteellistä!!! Töissäkin kuulema mun sairauspoissaolosta oli yksi mies kysynyt että olenko raskaana??? Aika hellyttävää...tais kuvitella väärin minun ikäni. :)

mimmimamma
 
Heippa vielä nopeasti, väsyttää niin kovasti taas!

Mimmimamma: Sama minulla välillä yökötyttää , kun yskittää..Plussaonnea!Kiitos mimmimamma peukutuksista ja varpaiden pystyssä pidosta! :flower:

Kävelin sauvakävelylenkin, ensin tunsin puolukkojen tuoksun nenussa, seuraavassa hetkessä haisi "paska" olin nimittäin lähellä vedenpuhdistamoa;=))

Kirsikka : Toivotaan parasta, että plussa tulisi! :heart: :heart: Sinulle myös plussatuulia!! :flower:

Mimuli, olisihan se ihanaa , jos olisi nopeasti tärpännyt, mutta jännitellään nyt, alavatsalla kyllä on taas tuntemuksia, mutta en osaa sanoa mitä? Suihkun jälkeen rasvatessani ihoani, rinnat kyllä tuntuu kiinteämmiltä, mutta ehkä se on nuo rintalihasliikkeet kuntosalilla! :heart:

Matsalu: kiitos tiedosta, no soitan TYKS:iin ensi viikolla, jos on aihetta ja juttelen, miten jatkon kanssa, mutta odotellaan nyt ensin, miten käy? :heart:

Torpeedo: Kiitos yv:stä! :heart:

Kuuluuko tässä vaiheessa kiertoa noi lämmöt olla koko ajan yli 37, kun luulisi, että muuten tulisi kunnolla jotain flunssaoireita esim?

Niin olen joka tapauksessa Onnellinen, kävi miten päin vain tässä kierrossa, pääasiahan oli, etten joudu kaavintaan, en halua missään tapauksessa mitään mekaanista kohdunrapsutusta , ellei aivan pakko! :headwall: :heart:

Iloisin mielin Rva Pikkumyy :heart: :wave: :xmas:
 
No minäpä vastailen Pikkumyylle jälleen. Ainakin itsellä aamulämmöt nousevat oviksen jälkeen päälle 37 ja pysyttelevät siellä, kunnes n. 1 vrk ennen menkkoja romahtavat. Muuna aikana mitatuista lämmöistä en osaa sanoa mitään, mutta yleensähän ruumiinlämpö vähän nousee iltaa kohti.
 
...............äh puh ja pöh. :/ :x
Nyt taitaa kuulkaas olla niin jotta kot on tätyli löytänyt tuolt jostan osoiterekisteristään meitin osoitteen ja hurjastelee sen peijekkaan punaisen porchensa pihaan. :kieh: :kieh: :kieh: :headwall:
Syy/selitys: Testit sittenviel jäivät kaupan hyllylle, kun aamulla pari punertavaa pikku pisaraa paperist bogasin. Niin no tai siis oikeammin sanottuna unohdin jotta aikomus oli ostaa testejä. :ashamed: :LOL:
Niin et saattaa huomen olla kp 1 :headwall: :headwall: :headwall:

Joo eikä se sitten ukkokaan tänään veljensä luo lahtenytkään, kun veli eilen ilmoitti aikataulujensa muuttuneen. :kieh: No nyt on tieto jotta viikonlopulla ukko ois menos veljensä luo.
Ja arvata jo saatoittekin jotta tuo aikataulujen muuttuminen sotki sitten täällä päässä suunnitelmat uusiks myöskin. Minul kun oli aikomus äitiä lähteä kuopuksen kanssa helssaamaan > no juu vaan saatampa kuitenkin lähteä vaik ei ukkko lähtiskään. :headwall: :headwall: :headwall:

Sillä minulla alkaa työssäoppiminen ensi viikolla ja sitä sitten kestääkin n. puolentoista kuukauden ajan. Heh, vaan ehkäpä taitaa tallä kertaa olla hiukan iisimpää tuo "työ" :headwall: olen nimitäin menossa koululle oppimis-jaksolle. Niin no tai sitten ei ole helpompaa. :D

Hei, mut olikos vilmis löytänyt haamun? Nyt nousee peukutus koholle jotta haamu vahvistuis. :wave:

Kaikille muille myös tsempitystä huitelen samalla "paeten" pehkuihin.

-touhis- :wave: |O
 
pyrstötähti
muistaakseni se oli torpeedo joka plussasi pikkuykän oviksen kp10.Ja oikeestihan kuukautiset ei ole myöhässä vaan niitten pitäs mennä sen oviksen mukaan ja se on aika tarkalleen se 14 vrk jos munis on oikeesti irronnut ja homma toimii niinku pitääkin. Mutta sekin on totta että vaikka mittari ovista näyttäiaki niin ei se vielä ole kuinhyvä alku eli oikeaa hormonia on herunut ja sen voimalla ja noin sadalla muulla jutulla pitää natsata että munis jaksaa puska itsensä kuorestaan ratalle.

Täällä syksy jo alkaa näyttäytymään ja pimeää joten kynttilät, viltinmutkaa, punaviiniä ja hyvä leffa.Siinä on laatuaikaa meikäläiselle. Mutta loppuviikosta pitää heittää toinen ruskakeikka ihan eri tunturiin ja pitkästä aikaa ihan oman ukon kans.

Onnea vielä kerran einiinvaan ja äittä ihanaa kun onnistuitte.

Tädinsaavuttamille tsemppiä pari päivää vaan ja johan riemulla
Ei rajaa kun taas saa rapistella salaa.

Hyvää yötä tv pyrstis
 
varhaishuomenia

Heräsin paleluun , pääkipuun , sekä lisäksi korvat ja kurkku kipeät:=/..Varmaan se työpaikalla riehuva adenovrus nyt sitten minulla...Näin taitaa käydä..
parempi varmaan tilata lääkäri ja olla sovinnolla pois töistä, kuin aina raataa väkisin ja "tartuttaa" muita.En edes muista milloin olisin viimeksi ollut pois muun syyn takia, kuin noiden kmjuttujen takia, eli en aivan usein ole, ja silloinkin koen huonoa omaa tuntoa kun poissa olen


Peiton sisällä nytkin istun ja värjöttelen..

Pian onneksi puuroaika ja pääsen takasin nukkumaan, jos uni tulee, tosin töihin ilmoitettava poissaolosta, kaipa siellä joku aamuvirkku vastaa jo 6:n jälkeen :saint:

Mukavaa pvn jatkoa kaikille!


Touhikselle mukavaa työssä oppimisjaksoa myös kun se aika alkaa!


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Näin kävi eli negat testattu ja ensimerkit kuukautisista näkyy. Eilen oli tosi paha mieli, mutta tän aamun negasta ei enää juuri mitään, sain eilen surtua suurimmat. Ainahan voi vielä vielä ihme tapahtua, mutta en halua edes miettiä. Tää oli nyt tässä ja mulle on sopivin lopettaa ajattelut tähän, muuten onnistun lopulta vajoon itsesääliin ja surkutteluun päiväkausiksi. Eli poistatko mut listalta Lapsellinen?

Aina ei voi voittaa, mutta kaduta ei. On kokeiltu ja ei tarvi jossitella. Mä yritän nyt taas muistaa muut asiat päällimäisiksi: jokohan nuo teini-iän ohittaneet lapset älyäis tehdä musta mummin lähivuosina? Pihalla on tavattoman kaunista ja ollaan asuttu vuosi uudessa kodissa ja viihdyn täällä hyvin. Olen ihanasti ja syvästi rakastunut mieheeni, kun ei ole noita pieniä lapsia niin toisaalta voi nauttia elämästä erilailla.

Teille, jotka olette jo onistuneet tai tulevaisudessa onnistutte, toivon sydämestäni turvallista ja ihanaa raskausaikaa ja haaveiden toteutumista.

Ruskaa pukkaa tänne eteläänkin, upeaa ulkoiluilmaa. Nauttikaa siskot koko sydämellänne elämästä ja siitä mitä se itse kullekin tuo. Niin kai se on, että hyvät ja huonot uutiset tuppaa vuorotteleen eli hyviä uutisia kohti vaan tuo itkuinen nokka täytyy kääntää.

Onnellisia päiviä jokaiselle
Kane
 

Yhteistyössä